-> Jarda: Tak jednoho veterána chápu, ale abych se musel denně hrabat v autě na denní ježdění, případně se bal ze ráno ani nenastartuje je mě už přestalo bavit a radši čas trávím jinak.
-> SO545: Tak 15 bych za auto asi taky nedal, když jde nekoncernový koupit v pohodě za 10, koncern od 11
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Jarda - zrušená registrace 06.12.20 16:55:33: ja ta v podstate chapem /ja tiez nikdy nedam za nove auto ani 15000e ale za motorku 25000 v pohode/ ale zase toto nieje vzor pre celu populaciu.
Skor neskutocna odchylka...aj ked uchylka by bola tiez v pohode.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Skor neskutocna odchylka...aj ked uchylka by bola tiez v pohode.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Mr._Nosferatu 06.12.20 16:46:52: jarda by sa aj v tom novom hrabal ,lebo by tam nic nefungovalo ako chce on ![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Mr._Nosferatu 06.12.20 16:52:24: Vím, ale dneska jsem nějak neměl sílu/čas to vše číst. Že to Jarda miluje to vím, zmiňuje to v každém druhém odstavci kde mu to "ujede" a do naprosto nesouvisejícího tématu začne rozepisovat klady a zápory svých aut...
-> Jarda: Nic ve zlým![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Jarda: Nic ve zlým
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Mr._Nosferatu 06.12.20 16:46:52: kdybych mel (musel) vse prodat, tak si rozhodne nekoupim novou sracku, ale nechal bych si rapida![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> dragon_cb_cz: Aha, ale je to u tom asi stránka diskuze. Dokonce je to i oblíbené téma Jardy...
-> Mr._Nosferatu: Ne, nevím, dokonce jsem si musel pogooglit, co je EDS ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> dragon_cb_cz: Copak nevíš, že EDS nefunguje než ABS a tudíš musí mít zapnutý ABS ?
Jinak furt nechápu k čemu 17aut když se v nich furt vrtáš, kdybys je prodal a koupil jedno nový, ušetříš čas i peníze za díly...
Jinak furt nechápu k čemu 17aut když se v nich furt vrtáš, kdybys je prodal a koupil jedno nový, ušetříš čas i peníze za díly...
-> Jarda - zrušená registrace 06.12.20 16:40:45: U jednicky ano, u dvojky nevim. A sel tenkrat ven celkem bez problémů co si pamatuju, pohledej nějakej návod, ale ani já jsem myslím nic neponičil a to je co říct...
-> SO545 06.12.20 16:35:42: Přesně. Pro naprostou většinu uživatelů auta jsou tyhle systémy jednoznačným přínosem a pro tu drobnou menšinu, která nad tím má potřebu přemýšlet, to může být ledacos, ale jednoznačná prohra rozhodně ne.
-> Jarda - zrušená registrace 06.12.20 15:07:14: Hele a když to je teda tak moc na prd a umíš brzdit líp než ABS, proč ho nemáš vypnuté trvale, proč ten vypínač?
-> Jarda - zrušená registrace 06.12.20 15:07:14: Hele a když to je teda tak moc na prd a umíš brzdit líp než ABS, proč ho nemáš vypnuté trvale, proč ten vypínač?
ted mi volala pritelkyne, ze ji ovce prestala blikat, pry jen sviti smerovky
prerusovac je primo ve spinaci vystraznejch? to zas olamu ofuky, az to budu dolovat ven
vcera jsem ji opravil ventilator - vaznul jeden uhlik a dnes zase todle![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> King 06.12.20 15:46:21: co treba este podotknut ze vacsina uzivatelov auta ani v krizovej situacii na ten pedal jednoducho nesliapniu razantne...a preto to dnes nove auta spravia za nich...a hned je rozdiel v brzdnej drahe...a este ta to upozorni /a nielen teba/ rozblikanim varoviek .
Pausalizovanie nema zmysel. To by sme sa vozili na konikoch este teraz.![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Pausalizovanie nema zmysel. To by sme sa vozili na konikoch este teraz.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ja jenom pro jistotu znova opakuju, ze jadrem teto ucene disputace je rozdil v brzdne draze auta s a bez systemu ABS, kdy existuji specificke podminky, kdy auto BEZ ABS, ma brzdnou drahu o trosku kratsi. Zduraznuju ty "specificke podminky " a to o "trošku ". Pokud se na teorii ABS za poslednich par let neco zmenilo, pak by bylo dobre to dat na vedomi instruktorum skol smyku v Moste i Myte, kde se porad vyucuje podle vysezminenych tezi.
ja som síce veľa na ABS Felicii nenajazdil ale rozhodne sa mi to takto nechovalo ... ale mal som vždy normálne pneu , normálne brzdy a všetko fungovalo ako malo ... A brzdilo to určite lepšie ako klasika bez ABS a lepšie aj ako kopa iných áut ... samozrejme že tá regulácia nebola tak jemne nastavená ako na nových autách ale že by to nefungovalo sa nedá povedať....však tie jednotky boli 95 rok cca
Jinak, ale pokud si tady nekdo mysli, ze moderni abs je VZDY po strance dylky brzdny drahy lepsi, nez old school brzdeni, tak vetsina online testu si to nemysli![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda: Ale to, ze ze dnesni auto pouziva stejnej nebo hodne podobnej snimaci HW na naboji kola prece neznamena, ze se jeho ABS musi chovat stejne jako u filcky. Nejakym vyvojem prosly ty ridici jednotky ABS a ten zbytek hw, kterej udrzuje kola +- kolem hranice prokluzu.
-> Jarda: Jo, mas pravdu, berlinga a partnery to maj taky nahovno... To me kamos varoval, kdyz jsem to dostal jako sluzebak.
Jinak treba S40 funguje ABS naprosto spolehlive oproti felde. Souhlasim, ze u feldy to abs je ke zlosti, ale u Volva bych to v zadnym pripade nevypinal... Tam to ABS nekope do pedalu ale jemne vrni a brzdi to na maximum furt...
Jinak treba S40 funguje ABS naprosto spolehlive oproti felde. Souhlasim, ze u feldy to abs je ke zlosti, ale u Volva bych to v zadnym pripade nevypinal... Tam to ABS nekope do pedalu ale jemne vrni a brzdi to na maximum furt...
-> Jarda - zrušená registrace 06.12.20 15:12:41: prosim Tě Jardo,feliňácký ABS Tě kopne do pedálu za to brždění jednou za uherák (samo když to přeženu) auta běžný produkce dokážkou zakopat x krát víc a to musí poznat každý...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.12.20 14:21:53: zkus treba berlingo
u feldy se abs chova naprosto normalne, nevim proc by nemelo... i podstatne novejsi skodovky (tusim napr.roomster) maji abs prakticky stejne, uz jen, ze tam je stejny snimaci krouzek, octy maji
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jarda: a s ABS to snad na plno nebrzdí ?
-> Mr._Nosferatu 06.12.20 10:22:46: tak cca u poloviny aut to mam na prepinaci smerovek a u mtx, kde to odeslo, tak jsem to dal na volnou pozici zadniho ostrikovace
A prd - plna brzda soucasne s tim vypinacem... kdyz to mas zazite, tak to jde.
trebas jednou staci kopnout abs a dal to brzdi naplno.
A prd - plna brzda soucasne s tim vypinacem... kdyz to mas zazite, tak to jde.
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Já si na něj nïkdy neztěžoval, on je hlavně rozdíl v křižovatce s ABS zatočit a bez ABS jet rovně...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.12.20 14:21:53: to si ja pamatam ako sa davno kejtovali zimne pneu...a najvacsi hejteri/ci ako sa to pise/ nikdy zimaky neskusili...
a jedna prihoda so starsim panom v novej audine...sped x rokov.
Reklamoval nejake skakanie pedalu...ABS
KEd sa to vysvetlilo tak len okomentoval ze brzdi to super...a ZE TOTO JE TO abs.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
a jedna prihoda so starsim panom v novej audine...sped x rokov.
Reklamoval nejake skakanie pedalu...ABS
KEd sa to vysvetlilo tak len okomentoval ze brzdi to super...a ZE TOTO JE TO abs.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
No chlapci ale ruku na srdce, chovani ABS u feldy a u nejakyho normalniho auta je dost rozdilny... Vzpominam, jak jsem v drevnich dobach, kdyz mi bylo 18, ABS hrozne hejtoval, ale co jsem pak zkusil nejaky dospely auto, kde ABS funguje, tak jsem rychle zmenil nazor...
-> SO545 06.12.20 13:38:33: Přesně tak, už si ani nevybavuji, kdy jsem ABS slyšel a cítil naposledy.
Přijde mi, že si někteří myslí, že ABS prodlužuje dráhu vždy a má fungovat tak, aby se kola joooo náhodou nezablokovala, tak raději bude brzdit méně.![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
Přijde mi, že si někteří myslí, že ABS prodlužuje dráhu vždy a má fungovat tak, aby se kola joooo náhodou nezablokovala, tak raději bude brzdit méně.
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> SO545: Jsou, vím to, jezdil jsem s několika feliciemi jak s ABS tak bez a brždění bez ABS bylo horší, třeba brždění na sněhu s potřebou zatočit...
Ale hlavně pokud má čas hledat vypínač a vypnout tak má dost času zastavit, to samý pokud má čas hledat klakson tak to není krizovka... To jsem rád že stihnu zastavit, na troubení si vzpomenu až stojím...
Ale hlavně pokud má čas hledat vypínač a vypnout tak má dost času zastavit, to samý pokud má čas hledat klakson tak to není krizovka... To jsem rád že stihnu zastavit, na troubení si vzpomenu až stojím...
-> Mr._Nosferatu 06.12.20 10:22:46: tie keci o ABS su len keci...ako u motoriek tak u aut.
ako pise dragon... je to skor dojmologia ako fakt.
Naposledy som si takto flekol pred pubertakom co sa rozhodol prebehnut cez cestu...
To som pocul ABS asi po x rokoch...ale to auta stalo z 50km/h velmi razantne a bez velkeho palenia gum co poznam z aut bez ABS.
Len trestno pravna zodpovednost /moja/ ma udrzala na sedadle...a moja zienka.
ako pise dragon... je to skor dojmologia ako fakt.
Naposledy som si takto flekol pred pubertakom co sa rozhodol prebehnut cez cestu...
To som pocul ABS asi po x rokoch...ale to auta stalo z 50km/h velmi razantne a bez velkeho palenia gum co poznam z aut bez ABS.
Len trestno pravna zodpovednost /moja/ ma udrzala na sedadle...a moja zienka.
Ktosi tu písal o omeškaní na reakciu plynu pri fungujúcom ASR. Základ je, pokiaľ to už je aktivované, nepúšťať plynový pedál a nechať ho stlačený tak jak je. Pretože väčšina šoférov sa pri tom preplaší a plyn uvoľní- vtedy vznikne ten pocit, že to vôbec nechce pridať plyn a je tam to omeškanie na reakciu pedálu. Nech si ten systém dokončí svoju robotu tak jak má. To isté platí pri aktívnom systéme ESP, kopa ľudí ho dokáže preplašeným mykaním volantu a snahou vyrovnávať auto, dopliesť tak, že sa nakoniec vysype.
-> Bukaj 05.12.20 15:00:00: Spíš si myslím, že je dost těžké vynášet podobné soudy, když jsi to reálným testem asi neporovnával, že? Tzn že bys stejným autem brzdil ze stejné rychlosti za identických podmínek na identickém místě, jednou s ABS a podruhé bez... Takhle je to "prostá dojmologie".
-> Jarda: Tak minimálně 95% aut má klakson na volantu, tak jaký hledání ?
Když ti někdo nedá přednost, tak stihneš vypnout ABS vypínačem na palubce ? jestli jo, tak bys stihnul zastavit i s ABS...
Když ti někdo nedá přednost, tak stihneš vypnout ABS vypínačem na palubce ? jestli jo, tak bys stihnul zastavit i s ABS...
-> Bukaj 05.12.20 15:00:00: tady spousta lidi, diky sve nevedomosti oznacuje nekoho jineho za lhare, ja to ignoruju, nikdy jsem si nic nevymyslel a vymyslet nebudu, maximalne si neco mohu myslet ne uplne spravne, to se stane...
Jo je to o zvyku, me za blbejch 500km v automatu pak 2x chcipla felda, kdyz jsem zapomenul na spojku :) Ale zase pri pokusu v automatu radit, jsem tentokrat uz jen jednou dupl na brzdu :) kdysi to bylo vicekrat...
Ja ve felde vypnuti abs nekolikrat vyuzil, hlavne kdyz mi nekdo nedal prednost
ale jasne musi na to bejt clovek zvyklej... a pak sedne do jinyho auta a je problem, ja mam treba i problem s klaksonem, to nez cloveku dojde, kde to konkretni auto ma klakson, tak jsou drahe ms pryc![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: todle me u F1 1.4mpi e4 pekne taky sere... ale na O1 1.8T to teda nemam a na naftove PD taky ne
Jinak ESP mi funguje dobre, ale na tom passatu me prislo, ze to funguje, tak jako nenasilne a lehke sklouznuti dovolilo, to me se zapnutym u ovce nedovoli, ale jak to vypnu a jeste sepnu haldex spojku na tvrdo, to je jina... na kluzke vozovce jak subaro, proste stalej pohon vsech kol je nej
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 19:21:18: dobra vybava, to je Tve?, nechces semnou jet do Rumunska hledat kostel, pod jehoz prahem je hlava hrabete Draculy? kdysi jsem to zkousel rapidem, ale nedaval ten teren :), nivkou to pujde![5](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> palinator 05.12.20 11:37:13: ok, docteno :) tak se Ti to chova jako me
-> palinator 05.12.20 22:58:57: jo, ja jak sednu do rapida, tak to tim predkem porad nekde hrnu... proste lehkej predek a silny brzdy, ja jsem spis zvyklej na kufr nalozenej dilama
Jo je to o zvyku, me za blbejch 500km v automatu pak 2x chcipla felda, kdyz jsem zapomenul na spojku :) Ale zase pri pokusu v automatu radit, jsem tentokrat uz jen jednou dupl na brzdu :) kdysi to bylo vicekrat...
Ja ve felde vypnuti abs nekolikrat vyuzil, hlavne kdyz mi nekdo nedal prednost
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: todle me u F1 1.4mpi e4 pekne taky sere... ale na O1 1.8T to teda nemam a na naftove PD taky ne
Jinak ESP mi funguje dobre, ale na tom passatu me prislo, ze to funguje, tak jako nenasilne a lehke sklouznuti dovolilo, to me se zapnutym u ovce nedovoli, ale jak to vypnu a jeste sepnu haldex spojku na tvrdo, to je jina... na kluzke vozovce jak subaro, proste stalej pohon vsech kol je nej
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 19:21:18: dobra vybava, to je Tve?, nechces semnou jet do Rumunska hledat kostel, pod jehoz prahem je hlava hrabete Draculy? kdysi jsem to zkousel rapidem, ale nedaval ten teren :), nivkou to pujde
![5](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/5.gif)
-> palinator 05.12.20 11:37:13: ok, docteno :) tak se Ti to chova jako me
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> palinator 05.12.20 22:58:57: jo, ja jak sednu do rapida, tak to tim predkem porad nekde hrnu... proste lehkej predek a silny brzdy, ja jsem spis zvyklej na kufr nalozenej dilama
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 15:39:11:
Proč do toho motáš pidikotouče? Když se ti podaří na užovce bez posilovače zašlajfovat všechny 4 kola, tak prostě jedeš smykem a těm brzdám je to pak už uplně jedno. To neni T815 u který stačí málo a už nebrzdí.
Proč do toho motáš pidikotouče? Když se ti podaří na užovce bez posilovače zašlajfovat všechny 4 kola, tak prostě jedeš smykem a těm brzdám je to pak už uplně jedno. To neni T815 u který stačí málo a už nebrzdí.
-> MATTESS 05.12.20 19:48:02: Tak mi to přišlo jako kravina. Vybavuji si i článek, kde o tom psali, rok už přesně ne.
-> vhml 05.12.20 17:40:39: určitě
Od 1. listopadu 2011 tak automobilky nemohou žádat o technické schválení své novinky, která by ESP neměla v základním vybavení. O dva roky později dojde pak i na nově vyrobené modely, ale schválené a do prodeje uvedená už dříve.
Od 1. listopadu 2011 tak automobilky nemohou žádat o technické schválení své novinky, která by ESP neměla v základním vybavení. O dva roky později dojde pak i na nově vyrobené modely, ale schválené a do prodeje uvedená už dříve.
-> Milan 136 05.12.20 19:09:51: No jasně, normální kůly. Třeba tydlety. ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Mr._Nosferatu 05.12.20 17:50:44: Cože cože? Kůly? ![9](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
-> King 05.12.20 16:12:40: Nebyl to jen rozbitej spínač, zde ve stavu "svítí i když se nebrzdí navíc s RNG střídou"?
To už jsem taky párkát viděl, že brzdový svítily furt (rip kryty) a nebo když ne furt, tak skoro furt. Divný, ale je to tak. Daleko častěji potkávám sráče, kterým naopak většinou brzdový nesvítí, i když brzdí. Některý lze omluvit tím, že na parkovišti/za studena... jim to při testu svítí jak má, v provozu moc ne.
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
![40](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/40.gif)
-> Milan 136: Není to i kůly ekologii?
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: Asi bezpečnost?
Pro idioty. Když brzdíš, tak asi běžně nechceš dávat plyn na sériovém autě.
Nicméně když tu brzdu povolíš a dáš znovu, tak už to nedělá.
Pro idioty. Když brzdíš, tak asi běžně nechceš dávat plyn na sériovém autě.
Nicméně když tu brzdu povolíš a dáš znovu, tak už to nedělá.
-> Milan 136 05.12.20 17:36:52: v dobe vyroby 03 uz bylo Esp povinny ne?
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: proti debilum co si s tim budou hrat tak dlouho az ty seriovy brzdy upecou. ![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
Ty jo O3 bez ESP jsem snad nikdy neviděl. Neexistuje to jen někde na papíru? I activy holobyty to mívají...
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.20 16:57:44: Jo, je to fakt kravina. Strašně zdlouhavě se to pak sbírá.
Jinak když jsme už u těch veteránů, tak velmi pozitivně hodnotím nastavení u Volva a bývalého Cromaňonce.
Cromaňonec (5/2006) - tam umožnila stabilizace s protiprokluzem hodně, než skutečně zasáhla. Drželo to klidně v zatáčkách kolo v prokluzu. Když vezmu např. kruhový objezd, tak z něj šlo prudce vyjet s gumujícím vnitřním kolem, ale ne tak, že by hořela guma. Na rozjezdech v zimě to pomáhalo hodně. Pocit, že mi to omezuje výkon jsem v podstatě neměl. ESP vypnout nešlo, to šlo pouze u ASR. Dovolilo to dokonce skluzy přes rukáv smykem s rozumnými korekcemi. Takže tohle se klukům odladit povedlo.
Volvo (1/2007) - zde se mi líbí funkce DSTC (Dynamic Stability Traction Control) ve spojení s AWD asi nejvíce. Vypnout nelze nic, funkci systému lze podržením tlačítka pouze omezit. Auto pak umožní klidně donuty na místě a k nějaké korekci dojde i při těchto píčovinách až v extrému, ale tak, že máte pocit, že vám to skutečně pomohlo někam nesklouznout nebo nespadnout. Oproti ostatním autům, se kterými jsem jezdil a nebo jezdím a nejsou úplně nová (platí i pro Cromaňonce), mám pocit, že DSTC skutečně vyhodnocuje, než něco udělá. Co se týká protiprokluzu, tak ten nepřijde ke slovu u AWD v podstatě vůbec, rozjede se to v podstatě na všem. Je ale otázkou, jestli na tom nemá podíl i AWD a tím pádem i rozložení hmotnosti, protože ostatní vozy, se kterými srovnávám, mají jen FWD.
![9](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/9.gif)
Jinak když jsme už u těch veteránů, tak velmi pozitivně hodnotím nastavení u Volva a bývalého Cromaňonce.
Cromaňonec (5/2006) - tam umožnila stabilizace s protiprokluzem hodně, než skutečně zasáhla. Drželo to klidně v zatáčkách kolo v prokluzu. Když vezmu např. kruhový objezd, tak z něj šlo prudce vyjet s gumujícím vnitřním kolem, ale ne tak, že by hořela guma. Na rozjezdech v zimě to pomáhalo hodně. Pocit, že mi to omezuje výkon jsem v podstatě neměl. ESP vypnout nešlo, to šlo pouze u ASR. Dovolilo to dokonce skluzy přes rukáv smykem s rozumnými korekcemi. Takže tohle se klukům odladit povedlo.
Volvo (1/2007) - zde se mi líbí funkce DSTC (Dynamic Stability Traction Control) ve spojení s AWD asi nejvíce. Vypnout nelze nic, funkci systému lze podržením tlačítka pouze omezit. Auto pak umožní klidně donuty na místě a k nějaké korekci dojde i při těchto píčovinách až v extrému, ale tak, že máte pocit, že vám to skutečně pomohlo někam nesklouznout nebo nespadnout. Oproti ostatním autům, se kterými jsem jezdil a nebo jezdím a nejsou úplně nová (platí i pro Cromaňonce), mám pocit, že DSTC skutečně vyhodnocuje, než něco udělá. Co se týká protiprokluzu, tak ten nepřijde ke slovu u AWD v podstatě vůbec, rozjede se to v podstatě na všem. Je ale otázkou, jestli na tom nemá podíl i AWD a tím pádem i rozložení hmotnosti, protože ostatní vozy, se kterými srovnávám, mají jen FWD.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak to jsem u auta jeste nezkousel ![3](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
![3](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/3.gif)
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: To dělá i O2 další picovina znemožňují brzdění levou.
-> King 05.12.20 16:12:40: Zajímavá technika. JInak s odpojování plynu při činnosti brzdy jsem se setkal asi jen u Fabie 1 a Octavie 1. Sice nevím, jestli touto vlastností trpí i jiné modely značky, ale úplně jsem to nepochopil. Při vepření se služebním vozem tam byla gigantická prodleva, než se plyn zase chytil. To je tam například proč?
Jen podotknu,že existují jakýsi Skluzový charakteristiky pneumatik. A videl jsem diagramy pro radialku i diagonalku. A tam je jasne videt v jakym procentním skluzu je největší přenos síly. ( Opačné to funguje i pro rozjezd)
A co se rychlosti reakce systémů týká, to ani trenovaný jezdec cvičí reakčni dobu nezvládne..
Takže soudobi výrobci pneumatiky pracují s tim,ze se budou montovat na auta se systemy.
Tudíž nastala zmena i v dezenu a celkovy konstrukci pneumatik.
Na zavodnim aute optimalizuju ABS konkretne na jednotlivy pneumatiky. (Do ty jednotky ABS je mozne vstoupit a menit hodnoty) U seriovyho auta je kompromis pro vsechny jizdni podminky a pro jakykoliv pneumatiky ..
A co se rychlosti reakce systémů týká, to ani trenovaný jezdec cvičí reakčni dobu nezvládne..
Takže soudobi výrobci pneumatiky pracují s tim,ze se budou montovat na auta se systemy.
Tudíž nastala zmena i v dezenu a celkovy konstrukci pneumatik.
Na zavodnim aute optimalizuju ABS konkretne na jednotlivy pneumatiky. (Do ty jednotky ABS je mozne vstoupit a menit hodnoty) U seriovyho auta je kompromis pro vsechny jizdni podminky a pro jakykoliv pneumatiky ..
-> Jirik_Tuňák1983: Zkracovat se muze, ale zase roste procento ridicu, ktery nemaj šajn, jak se spravne brzdi a jejich reakce neksou zadnej Top gun :-) Vcera jsem ve stoupani za Milicinem videl naprostou raritu, nejakej remeslnik v Caddy - akcelerace do kopce za soucasnyho stani na brzde
Kdyz uz mi asi po treti sajnil do ksichtu brzdovkama v naprosto nesmyslny situaci, radsi jsem ho predjel. Ze to bylo totalni tele se mi potvrdilo tim, ze mi zacal pri predjizdeni nakladat pod kotel a kdyz i tak byl "potupen ", prudil protijedouci blikanim a svicenim dalkama - asi nikdy neslysel o samozatmavovacich zpetnejch :-)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Jarda/felda: Tohle konkretne mne vysvetlovat nemusis, protoze poslednich 20 let jsem statisice km namotal na autech s asistentama![4](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
-> King 05.12.20 15:52:26: Srovnávat srovnatelné je k ničemu, protože šance vzniku podobné soutěže v reálném provozu je minimální neb nemožná.
Jinak posun v tom určitě bude, proč by se jinak postupem let zkracovala brzdná dráha na suchu i mokru.![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
Jinak posun v tom určitě bude, proč by se jinak postupem let zkracovala brzdná dráha na suchu i mokru.
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)