Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18833 příspěvků (zobrazeno 5551 až 5600) od 04.01.2015 do 02.12.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
16:18:48
14.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 14.12.20 09:47:27: ja Bukaje chapu, o spolehlivosti novych vozu (chapej najeto 250- to se to zacina pekne srat az k 700tis.km bych toho mohl napsat celkem hodne, ano vetsina bylo zanedbanou udrzbou, diky setreni firmy a k tomu pak mou testovaci jizdou, kterou ne kazde zanedbane auto da :) ikdyz sve octe docela verim, tak do blbeho chorvatska jsem si ji pripojistil, to jsem u rapida nikdy neresil a dokonce jsem to neresil ani u nivy az k chine pres pamir a do afriky... Je fakt, ze rus se divil, proc si s sebou vezu 2 rj a vlastne vetsinu veci elektriky i 2x a nepotreboval jsem nic, nejvetsi zavada (kde jsem mel strach o provozuschopnost) byla utrzenej drzak altiku se kterym to oprene dojelo az domu.

No octu bys udetonoval uz v Uzbekistanu na nejkvalitnejsi 80ku benzin (z cerneho trhu) a naftu tam nekoupis, jedine fritak nebo na cernym trhu, moje octa nevim, jak by si vstrikovani lpg poradila s tim lpg (to tam je jedine dostupne palivo), kdyz jsem u nivy musel vyhodit aktuator a nahradit to mechanickym skrtakem jak u karbu... Pak uz to seridit slo, jeste jsem teda musel dat rusky svicky.
12:40:12
14.12.2020
King
-> vhml: U mechanický, pravda, to asi není úplně nutný, ale já jsem většinu svojí shade-kariéry jezdil s ETZ, takže backup víc než žádoucí.
12:36:28
14.12.2020
dragon_cb_cz
-> vhml: Tak třeba ty čínský se prý umí odstředivou regulací probrousit ven 1
12:33:31
14.12.2020
vhml
-> King 14.12.20 11:53:07: co se vysere na kontaktním rozdělovači? 9 Jako chápal bych náhradní kondenzátor, ale ten zbytek?
upraveno 1x, naposled 14.12.2020 12:33:59
12:21:33
14.12.2020
Jarda/felda
-> palinator 14.12.20 10:24:26: jo když předěláváš věci po sobě tak už je to blbý 8
11:53:07
14.12.2020
King
-> saskyn2 14.12.20 10:03:56: Počkat - jako jezdit ve škodovce a nevozit náhradní rozdělovač?!3 Já jsem torzo mechanickýho rozdělovače vozil pro jistotu po namontování ETZ. A to ETZ se posralo zrovna na rodinným vejletě. A průser byl, že na záložním rozdělovači chyběl ten spodek - unašeč a jeho čep. A protože na ETZ jsem měl hřídel převrtanou na větší průměr čepu, tak smolík. Takže jsem v hromadě náhradních dílů vyštrachal delší šroubek a pak ho o beton brousil na potřebnou dýlku1 ....vlastně, takovejch historek se škochtlí mám snad stovky, takže Bukaj má můj obdiv3
10:53:40
14.12.2020
dragon_cb_cz
-> saskyn2 14.12.20 10:33:49: Tak třeba to je jen statistika, že prostě ty kohouty topení atd musíš vyměnit několikrát než trefíš na dobrej kus a pak už je to OK 3
10:35:37
14.12.2020
Borderer
-> palinator: Tak sem se do takové fáze zatím asi nedostal, protože co jsem dal jednou řádně dohromady, tak od té doby funguje. Pouze vytahuju další a další kostlivce předchozích majitelů nebo mých puberťáckých nesmyslů.
10:33:49
14.12.2020
saskyn2
-> Bukaj 14.12.20 10:19:54: Jo částečně máš pravdu, já to vždy kupil jako hrozný zanedbaný vrak. Nicméně jsem na tom strávil spoustu času i peněz a srali se na tom pak i fungl nový věci. Neřikám že vždy to byla chyba škodovky-třeba průhledný tuningový víčko rozdělovače co praskalo bych tam nepočítal, ale dyt to znáš, převodovka, ventil topení atd. Já toho nelituju, konec konců byla to hezká doba, naučil jsem se na nich pořádně to, co mě ted celkem slušně živí, ale tebe obdivuju, já už bych na denní provozování dneska už prostě neměl sílu.
10:24:26
14.12.2020
palinator
-> dragon_cb_cz:

Já mám v Boschi jen Aerotwin a ok. Tamty Championy jsou ramínkový.



-> Borderer:

Jako na 120 jsem měl dost kostlivců, ale spoustu toho jsem vyřešil už před 10-15 lety. Ale jak řikám, nejvíc se serou věci, který jsem už dělal, startér je neverending story. Brzdy a brzdová hydraulika byla kapitola sama o sobě. Krom hadic a trubek pod autem je z hydrauliky všechno nové.

Všeobecným problémem je nekvalita nebo rovnou zmetkovost náhradních dílů.



Na druhou stranu motoricky s ní problémy nemám a byť to někdy fungovalo blbě, tak to dojelo vždycky. Ale jinak se na tom autě něco rozsype každou druhou jízdu.
10:19:54
14.12.2020
Bukaj
-> saskyn2: Nikoli jednou za sezonu, ale jednou za dekádu4

Škodovkou už jezdím 21 let (a jeden měsíc navrch) a nedojel jsem všehovšudy dvakrát.



Ty škodovky mají pověst, jakou mají hlavně kvůli stavu, ve kterém většina z nich byla v době provozu...

...a na srazech vidím, že většina aut v původním stavu je na tom úplně stejně. Na první pohled hezká zachovalá auta, ale jakmile otevřeš kapotu nebo se ohneš pod auto, jsi zpátky na konci devadesátek3
10:12:49
14.12.2020
saskyn2
-> Bukaj 14.12.20 10:08:18: No vidiš na kouslej diferák jsem úplně zapomněl kvůli tomu jsem onehdá nedojel taky.

A vidíš to je přesně ten problém, ty nedojedeš jednou za dekádu, já nedojel naposled někdy když jsem jezdil ve škodovce nebo možná feldě. Tenhle rok jsem na svém poruchovém voze řešil jen olej a pravda tekla mi voda do ostřikovačů, takže jsem musel měnit motorek na ostřik xenonů za závratných 500 a 30 minut práce.
upraveno 1x, naposled 14.12.2020 10:14:43
10:12:26
14.12.2020
Borderer
-> palinator 14.12.20 09:54:11: Jenže tohle je zase o tom, jak strašnej vrak doma máš. 3 Jsem na tom podobně, v podstatě jsem se v užovce letos vrtal dva měsíce 2 - 3 hodiny denně, abych pak najel nějaký 3 tisíce kilometrů...ale je to jen o tom, že to auto se třicet let "opravovalo" a bylo napadený kutilem. To se nedá s Bukajovo vozem vůbec srovnávat.... To je jako kdyby si srovnával "Ofci v TOPu", co stojí v autobazaru Monte Carlo s tou, co má najeto půl míče a celou dobu dostávala úplnej a pořádnej servis. 3
10:12:26
14.12.2020
Bukaj
-> palinator 14.12.20 10:05:48: Právě, že dost. Taková pozvolná oxidace nebo "zinkový mor" udělá své.

Kupříkladu zapalovací cívka mi ještě nikdy na žádné škodovce neodešla (asi proto, že jich doma mám 30 náhradních3 )
10:11:30
14.12.2020
dragon_cb_cz
-> palinator 14.12.20 10:03:29: Já jsem 2x koupil Bosche, pokaždý stíraly na hovno už jako nový (nechávaly nesetřenej flek), tak jsem začal hledat alternativy. Místní velekněz mi doporučil Heyner, ty mě taky úplně nepřesvědčily, tak jsem teď na íčko koupil Alca za kilo sadu a konečně něco co funguje 1
10:08:18
14.12.2020
Bukaj
-> saskyn2: Já za poslední dekádu nedojel jen v létě, když se mi kvůli kouslému diferáku očesal stálý převod. O rok předtím jsem se dvěma vylomenými zuby stálého převodu těch 40 kilometrů domů dojel i se servisní zastávkou u klienta 3
10:06:04
14.12.2020
vhml
-> palinator 14.12.20 10:03:29: však to je cena za Eco Bosche. Mám je na všem a funguje to v pohodě. Byť vzhledem k tekutejm stěračům se zase moc často do akce nedostanou.
10:05:48
14.12.2020
palinator
-> Bukaj:

No nevim jak se "neprovoz" dokáže podepsat na závadách jako porucha cívky, porucha otáčkoměru, opakovaná porucha spínačů startéru nebo startéru jako takovýho, apod. Typický závady stojících vozů jako zteřelé gumové části, hadice, apod. se mě netýkají.
10:03:56
14.12.2020
saskyn2
-> Bukaj 14.12.20 09:54:34: Blbý je, že s tou pravděpodobností závady u škodovky jsi pořád na servise závislý víc, než s nějakým normálním autem. Já už si teda asi nepamatuju vše, ale pamatuju že se škodovkou jsem nedojel když se mi protočil rozdělovač který jsem nevozil(pravda favoritácký) a s užovkou když se mi 300m od baráku vytrhlo uložení převodovky z kastle.
10:03:29
14.12.2020
palinator
-> vhml:

Ale jinak se stěračema za 50 nemůžu souhlasit. Většinou fungujou příšerně už jako nový a vydržej v řádu měsíců, kdy už se to s nima fakt nedá.

Champion, Valeo, Bosch a je klid na roky rokoucí. Na Toledu mám Championy za pár šupů už asi 7 let.
10:02:45
14.12.2020
Bukaj
-> palinator 14.12.20 09:54:11: To je tím, že auto víc stojí, než jezdí. Takto to u mne bylo dřív, když jsem na 20 let staré škodovce najezdil 5000 km ročně. Ale od doby, kdy najezdím ročně osminásobek této porce km, tak víc servisuju jiné škodovky, které amjí malý nájezd, než tu svou 130LPG. A nebýt toho, že jsem se asi naučil jezdit jako prase a mám poměrně velkou spotřebu převodovek, respektive stálých převodů (už jsem zlikvidival dva - jeden při rozjezdu a druhý když se kousl diferák v zatáčce), tak prakticky veškerý servis sestává z preventivních úkonů.

Nepřesvědčuju nikoho, že škodovka je nejlepší auto na světě. jen tvrdím, že pro mé potřeby mi plně vyhovuje (více, než jiné vozy)5
10:02:06
14.12.2020
palinator
-> vhml:

Nebo na benzině tekutý stěrače. 3
10:01:31
14.12.2020
vhml
-> Bukaj 14.12.20 09:54:34: k čemu je dobrý vozit gumy stěračů? 3 3 3 až to začne stírat nahovno, tak si v nejbližší autodílech koupím za 50 korun novej stěrač 3 ještě tak se měnit s gumičkou :-D
upraveno 1x, naposled 14.12.2020 10:01:48
09:58:54
14.12.2020
palinator
-> darklord:

A hlavně ty který jsi už 3x opravoval. 3
09:58:05
14.12.2020
darklord
-> palinator 14.12.20 09:54:11: no, ja by som to videl tak, ze pol roka sa v tom babrat aby sa dalo jeden predlzeny vikend jazdit. S tym ze po "jazde" kazdy vecer aj tak riesis blbosti, co sa zrovna cestou posrali
09:57:44
14.12.2020
palinator
-> Bukaj:

Jo, to máš pravdu, že uschopnit škodovku je výrazně jednodušší, než modernu. Ale je to takovej ruskej přístup, kde vyráběj věci zastaralý 60 let jen proto, že se na to dá použít stejný kladivo, šroubovák a pajcr, jako před 60 lety. A jelikož u nás je Česká Sibiř o něco menší, než ta ruská, není to bazírování na "uschopnitelnosti&qu ot; relevantní.
09:57:21
14.12.2020
darklord
-> Bukaj 14.12.20 09:54:34: lenze toho aby ti moderne auto kikslo tam kde skodovka sa mozno ani nedozijes...
09:57:03
14.12.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj 14.12.20 09:54:34: No a nebylo by teda lepší tu škodovko mít jen když jednou za dva roky jedeš někam do pustiny? Nebo je pro tebe pustina i Říčanský les?



Já jsem nejvážnější vadu na tom svém současném elektronickém krámu "vyřešil" dvojicí fastonů a trochou izolačky. Mezi 2 a 3 to pod zátěží řadí nehezky, ale jsem si skoro jistý, že to auto shnije dřív, než to ten automat vzdá... kdyžtak zapnu winter mód a budu jezdit jen na 3 a 4, tam to řadí hezky 4
upraveno 1x, naposled 14.12.2020 09:58:37
09:54:34
14.12.2020
Bukaj
-> vhml: Tak já standardně taky vozím jen klíňák a gumky stěračů - na té škodovce není nic vysloveně typického, co by odcházelo a mělo vliv na dojetí do cíle. Když jedu někam dál (než 500 km od domu), tak toho pro jistotu vezu víc, abych někde nemusel čekat, než mi přijde díl poštou, ale doba, kdy jsem jezdil připosranej a v kufru jsem měl náhradní hlavu, poloosu a altík už je taky ta tam.

-> saskyn2 14.12.20 09:47:27: Nerozporuju, že novější vozy jsou násobně spolehlivější, než škodule, ale mně jde hlavně a především o tu svobodu - nezávislost na servise. Když mi někde v pustině kiksne škodovka, mám větší pravděpodobnost, že ji svépomocí zprovozním alespoň tak, abych se odtamtud dostal. Kdežto s moderním vozem bych v takovém případě byl v koncích. Není to o absolutní hodnotě spolehlivosti, ale právě o té relativní4
09:54:11
14.12.2020
palinator
-> Bukaj:

Kde nic není nemůže se pokazit je často omílaná lež u těchto vozů, kde se téměř dokáže pokazit i to "nic". Nebudu daleko od pravdy když řeknu, že na to abych se se 120 svezl jeden víkend, tak dva víkendy musim věnovat servisu.
09:52:00
14.12.2020
palinator
-> Bukaj:

Přitom sundat kryt na moderním motoru je jednodušší, než sundat trubku od filtrboxu na 120. 3



A všechny vyjmenované komponenty jsou na škodovce poruchovější, než rozšířená elektronika na motoru, kde neschopnost může udělat jen čidlo otáček a i když zdechne jedna cívka, tak to nějak dojede.

Vlastně si ani moc nevzpomínám, kdy auto v mém okolí nedojelo kvůli nějaké takové závadě.



Toledo jelo na laně když mi ulítaly šrouby na kloubu poloosy a když mi došla nafta. 3 Nouzově jsem s ním dojel při poruše kulisy řazení, kdy se mi povedlo nalosovat trojku a na ní jsem jel furt. Z Mostu jsem dojel se závažnou poruchou se zaseklým předvstřikem na 24°.

Našich Octa jela na tyči když se rozpadla spojka, ale nouzově jsem s ní dojel domů i bez spojky. Tedy napůl vypínací.

Kámoš měl neschopnost rušňa když mu zdechl vstřik na TDCI/HDI. Ale i se zadřeným turbem dojel.
09:47:32
14.12.2020
Bukaj
-> Borderer: Tak Felda je jenom škodovka se vstřikováním - nic moc navíc tam není, jen věci, aby to splnilo emisní limity konce 90. let. Ale jak se to postupně nabaluje a limity se zpřísňují, tak samotný motor je ověšen řadou věcí, které by tam před 20 lety být nemusely.

A samozřejmě že i zde platí, že čím víc věcí, tím větší potenciál poruchovosti. Aneb kde nic není, nemá se co pokazit (ani smrt nebere)...5
09:47:27
14.12.2020
saskyn2
-> Bukaj 14.12.20 08:39:40: Ty si fakt blázen. Když porovnám co jsem dělal na zadohrabu, když jsem s ním denně jezdil a třeba Markéty oktavku tak si dovolím říct že ta Okta a asi tak stonásobně vyšší spolehlivost i přes to, že těhle pičovin má mnohem víc, než palinator na fotce 3
09:45:09
14.12.2020
vhml
-> Bukaj 14.12.20 08:39:40: vozím sebou zapalovací cívku a čidlo otáček vačky a kliky. Což teda zabírá mnohem míň místa, než půlka náhradní škodovky v kufru 3



Víc se tam asi nemá co posrat. Když padne váha, tak jí stačí odpojit a nějak to pojede dál.
09:42:59
14.12.2020
Bukaj
-> palinator: Tak já bych nechtěl v autě žádnej nafťák...1

A škodovce stačí karbec, rozdělovač, cívka a svíčky a nic víc tam bejt nemusí - navíc jako bonus je tam lehký přístup ke všemu - na rozdíl od moderních vozů, kde přes plastové kryty ani nepoznám, kde že vlastně ten motor je schovaný3
09:42:43
14.12.2020
Borderer
-> Bukaj: Když tohle máš pak sporný. Ve feldě vozím "pro jistotu" tři prdele věcí a za těch 160 tisíc kilometrů jsem nepotřeboval jedinou. :) Snad jediná elektronika, bez který to auto jet neumí je snímač otáček a řídící jednotka (oproti zadomotoru). Táhli mne domů jen jednou a to z důvodu, že bylo 9 večer, já byl utahanej, neměl chuť to řešit a kamarád jel zrovna okolo.



edit: A jako bonus mám rozdělovač horizontálně, přímo na vačce a mazanej motorovým olejem. Takže je i po těch 400t km bez vůlí. 3
upraveno 1x, naposled 14.12.2020 09:45:11
09:38:05
14.12.2020
palinator
-> Bukaj:

No, sice je tam těch elektronickejch kokotinek hodně, nicméně nevim, proč bys jich měl vozit plnej kufr, když asi 90% z nich při poruše nezpůsobí neschopnost vozu. Většina vadnejch čidel a akčních členů způsobí v lepším případě chybu v paměti závad, případně rozsvícení kontrolky, v horším případě to spadne do lehkýho nouzáku, v ještě horším do těžkýho.

Nemusí jít ani o emisní limity, ale já bych nějaký 1,9 D nebo nakrásně třeba 2,5 D v Octě fakt nechtěl. K čemu je jednoduchej motor, když je prakticky nepoužitelnej i když zcela funguje?
09:29:11
14.12.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj: No a nebo to řešit stejně jako u tý škodovky... když to jednou za století kixne, tak zavoláš odtah 4
09:28:48
14.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 14.12.20 09:22:40: me jeste nikde nenechala a dokonce uz nevozim ani altik :), bez civky bych s tim nikam nejel, pak mam snimac kliky s sebou a jinak nic, diag. na radiu...

Octu do zasoby fakt kupovat nehodlam, ikdyz... :)
09:22:40
14.12.2020
Bukaj
-> dragon_cb_cz: Nojo, ale já jsem teda asi taky nemehlo. Navíc abych byl plusmínus nezávislej, tak bych musel mít kombíka s kufrem plným elektronických součástek, jejichž dysfunkce může znepojízdnit vůz.

A na zahradě menší vrakoviště3
08:59:25
14.12.2020
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Vždyť i tyhle veterány už si většina lidí servisuje doma. To jen takový nemehla jako já s tím jezdí do servisu.
upraveno 1x, naposled 14.12.2020 08:59:49
08:39:40
14.12.2020
Bukaj
Tak já souhlasím s tím, že tyhle věci jsou prostě na motoru navíc. Ale na druhou stranu - dneska by bez těch kravinek nešly splnit aktuální emisní limity. Takže je logické, že nové vozy budou mít těch píčovinek kolem motoru stále víc. A taky proto se držím škodovky - sice je to občas méně komfortní, ale zase ta nezávislost na servise atd se mi líbí. A když už to jednou za století kiksne tak, že fakt nedojedu, tak stačí mít "přítele na telefonu"...3
08:28:15
14.12.2020
palinator
-> Milan 136: -> Jarda/felda:

Tak já to beru ve vztahu k jeho myšlence, že je toho na motoru zbytečně moc. Tzn. turbo a EGR můžeme v klidu škrtnout.

A nakonec jak ovládání turba tak EGRu jde řešit elektricky. I když z hlediska spolehlivosti tohle zrovna asi neni žádná výhra.
upraveno 1x, naposled 14.12.2020 08:29:20
10:23:47
12.12.2020
Jarda/felda
-> palinator 11.12.20 22:20:37: turbo a egr 4

edit: ještě spíš bych řekl že kvuli chcípací klapce
upraveno 1x, naposled 12.12.2020 10:24:33
22:41:58
11.12.2020
Milan 136
-> palinator 11.12.20 22:20:37: Spíš na ovládání turba.
22:20:37
11.12.2020
palinator
-> Matthes, záškodník z TechWebu:

Tak zásobník podtlaku při troše štěstí zbytnej je, pokud se nepletu. Nebo je potřeba kvůli posilovači brzd?
upraveno 1x, naposled 11.12.2020 22:21:06
21:04:19
11.12.2020
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 11.12.20 20:48:22: jo takovýmu tak díru do podlahy a pojed 3 3
20:48:22
11.12.2020
Matthes, záškodník z TechWebu
Filtry, zasobnik podtlaku, cerpadlo... Ajajaj, odpornik...
20:39:54
11.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 11.12.20 07:50:51: filtry mu prijdou zbytecne? dobrej vul...
Extreme Tyres