Někteří z vás si jistě všimli, že jsem zde řešil "neřešitelný" problém s regenerací DPF u OII RS 2.0TDi/PD. Auto po výměně rozvodů přestalo regenerovat, nechal se vyčistit DPF, ale regenerace byly neúspěšné. Následně se pak vyměnil filtr a opět to samé, regenerace neúspěšné, vyměnila se jednotka, stejný problém. Pán, který na autě pracoval to vzdal s tím, že už si neví rady. S bráchou jsme to vzali do vlastních rukou. Prvně kontrola kabeláže, výměna diferenčního snímače, výměna plastového sání (velká vůle vířivých klapek), auto stále neregenerovalo. Brouzdáním po fórech jsme se dostali k informaci, že by v autě mohla být špatná vačka (BKD). Tak jsme tedy sundali ventil dekl, odšroubovali vačkový dekl a zjistili, že je v autě opravdu nejspíš špatná vačka. Sehnali jsme tedy vačku z motoru BMN a nechali ji u známého v dílně vyměnit. Dneska známy volal s tím, že je vačka vyměněna a při zkušební jízdě se podařilo filtr vypálit, regenerace proběhla úspěšně. Takže od samého počátku byla v motoru špatná vačka, která pravděpodobně způsobovala všechny problémy s DPF. Píši pravděpodobně, protože je potřeba auto pořádně projet, najet nějaké kilometry, aby byla 100% jistota. Takže toliko k problému s regenerací filtru DPF.
