Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18272 příspěvků (zobrazeno 5201 až 5250) od 04.01.2015 do 03.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
17:50:44
05.12.2020
Mr._Nosferatu
-> Milan 136: Není to i kůly ekologii?
17:41:49
05.12.2020
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: Asi bezpečnost?

Pro idioty. Když brzdíš, tak asi běžně nechceš dávat plyn na sériovém autě.

Nicméně když tu brzdu povolíš a dáš znovu, tak už to nedělá.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 17:42:17
17:40:39
05.12.2020
vhml
-> Milan 136 05.12.20 17:36:52: v dobe vyroby 03 uz bylo Esp povinny ne?
17:40:10
05.12.2020
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: proti debilum co si s tim budou hrat tak dlouho az ty seriovy brzdy upecou. 4
17:36:52
05.12.2020
Milan 136
Ty jo O3 bez ESP jsem snad nikdy neviděl. Neexistuje to jen někde na papíru? I activy holobyty to mívají...
17:33:56
05.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.20 16:57:44: Jo, je to fakt kravina. Strašně zdlouhavě se to pak sbírá. 9



Jinak když jsme už u těch veteránů, tak velmi pozitivně hodnotím nastavení u Volva a bývalého Cromaňonce.



Cromaňonec (5/2006) - tam umožnila stabilizace s protiprokluzem hodně, než skutečně zasáhla. Drželo to klidně v zatáčkách kolo v prokluzu. Když vezmu např. kruhový objezd, tak z něj šlo prudce vyjet s gumujícím vnitřním kolem, ale ne tak, že by hořela guma. Na rozjezdech v zimě to pomáhalo hodně. Pocit, že mi to omezuje výkon jsem v podstatě neměl. ESP vypnout nešlo, to šlo pouze u ASR. Dovolilo to dokonce skluzy přes rukáv smykem s rozumnými korekcemi. Takže tohle se klukům odladit povedlo.



Volvo (1/2007) - zde se mi líbí funkce DSTC (Dynamic Stability Traction Control) ve spojení s AWD asi nejvíce. Vypnout nelze nic, funkci systému lze podržením tlačítka pouze omezit. Auto pak umožní klidně donuty na místě a k nějaké korekci dojde i při těchto píčovinách až v extrému, ale tak, že máte pocit, že vám to skutečně pomohlo někam nesklouznout nebo nespadnout. Oproti ostatním autům, se kterými jsem jezdil a nebo jezdím a nejsou úplně nová (platí i pro Cromaňonce), mám pocit, že DSTC skutečně vyhodnocuje, než něco udělá. Co se týká protiprokluzu, tak ten nepřijde ke slovu u AWD v podstatě vůbec, rozjede se to v podstatě na všem. Je ale otázkou, jestli na tom nemá podíl i AWD a tím pádem i rozložení hmotnosti, protože ostatní vozy, se kterými srovnávám, mají jen FWD.
upraveno 4x, naposled 05.12.2020 17:39:15
17:02:57
05.12.2020
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Tak to jsem u auta jeste nezkousel 3
16:57:44
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983 05.12.20 16:54:14: To dělá i O2 další picovina znemožňují brzdění levou.
16:54:14
05.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> King 05.12.20 16:12:40: Zajímavá technika. JInak s odpojování plynu při činnosti brzdy jsem se setkal asi jen u Fabie 1 a Octavie 1. Sice nevím, jestli touto vlastností trpí i jiné modely značky, ale úplně jsem to nepochopil. Při vepření se služebním vozem tam byla gigantická prodleva, než se plyn zase chytil. To je tam například proč?
16:15:17
05.12.2020
MVM
Jen podotknu,že existují jakýsi Skluzový charakteristiky pneumatik. A videl jsem diagramy pro radialku i diagonalku. A tam je jasne videt v jakym procentním skluzu je největší přenos síly. ( Opačné to funguje i pro rozjezd)

A co se rychlosti reakce systémů týká, to ani trenovaný jezdec cvičí reakčni dobu nezvládne..

Takže soudobi výrobci pneumatiky pracují s tim,ze se budou montovat na auta se systemy.

Tudíž nastala zmena i v dezenu a celkovy konstrukci pneumatik.

Na zavodnim aute optimalizuju ABS konkretne na jednotlivy pneumatiky. (Do ty jednotky ABS je mozne vstoupit a menit hodnoty) U seriovyho auta je kompromis pro vsechny jizdni podminky a pro jakykoliv pneumatiky ..
16:12:40
05.12.2020
King
-> Jirik_Tuňák1983: Zkracovat se muze, ale zase roste procento ridicu, ktery nemaj šajn, jak se spravne brzdi a jejich reakce neksou zadnej Top gun :-) Vcera jsem ve stoupani za Milicinem videl naprostou raritu, nejakej remeslnik v Caddy - akcelerace do kopce za soucasnyho stani na brzde1 Kdyz uz mi asi po treti sajnil do ksichtu brzdovkama v naprosto nesmyslny situaci, radsi jsem ho predjel. Ze to bylo totalni tele se mi potvrdilo tim, ze mi zacal pri predjizdeni nakladat pod kotel a kdyz i tak byl "potupen ", prudil protijedouci blikanim a svicenim dalkama - asi nikdy neslysel o samozatmavovacich zpetnejch :-)
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 16:13:09
16:00:48
05.12.2020
King
-> Jarda/felda: Tohle konkretne mne vysvetlovat nemusis, protoze poslednich 20 let jsem statisice km namotal na autech s asistentama4
15:57:01
05.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> King 05.12.20 15:52:26: Srovnávat srovnatelné je k ničemu, protože šance vzniku podobné soutěže v reálném provozu je minimální neb nemožná.

Jinak posun v tom určitě bude, proč by se jinak postupem let zkracovala brzdná dráha na suchu i mokru. 1
15:55:22
05.12.2020
Jarda/felda
-> King 05.12.20 15:52:26: za sucha zastavíš dřív za efektního dýmu 3 problém bude když trošku naprší/ nasněží a už brzdíš déle a navíc jedeš jen rovně už nic nezmůžeš 4
15:53:10
05.12.2020
Jarda/felda
-> saskyn2 05.12.20 09:30:45: no když vezmeme stav vozovýho parku v Jardovo firmě tak kdoví jestli tam to esp vůbec funguje 3 3
15:52:26
05.12.2020
King
-> Jirik_Tuňák1983: Jako vzdycky plati - srovnavejme srovnatelne4 Nedavno mi na bawu chcipnul senzor abs na kole, takze vsechny systemy, co ho vyuzivaji, off. Z prdele jsem to zkusil zahamtnout asi v 50 na suchym asfaltu - nemeril jsem to, ale to brzdeni bylo o kapku jedovatejsi, nez s kopajicim pedalem, ale za cenu hodne drahyho dymu od pneu 1 Tim nijak nerozporuju, ze abs prodelalo za posledni leta urcitej vyvoj, ale stejne si myslim, ze s vyndanou pojistkou abs se da zastavit na kratsi draze. Akorat se takovej pokus treba na dalnici dost prodrazi kvuli nakupu novy sady gum :-)
15:39:11
05.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> King 05.12.20 15:32:54: Ale naopak by ses někam podívat měl, místo nimrání se ve starých sráčích z dob, kdy se prodávaly verze bez a s ABS, protože je to už dávno pasé a nikoho to dnes už nezajímá. Dnes už jezdí na silnicích mix všeho možného a aut bez ABS apod. je už naprosté minimum. Nebo snad chceš říct, že Golf III bez ABS zastaví na těch jednoduchých pidikotoučích dříve než OIII nebo OIV s ABS? 3

A ty Jardovo a Bukajovo příhody, kdy se skoro zasebevraždil, protože se přihlásil k činnosti některý z bezpečnostních asistentů, jsou vesměs srandovní. 3
upraveno 2x, naposled 05.12.2020 15:41:31
15:32:54
05.12.2020
King
-> Jirik_Tuňák1983: To se nemusim nikam divat - stejnej typ auta bez abs proste pri krizovym brzdeni na suchym asfaltu proste "podela " svyho abs-kovyho sourozence - fyzika. Tim ale netvrdim, ze bych se chtel pri dennim jezdeni vracet k autum bez abs.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 15:33:38
15:22:20
05.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> King 05.12.20 15:17:13: Tak se místo odhadů a dedukcí podívejte na hodnoty zpomalení u různých aut a uvidíme. Jiné měřítko stejně nemáte. Pocity a já si myslím, domnívám se, tuším jsou tak akorát k ničemu

Jinak ano, Jarda a Bukaj jsou bludaři, až to není hezký.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 15:23:28
15:17:13
05.12.2020
King
-> Jirik_Tuňák1983: No, ona to zas takova kravina neni, protoze brzdeni je komplex spousty fyzikalnich zakonu a jsou situace, kde je ridic auta s ABS "prohravajici ". Mne se treba malem stalo osudnym, kdyz jsem s relativne uctivym odstupem jel za starsim golfem po dalnici a tomu nestastnikovi se asi ve 150 ztoporila haubna a rozplacla se mu na predni sklo. Jemu to pri panickym brzdeni na suchym asfaltu zastavilo bez abs kurevsky rychle, moje klika byla v tom, ze mi nechal 2m mezi sebou a stredovejma svodidlama. Diky abs se zadarilo jednim kolem na asfaltu, druhym na trave "zaparkovat " vedle nej, akorat za cenu nasilne zklopenych "zrdcatek " :-)
15:05:14
05.12.2020
MVM
-> Bukaj: Pouze v jedinym případě - brzdění na šotolině,štěrk. Tam je bez ABS kratší. 4 Jedna jediná vyjimka která se vyučuje. (před kolem se vytvoří klín z materiálu)
15:03:00
05.12.2020
palinator
-> Bukaj:

Ona taky naprostá většina lidí nesahá v autě vůbec na nic. Maximálně v dnešní době na blinkry a to ještě jenom někdy. 3

Jenže pak se jezdí s automatickejma světlama v mlze na denní, vyhřívání zrcátek je zapnutý trvale, atd.

Jsem zvědavej na lidi odkojený startovacím tlačítkem, resp. spínačkou pouze s elektronickou vazbou na start, jak auta s klasickým startováním nebudou umět natočit. 3 Dost možná nebudou umět jezdit ani bez asistentů, např. přepínání dálkovejch? WTF? Že se musej v noci zapnout světla? WTF? Že auto v klidu jede do příkopu a nesrovná se v pruhu samo? WTF?
15:00:00
05.12.2020
Bukaj
-> Jirik_Tuňák1983: Myslíš, že lžu? 41

A domníváš se, že s ABS nemůže být nikdy delší brzdná dráha, než bez něj?
14:21:33
05.12.2020
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 05.12.20 13:57:55: To je zase snůška krávovin. 2 m se škodovkou vs. 2 cm s kopajícím ABS. To snad nemyslíš ani vážně. 3

Ještě jsem se nesetkal s autem, u kterého bych se s ním musel učit jezdit jen kvůli tomu, že má jízdní asistenty a nebo je má jiné, než jiné auto. Sednu a jedu.

Co tak čtu, tak nastavení ASR u starších F a O je fakt tristní, počítám, že v podobném duchu bude odladěné i ESP, takže se nedivím, že to lidem vadí. U té O3 v holobytě je absence ESP celkem překvapení, zvláště když Saskyn píše, že u VW je to v tomto segmentu standard od 2005. Naše auta to měly / mají jako standard stejně a nebo i dříve. Zajímavý....
14:21:07
05.12.2020
castrol
-> Mr._Nosferatu: -> palinator: tak ja mam 5ralebo 100tis km a bez priplatku
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 14:23:34
14:06:21
05.12.2020
Mr._Nosferatu
-> Bukaj: Jsou autoškoly kde se dá připlatit za výuku na sněhu, případně škola smyku, problém bych spíš viděl v tom že v autoškole mají nový auta a většina lidí potom sedne do starého ...
13:57:55
05.12.2020
Bukaj
-> Jarda - zrušená registrace 05.12.20 10:55:43: Podle mne jakýkoli asistent "na vypínač" je blbost. Možná tak u auta na hraní, ale u auta na denní jezdění si buď zvyknout, jak se v krizových situacích zachová elektronika a nebo jezdit bez ní. Protože nikdy netušíš, kdy nastane situace, kdy elektronika zasáhne a v krizové situaci fakt nebudeš někde šmátrat po vypínači...

Možná je chyba, že při praktickém výcviku v autoškole asi nikdo nedemonstruje, jak to vypadá, když se aktivuje nějaké to "ABS" (případně doplňte jinou zkratku).

A když po autoškole začne člověk jezdit, tak většinou jezdí tak, že málokdy aktivuje nějaký z těch asistentů...

U mne byl problém střídání aut - sice si velmi rychle zvyknu na jakékoli vozidlo, ale tím, že povětšinou jezdím ve škodovce, tak jsem zvyklý jezdit stylem, abych udržel auto na silnici bez elektronických berliček. A stejným stylem jezdím i s jinými vozy. Jenže pak když místo zastavení 2 m před překážkou s lehkým prokviknutím jednoho předního kola zastavím 2 cm před překážkou s kopáním ABS...8
13:27:20
05.12.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Syny 05.12.20 10:54:57: Tak určitě min. 4-5000 jde bez problémů to občas v létě na suchu chce,klidně když potřebuješ razantní rozjezd, takže si nemyslím, že tam něco takového je. To už je extra blbost to takhle omezovat. NJ kde je ta doba, kdy člověk řídil a musel umět řídit auto 8



-> Jarda/felda 05.12.20 11:19:38: Jasný viz. ten C-Max kde to má mírnější zásahy.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 13:30:27
13:18:42
05.12.2020
palinator
-> dragon_cb_cz:

Tak nám se kvůli záruce nechtělo jezdit kvůli každýmu prdu do autorizáku. Ale možná že kdybychom viděli, kolik bude na tom autě poruch, že by se to asi zaplatilo no. 3
13:14:31
05.12.2020
Mr._Nosferatu
-> palinator: Táta měl na F2 3 roky, jednalo se o skladovku, tak zda byla za příplatek nevím.



renault má běžně 5let/100tis km, ale třeba Toyota ProAce má 5let/milion km
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 13:16:41
13:13:49
05.12.2020
dragon_cb_cz
-> palinator: Standard jsou asi 2 roky, ale vzhledem k tomu, že rozšíření na 5 let /150 tisíc stojí doslova pár tisíc, tak si to podle mě libovolný soukromník rád připlatí. Firmy možná ne.
13:12:14
05.12.2020
Jarda/felda
-> palinator 05.12.20 12:58:59: standartně jo, ale pak jsou různý akce kde ti jí rozšíří 1 třeba když je "nadbytek aut" tak aby nalákali lidi 3
13:09:38
05.12.2020
palinator
-> Mr._Nosferatu:

Naši měli stopro ve 2014 na OIII dvouletou. Čtyřletá byla za příplatek.
13:06:27
05.12.2020
Mr._Nosferatu
-> palinator: teď nevím, ale už v roce 2011 byly 3
12:58:59
05.12.2020
palinator
-> Mr._Nosferatu:

U škodovky jsou standardně 2 roky ne? 3
12:28:56
05.12.2020
StepaNoFUN
Zlate u my OI 4x4. Tam je jen EDS (jen na predku), bez ASR a ESP. A funguje myslim do 60km/hod
12:17:29
05.12.2020
Mr._Nosferatu
-> palinator: Běžný je 5-7let 4



Tak když si to necháš vypnout v autorizáku...
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 12:18:16
12:10:17
05.12.2020
palinator
-> Mr._Nosferatu:

To jde poznat změna kódování, kdybys to vrátil zpátky?



Stejně je záruka většinou dvouletá tak pohoda a navíc mně se i v budoucnu budou týkat jen ty auta, který maj záruku už aspoň 10 let propadlou. 3
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 12:10:54
12:03:42
05.12.2020
Mr._Nosferatu
-> palinator: Jde, ale ve většině případů tím příjdeš o záruku...
11:41:37
05.12.2020
saskyn2
-> Bukaj 05.12.20 09:51:52: Ne nefunguje to stejně, možná na podobném principu, ale to je vše, každý ten systém zasahuje v jiné situaci a možná v nějakém promile případů to situaci zhorší, ale v drtivé většině to pomáhá. -> Syny 05.12.20 10:50:51: Povinný to bylo asi až pro nově homologovaný auta, O2 po fl byla určitě i bez ESP.

-> palinator 05.12.20 11:05:41: Ano u OIII to jde překodovat, dokonce i u O2 ale až nějak od 2012. Nicméně z výroby to je nastavené tak, že to čudlíkem vypnout nejde.
11:37:13
05.12.2020
palinator
-> Jarda:

Můžeš prosím ten odstavec dočíst? 41
11:34:10
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 05.12.20 11:27:51: njn, hnusne vyhlidky, ja se toho nedoziju, ale chudak syn 7
11:31:30
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 05.12.20 11:27:51: jo, ten odstavec jsem nedocetl :) kdyz vypnes asr, tsk Ti taky zustane abs a eds zapnute?
11:29:31
05.12.2020
palinator
Ono to bude jednou už taky rarita až někdo uvidí na firemním parkovišti, jak jede na sněhu dveřma napřed a nastane takový to. Jééé já měl před 20 lety taky auto se kterým tohle šlo udělat. 3



Případně: Co se to tomu člověku stalo?

Tomu se říká smyk.

3
11:27:51
05.12.2020
palinator
-> Jarda:

Píšu že moje Octa má EDS nemá ESP.



-> Mr._Nosferatu:

Všechno jde vypnout, stačí jen hodně chtít. 3

Za chvíli řídit stejně nebudeš muset a posléze ani nebudeš moci, tak se nic učit ani nemusíš. 3



Akorát že já se s autem ještě chci jízdou pobavit, dokud mám auto s mechanickou ručkou a bez ESP, když náhodou jednou za zimu ještě zasněží. Ta doba pomine a zbydou jen vzpomínky. Přijde mi pitomost se o to ochuzovat už dnes.

Vlastně, já už skoro ani jednoduše z bodu A do bodu B nejezdim, protože jezdim tak málo, že každá moje jízda je vlastně zpestřením života. 3
11:19:38
05.12.2020
Jarda/felda
-> Tuner#2 - zrušená registrace 05.12.20 00:12:51: to záleží jak to ve fabrice nastaví 4 u fabie to byl masakr to se kolo sotva otočilo a už to ubíralo plyn a já vypadal jak blbcec co se neumí rozjet3 ted u Passatu mě to nechá klidně chvilku prohrabovat než zareaguje 4
11:17:48
05.12.2020
Mr._Nosferatu
Nebylo by lepší se naučit řídit auto se všemi systémy co má ? stejně jich bude jen a jen víc a vypnout nepůjdou
11:15:17
05.12.2020
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 05.12.20 11:05:41: Ty nemas eds? U me ovce je fajn, ze kdyz vypnu esp, tak zustane zapnute abs a eds, bohuzel vypinacem abs se rusi i eds... Bral bych, kdyby mi u ovce slo vypnout to asr v esp, pak bych nemusel esp tak casto vypinat.

Asr fakt k nicemu nepotrebuju a na kluzke vozovce mi jeste vypina tempomat, srajda to je.
upraveno 1x, naposled 05.12.2020 11:16:35
11:06:47
05.12.2020
palinator
-> Jarda:

ABS na vypínač bych tenkrát u Vectry ocenil, když jsem kvůli ABS málem olíznul při kravení plot. Jenže asi tak ve stonásobku případů je naopak ABS extrémně žádoucí věc.
11:05:41
05.12.2020
palinator
palinator si k tomu dovolí taky něco vyblejt.



1) Aspoň u OIII je možný nakódovat (asi RS) nabídku, kde je možnost vypnout nejen ASR, ale taky ESP. Platí přitom, že jsem jel jednou s vyplým ESP, chytil jsem v zatáčce břečku a letěl jsem do lesa. 3 Naštěstí relativně kontrolovaně, tak mě vytlačil zbytek rodu s pomocí dvou policajtů. 21

Timto zdravim Jardu a Bukaje.



2) O jankovitý reakci ASR a opodstatněnosti tlačítka na vypnutí jsem psal u mojí O1, kde jsem zažil nepříjemný zážitek se zmařenou akcelerací, kvůli prohrábnutí vnitřního kola v rejdu, kopci, částečně v křížení, přístrojovka blikala jak vánoční stromeček a auto mělo tak nechutnou prodlevu, než se zase sebralo, že to bylo v daný situaci skoro až nebezpečný.



3) To, že má auto ASR, ještě neznamená, že má EDS. Rapid myslím, že EDS nemá, navzdory tomu, že má ASR. ESP nevim jestli má.

Moje Octa nemá ESP, má tedy jen ASR a EDS. Vypnutím ASR nedojde k vypnutí EDS, což je na jednu stranu super. EDS je totiž samo o sobě super (ahoj Jardo podruhé 3) a považuju ho za skutečně schopnýho pomocníka. U O1 to jen kazí to, že záběr EDS se projeví příšerným zvukem z hloubi auta, připomínající něco jako rozpadající se převodovku. 3

Obecně u novějších strojů, třeba O3, se záběr ASR a EDS (zde tomu říkají XDS) dá hodnotit jako mnohem citlivější a míň nasírací.



Vzhledem k tomu, že mám problém sjet gumy a dřív umíraj na stáří, tak ASR vypínám docela často. Umožní to vychytat kratší mezeru při napojování na hlavní. Že si to klidně i na suchu trochu zahrabe, je mi jedno. Rozjezd je ale výrazně rychlejší než ten co je seškrcenej protiprokluzem.
Extreme Tyres