skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> Fávo forever: Jestli se nepletu, tak oknem tam nateče vždy. Ale musí to někady odtýct. A pokud to odtejká málo...
-> Fávo forever: A odtokové hadice máš čisté, v tom gumovém konci co je dole na konci hadice se to rádo ucpává?
-> Milan 136: Vzadu je to ofiko za vnitřky vedle hran. Ale reálně vzadu ten práh nezmuchláš ani když jsi střevo. Vepředu ho zmuchláš jakmile to zkusíš... Teda alespoň u ingotů typu TDi... U 1,4 MPi bych se nebál to za prahy zvednout ani vepředu. :-D
.. když Vás tu tak vidím ..
Octavia 1, 1999 laurin, teče mi střešním oknem.
Když jsem ji kupoval, bývalý majitel mi říkal, že mu do ní na myčce nateklo tak at si dávám bacha. Já ji zkoušel brát zlehka vapkou a problém nebyl, dokonce ani při několikahodinovém lijáku na dovolenou. Po čase okno začalo při zavírání pištět, docela hlasitě, tak jsem jej tedy promazal dle DP originálním škoda mazivem a bylo po problému. Nedávno jsem z auta demontoval stropnici, vytepoval ji a vrátil zpět. Po asi měsíci jsem si všiml mokrých růžku stropnice u předního okna a to dokonce i když byla venku jen šílená mlha!
Těd ji mám v garáži, stropnice je dole a špekujulu. Dle DP usuzuji, že by okno chtělo seštělovat .. ale třeba se pletu, co myslíte ?
Přikládám sice půjčené foto z netu, ale voda mi kape na stejném zakroužkovaném místě.
edit: odtoky fungují.
Octavia 1, 1999 laurin, teče mi střešním oknem.
Když jsem ji kupoval, bývalý majitel mi říkal, že mu do ní na myčce nateklo tak at si dávám bacha. Já ji zkoušel brát zlehka vapkou a problém nebyl, dokonce ani při několikahodinovém lijáku na dovolenou. Po čase okno začalo při zavírání pištět, docela hlasitě, tak jsem jej tedy promazal dle DP originálním škoda mazivem a bylo po problému. Nedávno jsem z auta demontoval stropnici, vytepoval ji a vrátil zpět. Po asi měsíci jsem si všiml mokrých růžku stropnice u předního okna a to dokonce i když byla venku jen šílená mlha!
Těd ji mám v garáži, stropnice je dole a špekujulu. Dle DP usuzuji, že by okno chtělo seštělovat .. ale třeba se pletu, co myslíte ?
Přikládám sice půjčené foto z netu, ale voda mi kape na stejném zakroužkovaném místě.
edit: odtoky fungují.
-> Milan 136 31.12.17 22:59:58: hmm. každej druhej pneuservis má jen takovej nízkozdvihovej hever kterej přejedeš a máš ho mezi kolama pod prahama... za to tě přizvedne a de dolu a neřeší....
-> StepaNoFUN 31.12.17 20:56:03: ani vzadu dle DP za prahy
-> StepaNoFUN 31.12.17 21:26:50: ja to na aute mam

-> Nwkt: Do tohohle investuje pár bláznů. Tady se jedná o auta zákazníků...
-> Nwkt 31.12.17 21:00:39: Hrůza a ta klička taky. To je tzv. odírač prstních kloubů o zem. 

-> Nwkt: Nevím, ale co má nosníky, tak to na 2sloupu zvedáme za ně a nikdy nebyl problém. I když O2/O3 má přes nosníky plasty, tak se nikdy nestalo, že by ten plast prasknul.
-> StepaNoFUN: Zajímavý že třeba u beetla musíš jenom za prahy. Je tam takovej prodlouženej hever 

-> Jirik_Tuňák1983: Ten origo hever ti jde jenom na ten rantl prahu 

-> Nwkt 31.12.17 20:53:21: Se právě jen ptám, resp. divím, páč na našich autech se na prahy nedává ani hever z příslušenství a pro servisní zvedáky je tam také spec. místo.
-> Jirik_Tuňák1983: U O1 vpředu za nosníky, vzadu za prahy. Nikdy ne vepředu za prahy.
O2-O3 vpředu jestli si dobře pamatuju ofiko za prahy, ale stejně to dáváme za nosníky. :-) Je vyzkoušený, že se tomu nic nestane...
O2-O3 vpředu jestli si dobře pamatuju ofiko za prahy, ale stejně to dáváme za nosníky. :-) Je vyzkoušený, že se tomu nic nestane...
-> Jirik_Tuňák1983 31.12.17 20:47:24: Místa na prazích, ale tam musí bejt výkroj, aby se neohnuly
-> Jarda: Hele čistě teoreticky bych doma ještě příští tejden měl bejt. Ale jeden telefon to dokáže změnit... Jinýmy slovy - konstatoval jsem, že když to nebude nutný, tak aby neotravovali, že jít dělat nechci. Ale když to nutný bude, tak prostě jedu... Takže ideálně telefon před odjezdem. ;-)
-> Nwkt: A když to tam není, pak se to zvedá za co? Popř. kam se dává servisní zvedák?
-> Athlonek 31.12.17 14:50:40: na aby sis nedo*ebal prahy
, ale kam presne nevim...

-> Athlonek: forums.vwvortex.com/showt
hread.php?5110208-Do...
-> Athlonek: www.mk5golfgti.co.uk/foru
m/index.php?topic=2679...
Kam se to montuje a je to k něčemu dobré? viz odkaz www.cc-autodily.cz/uchyt-
pro-zvedak-1?count=60
-> StepaNoFUN 31.12.17 09:32:20: no s tema loziskam ja nevim... SNR jsem dal u nivy na mrkev (do kliky) - C3, je to tam jak u skodovek s motorem vzadu a po 20tis. km na s*acku, tak tam ted mam NTN taky radeji nejake volnejsi, sice FAG jsem nikam moc nedaval, ale co jsem dal, tak jeste zadny neodeslo...
p.s. nebudes koncem tydne nekdy k veceru doma? pojedu do kolina, sice jsem chtel jet feldou, ale ze by jsi to projel a treba by jsi hned vedel, co to dela... ja sice s octavkama asi 100tis. km najel, ale nikdy jsem na tom nic neopravoval
p.s. nebudes koncem tydne nekdy k veceru doma? pojedu do kolina, sice jsem chtel jet feldou, ale ze by jsi to projel a treba by jsi hned vedel, co to dela... ja sice s octavkama asi 100tis. km najel, ale nikdy jsem na tom nic neopravoval

-> Jarda: S FAGama v poslední době nic moc zkušenosti. Momentálně dáváme SNR a je klid.
Na to relé jsem se ptal, protože to dělá mě. Jen při vyšlápnutí spojky (případně stání na volnoběh) a jenom když je to hodně ohřátý - ve vedru a s vlekem. Sólo to udělá málokdy. Ale všechno funguje, takže nějak není čas ani nálada to řešit.
Na to relé jsem se ptal, protože to dělá mě. Jen při vyšlápnutí spojky (případně stání na volnoběh) a jenom když je to hodně ohřátý - ve vedru a s vlekem. Sólo to udělá málokdy. Ale všechno funguje, takže nějak není čas ani nálada to řešit.
-> StepaNoFUN 31.12.17 08:08:26: nee, je to takove dotaceni, jako loziska, co ma uz nejlepsi za sebou :/ a slysim to jako pod sebou, spolujezdec to temer neslysi
Todle mi prijde nejbliz, co jsem nasel dieselpower.cz/forum/view topic.php?t=18645&am... i jsem se tam kvuli tomu zaregistroval, i jsem tomu cloveku psal sz a nic.
A dela to jen za jizdy pri vyrazeni, je to podobny jako ten zvuk loziska v ridicove kole v zatacce, ale to je asi blbost, ze by to delalo to lozisko, zkousel jsem to i ruzne do zatacek, pri vyslapnuti spojky a stale stejne. Lozisko do kola jsem uz kopil FAG, ale ted se mi to nechce venku menit, ja s mou rychlosti to mam tak na pul dne, kdyz to dobre pujde :).
Todle mi prijde nejbliz, co jsem nasel dieselpower.cz/forum/view topic.php?t=18645&am... i jsem se tam kvuli tomu zaregistroval, i jsem tomu cloveku psal sz a nic.

A dela to jen za jizdy pri vyrazeni, je to podobny jako ten zvuk loziska v ridicove kole v zatacce, ale to je asi blbost, ze by to delalo to lozisko, zkousel jsem to i ruzne do zatacek, pri vyslapnuti spojky a stale stejne. Lozisko do kola jsem uz kopil FAG, ale ted se mi to nechce venku menit, ja s mou rychlosti to mam tak na pul dne, kdyz to dobre pujde :).
-> Jarda: Tak mě napadá - není ten zvuk jako rychlý náhodný cvakání relátka?
-> StepaNoFUN 31.12.17 07:41:46: no z toho mam strach :), asi na jame to budu delat... je takova blba nizka, vzdycky nadavam, jak jsem pod tim ohnutej, je na vyssi auta, na nakladaky, no niva se na ni servisuje trochu lip, ted jsem na ni menil vyfuk na felde a taky jsem nadaval :)
Jinak ten hluk, co jsem nize popisoval, tak neni, kdyz pred vyslapnutim spojky slapnu na brzdu
Sixta taky popisuje uplne jine projevy, tak ja nevim... www.prevodovky-sixta.cz/i ndex.php/fotogalerie kamarad, co ma servis tak to projizdel a rikal, ze spojka se mu zda taky OK, tak ja uz nevim... Ale ten minulej majitel - prekupnik, kdyz to koupil nepojizdne kvuli spojce, tak to mohl dat do servisu se slovy, opravte to, za co nejmin, jen at to jezdi, stejne se toho za chvilku zbavim :/, byl to takovej tajtrdlik, ten by na tom nic neopravil... rikal je tam delanej olej, motorovej nove (interval psanej 10tis. km
) a to co se musi menit na prevodovkach... rikam co? a on no v prevodovce, tak se ptam a zadni diferak, jo ten a rikam a nema se spis menit v haldexu a on jasne, presne ten jsem myslel :ú)
Jinak ten hluk, co jsem nize popisoval, tak neni, kdyz pred vyslapnutim spojky slapnu na brzdu

Sixta taky popisuje uplne jine projevy, tak ja nevim... www.prevodovky-sixta.cz/i ndex.php/fotogalerie kamarad, co ma servis tak to projizdel a rikal, ze spojka se mu zda taky OK, tak ja uz nevim... Ale ten minulej majitel - prekupnik, kdyz to koupil nepojizdne kvuli spojce, tak to mohl dat do servisu se slovy, opravte to, za co nejmin, jen at to jezdi, stejne se toho za chvilku zbavim :/, byl to takovej tajtrdlik, ten by na tom nic neopravil... rikal je tam delanej olej, motorovej nove (interval psanej 10tis. km

-> Jarda: Není. Prostě to vypustíš a natlačíš tam novej. A pokud to budeš dělat na zvedáku, tak si k sobě ještě někoho vem. Takovej vypoušťák spadlej na zemi je pěkný svinstvo. :-D
tak na nafta foru jsem se docetl, ze v zadnim difu ma byt olej GL5
tzn. hypoidni, takze jsem to tomu kolegovi se scautem poradil dobre - podle nivy :)
-> Fity 29.12.17 06:09:53: ten castrol je GL4+, a pisi, ze zvlada hypoidni prevod - ikdyz tendle diferak nema klasickej hypoidni prevod, tezko rict, jake nastava treni na ozubeni, takze by se tomu nemelo nic stat s timdle castrolem...
Ja uz pro jistotu objednal do haldexu i do zadniho diferaku origo olej v kelly, sice o par stovek draz, nez se necha sehnat nekde na netu, ale snad mensi pravdepodobnost, ze by to byl falzifikat.
Jeste se chci zeptat, pri plneni haldexu mam vysroubovat nejakej kontrolni sroub (jestli tam je)?

-> Fity 29.12.17 06:09:53: ten castrol je GL4+, a pisi, ze zvlada hypoidni prevod - ikdyz tendle diferak nema klasickej hypoidni prevod, tezko rict, jake nastava treni na ozubeni, takze by se tomu nemelo nic stat s timdle castrolem...
Ja uz pro jistotu objednal do haldexu i do zadniho diferaku origo olej v kelly, sice o par stovek draz, nez se necha sehnat nekde na netu, ale snad mensi pravdepodobnost, ze by to byl falzifikat.
Jeste se chci zeptat, pri plneni haldexu mam vysroubovat nejakej kontrolni sroub (jestli tam je)?
-> Jarda/felda 30.12.17 23:29:11: tuba je 275ml a podle tohoto se dava vsechen

-> Jarda - zrušená registrace 29.12.17 12:10:58: celá tuba se nedává 

-> palinator: -> Pavel P..: -> Kocvin: -> Jarda: Kluci díky za názory, šel jsem do 74Ah baterky od Sien autodíly, což by teda měla být přebalená základní řada Banneru, tak uvidíme.... 

-> saskyn2 29.12.17 12:01:41: zadnou servisku k tomu nemame :( kdyz jsme se byli podivat na auto, tak jsem si ji prohlizel, ale spis jestli je vyplnena... a pak kdyz jsme auto kupovali, tak jsme si to uz nezkontrolovali, no a nikde jsem ji v aute nenasel :/
Prave proto jsem se ptal, jestli je nekde ke stazeni...
-> Jirik_Tuňák1983 29.12.17 09:09:37: dava se cela tuba, tak preliti nehrozi, spis pri tom zasroubovani, aby moc neuteklo...
Prave proto jsem se ptal, jestli je nekde ke stazeni...
-> Jirik_Tuňák1983 29.12.17 09:09:37: dava se cela tuba, tak preliti nehrozi, spis pri tom zasroubovani, aby moc neuteklo...
-> Jarda - zrušená registrace 29.12.17 02:51:48: Co máš v servisce? Já myslím že PD má haldex 60, ale 100% jistej si teda nejsem musel bych v práci kouknout. Když už přijede 4kola tak většinou IV nebo V.
-> Fity 29.12.17 06:09:53: Ale nesmí ho přelejt nebo nedolejt.
-> Jarda: do zadního difu je ten Castrol v pohodě, jezdím ho a ok. Haldex se plní skutečně vypoušťákem, zahřívat nic nemusíš, je to spíš voda než olej. Přístup super, obsah tuby tam vtlačíš čímkoliv (násada,...) a pak rychle vytáhneš a zašroubuješ. Jiný postup není
-> el.tomas 28.12.17 20:51:56: jj, diky, 30tis. km to uz se priblizujeme nive :) tam se ma menit po 30 olej v prednim a zadnim difu, v pridavce a v hlavni prevodovce a v torsenu dokonce po 10tis. km :)
Do zadniho difu opravdu 75W90?, ja nasel ten origo jen 75W, koukal jsem na to a podle me by tam musel velmi dobre fungovat ten castrol GL4+, ale radeji to riskovat nebudu, cena je obdobna....
A predni dif je preci ve stejne skrini s prevodovkou a tam teda ten origo 70W75
A ted jeste kde koupit, v kelly snad nekoupim falzifikat?
Jeste k haldexu
Tendle nema ani pistoli na silikon :) a to se tam tlaci fakt takhle vypustakem?
predpokladam pred vymenou poradne prohrat nekde na 4 kola...
Do zadniho difu opravdu 75W90?, ja nasel ten origo jen 75W, koukal jsem na to a podle me by tam musel velmi dobre fungovat ten castrol GL4+, ale radeji to riskovat nebudu, cena je obdobna....
A predni dif je preci ve stejne skrini s prevodovkou a tam teda ten origo 70W75
A ted jeste kde koupit, v kelly snad nekoupim falzifikat?
Jeste k haldexu
Tendle nema ani pistoli na silikon :) a to se tam tlaci fakt takhle vypustakem?

predpokladam pred vymenou poradne prohrat nekde na 4 kola...
-> Jarda - zrušená registrace 28.12.17 11:29:11: Olej v Haldexu 30 000 km/2 roky a filtr 60 000 km/4 roky. Do 6q jedině origo olej, jinak to za studena neřadí a do zadní rozvodovky origo 75W-90.
-> Jarda: daj origo
-> suri 28.12.17 19:15:32: do 6° je jeste ten febi www.skoda-dily.cz/nahradn
i-dil/g052171a2-prevodovy-
olej-1l-febi-16704.html ale aby to pak nebylo horsi, kdyz ho vymenim, nez kdyz bych tam nechal puvodni

-> Jarda: jop ten dif je G060726A2 , ale tam funguje hocičo doslovne čo patrí do diferáku , ale to je lacný olej , škoda nedať origo... a to isté predný dif
hlavne si to nepopleť
do 6q nemáš na výber , jedine originál olej , inak to prestane radiť , to je odskúšané... u nás je ofiko cena niekde cez 40eur liter a treba ti tri litre /2,4 podľa prevodovky/
pamätám si čas keď stál 29eur liter a takto postupne to stúpa už dlho , asi koncernisti zistili že nie je na výber tak to šponujú
hlavne si to nepopleť
do 6q nemáš na výber , jedine originál olej , inak to prestane radiť , to je odskúšané... u nás je ofiko cena niekde cez 40eur liter a treba ti tri litre /2,4 podľa prevodovky/
pamätám si čas keď stál 29eur liter a takto postupne to stúpa už dlho , asi koncernisti zistili že nie je na výber tak to šponujú
-> suri 28.12.17 11:33:51: jj, diky, jasne, vsechny provozni kapaliny a filtry chci vymenit a rozhodne tam dat to lepsi... uz jsem zjistil, ze si hodne lidi pletou a i v eshopech haldex spojku a zadni diferak*
Do diferaku a prevodovky teda tendle? www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;7;11 16;139211;34707121;3452820 3;34539834
ale pro 6q pisi tento, ta cena teda brutus :/: www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;7;11 16;139211;34707121;3452820 3;34539834 neco jineho kvalitniho treba od castrolu neni? ale vis jak jsi rikal pro felda prevodovku 75W LF a ja ho za tyden vypoustel, protoze prestala radit a radit zacala az s Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 a v druhe felda prevodovce tendle 75W LF funguje - normalne radi

Do diferaku a prevodovky teda tendle? www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;7;11 16;139211;34707121;3452820 3;34539834
ale pro 6q pisi tento, ta cena teda brutus :/: www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;7;11 16;139211;34707121;3452820 3;34539834 neco jineho kvalitniho treba od castrolu neni? ale vis jak jsi rikal pro felda prevodovku 75W LF a ja ho za tyden vypoustel, protoze prestala radit a radit zacala az s Castrol Syntrans Transaxle 75W-90 a v druhe felda prevodovce tendle 75W LF funguje - normalne radi
-> Domajz 27.12.17 23:06:21:
Chvíli jsem v TDI jezdil 10 let starou origo VW 62 Ah. Jezdilo to taky, ale na zimu bych to neriskoval. Teď mám Exide Premium 77 Ah, tak uvidíme jak dlouho vydrží. Starline 74 Ah vydržela nějakejch 5-6 let.
Chvíli jsem v TDI jezdil 10 let starou origo VW 62 Ah. Jezdilo to taky, ale na zimu bych to neriskoval. Teď mám Exide Premium 77 Ah, tak uvidíme jak dlouho vydrží. Starline 74 Ah vydržela nějakejch 5-6 let.
-> Jarda: olej máš správny , aj filter ale dal by som asi originál
tak často sa to nemení
a vymenil by som olej v diferenciáli
tak často sa to nemení
a vymenil by som olej v diferenciáli
jeste se chci zeptat, u vsech haldexu je stejnej olej?
www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;7;11 16;139211;34707121;3460044 7
a lisi se to jen intervalem vymeny? protoze Jirka tu psal, ze u tohodle haldexu menit po 60tis. km a u novejsiho po 90tis. km
a tendle filtr www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;7;11 16;139211;33450750;3360308 6;32274838 ma novotnej narozdil od kekely za polovinu, ale porad nevim, jestli se ho bat :) ale uz bych ho mohl koupit, abych si podle neho vyrobil klic...
www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;7;11 16;139211;34707121;3460044 7
a lisi se to jen intervalem vymeny? protoze Jirka tu psal, ze u tohodle haldexu menit po 60tis. km a u novejsiho po 90tis. km
a tendle filtr www.autokelly.cz/Product/ .../39849642;39850140;7;11 16;139211;33450750;3360308 6;32274838 ma novotnej narozdil od kekely za polovinu, ale porad nevim, jestli se ho bat :) ale uz bych ho mohl koupit, abych si podle neho vyrobil klic...
-> Domajz 28.12.17 09:50:54: varta black je uplnej propadak, stezi da 2 roky, varty blue mam ze 3ks jeste dva, stari okolo 3 let a kapacita uz nic moc, jedna odesla jako 4 leta, silver jsem zkousel jednu, ze to bude jako prvovyrobni kvalita a odesla do 3 let :( takze za me vartu uz nikdy... zato banerka dala 7 let, ted mam jednu 6 letou, kapacita je nizsi, ale funguje - 44Ah a projel jsem s ni s nivou asii, v lete by fungovala i v nafte, ale ted ne, protoze startovaci prou 360A, pak ruzne podivne znacky mam a vse vydrzi 4-6let, oproti varte za nizsi cenu, nechapu ze ten smejd oznacenej varta jeste nekdo kupuje :)
-> Pavel P..: ja som chcel tiez vartu asi polroka dozadu a podobnu vec mi povedal predavac cez telefon, takze mozno na tom bude daco pravdy
-> Domajz: byl jsem na podzim kupovat baterku do firemního pekáče.. jelikož mám jen dobrý zkušenosti s Vartou, tak jsem jí chtěl opět, ačkoliv ta umřelá baterka byla taky Varta a byla asi jen 2roky stará... když jsem dojel do shopu tak řikám že chci Vartu že s ní mám dobrý zkušenosti ale prodavač mě začal odrazovat, že Varta změnila před dvěma roky technologii výroby desek, místo litých jsou vysekávané a prý dost odcházej a maj na ně dost reklamací.... tak jsem na doporučení koupil baterku Exide.... tak uvidíme :-))
-> Domajz: Sien baterky už jsme pár zákazníkům dávali a problémy s tím nejsou.. 
