skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
Nechce niekto toho môjho veterána ? Ideálne z SK kto sa o to bude starať ako ja ...
-> Alenka:
Vidiš, o A4 jsem doteď ani nevěděl, že měla podél motor. Jako právě podél motor je hlavní důvod, proč B5/5.5 nemám. Jednak servisní pakárna, druhak vyšší spotřeba a jak říkáš i dynamické vlastnosti. A přeci jen příčňáků je víc, takže i množství kompatibilních dílů je pro skromné příčnáky lepší.
Když už jsme u těch podélnejch motorů - nepyčtuninkovals někdy starou 2,5 TDI V6, co je právě v těhlech keplech? Je to fakt takovej sráč, nebo po poladění je to dobrá věc? Mně se na tom ten zvuk, připomínající kýbl šroubů v pračce při ždímání, hrozně líbí.
Vidiš, o A4 jsem doteď ani nevěděl, že měla podél motor. Jako právě podél motor je hlavní důvod, proč B5/5.5 nemám. Jednak servisní pakárna, druhak vyšší spotřeba a jak říkáš i dynamické vlastnosti. A přeci jen příčňáků je víc, takže i množství kompatibilních dílů je pro skromné příčnáky lepší.
Když už jsme u těch podélnejch motorů - nepyčtuninkovals někdy starou 2,5 TDI V6, co je právě v těhlech keplech? Je to fakt takovej sráč, nebo po poladění je to dobrá věc? Mně se na tom ten zvuk, připomínající kýbl šroubů v pračce při ždímání, hrozně líbí.

-> Cumper 28.01.20 17:50:48: Hele mě to segry auto proti Sobům taky přijde s daleko menším turboefektem a celkově "hladším" průběhem. Takže to nemusí být nutně závada
Ta 1.8T je v zásadě "příjemnej" motor, v sérii to moc nejede, ale chová se to hezky.

-> Jarda - zrušená registrace 28.01.20 15:25:24: Jaký máš rok? FL byl 2000, ne? resp. MY2001? Segra má myslím 2002 nebo 2003, AGU, zbytek nevím 
-> Jarda/felda 28.01.20 16:36:57: Hrozně záleží na verzi. Třeba u toho Passata je mezi 1.8T a 1.9TDI rozdíl skoro 100kg. Se stejným motorem a karoserií je to fakt 100-150kg. Ostatně viz -> StepaNoFUN 28.01.20 17:33:17: , i O1 může být relativně těžká.
A 1550kg je ještě v pohodě

-> Jarda/felda 28.01.20 16:36:57: Hrozně záleží na verzi. Třeba u toho Passata je mezi 1.8T a 1.9TDI rozdíl skoro 100kg. Se stejným motorem a karoserií je to fakt 100-150kg. Ostatně viz -> StepaNoFUN 28.01.20 17:33:17: , i O1 může být relativně těžká.
A 1550kg je ještě v pohodě

-> palinator: Passat/A4/A6 a tyhle auta s podélně uloženým motorem nejedou hlavně proto, že mají motor podél a tím i vyšší ztrátový výkon v hnacím ústrojí.
O1 1.8t si A4 se stejným motorem natře na chleba i když budou obě předokolky a pokud bude Audi mít Quattro, tak Ofce odjede jako kdyby Audi stála.
Tyhle staré podély 4x4 jsou ukrutné krámy, v tom vždy když člověk jede a ubere plyn, tak má pocit jako kdyby se za autem rozbalil padák.
O1 1.8t si A4 se stejným motorem natře na chleba i když budou obě předokolky a pokud bude Audi mít Quattro, tak Ofce odjede jako kdyby Audi stála.
Tyhle staré podély 4x4 jsou ukrutné krámy, v tom vždy když člověk jede a ubere plyn, tak má pocit jako kdyby se za autem rozbalil padák.
-> dragon_cb_cz: Díky, zkusím se zeptat
-> Jarda/felda: Jak píše palinator, ten rozdíl hmotnosti není zas až tolik. Nemám tady teď techničáky abych to porovnal, ale co jsem posledně koukal na technický údaje obou aut na netu, tak to bylo do 150kg... Nicméně znát je každý kilo, protože když naložím dva lidi (150 kg )do felície, tak to umře
-> Jarda: jj, akorát právě nevím přesně čím se ty verze lišily (kromě toho že ta moje Euro2 má lanko, jednu lambdu a teď jsem ještě četl že prý nemá ani variabilní časování sacích ventilů...)
Ono to jede pěkně, turbo jde určitě, tím že jede jak atmosféra jsem měl na mysli to, že u oktávky je hodně znát okamžik kdy začne fučet turbo a tady to skoro nepoznám, má to víc lineární průběh výkonu, nebo jak bych to řekl :-D

-> Jarda/felda: Jak píše palinator, ten rozdíl hmotnosti není zas až tolik. Nemám tady teď techničáky abych to porovnal, ale co jsem posledně koukal na technický údaje obou aut na netu, tak to bylo do 150kg... Nicméně znát je každý kilo, protože když naložím dva lidi (150 kg )do felície, tak to umře

-> Jarda: jj, akorát právě nevím přesně čím se ty verze lišily (kromě toho že ta moje Euro2 má lanko, jednu lambdu a teď jsem ještě četl že prý nemá ani variabilní časování sacích ventilů...)
Ono to jede pěkně, turbo jde určitě, tím že jede jak atmosféra jsem měl na mysli to, že u oktávky je hodně znát okamžik kdy začne fučet turbo a tady to skoro nepoznám, má to víc lineární průběh výkonu, nebo jak bych to řekl :-D
Moje OCT má 1534kg provozní.
-> Jarda/felda:
Já se ti podivám do techničáku. Mám tam přes 1300 určitě.
Já se ti podivám do techničáku. Mám tam přes 1300 určitě.
-> palinator 28.01.20 13:17:54: našel jsem ofiko údaje že O1 má mít 1260kg což mi nepřijde moc
když vezmu že muj passat má cca 1550kg 


-> vhml 28.01.20 11:56:07: -> Cumper 28.01.20 11:31:59: -> dragon_cb_cz 28.01.20 12:22:31:
to bylo od E2 do E4? Ja mam ARX s elektronickym plynem a euro 3 a je FL a je jedna z prnich FL, trebas komfort mam 2,5 generaci, ale euro 4 jsem myslel, ze byly az nekdy na sklonku vyroby
Jinak ten chip dobry, je to delo, nema to ten kopanec jako RS, ale max. vykon trochu vetsi a hlavne obrovskej kroutak, vetsi, nez mnohe nafty.
na LPG to funguje taky, ale spotrebu bych bral tu, co tu prezentoval Alenka radeji :).
A kdyz to passat jede jak atmosfera, tak si naloguj vahu vzduchu - jestli beha a jen temer nestoji...
Mozna na lpg by byl jeste lepsi tech 150kW, ten sice moc nechvaleji, ale jsou tam vetsi predstihy, tam to je pro 100ku benzin, ale sam autor me od toho zrazoval, ale to jsem tam jeste nemel lpg.

Jinak ten chip dobry, je to delo, nema to ten kopanec jako RS, ale max. vykon trochu vetsi a hlavne obrovskej kroutak, vetsi, nez mnohe nafty.

A kdyz to passat jede jak atmosfera, tak si naloguj vahu vzduchu - jestli beha a jen temer nestoji...
Mozna na lpg by byl jeste lepsi tech 150kW, ten sice moc nechvaleji, ale jsou tam vetsi predstihy, tam to je pro 100ku benzin, ale sam autor me od toho zrazoval, ale to jsem tam jeste nemel lpg.
-> palinator: P308 taky, teda SW - měl jsem v TP pohotovostní hmotnost 1660
-> palinator 28.01.20 13:29:28: Jo, jenže ta Insignie má oproti tomu Passatu nadváhu cca 300kg
Tam už to pochopitelně rozdíl je.

-> dragon_cb_cz:
Ale třeba Insignie už podle mě (zbytečně) těžká je. 307 SW mi teda na svoje rozměry přišla těžká rovněž.
Ale třeba Insignie už podle mě (zbytečně) těžká je. 307 SW mi teda na svoje rozměry přišla těžká rovněž.
-> palinator 28.01.20 13:17:54: Já bych spíš ze zkušenosti řekl, že je urban legend, že jsou některá auta těžká - zcela typicky právě Passat nebo Audi A6. Kolikrát už jsem ve spojení s nima slyšel hlášky typu "dvoutunová mrcha" a podobně, to nejde spočítat 

-> Jarda/felda:
Ale jen o nějakejch 100-150 kg. To, že je jedničková Octa lehká, je taková urban legend. Jedničkový Toledo je lehký auto. Těch 1180 kg nebo kolik to v TDI má, to je fajn. Akorát že je to celý takový hrachový.
Ale jen o nějakejch 100-150 kg. To, že je jedničková Octa lehká, je taková urban legend. Jedničkový Toledo je lehký auto. Těch 1180 kg nebo kolik to v TDI má, to je fajn. Akorát že je to celý takový hrachový.

-> Cumper 28.01.20 11:31:59: octávka pojede vždy líp než passat kvuli rozdílné hmotnosti 

-> Cumper 28.01.20 11:31:59: Zkusil bych Alenku, sice je primárně naftovej, ale tuším, že nedávno nějaké experimenty s 1.8T (+LPG) prováděl a ty čísla byly poměrně zajímavý.
Jinak segra má O1 poface a je to ještě EURO2 s mechanickou klapkou.
Jo a jestli to bylo za rozumnou cenu, tak hodně pěknej nákup!
Jinak segra má O1 poface a je to ještě EURO2 s mechanickou klapkou.
Jo a jestli to bylo za rozumnou cenu, tak hodně pěknej nákup!
-> Cumper 28.01.20 11:31:59: euro 4 s elektronickym plynem by mělo mít nastavování vačky, turbo z RSa a snímač tlaku turba.
Ahoj, chci se zeptat, není to úplně Octavie (Passat B5 rok 99
) ale motor je skoro stejnej, 1.8T a toho se týká můj dotaz. Přemýšlím o chipu na 140 kw u sportmotor Praha, na Octavii jsem četl na tenhle chip samé kladné recenze, ale v passatu mám starší verzi toho motoru - s plynem na lanko, EURO 2 (Octavie po fl má Euro 4) někde jsem ještě četl že u octavie je prý jiné trubo - větší. Nevíte jak je to v passatu s tím turbem, jestli je opravdu menší a nebo stejné? Bojím se aby ten chip vydrželo, jestli je menší.
Jinak na to že mají mít ty motory shodný výkon, tak Oktávka s verzí EURO 4 jede o něco líp, minimálně pocitově, je tam přesně znát kdy zabere turbo, u passata vůbec není znát turboefekt, chová se to jak atmosféra.
Jinak passat má najeto jen 85 tisíc (koupen od prvního majitele, kilometry sedí stoprocentně),motor je v perfektním stavu a chci si ho nechat delší dobu, proto mě zajímá jestli ten chip nějak výrazněji neovlivní životnost

Jinak na to že mají mít ty motory shodný výkon, tak Oktávka s verzí EURO 4 jede o něco líp, minimálně pocitově, je tam přesně znát kdy zabere turbo, u passata vůbec není znát turboefekt, chová se to jak atmosféra.
Jinak passat má najeto jen 85 tisíc (koupen od prvního majitele, kilometry sedí stoprocentně),motor je v perfektním stavu a chci si ho nechat delší dobu, proto mě zajímá jestli ten chip nějak výrazněji neovlivní životnost
-> dragon_cb_cz 28.01.20 09:45:25: katy mam tam dva :( a jednou mi to pekne strelilo do vyfuku, ale nezda se, ze by tomu neco bylo, lambdy jsou puvodni... No uvidime.
-> Bukaj 28.01.20 09:11:55: jj, to je zajimave s plast podbehama, no vlastne i feldy na ne maji pripravu, teda alespon fun ji ma...
-> Bukaj 28.01.20 09:11:55: jj, to je zajimave s plast podbehama, no vlastne i feldy na ne maji pripravu, teda alespon fun ji ma...
-> Jarda - zrušená registrace 28.01.20 08:52:13: Proč by to nemělo projít na emisích? Tam pokud nějak fungují vstřiky, cívky a svíčky (což bys asi poznal, kdyby nefungovaly) tak jediné co může dělat problém je lambda nebo kat, ne? Oboje řešitelné celkem snadno.
-> Jarda: Plastové podběhy vpředu měly všechny Octavie, vzadu je neměly jen první kusy do modelu 98 - tahle (1997) byla na svou dobu "v plné palbě" (bylo to předváděcí auto z Ml. Boleslavi, táta to kupoval jako rok staré s najetými cca 30 tisíci km), tak mne překvapilo, že je neměla, i když všechny Octavie na ně mají přípravu...
...dal jsem jen ten pravej zadní - levej je tam zbytečnej, tvar podběhu neumožňuje usazování bordelu...
Já z TK ani EK nemám strach - jen kdyby to neprošlo, byla by to práce navíc (výměna katalyzátoru nebo jiný servis).
Upřímně jsem nevěřil, že ten polskej katalyzátor, kterej jsem dával před poslední EK místo rozpadlého originálu (kterej jsem po kousíčkách lovil a vyklepával ze středového a koncového dílu výfuku - největší kus ucpal koleno za střeďákem) vydrží do další EK - místo keramické "plástve" tam byl nějaký slídový? svitek čehosi, co na mne působilo dojmem, že při sešlápnutí pedálu to proletí výfukem...
A nakonec to emisema prošlo - sice asi dvě minuty musel technik v otáčkách katalyzátor zahřívat, ale vešlo se do limitů
...dal jsem jen ten pravej zadní - levej je tam zbytečnej, tvar podběhu neumožňuje usazování bordelu...

Já z TK ani EK nemám strach - jen kdyby to neprošlo, byla by to práce navíc (výměna katalyzátoru nebo jiný servis).
Upřímně jsem nevěřil, že ten polskej katalyzátor, kterej jsem dával před poslední EK místo rozpadlého originálu (kterej jsem po kousíčkách lovil a vyklepával ze středového a koncového dílu výfuku - největší kus ucpal koleno za střeďákem) vydrží do další EK - místo keramické "plástve" tam byl nějaký slídový? svitek čehosi, co na mne působilo dojmem, že při sešlápnutí pedálu to proletí výfukem...

A nakonec to emisema prošlo - sice asi dvě minuty musel technik v otáčkách katalyzátor zahřívat, ale vešlo se do limitů

-> Jarda: nebyly vzadu
-> Bukaj 27.01.20 14:15:55: gratulace, dal jsi tam tenkrat ty plast. podbehy? To je nemela ani vepredu nebo jen vzadu?
Ja z STK strach nemam, ale z EM jo...
Ja z STK strach nemam, ale z EM jo...
-> Bukaj 26.01.20 11:30:50: Tak úsilí završeno včerejším večerním výletem k Myshaakovi pro díly a dnešní úspěšně absolvovanou TK

-> StepaNoFUN: Ne, ne, ne, takhle jednoduse to nefunguje! Jak jsem psal, to je treba jako s tema frajerama, co nepotrebujou k zivotu takovy ty prizemni veci jako je jidlo a voda a zivej se “pránou “....tedy jenom do momentu, kdy je v ramci kontrolovanyho experimentu nezavres do baraku s kamerama, kde skutecne nic k sezrani a piti neni - pak to prestane fungovat a za par dni jsou zrali na JIPku :-)
-> Tomaso435: Takže jsme pořád v rovině "odborný odhad" a koncák zatím vzdy vydržel. Což v případě "normálních" antén není nic složitýho.
Když bych to po něm tak 10x zkusil měřákem za (relativně) pár korun tak bych mu třeba i začal věřit.
Když bych to po něm tak 10x zkusil měřákem za (relativně) pár korun tak bych mu třeba i začal věřit.
-> StepaNoFUN: myslim že ne :-D
-> Tomaso435: A zkusil to po nem nekdo merakem? Zrovna tohle je lehko overitelny.
-> King: v komunitě radioamatérů máme borce, který měří poměr stojatých vln siderickým kyvadlem 

-> Jarda - zrušená registrace 26.01.20 12:15:35: Všechny tyhle vychytávky zaručeně fungujou, ale jenom do chvíle, než je někdo podrobí vědecky kontrolovaným testům a měřením :-) Asi to funguje na principech kvantové mechaniky, kde je každý pokus o měření destruktivní :-)
-> Milan 136:




-> Milan 136: já ho žeru taky a docela to funguje, už měsíc k nam nikdo nepřišel



-> palinator 26.01.20 11:06:24: myslim že náklaďáky tam budou mít klasiku jako u nás filtraci přes olej 

-> Milan 136: kolega spi v pyramide... to nejake ucinky ma, ale to delal tady i jeden docela znamej lecitel a zemrel na rakovinu mozku, tak asi tak
Rekni mu, ze musi min slapat na plyn, aby to ty magnety stihly :)
Jedinej smysl dava ten cesnek, ikdyz ja ho od jiste doby uz moc nemusim a muze se stat, ze na neho i uplne zanevru.
Rekni mu, ze musi min slapat na plyn, aby to ty magnety stihly :)

-> Tomaso435 26.01.20 11:43:24: Pořád žere česnek, to asi dostačuje 

-> Milan 136: se hozeptej jesi nemá doma trafo s odporem proti upírům 

-> Nwkt 26.01.20 11:12:32: Když přijdeš s číslem dílu, tak ho vinko nemá co zajímat. To bude přesně takovej ten debil, co trvá na VIN a pak Ti prodá něco úplně jinýho.
Taky tam teď takovýho máme ve skladu. Věří všem konspiracím, z mobilu ho bolí mozek tak má nějakou destičku, věří v chemtrails, doma asi nosí čepici z alobalu
V autě má na palivovým vedení magnety od Horsta Fuchse...
Nikdy jsem nevěřil, že takový lidi existují.
Taky tam teď takovýho máme ve skladu. Věří všem konspiracím, z mobilu ho bolí mozek tak má nějakou destičku, věří v chemtrails, doma asi nosí čepici z alobalu

V autě má na palivovým vedení magnety od Horsta Fuchse...
Nikdy jsem nevěřil, že takový lidi existují.
-> Nwkt: To možná někdo, kdo má známosti, nebo velké odběry zboží, ale já těžko - když jednou za dva roky koupím pár drobností na Octavii, jinak kupuju jen porůznu díly na 1000MB-130...
-> Jarda: To auto servisuju stylem "ať to projde TK" a vzhledem k současným tátovým nájezdům s tím vozem (od minulé výměny oleje v prosinci 2017 najeto necelých 7000 Km) doufám, že to vydrží, než to půjde do šrotu. Už posledně jsem myslel, že to je poslední TK, zvláště po tom, co tátu zezadu nabourali, ale nakonec jsem to svépomocí "opravil" a teď na tom neshledávám žádné zásadní nedostatky, aby to nemohlo sloužit ještě další dva roky. A než táta zrekonstruuje byt pro ségru, nemá smysl pořizovat nástupce...
Teď jenom zprovoznit tu stahovačku - lanko je přetržené a navíjecí kladka napadrť.
Prodávají na to sice opravnou sadu www.nahradni-dily-zh.cz/z bozi/.../Opravna-sada-stah ovani-okna.htm ale než by to dorazilo, tak už musím mít TK. A v Kelly, kde bych mohl nakoupit i dneska, mají jen komplet stahovačku za 1700, což se mi zdá zbytečné, do tohoto vozu...

-> Jarda: To auto servisuju stylem "ať to projde TK" a vzhledem k současným tátovým nájezdům s tím vozem (od minulé výměny oleje v prosinci 2017 najeto necelých 7000 Km) doufám, že to vydrží, než to půjde do šrotu. Už posledně jsem myslel, že to je poslední TK, zvláště po tom, co tátu zezadu nabourali, ale nakonec jsem to svépomocí "opravil" a teď na tom neshledávám žádné zásadní nedostatky, aby to nemohlo sloužit ještě další dva roky. A než táta zrekonstruuje byt pro ségru, nemá smysl pořizovat nástupce...
Teď jenom zprovoznit tu stahovačku - lanko je přetržené a navíjecí kladka napadrť.
Prodávají na to sice opravnou sadu www.nahradni-dily-zh.cz/z bozi/.../Opravna-sada-stah ovani-okna.htm ale než by to dorazilo, tak už musím mít TK. A v Kelly, kde bych mohl nakoupit i dneska, mají jen komplet stahovačku za 1700, což se mi zdá zbytečné, do tohoto vozu...

-> Nwkt 26.01.20 11:12:32: To mě připomíná jak mi dovezli filtry a brzdy na auto podle VIN. Pasoval jeden filtr na naftu. Takže od tý doby to chci podle čísel jednotlivých dílů. A vždycky chtějí VIN - tak se pokaždé vztekam a směju žároveň. 

-> Milan 136: Na to mám tak nervy, jdu přímo s číslem dílu a borec po mě chce VINko, že jinak to nenajde. Mu říkám, fajn tady je, ale na tom autě to z výroby nebylo, takže to stejně nebude svítit




-> Nwkt 26.01.20 11:01:58: Tak je musíš osolit v hodnocení pak

-> Nwkt 26.01.20 11:01:58: to je i tady ve skodovce, kupoval jsem origo brzdovku a pry ze si ji sam menit nesmim, ze se v tom zabiju :) a kolegovi tam vymenili brzdovou hadici na fabii a doma uz nebrzdil, chtel zastavit pred vratama a zastavil o vrata
-> palinator 26.01.20 11:06:24: ja ted tam mam klasickej mann a urcite nepropusti tolik bordelu, co ten ruskej smejd

-> palinator 26.01.20 11:06:24: ja ted tam mam klasickej mann a urcite nepropusti tolik bordelu, co ten ruskej smejd
-> Jarda:
Ale uznej, že pouštní podmínky jsou trochu odlišný od těch evropskejch nebo třeba i sibiřskejch. Do prašnýho prostředí třeba MANN vyrábí filtry, který maj ještě filcovou vložku, aby to největší svinstvo zůstalo ve filtrboxu a nešlo do papíru. Vyloženě na poušť bych si pak dokázal představit ještě nějakej cyklon jako předfiltr. Mimochodem zajímalo by mě, jak maj filtraci vyřešenou kamiony na Dakaru.
Ale uznej, že pouštní podmínky jsou trochu odlišný od těch evropskejch nebo třeba i sibiřskejch. Do prašnýho prostředí třeba MANN vyrábí filtry, který maj ještě filcovou vložku, aby to největší svinstvo zůstalo ve filtrboxu a nešlo do papíru. Vyloženě na poušť bych si pak dokázal představit ještě nějakej cyklon jako předfiltr. Mimochodem zajímalo by mě, jak maj filtraci vyřešenou kamiony na Dakaru.