-> Bukaj:
Jo, to máš pravdu, že uschopnit škodovku je výrazně jednodušší, než modernu. Ale je to takovej ruskej přístup, kde vyráběj věci zastaralý 60 let jen proto, že se na to dá použít stejný kladivo, šroubovák a pajcr, jako před 60 lety. A jelikož u nás je Česká Sibiř o něco menší, než ta ruská, není to bazírování na "uschopnitelnosti&qu
ot; relevantní.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Bukaj 14.12.20 09:54:34: lenze toho aby ti moderne auto kikslo tam kde skodovka sa mozno ani nedozijes...
-> Bukaj 14.12.20 09:54:34: No a nebylo by teda lepší tu škodovko mít jen když jednou za dva roky jedeš někam do pustiny? Nebo je pro tebe pustina i Říčanský les?
Já jsem nejvážnější vadu na tom svém současném elektronickém krámu "vyřešil" dvojicí fastonů a trochou izolačky. Mezi 2 a 3 to pod zátěží řadí nehezky, ale jsem si skoro jistý, že to auto shnije dřív, než to ten automat vzdá... kdyžtak zapnu winter mód a budu jezdit jen na 3 a 4, tam to řadí hezky
Já jsem nejvážnější vadu na tom svém současném elektronickém krámu "vyřešil" dvojicí fastonů a trochou izolačky. Mezi 2 a 3 to pod zátěží řadí nehezky, ale jsem si skoro jistý, že to auto shnije dřív, než to ten automat vzdá... kdyžtak zapnu winter mód a budu jezdit jen na 3 a 4, tam to řadí hezky

-> vhml: Tak já standardně taky vozím jen klíňák a gumky stěračů - na té škodovce není nic vysloveně typického, co by odcházelo a mělo vliv na dojetí do cíle. Když jedu někam dál (než 500 km od domu), tak toho pro jistotu vezu víc, abych někde nemusel čekat, než mi přijde díl poštou, ale doba, kdy jsem jezdil připosranej a v kufru jsem měl náhradní hlavu, poloosu a altík už je taky ta tam.
-> saskyn2 14.12.20 09:47:27: Nerozporuju, že novější vozy jsou násobně spolehlivější, než škodule, ale mně jde hlavně a především o tu svobodu - nezávislost na servise. Když mi někde v pustině kiksne škodovka, mám větší pravděpodobnost, že ji svépomocí zprovozním alespoň tak, abych se odtamtud dostal. Kdežto s moderním vozem bych v takovém případě byl v koncích. Není to o absolutní hodnotě spolehlivosti, ale právě o té relativní
-> saskyn2 14.12.20 09:47:27: Nerozporuju, že novější vozy jsou násobně spolehlivější, než škodule, ale mně jde hlavně a především o tu svobodu - nezávislost na servise. Když mi někde v pustině kiksne škodovka, mám větší pravděpodobnost, že ji svépomocí zprovozním alespoň tak, abych se odtamtud dostal. Kdežto s moderním vozem bych v takovém případě byl v koncích. Není to o absolutní hodnotě spolehlivosti, ale právě o té relativní

-> Bukaj:
Kde nic není nemůže se pokazit je často omílaná lež u těchto vozů, kde se téměř dokáže pokazit i to "nic". Nebudu daleko od pravdy když řeknu, že na to abych se se 120 svezl jeden víkend, tak dva víkendy musim věnovat servisu.
Kde nic není nemůže se pokazit je často omílaná lež u těchto vozů, kde se téměř dokáže pokazit i to "nic". Nebudu daleko od pravdy když řeknu, že na to abych se se 120 svezl jeden víkend, tak dva víkendy musim věnovat servisu.
-> Bukaj:
Přitom sundat kryt na moderním motoru je jednodušší, než sundat trubku od filtrboxu na 120.
A všechny vyjmenované komponenty jsou na škodovce poruchovější, než rozšířená elektronika na motoru, kde neschopnost může udělat jen čidlo otáček a i když zdechne jedna cívka, tak to nějak dojede.
Vlastně si ani moc nevzpomínám, kdy auto v mém okolí nedojelo kvůli nějaké takové závadě.
Toledo jelo na laně když mi ulítaly šrouby na kloubu poloosy a když mi došla nafta.
Nouzově jsem s ním dojel při poruše kulisy řazení, kdy se mi povedlo nalosovat trojku a na ní jsem jel furt. Z Mostu jsem dojel se závažnou poruchou se zaseklým předvstřikem na 24°.
Našich Octa jela na tyči když se rozpadla spojka, ale nouzově jsem s ní dojel domů i bez spojky. Tedy napůl vypínací.
Kámoš měl neschopnost rušňa když mu zdechl vstřik na TDCI/HDI. Ale i se zadřeným turbem dojel.
Přitom sundat kryt na moderním motoru je jednodušší, než sundat trubku od filtrboxu na 120.

A všechny vyjmenované komponenty jsou na škodovce poruchovější, než rozšířená elektronika na motoru, kde neschopnost může udělat jen čidlo otáček a i když zdechne jedna cívka, tak to nějak dojede.
Vlastně si ani moc nevzpomínám, kdy auto v mém okolí nedojelo kvůli nějaké takové závadě.
Toledo jelo na laně když mi ulítaly šrouby na kloubu poloosy a když mi došla nafta.

Našich Octa jela na tyči když se rozpadla spojka, ale nouzově jsem s ní dojel domů i bez spojky. Tedy napůl vypínací.
Kámoš měl neschopnost rušňa když mu zdechl vstřik na TDCI/HDI. Ale i se zadřeným turbem dojel.
-> Borderer: Tak Felda je jenom škodovka se vstřikováním - nic moc navíc tam není, jen věci, aby to splnilo emisní limity konce 90. let. Ale jak se to postupně nabaluje a limity se zpřísňují, tak samotný motor je ověšen řadou věcí, které by tam před 20 lety být nemusely.
A samozřejmě že i zde platí, že čím víc věcí, tím větší potenciál poruchovosti. Aneb kde nic není, nemá se co pokazit (ani smrt nebere)...
A samozřejmě že i zde platí, že čím víc věcí, tím větší potenciál poruchovosti. Aneb kde nic není, nemá se co pokazit (ani smrt nebere)...

-> Bukaj 14.12.20 08:39:40: Ty si fakt blázen. Když porovnám co jsem dělal na zadohrabu, když jsem s ním denně jezdil a třeba Markéty oktavku tak si dovolím říct že ta Okta a asi tak stonásobně vyšší spolehlivost i přes to, že těhle pičovin má mnohem víc, než palinator na fotce 

-> Bukaj 14.12.20 08:39:40: vozím sebou zapalovací cívku a čidlo otáček vačky a kliky. Což teda zabírá mnohem míň místa, než půlka náhradní škodovky v kufru
Víc se tam asi nemá co posrat. Když padne váha, tak jí stačí odpojit a nějak to pojede dál.

Víc se tam asi nemá co posrat. Když padne váha, tak jí stačí odpojit a nějak to pojede dál.
-> palinator: Tak já bych nechtěl v autě žádnej nafťák...
A škodovce stačí karbec, rozdělovač, cívka a svíčky a nic víc tam bejt nemusí - navíc jako bonus je tam lehký přístup ke všemu - na rozdíl od moderních vozů, kde přes plastové kryty ani nepoznám, kde že vlastně ten motor je schovaný

A škodovce stačí karbec, rozdělovač, cívka a svíčky a nic víc tam bejt nemusí - navíc jako bonus je tam lehký přístup ke všemu - na rozdíl od moderních vozů, kde přes plastové kryty ani nepoznám, kde že vlastně ten motor je schovaný

-> Bukaj: Když tohle máš pak sporný. Ve feldě vozím "pro jistotu" tři prdele věcí a za těch 160 tisíc kilometrů jsem nepotřeboval jedinou. :) Snad jediná elektronika, bez který to auto jet neumí je snímač otáček a řídící jednotka (oproti zadomotoru). Táhli mne domů jen jednou a to z důvodu, že bylo 9 večer, já byl utahanej, neměl chuť to řešit a kamarád jel zrovna okolo.
edit: A jako bonus mám rozdělovač horizontálně, přímo na vačce a mazanej motorovým olejem. Takže je i po těch 400t km bez vůlí.
edit: A jako bonus mám rozdělovač horizontálně, přímo na vačce a mazanej motorovým olejem. Takže je i po těch 400t km bez vůlí.

-> Bukaj:
No, sice je tam těch elektronickejch kokotinek hodně, nicméně nevim, proč bys jich měl vozit plnej kufr, když asi 90% z nich při poruše nezpůsobí neschopnost vozu. Většina vadnejch čidel a akčních členů způsobí v lepším případě chybu v paměti závad, případně rozsvícení kontrolky, v horším případě to spadne do lehkýho nouzáku, v ještě horším do těžkýho.
Nemusí jít ani o emisní limity, ale já bych nějaký 1,9 D nebo nakrásně třeba 2,5 D v Octě fakt nechtěl. K čemu je jednoduchej motor, když je prakticky nepoužitelnej i když zcela funguje?
No, sice je tam těch elektronickejch kokotinek hodně, nicméně nevim, proč bys jich měl vozit plnej kufr, když asi 90% z nich při poruše nezpůsobí neschopnost vozu. Většina vadnejch čidel a akčních členů způsobí v lepším případě chybu v paměti závad, případně rozsvícení kontrolky, v horším případě to spadne do lehkýho nouzáku, v ještě horším do těžkýho.
Nemusí jít ani o emisní limity, ale já bych nějaký 1,9 D nebo nakrásně třeba 2,5 D v Octě fakt nechtěl. K čemu je jednoduchej motor, když je prakticky nepoužitelnej i když zcela funguje?
-> Bukaj: No a nebo to řešit stejně jako u tý škodovky... když to jednou za století kixne, tak zavoláš odtah 

-> Bukaj 14.12.20 09:22:40: me jeste nikde nenechala a dokonce uz nevozim ani altik :), bez civky bych s tim nikam nejel, pak mam snimac kliky s sebou a jinak nic, diag. na radiu...
Octu do zasoby fakt kupovat nehodlam, ikdyz... :)
Octu do zasoby fakt kupovat nehodlam, ikdyz... :)
-> dragon_cb_cz: Nojo, ale já jsem teda asi taky nemehlo. Navíc abych byl plusmínus nezávislej, tak bych musel mít kombíka s kufrem plným elektronických součástek, jejichž dysfunkce může znepojízdnit vůz.
A na zahradě menší vrakoviště
A na zahradě menší vrakoviště

-> Bukaj: Vždyť i tyhle veterány už si většina lidí servisuje doma. To jen takový nemehla jako já s tím jezdí do servisu.
Tak já souhlasím s tím, že tyhle věci jsou prostě na motoru navíc. Ale na druhou stranu - dneska by bez těch kravinek nešly splnit aktuální emisní limity. Takže je logické, že nové vozy budou mít těch píčovinek kolem motoru stále víc. A taky proto se držím škodovky - sice je to občas méně komfortní, ale zase ta nezávislost na servise atd se mi líbí. A když už to jednou za století kiksne tak, že fakt nedojedu, tak stačí mít "přítele na telefonu"...

-> Milan 136: -> Jarda/felda:
Tak já to beru ve vztahu k jeho myšlence, že je toho na motoru zbytečně moc. Tzn. turbo a EGR můžeme v klidu škrtnout.
A nakonec jak ovládání turba tak EGRu jde řešit elektricky. I když z hlediska spolehlivosti tohle zrovna asi neni žádná výhra.
Tak já to beru ve vztahu k jeho myšlence, že je toho na motoru zbytečně moc. Tzn. turbo a EGR můžeme v klidu škrtnout.
A nakonec jak ovládání turba tak EGRu jde řešit elektricky. I když z hlediska spolehlivosti tohle zrovna asi neni žádná výhra.
-> palinator 11.12.20 22:20:37: Spíš na ovládání turba.
-> Matthes, záškodník z TechWebu:
Tak zásobník podtlaku při troše štěstí zbytnej je, pokud se nepletu. Nebo je potřeba kvůli posilovači brzd?
Tak zásobník podtlaku při troše štěstí zbytnej je, pokud se nepletu. Nebo je potřeba kvůli posilovači brzd?
Filtry, zasobnik podtlaku, cerpadlo... Ajajaj, odpornik...
-> palinator 11.12.20 07:50:51: filtry mu prijdou zbytecne? dobrej vul...
...a nacelniku? Jake i/y se pise ve slove gymnazium?
...nevim...tak pretahnete mrtvolu pred poštu a do protokolu dejte "pred postou "
...nevim...tak pretahnete mrtvolu pred poštu a do protokolu dejte "pred postou "

-> Jirik_Tuňák1983:
Občas to tak dělám když si nejsem jistej jak to má bejt nespisovně správně. 



Tak napište mlejt a je to. 

-> palinator: to se mě neptej, já měl z češtiny trojku

-> saskyn2:
Teď mě tak napadlo, proč se píše "mlýn", ale obilí se musí "mlít"... to je debilní.
Teď mě tak napadlo, proč se píše "mlýn", ale obilí se musí "mlít"... to je debilní.

-> saskyn2:
Já se chtěl jen pobavit...
Doufám že z něj ještě něco vypadne. Je to nějakej gangsta s Fkovou Astrou. 
Já se chtěl jen pobavit...


-> palinator: lepší takový pitomce neřešit, stejně je to ztráta času a budou pořád mlýt to svoje

Ještě to operlil:
"Ok, jestli je čerpadlo v motorovém prostoru, tak ok, ale vidím to takhle prvně, běžně bývá v nádrži. Sání vidím vpravo, pokud dobře koukám, ta levá část je bůhví co (možná je to naopak a ta pravá strana je navíc). Jsou mnohem složitější motory s více zbytečnostmi, ale i tohle je zbytečně složité"

"Ok, jestli je čerpadlo v motorovém prostoru, tak ok, ale vidím to takhle prvně, běžně bývá v nádrži. Sání vidím vpravo, pokud dobře koukám, ta levá část je bůhví co (možná je to naopak a ta pravá strana je navíc). Jsou mnohem složitější motory s více zbytečnostmi, ale i tohle je zbytečně složité"


Dneska v diskuzi autíčkářů probírali spolehlivost a někdo tam jako modlu spolehlivosti dal fotku starý rotačky. Nějakej exot se toho chytnul a napsal, že je to pořád moc složitý a cituji:
"Nebudu tvrdit, že vím co to všechno je, ale motoru stačí palivo a vzduch, u benzínu jiskra u dieslu žhavení."
A zakroužkoval vše co je podle něj zbytné.

E: a ne, nebyl to ani Bukaj, ani Jarda...
"Nebudu tvrdit, že vím co to všechno je, ale motoru stačí palivo a vzduch, u benzínu jiskra u dieslu žhavení."
A zakroužkoval vše co je podle něj zbytné.



E: a ne, nebyl to ani Bukaj, ani Jarda...

-> Bukaj 09.12.20 09:05:30: Ještě divněji vypadají disky, které mají tvar turbíny. Na jedné straně vypadají, jako když vzduch berou a na druhé vyfukují.
Před hrozně lety jsem se setkal s disky, které měly artiklové kódy zvlášť pro levou a pravou stranu. Totéž i u obyčejných pneumatik. Prodával to kdysi i Nokian. Pneu pro ně vyráběl Bridgestone a byl tam zvlášť kód pro levou a pro pravou stranu. Kolik z toho bylo reklamací (záměn), když základ kódu byl stejný, nemusím ani zmiňovat.
Odebíralo je hlavně Německo, protože to byly samé velké rozměry a šly především pro Mercedes. Ve finále se jich velké množství zlikvidovalo, protože to skoro nikdo nechtěl.
Před hrozně lety jsem se setkal s disky, které měly artiklové kódy zvlášť pro levou a pravou stranu. Totéž i u obyčejných pneumatik. Prodával to kdysi i Nokian. Pneu pro ně vyráběl Bridgestone a byl tam zvlášť kód pro levou a pro pravou stranu. Kolik z toho bylo reklamací (záměn), když základ kódu byl stejný, nemusím ani zmiňovat.

-> Syny 08.12.20 20:58:50:
Od mala jsem myslel, že všechny tyhle asymetrické věci jsou na druhé straně aut zrcadlově otočené - podobně, jako slepice na lištách MB blatníků. Až po dlouhé době jsem si všiml, že všechny plastové pokličky na 13" i 14" škodovácké ráfky mají slepici orientovanou stejným směrem. V té době jsem ale ještě žil v tom, že moderní auta (tehdy Felicie) to mají vymakanější a ráfky se liší L a P strana. O iluze mne připravil až Techweb někdy před necelými patnácti lety, kde jsem viděl sadu těch kol na prodej...
A o další iluze mne připravil Virt, kde jsem se před pár lety v nějaké debatě dozvěděl, že asymetrické moderní pneumatiky nejsou L a P. U těch kol to ještě pochopím - tam je to víceméně designová záležitost (i když ty paprsky u Feldy určitě budou mít jiné aerodynamické vlastnosti při jiném směru otáčení, ale asi to bude zanedbatelné), nicméně u těch pneumatik (čistě funkční záležitost) mne to překvapuje dodnes.

Od mala jsem myslel, že všechny tyhle asymetrické věci jsou na druhé straně aut zrcadlově otočené - podobně, jako slepice na lištách MB blatníků. Až po dlouhé době jsem si všiml, že všechny plastové pokličky na 13" i 14" škodovácké ráfky mají slepici orientovanou stejným směrem. V té době jsem ale ještě žil v tom, že moderní auta (tehdy Felicie) to mají vymakanější a ráfky se liší L a P strana. O iluze mne připravil až Techweb někdy před necelými patnácti lety, kde jsem viděl sadu těch kol na prodej...

A o další iluze mne připravil Virt, kde jsem se před pár lety v nějaké debatě dozvěděl, že asymetrické moderní pneumatiky nejsou L a P. U těch kol to ještě pochopím - tam je to víceméně designová záležitost (i když ty paprsky u Feldy určitě budou mít jiné aerodynamické vlastnosti při jiném směru otáčení, ale asi to bude zanedbatelné), nicméně u těch pneumatik (čistě funkční záležitost) mne to překvapuje dodnes.

-> Syny: Tak s tím se opravdu nedá nic dělat
-> Milan 136: Tak ani nevím, jestli už to v té době (2009) byl nějaký kult. Ale uchcaný jsme z nich byly dost

-> Milan 136: Tak ani nevím, jestli už to v té době (2009) byl nějaký kult. Ale uchcaný jsme z nich byly dost

-> růža 08.12.20 20:09:39: No vidíš. A teď Hanza lovíme na FB. A udivuje mě, kolik lidí jezdí na sekerách

-> růža: Nejde o to ho videt, ale vedet, ze to je na druhe strane opacne 

-> Syny: A to i za předpokladu, že auto nemůžeš vidět z obou stran zároveň? 

vsetky tie kola posobia ako lacna cina 

-> Syny 08.12.20 20:12:32: jo, to mi taky vadi...

-> Luky: Snad ne ten tvar lestenych ploch? 
-> růža: Tak ono to neni jen o techhle kolech, ale obecne se mi nelibi vsecky kola, kde ty paprsky na jedne strane auta jdou svym "vzorem" po a na druhe proti smeru jizdy... Na svem aute bych to nevydejchal
-> Bukaj: Sranda je, ze plno lidi si to ani neuvedomuje. Nekdy mi ta moje OCD fakt stve a bylo by to bez ni vsecko jednodussi

-> růža: Tak ono to neni jen o techhle kolech, ale obecne se mi nelibi vsecky kola, kde ty paprsky na jedne strane auta jdou svym "vzorem" po a na druhe proti smeru jizdy... Na svem aute bych to nevydejchal

-> Bukaj: Sranda je, ze plno lidi si to ani neuvedomuje. Nekdy mi ta moje OCD fakt stve a bylo by to bez ni vsecko jednodussi

-> Milan 136 08.12.20 19:50:10: No krucišpic! 

-> Syny 08.12.20 20:12:32: Mám to nastavené stejně. Proto se mi nikdy nelíbily nejběžnější originální liťáky na Feldu, ale zato se mi hrozně moc líbily ty méně běžné symetrické

-> Syny: mně na Dotz Hanso vidí něco úplně jinýho
Ta asymetrie na nich zrovna moc vidět není, jsou v tom ohledu i horší kola

Ta asymetrie na nich zrovna moc vidět není, jsou v tom ohledu i horší kola
-> Syny: Tak to by mě nenapadlo. Ale stačí se na ty kola chvíli dívat (za jízdy) a už se člověku motá palice 

-> růža: Me na takovych kolech nejvic vadi, ze na jedne strane se toci "po smeru" a na druhe "proti smeru". Mozna to plno lidem nevadi, ale moje OCD tohle proste nedava 
