skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Shader: Co jsou ty výbojky zač?
-> Shader: Na 90% výbojka
Už delší dobu pozoruji na své OII, že mi problikují xenonové výbojky (možná výbojka). Přijde mi, že probliknutí nastane vždy po přidání plynu. Občas se stane, že za jízdy vyskočí kontrolka a zpráva, že nesvítí levé potkávací světlo. Vypnu/zapnu světla a vše je zase ok. Bude v háji výbojka nebo předřadník? Nesetkal se s tím někdo? Dík.
-> SO545: mel jsem Te poslechnout, fakt jsem z toho udelal kostitras, to 120ka ma proti tomu komfortni napravu
Asi dam tadle ramena, tam je nejak delenej autodilos.cz/autodily/... /zaveseni-napravy-vedeni-k ol?productId=... , novy SB se mi nechce nicit, tak to asi necham nejakymu tunerovi...
-> Nwkt: tak textary jsou opravdu k tem brembo max o chlup lepsi, nez ate, nechce nekdo skoro novy ate desky pro kotouce 288 a 312 jete 3 tis. km na novych kotoucich?, myslel jsem, ze je dam na naftovou, ale ta ma kotouce jen 280 :/ a tu tunit opravdu nebudu :) na zadni chladaky uz mam taky pripraveny textary a kotouce brembo, tak snad to bude dobre

Asi dam tadle ramena, tam je nejak delenej autodilos.cz/autodily/... /zaveseni-napravy-vedeni-k ol?productId=... , novy SB se mi nechce nicit, tak to asi necham nejakymu tunerovi...
-> Nwkt: tak textary jsou opravdu k tem brembo max o chlup lepsi, nez ate, nechce nekdo skoro novy ate desky pro kotouce 288 a 312 jete 3 tis. km na novych kotoucich?, myslel jsem, ze je dam na naftovou, ale ta ma kotouce jen 280 :/ a tu tunit opravdu nebudu :) na zadni chladaky uz mam taky pripraveny textary a kotouce brembo, tak snad to bude dobre
vykon je pekna vec, vubec nebyl styrelej...
my máme v práci tu 1.4 TSi 81 kW CNG, mám ji přidělenou já, ale paradoxně s ní jezdím nejmíň. Raději volím OI 2.0 MPi
Po Praze paráda.
Jinak ten dojezd na CNG je fakt malý a je to ještě umocněno velkou spotřebou po městě. Po Praze to na CNG 300 nedá. Ale dal jsem s tím Praha - Olomouc po D1 a fakt jsem s tím z Prahy do Olmiku dojel jen na CNG. Nejezdí to špatně. Ve dvou lidech pohoda, chce to delší štreku, ale není z toho problém vytáhnout 200, aniž by to tomu autu dělalo nějaké problémy.

Jinak ten dojezd na CNG je fakt malý a je to ještě umocněno velkou spotřebou po městě. Po Praze to na CNG 300 nedá. Ale dal jsem s tím Praha - Olomouc po D1 a fakt jsem s tím z Prahy do Olmiku dojel jen na CNG. Nejezdí to špatně. Ve dvou lidech pohoda, chce to delší štreku, ale není z toho problém vytáhnout 200, aniž by to tomu autu dělalo nějaké problémy.
-> Tomaso435 06.11.18 20:19:11: mohlo by, když se vyrábí 3.0 čtyřválec 

-> Tomaso435 06.11.18 20:19:11: 1.5 TSI je čtyřválec...
-> Jarda - zrušená registrace 06.11.18 20:24:23: to má takhle logicky až ta 1.5. Stará měla katastrofální dojezd na cng necelých 300 km a k tomu nelogicky klasickou benzinovou nádrž. Když postavím auto na cng, tak to cng upřednostním a ne tohle. To moc nechápu, ale což.
-> Jarda - zrušená registrace 06.11.18 20:24:23: to má takhle logicky až ta 1.5. Stará měla katastrofální dojezd na cng necelých 300 km a k tomu nelogicky klasickou benzinovou nádrž. Když postavím auto na cng, tak to cng upřednostním a ne tohle. To moc nechápu, ale což.
-> vhml 06.11.18 20:26:12: vsak ja sem s tim nejel, ani by mi to asi nepujcil :) 

-> Jarda - zrušená registrace 06.11.18 20:08:19: to ze ti pochvali, ze ti to jede, neznamena ze jemu to nejede. Zrovna u 1.4TSi mi nedavno v Plzni k Olympii malem dosel tachometr
-> Tomaso435 06.11.18 20:19:11: clovece, me se to libi, ale ten vykon je porad malej... dobra je i ta mala benzinova nadrz, uplne to staci...

-> Milan 136: 1,5 ? pruměr 3 válců bude roztažen na rozměry bloku klasickýho litrovýho 4 vlce ? :-D
-> Milan 136 06.11.18 19:50:34: soused koupil starsi, tak to bude ta 1.4 TSI, jel zamnou z Hlinska a pry zustal s otevrenou pusou, jak mi to jede

-> Jarda - zrušená registrace 06.11.18 19:47:20: dosud 1.4 TSI, momentálně není, ale bude 1,5TSI
www.skoda-auto.cz/novinky /.../2018-09-21-octavia-g- tec
www.skoda-auto.cz/novinky /.../2018-09-21-octavia-g- tec
jaka motorizace je pro OIII CNG?
Pred tydnem mi zacalo ruseni radia, vypozoroval jsem, ze pri brzdeni to prestava, no i ve vetsim rejdu...
Vcera jsem nabastlil to ovladani 4x4 s kontrolkou a na automatiku mi cerpadlo bezi porad, vypina se jen pri brzdeni a vetsim rejdu, takze po necelych 30 tis.km mam asi zase ko uhliky- to bude to ruseni, no a jak jsem to zkousel, plnej rejd a krouzeni po parkovisti, tak to opravdu na 4 kola nejelo, ale jinak to vpodstate stale jede na 4 kola :/ nekdo mi tvrdi, ze to tak ma byt, nicmene naftova se tak nechova, ale ta nema esp, kdysi jsem zkousel cidla esp a pricne zrychleni ok, ale podelne ukazovalo polovicni hodnotu, nez ma, muze to byt tim?
Ikdyz mozna to celou dobu nejezdilo na 4 kola, dal jsem si trochu ostrejc pezinskou babu a ten zadek jsem proste citil, ale pri normalni poklidne jizde ne, to ze to stale jede na 4 kola mi prijde od udalosti pred nekolika tydny - prudky brzdeni na hrbolech - potom mi jeste asi 10 s blikala kontrolka esp.:/
A to vypinani zadku v rejdu je taky pekna debilovina, kdyz clovek potrebuje neco vyklickovat...
Zas na silnici ta 4 kola nejsou uplne spatna, drzi to jak pribity, kolega, co ma audi S3 (myslim, ze ma taky haldex) tak tvrdi, ze mu to taky jede stale na 4 kola a prave aby to nenicil, ze by si nelajznul mit jinak sjety gumy na predku a na zadku, tak ja nevim... Pry ho na to upozornovali i v pneuservisu.
-> Jirik_Tuňák1983 05.11.18 07:59:07: nevsiml jsem si, ze by tu suri brecel, nezdalo se ti zas neco?
Vcera jsem nabastlil to ovladani 4x4 s kontrolkou a na automatiku mi cerpadlo bezi porad, vypina se jen pri brzdeni a vetsim rejdu, takze po necelych 30 tis.km mam asi zase ko uhliky- to bude to ruseni, no a jak jsem to zkousel, plnej rejd a krouzeni po parkovisti, tak to opravdu na 4 kola nejelo, ale jinak to vpodstate stale jede na 4 kola :/ nekdo mi tvrdi, ze to tak ma byt, nicmene naftova se tak nechova, ale ta nema esp, kdysi jsem zkousel cidla esp a pricne zrychleni ok, ale podelne ukazovalo polovicni hodnotu, nez ma, muze to byt tim?

Ikdyz mozna to celou dobu nejezdilo na 4 kola, dal jsem si trochu ostrejc pezinskou babu a ten zadek jsem proste citil, ale pri normalni poklidne jizde ne, to ze to stale jede na 4 kola mi prijde od udalosti pred nekolika tydny - prudky brzdeni na hrbolech - potom mi jeste asi 10 s blikala kontrolka esp.:/
A to vypinani zadku v rejdu je taky pekna debilovina, kdyz clovek potrebuje neco vyklickovat...
Zas na silnici ta 4 kola nejsou uplne spatna, drzi to jak pribity, kolega, co ma audi S3 (myslim, ze ma taky haldex) tak tvrdi, ze mu to taky jede stale na 4 kola a prave aby to nenicil, ze by si nelajznul mit jinak sjety gumy na predku a na zadku, tak ja nevim... Pry ho na to upozornovali i v pneuservisu.
-> Jirik_Tuňák1983 05.11.18 07:59:07: nevsiml jsem si, ze by tu suri brecel, nezdalo se ti zas neco?
-> Jarda: OIII je v pohodě, jezdí se s tím dobře, ale já už bych u toho auta bral jako podmínku couvací senzory, podle OI docela narostla, OI vedle ní vypadá jako angličák. Do šířky i do délky, ale nějak špatné auto to není. Vzadu je místa, kufr je velký. Předek do samý. Design klasika VW, na facelift jsem si ještě nezvykl.
-> suri: ja s oiii jeste nejel, firma presla na hnujde, no a snazi se udrzet pulmilionove oii, je tu neco pres 40 aut, myslel jsem ze uz jen jedna oi, ale dnes rano jsem zas jednu zahlidl, to jsou auta s 3/4 mega, kdyz obchodak nechce novejsi, tak mu to opravuji donekonecna

-> Milan 136 04.11.18 19:19:58: On to Suri myslí tak, abys co půl roku měnil jako on a pak tady brečel, že sis měl nechat to předtím. 

-> palinator: neviem no , zase tie OIII nie sú taká katastrofa , možno zlý kus ... mne to auto nevadí vôbec
-> suri:
Naši už se těšej na Octavii IV, protože OIII má 70, začíná se srát tak půjde z baráku a pořídí se nové, lepší.
Naši už se těšej na Octavii IV, protože OIII má 70, začíná se srát tak půjde z baráku a pořídí se nové, lepší.
-> suri 04.11.18 20:38:35: otázkou je jestli jsou o tolik lepší aby se vyplatilo řešit výměnu...
-> Milan 136: tak trojky nie sú na tom horšie by som povedal ja , ani motoricky ani inak , neriešim problémy infotaimentu a iné pičoviny
FAG loziska asi uz nejsou, co to bylo :/, lisoval jsem do tehlice pres stary a udelal jsem otlak na novem, stary taky FAG a netknute... tam uz nebylo moc citelne, ale nove made in slovakia
Vcera jsem vymenil spojovacku rizeni a knipexema jsem si ani neskrt - na to proste nemam silu, ale v plnym rejdu to slo plochou 34, ja nechapu, jak nekdo klestema muze zatlacit zadni pistky brzdovych trmenu, ja ted dal vse nove a 2x jsem prevaroval ten svuj pripravek - velkou golou s tim mam zezacatku co delat, ke konci uz to jde pekne...
Vcera jsem vymenil spojovacku rizeni a knipexema jsem si ani neskrt - na to proste nemam silu, ale v plnym rejdu to slo plochou 34, ja nechapu, jak nekdo klestema muze zatlacit zadni pistky brzdovych trmenu, ja ted dal vse nove a 2x jsem prevaroval ten svuj pripravek - velkou golou s tim mam zezacatku co delat, ke konci uz to jde pekne...
-> suri 04.11.18 17:52:30: ani nahodou. Bych si pomohl...
-> Milan 136: to už pomaly ti treba tiež novšie :D
-> suri 04.11.18 11:34:07: 2009
-> Bukaj 04.11.18 12:40:11: geometrii bych urcite radeji udelal. U te viceprvkove napravy se zmena svetle vysky dost projevi.
Ale jako vykaslat se na to se samozrejme taky da
-> Bukaj 04.11.18 12:40:11: geometrii bych urcite radeji udelal. U te viceprvkove napravy se zmena svetle vysky dost projevi.
Ale jako vykaslat se na to se samozrejme taky da

-> Bukaj: geometriu treba robiť pri každom zásahu na podvozku a tento je dosť podstatný
-> suri 04.11.18 09:03:30: Díky :)
Jinak to je potřeba dělat geometrii po výměně pružin?
-> Jarda - zrušená registrace 04.11.18 09:51:13: Tady taky jen závěrnej závit - nevím, kolik, ale nahmatal jsem v rameni ten upadlej kus - to auto je docela nízko a lépe jsem se tam nevešel, ale nebude to víc, než 10 cm závitu...
Jinak to je potřeba dělat geometrii po výměně pružin?
-> Jarda - zrušená registrace 04.11.18 09:51:13: Tady taky jen závěrnej závit - nevím, kolik, ale nahmatal jsem v rameni ten upadlej kus - to auto je docela nízko a lépe jsem se tam nevešel, ale nebude to víc, než 10 cm závitu...
-> Milan 136: tak ono v servise je výhoda tá že ak nie si lempl tak to utiahneš aj na voľno ale na geometrii to povolíš a utiahneš znovu ... trochu som to umyl , navoskoval , ešte to celkom vyzerá k svetu na tie roky , ty máš ešte staršiu že?
-> suri 04.11.18 09:03:30: ja osobne silenbloky utahuju v pohotovostni poloze. Ale je pravda, ze vetsina lidi to nedela. Utahnou vyveseny rameno a pak se divi, ze se ty silentbloky za chvili utrhnou zase...
-> Bukaj 03.11.18 23:16:28: z toho si nic nedelej, ja u sve taky uz jednu pruzinu zlomil, aqle odlomilo se asi 4cm zavernyho zavitu a na vysce auta to ani neni znat, zak neresim, mozna to byla vyrobni vada, ze tu dosedaci plochu podbrousili nebo tam udelali vrub, zadnej bordel to nedela... jen u 4 koly jsem cetl, ze je potrebqa nejakej jednostrannej stahovak

-> Jirik_Tuňák1983: alebo aute -> Bukaj: vycvakneš rámik s manžetou okolo radičky , pekne od hora ide to normálne bez problému a uvidíš dve skrutky na 20torx čo držia popolník a už ide von , maximálne ešte bude jeden konektor na osvetlenie ...
pružiny vymeniť nie je problém , podložíš hever pod rameno , vonkajšia skrutka pri kolese von a pomaly spúšťaš dole , novú naopak , dotiahnuť ten spoj by sa malo v pohotovostnej polohe ale nikto okrem mňa to asi nerieši ... pružiny záleží od hodnoty auta, aj rozumná náhrada lejsfors a pod poslúži , vymenil by som aj tie gumy pod a nad pružinou ... 1K0512149B + 1K0512297D
ale rátaj s tým že ak je to staré humno kde nikdy nik nič nerobil tak nepôjde následne nastaviť geometria , lebo excentrické skrutky budú zadreté , viz téma Octavia 1-2-3
pružiny vymeniť nie je problém , podložíš hever pod rameno , vonkajšia skrutka pri kolese von a pomaly spúšťaš dole , novú naopak , dotiahnuť ten spoj by sa malo v pohotovostnej polohe ale nikto okrem mňa to asi nerieši ... pružiny záleží od hodnoty auta, aj rozumná náhrada lejsfors a pod poslúži , vymenil by som aj tie gumy pod a nad pružinou ... 1K0512149B + 1K0512297D
ale rátaj s tým že ak je to staré humno kde nikdy nik nič nerobil tak nepôjde následne nastaviť geometria , lebo excentrické skrutky budú zadreté , viz téma Octavia 1-2-3
-> Bukaj 03.11.18 23:16:28: To jsi kolegovi za tu jednu jízdu moc štěstí nepřinesl. Asi se bude muset poohlédnout po jiném spolujezdci. 

Možná dotaz spíše do "co jste dnes podělali" ale:
Jel jsem (v noci jako spolujezdec) v kolegové Octavii druhé generace a chtěl jsem otevřít popelník a dát tam klíče...
...zatlačil jsem jemně v horní části popelníku, lehce to luplo a popelník se otevřel, ale už nešel zavřít (až poté jsem zjistil, že se nemá tlačit nahoře, ale dole, nicméně nepoužil jsem nikterak velkou sílu - menší, než je třeba k otevření popelníku v palubce MBčka)...
Asi se něco ulomilo, že? Půjde to spravit, nebo je to na výměnu celého popelníku? A jak se případně vyndavá? Zatím jsem to nezkoumal, byla tma...
Jinak cestou u té Octavie praskla zadní pružina (jak jsem správně identifikoval podle zvuku a posléze po zaparkování ověřil) - předpokládám, že pružiny není složité vyměnit. Kolik tak stojí originály? Tuším, že pružiny byly označeny dvěma žlutými a jednou bílou tečkou (nebo opačně?)...
Jel jsem (v noci jako spolujezdec) v kolegové Octavii druhé generace a chtěl jsem otevřít popelník a dát tam klíče...
...zatlačil jsem jemně v horní části popelníku, lehce to luplo a popelník se otevřel, ale už nešel zavřít (až poté jsem zjistil, že se nemá tlačit nahoře, ale dole, nicméně nepoužil jsem nikterak velkou sílu - menší, než je třeba k otevření popelníku v palubce MBčka)...
Asi se něco ulomilo, že? Půjde to spravit, nebo je to na výměnu celého popelníku? A jak se případně vyndavá? Zatím jsem to nezkoumal, byla tma...

Jinak cestou u té Octavie praskla zadní pružina (jak jsem správně identifikoval podle zvuku a posléze po zaparkování ověřil) - předpokládám, že pružiny není složité vyměnit. Kolik tak stojí originály? Tuším, že pružiny byly označeny dvěma žlutými a jednou bílou tečkou (nebo opačně?)...
-> Jarda - zrušená registrace 03.11.18 20:43:33: Nic nekreje
-> Nwkt 03.11.18 19:32:49: proc? koukal jsem, ze RS maji uplne stejnej, akorat asi vetsi prumer, nemaji ho kolem celyho kotouce, jak felda
tady je RS www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/1j0615311b-kryci-ple ch-kotoucove-brzdy-levy-rs -oe-10279.html ale kvuli tomu kousku to menit nebudu, zadni mam trochu na kasi (naftova je ma stejne hnily, jako ta moje), ale nikde jsem nenarazil na ty pro 256 na TT quattro nebo S3

tady je RS www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/1j0615311b-kryci-ple ch-kotoucove-brzdy-levy-rs -oe-10279.html ale kvuli tomu kousku to menit nebudu, zadni mam trochu na kasi (naftova je ma stejne hnily, jako ta moje), ale nikde jsem nenarazil na ty pro 256 na TT quattro nebo S3
-> palinator: ale ak ťa to poteší tak ma čaká 7DSG spojky lebo pri pomalej rozjazde 1-2 to šklbe a vibruje ... a teraz som bol pozerať jednu 1,6MPI , zavše nejde 3-4 4-3 , spojka je tam KO tiež a ešte možno nejaký synchron , urobíme zajtra základné nastavenie a uvidí sa
-> suri 03.11.18 17:29:31: diely a hlavne karosarske su drahe akoby to bol rolls ale bizuteria ktora sa lahko poskodi je za rozumno...
-> palinator: spomínam si len na diesle
-> Jarda - zrušená registrace 03.11.18 18:50:17: Tak takovej ti je k prdu ne? 

-> Milan 136: -> suri:
Chlapci, jen takový dotaz mimo. Náhodou na OIII TSI nebyla nějaká svolávačka, že by tam umíraly předčasně spojky? 70 tkm na spojku není moc.
Chlapci, jen takový dotaz mimo. Náhodou na OIII TSI nebyla nějaká svolávačka, že by tam umíraly předčasně spojky? 70 tkm na spojku není moc.
-> SO545: no neviem , čo som riešil na tú kiu tak vždy bolo drahšie , led svetlá za tisícku keď u nás full led kodiaq toľko nestojí , klapka teploty 100eur , na octavii 40eur a podobne
excentre po 30eur kus a silenbloky podobne to je fajn oprava, a nemá to nikto skladom a dnes neprišli takže auto stojí do pondelka
excentre po 30eur kus a silenbloky podobne to je fajn oprava, a nemá to nikto skladom a dnes neprišli takže auto stojí do pondelka
-> suri 03.11.18 07:32:56: naposledy som robil Range Rovera z vonku velka parada. Dostal tukes na blatnik a zad.naraznik ... auto ani nie 3roky stare malo aj jemnucko suchnute koleso /len zalestenie/ Geometria nutna... naco sa dole sahlo to sa utrhlo... Po pi.. problem ale ked sa zavolalo do dealera vsetko poriesne... skrutky, silenty a excentre mali skladom....preco asi
U ceeda je des demontaz kluciek maju to ako kokoti skrutka ide do mosadznej matice....
Skoro vzdy sa to utrhne..Nastastie skrutka je take blato ze sa nepretoci mosadz v plaste ale odlomis skrutku...Na druhu stranu tie veci stoja oproti Skoda /VW haliere.

U ceeda je des demontaz kluciek maju to ako kokoti skrutka ide do mosadznej matice....
Skoro vzdy sa to utrhne..Nastastie skrutka je take blato ze sa nepretoci mosadz v plaste ale odlomis skrutku...Na druhu stranu tie veci stoja oproti Skoda /VW haliere.
-> Jirik_Tuňák1983: takto vyzerá 99% áut čo tu jazdili v soli , a to koreec má ešte spodok prestiekaný celý UBSkom a nepomohlo
-> suri 02.11.18 17:38:54: Toto je 4 roky staré? Také ohnité? 

-> bouchy 02.11.18 18:53:25:
Tamty ale co vim, tak dojely po ose. Ale nelze říct, že by tahle Octa byla jízdy neschopná, přeci jen se dala přes kvalt do pohybu a kvalty jsem tam trefoval jako ve V3S, aspoň abych s tim dojel domu.
Tamty ale co vim, tak dojely po ose. Ale nelze říct, že by tahle Octa byla jízdy neschopná, přeci jen se dala přes kvalt do pohybu a kvalty jsem tam trefoval jako ve V3S, aspoň abych s tim dojel domu.
