Octavia 1, 2, 3, 4

prohledat
18596 příspěvků (zobrazeno 15951 až 16000) od 04.01.2015 do 25.09.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
18:46:00
27.11.2017
Pavell
Zdravím, rychlý dotaz.

Oct 1 fl - výbava classic - stará palubka nový budíky - jsou budíky použitelný do nový palubky?

díky4
08:54:39
27.11.2017
charon
Tak se hlásím s poznatky měření klidové spotřeby proudu na naší O1 tdi 2000. Auto bralo 0,54 A - jak ihned po zamknutí, tak po 15ti, 30ti i 45ti minutách. Někdo se vyřádil na zapojení rádia - já jsem to po koupi a při instalaci rádia nekontroloval, ale ve svazku bylo spojeno spínaných 12V a trvalých 12V. Takže opraveno, aktuálně je odběr 0,05A (což je 50mA jestli se nepletu) a to už by mělo být v cajku, nebo ne?

Nicméně jsem to pak zkoušel měřit v různých rozsahách a furt mi to ukazovalo 0,00, pouze pokud jsem ampérmetr nastavil na rozsah do 10A tak jsem naměřil 0,05. Měřil jsem to dvěma různými měřáky, nicméně oba jsou v kategorii Made in Vietnam za 300 kč ...
upraveno 2x, naposled 27.11.2017 08:55:17
23:56:15
26.11.2017
Bukaj
-> Fávo forever: Jestli to není vlastnost a ne závada - třeba to měnili po faceliftu v 1999, případně jestli se to u novějších nedá nastavit přes diag a jednotku centrálu?
19:27:14
26.11.2017
Fávo forever
-> Bukaj: A proč ta moje potvora nespolupracuje.. ? že by nějakej špatnej drátek? Mimichodem tatíkova rv.03 elegance má taky svojí hlavu. Kufr né a né spolupracovat s centrálem a štáva tam jde.
19:06:58
26.11.2017
Bukaj
-> Fávo forever: Jo, i tátova 1,8 20V 1997 to umí 4
18:35:09
26.11.2017
Fávo forever
-> StepaNoFUN: Švagrova 1.8i rv.98 to bohužel umí a mě to sere 3
18:21:06
26.11.2017
StepaNoFUN
-> Fávo forever: že by z kufru chodilo dovírání oken? Nikdy jsem nezkoušel, ale pochybuju....
18:11:50
26.11.2017
Fávo forever
Pánové, nenapadá někoho z Vás co je špatně, když klíčem v kufru sice odemču a zamču auto, ale nezavřu okna? TDi rv.99 LaK. 6
17:48:38
26.11.2017
MXMarek
-> Milan 136: -> havlik: -> Nwkt: Žárovka vyměněná a je klid, díky.
19:40:21
24.11.2017
Nwkt
-> MXMarek: můžeš odkodovat cold diagnosis
18:58:14
24.11.2017
Milan 136
-> MXMarek: podival bych se do toho svetla, pripadne tu zarovku vymenil
17:40:35
24.11.2017
MXMarek
-> havlik: To pomůže? Ta žárovka svítí... Je to moje první auto s touhle fičurou...
17:37:03
24.11.2017
havlik
-> MXMarek: Zkusí bych ji treba vyměnit?
17:32:11
24.11.2017
MXMarek
Na Octavii 2 se po každém zapnutí zapalování rozsvítí kontrolka prasklé žárovky a na displeji to vypíše, že je prasklá žárovka pravého dálkového světla. Jenže když je rozsvítím, tak žárovka svítí a pak zhasne i kontrolka. Jak se toho zbavím?
06:47:44
24.11.2017
StepaNoFUN
-> MVM: Ano, 13,8 jako uržovací beru. ;-) I když pro baterku taky není úplně vhodný, když je neustále připojená na udržovacím nabíjení a není z ní naprosto žádnej odběr. Lepší jsou časový pulsy. Ale to už jsme někde jinde. ;-)

Každopádně těch 14,5 o kterejch se mluvilo je už dost, pokud je to trvale. Některý altíky maj například teplotní kompenzaci napětí (studenej altík se snaží rychle dotlouct baterku, protože počítá, že z ní byl velkej odběr od studenýho startu motoru, po ohřátí na určitou teplotu se napětí sníží), takže je možný, že za studena tam bude víc, než pak při provozu. Těch následně uváděnejch 14,2-14,4 je pak OK.

Každopádně taky záleží na tom, čím se to měří. Co si budeme povídat... Dnes prodávaný multimetry za 200-300Kč přesností příliš neoplývají. Takže orientačně dobrý, ale řešit nějaký desetiny je v tomhle případě asi jako chtím měřit časy na okruhu budíkem...
06:25:50
24.11.2017
MVM
-> StepaNoFUN: Uvádějí,ale je potřeba pročíst celej odstavec a v jaký souvislosti a při jaký carakteristice toho koncovýho svorkovýho napětí dosáhnou a po jak dlouhou dobu. To napětí až 14,8 je hraniční maximum,kdy dochází už k tvorbě plynu. (Píšu to ve vztahu k ukončení nabíjení - většina inteligentních nabíječek stejně spadne níž s bezpečnou rezervou - před dosažením toho napětí) Samozřejmě u solárních zdrojů je ta nabíjecí charakteristika propracovaná a složitější aby články v aku absorbovaly co nejvíce a přitom byla extrémní životnost. 13,8V už (ano omlouvám se ) není nabíjecí napětí,ale spíš udržovací kdy je to pod hranicí plynování a není omezeno časem..
22:29:01
23.11.2017
StepaNoFUN
-> MVM: Nebyl bych si tak jistej. Solár, kterej AGM "umí" kolikrát pouští i přes 14V. Navíc je tam ještě teplotní kompenzace, kterou mám zapojenou (čidlo přidělaný přímo na baterce)...

Každopádně například zde:www.sossoukyjov.cz/data/. ../VY_32_INOVACE_6a04.pdf Uváděj pro AGM 14,6 - 14,8V ;-)
upraveno 1x, naposled 23.11.2017 22:30:52
21:08:12
22.11.2017
Venca.
-> Tom Troll: Na 1.9 pd jsem jednohmotu dával a po 100 tis. všechno ok. Nicméně už bych to nedělal, na komfortu je to trochu poznat.
21:06:45
22.11.2017
Venca.
-> suri 22.11.17 19:00:44: Je to 11/2010, dá se to zjistit podle vinu jestli tam je?
19:44:56
22.11.2017
MVM
-> palinator 22.11.17 19:27:52: To konkrétně u AGM nesnmí nabíjení přesáhnout 13,8V (2,3Vč) - tj, bezpečně pod hranicí plynování 4
19:27:52
22.11.2017
palinator
-> MVM:

AGM snad můžou až 14,8 V.
19:03:59
22.11.2017
Tom Troll
Moc ti k tomu neřeknu ale ať je to na jakymkoli motoru rozhodně odolej pokušení dát tam místo dvouhmoty normální jednohmotu, jak se občas dělá protože "je to tam zbytečně". Na první pohled se nepozná rozdíl a je to levnější ale pak začnou netlumené kmity po nájezdu pár tisíc km dělat neplechu.
19:00:44
22.11.2017
suri
-> Venca.: tie prvé mali , potom už nie
18:56:50
22.11.2017
Venca.
-> suri: 1.6 nemá dvojhmotu? V popisu z CB auto je psáno, že je třeba vyměnit spojku včetně setrvačníku, tak nevím..., ještě sem se s tim ani nesvezl.
18:46:58
22.11.2017
MVM
18:34:06
22.11.2017
suri
-> Venca.: problém nie je žiadny , ale moc 1,6 čo má dvojhmotu asi nie je
18:30:02
22.11.2017
Venca.
Ahoj, je nějaká zásadní komplikace ve výměně dvouhmoty na O2 face 1.6 tdi? Mám možnost teď za dobře odkoupit služebák, tak abych si nenaběhnul...



Dík za rady.
19:05:52
21.11.2017
Milan 136
-> charon: tam nejde o vyresetování. Ale když tu baterku odpojíš a připojíš, tak se to zase probudí. Zacvakat zámky včetně kapoty, pokud má spínač a zamknout. Pak nechat cca půl hodiny usnout a pak měřit. V normálu je kolem 20 mA
18:54:19
21.11.2017
saskyn2
Hlavně taky musíš zacvaknout zámek od kapoty, jinak se ti to bude uspávat dlouho.
16:57:16
21.11.2017
charon
Jako to by se vyresetovali hodiny a paměť z rádi mě netrápí a octu máme ve výbavě holobyt ... A DO k centrálu je dodělávaný
12:51:09
21.11.2017
Nwkt
-> charon: Musíš ho zamknout a nevím jestli O1 uspává jednotky nebo ne. Ale u O2 to trvá třeba 15-20 minut než se všechno uspí a odebírá to z baterky minimum
12:50:38
21.11.2017
palinator
-> charon:

Přepneš měřák na A (u lepších multimetrů musíš taky zapojit jiný svorky měřáku, radši na rozsah 10A ať neuděláš pojistku), jeden kablík dáš na kontakt baterky (až pod oko) a druhej na kabelový oko tak, abys moh sundat svorku bez přerušení obvodu (proud poteče ampérmetrem, neměly by se ti vyresetovat hodiny, atp.). Pokud máš digitální multimetr tak ani neřešíš směr proudu. Jen to pak nezapomeň zas vrátit na volty, ampérmetr při snaze měřit napětí baterky udělá bez výjimky docela schopnej zkrat.1
upraveno 1x, naposled 21.11.2017 12:51:42
12:43:29
21.11.2017
charon
-> Jarda/felda: Nerozumím řeči tvého kmene. Já sice jakž takž umím změřit voltmetrem napětí, ale tím moje znalosti elektriky víceméně končí, takže nějakej postup pro blbce by nebyl?
11:29:35
21.11.2017
Jarda/felda
-> charon 21.11.17 08:34:07: správně by si při "odpojení" baterky neměl přerušit obvod 4
08:34:07
21.11.2017
charon
Tak jsem to včera měřil, pokud zapnu spotřebiče - světla, výstražný blinkry, rádio, topení - tak to na volnoběh občas sleze na 14 - 14,2 V, jinak od 1000 do 3500 otáček drží stále 14,2 - 14,4 V. Bez spotřebičů stále 14,2-14,4 na volnoběh i v otáčkách. Testována jak za jízdy (cca 15 km) tak potom v různých otáčkách. Dneska ještě zkusím změřit odběr proudu co má auto v klidu. A propos jak správně na to? Odpojit mínus od baterky, dát mezi kostru a mínusovou svorku baterky měřák a měřit? Jakej je normální odběr? Auto má dodělávaný DO k centrálu, palubní počítač a rádio, jinak tam výbava není.
upraveno 1x, naposled 21.11.2017 08:34:49
22:25:37
20.11.2017
palinator
-> MVM:

Jak u čeho...
21:33:44
20.11.2017
MVM
-> palinator: Napětí 14,4V (nebo 2,4V na článek) by se nikdy nemělo překračovat. Je to hranice plynování.. 4
21:25:10
20.11.2017
palinator
-> Pavell:

Dovolím si nesouhlasit. Pokud je na olověný baterce 14,5 V, znamená to buď, že je baterka už v pokročilé fázi nabití a stačí tudíž pro dosažení tohoto napětí už jen malý proud a nebo že alternátor pere do baterky poměrně značný proud, který dokáže na svorkách 14,5 V vytvořit. 14,5 V už fakt není na Pb šestičlánek málo. Kdybychom se bavili o nějakých napětích 13-13,5 V, tam je ta charakteristika asi kdovíjaká a kdoví, jaké napětí odpovídá jakému proudu.

Zkusim někde sehnat nějaký VA charakteristiky.
20:32:08
20.11.2017
Pavell
-> charon: a to že to dává 14,5 V nic neznamená.Takže bych se spíš zaměřil na správnou funkci dobíjecího proudu alternátoru. Zkus dát pouze jinou baterku, pokud to zas bude takhle padat tak altík ven a na opravu s ním.4
20:22:47
20.11.2017
Pavell
-> Nwkt 20.11.17 08:43:37: Ano, 0.10mm.

-> charon: Tímhle stylem jezdíme celý roky a baterka to dává v pohodě.

Kupoval jsem asi snad 3 roky zpět taky Vartu - už nevím jakou, ale tu drahou a zatím vše OK. Naopak mám špatné zkušenosti se zmiňovanou Banerkou3
15:22:29
20.11.2017
charon
-> palinator: Mám to v planu, až přijedu dom, tak na to připojit měřák a chvíli pojezdit. Jestli mi teda dostanou kabely. Jinak bude jízda s hodne zastavkama. Jako na altiku je vse puvodní a auto ma nahrkano cca 280 000, takze uz by mel nárok na to, aby chtěl repas.
14:29:30
20.11.2017
palinator
-> charon:

Jinak ten altík radši změř několikrát. Taky jsem myslel, že dobíjí v pohodě, jenže on dobíjel chvíli, pak ne, pak zase jo - nakonec šla pryč jak baterka tak altík.4
14:26:07
20.11.2017
palinator
-> Nwkt 20.11.17 10:36:38:

Nevim jestli je proud altíku tak kritickej pro dobíjení, samozřejmě pokud není na palubě odběr jak prase. Důležitější je podle mě kvalita a kapacita baterky. Ve Swiftu je Silver 52 Ah, alternátor to má jak z kola, jezdí to trasy většinou 3 km ráno a 3 km odpoledne a dobíjí se to v pohodě. Je to už druhá Silver, jednu mám ještě ve škodovce už snad 9. rokem, ale tam je provoz jen veteránskej, takže to je samozřejmě něco jinýho.

Naposled jsem ale do spotřebáka kupoval Exide Premium tak jsem zvědav co vydrží.
13:28:05
20.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> minno 20.11.17 10:56:51: varta obecne, pak jeste silver... Varty mi vzdy odrsly do 3 let :/ banerka 7 let, ruzne noname- vse nad 6 let, jen ta varta mi nikdy nevydrzela, jeden clanek ztratil kapacitu, zacal se prebijet, az se rozsypal... Vzdy u zanovni varty
12:11:26
20.11.2017
charon
Já s Vartou Black mám taky špatnou zkušenost, ale to je ta nejlevnější řada, kdysi jsem ji koupil z nouze, protože jsem daleko od baráku vytřískal baterku kvůli špatnýmu relé benzínovýho čerpadla. Vydržela přesně rok a dva měsíce.

Elektromobil ženský nekoupím, protože tomu nevěřím a nemám na něj a ona hlavně potřebuje auto, kam se rozumně vleze s děckem, kočárkem, tchýní a nákupem. I když už jsem jí navrhoval vyměnit naftu za benzíňák. Jinak po tom nabití bylo 2x startování + následná jízda cca 12 km. Jinak auto stálo. A do garáže ho dát nemůžu, protože tam není místo a jak vyklidím krámy, tak tam půjde Favorit na opravu. Takže garáž až příští rok.
upraveno 1x, naposled 20.11.2017 12:12:51
10:56:51
20.11.2017
minno
-> Jarda - zrušená registrace 20.11.17 10:45:55: Máš s Vartou takúto zlú skúsenosť u viacerých kusov, alebo len jedna? Blue aj Silver? Ja práveže zas len Vartu a OK :)
10:53:38
20.11.2017
minno
-> charon 20.11.17 08:19:22: Vartu Silver mám v škodovke 6 rokov a stále OK.

Týždeň státia je dosť dlhá doba, to vie baterku už celkom pekne vybiť (hlavne teraz v zime), ak už aj pred odstavením auta bola trochu slabšia (že si ju nabíjal je síce pekné, ale ak žena potom x-krát štartovala na krátkych trasách?), tak sa nie je čomu čudovať.

Zmeraj si odber auta pri vypnutom zapaľovaní.

Takto podobne sa používa auto rodičov (nákupy a často krátke jazdy po meste - 2 km, občas trasy max. 15-30 km, potom zas auto stojí 3-4 dni), kúpil som malú solárnu nabíjačku do zapaľovača, vždy doma pri zaparkovaní ju dám na palubku, občas baterku zmeriam a stále drží cca 12,55 V, ten solár pri stání aspoň kompenzuje ten odber na prázdno + niečo málo na dobitie.
upraveno 1x, naposled 20.11.2017 10:54:31
10:45:55
20.11.2017
Jarda - zrušená registrace
-> charon 20.11.17 08:19:22: cokoliv jineho, nez vartu, ta vydrzi leda zaruku, baner treba4 a je fakt, ze na kratkych trasach se to tezko staci dobit, kor v zime...
10:36:38
20.11.2017
Nwkt
-> Bukaj: Nemyslím. Jezdím takhle taky a vždycky v pohodě. Akorát u rotačky jsem měl 120A altík a v Passatu 180A
10:27:12
20.11.2017
Bukaj
-> charon: Tohle není baterkou, ale stylem používání. Kup ženě elektromobil, nebo maloobjemový benziňák 4

Tohle jsi asi nechtěl slyšet, ale fyziku neočůráš1
Extreme Tyres