Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18239 příspěvků (zobrazeno 10751 až 10800) od 04.01.2015 do 23.04.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
15:03:13
25.01.2019
Jarda/felda
-> Syny 25.01.19 14:30:09: no vidíš já mám dlouhodobý průměr +-7 3 ale s PD
14:41:40
25.01.2019
Alenka
-> palinator: myslel jsem sériovou rotačku s odpovídajícím nájezdem 1
14:30:09
25.01.2019
Syny
-> palinator: Tak s railem jezdim za nejakych 5,5-6 (kdyz tedy nejedu eco rally, ale ani normalni rally) a i kdyz odectu 20% co pise, tak to na rotacku dle me furt uplne nema.
14:27:37
25.01.2019
palinator
-> Alenka:
Neřikals nedávno že common-rail na úroveň spotřeby rotačky nejde dostat? 3
14:11:22
25.01.2019
Alenka
-> StepaNoFUN: casem na to mozna dojde, ale ted me plne zamestnavaji koncerny :D

-> palinator: to jsi jeden z mala, kdo to neresi.
Neveril bys, kolik blbych reci typu "kdybych chtel rotacku, necham si rotacku" jsem si musel vyslechnout, kdyz jsem jezdil s tim hlucnym prototypem.
Ted uz nastesti na urovni rotacky zustala jen spotreba a motory si seveli jako v serii 3
18:46:04
24.01.2019
palinator
-> Alenka:
Za tepla mi to špatný nepřišlo. Jako je to diesel, to snad ani nemá cenu se snažit aby to jen ševelilo.
18:35:59
24.01.2019
StepaNoFUN
-> Alenka: Kdy se pustíš do Fordu? :-)
16:48:35
24.01.2019
Alenka
-> palinator: motoru je to jedno, resp. "hlucny" rezim je k motoru spis o neco malo setrnejsi nez "tichy" rezim.
Zvuk to ma podobny jako jsi slysel u toho stribrneho Scouta, kdyz jsem byl u tebe. Tam byla jedna z alfa verzi upravy :)
16:30:25
24.01.2019
Shader
Chci na OII 2.0 TDi vyměnit chladící a brzdovou kapalinu, jaké množství kupit? Dík.
16:29:11
24.01.2019
palinator
-> Alenka:
To by mi v zásadě bylo fuk, pokud tim netrpí samotnej motor.
16:27:12
24.01.2019
Alenka
-> palinator: dá se ale nemá to cenu. Rozdíl je v řádu jednotek procent a zvuk už pak připomíná spíš PD :)
15:15:37
24.01.2019
palinator
-> Alenka:
Jde to posunout ještě úspornějc, třeba za cenu vyšší hlučnosti? Tim nechci říct, že úspora 15-20% je málo. 3 Jen mě zajímá jakej je tam ještě potenciál.
14:28:18
24.01.2019
Syny
14:16:16
24.01.2019
Alenka
-> palinator: dvoulitry EA188 jsou prakticky hotové, momentálně se intenzivně testuje, EA288 je v počáteční fázi vývoje :)

Motory s piezo vstřikovači (CAxx, CBxx) vykazují při zachování hlučnosti a zlepšení jízdního projevu reálné snížení spotřeby o 15-20%, solenoidy (CFxx) 10-15% s tím, že dojezd mezi regeneracemi se u obou posouvá na nějakých 1200-1600km dle stylu jízdy.

Jen podotýkám, že to jsou reálná čísla, ne vylhané báchorky, které každý slíbí aniž by pro to cokoli udělal. Až budou vychytané všechny mouchy, vezmu nějaké pěkné CAAC do TUV v Roztokách, ať mi to změří na válcích jako při homologaci a mám na to papír se štemplem :)
14:02:49
24.01.2019
suri
-> palinator: daj tam N90813202 dotiahni a musí to byť ok
13:49:10
24.01.2019
palinator
-> Alenka:
V jaké fázi seš s novým SW a jaké máš průběžné výsledky? 1
13:46:04
24.01.2019
Alenka
-> palinator: samozřejmě uvažuje, ale jen v případě, kdy jediným cílem je dosáhnout maximální účinnosti a pro OEM je účinnost až hodně daleko za emisemi, hlavně co se kalibrace ŘJ týče je mnohem víc vedlejším produktem než výsledkem cílené snahy.

Ten příklad je hrubě zjednodušený, samozřejmě do hry vstupuje x dalších faktorů.
Šlo mi hlavně o ilustraci naprosto perverzních řešení, ke kterým emisní a interní normy výrobce dohnaly.
13:28:52
24.01.2019
palinator
-> Alenka:
Uvažuje se i chladnutí plynů ve spalovacím prostoru přestupem tepla do pístu a hlavy? Protože když je píst v HÚ, tak páka na kliku není prakticky žádná, nekoná se tudíž žádná práce, ale tepelný ztráty už jedou, tlak ve válci je zbytečně vysoký, namáhání celého stroje, atd.. Nepočítá se s tím, kdy je nejvýhodnější z hlediska úhlovýho natočení kliky mít "nejvíce" využitou energii z paliva? Nebo jinak - může nastat případ, kdy je efektivnější z hlediska vykonané práce na množství paliva dosáhnout nejintenzivnějšího hoření nikoliv v době HÚ, ale až za nějaký ten stupeň později? Zejména pokud jde o nižší otáčky.

-> suri:
Kouknu doma, teď jsem trochu zmatenej. ELSA se mi bohužel doma nepodařila rozchodit.
12:58:05
24.01.2019
suri
ELSA píše jasný postup , origo skrutku čo má podložku v kope pri prvej výmene nahradiť skrutkou N90288901 + krúžok N0138157 a pri ďalších výmenách už meniť len tú podložku . Neriešime to , dávame všade pôvodný N90813202 a nikdy podobný problém nebol . Momenťák na vypušťák beriem len ja pretože mám citu ako cigán v kokote a mohlo by sa stať že to pretrhnem .
12:52:43
24.01.2019
suri
-> palinator: ale kokot , nevidel som ešte KO závit v tomto , väčšinou ko vypušták , čo si tam dal ? ten čo sa krúžok nedá demontovať N90813202 alebo ten druhý krátky? a určite to má 30nm ako všetky ostatné koncerny
upraveno 1x, naposled 24.01.2019 12:53:11
12:51:59
24.01.2019
Alenka
-> palinator 20.01.19 00:14:09: šedivá je teorie, zelený strom života :)
Obecně se dá říct, že je žádoucí nepřímá úměra mezi mírou přeplňování a teplotou nasávaného vzduchu, tedy čím víc tlačíš, tím nižší chceš mít teplotu nasávaného vzduchu a naopak.

Mnozí by se asi docela divili, na jakou hodnotu si při částečném zatížení ohřívají nasávaný vzduch nové TDI EA288 s vodním mezichladičem :))

Bypass na chladiči EGR bohužel v sérii funguje přesně opačně než by bylo potřeba.
Za studena jedou spaliny přímo, ale jakmile se motor zahřeje, jde všechno přes chladič.


Co se týče pilotních vstřiků u moderních CR motorů, tak se s obecnou platností nedá dost dobře říct "k čemu jsou", resp. záleží na tom jak si je naladíš.

V sérii je to obvykle naladěné tak, aby se dosáhlo co nejlepšího kompromisu mezi hlučností motoru a emisemi sazí, HC, CO a NOx (ne, na účinnost jsem nezapomněl, ta prostě "nějak vyjde" po splnění předchozích parametrů).

V praxi to vypadá následovně:

Dejme tomu, že při udržování 110km/h ve 2000ot. se do motoru vstřikuje nějakých 20mg nafty na pracovní zdvih motoru.

Těchto 20mg je rozděleno do čtyř dávkovacích cyklů - tři pilotní a jeden hlavní.

První pilot má hmotnost 0,8mg a počátek vstřiku 38° před HÚ, druhý pilot 1,2mg a 22°, třetí 1,5mg a 12°, následovaný hlavní dávkou o hmotnosti 16,5mg s počátkem vstřiku 4° ZA horní úvratí.

Pro zjednodušení uvažme, že časová prodleva vznícení je u motoru 2.0tdi cca 6° otáček klikové hřídele na 1000ot. čili, při 2000ot. začíná palivo hořet cca po 12° rotace klikové hřídele od počátku vstřiku paliva.

Srovnáme-li tento údaj se výše zmíněnou kalibrací dodávky paliva při 2000ot. vyjde nám, že první dva piloty (0,8 a 1,2mg, tedy 10% z celkové dávky) shoří ještě než píst dosáhne horní úvratě, takže nejenom že se nijak nepodílí na práci vykonané na píst, ale navíc vytvoří negativní točivý moment směřující proti rotaci klikové hřídele.

Třetí pilot už vychází jakž takž dobře, ale hlavní dávka než se odpaří a začne hořet (-4°-(2*6°)=16° za HÚ), tak píst už zdrhá směrem dolů a efektivně se využije jen část energie obsažené v palivu.

Když to všechno spočítáme, tak cca 15-20% energie paliva se tímto způsobem znehodnotí ve jménu snižování emisí, a to mluvím jen o časování vstřikování.

Tl;Dr: sériové motory jsou naladěné na hovno.


Naštěstí nic z toho není vytesáno do skály a každý problém se dá řešit, takže už brzy budou dostupné úpravy které tuhle šílenost zase vrátí do normálu 1
12:40:04
24.01.2019
palinator
-> Jarda:
No třeba mi někdo napíše že se to dotahuje na 8,5 Nm momenťákem, že jsem prohnul vanu a teď to poteče. Pak bude problém vyřešen. Takhle nevim, nikdy mi nic neteklo. Dokonce ani Berlingo kde se strhnul závit v AL vaně.
12:26:31
24.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> palinator: a co chces poradit? Hodnekrat jsem to videl maznuty silikonem, ja to nikdy nedelal - nebylo potreba
12:22:46
24.01.2019
palinator
-> Jarda/felda:
Je tam těsnící podložka která nejde sundat a nevim co je to za materiál. Měď to není a přijde mi to dost tvrdý. Hlavně nevim proč bych se měl srát s něčim co jsem koupil origo nový.
12:19:35
24.01.2019
Jarda/felda
-> palinator 24.01.19 12:15:16: jestli tam je klasický těsnící kroužek tak bud vyžíhat měděný nebo použít hliník 4
12:15:16
24.01.2019
palinator
Chlapci, přemejšlím, co jsem posral. Na OIII 1,4 TSI mi furt teče výpušťák. První výměna byla v autorizáku, OK, druhou jsem dělal už sám, OK, třetí zase sám, ale už jsem to musel řešit, protože to netěsnilo - řikám, příště dám novej šroub. Při poslední výměně novej origo šroub dle čísla z ETKY (je o něco kratší, nevim proč - ale teda nevim jakej tam byl z výroby, když už ho měnili v autorizáku) a stejně teče. Je tu nějakej utahovací moment? Nehrotil jsem to, viděl jsem plechovou vanu tak jsem to utáh jako vždycky s citem - ne jako u starejch ALU van bez vložky jen tak na sladko. Teď už to bylo s o dost menším citem, odhadem něco mezi 30-40 Nm.
upraveno 1x, naposled 24.01.2019 12:15:24
05:57:22
22.01.2019
MISCHO
-> palinator: v tom pripade byva casty problem v cievke startera. Ma opalene kontakty cim je vysoky prechodovy odpor a nasledne sa to tvari ako nizke napatie z baterky.
13:59:51
21.01.2019
palinator
-> MISCHO:
Já nepíšu že je špatný. Jen že je divný, startér tim točí docela pomalu i když je baterka plně nabitá. Není to na drc.
13:47:51
21.01.2019
MISCHO
-> palinator: zle startovanie
13:31:28
21.01.2019
palinator
-> MISCHO:
Jakej problém?
13:28:38
21.01.2019
MISCHO
-> palinator: skontroluj signal s cidla otacok vacky . Uz som viac krat riesil tento problem . Po vymene za novy ,delphi ci vdo nepomohlo . Dal som original a slape dodnes .
13:19:34
21.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Apple STS Chvojkovice-Brod 21.01.19 12:57:11: kdyz Ti dojde jen jedna deska, tak je toho potreba udelat trochu vic, nez jen vymenit desticky :)4
-> palinator 21.01.19 12:40:30: toho se prave bojim...
-> Chali 21.01.19 12:42:39: pravda, tak odzkousim rovnou i ty vodni
13:08:40
21.01.2019
palinator
-> bouchy:
On potřebuje PD. 74 kW
13:08:25
21.01.2019
palinator
-> vhml 21.01.19 13:03:29:
Nesmíš to tak hrotit, je to starej sráč. Chytá to na vokulení. Jedna žhavka mi rozumnou silou nešla povolit, tak jsem jí nechtěl urvat a jedna byla tak blbě dostupná, že jsem se na ní vyprd. Dokonce teď mám i zlomenou tu žhavicí lištu, tak kdoví jestli ještě něco vůbec žhaví. 3

V Octě mám žhavky funkční všechny a ta chytá divně protože jsou tam buď v prdeli baterky nebo startér nebo obojí.
13:05:13
21.01.2019
bouchy
-> palinator: Docela stojej, pokud to má být na 1.9 66kw a pokud jsem něco nepřehlíd: www.zbozi.cz/vyrobek/zhav ici-svicka-bosch-duraterm- bo-0250202022
13:03:29
21.01.2019
vhml
-> palinator 21.01.19 13:02:00: si mohl dát jenom jednu. Sice by to kuckalo a kouřilo víc, ale nakonec by to nejspíš taky chytlo 3
upraveno 1x, naposled 21.01.2019 13:03:41
13:02:00
21.01.2019
palinator
-> Apple STS Chvojkovice-Brod:
Já v Toledu před 5 lety vyměnil jen 2 žhavky, protože to po opravě vstřikování nechtělo startovat (KO byly všechny) - a ten stav zůstal dodnes. Startuju na 2 žhavky pořád. Sice to zakucká a zakouří, ale běží to. A přijde mi že je to paradoxně čim dál lepší, asi si sedaj vstřiky. 3
upraveno 1x, naposled 21.01.2019 13:02:36
12:57:11
21.01.2019
Apple STS Chvojkovice-Brod
Asi stejná blbost jako měnit bzdovou destičku který zrovna došlo obložení a zbytek nechat na pak....
12:46:35
21.01.2019
vhml
12:42:39
21.01.2019
Chali
-> Jarda: Propípni je multimetrem 4
12:40:30
21.01.2019
palinator
-> vhml:
A pak tu bude příspěvek jak dostat 3 zalomený žhavky z hlavy. 3
E: a Bosche, který jsou prej nejlepší, fakt 120 Kč/ks nestojej, když to není nějaká čórka.

-> Jarda:
Půjdeš s 12V po jednotlivejch žhavkách a ta která neprskne, tak je KO ne?
upraveno 1x, naposled 21.01.2019 12:41:51
10:44:29
21.01.2019
vhml
-> Jarda - zrušená registrace 21.01.19 10:27:53: vzhledem k tomu, že nová žhavička stojí 120 korun tak bych se hledáním vadný vůbec nezabejval.
10:39:55
21.01.2019
Jirik_Tuňák1983
Jaká je vůbec životnost originálních žhaviček?
10:27:53
21.01.2019
Jarda - zrušená registrace
Dnes -19,5C moje benzinova chytla na 3.zatoceni - asi na posledni noznost :) jen tak to prevalovalo, njn 7 let stara baterka 40Ah
Naftova na poprve - loni davana nova baterka 80Ah, ale chvilku sla na 3valce a kourila, nez se chytil 4. Chtelo by to tu jednu zhavicku vymenit, ale jak zjistit kterou...
19:36:21
20.01.2019
Jarda - zrušená registrace
-> Jarda/felda 20.01.19 19:30:45: po 10h jsem nastartoval4 malokdy dyl stoji... ale sepnute to zustalo asi jen jednou
19:30:45
20.01.2019
Jarda/felda
-> Jarda - zrušená registrace 20.01.19 19:11:42: což čerpadlo asi ne pokud je pořád sepnutý ale auto neusne a bude žrát baterku
19:11:42
20.01.2019
Jarda - zrušená registrace
todle tam je k cemu?, co tam dat spinac? (napojit na zamek na ten modrej a cervenej kablik)
jen u ridicovejch dveri mi uz i zustal viset sepnutej, no jen jsem vypl lampicku a doufal, ze se nebude porad spinat a vypinat a nepobezi porad cerpadlo...
9
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Jarda - zrušená registrace vložen 20.01.2019 19:11:42
14:43:53
20.01.2019
Jarda - zrušená registrace
nenapadlo uz nekoho zkusit nahradit ty mizerne mikrospinace v zamcich necim spolehlivym, treba jako maji stare skodovky? ja uz mam 100% funkcni jen v PZ dverich, u zadohrabu a fava se to kostri, tak spis neco jako ma felda...
crimson64.rajce.idnes.cz/ Oprava_zamku_Octavia_I
nedivil bych se ale, kdyz bych mel problem na plosnaku, protoze PP dvere prestaly fungovat ted na tech tankodromech, na LP dverich to nekdy funguje a nekdy ne, LZ dvere fungovaly chvilinku jen potom, co jsem vymenil mikrospinac, do tydnu to bylo mrtve
V interieru se mi vyklepavaji plasty, proto asi i ta civka lezla ven, neco mi mlati nad hlavou - tam neco je nad tapecem? (hagus drzi pevne) a upadl mi plast z patych dveri, v motoraku se mi povoluji sroubky - ztratil jsem sroubek od nadobky posilovace a asi spousta veci o kterych nevim :), matky pritel rikal, ze jezdit denne to co ja, tak polo na jare odveze na vrakoviste :).
upraveno 1x, naposled 20.01.2019 15:23:32
08:38:20
20.01.2019
suri
-> palinator: vyzerá to tak , 2012 CGGA
08:37:54
20.01.2019
suri
-> Milan 136: jop a 1,6BSE tiež nemá EGR len sekundrny vzduch
Extreme Tyres