Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18268 příspěvků (zobrazeno 10751 až 10800) od 04.01.2015 do 01.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
12:03:23
30.01.2019
Jarda/felda
-> m8rinek 30.01.19 11:48:49: tenhle hnusně štípavej smrad mi způsoboval katalyzátor kterej tam nebyl 3 3 a možná měl svuj podíl viny i odpojený EGR 3 3
11:48:49
30.01.2019
m8rinek
Takovej hloupej dotaz. Naše O2RS 2,0TDi 125kW 2007 smrdí jako cikánský hračky :))). DPF podle toho že proběhla regenerace je přítomno, spotřeba normální reálná se shoduje s počítačovou. Přesto auto při stání na místě štiplavě smrdí po naftě plus volnoběh provází nepravidelné zaškobrnutí. Co je ucpané, nefunkční či jednoduše v řiti? :D
upraveno 1x, naposled 30.01.2019 13:09:29
07:28:02
28.01.2019
suri
-> MVM: ja som toto zažil len okrajovo , ale objímky boli iné-> palinator: jedna vec je na čom to vyšlo z fabriky a druhá vec je čo tam je po piatom majiteľovi a 15 rokoch od roku výroby ... na fabiach sa tie stabilizátory menili celkom často a dalo sa čo bolo , nikto neriešil priemer 1-2mm hore dole , a k tomu zodpovedajúce gumy
upraveno 1x, naposled 28.01.2019 07:28:26
06:30:57
28.01.2019
bouchy
-> palinator: Například kdy? Holt nejsem z těch želé, co měněj názor, jak je zrovna potřeba - a že jich pár znám. No to je jedno. Dosud jsem (těch pár věcí) na netu vybíral dle těchhle seznamů, když jsem si to chtěl ověřit, šel jsem do jinýho shopu (zjevně patřícího někomu jinýmu, což není tak snadný jak by se mohlo zdát). A no problem. Na druhou stranu bych byl klidnější si to vyndat a přeměřit, ovšem člověk pak musí mít 2 auta, není to p'n'p.

-> Shader: Trochu off, mě dost zarazilo, že snad od počátku maj OIII RS TDI jen jeden tlumič výfuku (TSI do posl. FL dva) a dvě naoko koncovky.
00:12:30
28.01.2019
palinator
-> Jarda - zrušená registrace 27.01.19 19:43:12:

Hele mě na SB stabiku na 66kW TDI taky objednávali něco co tam mělo bejt a prej tam mám stabik větší. 3 Snad 23mm říkali.
21:51:04
27.01.2019
MVM
-> suri 27.01.19 21:39:33: Je to možný, přece jenom už si nepamatuju co všechno se bralo na zakázku,možná že i ty objímky. Ženský ve skladu už to dávaly hned automaticky všechno.
21:39:33
27.01.2019
suri
-> MVM: tak lebo sa tam mala meniť aj objímka za tú čo už má drážku , potom to ide v pohode



origo gumy fungujú a neboli nikdy problémy až do Rapida, teraz väčšina vrzga a gumy sa menia na záruku a je pokoj , prípadne posledná novinka sa menia celý stabilizátor , nový už má gumy navulkanizované ale ktovie koľko to vydrží , takto od pohľadu tomu chýba k nesmrteľnému riešeniu OII ešte daleko
21:37:11
27.01.2019
MVM
-> Jarda: Vzpomínám, že když se ve škodovce fasovaly gumy stabíku na Oct1, tak byly těsný jako prase a ještě se k tomu vždycky brali dvě delší osmičky šroubky. I tak to tam šlo fakt natěsno 3
21:28:39
27.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> suri 27.01.19 19:55:41: jj, diky, myslel jsem si... kamos, co ma servis, tak rikal, ze pokazdy prijde neco jinyho a casto, ze stabik obaluje kobercovkou, tak toho jsem se chtel vyvarovat4
20:31:55
27.01.2019
Shader
Jak jsou na tom motory 2.0TDi/135kW škoda octavia III RS? Jedná se o spolehlivé agregáty, je u nich nějaký problém?
19:55:41
27.01.2019
suri
-> Jarda: 17 a podla vin sa to da pekne kuknut
19:43:12
27.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> palinator 27.01.19 10:51:16: jj, ted jeste resim jaky SB stabiku na tu moji 1.8T, stabik mam 19, ale SB jsou 17 a 19, tak ktere dat, abych tam ty 17 dostal a naopak aby nebyly 19 skoro jak pred vymenou :)
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 27.01.2019 19:43:12
19:03:41
27.01.2019
dragon_cb_cz
-> palinator 27.01.19 10:48:47: Ten začátek naprosto podepisuju... už kolikrát mě svrběly prsty, ale radši jsem se držel zpátky, protože by to bylo akorát připsáno na seznam mých sluníčkářských hříchů a nemělo by to ten efekt 3
10:51:16
27.01.2019
palinator
-> Jarda:

Já jsem před demontáží nechal motor běžet. Dost to pomůže. 4 U dieselu je fajn, že to můžeš případně ohřívat znova, když to nepomůže, protože na rozdíl od benzíňáku s cívkama nemusíš nic zpátky zapojovat.
10:48:47
27.01.2019
palinator
-> Jarda/felda:

Mám asi nějakou jinou Etku.



-> bouchy:

V poslední době mě docela udivuje, jak si seš schopnej stát si za svejma napsanejma blbostma, kterejm očividně nerozumíš, i když tě na tu blbost ostatní upozorňujou. PD žhavky pokud se nepletu, tak žhavěj vyšším výkonem než původní - doba žhavení je kratší. Dokonce jsou u PD montážně záměnný dle zkušeností na Dieselpoweru.

E: těm "katalogům", co maj eshopy, se v žádným případě nedá věřit. Těch filtrů, co se mi nevešly do auta, nebo nevhodnejch drážkovejch řemenů mám už několik. Ani ETKA není vždy 100%. Ideální je nejdřiv zjistit, co tam je a pak objednávat.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od palinator vložen 27.01.2019 10:48:47
upraveno 1x, naposled 27.01.2019 10:54:40
18:50:42
26.01.2019
Chali
-> Jarda: Povoluj je na prohřátým motoru,jde to líp.
upraveno 1x, naposled 26.01.2019 18:53:01
18:16:47
26.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 26.01.19 14:15:30: ta je taky 92, na 99% tam snad bude, co pise -> Jarda/felda 26.01.19 15:52:22: tak ty objednam, no demontaze se fakt bojim... a mazal jsem to vzdycky grafitkou, ale k lambde jsem jednou dostal trosicku nejake Cu pasty, to by mozna bylo lepsi
15:52:22
26.01.2019
Jarda/felda
-> Jarda: podle etky do 2004 ATD by měla být n 105 792 02 (beru) nebo n 105 792 01 (bosch) 1
14:15:30
26.01.2019
bouchy
-> Jarda: Mně vychází, že by tam mohla být: www.pietro-eshop.cz/katal og/.../zhavici-svicka-audi -skoda-vw-1.9-tdi-bosch-02 50202022-92mm?utm_medium.. . (když dám ctrl+f a 74, tak tam něco je, v rozmezí roků 00 - 06). Každopádně hodně štěstí s demontáží - možná ostatní poradí, jestli to něčím nenamazat pro budoucí výměnu... Teď to dle fotek moc nevypadá, že by tam něco šlo/mělo smysl nalít (petrolej, brzdovka..)
12:48:13
26.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 26.01.19 12:26:07: tendle?-> bouchy 21.01.19 13:05:13: ta je prave 92, podle roku (2004) i vin mi prave vychazi nejlip tato autodilos.cz/zhavici-svic ka-magneti-marelli-0629000 06304 ale pak ma MM jinou 97mm dlouhou a tam jsou zas udaje uplne jine9
12:26:07
26.01.2019
bouchy
-> Jarda: Ale bude to ten Bosch, zřejmě ten, co jsem psal dřív?
11:39:37
26.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> suri 26.01.19 08:26:50: jj, no ja bych to bral, kdyz jsem napodzim vjizdel na zahradu, tak predni kolo nadzvedlo dlazku a kus mi tam odseklo... co uz jsem na tom udelal za zimu, ani nevim :)



Tak jsem ted promeril zhavicky a vodni jsou OK vsechny, ale na motoru jen jedna - na 3. valci, cekal jsem to spis naopak, prislo mi, jak to zakouri, ze ma problemy jen jeden valec... no jsou jeste z vyroby, tak bude sranda asi je dostat ven7 Ze pri -20°C to chytne jen na jeden valec je az neuveritelne, ale loni pri teplotach okolo -30°C uz teda nenastartovala, ale to davala jeste nejakou levnou naftu bez vifu3



edit: A zas nevim, jak dlouhy tam prijdou, jestli 92 nebo 97 mm

koukam, ze asi 97, ale uplne jist si nejsem
upraveno 2x, naposled 26.01.2019 12:07:08
11:07:50
26.01.2019
bouchy
-> Alenka: To měl od nova, ten T5? Slušný. Tam LL dává smysl.
08:26:50
26.01.2019
suri
-> Jarda: nebolo , OI bola seriózne striekaná plastizolom , nie ako OII plničom a krytmi
00:20:18
26.01.2019
Jarda - zrušená registrace
bylo i na O1 zaplastovani podlahy? todle je na 2 www.sbazar.cz/prodejdiluc z/.../58635192-plastplasty -podlahy-skoda-octavia-2 prave na fabii 2002 to je a na o1 2001 ani 2004 ne9
19:44:03
25.01.2019
dragon_cb_cz
-> Alenka 25.01.19 18:20:00: To si skoro říká o pricing model který používá jeden známý, co dělá stavební dozor... bere si procenta z částky, co lidem ušetří 3
18:33:10
25.01.2019
Syny
-> Alenka: jj, to chapu, pouzil jsem to jen jako demonstracni vypocet, ze i kdyby to dosahlo tech 20%, tak to i tak bude asi o neco vic jak rotacka 4
18:20:00
25.01.2019
Alenka
-> Syny: hlavně těch 20% neber jako nějakou garantovanou hodnotu,na kterou automaticky dosáhne každý.

Spotřeba je vždy extrémně závislá na stylu jízdy a zmíněných 20% maximum, kterého se podařilo dosáhnout jen u některých typů motoru.



Pravidelně mi je dosahuje třeba jedna 2.0tdi CAAB 75kW v T5, která jezdí po Evropě expresní přepravu a borec s tím nalítá skoro 150K ročně. Provozuje to stylem najet na dálnici, nastavit tempomat na 120km/h a jedem.

Auto za celý rok skoro nevychladne, olej mění cca jednou za dva měsíce, teď má najeto něco přes 600Kkm a na motoru pořád vše původní 1



Se séríí jezdil za 7,6-7,9l, po úpravě 6,3-6,4 někdy i míň.

Za necelý rok co tu úpravu má ušetřil na naftě asi 50 tisíc 1
17:03:40
25.01.2019
Syny
-> Jarda/felda: Ja s PDckovym dvoulitrem taky jezdil furt za 7-7,5 na sto. Sice to byl 4motion, ale i tak mi to prislo jako ranec. Tohle co zere moje auto mi prijde tak nejak jeste rozumny, ale jestli to jde srazit jeste o 20%, tak to je vyzva :)
15:03:13
25.01.2019
Jarda/felda
-> Syny 25.01.19 14:30:09: no vidíš já mám dlouhodobý průměr +-7 3 ale s PD
14:41:40
25.01.2019
Alenka
-> palinator: myslel jsem sériovou rotačku s odpovídajícím nájezdem 1
14:30:09
25.01.2019
Syny
-> palinator: Tak s railem jezdim za nejakych 5,5-6 (kdyz tedy nejedu eco rally, ale ani normalni rally) a i kdyz odectu 20% co pise, tak to na rotacku dle me furt uplne nema.
14:27:37
25.01.2019
palinator
-> Alenka:

Neřikals nedávno že common-rail na úroveň spotřeby rotačky nejde dostat? 3
14:11:22
25.01.2019
Alenka
-> StepaNoFUN: casem na to mozna dojde, ale ted me plne zamestnavaji koncerny :D



-> palinator: to jsi jeden z mala, kdo to neresi.

Neveril bys, kolik blbych reci typu "kdybych chtel rotacku, necham si rotacku" jsem si musel vyslechnout, kdyz jsem jezdil s tim hlucnym prototypem.

Ted uz nastesti na urovni rotacky zustala jen spotreba a motory si seveli jako v serii 3
18:46:04
24.01.2019
palinator
-> Alenka:

Za tepla mi to špatný nepřišlo. Jako je to diesel, to snad ani nemá cenu se snažit aby to jen ševelilo.
18:35:59
24.01.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Kdy se pustíš do Fordu? :-)
16:48:35
24.01.2019
Alenka
-> palinator: motoru je to jedno, resp. "hlucny" rezim je k motoru spis o neco malo setrnejsi nez "tichy" rezim.

Zvuk to ma podobny jako jsi slysel u toho stribrneho Scouta, kdyz jsem byl u tebe. Tam byla jedna z alfa verzi upravy :)
16:30:25
24.01.2019
Shader
Chci na OII 2.0 TDi vyměnit chladící a brzdovou kapalinu, jaké množství kupit? Dík.
16:29:11
24.01.2019
palinator
-> Alenka:

To by mi v zásadě bylo fuk, pokud tim netrpí samotnej motor.
16:27:12
24.01.2019
Alenka
-> palinator: dá se ale nemá to cenu. Rozdíl je v řádu jednotek procent a zvuk už pak připomíná spíš PD :)
15:15:37
24.01.2019
palinator
-> Alenka:

Jde to posunout ještě úspornějc, třeba za cenu vyšší hlučnosti? Tim nechci říct, že úspora 15-20% je málo. 3 Jen mě zajímá jakej je tam ještě potenciál.
14:28:18
24.01.2019
Syny
14:16:16
24.01.2019
Alenka
-> palinator: dvoulitry EA188 jsou prakticky hotové, momentálně se intenzivně testuje, EA288 je v počáteční fázi vývoje :)



Motory s piezo vstřikovači (CAxx, CBxx) vykazují při zachování hlučnosti a zlepšení jízdního projevu reálné snížení spotřeby o 15-20%, solenoidy (CFxx) 10-15% s tím, že dojezd mezi regeneracemi se u obou posouvá na nějakých 1200-1600km dle stylu jízdy.



Jen podotýkám, že to jsou reálná čísla, ne vylhané báchorky, které každý slíbí aniž by pro to cokoli udělal. Až budou vychytané všechny mouchy, vezmu nějaké pěkné CAAC do TUV v Roztokách, ať mi to změří na válcích jako při homologaci a mám na to papír se štemplem :)
14:02:49
24.01.2019
suri
-> palinator: daj tam N90813202 dotiahni a musí to byť ok
13:49:10
24.01.2019
palinator
-> Alenka:

V jaké fázi seš s novým SW a jaké máš průběžné výsledky? 1
13:46:04
24.01.2019
Alenka
-> palinator: samozřejmě uvažuje, ale jen v případě, kdy jediným cílem je dosáhnout maximální účinnosti a pro OEM je účinnost až hodně daleko za emisemi, hlavně co se kalibrace ŘJ týče je mnohem víc vedlejším produktem než výsledkem cílené snahy.



Ten příklad je hrubě zjednodušený, samozřejmě do hry vstupuje x dalších faktorů.

Šlo mi hlavně o ilustraci naprosto perverzních řešení, ke kterým emisní a interní normy výrobce dohnaly.
13:28:52
24.01.2019
palinator
-> Alenka:

Uvažuje se i chladnutí plynů ve spalovacím prostoru přestupem tepla do pístu a hlavy? Protože když je píst v HÚ, tak páka na kliku není prakticky žádná, nekoná se tudíž žádná práce, ale tepelný ztráty už jedou, tlak ve válci je zbytečně vysoký, namáhání celého stroje, atd.. Nepočítá se s tím, kdy je nejvýhodnější z hlediska úhlovýho natočení kliky mít "nejvíce" využitou energii z paliva? Nebo jinak - může nastat případ, kdy je efektivnější z hlediska vykonané práce na množství paliva dosáhnout nejintenzivnějšího hoření nikoliv v době HÚ, ale až za nějaký ten stupeň později? Zejména pokud jde o nižší otáčky.



-> suri:

Kouknu doma, teď jsem trochu zmatenej. ELSA se mi bohužel doma nepodařila rozchodit.
12:58:05
24.01.2019
suri
ELSA píše jasný postup , origo skrutku čo má podložku v kope pri prvej výmene nahradiť skrutkou N90288901 + krúžok N0138157 a pri ďalších výmenách už meniť len tú podložku . Neriešime to , dávame všade pôvodný N90813202 a nikdy podobný problém nebol . Momenťák na vypušťák beriem len ja pretože mám citu ako cigán v kokote a mohlo by sa stať že to pretrhnem .
12:52:43
24.01.2019
suri
-> palinator: ale kokot , nevidel som ešte KO závit v tomto , väčšinou ko vypušták , čo si tam dal ? ten čo sa krúžok nedá demontovať N90813202 alebo ten druhý krátky? a určite to má 30nm ako všetky ostatné koncerny
upraveno 1x, naposled 24.01.2019 12:53:11
12:51:59
24.01.2019
Alenka
-> palinator 20.01.19 00:14:09: šedivá je teorie, zelený strom života :)

Obecně se dá říct, že je žádoucí nepřímá úměra mezi mírou přeplňování a teplotou nasávaného vzduchu, tedy čím víc tlačíš, tím nižší chceš mít teplotu nasávaného vzduchu a naopak.



Mnozí by se asi docela divili, na jakou hodnotu si při částečném zatížení ohřívají nasávaný vzduch nové TDI EA288 s vodním mezichladičem :))



Bypass na chladiči EGR bohužel v sérii funguje přesně opačně než by bylo potřeba.

Za studena jedou spaliny přímo, ale jakmile se motor zahřeje, jde všechno přes chladič.





Co se týče pilotních vstřiků u moderních CR motorů, tak se s obecnou platností nedá dost dobře říct "k čemu jsou", resp. záleží na tom jak si je naladíš.



V sérii je to obvykle naladěné tak, aby se dosáhlo co nejlepšího kompromisu mezi hlučností motoru a emisemi sazí, HC, CO a NOx (ne, na účinnost jsem nezapomněl, ta prostě "nějak vyjde" po splnění předchozích parametrů).



V praxi to vypadá následovně:



Dejme tomu, že při udržování 110km/h ve 2000ot. se do motoru vstřikuje nějakých 20mg nafty na pracovní zdvih motoru.



Těchto 20mg je rozděleno do čtyř dávkovacích cyklů - tři pilotní a jeden hlavní.



První pilot má hmotnost 0,8mg a počátek vstřiku 38° před HÚ, druhý pilot 1,2mg a 22°, třetí 1,5mg a 12°, následovaný hlavní dávkou o hmotnosti 16,5mg s počátkem vstřiku 4° ZA horní úvratí.



Pro zjednodušení uvažme, že časová prodleva vznícení je u motoru 2.0tdi cca 6° otáček klikové hřídele na 1000ot. čili, při 2000ot. začíná palivo hořet cca po 12° rotace klikové hřídele od počátku vstřiku paliva.



Srovnáme-li tento údaj se výše zmíněnou kalibrací dodávky paliva při 2000ot. vyjde nám, že první dva piloty (0,8 a 1,2mg, tedy 10% z celkové dávky) shoří ještě než píst dosáhne horní úvratě, takže nejenom že se nijak nepodílí na práci vykonané na píst, ale navíc vytvoří negativní točivý moment směřující proti rotaci klikové hřídele.



Třetí pilot už vychází jakž takž dobře, ale hlavní dávka než se odpaří a začne hořet (-4°-(2*6°)=16° za HÚ), tak píst už zdrhá směrem dolů a efektivně se využije jen část energie obsažené v palivu.



Když to všechno spočítáme, tak cca 15-20% energie paliva se tímto způsobem znehodnotí ve jménu snižování emisí, a to mluvím jen o časování vstřikování.



Tl;Dr: sériové motory jsou naladěné na hovno.





Naštěstí nic z toho není vytesáno do skály a každý problém se dá řešit, takže už brzy budou dostupné úpravy které tuhle šílenost zase vrátí do normálu 1
Extreme Tyres