-> Bukaj 24.12.18 14:33:41: jak pisu, v lete jsem to mel rozdelany, promazal jsem to a melo to hrk, kterej se mi zdal az moc velkej, tak zarezly to nemohlo byt a chodily rychle, proste myslim, ze to nevydrzelo napor vzduchu v te rychlosti, dal jsem nejrychlejsi rychlost stirani a na spolujezdcove strane ten sterac najednou stal a mohla tam byt vada, zrovna na todle asi nebude nejaky sledovanejsi dil...
-> Jarda - zrušená registrace 24.12.18 14:10:49: U Octavie (i jiných moderních vozů) celkem běžná věc, že hřídelky stěračů totálně zareznou v trubce - řešil jsem to asi u 3 Octavií a firemního Ducata (tehdy 4 roky novej vůz), ale většinou se stěrače zastaví, že to motor neutáhne, takhle ulomený to vidim prvně...
A rozebrat to pak bejvá zábava...
Často jsou také u tohoto mechanismu v důsledku většího namáhání při přidřených hřídelkách vymleté spoje hliníkových odlitků s ocelovou spojovací trubkou - tam jsem to jednou musel řešit provrtáním do trojúhelníku a stažením závitořeznými šrouby...
-> StepaNoFUN 24.12.18 14:18:22: jak jsem delal tempomat vlete, tak jsem je mazal molykouG, takze prirezly urcite ne, spis volnejsi, todle je normalne ukroucene :/
-> Jarda - zrušená registrace 24.12.18 14:10:49: mě zase při nějakej maximálce kdysi vodletěla z kapoty ta černá nasávací mřížka proto od nějakýho 92 tam je jiná a už šroibovaná. u starýho provedení je jiná a nacvakávací.
-> Jarda: Spíš ty osičky přirezly... To podle mě nebylo rychlostí. Nedávno jsem měl stěrače venku tak jsem kontroloval a mazal teflonem. A bylo to kupodivu jak nový. Ale nebejvá...
-> Milan 136 22.12.18 19:52:13: jj, tam orezly neni... ale ten pist je na druhe strane, nez to tece, to by musel byt poskozen vevnit, todle je spis druhorade ne? a ze to propousi, tak predpokladam, ze na konci to na ten tlak stavene neni, ale nejsem odbornik...
To se nesmi u koncernovych vozu stirat v rychlosti nad 200kmh?
Dam asi chinu za 300,-kc a todle nekdy zkusim svarit...
-> Nwkt 18.12.18 09:28:41: ja tam nejaky LED mam (parkovacky, osvetleni SPZ, predni blikny, vnitrni osvetleni), ale naftova nic... No nabijecka telefonu mi to taky rusi... Ale dela to i kdyz ji nemam v zasuvce.
Nevite to ruseni radia? To musi byt nejaky problemvu octavek, protoze ted uz to zacala delat i naftova a pamatuju, ze sluzebni 1.9 tdi 81kW to taky nekdy delala... Dela to, kdyz je vlhko a trochu se to meni s otackama motoru. Ze nam to dela naftova i benzinova
-> saskyn2 17.12.18 12:50:19: njn, co se da delat :/, ale diky. Kamos netekouci z golfa prodal pred tydnem za 800,- Vidim to na ten repas za 3,3k kdyz da 2 roky zaruku, tak mi to prijde nejlepsi volba...
-> Jumbo 17.12.18 11:10:18: co se tyce pohonu 4x4 jo, ikdyz jak jsem dal video toho supa, tak tam zasadni odlisnosti nevidim... Ale ESP funguje porad stejne, tam se to muze maximalne lisit citlivosti. No a karoserie a rozlozeni hmotnosti to ovlivnit muze, to nerozporuju...
-> Jarda: Srovnáváš nesrovnatelné rozdíly generací, už jsme to tu řešili... A navíc Yeti a kombíková oktávka je kinetikou trochu něco jiného, Yety nemá "zadek", končí skoro hned za zadníma kolama, takže nemá tendenci do přetáčení...
-> Jumbo 17.12.18 08:47:54: jako jo v malejch rychlostech, ale ve velke rychlosti mas uz uplne jinou kinetickou energii a pak ta elektronika uz moc nezmuze, nerikam ze castecne nepomuze... Me musi jit prdel bokem, aby esp zasahlo a jo v 50kmh to srovna - odstavi plyn a pribrzdi kola.
Tady me udivuje, ze sup nema na zadku eds, proc? Jinak z toho videa mi prijde, ze se mu to chva stejne, jak me a to uz je to o tolik generaci dal...
Tak Yeti 4x4 a sníh, respektive spíš led, je docela zajímavá zkušenost. To auto se prostě nechce rozhodit, ani když jsem se hodně snažil. Našel jsem si pěkný kousek kde byl fakt skoro čistý led, nešlo na tom skoro zabrzdit, ale když jsem se snažil auto rozkývat, tak kombinace ESP+4x4+DSG to auto pořád a skoro okamžitě vracela do směru, kam mířil volant. Na ledu bylo slyšet i cítit, jak se zapína zadek i jak brzdí jednotlivá kola, aby poslal auto kam potřebuje, docela zajímavý zážitek to pozorovat. A když jsem zkusil na konci cesty ostrou 180ku bez ručky, tak si odstavil plyn, zabrzdil co bylo potřeba, otočil se správným směrem a pak vystřelil dopředu, opravdu zajímavý zážitek.
S "vypnutým" ESP to bylo trochu rozlítanější, ale stejně to auto nenechal rozhodit nijak extra moc, pořád do toho zasahoval, ale už to byla trochu větší sranda. Každopádně je z toho auta cítit strašná vyváženost a absence hlavně zadních přesahů karosérie, kdy to auto do přetáčivého smyku prostě nechce, nemá ale ani tendenci moc uskakovat "po tečně" ven ze zatáčky, tam zase pomáhá ta 4x4.
A nejvíc se mi líbil návrat na hlavní, kdy jsem měl před sebou 180ku, kde první půlka byl led a hlavní už byla prosolená, Yetík to proplul mírným 4kolovým skluzem a jakmile si kousl posolené silnice, tak vystřelil dopředu.
Každopádně už se nebojím, že by žena, pokud nezazmatkuje, někdy zapadla nebo někam nedojela, to auto fakt vyřeší 99% věcí za ni, stačí mít kola pořád namířené do směru, kam potřebuje jet a držet nohu na plynu...
-> MXMarek 16.12.18 19:10:25: jestli tam jsou nejaka silonova pouzdra, tak promazani nemusi stacit, ten silon nekdy zvetsi objem a chce to vystruzit, delal jsem to treba u pedalu brzdy na felde
-> MXMarek 16.12.18 19:10:25: nejspíš zatuhlý čep na páce na převodovce. Ať ti zahýbe pakou v tom směru, kde se to špatně hýbe a hned uvidíš, kde co promazat
Octavia 2 Scout 2.0FSI - s řadící pákou jde hodně ztuha hýbat v příčném směru, musí se hodně silou a že by se sama vrátila z krajní polohy doprostřed vůbec nehrozí. Začalo to asi z ničeho nic - s autem jezdí žena a přišla, že jde špatně řadit. Není to nějaká typická závada u oktávek, ať vím, po čem máme jít? Díky
-> Pavel P@nkáč 15.12.18 10:04:24: jj, diky, na nafte uz to tece moc, koukal jsem repas vymenou od cca 3,3k a 2 roky zaruka, nejake vyndane nevim jestli riskovat, jsou od cca 1200,-kc
-> Jarda: hřeben je asi stejny, a jsou dva druhy axialních táhel (delší a kratší) ty delší se dají v nouzi uřiznout zavit potom vychazí teda tak tak...
chci se zeptat, jsou na O1 dva druhy rizeni nebo jen jedno?, ja zil v tom, ze jen jedno na vsechny O1 a vcera mi chlapek z autodilu tvrdil, ze je kratsi a delsi neni to jen tim, ze predface a FL maji jine koncove kulaky a jinak je rizeni stejny? diky
-> vhml 14.12.18 10:55:21: tendle obrazek jsi mi uz kdysi daval jak tam vstoupil renault, tak se ale hodne meni, jen nevim, jestli k lepsimu... ted by to chtelo neco koupit, protoze jeste u puvodnich aut zvednou kvalitu, jako kdyz VW vstoupil do skodovky a z rozvrzaneho, nekvalitne poskladaneho fava udelali novej typ, kde komfort se uz blizil felde, vse sedelo...
Tento nebude asi pasovat, ja sem vcera resil na 1.6 , 16V (sic Golf IV) taky starter..mam krasny zanovni TDi a nepasuje a ani nejde preskladat. Mas origo cislo z toho sveho spatneho ?
Mate nekdo zkusenost, jestli by tento starter sel pouzit v 1.8T, myslim rozmerove a jestli by to utocil? www.cc-autodily.cz/spoust
ec-motoru-1-0kw?brand=SKOD
... me zas ten muj zacal piskat pri startovani, loni jsem ho vyndal, ale torxy zarezly a protocil jsem je v hlavicce :/, tak jsem ho promazal, jen co jsem se dostal z venku, bylo to OK, no a ted pri mrazech zas piska... bych si ten svuj poradne repasnul.
-> Jirik_Tuňák1983 13.12.18 12:06:47: a mě přitom přijde, že je tu samej milionář. Každej má 80 párů světel a dalších dílů, ze kterých by se dala postavit další série aut a nikdy je stejně nepoužije