Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18833 příspěvků (zobrazeno 5801 až 5850) od 04.01.2015 do 02.12.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
11:41:37
05.12.2020
saskyn2
-> Bukaj 05.12.20 09:51:52: Ne nefunguje to stejně, možná na podobném principu, ale to je vše, každý ten systém zasahuje v jiné situaci a možná v nějakém promile případů to situaci zhorší, ale v drtivé většině to pomáhá. -> Syny 05.12.20 10:50:51: Povinný to bylo asi až pro nově homologovaný auta, O2 po fl byla určitě i bez ESP.

-> palinator 05.12.20 11:05:41: Ano u OIII to jde překodovat, dokonce i u O2 ale až nějak od 2012. Nicméně z výroby to je nastavené tak, že to čudlíkem vypnout nejde.
11:37:13
05.12.2020
palinator
-> Jarda:

Můžeš prosím ten odstavec dočíst? 41
11:34:10
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 05.12.20 11:27:51: njn, hnusne vyhlidky, ja se toho nedoziju, ale chudak syn 7
11:31:30
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 05.12.20 11:27:51: jo, ten odstavec jsem nedocetl :) kdyz vypnes asr, tsk Ti taky zustane abs a eds zapnute?
11:29:31
05.12.2020
palinator
Ono to bude jednou už taky rarita až někdo uvidí na firemním parkovišti, jak jede na sněhu dveřma napřed a nastane takový to. Jééé já měl před 20 lety taky auto se kterým tohle šlo udělat. 3



Případně: Co se to tomu člověku stalo?

Tomu se říká smyk.

3
11:27:51
05.12.2020
palinator
-> Jarda:

Píšu že moje Octa má EDS nemá ESP.



-> Mr._Nosferatu:

Všechno jde vypnout, stačí jen hodně chtít. 3

Za chvíli řídit stejně nebudeš muset a posléze ani nebudeš moci, tak se nic učit ani nemusíš. 3



Akorát že já se s autem ještě chci jízdou pobavit, dokud mám auto s mechanickou ručkou a bez ESP, když náhodou jednou za zimu ještě zasněží. Ta doba pomine a zbydou jen vzpomínky. Přijde mi pitomost se o to ochuzovat už dnes.

Vlastně, já už skoro ani jednoduše z bodu A do bodu B nejezdim, protože jezdim tak málo, že každá moje jízda je vlastně zpestřením života. 3
11:19:38
05.12.2020
Jarda/felda
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.20 00:12:51: to záleží jak to ve fabrice nastaví 4 u fabie to byl masakr to se kolo sotva otočilo a už to ubíralo plyn a já vypadal jak blbcec co se neumí rozjet3 ted u Passatu mě to nechá klidně chvilku prohrabovat než zareaguje 4
11:17:48
05.12.2020
Mr._Nosferatu
Nebylo by lepší se naučit řídit auto se všemi systémy co má ? stejně jich bude jen a jen víc a vypnout nepůjdou
11:15:17
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 05.12.20 11:05:41: Ty nemas eds? U me ovce je fajn, ze kdyz vypnu esp, tak zustane zapnute abs a eds, bohuzel vypinacem abs se rusi i eds... Bral bych, kdyby mi u ovce slo vypnout to asr v esp, pak bych nemusel esp tak casto vypinat.

Asr fakt k nicemu nepotrebuju a na kluzke vozovce mi jeste vypina tempomat, srajda to je.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 11:16:35
11:06:47
05.12.2020
palinator
-> Jarda:

ABS na vypínač bych tenkrát u Vectry ocenil, když jsem kvůli ABS málem olíznul při kravení plot. Jenže asi tak ve stonásobku případů je naopak ABS extrémně žádoucí věc.
11:05:41
05.12.2020
palinator
palinator si k tomu dovolí taky něco vyblejt.



1) Aspoň u OIII je možný nakódovat (asi RS) nabídku, kde je možnost vypnout nejen ASR, ale taky ESP. Platí přitom, že jsem jel jednou s vyplým ESP, chytil jsem v zatáčce břečku a letěl jsem do lesa. 3 Naštěstí relativně kontrolovaně, tak mě vytlačil zbytek rodu s pomocí dvou policajtů. 21

Timto zdravim Jardu a Bukaje.



2) O jankovitý reakci ASR a opodstatněnosti tlačítka na vypnutí jsem psal u mojí O1, kde jsem zažil nepříjemný zážitek se zmařenou akcelerací, kvůli prohrábnutí vnitřního kola v rejdu, kopci, částečně v křížení, přístrojovka blikala jak vánoční stromeček a auto mělo tak nechutnou prodlevu, než se zase sebralo, že to bylo v daný situaci skoro až nebezpečný.



3) To, že má auto ASR, ještě neznamená, že má EDS. Rapid myslím, že EDS nemá, navzdory tomu, že má ASR. ESP nevim jestli má.

Moje Octa nemá ESP, má tedy jen ASR a EDS. Vypnutím ASR nedojde k vypnutí EDS, což je na jednu stranu super. EDS je totiž samo o sobě super (ahoj Jardo podruhé 3) a považuju ho za skutečně schopnýho pomocníka. U O1 to jen kazí to, že záběr EDS se projeví příšerným zvukem z hloubi auta, připomínající něco jako rozpadající se převodovku. 3

Obecně u novějších strojů, třeba O3, se záběr ASR a EDS (zde tomu říkají XDS) dá hodnotit jako mnohem citlivější a míň nasírací.



Vzhledem k tomu, že mám problém sjet gumy a dřív umíraj na stáří, tak ASR vypínám docela často. Umožní to vychytat kratší mezeru při napojování na hlavní. Že si to klidně i na suchu trochu zahrabe, je mi jedno. Rozjezd je ale výrazně rychlejší než ten co je seškrcenej protiprokluzem.
11:04:06
05.12.2020
castrol
-> Syny 05.12.20 10:54:57: jj aj u f3 to tak je
10:55:43
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 05.12.20 09:51:52: proto je dobry mit ABS na vypinac, v octe to zatim nemam, ale do feldy si to ted zase udelam... a taky se mi snad povede doplnit eds, mam doma jednu jednotku z o1

A esp bych tak nezatracoval, me uz ponohlo, ale v krizovce to musis nechat na nem, ale kdyz clovek je zvyklej z aut bez elektroniky. Co nejvic nesnasim je asr, bohuzel je soucasti esp, jedno uz jsem myslel, ze mam neco s motorem, jak to pri prokluzech debilne ubiralo plyn.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 10:59:18
10:54:57
05.12.2020
Syny
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.20 10:49:58: Omezovac mozna, ale jak uz jsem psal, tak to ASR to (alespon u me) prave pri stojicim aute omezuje na cca 2500 ot i kdyz dam plyn az na zem. To schvalne zkus...
10:53:36
05.12.2020
Bukaj
10:50:51
05.12.2020
Syny
-> saskyn2 05.12.20 02:24:07: Tak ESP je od nejakyho roku povinny, nevim presne od jakyho. Mozna se to tykalo az O2 po FL? Ale myslim, ze to bylo nejak kolem 2010 (?)
10:49:58
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 05.12.20 01:27:43: To netuším, nikdy netočím motor na volnoběh když omezovač začíná v 6500. Tam lezu jen v zátěži a taky jsem nikde nepsal, že by ty gumy nehrabali. Samozřejmě, že by to prohráblo na tom povrchu co tento týdne byl. Ono kolikrát stačí i na mokru a ve finále to v extrému udělá i na suchu. V Mostě jsem to taky vypinal jinak to prostě ze zatáček neodjizdelo.
10:31:15
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
Tak je tam asi i to esp rozbity, co ja vim... Proste bokem to slo, akorat ten automat branil lepsimu odpichu, psalo to jen chybu nataceni svetel a pak nejakou zarovku. Ten automat je podle me na repas...

Jinak zrovna jsem zahledl byvalou Bukajovu dacii :)
10:02:42
05.12.2020
Jirik_Tuňák1983
21
09:51:52
05.12.2020
Bukaj
-> saskyn2: Jo, asi nejsprávnější bylo Tvé tvrzení, že je to vlastně fuk, jak se to jmenuje (funguje to na stejném principu - snímání otáček všech kol - reakce přes brzdy), většině uživatelů vozidel je to fuk a když to dobře funguje, jenom dobře 4

Ovšem mé dosavadní zkušenosti s elektronikou, zasahující do řízení, nejsou dobré, proto k ní mám ne zcela vřelý vztah. Ale netvrdím, že 99,9% řidičů nepomůže, ale jde o zvyk. Vždy se najde nějaké to promile situací, kdy ta elektronika zareaguje tak, že danou situaci zhorší.

Možná kdybych odjakživa jezdil v autě plném elektroniky, tak mne nějaká reakce nepřekvapí.

Ale jsem zvyklý jezdit v autě, kde nejsložitější elektronická součástka je cyklovač stíračů případně otáčkoměr...

...a poté, co jsem kvůli neočekávané reakci ABS málem přejel chodce a kvůli neočekávané reakci automatické převodovky málem skončil pod kamionem, jedoucím 90 MPH, se mi nemůžeš divit, že se raději zuby nehty držím své škodovky4
09:30:45
05.12.2020
saskyn2
-> Bukaj: Celé tvrzení je nesmysl, auto s ESP nemůže ustřelovat, nevim co na tom furt nechápeš, prostě tě to nenechá a začne ti do toho hrabat a vypnout to nejde.

To si pleteš právě s EDS viz debata dole.
09:22:21
05.12.2020
Bukaj
-> Mr._Nosferatu 04.12.20 23:31:48:

-> Syny 04.12.20 23:36:25:

Jo, to ABS jsem popletl - anti-lock naopak povoluje zabrzděné kolo když nějaké jiné se ještě točí, ale v principu je to tedy vše o kontrole otáček všech kol a přibrzdění prokluzujícího nebo povolení bloknutého kola. Tedy hardware je stejný, jde jen o to, co s tím dělá software...6

-> saskyn2 05.12.20 00:25:48: Jo, ale ve výsledku to tvrzení, že "něco" vypnul (jen si popletl zkratky toho "něčeho") bylo vlastně pravdivé (až na tu zkratku)1

Já dodnes žil v tom, že ASR je systém, určený k rozjetí stojícího vozu v případě, že jedno kolo prokluzuje - podobně, jako uzávěrka difu, jen ne mechanická, ale elektronická - a po rozjetí vozu nad určitou rychlost (třeba 20 km/h?) se sám deaktivuje...
08:32:23
05.12.2020
vhml
Prinos ASR u Fabie vidím hlavně ze to nehrabe v zatacce a nepali zbytecne gumu. Pri slalomu jsem to ale musel vypnout protoze uz to omezovalo moc. Spíš bych uvítal mit tam ESP. Pani prece jenom volantem moc nevladne a v pripadne krizi by ji to pomohlo. Ale predfaceliftova fabie ESP nemela asi nikdy
02:24:07
05.12.2020
saskyn2
-> Syny: u dvojky určitě nebylo povinně, ani trojka ho neměla v holotě. To víš to není VW, passat ho měl v základu už od 20053
02:14:11
05.12.2020
Cumper
ASR je docela dobrý, u O1 1.8t jsem to měl, a aspoň tolik neodcházely gumy, když jsem to na dvojku sešlápnul při výjezdu z kruháče třeba 1 Ale pro lepší efekt a pocit jsem to stejně často vypínal, teď u B5 passata to nemám vůbec a zas tak mi to nechybí, ale nevím co na to gumy..3
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 02:14:33
01:50:33
05.12.2020
Syny
-> saskyn2 05.12.20 01:43:58: jj, zezacatku za pruplatek, pak uz povinne. Nicmene T2 tu pise o tom, ze ma dobre gumy, ktere by neproklouzly, tak pak jen nevim, proc by ASR neco resilo. Leda to omezeni max. otacek.
01:43:58
05.12.2020
saskyn2
-> Syny 05.12.20 01:27:43: No spíš to bylo za příplatek. Bez prokluzu kol to samozřejmě do ničeho nezasáhne, to je hovadina, ale je možné že to má pak opožděnou nebo přehnanou reakci, protože si matně pamatuju že něco jak popisoval Luky jsem někdy zažil, jen si už zaboha nevzpomenu co to bylo za auto, možná starej superb.
01:27:43
05.12.2020
Syny
-> saskyn2: To je fakt. Ty první O2 měli jen ASR bez ESP. Až pak se začali dělat s obojim. Nicméně i tak netuším, proč by ASR do něčeho zasahovalo bez prokluzu kol. Maximálně tím nejvyšším možným počtem otáček, které třeba u benzínu zdaleka nemusí stačit pro nějaký slušný odpich a s dobrejma gumama by to zvládlo větší otáčky než ten omezovač dovolí. Jinak nevim. Ale jak píšu, nejsem nějakej velkej závodník, tak mě to víceméně nikdy nikde neomezilo.



-> Tuner#2: Když stojíš s autem na místě, máš vyřazeno a dáš plyn na zem, co se stane? Respektive kam tě to pustí max. otáčky?
01:26:00
05.12.2020
růža
-> saskyn2: Díky. Už to chápu.

Jinak teda jedno kolo ve vzduchu jsem zažil v šestnácti, na praxi, v jednom autoservisu. Byla to zkouška, jestli hučí ložisko kola. Ale jak jsem byl tou dobou tupej (což se možná moc nezměnilo), tak jsem měl strach, že se to auto rozjede a projede zdí.

Nojo, věděl jsem piču, jak funguje diferenciál.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 01:26:48
01:17:31
05.12.2020
saskyn2
-> růža: Když ABS jedno kolo přibrzdí, tak se ti ten výkon přes diferenciál přenese na druhý kolo. Zkus si dát jedno kolo na hever, nastartovat a uvidíš jak se ti to kolo bude točit. Pak ho zkus nohou přibrzdit a uvidíš jak se auto bude snažit spadnout z heveru.
01:07:47
05.12.2020
růža
-> saskyn2 05.12.20 00:53:53: A ještě teda poprosím o doplnění. Jak to EDS řeší přenos výkonu na druhé kolo? Přes brzdy? Bo mi moje hlava skopová nebere, že by v diferenciálu bylo něco, co by mohlo přenést výkon z jedné strany na druhou. Ale je pravda, že jsem to do hloubky nikdy nestudoval
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 01:08:19
01:02:44
05.12.2020
saskyn2
-> Syny: U O2 to funguje jak jsem popsal níž, omezí ti to protáčení kola na nějaké rozumné maximum kdy ti to kolo zabírá co nejvíc aniž by se ti začalo pálit. Chápu, že pokud někdo své pneu chce spálit někde před paragrafkama před základkou, tak ho to musí srát, jiný negativa tam asi nevidím. A i před tu základkou se to na vypnout ne3

Ještě mě napadlo že ty škodovácký ABSka jsou úplně jiný když to má jen ASR nebo když je to mk60 s esp. Konec konců to má pak i další 3 snímače navíc, tak jestli takhle problematický nejsou jen ty sociálky co nemají ESP, si pamatuju i ve dvojkový fábii bylo holý ABS hrozný(ale tam nebylo ani asr), ale fakt nevím, já se fakt k cizím autům chovám slušně a tohle netestuju.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 01:14:50
00:57:09
05.12.2020
Syny
-> Tuner#2: No, ja ten prispevek psal jeste nez ty jsi dopsal ten predemnou, takze to neni nic proti (a uz vubec nepisu nic o studenem motoru). Jen popisuju, jak to funguje u me v Golfu. Ale na druhou stranu mame O2 1,6MPI pred FL v rodine od novoty a nepamatuju si, ze by se me nebo komukoliv jinymu, kdo s ni jel, stalo to co popisujes. Tak bud nejsme dostatecni zavodnici, kteri pri rozjezdu progumujou 1/2 krizovaky a nebo nevim. Sam pises, ze mas gumy kvalitni, takze te prokluz nehrozi a tim padem nezasahne ASR pribrzenim kol. To zasahne jen v pripade prokluzu, kterej detekuje pres ABS krouzek na kolech (alespon v tom ziju). Nevim jestli to tak funguje uz i u ty Octy, ale maximalne to omezi otacky motoru, kdzy auto stoji, takze se nerozjedes s vyssima otackama nez nejaka hodnota (nevim jak to ma ta Octa, ja to mam v Golfu cca 2500ot/min), ale jinak nevidim duvod, proc by melo ASR zasahovat.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 00:57:59
00:53:53
05.12.2020
saskyn2
-> růža 05.12.20 00:31:29: EDS přenáší na druhé kolo, ASR ubírá.

-> Luky 05.12.20 00:27:36: Hele tohle si už nepamatuju, v RS Fábii jsem už nějaký rok neseděl, rep. zákazníkům s autem ani nehrabu, ale je možný že u těhle veteránů to nebude moc na výši, stačí si vzpomenout jak fungovalo abs u feldy.

O2 co má moje pani ASR funguje dobře a citlivě, o nějakém ubírání nemůže být řeč, to auto ti furt táhne akorát hrabe tak, že ti při tom nehoří pneumatiky, myslím že i v Běšinech na sprinty jsem to pak nevypínal protože bez něj byl i horší čas. A možná naopak by mohlo i zasahovat klidně víc, zrovna ted si stěžovala jestli není něco špatně se zimníma pneumatikama, že to pořád hrabe 3

Naopak nevypínatelný ESP je krok který moc nechápu, jako rozumím tomu, že by to každej vůl pak vypínal, hrál si na závodníka a nabil si čumák, nicméně z mého pohledu je to fakt divný a nahovno, fakt se nedá ani ta ručka hodit.
00:52:40
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen 05.12.20 00:45:37: Jo třeba C-Max má ten nástup omezení takovej gumovej, že to fakt moc poznat není, ale u O2 je to strašné.
00:49:54
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 05.12.20 00:43:08: To je zase reakce jen za každou cenu něco napsat proti... Ne fakt si nelibuji studený motor vytáčet do 5000rpm a pak pustit spojku. Tohle se děje normálně při cca. 2 - 2500rpm a rozumném pouštění spojky. Ono taky ta 1,6tka je lehká a není to ingot na přední nápravě jako firemní nafty. Jinak to vypínám i v létě, hlavně na výjezdech to dokáže omezit dvojku ve vracáku dost nepěkně. Sem tam se to stane i v rychlejší zatáčce na trojku, ale to už pravda na tom stojím jak na rejči když jedem s klumama co tam mají přece jen víc poníků.
upraveno 2x, naposled 05.12.2020 00:57:18
00:45:37
05.12.2020
U-Geen
-> Tuner#2: aha, tak u Swifta to funguje podobně, jako popisuje Luky... mám teda na sněhu najetejch pár km, tak to ještě budu pozorovat, ale chovalo se to fakt příjemně.
00:43:08
05.12.2020
Syny
Kdyz mam ASR normalne zapnuty, tak kdyz auto stoji to umozni asi (ted si nejsem jistej) 2500 ot/ min. Takze nehrozi, ze kdyz ma nekdo drevenou nohu, tam vohuli 5000 rpm a pusti spojku. Ze by me to nekdy omezilo, kdyz jsem se chtel co nejrychleji rozjet, se mi jeste nestalo. Jen parkrat, kdyz bylo namrznuto a pri rozjezdu zacala obe kola hrabat, ale to jsem stejne stal na miste i tak, takze me to moc netrapilo, ze to stahlo otacky a pribrzdilo kola. Takze pokud si nekdo libuje v rozjezdech stylem 5000 na otackomeru a sesoupnout ze spojky nohu, tak pro toho je asi ASR blby no :) Ale u deaselu jde sviznej rozjezd i se zaplym ASR, jelikoz to taha mocne vocpoda 40
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 00:45:35
00:41:17
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> U-Geen 05.12.20 00:23:57: Docela jo viz. Luky s Fabií. Opravdu to hodně umře a je to v danou chvíli až nebezpečně nepoužitelný. Přitom bez toho se to auto krásně rozjede, protože gumy mám slušný.
00:39:12
05.12.2020
růža
Jinak tady můj testovací kopec na ASR 3 Co já se na něm v minulých zimách natrápil. A z druhé strany je testcentrum na ESP.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od růža vložen 05.12.2020 00:39:12
00:36:12
05.12.2020
růža
-> Luky 05.12.20 00:27:36: Tak Fabie RS ještě fungovala docela dobře, ale Fiat Doblo (v mém připadě Opel Combo), když se mě rozhodlo v poslední čtvrtině kopce, div nevypnout motor, tak to už bylo na oprátku.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 00:41:10
00:31:29
05.12.2020
růža
-> saskyn2 05.12.20 00:19:42: Takže jestli to chápu dobře (a to obvykle ne 1 ), tak funkce je stejná, akorát se liší průběh (EDS přes brzdy a ASR pře motor) ??
00:27:36
05.12.2020
Luky
-> saskyn2 05.12.20 00:19:42: nevím jak u novějších koncernů, ale u Fabie I RS bylo ASR za trest. Ubralo to tak že jsi si skoro rozbil hlavu o okno a pak hroooozně dlouho trvalo než to zase přidalo.

U Mazdy 6 nafta 2011 je to naopak velmi příjemný, drží to cca 3000 otáček a pomalu to povoluje. Takový launch control 1 Když to vypnu tak se to moc ovládat nedá, kola se roztočí už moc (132 kW a 400 Nm)
00:25:48
05.12.2020
saskyn2
-> Bukaj 04.12.20 23:26:49: tady nikdo Jardu nejebe za to, že neví co jaká zkratka znamená, ale za to, že tu píše jak jim ustřeloval zadek s vyplým esp na autě kde nic takového nehrozí protože to esp vypnout nejde. Něco jako kdybych ti psal, že tvoje 130 stojí za hovno protože tomu blbě funguje klimatizace3
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 00:57:42
00:23:57
05.12.2020
U-Geen
-> Tuner#2: to mate na koncernech ty ESP apod. tak divoký? U obou Suzuki, což jsou první auta který s ESP máme, zasahujou ty systémy poměrně vlažně, u Swifta jako bonus při nedotáčivym smyku hodí cíleně zadkem na srovnání...
00:19:42
05.12.2020
saskyn2
-> růža: eds je el uzávěrka diferencialu. Pribrzduje protacejici kolo a pres diferenciál se vykon prenese na druhou stranu. Něco jako když na 120 přitáhneš ruční brzdu. Asr omezuje výkon motoru nebo pribrzdi aby se ti kola neprotacely. To asr je příjemný hlavně u výkonnějších aut kdy si nemusím moc hrát s plynem abych při rozjezdu nespalil gumy.
00:12:51
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
Já to na svém autě mám chvála bohu komplet vypínatelné a v tomhle počasí co bylo tento týden to vypínám i na cestu do práce. Není nic horšího než když to někomu chceš poslat na kruháči před auto (neduha malých kruháčů kde nevidíš na druhou stranu) a ono to omezí výkon natolik, že stojíš. To samé jak nasněžilo, tak je parádní, že jde tahat za rukáv a nic do toho nekecá...
23:53:11
04.12.2020
růža
Mimochodem, kdo zná rozdíl mez ASR A EDS?? 1 Jinak teda ASR považuji za nejvetší "chujovinu" v autě. Nikdy mi to nepomohlo (testováno zhruba na čtyřech autech 2X Fiat, 2X Škoda), naopak spíš stresovalo. A to tu máme echt zimy.
23:36:25
04.12.2020
Syny
-> Bukaj: ASR je rozsireni systemu ABS. Tedy nic v prevodovce, ale proste pri prokluzu kol, to pribrzdi brzdama to hrabajici kolo, aby se kroutak dostal i na to druhe (pripadne omezenim vykonu motoru). ABS je system ktery naopak funguje pri blokaci kol pri brzdeni. Vysledek tedy stejny neni, protoze kazda z tech zkratek (ESP, ASR a ABS) funguje pri jinych situacich a podminkach. Kombinovat se asi muzou (treba ESP s ABS pri nejake krizovce), ale kazda delaj neco jinyho.
upraveno 2x, naposled 05.12.2020 00:10:40
23:31:48
04.12.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Všechno špatně

ABS brání zablokování kola při brždění.

Prokluzující kolo přibrzdí EDS

ESP se snaží udržet auto ve zvoleném směru ï ve smyku.

ASR brání hrabání při rozjezdu.



Edit.: navíc někdo kdo si do auta dává vypínače na ty systémy by měl vědět co je co...

Edit.: právě proto že většina lidí neví na co jsou, nejdou vypínat...
upraveno 2x, naposled 04.12.2020 23:34:04
Extreme Tyres