Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18272 příspěvků (zobrazeno 12151 až 12200) od 04.01.2015 do 03.05.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
10:16:53
28.09.2018
Nwkt
-> saskyn2 27.09.18 22:34:59: Jo Brouk apoň řve, FUN ani prd 3 horší je teda když z toho vylezu v kopci a ono se to rozjede dolů samo 3 3 3
09:57:48
28.09.2018
palinator
-> suri:

K těm brzdám:

máš nějakej tip, proč brzdy (kotouče dle všeho původní, podle hrany nestáčené, desky měněné), když jsem auto koupil, tak chodily krásně, nekopaly, ale po 5 tkm kopat začly? Přehřátí vylučuju. Činná plocha čistá v celé ploše.
09:53:39
28.09.2018
palinator
-> Milan 136 27.09.18 23:55:14:

Asi jako u starýho VW (SEAT), kde je to plynový lanko dlouhý asi 5 cm a pak tahá za poťák.



-> saskyn2 27.09.18 22:55:50:

Nj., našich OIII je už vlastně taky čtyřletej pravěk, protože tam po překódování ESP vypínat jde.



Já v žádným komfortním autě ještě nejel, jediný auto z prémiový třídy, který jsem naštěstí i řídil, bylo BMW 325 E46. Tam se mi líbilo audio. Rozsypanej barevnej displej uprostřed středovýho tunelu už tak moc ne.

V žádným pořádně dynamickým autě jsem taky ještě nejel (resp. neřídil). To BMW sice hezký, ale pro výkon se muselo dojít, žádný takový za koncem obce šlápnout a jet.

1,4 TSI 103 kW vyhrává díky převodům a tomu, že nekončí ve 4500 otáčkách, jinak je nejdynamičtějším autem, který můžu běžně řídit, furt moje pravěký Toledo.

A co se týče pocitu z řízení, tak nějak nedělám rozdíl mezi tim, jestli jedu Oct III, Oct I, nebo třeba 1,6 TDI Rapidem. OI má sedačky dost bídný a naklání a zaklání se jak parník. Brzdy pro můj styl jízdy potřebuju tak k dobrzďování v křižovatce, výjimečně na nějaký prudký brzdění. A z toho mi noha neupadne.

Řazení mám v OI jdoucí snadněji, než v novějších autech a stále je dost přesné, řízení je tužší, ale člověk pořád ví, po jakém povrchu jede, není tak odizolovanej. A že auto nemá hill assist nebo s ním spojenou funkci el. ruční brzdy? No to je tragédie. Bohužel se ještě do jakýhokoliv kopce umim rozjet bez ručky (pokud teda nemám rezervu za autem menší než 10 cm).

Prostě asi tu hysterii co se týče 15 letejch aut moc nechápu, možná to je tim, že nikdy žádný auto/elektromobil z tý prémiový kategorie mít nebudu. To si radši koupim cokoliv ještě nesmyslnějšího.
08:22:54
28.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 27.09.18 22:55:50: jsem fakt rad, ze mam O1 s vypinatelnym ESP, jel jsem po namrzle silnici s ESP a myslel jsem, ze mam neco s motorem :), po vypnuti funguje ABS+EDS, takze super... a jizda po takove silnici se zadkem natvrdo, to je teprv parada5

-> Tuner#2 - zrušená registrace 27.09.18 22:37:30: 52
08:15:29
28.09.2018
Bukaj
-> Milan 136: A není ten potenciometr záměrně výš a dál od pedálu kvůli vlhkosti, prachu a soli?
23:55:14
27.09.2018
Milan 136
-> saskyn2: stejne jako jsem moc nepochopil plynovej pedal, od kteryho vede lanko na podbeh, kde je kladka a na ni potenciometr a dal draty...aneb proc to neudelat jednoduse a dat ten potenciometr primo na pedal, kdyz to jde slozite...

Asi bylo skladem hodne pedalu na lanko.

Jeste mohli dat dalsi motorek na sani a lanko k mechanicky klapce 3
22:57:05
27.09.2018
saskyn2
-> Tuner#2: Espace má myslím lanko a motor vevnitř, frantíci no.
22:55:50
27.09.2018
saskyn2
-> Luky 27.09.18 22:41:56: Úplně stejně jako s jakýmkoliv jiným autem který nemá vypínatelný esp, takže už asi všechny3
22:54:21
27.09.2018
dragon_cb_cz
-> Jarda: i40 nevim, i30 to ma jen v tom nejvyssim paketu a jen pro hatchback nebo kombi, fastback bohuzel ne... jinak uz jsem to snad koupil.
22:46:59
27.09.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Luky: Volantem? :-)
22:41:56
27.09.2018
Luky
-> Nwkt 27.09.18 22:30:54: a jak s tím jako zatáčíš v zimě? 47
22:37:30
27.09.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Nwkt 27.09.18 22:30:54: JJ "super" když to Espace nechtělo pustit a byl problém s ním vyparkovat 8 čím méně těchdle hovadin v autě tím lépe...
22:34:59
27.09.2018
saskyn2
-> Nwkt 27.09.18 22:30:54: 47 Taky se ti stává že sedneš do nějakýho jinýho auta chceš se rozjet a ono to pořád přibržduje3 3
22:30:54
27.09.2018
Nwkt
-> Jarda: Elektrická ručka je super věc
22:11:08
27.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 27.09.18 19:32:15: bylo pro obchodniho reditele, ktereho vyhodili, tak by to mit mohlo

-> StepaNoFUN 27.09.18 22:07:41: ta rucka na tlacitko tam je hrozna, to doufam nikdy mit v aute nebudu4
22:07:41
27.09.2018
StepaNoFUN
-> saskyn2: Jarda je zvyklej všechno mít na vypínače, takže by možná i zapl. :-D
19:32:15
27.09.2018
saskyn2
-> Jarda: V základu to určitě nemá. Navíc i kdyby to tam bylo tak to musíš zapnout abys to postřehl3
18:52:40
27.09.2018
Jarda - zrušená registrace
17:23:07
27.09.2018
saskyn2
-> Nwkt: Jop je. Do soboty spousta času1 Klimu už mám naplněnou a zas tolik věcí jinak tam není. Jen čidlo kvality vzduchu, slunečního svitu, jedno čidlo navíc v ofuku a jedno servo jinak je to jen o přepinování a zbytek je součástí kabeláže klimatroniku. Akorát jsem si naběhnul jsem myslel že dám topení z auta co mělo webasto a pěkný hovno, díra pro PTC tam není.
15:19:57
27.09.2018
Nwkt
-> saskyn2 27.09.18 14:27:59: Stejně, nebo o litr míň asi.

To je toho Jindry? Prej že v sobotu má bejt hotovo 3
14:30:37
27.09.2018
saskyn2
14:27:59
27.09.2018
saskyn2
-> Nwkt 27.09.18 13:54:05: 3 3 3 Chce teď velký zadní brzdy. Za kolik si je měl? Teď už jsou za 127

Mě už ty dodélávky nějak nebavěji. Tohle dělám dnes.92
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od saskyn2 vložen 27.09.2018 14:27:59
14:24:08
27.09.2018
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Jj, větraný sesle jsou super věc... bohužel do levnějších aut se to zatím moc nedostalo, jediná výjímka o kterej vím je i30.
13:54:05
27.09.2018
Nwkt
-> saskyn2: Hodíme mu tam socka hadráky, to nepozná 3 3 3
12:46:10
27.09.2018
Jarda - zrušená registrace
Me by asi chlazene sedacky nedelaly dobre, kolikrat jsem mel klimu a zapnutej vyhrev1
12:30:23
27.09.2018
saskyn2
-> Nwkt: Ten akorát ted čeká vzadu 3 na pla čidla. Jen ho nějak odlákat od auta a naběhnout s nářadím3
11:28:32
27.09.2018
Nwkt
-> saskyn2 27.09.18 10:01:04: Sežeň stejný sedačky jak Santík a je to 3
10:16:19
27.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 27.09.18 09:54:01: blejsknu to, az se v tom zitra budu vrtat4

-> saskyn2 27.09.18 10:01:04: me staci klima a vyhrejvany sedacky a jeste jsem si dost zvykl na tempomat, kterej se snazim zapinat u rapida :) nevim proc, ale u nivy me to ani nenapadne, ale u rapida, jak je rovinka, tak mackam po klaksonu :)))
10:01:04
27.09.2018
saskyn2
-> Bukaj 27.09.18 07:42:22: No já bych řekl že ty změny jsou teda mnohem větší než mezi š120 a feldou. Tam je hlavní pozitivní změna v tom že je to malinko míň hlučný, rychleji to topí a je lépe přístupný kufr, jinak nic moc. Všechny ty věci co popisuješ dělají právě tu uživatelskou příjemnost kterou normální člověk odcení, např. že v zimě nemusí škrábat okno a x dalších věcí který žádnou ostražitost nesníží, spíš naopak člověk se může věnovat řízení a ne hledat telefon, nebo něco na rádiu atd. Nemám čas tady vypisovat slohovky, pro příklad nedávno jak byly ty vedra, tak jsem jezdil s autem který má klimatizovaný sedačky. Od té doby mi to v mém autě kurva chybí3 Velice příjemná funkce4

-> Jarda - zrušená registrace 27.09.18 06:18:09: Jo určitě částečně je to tím že drtivá většina těch aut je už dávno odjetá, navíc většina majitelů to umocní tím že řekne že do starý vrány nebude cpát peníze za servis a raději zaplatí stk a jezdí v dezolátu. Ale hodně věcí je daných konstrukcí, např to řízení, malý brzdy, nulová výbava.
09:54:01
27.09.2018
bouchy
-> Jarda: Hm to je divný - buď to nedolíhá, nebo je naprd matroš. Foto by nebylo..?
09:18:15
27.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> bouchy 27.09.18 08:56:05: nevim, na kotouci ma orezle fleky jako kolem desticky a to se po obvodu nekolikrat opakuje, kdyz po tom prejedu prstem, tak neni nic citit - je to hladke a obrzdene, jen ty fleky jsou videt...
08:56:05
27.09.2018
bouchy
-> Jarda: Vibrace budou asi kvůli nadmíře brždění (a okamžitým zastavení), já osobně jsem měl origa asi 90tkm, tahám tu a tam vlek, ale jinak by ještě něco snesly. Teď mám ATE a určitě míň špiněj, vrzání tam bylo vždy a asi i bude (nevim odkud buben x kotouč) - velmi tichý. S vibracema tu a tam problém byl (přechodně), i když osobně nejedu pilu a kotouče mám defakto studený. Soustruh mi doporučen nebyl. Proto bych do noname typu Starline (a neosvědčenejch shopů) nešel.

Osobně nechápu a dost se tomu směju, když ten v autě přede mnou má celou dobu nohu na brzdě a já to odbrzdím motorem nebo s krátkým šlápnutím. Takovým (a zejm. městským lidem) bych dal okusit, jaký to je mít asi jen 10 možností sešlápnout pedál na bezp. zastavení s plně naloženou Tatrou nebo V3S. A tím myslím na svažitém terénu. Fyzika se příliš nezměnila, jen konstrukce, milion asistentů a možná účinnost.
08:34:00
27.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 27.09.18 07:42:22: A ty mas na 130 na predni naprave vse origo? Ikdyz u BAZe by nozna pomohly lepsi tlumice a gumy, ale stejne, jak jde ten predek nahoru, to je hrozny... Ale na to zas nesnizovat predek, ale dat novy pruziny na zadek.

Tak jsem feldu prechvalil, ted volala pritelkyne, ze jde bilej kour, ze asi tesneni pod hlavou... ze tam neni voda. Ona mi znici vsechna auta, rychleji, nez to stacim opravovat :) :/ na tu fabii jsem nadaval, ale ted vidim, ze to byl neskutecnej drzak, kdyz vydrzel jeji zachazeni...
07:42:22
27.09.2018
Bukaj
-> saskyn2: Tak podle mne ty změny, co popisuješ, nejsou tak markantní, jako přechod ze 120 (která se vyráběla do 89) do Fel (potažmo i Fa), která se začala vyrábět o pět let později a z Fel do Oct, které se vyráběly současně. Dneska jsou ty vozy jen plné postradatelných zbytečností, které dělají z řidičů pouze uživatele vozidel (ony ty různé vychytávky jsou zajisté příjemné, ale řidiči díky nim ztrácejí ostražitost, řidičské schopnosti a dělají blbosti). Je to jak jsi naznačil - na lepší se rychle zvykne. Ale pak někdo sedne ze svého do firemního vozu výbavy "holobyt" a pak neumí ani zaparkovat, o krizových situacích za volantem nemluvě.

Já to mám spíš opačně - když přesednu z 742 do Octávky, nebo Feldy, tak při rozjezdech furt hrabu, nadávám na ABS (kvůli kterému jsem jednou málem sejmul chodce na přechodu a jednou projel o půl auta červenou) a další "asistenty", kteří mi hmataj´ do řízení a neustále se divím, když mi kamarád říká, že oproti jeho VW T5 je moje 130LPG s vlekem krásně živé auto3

Jinak mi nedělá problém si zvyknout na jiné auto, do kterého přesednu - rozdíly vidím pouze v záběru a tuhosti pedálu spojky, účinnosti brzd a posilovače a řízení. Jinak i dnešní vozy jsou jak pohodlné, tak nepohodlné, chcíplé i živější...

...ale vše je jen o tom zvyku a v tomto ohledu mám rád jednoduché vozy, které jsou snadno čitelné, málokdy něčím nečekaným překvapí, co se řízení týče4



-> Jarda: No, mezi 120 a 130 zase takový rozdíl není, hodně udělá ta vlečka, s kyvkou souvisí poměrně nepříjemný hluk v kabině, ale jízdní vlastnosti nemá o moc horší. Jinak Saskyn ví, o čem píše, zrovna nedávno se mnou v autě jel - i když jenom kolem komína...3
06:18:09
27.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 27.09.18 00:54:55: ale to je jen to konkretni odjety a neudrzovany auto, jako jsi psal o nejake te felde4 Naftova octa ma hrozne preposilovany rizeni, todle tuzsi na 1.8 t mi vyhovuje, je to jak felda 1.6 (nevim, cim se ta rizeni lisi).

Ted mi tu jeden servisman taky rikal, ze mu nekdo dal 120ku a mel s tim strach jet na STK, jenze rozpadajici se auto na letitych or34, to se pak clovek nedivi. Do prace mam octou nejkratsi cas 28 minut, feldou 30 a rapidem 22 :))) no to uz bych ted radeji nedelal, protoze ridicak mam jen jeden :). No a Bukaj nema 120, ale 130 a to je sakra rozdil 4 Jo zlutakem se jezdi lip nez feldou a bavi me to vic, nez s octou, ale s BAZem v origo slusnem stavu, to ma niva snad na silnici lepsi jizdni vlastnosti, ta je teda podstatne hlucnejsi, jak mam dlouhou hodne prizvednutou, tak se s ni bojim jet vic, nez 120 a u BAZe mam podobne pocity uz kolem kila, ale zas je tichounkej, ale ten cumak nahoru, to je hrozne, asi udelam prasecinu a dam uzovkovy pruziny...
upraveno 1x, naposled 27.09.2018 06:42:10
00:54:55
27.09.2018
saskyn2
-> Bukaj 26.09.18 22:11:51: Nezměnilo jo?3 To možná připadá tobě protože jezdíš běžně v 1204 Pro normálního člověka je už O1 horoznej oldschool. Já s tím byl ted na technický, 1.8T jelo to jak vydechlý FSIčko, byla mi zima tak jsem marně hledal jestli ty vrzající prosezelý sedačky mají aspoň výhřev. K řízení s hydraulickým posilovačem se raději nevyjadřuji zlatej servotronic. Brzdy jsou taky kapitola sama pro sebe. Jako na ježdění někde kolem komína bych to asi přežil, ale představa že bych s tím měl jezdit denně někde třeba Praha-Brno tak bych asi moc radost neměl.
22:15:13
26.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> Bukaj 26.09.18 22:11:51: ja teda favorita od. r. 93 s jednobodem za moderni povazuju, vzdyt to je skoro to same, co ta felda, jen hranatejsi4
22:11:51
26.09.2018
Bukaj
-> Domajz: Favorita a starší za moderní nepovažuji4

Felda je tak na pomezí, ale už ji považuji za moderní vůz a od Octavie z devadesátých let k aktuálně vyráběným vozům se toho příliš nezměnilo. To, co je po roce 2000 (nejen co se aut týče) považuji za nové a po 2010 je současnost... 6
22:05:43
26.09.2018
MOLSO
-> Domajz: ultramoderní 4 mám to asi s bukajom narovnako 40
22:01:31
26.09.2018
Domajz
-> Bukaj 25.09.18 07:44:03: Už jsem ti to tady jednou psal, a napíšu znova - když auto, které se začalo vyrábět v roce 1996, nazýváš jako moderní, jak se v tvém kosmosu nazývají auta se začátkem výroby třeba 2010?? To je jako bys v roce 1989 nazýval moderním autem Spartaka...3 3
21:53:33
26.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> MISCHO: -> suri: taky tomu moc neverim, to by auta s kuzelikovejma loziskama musely vsechny kopat... niva jsem se nesetkal, ze by vydrzela vic, jak 10tis.km nekopat, dokonce i brembo cryo kotouce zacaly :/ - ja se tomu ani moc nedivim, protoze jsou hrozne slabe na docela velky prumer, u rapida mi ale vydrzely i 100tis.km nekopat a ted mi tam chladaky trochu kopou, ale protoze jsou trochu orezle

Na druhou stranu je divne, ze naftova octa po vymene spatneho loziska ted kope znatelne min...

Kdysi jsem se snazil zmerit a dat na rapida nejlepsi naboje, mel jsem 3 pary a vse bylo prakticky nepouitelne, tak jsem to vzdal a dal tam ty co hazely nejmin, jeden z tech dvou se zdal docela OK, druhej uz ne a problemy to nedelalo.
21:13:10
26.09.2018
MISCHO
-> suri: nebudem ti vnucovat moj nazor a skusenosti ,, sam vies najlepsie ,,
21:06:12
26.09.2018
suri
-> MISCHO: ja dávam 99% origo a nikdy žiadny problém , toto sa pritrafí raz že origo nie sú a už problém je , skurvené náhody , a nekomentujem to že ATE stojí rovnako ako mám nákup OE , takže bezpredmetné



náboje sú krásna vec , ale nikto ti to nezhltne ak dojazdil sadu OE na 150tis km a tieto vydržia tri mesiace a 20tkm
21:02:53
26.09.2018
MISCHO
-> suri: mal som takeho panka na 3,0 V6 na panonskej mu menili pred 20t/km komplet brzdy , ale nezmerali hadzavost naboja . Vymenil som obe predne loziska a naboje a je klud . To ze hadzu je vo vacsine pripadov iba dosledok . Daval som pred rokom komplet ATE na MB w 211 E 55 AMG a panko chodi obcas na ring , zatial bez problemov.
21:02:15
26.09.2018
suri
-> Milan 136: to je realita väčšiny audi a aj lacnejších áut , prestíž v rozpadnutej cárašine
20:54:14
26.09.2018
Milan 136
-> suri: na Audi stoji Q7 V12 s keramickyma brzdama.

Desky na plech, protoze tech 8 pistku bez prachovek jsou na srac zarezly. Levej kotouc prasklinky, pravej lehce vydrenej. Brzdic stoji 50, kotouc 150...

A majitel je tam pry chce nechat3 to chces
20:50:50
26.09.2018
suri
umyl som to nahrubo
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od suri vložen 26.09.2018 20:50:50
20:49:32
26.09.2018
suri
-> MISCHO: teraz tu mám ate 312mm na reklamáciu , 20tkm a ukrutne trasú , na origo majiteľ dal 150tis km
20:41:08
26.09.2018
MISCHO
-> Jarda: Ked ATE tak aj kotuc aj platnicky to iste aj TRW. Nikdy nekombinovat. ATE pouzivam na premiove auta , napr. A6 allroad, x5,X6 , Touareg a pod . TRW od fabie , cez oct , starsieho superba, auta do lesa az po japoncov a korejcov. Vsetko bez problemov. Zaklad je vzdy zmerat hadzavost naboja a nasledne noveho kotuca. Nehovoriac o hrubke kotuca mikrometrom.
20:07:01
26.09.2018
Jarda - zrušená registrace
-> MISCHO 26.09.18 19:29:26: ja se ate bal, protoze jsem kdysi koupil desky (z OB autodily) a to moc nebrzdi a piska to, stejnou zkusenost melo vic lidi, ale jen s temito konkretnimi z OB

S brembo mas pravdu, mam je na nive ted a cekal jsem, ze to bude lepsi. Ferodo a TRW mi nekdo tvrdil, ze je to stejne...9 Zrovna ferodo a brembo jsem veril, ze je to nejlepsi :/. Jednou jsem rozbalil krabicku ferodo a vevnitr kotouce TRW.
Extreme Tyres