-> dragon_cb_cz 08.12.20 18:54:28: Tohle je super. Donedávna mělo i Volvo krásná origo kola. Ještě možná nějaké modely aut i mají.
Ale taky měli / mají řady kol, že je to hnus alobalovej.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jirik_Tuňák1983: Ale tak mě ty barvy neuráží, Turbo-X kola taky byly šedý a vypadalo to dobře. Spíš jsem prostě moc konzerva a bude mi chvíli trvat, než si zvyknu na ten novější styl - a pak už si zas mezi tím člověk najde co vypadá ok a co ne.
-> Jirik_Tuňák1983:
No, některé modely vypadaj teda jak z tuningu v GTA San Andreas a to má do moderny už docela daleko.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
No, některé modely vypadaj teda jak z tuningu v GTA San Andreas a to má do moderny už docela daleko.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz 08.12.20 18:44:42: Když si dáš na gogle třeba Japan Racing, tak je vidět, že i vzhledově moderní kolo může být normálního designu i barvy.
-> saskyn2: Jj na autě to určitě vypadá líp, ale můj šálek kávy to úplně není. Že to frčí vím, ale prostě mě to neoslovuje no... třeba tomu za pár let přijdu na chuť.
-> dragon_cb_cz 08.12.20 18:12:47: Ano jsou. Ty vodvíráky tedy vypadají divně i na té O RS. Taky jak se to v určitých letech začalo lámat a překlápělo se to všechno hromadně na černoalobalový design, dostavilo se jisté provozní trauma. Hlavně ty roztodivné vzhledy a tvary. ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
To se vždycky designér tak rozdováděl, že už na lakovnu nezbyly prostředky, tak se to vždycky jenom tak postraší zepředu.
Jinak název kol tady zajímavý. -> saskyn2 08.12.20 17:56:44:
Ten, co to vymýšlel, asi hrál Assassin´s Creed.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
To se vždycky designér tak rozdováděl, že už na lakovnu nezbyly prostředky, tak se to vždycky jenom tak postraší zepředu.
Jinak název kol tady zajímavý. -> saskyn2 08.12.20 17:56:44:
Ten, co to vymýšlel, asi hrál Assassin´s Creed.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> dragon_cb_cz: Ono hodně dělá můj telefon místo fotáku, když to dohledáš na autě, tak to vypadá dobře. Navíc když koukneš i na ostatní značky aut tak je vidět že tohle ted hodně frčí a klasický stříbrný kola se dávají spíš na obyč socky.
-> saskyn2:
Tu ti připomínaj dobře.
Jak píše Vítek. Všechno špatně.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Tu ti připomínaj dobře.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Jak píše Vítek. Všechno špatně.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> saskyn2: Přijdou mi teda (když je vidím samostatně, možná na autě by to bylo OK) jako zoufale ošklivý všechny. Takový... futuristický.
-> palinator 08.12.20 17:58:05: No vidíš správný šokodovkář musí mít votvíraky
ještě mám tyhle comety z chudýho rs. Ty se mi teda moc nelíbí, ale moje paní z nich chce udělat zimáky prej. A dovolím si tě předběhnout, mě připomínají svastiku, takže každý soudruh může zvolit dle svého vkusu bud votvíráky, nebo tohle.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> bouchy: 225/40 r19. Za celou sadu 26t Vše to je už na 4 rs
-> saskyn2: Možná. Rozměr, cena?![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> saskyn2:
Pěknejma jo?
Novodobý votvíráky. ![47](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
Pěknejma jo?
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![47](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/47.gif)
-> Bukaj: Jak píšu, Passat má 180A, je tam klima, tohle, a vodní výměník. Nic hlučné není
-> vhml 08.12.20 11:14:53:
-> Jarda/felda 08.12.20 11:46:47: -> suri 08.12.20 12:34:22: Aha a skrz to proudí vzduch? To musí mít docela velký aerodynamický odpor a topení bude celkem hlučné (na poměry moderních vozů), ne? A hřejí v tom ta tři silná žebra? To aby mělo nějaký efekt, tak tam budou řádově stovky wattů, že ano? Jaký altík má auto, které toto má seriově?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Zlatej 180A altík po repasu ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> palinator 08.12.20 13:02:55: jj, PTC mi spina az pri otackach nad 1000-1200. Na volnobehu ho rele zase vypina.
-> palinator: asi tak , mám 140A a keď pozapínam blbosti tak na voľnobeh udržím ledva 13V , Felda vždy v zime pri vetráku na 4 , svetlá, výhrev sedačiek , zrkadiel a zadného skla padala na 12,5 na voľnobeh ...netreba jazdiť na voľnobeh a riešiť blbosti
Vy žijete v hodně vlhkejch snech. Ani 120A alternátor ve volnoběhu nedodá proud aby udržel síť na nominálním napětí, člověk musí trochu jet aby se to seplo. A 55A Magneton rozhodně nic nezadusí, maximálně ti zdechne auto protože mu po chvíli dojde šťáva na zapalování. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> vhml: Ale musela by bejt automatická korekce volnoběhu na 1 500 otáček, aby to nezadusilo motor při sepnutí. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri 08.12.20 12:34:22: takze okolo 800-900W to asi bude...
-> vhml 08.12.20 12:34:30: todle by musel dat muj PALackej 90A, ale radeji k tomu uz nic nezapinat :)
-> vhml 08.12.20 12:34:30: todle by musel dat muj PALackej 90A, ale radeji k tomu uz nic nezapinat :)
-> Jarda/felda 08.12.20 12:26:10: úplně vidím to soustrojí třech PALáckejch altíku ve škodovce ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Bukaj: ohrievač -> RadovanSkodovkar: bývala tam 100A poistka ale neviem koľko W to má
-> RadovanSkodovkar:
Takový, že se to zapne až když se začne pořádně motat alternátor. Ono celkově u novejch vozidel ty relata cvakaj jak ve starý ústředně.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Takový, že se to zapne až když se začne pořádně motat alternátor. Ono celkově u novejch vozidel ty relata cvakaj jak ve starý ústředně.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> suri 08.12.20 09:17:54: To si viem predstaviť v octavii, tá kým začne kúriť tak som v robote. Len bohvie aký to má odber.
-> Bukaj 08.12.20 11:11:35: topení
než se ohřeje voda tak se topí elektricky a za sebe můžu říct že je to super věc ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> suri: Marně přemýšlím, k čemu tahle věc může v autě sloužit? Je to chladič nějaké součástky nebo jenom držák něčeho či nějaká výztuha?![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> King 07.12.20 21:10:51: to jeste neni legal? :) Ja to pouzivam, jak me napadne byste a by jste :)
Ale misto kvuli napsat kuly, to uz na to musi byt nejaky fistron :)
Ale misto kvuli napsat kuly, to uz na to musi byt nejaky fistron :)
-> dragon_cb_cz:
Kdyby to to bylo aspoň kůli... žejo.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Kdyby to to bylo aspoň kůli... žejo.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Mr._Nosferatu: Tak já úplně nesleduju kdo co jak často používá, prostě je to pravopisnej patvar (a to nejsem echt grammar nazi, protože mám taky občas mezery).
-> Mr._Nosferatu: Tak, ono je docela dobre mozny, ze ze za par let, kdyz to takhle bude psat hodne lidi, stane se z toho jazykova norma. Podobne nakroceno k "legalizaci " ma prej ten patvar "by jste"...
-> dragon_cb_cz: Docela jo, vzhledem k tomu jak často to používám...
-> Mr._Nosferatu 07.12.20 12:14:08: A pri rýchlosti okolo 20km/hod sa naspäť zapne a preruší komunikáciu s diagnostikou z bezpečnostných dôvodov...
-> dragon_cb_cz: ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Mr._Nosferatu: A ty se divíš, že se divíme? ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Milan 136 05.12.20 19:09:51: jo kůly, divíte se tomu pokaždé co to napíšu...
Dobrá, cítím se být utlučen vaší početní převahou ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> kpt.Budha 07.12.20 13:23:38: když se točí a ty jsi naštorc, nesuneš se bokem ve směru silnice ale stále se odvalujícími koly dostáváš do vnitřku zatáčky mimo silnici.
Když se zablokují, auto je jako šutr, co se pohybuje v původním směru (tedy ve směru silnice) bez ohledu na skutečné postavení auta a volantu.
Nicméně i s ABS se taková situace dá přežít![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ve čtvrtek, nebo kdy to byl ten první sníh, jsem skoro rozesmál Mazdu 6 o svodidla
Na výjezdu z poměrně pomalého pravoúhlého odbočení (s ručkou samozřejmě) se mi hrozně rychle spakovala prdel, asi tam byl místy led, jinak si to nedokážu vysvětlit. Takže bez šance to srovnat plynem. Na brzdách se to pak kupodivu vcelku ochotně dotočilo o 180° aniž by mě odvalující se kola poslali proti svodidlům co byly všude kolem silnice. Místa jsem tam měl ještě docela dost ale vůbec nechápu co se tam přesně stalo ![36](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
Když se zablokují, auto je jako šutr, co se pohybuje v původním směru (tedy ve směru silnice) bez ohledu na skutečné postavení auta a volantu.
Nicméně i s ABS se taková situace dá přežít
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Ve čtvrtek, nebo kdy to byl ten první sníh, jsem skoro rozesmál Mazdu 6 o svodidla
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![36](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/36.gif)
-> Jumbo: Chápu, ale fakt v tom případě nemáš kola naštorc a není jedno, jestli se točí nebo ne?
-> kpt.Budha: Nesmíš si to představit jako situaci v prudké zatáčce, ale třeba v rychlé pozvolné zatáčce, kdy ti uletí zadek a sic má auto velkou rychlost směrem "dopředu", směřují kola směrem do svodidel a auto to pomalu táhne "dovnitř" do zatáčky. Pokud v tu chvíli člověk zablokuje kola, samozřejmě dost rychle, vyhraje zase síla ve směru původního pohybu auta a to pokračuje dál směrem, kterým jelo před smykem. Když se ale kola nezablokují, bude to pomáhat tomu, aby se směr jízdy přehoupl do směru, kam po smyku míří celé auto, což je dovnitř zatáčky...
Snad to teď půjde pochopit...![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Snad to teď půjde pochopit...
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> kpt.Budha 07.12.20 12:45:14: vážně, Palinator to tady popisuje krásně.
Osobně vyzkoušeno několikrát při kravnuti na sněhu a jednou v Mostě, kde to měl tenkrát radekp v přímém přenosu. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> kpt.Budha:
Já ti to na nějakým simulátoru třeba natočim na video.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Já ti to na nějakým simulátoru třeba natočim na video.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Tuner#2: Vážně nebo je to ironie...nejsem si úplně jistý
Každopádně se nechci hádat, protož nevím, jen se mi vždycky zdálo, že definitivním zadupnutím brzdy ztratíš jakoukoli šanci, že se auto chytne a jen dotočíš piruetku, protože ten točivý pohyb se utrhnutím i předních kol přece nestane zase najednou přímkovým...
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> kpt.Budha:
Hele mám to obojí na vlastní kůži vyzkoušený. Moje oblíbená příhoda s Vectrou s ABS která se stáčela do plotu versus stodvacítka, kde jsem nějak přehnal hrabání a mířil jsem s vytočenejma kolama po kružnici směr ohromná kupa sněhu. Zašlápnutý brzdy nechaly auto po přímce sklouznout a já tak nemusel řešit rozvalchovanej čumák.
E: samozřejmě je potřeba ty brzdy zašlápnout včas, jakmile se to už stáčet začne a chytne to jinej směr pohybu, tak sice pojedeš po přímce, ale stejně do příkopa.
Hele mám to obojí na vlastní kůži vyzkoušený. Moje oblíbená příhoda s Vectrou s ABS která se stáčela do plotu versus stodvacítka, kde jsem nějak přehnal hrabání a mířil jsem s vytočenejma kolama po kružnici směr ohromná kupa sněhu. Zašlápnutý brzdy nechaly auto po přímce sklouznout a já tak nemusel řešit rozvalchovanej čumák.
E: samozřejmě je potřeba ty brzdy zašlápnout včas, jakmile se to už stáčet začne a chytne to jinej směr pohybu, tak sice pojedeš po přímce, ale stejně do příkopa.
-> kpt.Budha: Řekl bych, že idea je taková, že jejich zablokováním je zbavíš trakce i v tom tečným směru - utrhneš auto jako celek, ne jen jednu nápravu.