Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18383 příspěvků (zobrazeno 15751 až 15800) od 04.01.2015 do 30.06.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
17:32:11
24.11.2017
MXMarek
Na Octavii 2 se po každém zapnutí zapalování rozsvítí kontrolka prasklé žárovky a na displeji to vypíše, že je prasklá žárovka pravého dálkového světla. Jenže když je rozsvítím, tak žárovka svítí a pak zhasne i kontrolka. Jak se toho zbavím?
06:47:44
24.11.2017
StepaNoFUN
-> MVM: Ano, 13,8 jako uržovací beru. ;-) I když pro baterku taky není úplně vhodný, když je neustále připojená na udržovacím nabíjení a není z ní naprosto žádnej odběr. Lepší jsou časový pulsy. Ale to už jsme někde jinde. ;-)

Každopádně těch 14,5 o kterejch se mluvilo je už dost, pokud je to trvale. Některý altíky maj například teplotní kompenzaci napětí (studenej altík se snaží rychle dotlouct baterku, protože počítá, že z ní byl velkej odběr od studenýho startu motoru, po ohřátí na určitou teplotu se napětí sníží), takže je možný, že za studena tam bude víc, než pak při provozu. Těch následně uváděnejch 14,2-14,4 je pak OK.

Každopádně taky záleží na tom, čím se to měří. Co si budeme povídat... Dnes prodávaný multimetry za 200-300Kč přesností příliš neoplývají. Takže orientačně dobrý, ale řešit nějaký desetiny je v tomhle případě asi jako chtím měřit časy na okruhu budíkem...
06:25:50
24.11.2017
MVM
-> StepaNoFUN: Uvádějí,ale je potřeba pročíst celej odstavec a v jaký souvislosti a při jaký carakteristice toho koncovýho svorkovýho napětí dosáhnou a po jak dlouhou dobu. To napětí až 14,8 je hraniční maximum,kdy dochází už k tvorbě plynu. (Píšu to ve vztahu k ukončení nabíjení - většina inteligentních nabíječek stejně spadne níž s bezpečnou rezervou - před dosažením toho napětí) Samozřejmě u solárních zdrojů je ta nabíjecí charakteristika propracovaná a složitější aby články v aku absorbovaly co nejvíce a přitom byla extrémní životnost. 13,8V už (ano omlouvám se ) není nabíjecí napětí,ale spíš udržovací kdy je to pod hranicí plynování a není omezeno časem..
22:29:01
23.11.2017
StepaNoFUN
-> MVM: Nebyl bych si tak jistej. Solár, kterej AGM "umí" kolikrát pouští i přes 14V. Navíc je tam ještě teplotní kompenzace, kterou mám zapojenou (čidlo přidělaný přímo na baterce)...

Každopádně například zde:www.sossoukyjov.cz/data/. ../VY_32_INOVACE_6a04.pdf Uváděj pro AGM 14,6 - 14,8V ;-)
upraveno 1x, naposled 23.11.2017 22:30:52
21:08:12
22.11.2017
Venca.
-> Tom Troll: Na 1.9 pd jsem jednohmotu dával a po 100 tis. všechno ok. Nicméně už bych to nedělal, na komfortu je to trochu poznat.
21:06:45
22.11.2017
Venca.
-> suri 22.11.17 19:00:44: Je to 11/2010, dá se to zjistit podle vinu jestli tam je?
19:44:56
22.11.2017
MVM
-> palinator 22.11.17 19:27:52: To konkrétně u AGM nesnmí nabíjení přesáhnout 13,8V (2,3Vč) - tj, bezpečně pod hranicí plynování 4
19:27:52
22.11.2017
palinator
-> MVM:

AGM snad můžou až 14,8 V.
19:03:59
22.11.2017
Tom Troll
Moc ti k tomu neřeknu ale ať je to na jakymkoli motoru rozhodně odolej pokušení dát tam místo dvouhmoty normální jednohmotu, jak se občas dělá protože "je to tam zbytečně". Na první pohled se nepozná rozdíl a je to levnější ale pak začnou netlumené kmity po nájezdu pár tisíc km dělat neplechu.
19:00:44
22.11.2017
suri
-> Venca.: tie prvé mali , potom už nie
18:56:50
22.11.2017
Venca.
-> suri: 1.6 nemá dvojhmotu? V popisu z CB auto je psáno, že je třeba vyměnit spojku včetně setrvačníku, tak nevím..., ještě sem se s tim ani nesvezl.
18:46:58
22.11.2017
MVM
18:34:06
22.11.2017
suri
-> Venca.: problém nie je žiadny , ale moc 1,6 čo má dvojhmotu asi nie je
18:30:02
22.11.2017
Venca.
Ahoj, je nějaká zásadní komplikace ve výměně dvouhmoty na O2 face 1.6 tdi? Mám možnost teď za dobře odkoupit služebák, tak abych si nenaběhnul...



Dík za rady.
19:05:52
21.11.2017
Milan 136
-> charon: tam nejde o vyresetování. Ale když tu baterku odpojíš a připojíš, tak se to zase probudí. Zacvakat zámky včetně kapoty, pokud má spínač a zamknout. Pak nechat cca půl hodiny usnout a pak měřit. V normálu je kolem 20 mA
18:54:19
21.11.2017
saskyn2
Hlavně taky musíš zacvaknout zámek od kapoty, jinak se ti to bude uspávat dlouho.
16:57:16
21.11.2017
charon
Jako to by se vyresetovali hodiny a paměť z rádi mě netrápí a octu máme ve výbavě holobyt ... A DO k centrálu je dodělávaný
12:51:09
21.11.2017
Nwkt
-> charon: Musíš ho zamknout a nevím jestli O1 uspává jednotky nebo ne. Ale u O2 to trvá třeba 15-20 minut než se všechno uspí a odebírá to z baterky minimum
12:50:38
21.11.2017
palinator
-> charon:

Přepneš měřák na A (u lepších multimetrů musíš taky zapojit jiný svorky měřáku, radši na rozsah 10A ať neuděláš pojistku), jeden kablík dáš na kontakt baterky (až pod oko) a druhej na kabelový oko tak, abys moh sundat svorku bez přerušení obvodu (proud poteče ampérmetrem, neměly by se ti vyresetovat hodiny, atp.). Pokud máš digitální multimetr tak ani neřešíš směr proudu. Jen to pak nezapomeň zas vrátit na volty, ampérmetr při snaze měřit napětí baterky udělá bez výjimky docela schopnej zkrat.1
upraveno 1x, naposled 21.11.2017 12:51:42
12:43:29
21.11.2017
charon
-> Jarda/felda: Nerozumím řeči tvého kmene. Já sice jakž takž umím změřit voltmetrem napětí, ale tím moje znalosti elektriky víceméně končí, takže nějakej postup pro blbce by nebyl?
11:29:35
21.11.2017
Jarda/felda
-> charon 21.11.17 08:34:07: správně by si při "odpojení" baterky neměl přerušit obvod 4
08:34:07
21.11.2017
charon
Tak jsem to včera měřil, pokud zapnu spotřebiče - světla, výstražný blinkry, rádio, topení - tak to na volnoběh občas sleze na 14 - 14,2 V, jinak od 1000 do 3500 otáček drží stále 14,2 - 14,4 V. Bez spotřebičů stále 14,2-14,4 na volnoběh i v otáčkách. Testována jak za jízdy (cca 15 km) tak potom v různých otáčkách. Dneska ještě zkusím změřit odběr proudu co má auto v klidu. A propos jak správně na to? Odpojit mínus od baterky, dát mezi kostru a mínusovou svorku baterky měřák a měřit? Jakej je normální odběr? Auto má dodělávaný DO k centrálu, palubní počítač a rádio, jinak tam výbava není.
upraveno 1x, naposled 21.11.2017 08:34:49
22:25:37
20.11.2017
palinator
-> MVM:

Jak u čeho...
21:33:44
20.11.2017
MVM
-> palinator: Napětí 14,4V (nebo 2,4V na článek) by se nikdy nemělo překračovat. Je to hranice plynování.. 4
21:25:10
20.11.2017
palinator
-> Pavell:

Dovolím si nesouhlasit. Pokud je na olověný baterce 14,5 V, znamená to buď, že je baterka už v pokročilé fázi nabití a stačí tudíž pro dosažení tohoto napětí už jen malý proud a nebo že alternátor pere do baterky poměrně značný proud, který dokáže na svorkách 14,5 V vytvořit. 14,5 V už fakt není na Pb šestičlánek málo. Kdybychom se bavili o nějakých napětích 13-13,5 V, tam je ta charakteristika asi kdovíjaká a kdoví, jaké napětí odpovídá jakému proudu.

Zkusim někde sehnat nějaký VA charakteristiky.
20:32:08
20.11.2017
Pavell
-> charon: a to že to dává 14,5 V nic neznamená.Takže bych se spíš zaměřil na správnou funkci dobíjecího proudu alternátoru. Zkus dát pouze jinou baterku, pokud to zas bude takhle padat tak altík ven a na opravu s ním.4
20:22:47
20.11.2017
Pavell
-> Nwkt 20.11.17 08:43:37: Ano, 0.10mm.

-> charon: Tímhle stylem jezdíme celý roky a baterka to dává v pohodě.

Kupoval jsem asi snad 3 roky zpět taky Vartu - už nevím jakou, ale tu drahou a zatím vše OK. Naopak mám špatné zkušenosti se zmiňovanou Banerkou3
15:22:29
20.11.2017
charon
-> palinator: Mám to v planu, až přijedu dom, tak na to připojit měřák a chvíli pojezdit. Jestli mi teda dostanou kabely. Jinak bude jízda s hodne zastavkama. Jako na altiku je vse puvodní a auto ma nahrkano cca 280 000, takze uz by mel nárok na to, aby chtěl repas.
14:29:30
20.11.2017
palinator
-> charon:

Jinak ten altík radši změř několikrát. Taky jsem myslel, že dobíjí v pohodě, jenže on dobíjel chvíli, pak ne, pak zase jo - nakonec šla pryč jak baterka tak altík.4
14:26:07
20.11.2017
palinator
-> Nwkt 20.11.17 10:36:38:

Nevim jestli je proud altíku tak kritickej pro dobíjení, samozřejmě pokud není na palubě odběr jak prase. Důležitější je podle mě kvalita a kapacita baterky. Ve Swiftu je Silver 52 Ah, alternátor to má jak z kola, jezdí to trasy většinou 3 km ráno a 3 km odpoledne a dobíjí se to v pohodě. Je to už druhá Silver, jednu mám ještě ve škodovce už snad 9. rokem, ale tam je provoz jen veteránskej, takže to je samozřejmě něco jinýho.

Naposled jsem ale do spotřebáka kupoval Exide Premium tak jsem zvědav co vydrží.
13:28:05
20.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 20.11.17 10:56:51: varta obecne, pak jeste silver... Varty mi vzdy odrsly do 3 let :/ banerka 7 let, ruzne noname- vse nad 6 let, jen ta varta mi nikdy nevydrzela, jeden clanek ztratil kapacitu, zacal se prebijet, az se rozsypal... Vzdy u zanovni varty
12:11:26
20.11.2017
charon
Já s Vartou Black mám taky špatnou zkušenost, ale to je ta nejlevnější řada, kdysi jsem ji koupil z nouze, protože jsem daleko od baráku vytřískal baterku kvůli špatnýmu relé benzínovýho čerpadla. Vydržela přesně rok a dva měsíce.

Elektromobil ženský nekoupím, protože tomu nevěřím a nemám na něj a ona hlavně potřebuje auto, kam se rozumně vleze s děckem, kočárkem, tchýní a nákupem. I když už jsem jí navrhoval vyměnit naftu za benzíňák. Jinak po tom nabití bylo 2x startování + následná jízda cca 12 km. Jinak auto stálo. A do garáže ho dát nemůžu, protože tam není místo a jak vyklidím krámy, tak tam půjde Favorit na opravu. Takže garáž až příští rok.
upraveno 1x, naposled 20.11.2017 12:12:51
10:56:51
20.11.2017
minno
-> Jarda - zrušená registrace 20.11.17 10:45:55: Máš s Vartou takúto zlú skúsenosť u viacerých kusov, alebo len jedna? Blue aj Silver? Ja práveže zas len Vartu a OK :)
10:53:38
20.11.2017
minno
-> charon 20.11.17 08:19:22: Vartu Silver mám v škodovke 6 rokov a stále OK.

Týždeň státia je dosť dlhá doba, to vie baterku už celkom pekne vybiť (hlavne teraz v zime), ak už aj pred odstavením auta bola trochu slabšia (že si ju nabíjal je síce pekné, ale ak žena potom x-krát štartovala na krátkych trasách?), tak sa nie je čomu čudovať.

Zmeraj si odber auta pri vypnutom zapaľovaní.

Takto podobne sa používa auto rodičov (nákupy a často krátke jazdy po meste - 2 km, občas trasy max. 15-30 km, potom zas auto stojí 3-4 dni), kúpil som malú solárnu nabíjačku do zapaľovača, vždy doma pri zaparkovaní ju dám na palubku, občas baterku zmeriam a stále drží cca 12,55 V, ten solár pri stání aspoň kompenzuje ten odber na prázdno + niečo málo na dobitie.
upraveno 1x, naposled 20.11.2017 10:54:31
10:45:55
20.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> charon 20.11.17 08:19:22: cokoliv jineho, nez vartu, ta vydrzi leda zaruku, baner treba4 a je fakt, ze na kratkych trasach se to tezko staci dobit, kor v zime...
10:36:38
20.11.2017
Nwkt
-> Bukaj: Nemyslím. Jezdím takhle taky a vždycky v pohodě. Akorát u rotačky jsem měl 120A altík a v Passatu 180A
10:27:12
20.11.2017
Bukaj
-> charon: Tohle není baterkou, ale stylem používání. Kup ženě elektromobil, nebo maloobjemový benziňák 4

Tohle jsi asi nechtěl slyšet, ale fyziku neočůráš1
08:43:37
20.11.2017
Nwkt
-> Pavell: Dávals podložky?
08:19:22
20.11.2017
charon
Sokolíci, jakou byste mi doporučili baterku do jedničkove octy TDi 66 kw (rok 2000)? Teď je tam Varta Silver Dynamic, dva a půl roku a je kaput, po tejdnu stání to sotva otočí motorem (na svorkách 11,5 V a to jsem jí tejden předtím nabíjel). Je pravda, že s tim teď jezdí zejména ženská s malou, krátké trasy (do 12 ti km) a často startuje (nákupy a doktoři). Altík jsem měřil a dává 14,5 V, takže dobíjet by to snad mělo době.
upraveno 1x, naposled 20.11.2017 08:19:41
22:56:31
19.11.2017
Pavell
-> palinator: Mě to dřív dělalo taky jen občas, treba 2x do roka. Ale teď to začalo už dost poškubávat a hlavně padat do nouzaku. Jezdí s tim teď hlavně manželka, takže nějaký protahávání se nekonalo. Jen já občas a to už teď nazabralo.

Nicméně opravu a úpravu si to už žádalo. Teď to jede fakt hezky až jsem byl překvapený. Rovnou jsem čistil sání a EGR. Tak snad to dalších cca 200tis. vydrží1
upraveno 2x, naposled 19.11.2017 22:57:35
21:29:55
19.11.2017
palinator
-> Pavell:

Já nějakou dobu od koupi měl taky občas váznoucí lopatky, ale nějak se to časem samo opravilo. A to tomu dám čočku jen občas, jinak úsporná jízda. Asi se to turbo začíná nějak natahovat a za chvíli poletí. 3
20:50:11
17.11.2017
Pavell
Tak už mě to také dohnalo k nápravě aneb zatuhlá regulace turba u O1 1,9 TDI. Vše vyčištěno, upraveno. Teď už zase lítá jako za mlada. Na fotce jsou vidět stopy po drhnoucích lopatkach.

Celkově děsná, špinavá práce na víc jak půl dne.
zvětšit Octavia 1, 2, 3, 4 - obrázek od Pavell vložen 17.11.2017 20:50:11
08:07:57
17.11.2017
Bukaj
-> saskyn2: Ajaj, škoda, no... 8
18:15:31
15.11.2017
saskyn2
-> Bukaj: Hele tak soráč, našel jsem jich asi 10 na fabii, na O1 jsem to už vyhodil.
01:44:35
15.11.2017
saskyn2
-> Bukaj: Zítra po ní kouknu, snad jí tam ještě mám.
23:52:06
14.11.2017
Bukaj
-> saskyn2: Tak mělo by to bejt stejný snad pro všechny motorizace - lišilo se to jen u automatu... 6

www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/1j0199851aa-vzpera-n apravnice-zadni-febi-24311 .html

Problém asi bude, že na to trochu teče olej a ta druhovýrobní guma byla fakt nějaká sračková...

...ale myslím, že jsem tehdy nekupoval to nejlevnější a bral jsem asi za 700 něco německýho, tuším Meyle...

Tak kdy se můžu stavit? 4
upraveno 1x, naposled 14.11.2017 23:55:35
23:37:06
14.11.2017
saskyn2
-> Bukaj 14.11.17 23:00:00: Marně přemýšlým kdy jsem naposled řešil vzpěru na nějaký jedničkový oktě. Podle mě si koupil nějaký extra shit, nebo máš problém někde jinde. Dokonce i jako použitej díl se to nikdy nedalo prodat za víc jak 300 a to i v době kdy ty auta ještě měli nějakou rozumnou cenu. Někde zjisti jestli je to stejný z 1.4 16v a najdu ti za 300 Kč pěknou co měla 110 najeto4
23:00:00
14.11.2017
Bukaj
Zase po letech řeším tátovu Octavii 1,8 20V.

Už je to slušný vrak, původně jsem chtěl řešit jen výfuk (obsah katalyzátoru momentálně dlí ve středovém dílu výfuku) a zjišťuji další a další neduhy. Docela mne naštvalo, že reakční vzpěra agregátu, kterou jsem relativně nedávno měnil (cca 4 roky zpět) je opět na kaši. Tehdy jsem koupil nějakou druhošku, protože origo stála ranec. Dneska jsem letmo koukal po netu a je milion výrobců a ceny od 370 do 2500 Kč9 Asi nemá cenu do toho kupovat něco extra, ale pokud druhoška vydrží dva roky za sedm stovek, tak je to teda k pos.ání...8 A předpokládám, že ten malej kulatej silentblok se zalitou ocelovou "pákou" samostatně neseženu...

Nevíte o nějakém levném zdroji dílů? Stále přemýšlím, jestli něco nebrat z vrakáče (nicméně v okolí tu mám dva a na obou jsou ceny použitých dílů 2/3 ceny nového origo dílu - hrozný židi tady10 ). Hodnota toho auta je cca 15-20 tisíc a když do něj nasypu desítku v dílech, práci nepočítaje, tak to bude furt stejnej křáp a jenom vyhozený peníze a čas...8

Tohle jsou momenty, kdy si říkám, jak jsou zlatý škodovky, Favoriti a Feldy - díly za zlomek ceny (tohle přestává platit u řady 742 - alespoň co se nových dílů týče - použité díly jsou stále prakticky zadarmo), jednoduchý servis,...

Chjo...81
21:57:44
14.11.2017
Milan 136
-> Jarda/felda 14.11.17 21:39:05: tak jasně. Ale můžeš taky něco koupit a být s tím nespokojen4
21:39:05
14.11.2017
Jarda/felda
-> Milan 136 14.11.17 17:14:13: koho chleba jíš toho píseň zpívej 4
Extreme Tyres