skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Octavia 1, 2, 3, 4
-> MVM: Neříkám že krátkodobě nebude fungovat, spíš jde o to jak ten motor pak bude vypadat třeba po 100tkm. Ale jak říkám, ono ve finále když tam někdo naleje polskou sračku, nebo jak říkáš nafta v oleji, tak je vymalováno. A to nemluvím o vypadlých záslepkách na vahadlech, ten kdo vymyslel tohle hajdalácký řešení záslepek by zasloužil zpřerážet pazoury.
-> saskyn2: zdvihátka sú origo iné , aj tak tam každý dáva čo mu príde pod ruku , vypadané zátky na vahadlách sú klasika ....
poznám LL autá kde im nič nie je ani po 400tkm a poznám 505.01 kde je vačka KO v 150tis km
je to vždy a len o jazdnom štýle , kto to za studena nakladá tomu tá vačka odíde a môže tam dať hocijaký olej . Komu to neštartuje a vykývané trysky púšťajú naftu do oleja , to tomu tiež nepridá ... celkove tá hlava mohla byť urobená inak , BKD 16V tieto problémy skoro nemá , trysky na dve skrutky priamo , vačka cez vahadlá
poznám LL autá kde im nič nie je ani po 400tkm a poznám 505.01 kde je vačka KO v 150tis km
je to vždy a len o jazdnom štýle , kto to za studena nakladá tomu tá vačka odíde a môže tam dať hocijaký olej . Komu to neštartuje a vykývané trysky púšťajú naftu do oleja , to tomu tiež nepridá ... celkove tá hlava mohla byť urobená inak , BKD 16V tieto problémy skoro nemá , trysky na dve skrutky priamo , vačka cez vahadlá
-> saskyn2: Co se týká vačky, tak je tam na vahadle rolna čímž se tření sníží dochází tam k odvalování. Ventily to mačká přes zdvihátka uplně stejně jako každej motor třením a ani ty ventilový pružiny nejsou nijak silnější. Podle mě spíš je hoodně větší právě u PD obvodová rychlost na vlastních vačkách díky celkově většímu průměru. Takže škodí vysoký otáčky za studena jak to kdo honí,a pokud se do oleje dostane trochu víc nafty tak to olej ředí a je vymalováno. Takže i kdyby 505,01 tak zkrátit výměny a motor nechat aspn trochu ohřát a nemel by být problém. (Jinak věřím že 5W/40 50500 může taky klidně fungovat,v RSe jsem to taky 8000km měl asi dvakrát po sobě..)
-> suri: No spíš jde o to že všechny eshopy jsou zavalený polskejma falzifikátama značkových olejů...
A stejné to rozhodně není do PD patří tvrdší typ zdvihátek, jsou černý.
A stejné to rozhodně není do PD patří tvrdší typ zdvihátek, jsou černý.
-> saskyn2: neviem , skôr sa rieši to že sú zodraté vačky aj zdvihátka , a to má rovnaké aj rotačka aj iné motory ...tam ide skôr o tú kvalitu oleja
dnes máš 505.01 napísané doslovne skoro na každom oleji , ako je to v reáli nevie nikto
dnes máš 505.01 napísané doslovne skoro na každom oleji , ako je to v reáli nevie nikto
-> suri: -> Alenka: No teda já nevím, ale právě ta 505.01 se liší od té 505.00 tím že v tom jsou aditiva pro mazání vačky, protože u PD jsou na vačku vyvýjeny vysoké tlaky. Nalejt tam 505.00 je jistá cesta jak ten motor pohřbít. O tom že C3 je v autě bez DPF k hovnu žádná, ale nalejt tam 505.00 je ještě 10x horší.
-> Alenka: je mi to jasné , tých áut jazdí málo , a ešte teraz väčšina v štátnej správe ... skôr sa hovorí o tom že tam dávajú priamo soft z passata 220kw , čo je na tom pravdy neviem
inak s tými olejmi sa to dnes už často hovorí , že aj tá 505.01 už nie je celkom najvhodnejšia ...
inak čo sa týka noriem 504 00 pre benzínové motory , je tam skutočne kvôli karbonovaniu sania nutné používať tieto oleje ?
inak s tými olejmi sa to dnes už často hovorí , že aj tá 505.01 už nie je celkom najvhodnejšia ...
inak čo sa týka noriem 504 00 pre benzínové motory , je tam skutočne kvôli karbonovaniu sania nutné používať tieto oleje ?
-> Jarda: jestli ti muzu kecat do provoznich kapalin, tak se u toho PD vykasli na normu 505.01 a dej tam 505.00, ktera plni ACEA A3/B3 ale uz ne C3 nebo C4.
C3+ uz jsou EKO oleje pro auta s DPF, ktere maji proti starsim olejum mnohem min protioterovych aditiv, coz je smrt pro predpotopni konstrukci ventiloveho rozvodu na 8V PD.
-> Milan 136: nojo no, kdyz chteji lidi levne veci, tak obvykle dostanou presne co si zaplatili. Bohuzel, mistr Janda neni zrovna z nejlevnejsich
-> saskyn2: ona dobra uprava neni jen o tom jak moc to jede.
Kazdy motor se da narvat tak, ze pojede jak streleny do prdele, ale kdyz se turbo pretaci daleko za hranici ucinnosti kompresoru, EGT uz na petku leze k 1000 stupnum a celkove je to udelane stylem po nas potopa, tak to je proste spatna uprava, i kdyz technicky je treba provedena spravne.
Obecne si myslim, ze neni mozne neco do auta nahrat, shrabnout penize a bez doladeni to poslat pryc. To si muze dovolit OEM s konzervativne nakalibrovanym SW na novych motorech, ktere se chovaji vsechny plus minus stejne, ale jeste jsem nevidel, aby upravu na starsim motoru nebylo nutne individualne doladit.
-> suri: to ti nereknu, upravu na tenhle motor jsem na vlastni oci nikdy nevidel.
Nicmene obavam se, ze minimalne u nas se nikdo vyvojem seriozni upravy pro 3,6 nikdy nezabyval a vsechny "chipy" budou mit maximalne lehce pridany predstih a mozna lehce polecenou bohatost v rezimu ochrany komponent.
C3+ uz jsou EKO oleje pro auta s DPF, ktere maji proti starsim olejum mnohem min protioterovych aditiv, coz je smrt pro predpotopni konstrukci ventiloveho rozvodu na 8V PD.
-> Milan 136: nojo no, kdyz chteji lidi levne veci, tak obvykle dostanou presne co si zaplatili. Bohuzel, mistr Janda neni zrovna z nejlevnejsich

-> saskyn2: ona dobra uprava neni jen o tom jak moc to jede.
Kazdy motor se da narvat tak, ze pojede jak streleny do prdele, ale kdyz se turbo pretaci daleko za hranici ucinnosti kompresoru, EGT uz na petku leze k 1000 stupnum a celkove je to udelane stylem po nas potopa, tak to je proste spatna uprava, i kdyz technicky je treba provedena spravne.
Obecne si myslim, ze neni mozne neco do auta nahrat, shrabnout penize a bez doladeni to poslat pryc. To si muze dovolit OEM s konzervativne nakalibrovanym SW na novych motorech, ktere se chovaji vsechny plus minus stejne, ale jeste jsem nevidel, aby upravu na starsim motoru nebylo nutne individualne doladit.
-> suri: to ti nereknu, upravu na tenhle motor jsem na vlastni oci nikdy nevidel.
Nicmene obavam se, ze minimalne u nas se nikdo vyvojem seriozni upravy pro 3,6 nikdy nezabyval a vsechny "chipy" budou mit maximalne lehce pridany predstih a mozna lehce polecenou bohatost v rezimu ochrany komponent.
-> Alenka: A kto má seriozny čip na 3,6FSI 191kw ? túto otázku som mal už častejšie , niečo na nete je , aj odbrzdené pred aj po , veľa ale urobí posunutý obmedzovač ... na jednom takom SII som sa viezol , išlo to lepšie , radilo vo vyšších ale nie tak plynule ako séria , celkove ten prejav nebol podľa mňa dobrý ... údajne tam bol chip od sportmotor praha ale kto vie ...
-> palinator 23.12.17 15:17:54: To bude 66 kW ALH, ty sedačky vypadaj jako nějaký přečaloněný. U dvoukolky koukni jak vypadá karoserie u držáků zadní nápravy, zda tam není moc orezlá.
-> Jarda - zrušená registrace 22.12.17 18:02:15: Dlouhodobá byla 5.64l/100km, nejnižší průměr na jednu nádrž 4.38l/100km... když jsme jeli do Norska na svatbu kamarádům, tak na první nádrž to bylo 4.6, na druhou 4.4... ale jelo se spíš piánko, ve skandinávii jsou i dálniční limity dost nízky, takže většinou 100-120km/h a klima jen někdy. Proti předokolce to prostě žere víc, no
-> palinator: Hele a neřešíš tu spotřebu až moc? Ono je hezký, že něco žere o litr míň, ale zase kolik za to (v kupní ceně, údržbě a případně následnej prodejní ceně) zaplatíš? Do práce to budeš mít 45km? To je nějakých 1800 měsíčně? Litr na spotřebě dolu ti ušetří za rok nějakejch 7 tisíc... jak moc se tím chceš omezovat?
A 45km je na kolo tak akorát, aby to nebyla úplná nuda... takže už ty nový pláště začni shánět

-> palinator: Hele a neřešíš tu spotřebu až moc? Ono je hezký, že něco žere o litr míň, ale zase kolik za to (v kupní ceně, údržbě a případně následnej prodejní ceně) zaplatíš? Do práce to budeš mít 45km? To je nějakých 1800 měsíčně? Litr na spotřebě dolu ti ušetří za rok nějakejch 7 tisíc... jak moc se tím chceš omezovat?
A 45km je na kolo tak akorát, aby to nebyla úplná nuda... takže už ty nový pláště začni shánět

-> saskyn2 23.12.17 15:42:06: nejspíš 66kw, kdyby to byla 81 tak má červený i na krytu 

-> palinator 23.12.17 12:53:56: chyby opravíš to problém nejni ale jak je zprzněná kastle tak už bych se tím nezabýval ...
-> Alenka: Pokud ti stačí graf z brzdy tak hýr-> saskyn2 20.12.17 14:18:25: Je to jinak neupravená CEGA s 300 na hrbu a vše na motoru původní. Jinak Passata mam od TDI funa a neříkám že to jede špatně, ale možná bych od toho čekal víc. Paní měla kdysi 1.4tdi od TDI funa a tam se mu to myslím povedlo líp. Ale je to takový subjektivní porovnání.
-> Alenka 23.12.17 17:47:33: to jsou presne ty cipari v mym okolí. Neco tam nalejou a vubec nevi co, pac to maj zkopirovany. Ve vetsine pripadu jen oblbnou teplotu paliva. Hlavne ze to huli....
-> palinator 23.12.17 12:53:56: to cumim, ja tu nasi dnes prolezl trochu lip, cidlo ABS jsem povolil a vyndal rukou :) vsechny prachovky na poloosach jsou OK, dokonce bez znamek tyreni, na zadni naprave trochu chycene brzdove trubky a ramena, ale vydrzi to jeste dost - na jare osetrim, brzdy celkem OK, tlumice vzadu asi jeste puvodni, takze na vymenu, pruziny OK, ani nejsou nijak orezle, na diagnostice jedina zavada na PZ kole ABS cidlo, protoze mi prodali jine, tak jsem ho tam nemohl dat :/. Interier zadna slava, ale ani total znicenej, proste auto po veterinari - semtam nejakej skrabanec od drapu zvirete, na kastli semtam nejakej puchejrek, petky bez koroze, spodky prednich blataku chycene, PP blatnik asi zachranit pujde LP, tak kvuli tomu spodku pomalu na vymenu - uvidime, prahy OK, jen vpedu domackane od blbeho zvedani, celkove nic moc esteticky udrzovane auto, ale servisovane a za tu cenu to docela myslim slo, km bych rekl, ze opravdu sedi, po prohlidce spodku bych rekl, ze snad ani bourane nebylo
-> Alenka 23.12.17 17:47:33: tak super, udelam vsechn provozni kapaliny - to je ted priorita a pak se muzeme domluvit, diky
-> Alenka 23.12.17 17:47:33: tak super, udelam vsechn provozni kapaliny - to je ted priorita a pak se muzeme domluvit, diky
-> Jarda - zrušená registrace 22.12.17 14:31:41: od borce z Třebotova jsem žádnou úpravu neviděl, takže nemůžu sloužit, ale od Jandy bych si nenechal vyčíst ani závady.
Janda je obyčejný nalejvač, který si po sobě ty úpravy zřejmě ani nekontroluje, natož aby něco "ladil". Pár jeho softů na TDI jsem viděl a byla to amatéřina nejhrubšího zrna.
Za prachy, co za ATD chce Janda, ti to naladím na míru a možná přihodím i pár věcí, které u velkých úpravců nepořídíš ani za příplatek
Janda je obyčejný nalejvač, který si po sobě ty úpravy zřejmě ani nekontroluje, natož aby něco "ladil". Pár jeho softů na TDI jsem viděl a byla to amatéřina nejhrubšího zrna.
Za prachy, co za ATD chce Janda, ti to naladím na míru a možná přihodím i pár věcí, které u velkých úpravců nepořídíš ani za příplatek

-> palinator 23.12.17 16:06:44: Todle mi prislo vzdy zvlastni - Toledo mel byt model lepsi jak Cordoba, pritom interier a budiky ma ta Cordoba ze stejnyho roku mnohem hezci :)
-> saskyn2:
Nick obsahuje 81 kW, tak snad to není chyták.
Jako pokud mi seženete za stejný prachy něco novějšího v super stavu, v podobný velikosti, co bude žrát stejně jako ta rotačka a neposeru se ze servisu, tak beru.
Jinak ti v příloze posílám, jak taky může vypadat minulý tisíciletí, aby ses moh relativizovat na můj současnej stav.
Občas doma jezdim s OIII a že by mě to auto tak rozmazlilo, abych si pak sedal do starýho auta s nějakým odporem, to u mě nějak nenastalo.
-> Milan 136:
L&K bych ani nechtěl kvůli tý kůži. Ale aspoň je vidět, že se prostě taky nějaký takový najdou.
-> suri:
Pokud by to PD bylo v cajku a Alenka mi to poléčil aby to taky ujelo 1400 na nádrž jako jemu, tak bych s nim problém neměl.
Nick obsahuje 81 kW, tak snad to není chyták.



-> Milan 136:
L&K bych ani nechtěl kvůli tý kůži. Ale aspoň je vidět, že se prostě taky nějaký takový najdou.
-> suri:
Pokud by to PD bylo v cajku a Alenka mi to poléčil aby to taky ujelo 1400 na nádrž jako jemu, tak bych s nim problém neměl.

-> palinator 23.12.17 15:17:54: Jak jo, na fotkách hezká, ale prostě nemůžu si pomoct, tvl. to rádio, volant to je prostě minulý tisíciletí. Já o 10tis. víc koupil Passata CR v r-linu s webastem se 125kw CRkem z roku 2010... prostě kdyby byla za 60 tak řeknu super kauf.
A je to teda 81 nebo 66?
A je to teda 81 nebo 66?
Já třeba vím o O1 Combi Laurin&Klement 2001 81kW v silně TOP stavu, najeto cca 60. To auto je ježděný jen v suchu
Vypadá jako právě koupený. Ale prodat taky nechce

-> Milan 136: jop žiadna zmena , načase to poslať preč -> palinator: osobne by som auto čo bolo vyvárané podobným spôsobom ani nekúpil , všetko sa dá nejak opraviť ale kasňa rozumne nikdy a vždy je to dočasu
treba nejakú peknú aj drahšiu , za mňa aj tour kde to jazdilo ešte nové v 2010 roku aj s PD... osobne by som na rotačke netrval ale je to na tebe
treba nejakú peknú aj drahšiu , za mňa aj tour kde to jazdilo ešte nové v 2010 roku aj s PD... osobne by som na rotačke netrval ale je to na tebe
Jinak já se ve finále OII nebránim, tu co má strejc "04 v 1,9 bych bral hned, má něco kolem 170 tkm pravejch, jenže tahle Octa trpí na jednu věc, na kterou trpí většina pěknejch Octavií - majitel ji nechce prodat. 
E: mimochodem, chtít benzín, tak je koncern asi to poslední, po čem koukám.

E: mimochodem, chtít benzín, tak je koncern asi to poslední, po čem koukám.

-> Milan 136: -> saskyn2:
Určitě bych tohle za 120 nekoupil, o tom tady nepadlo ani slovo. Pokud bych jí koupil, tak by ale cena musela bejt hodně hluboko pod stovkou.
Schválně si zkusim ještě na chvíli odskočit po novým roce z práce a jen tak narychlo mrknout k překupníkovi na tuhle tutovku aneb kilometry 4ever
:
auto.bazos.cz/inzerat/... /SKODA-OCTAVIA-19TDI-COLLE CTION-XENONY-142TKM-1MAJIT EL.php
Aneb když nejde stav vyřešit vysokou cenou, zkusíme to ještě vyšší cenou.
Akorát pak bude v píči, když hlavní nástroje pro tlak na cenu dolů, to znamená záznamy v diag., budou smazaný. 
Nedělám si ale iluze, že to bude nějaký topový auto.
Určitě bych tohle za 120 nekoupil, o tom tady nepadlo ani slovo. Pokud bych jí koupil, tak by ale cena musela bejt hodně hluboko pod stovkou.
Schválně si zkusim ještě na chvíli odskočit po novým roce z práce a jen tak narychlo mrknout k překupníkovi na tuhle tutovku aneb kilometry 4ever

auto.bazos.cz/inzerat/... /SKODA-OCTAVIA-19TDI-COLLE CTION-XENONY-142TKM-1MAJIT EL.php
Aneb když nejde stav vyřešit vysokou cenou, zkusíme to ještě vyšší cenou.


Nedělám si ale iluze, že to bude nějaký topový auto.
Taky si nemyslím, že by každá měla prahy na sračky. Jako nikdy jsem se na to nijak nesoustředil abych to nějak studoval, ale co sem někdy přijede tak si nepamatuju žádnou, co by měla vyloženě třeba díru v prahu-to už by mi dneska ani nepustili přes stk. Dokonce jsme tady ted měli nějakou O1 tdi co fajer koupil za 20.000 a ani ta nebyla nijak shnilá, zato teda dost obušená.
Hlavně i kdyby jo, tak nechápu tenhle přístup, nad dvojkou za 75 frfňáš že má nějaký cikánský plasty a křídlo, což se dá sundat, ale pak bys šel a koupil za 120 jedničku na který už jsou měněný prahy. No hele uvidíš, zkus objet víc inzerátů, podle mě se musí dát koupit něco lepšího. Já tady jednu dobu prodával O1 od tchána, auto je celou dobu garážovaný, najeto 100tis. nikdy žádnej díl nelakovanej, nikde ani puchejřek a můžu ti říct že to nikdo nechce ani za 50.000, přitom je to v top stavu. Tam to teda zabíjí hlavně 1.6 motor no
kdyby to bylo tdi tak mu utrhaj ruce.
Hlavně i kdyby jo, tak nechápu tenhle přístup, nad dvojkou za 75 frfňáš že má nějaký cikánský plasty a křídlo, což se dá sundat, ale pak bys šel a koupil za 120 jedničku na který už jsou měněný prahy. No hele uvidíš, zkus objet víc inzerátů, podle mě se musí dát koupit něco lepšího. Já tady jednu dobu prodával O1 od tchána, auto je celou dobu garážovaný, najeto 100tis. nikdy žádnej díl nelakovanej, nikde ani puchejřek a můžu ti říct že to nikdo nechce ani za 50.000, přitom je to v top stavu. Tam to teda zabíjí hlavně 1.6 motor no

-> palinator: prahy nemá na kaši každá. Taťkovo má jako nový a kolega má najeto na 1.8T 360 a krom omlácení šutrama a trochu pomuchlaných rantlů od zvedání jim nic není.
Jednička se za prahy vůbec zvedat nemá, proto to tak pak vypadá. Ideální je tam dát puky na zvedání z S3 a je to.
Jednička se za prahy vůbec zvedat nemá, proto to tak pak vypadá. Ideální je tam dát puky na zvedání z S3 a je to.
-> saskyn2:
Taky si myslim, že to nemá moc cenu, i když -> Pavel P@nkáč: tu tvrdil, že prahy má v prdeli každá. Tu vyvářku u Toleda budu pravděpodobně potřebovat řešit tak i tak, aby to prošlo ještě nějakou technickou, i když teď mám ještě rok a půl nebo kolik, klid.
Je to docela těžko řešitelnej problém, auto budu potřebovat k práci, chci naftu, protože jen na benzínu bych byl -25000 ročně jen na cestách do práce. Mělo by bejt spolehlivý a teď nemám raketu na to, abych si koupil něco co bude spolehlivě roky chodit bez mraku peněz do oprav a bude to i nějak vypadat.
Možná že nejjednodušší a nejreálnější bude nenastoupit do tý práce v HK, ale sehnat si nějakou práci u baráku a na kolo si přezout nový pláště.
-> Milan 136:
Maxidot teplotu ukazuje, stejnou jako je na Climatronicu. Auto se nemělo tendenci mlžit, tak nevim v jakým stavu by ta klapka ve ventilaci měla bejt. O xenonech říkal, že normálně naklápěj. Neměl jsem jak ověřit. Zatuhlou regulaci vem čert, tu si už odtuhnu jízdním stylem. Podruhý to do nouzáku nespadlo. Pokud by to bylo v kabelech, tak to bych si taky od Toleda moc nepomoh.
Taky si myslim, že to nemá moc cenu, i když -> Pavel P@nkáč: tu tvrdil, že prahy má v prdeli každá. Tu vyvářku u Toleda budu pravděpodobně potřebovat řešit tak i tak, aby to prošlo ještě nějakou technickou, i když teď mám ještě rok a půl nebo kolik, klid.
Je to docela těžko řešitelnej problém, auto budu potřebovat k práci, chci naftu, protože jen na benzínu bych byl -25000 ročně jen na cestách do práce. Mělo by bejt spolehlivý a teď nemám raketu na to, abych si koupil něco co bude spolehlivě roky chodit bez mraku peněz do oprav a bude to i nějak vypadat.
Možná že nejjednodušší a nejreálnější bude nenastoupit do tý práce v HK, ale sehnat si nějakou práci u baráku a na kolo si přezout nový pláště.

-> Milan 136:
Maxidot teplotu ukazuje, stejnou jako je na Climatronicu. Auto se nemělo tendenci mlžit, tak nevim v jakým stavu by ta klapka ve ventilaci měla bejt. O xenonech říkal, že normálně naklápěj. Neměl jsem jak ověřit. Zatuhlou regulaci vem čert, tu si už odtuhnu jízdním stylem. Podruhý to do nouzáku nespadlo. Pokud by to bylo v kabelech, tak to bych si taky od Toleda moc nepomoh.

-> palinator: Jestli to má sprzněnou kastli po nejasný bouračce, tak bych od toho šel pryč
-> palinator 23.12.17 12:53:56: v motoru chyby ohledně can busu a verze bude chyba nejspíš v kódování, nebo ten skvělej čip. Regulace překročena=na 99% zatuhlá regulace.
Klima klasika V71, stojí origo asi 4500. Je to motor, co otevírá vzduch buď zvenku, nebo zevnitř.
To čidlo venkovní teploty mohlo být jen klidně odpojený při nějaký rozborce a pak to nevymazali. Nebo je KO, nebo kabely.
Snímač náklonu buď KO, nebo opět kabely.
A ve 46 to bude ko zámek celej, ne jen mikorospínač
Klima klasika V71, stojí origo asi 4500. Je to motor, co otevírá vzduch buď zvenku, nebo zevnitř.
To čidlo venkovní teploty mohlo být jen klidně odpojený při nějaký rozborce a pak to nevymazali. Nebo je KO, nebo kabely.
Snímač náklonu buď KO, nebo opět kabely.
A ve 46 to bude ko zámek celej, ne jen mikorospínač
-> palinator 23.12.17 08:53:06: Vyvářka a celolak je za cca 50.000 a nic lepšího než toledo z toho auta neudělá. Podle mě nesmysl cpát 50.000 do auta který po opravě bude mít cenu 20, to už bud dojezdit jak je, nebo koupit něco jiného.
-> palinator 23.12.17 12:53:56: Všechno se dá nějak rozumně pořešit, ale jak už se hráblo cočkem na kastli tak to za 3 roky bude zase na sračku. Kdyby byla za 60 tak řeknu ok, takhle to podle mě nemá vůbec smysl řešit a raději kouknout po nějaké jiné.
-> palinator 23.12.17 12:53:56: Všechno se dá nějak rozumně pořešit, ale jak už se hráblo cočkem na kastli tak to za 3 roky bude zase na sračku. Kdyby byla za 60 tak řeknu ok, takhle to podle mě nemá vůbec smysl řešit a raději kouknout po nějaké jiné.
-> suri 22.12.17 06:47:07: netuším :-( se to takhle sere i po výměně jo?
Tak k zázraku nedošlo, vevnitř sice vážně TOP a příjemný svezení, ale karoserie to celý zazdila. Důlky nebo drobný škrábance, OK, nevadí. Ale bok byl celej stříkanej, byť pěkně, kvůli nějaký nehodě na pravozadek a pravej bok. Co mě nasralo, bylo provedení opravy prahů, o který může majitel říkat co chce, že tam naschvál nedával druhovýrobní prahy, ale je to vymodelovaný z jedničky plechu, aby to vydrželo, ale z kvality bych blil. Vlnitý, nepasující, nastříkaný se stejkancema tak, že bych si to udělal lepší i sám osobně. A celá oprava byla dělaná až podivně vysoko k zámkům, doprasíno i v lemech.
Ke všemu mluvil tak nějak objektivně, ale samozřejmě až potom, co jsem se na to vyloženě konkrétně zeptal a nebo jsem to rovnou našel.
Adresa 01: Motor Labely: Chyba přesměrování
2 závad nalezeno.
18263 - datovy BUS pohonu
P1855 - 35-00 - kontrola verze softwaru
17965 - regulace plniciho tlaku - mez regulace prekrocena
P1557 - 35-00 -
Readiness: 0 0 0 0 0
Adresa 08: Klima/topení Labely: User\1Ux-907-
1 nalezena chyba:
01274 - ovladaci motor tlakove klapky (V71)
37-10 - defekt - Sporadická
Adresa 17: Přístrojová deska Labely: 1U0-920-xxx-17.lbl
2 závad nalezeno.
00779 - cidlo vnejsi teploty (G17)
30-10 - preruseni nebo zkrat na plus - Sporadická
00779 - cidlo vnejsi teploty (G17)
29-10 - Zkrat na kostru - Sporadická
Adresa 29: Levé světlo Master Labely: 1U0-941-651-29.lbl
2 závad nalezeno.
65535 - ridici jednotka: chyba v pameti
00-00 - -
00496 - snimac urovne vozidla: vpredu
07-00 - signal prilis maly
Adresa 46: Komfort systém Labely: 1C0-959-799.lbl
1 nalezena chyba:
00928 - zamykaci jednotka centralniho zamykani: strana ridice (F220)
27-00 - neverohodny signal
K nalezenejm chybám, přefuk od turba byl pád do nouzáku, když jsem navzdory zježenejm vlasům majitele protáh trojku do červenýho pole. To je tak nějak normální, neřešil bych.
Mikrospínač v zámku přiznal, zbytek nevim. Je v tom nalitej nějakej podivnej čip, auto sice nehulí, ale má to takovej projev na plynu "aby bylo cejtit že to jede líp", jak je typický pro divný softy.
K tomu asi termostat bude mít svůj život za sebou, zadní stěrač nejde, pravděpodobně bude v prdeli vlnovec protože je to hlučnější. Pozitivní je, že to nesmrdělo.
Každopádně budu dlouze přemejšlet, na kolik by tu cenu musel srazit, aby se to dalo do těch 120 tKč opravit na nějakej slušnej stav. A jestli vůbec má cenu něco za to nabízet, protože o životnosti oprav karoserie mám dost špatný představy a přesně tomuhle jsem se chtěl vyhnout, protože to je u Toleda denní chleba. Hledám pořád míru tý přidaný hodnoty.
Nápady, návrhy?
Ke všemu mluvil tak nějak objektivně, ale samozřejmě až potom, co jsem se na to vyloženě konkrétně zeptal a nebo jsem to rovnou našel.
Adresa 01: Motor Labely: Chyba přesměrování
2 závad nalezeno.
18263 - datovy BUS pohonu
P1855 - 35-00 - kontrola verze softwaru
17965 - regulace plniciho tlaku - mez regulace prekrocena
P1557 - 35-00 -
Readiness: 0 0 0 0 0
Adresa 08: Klima/topení Labely: User\1Ux-907-
1 nalezena chyba:
01274 - ovladaci motor tlakove klapky (V71)
37-10 - defekt - Sporadická
Adresa 17: Přístrojová deska Labely: 1U0-920-xxx-17.lbl
2 závad nalezeno.
00779 - cidlo vnejsi teploty (G17)
30-10 - preruseni nebo zkrat na plus - Sporadická
00779 - cidlo vnejsi teploty (G17)
29-10 - Zkrat na kostru - Sporadická
Adresa 29: Levé světlo Master Labely: 1U0-941-651-29.lbl
2 závad nalezeno.
65535 - ridici jednotka: chyba v pameti
00-00 - -
00496 - snimac urovne vozidla: vpredu
07-00 - signal prilis maly
Adresa 46: Komfort systém Labely: 1C0-959-799.lbl
1 nalezena chyba:
00928 - zamykaci jednotka centralniho zamykani: strana ridice (F220)
27-00 - neverohodny signal
K nalezenejm chybám, přefuk od turba byl pád do nouzáku, když jsem navzdory zježenejm vlasům majitele protáh trojku do červenýho pole. To je tak nějak normální, neřešil bych.
Mikrospínač v zámku přiznal, zbytek nevim. Je v tom nalitej nějakej podivnej čip, auto sice nehulí, ale má to takovej projev na plynu "aby bylo cejtit že to jede líp", jak je typický pro divný softy.
K tomu asi termostat bude mít svůj život za sebou, zadní stěrač nejde, pravděpodobně bude v prdeli vlnovec protože je to hlučnější. Pozitivní je, že to nesmrdělo.
Každopádně budu dlouze přemejšlet, na kolik by tu cenu musel srazit, aby se to dalo do těch 120 tKč opravit na nějakej slušnej stav. A jestli vůbec má cenu něco za to nabízet, protože o životnosti oprav karoserie mám dost špatný představy a přesně tomuhle jsem se chtěl vyhnout, protože to je u Toleda denní chleba. Hledám pořád míru tý přidaný hodnoty.
Nápady, návrhy?
-> saskyn2:
No ten celolak a vyvářka by stála míň než ten "doplatek" na Octavii.
Třeba ho srazim o něco dolů, přeci jen v inzerátu nebylo napsáno všechno a prostor si myslim, že tam je. Navíc je to očividně člověk stejně starej se mnou, tak to může bejt trochu jednodušší.
No ten celolak a vyvářka by stála míň než ten "doplatek" na Octavii.
Třeba ho srazim o něco dolů, přeci jen v inzerátu nebylo napsáno všechno a prostor si myslim, že tam je. Navíc je to očividně člověk stejně starej se mnou, tak to může bejt trochu jednodušší.
-> palinator: Tak slovní spojení „celolak “ a „de facto nějak tragicky finančně asi nevyšlo“ nejde dohromady
Jak jsem psal, nemyslel jsem to jako auto vhodné pro tebe, jen jsem to dal jako odkaz na O2 za 75 která na fotce nevypadá nijak hrozně, tak mi neřikej že za 120 neseženeš pěknou když jich pár objedeš. Tak uvidíš třeba to koupíš, za mě je O1 dobrá volba, jen bych se prostě kroutil za to dát takový prachy, nic víc. Ale jak říkám každý jsme individuální, každý máme nějaké priority a každý at si hlavně koupí to co se líbí jemu a ne podle ostatních.

Jak jsem psal, nemyslel jsem to jako auto vhodné pro tebe, jen jsem to dal jako odkaz na O2 za 75 která na fotce nevypadá nijak hrozně, tak mi neřikej že za 120 neseženeš pěknou když jich pár objedeš. Tak uvidíš třeba to koupíš, za mě je O1 dobrá volba, jen bych se prostě kroutil za to dát takový prachy, nic víc. Ale jak říkám každý jsme individuální, každý máme nějaké priority a každý at si hlavně koupí to co se líbí jemu a ne podle ostatních.
-> Jarda:
To s tou stavbou bylo řečeno spíš tak jako, že když už bude zastaralý-neprodejný, tak se tam dojezdí. A do stavby ještě nějakej pátek bude, a kdovíjak všechno bude.
-> saskyn2:
Právě že mě sere bezpečností i tim jak vypadá (je to na celolak aby to bylo chvíli pěkný), komplet vyvařit, něco jsem dojebal na okruhu (nevim jestli je špatně čerpadlo, Sprint-trysky nebo náhle odešla komprese při poruše cestou z Mostu (plnej předvstřik kvůli zadřenýmu přesuvníku - 24°)), takže to nechytá tak jak to chytalo, k tomu to studený smrdí protože je asi kat po smrti nebo to blbě pálí v souvislosti s výše napsaným. Karoserie už vyžvejkaná, prostě je to takovej odjetej větší Fágl v TDI. Jinak tomu mechanicky krom drobností asi nic není, takže by to de facto nějak tragicky finančně asi nevyšlo. Nicméně si myslim že když připlácet, tak při vhodný konstalaci je dobrý se posunout přece jenom trochu dál.
Ten tvůj postnutej inzerát je naprosto přesně ten, kvůli kterýmu bych si Toledo nechal. Zbastlený auto, se kterým by byla spousta starostí a z mechanický stránky nic, proč bych měl chtít Toledo nahrazovat. Automat pro mě není výhoda. A osobně, to bych se snad cejtil hůř v tomhle, než ve starým šrotoidním Toledu.
Ale obecně takovej postup není asi zavrženíhodnej, zrovna můj spolužák, zblázněnej do Focusů RS, jednoho má doma a je to těžkej půnťa, ale na druhou stranu kupuje pro sebe nebo na kšeft různý vraky Mondeí, samozřejmě čim novější a levnější, tim lepší. Pravda, on dělá pologenerálky, takže mrtvý motory uvádí zpět v život, ale i tak... Prostě radši budu žít 10 let s jedním původně zachovalým autem, než co třeba 3 roky měnit za novější a furt něco řešit. Třeba je to blbá cesta, ale nevim. Zítra se uvidí. Bez emocí.
To s tou stavbou bylo řečeno spíš tak jako, že když už bude zastaralý-neprodejný, tak se tam dojezdí. A do stavby ještě nějakej pátek bude, a kdovíjak všechno bude.
-> saskyn2:
Právě že mě sere bezpečností i tim jak vypadá (je to na celolak aby to bylo chvíli pěkný), komplet vyvařit, něco jsem dojebal na okruhu (nevim jestli je špatně čerpadlo, Sprint-trysky nebo náhle odešla komprese při poruše cestou z Mostu (plnej předvstřik kvůli zadřenýmu přesuvníku - 24°)), takže to nechytá tak jak to chytalo, k tomu to studený smrdí protože je asi kat po smrti nebo to blbě pálí v souvislosti s výše napsaným. Karoserie už vyžvejkaná, prostě je to takovej odjetej větší Fágl v TDI. Jinak tomu mechanicky krom drobností asi nic není, takže by to de facto nějak tragicky finančně asi nevyšlo. Nicméně si myslim že když připlácet, tak při vhodný konstalaci je dobrý se posunout přece jenom trochu dál.
Ten tvůj postnutej inzerát je naprosto přesně ten, kvůli kterýmu bych si Toledo nechal. Zbastlený auto, se kterým by byla spousta starostí a z mechanický stránky nic, proč bych měl chtít Toledo nahrazovat. Automat pro mě není výhoda. A osobně, to bych se snad cejtil hůř v tomhle, než ve starým šrotoidním Toledu.
Ale obecně takovej postup není asi zavrženíhodnej, zrovna můj spolužák, zblázněnej do Focusů RS, jednoho má doma a je to těžkej půnťa, ale na druhou stranu kupuje pro sebe nebo na kšeft různý vraky Mondeí, samozřejmě čim novější a levnější, tim lepší. Pravda, on dělá pologenerálky, takže mrtvý motory uvádí zpět v život, ale i tak... Prostě radši budu žít 10 let s jedním původně zachovalým autem, než co třeba 3 roky měnit za novější a furt něco řešit. Třeba je to blbá cesta, ale nevim. Zítra se uvidí. Bez emocí.
-> saskyn2 22.12.17 23:37:57: kdyby to byla alespon stodvacitka, ze? ale za feldu, dneska....
doba, kdy mela cenu uz pominula a doba, kdy bude mit cenu, teprve prijde, za dlouho


-> Domajz 22.12.17 23:22:36: Tak co no, tak to zkouší jestli se náhodou nějakej kupecblbec nechytne

-> palinator: Jo, v podstatě můžeš dojezdit toledo když ti stačí. Pokud tě třeba něčím nesere-třeba právě tím jak vypadá, nebo co já vím třeba bezpečností atd.
Hele já bych se toho nebál, někde tady si psal že ta O1 už má nějaký opravovaný prahy nebo co, tak ono to taky žádnej šlágr nebude. Otevřel jsem bazoš a první co na mě vypadlo(jasně že se ti nebude líbit, že je to krátký nebo jiný věci ale pro porovnání ceny 75.000 kč a na fotce celkem normální auto)
auto.bazos.cz/inzerat/... /Prodam-Skoda-Octavia-II-2 0-tdi-dsg-elegance.php
Hele já bych se toho nebál, někde tady si psal že ta O1 už má nějaký opravovaný prahy nebo co, tak ono to taky žádnej šlágr nebude. Otevřel jsem bazoš a první co na mě vypadlo(jasně že se ti nebude líbit, že je to krátký nebo jiný věci ale pro porovnání ceny 75.000 kč a na fotce celkem normální auto)
auto.bazos.cz/inzerat/... /Prodam-Skoda-Octavia-II-2 0-tdi-dsg-elegance.php
-> palinator 22.12.17 23:05:24: jo, kdyz koupis nove, tak za 4-5 let ma cenu polovinu? to jsou slusne vyhozene penize... takze pokud cena odpovida stavu, tak do toho jdi
ale zas na stavbu je pekneho auta fakt skoda, ja jezdil s octavou 1.6, ktera postavila 2 baraky a byla nekolikrat zasadne bourana, pevnost kastle byla total v haji, kdyz si pak reditel poridil superba, tak jsme dostali jeho 81ku, tenkrat jsem si toho superba hned pujcil a o obrubnik jsem mu poupravil litak :))), to vis, cumel jsem na meste na blue sky a bylo to hned


Felda za 70 litrů? Lidem jebe...
-> saskyn2:
Na druhou stranu pokud bych měl přemejšlet takhle, tak Toledo vůbec nemusim prodávat a v klidu můžu dalších x let jezdit. To by asi bylo nejracionálnější řešení. Jenže je to auto do kterýho se prostě nevyplatí investovat tak, aby k něčemu vypadalo, furt prostě budu jezdit v ze všech stran dobitým hnoji (i když je to zrovna asi lepší kus než ostatní). Z koupě OII v obdobný cenový mám strach, že bych musel řešit ty samý věci, jako u toho Toleda (to znamená investovat mimo jiné do toho, aby to auto vypadalo jak od lidí a né od cikánů). K tomu pak další technikálie navíc.
Zítra ráno uvidíme, moudrej z toho nejsem a prvotní nadšení dost opadlo, takže třeba nakonec Toledo dostane povolenku na další roky.
Na druhou stranu pokud bych měl přemejšlet takhle, tak Toledo vůbec nemusim prodávat a v klidu můžu dalších x let jezdit. To by asi bylo nejracionálnější řešení. Jenže je to auto do kterýho se prostě nevyplatí investovat tak, aby k něčemu vypadalo, furt prostě budu jezdit v ze všech stran dobitým hnoji (i když je to zrovna asi lepší kus než ostatní). Z koupě OII v obdobný cenový mám strach, že bych musel řešit ty samý věci, jako u toho Toleda (to znamená investovat mimo jiné do toho, aby to auto vypadalo jak od lidí a né od cikánů). K tomu pak další technikálie navíc.
Zítra ráno uvidíme, moudrej z toho nejsem a prvotní nadšení dost opadlo, takže třeba nakonec Toledo dostane povolenku na další roky.
-> saskyn2 22.12.17 20:00:18: no to nevyjde, staci se podivat na hodnoceni toho soudruha, jinak bych ji vzal klidne kvuli tem petkam ?)
p.s. a svet je malej, nevim o co mu jde, ale pritelkyne tvrdi, ze ji vcera videla na STK, kdyz byla na ev. s octou, ze ji zaujaly ty divne poklice
a koukam Chrudim a ona byla opravdu na STK v Chrudimi, tak si to asi neplete...
p.s. a svet je malej, nevim o co mu jde, ale pritelkyne tvrdi, ze ji vcera videla na STK, kdyz byla na ev. s octou, ze ji zaujaly ty divne poklice

-> Jarda: No jenže když to budeš 4 roky intenzivně využívat v provozu, nedej bože na stavbu tak z toho libovka asi nebude. Navíc to první je nejsípš překlep a to druhý leda tak zbožný přání nějakého blázna co si myslí že má nějaký poklad. Jako jo, každý auto má kupce, jen na takovýhle se bude hledat hooodně dlouho. Proč by to za to někdo dával, když může mít např. tohle..
auto.bazos.cz/inzerat/... /Felicia-za-odvoz.php
auto.bazos.cz/inzerat/... /Felicia-za-odvoz.php
-> saskyn2 22.12.17 19:14:58: u tedle feldy je ta cena asi kvuli nafte
auto.bazos.cz/inzerat/...
/SKODA-FELICIA-combi-19D.p
hp
i dnes jsou i drazsi a to nema ani klimu auto.bazos.cz/inzerat/... /Felicia-Combi-Family-13-M PI-LPG-TOP-stav-servo-4xAi rbag.php
a me spousta lidi rika, ze jsem blazen, ze jsem za svou dal 20tis. kc a to jeste nevedi, ze jsem do ni min. dalsich 25 dal :), ale ja myslim, ze to na najeti 50tis. km neni spatne a vrak to taky neni a v necem na tom je i lip, nez ta octa, treba origo snimace ABS jsem vzadu vyndal normalne rukou
kdyz vidim, jak to zarezava, tak je nekdy napatlam rezistinem

i dnes jsou i drazsi a to nema ani klimu auto.bazos.cz/inzerat/... /Felicia-Combi-Family-13-M PI-LPG-TOP-stav-servo-4xAi rbag.php



-> saskyn2: -> Nwkt: jj, diky

-> Jarda: JJ, jak píše nwkt, Petr Šíma(motorpower)
-> palinator 22.12.17 07:41:31: Já vím jak to myslíš, na druhou stranu dříče udělat můžeš z jakýhokoliv auta pokud ti není líto těch peněz cos za něj dal a pokud budeme uvažovat, že cena těch aut bude stejná, tak je přece jedno jestli dojebeš na stavbu jedničku nebo dvojku.
Je to podobná situace jako když cca- 4 roky zpátky byli blázni, co byli schopný dát za topovou felicii 50.000 a používat jí na běžný ježdění, když se v té době dala za ty samé peníze koupit O1. Ti co tenkrát koupili top ficku tak maj dneska vrak v ceně 5000 a musej se nejspíš poohlížet po něčem novějším. Ti co za ty peníze koupili O1 tak maj ted taky třeba vrak, ale takovej kterej jim další 4 roky ještě bude bez problémů sloužit, navíc vlastně doted jezdili v lepším autě. Nehledě na zbytkovou cenu která bude u tý O1 cca 4násobná. Takhle to myslim. A z tohohle pohledu dává prostě víc smysl jako auto na dobití něco za mín peněz, nebo pak naopak něco co za 5 let nebude materiálně zastaralý veterán. Ale jak říkám, je to každého věc a v žádném případě ti to nechci rozmlouvat. Pro volbu O1 zase mluví extrémně nízké ceny dílů v kombinaci s nesmrtelností a je fakt že ta rotačka např. jezdí o 1l mín než třeba PD a to pak už záleží na každém soudruhu kolik najezdí a kdy se mu ten rozdíl vrátí...
Je to podobná situace jako když cca- 4 roky zpátky byli blázni, co byli schopný dát za topovou felicii 50.000 a používat jí na běžný ježdění, když se v té době dala za ty samé peníze koupit O1. Ti co tenkrát koupili top ficku tak maj dneska vrak v ceně 5000 a musej se nejspíš poohlížet po něčem novějším. Ti co za ty peníze koupili O1 tak maj ted taky třeba vrak, ale takovej kterej jim další 4 roky ještě bude bez problémů sloužit, navíc vlastně doted jezdili v lepším autě. Nehledě na zbytkovou cenu která bude u tý O1 cca 4násobná. Takhle to myslim. A z tohohle pohledu dává prostě víc smysl jako auto na dobití něco za mín peněz, nebo pak naopak něco co za 5 let nebude materiálně zastaralý veterán. Ale jak říkám, je to každého věc a v žádném případě ti to nechci rozmlouvat. Pro volbu O1 zase mluví extrémně nízké ceny dílů v kombinaci s nesmrtelností a je fakt že ta rotačka např. jezdí o 1l mín než třeba PD a to pak už záleží na každém soudruhu kolik najezdí a kdy se mu ten rozdíl vrátí...
-> Jarda: SGS Motorpower Třebotov
-> dragon_cb_cz 22.12.17 16:00:35: jj, vzpominam na ten inz., docela jsem o ni uvazoval
mela vyhrev sedacek? kolik Ti brala? Ta E2 je uspornejsi... ja jezdil s 81kW predokolkou a snazil jsem se z toho dostat maximum (s rozumnym porusovanim predpisu teda) a pres 5,5l/100km jsem se nemohl dostat, nechala me jen jednou v Pohorelicich - nejaky rele, asi cerpadla...
Nevim jakej to byl teda rok, ale mela uz novej interier a stara svetla.

Nevim jakej to byl teda rok, ale mela uz novej interier a stara svetla.
-> dragon_cb_cz:
Dneska jsem se v rámci přípravy svezl v bratrancově chudší ASV ségře, abych měl s čim porovnávat a abych pravdu řek, tak mě to spíš zklamalo. Oproti Toledu to minimálně pocitově moc nejede (navíc odezva na plyn mi přijde taková ekologicky tupá, asi by to chtělo zvednout bohatost
), řadí to sice na kratších drahách, ale je to tužší, nebrzdí to tak precizně, hlukově od motoru je to s Toledem podobný, i když ten zvukovej projev je asi kvůli EURO3 vstřikům trochu jinej. A nejhorší je, že to auto je všeobecně udělaný, takže žádnej vrak, i když to má teda asi víc km, než udávanejch necelejch 300.
Na druhou stranu to nehulí, jde to zavírat aniž by se muselo třísknout jak traktorem, nevrže v tom všude všechno a nejsou shnilý lemy a podlahy. Samotnýho by mě zajímalo, do jaký míry jde o zvyk.
Zejtra se uvidí na konkrétním případě, jestli jsem ochotnej dát tolik peněz do plusu za vlastnosti, který nevim do jaký míry budou taky plusový.
Dneska jsem se v rámci přípravy svezl v bratrancově chudší ASV ségře, abych měl s čim porovnávat a abych pravdu řek, tak mě to spíš zklamalo. Oproti Toledu to minimálně pocitově moc nejede (navíc odezva na plyn mi přijde taková ekologicky tupá, asi by to chtělo zvednout bohatost

Na druhou stranu to nehulí, jde to zavírat aniž by se muselo třísknout jak traktorem, nevrže v tom všude všechno a nejsou shnilý lemy a podlahy. Samotnýho by mě zajímalo, do jaký míry jde o zvyk.
Zejtra se uvidí na konkrétním případě, jestli jsem ochotnej dát tolik peněz do plusu za vlastnosti, který nevim do jaký míry budou taky plusový.