skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
Nicméně vyměním i to druhé světlo. Teď v noci jsem měl šanci porovnat jak svítí to nové a jak to staré a tvl to je masakr. Ač to na první pohled nevypadalo tak tragicky, tak to nové svítí cca 2x tolik co to staré. Dokonce má a mnohem lepší rozptyl světla v osvětlené zóně. Bych nevěřil, jakej to je rozdíl. S leštěním a lakováním se prdět nebudu, to by mi vyšlo dost možná na podobnou sumu jako nové světlo a takhle už s tím budu mít klid napořád co to auto budu mít.
-> saskyn2: Asi tak...
-> minno: Ale jde to. Před nehodou jsem ho měl (zrovna od nich) seřízenej naprosto rovně a teď je trochu hozenej.
Navíc jsem teď přijel a světla jsou seřízený někam do stromů. To je fakt mazec. Ale obě stejně, takže rozesrali i to starý, který bylo seřízený přesně. Musel jsem si světla sklopit motorkama, abych neoslňoval ostatní a seřídím si je někdy až bude čas sám... Takový dodo...
-> minno: Ale jde to. Před nehodou jsem ho měl (zrovna od nich) seřízenej naprosto rovně a teď je trochu hozenej.
Navíc jsem teď přijel a světla jsou seřízený někam do stromů. To je fakt mazec. Ale obě stejně, takže rozesrali i to starý, který bylo seřízený přesně. Musel jsem si světla sklopit motorkama, abych neoslňoval ostatní a seřídím si je někdy až bude čas sám... Takový dodo...
Je to tím že na to jebou. Znamej tu dělá geometrii tak jsem tam pár aut měl. Když se 3 ze 4 vrátí zpět že to je horší než předtím tak jsem to vzdal a místo k němu za 500 kč, 1km daleko jezdím zase k Vachalovi 15km za 1000. Ale vím že to neodflakne jak všichni.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To áno, ale to snáď nik nerieši.
Iba my doma potom
Iba my doma potom

-> minno 07.09.23 18:41:20: No naprava u jetyho auta neni tak tuha, jak u novyho, ale ted po serizeni muzou auto projet a pak to natoceni kompenzovat tim, ze na jedny strane utahnou a na druhy povolej o stejnej uhel...
-> Syny 07.09.23 16:36:42: ad. volant. Laicky si myslím, že u jazdeného auta je problém v tom, že geometria v praxi už nikdy nie je 100%, ako u nového auta.
Silentbloky náprav sú rôzne ožvejkané, so zadnou (tuhou) nápravou málokedy hýbu, ak je to +/- v tolerancii. Proste vždy tam ostane malá odchýlka a tak aj keď volant zafixujú presne v rovine a geometriu doladia v rámci možností čo najlepšie, v praxi ako sa tie nápravy hýbu v silentblokoch, súososť náprav nikdy nie je úplne presne na chlp dokonalá a prejaví sa to potom aj na volante.
Samozrejme druhá možnosť je tá, že to odfláknu a volant nevyrovnajú.
-> Jirik_Tuňák1983 07.09.23 17:46:20:
-> Tomaso435 07.09.23 17:29:23: Ja zas nikdy nepochopím logiku mať auto v opticky peknom stave len na pozeranie v garáži a jazdiť autom výzorovo šrotovom.
Silentbloky náprav sú rôzne ožvejkané, so zadnou (tuhou) nápravou málokedy hýbu, ak je to +/- v tolerancii. Proste vždy tam ostane malá odchýlka a tak aj keď volant zafixujú presne v rovine a geometriu doladia v rámci možností čo najlepšie, v praxi ako sa tie nápravy hýbu v silentblokoch, súososť náprav nikdy nie je úplne presne na chlp dokonalá a prejaví sa to potom aj na volante.
Samozrejme druhá možnosť je tá, že to odfláknu a volant nevyrovnajú.
-> Jirik_Tuňák1983 07.09.23 17:46:20:

-> Tomaso435 07.09.23 17:29:23: Ja zas nikdy nepochopím logiku mať auto v opticky peknom stave len na pozeranie v garáži a jazdiť autom výzorovo šrotovom.
-> Syny 07.09.23 16:36:42: Nech to světlo pořádně rozleštit a bude to cajk...
-> Tomaso435 07.09.23 17:29:23: Vyzáž
. No to nene.
Proč by na tom někomu nemělo záležet? Ty bys chtěl mít doma opadanou omítku a koukat na cihle jen kvůli tomu, že se tam chodíš vyspat a najíst? Však i dům či byt je jen věc.
Syny si opraví obrzdili a měli, podáte si ruce a život jde dál.


Proč by na tom někomu nemělo záležet? Ty bys chtěl mít doma opadanou omítku a koukat na cihle jen kvůli tomu, že se tam chodíš vyspat a najíst? Však i dům či byt je jen věc.
Syny si opraví obrzdili a měli, podáte si ruce a život jde dál.

-> Syny 07.09.23 16:36:42: to ti vážně tak záleží na vizáži auta ve kterým jezdíš? :-O
No a samozřejmě jak jsem čekal, tak brzdy v řiti. Zadní vypadaj, že to přežijou a obrzdili se, ale přední budu muset asi vyměnit. Ono už měli docela dost předtím, takže teď to stání 2,5 měsíce někde venku na place tomu rozhodně nepřidalo...
-> dragon_cb_cz: No už jsem skoro zapomněl, že nějaký auto mam... 
Kvalita opravy je taková, jakou jsem čekal. Prostě už je znát, že to bylo picnutý. Nalakovaný to je všecko krásně, to jo, ale přední kapotu dali neorigo, takže výřez pro znak VW vepředu není přesně uprostřed toho znaku. Světlo dali Valeo (originál dělá taky Valeo), ale jelikož není Valeo jako Valeo a dělaj světla jinak jako origo a jako druhošku, tak třeba clonka žárovky u originálu je výpalek plechu se znáčkem VW, ale u druhošky je ta clonka bez toho výpalku prostě s otvorem. Navíc jak je teď jedno světlo nový a druhý ne, tak je hrozně vidět rozdíl v nich. Nový je krásně čirý, starý je už zažloutlý (ač se mi to dřív nezdálo, když to nebylo jak porovnat) a osekaný od kamenů. Ale za to servis samozřejmě nemůže. No a rovnali geometrii a samozřejmě volant mírně nakřivo. Ale to jsem s nima už domluvenej, že to předělaj a srovnají ho. Nevěřil bych, jakej problem obecně všude je se srovnáním volantu... Ono celkově na tej opravě asi nic extra nebylo, ale nejdřív byl boj s pojišťovnou a pak se čekalo strašně dlouho na nárazník, protože ten nikde nebyl k sehnání a je made in Mexiko
Moje OCD ten rozdíl světel teď moc nedává
Už jsem i přemýšlel, že si to pravý koupim za svý a vyměnim, aby byly stejný, ale pak jsem zase spadl zpátky do reality a uvědomil si, jak celý to auto vypadá, kolik má najeto a že stějně koukám po jiném, tak mě to zas přešlo 

Kvalita opravy je taková, jakou jsem čekal. Prostě už je znát, že to bylo picnutý. Nalakovaný to je všecko krásně, to jo, ale přední kapotu dali neorigo, takže výřez pro znak VW vepředu není přesně uprostřed toho znaku. Světlo dali Valeo (originál dělá taky Valeo), ale jelikož není Valeo jako Valeo a dělaj světla jinak jako origo a jako druhošku, tak třeba clonka žárovky u originálu je výpalek plechu se znáčkem VW, ale u druhošky je ta clonka bez toho výpalku prostě s otvorem. Navíc jak je teď jedno světlo nový a druhý ne, tak je hrozně vidět rozdíl v nich. Nový je krásně čirý, starý je už zažloutlý (ač se mi to dřív nezdálo, když to nebylo jak porovnat) a osekaný od kamenů. Ale za to servis samozřejmě nemůže. No a rovnali geometrii a samozřejmě volant mírně nakřivo. Ale to jsem s nima už domluvenej, že to předělaj a srovnají ho. Nevěřil bych, jakej problem obecně všude je se srovnáním volantu... Ono celkově na tej opravě asi nic extra nebylo, ale nejdřív byl boj s pojišťovnou a pak se čekalo strašně dlouho na nárazník, protože ten nikde nebyl k sehnání a je made in Mexiko

Moje OCD ten rozdíl světel teď moc nedává


-> Syny 07.09.23 15:58:19: Ty jo, to je už tak dlouho?
Mazec... a kvalita opravy dobrá?

Shledání po 2,5 měsících... 

-> charon: tak ja to mel udelany taky. Dokonce jsem tam mel tu posuvku digitalni, uriznutou a pribodovanou.
Ale dotaz znel - jestli se to da koupit vyrobeny.
Ale dotaz znel - jestli se to da koupit vyrobeny.
-> StepaNoFUN 03.09.23 09:02:08:
Něco takoveho mam taky. Jen mam na jedne strane hrot a do druhe upinam posuvku a tou z venku merim ...
Něco takoveho mam taky. Jen mam na jedne strane hrot a do druhe upinam posuvku a tou z venku merim ...
8x 17" ze Sharana... 
P.S.: nechce někdo Ovci? Žlukne mi v ní nafta.

P.S.: nechce někdo Ovci? Žlukne mi v ní nafta.

-> minno: Ne, je to mnohem primitivnější přípravek (taky samodomo).
Hliníková deska ve tvaru telefonního sluchátka (aby se nemusela sundavat chromovaná poklice a aby šlo měřit i u aut s disky, které mají vystouplý střed), která se přiloží kolmo na osu kola ve svislém směru, nahoře k ní (navolno) přišroubovaná druhá deska ve tvaru hodinové ručičky (která vlivem gravitace stále směřuje kolmo k zemi), dole na první desce stupnice, na kterou "ukazuje" ta "ručička"...
Hliníková deska ve tvaru telefonního sluchátka (aby se nemusela sundavat chromovaná poklice a aby šlo měřit i u aut s disky, které mají vystouplý střed), která se přiloží kolmo na osu kola ve svislém směru, nahoře k ní (navolno) přišroubovaná druhá deska ve tvaru hodinové ručičky (která vlivem gravitace stále směřuje kolmo k zemi), dole na první desce stupnice, na kterou "ukazuje" ta "ručička"...

-> Bukaj: 
A aký merák na odklony máš, niečo také ako som dal link?

A aký merák na odklony máš, niečo také ako som dal link?
-> minno: Měřák na odklony mám taky. Jen podmínkou je, že vozidlo stojí na vodorovné ploše, kterou tady nedisponuju...

-> StepaNoFUN 03.09.23 09:02:08: Tá cena nie je žiadny extrém. Asi by som do toho aj šiel. Len či to nie je moc nepohodlné pri meraní z vnútornej strany.
Našiel som tam aj merač na meranie z vonkajšej strany, ale cena je už inde.
A čo takýto merač odklonu?
Vyzerá to zaujímavo.
www.automotonaradie.sk/ma gneticky-pripravok-pre-nas tavovanie-uhla-odklonu-kol esa-jonnesway-ag010119a
Našiel som tam aj merač na meranie z vonkajšej strany, ale cena je už inde.
A čo takýto merač odklonu?

www.automotonaradie.sk/ma gneticky-pripravok-pre-nas tavovanie-uhla-odklonu-kol esa-jonnesway-ag010119a
-> StepaNoFUN: mam podobnou tyc se setinovymi hodinkami a delal jsem s tim sbihavost po vymene kulaku na skodovce a slo to pekne...
-> minno 03.09.23 08:54:19: Tak na hrubé seřízení sbíhavosti to bohatě stačí.
Ale ty servisy měří a seřizují i další veličiny.
Ale ty servisy měří a seřizují i další veličiny.
-> minno: Prodává. Jen to nestojí pár korun. shop.heni.cz/index.php/..
./62060-merici-tyc-sbihavo
sti-kol-l_820-1500mm-vnitr
ni
-> Bukaj: Škoda, že sa taký prípravok nevyrába a nepredáva. Aspoň som nič podobné nikdy pri hľadaní nenašiel. Ale chápem, to by potom autoservisy nemali co žrát

-> minno: Jo, domorobo. Dvě trubky čtvercového průřezu do sebe zasazené (ta s menším průměrem pasuje do vnitřku té s průměrem větším) a na konci ohnuté do esíčka.
Tak dlouho jsem to chtěl vyrobit, až jsem to od někoho dostal...
...původně to byl přípravek rozměrově na Škodu Octavia (50. - 60. léta), ale na 742 sedí též perfektně a na moderní auta s nižší světlou výškou a většími koly už je to složitější, ale stále to jde (jen už je to mimo rozsah okénka na vnější trubce a musím dělat značku na kraji té vnitřní a neměřím přesně ve středové pozici ráfku, ale níže)...
Tak dlouho jsem to chtěl vyrobit, až jsem to od někoho dostal...

...původně to byl přípravek rozměrově na Škodu Octavia (50. - 60. léta), ale na 742 sedí též perfektně a na moderní auta s nižší světlou výškou a většími koly už je to složitější, ale stále to jde (jen už je to mimo rozsah okénka na vnější trubce a musím dělat značku na kraji té vnitřní a neměřím přesně ve středové pozici ráfku, ale níže)...

-> Bukaj: Aký máš prípravok na meranie zbiehavosti?
Domorobo? Tież by som bral, len mi ho nemá kto vyrobiť


Doprdele práce dyt ty ložiska se ověřují protočením kola ve vzduchu s rukou na tlumiči...tak banální diagnostika a nikdo tomu nevěří...
Na jedničkový Oktávce jsem taky měnil zbytečně ložiska. Dal jsem to projet i mechanikovi, kterému věřím. Jj to budou ložiska, tak je vyměnil a žádný rozdíl. Po přezutí najednou naprosté ticho.
Jen takový výkřik do tmy, hlavně pro -> Bukaj: . Od té doby, co mi žena urazila kolo na feldě, tak se také ozývalo přerušované hučení v určitých rychlostech. Měnil sem postupně kolo, ložisko atd. Při zprovozňování šel novej tlumič a jeho uložení, čepy atd. No, nakonec to zmizelo po výměně vnějšího kloubu poloosy na tom kole, co dostalo šlupku. 

-> saskyn2: Díky
Takže by to měl být ten nejdražší kloub, který je rozměrově větší a má jiné vnitřní drážkování, než ty ostatní...

Takže by to měl být ten nejdražší kloub, který je rozměrově větší a má jiné vnitřní drážkování, než ty ostatní...
Kloub má taky náhradu 1K0498099J
náhrada poloosy je 5Q0407271A, vnější kloub je 1K0498099B
-> saskyn2: Jo, bude to 2K3...
Ale koukám, že s A na konci není moc častá, v ČR seženu totéž s B na konci (asi z dýzlu), ale to bude jiné, že?
www.google.com/search?q=2 K340727...
Takže jedině ten kloub samotný. A Löbro bych se nebál, s tím jsem zatím neměl blbou zkušenost ani z doslechu... Jen který koupit...
Ale koukám, že s A na konci není moc častá, v ČR seženu totéž s B na konci (asi z dýzlu), ale to bude jiné, že?
www.google.com/search?q=2 K340727...
Takže jedině ten kloub samotný. A Löbro bych se nebál, s tím jsem zatím neměl blbou zkušenost ani z doslechu... Jen který koupit...

-> Bukaj: Na tý fotce to není moc čitelný, ale ta druhá pozice bude 100% K je fakt že ta třetí jako 0 teda nevypadá, asi to teda bude 2K3407271A, zkus to ještě vyčistit, nebo koukni na druhou stanu, ty díly mívají stejný číslo, jen pravá je sudá levá lichá. Olej v převodovce klidně udělej, nic tím nezkazíš, navíc do toho 5q stojí pár šušní narozdíl od 6q kde ted stojí asi 1700 litr. Díly na tempomat tu mám, to není problém.
-> saskyn2: Viz foto:-> Bukaj 27.08.23 14:36:52: (fotil jsem štítek na poloose kvůli číslu dílu). Může to být tedy 2K3... měl jsem lépe očistit tu kapku asfaltu z druhého čísla (písmena?)...
Jaký tedy k této poloose náleží vnější kloub?
Kolo můžu zkusmo vyměnit, až to auto zase budu mít po ruce. Ty, co jsem fotil -> Bukaj 27.08.23 17:01:14: se mi tu válí na zahradě, ale nevěřím, že to pomůže.
Olej v převodovce zatím řešit nebudu, jen tu poloosu...
A celou jetou poloosu nechci - to bych to zase mohl za chvíli řešit znovu a navíc by se mi tu válela ta stará (bylo by mi líto jí vyhodit, když se z ní může něco hodit
Ale kdybys našel ty díly na oživení tempomatu, tak by to bylo fajn a někdy bych se zase stavil
Jaký tedy k této poloose náleží vnější kloub?
Kolo můžu zkusmo vyměnit, až to auto zase budu mít po ruce. Ty, co jsem fotil -> Bukaj 27.08.23 17:01:14: se mi tu válí na zahradě, ale nevěřím, že to pomůže.
Olej v převodovce zatím řešit nebudu, jen tu poloosu...
A celou jetou poloosu nechci - to bych to zase mohl za chvíli řešit znovu a navíc by se mi tu válela ta stará (bylo by mi líto jí vyhodit, když se z ní může něco hodit

Ale kdybys našel ty díly na oživení tempomatu, tak by to bylo fajn a někdy bych se zase stavil

-> Bukaj 27.08.23 19:22:42: 253 407 271 A je blbost, nic takového neexistuje a blbě čteš, to bude klasika 2K0407271A a je to číslo dílu celé poloosy. Druhovýrobní kloub bych nedával pokud necheš řešit vibrace, rozpraskaný manžety a podobný labužnosti. Jinak nejednodušší věc, kurva zkus jiný kola, ty gumy můžou hučet a věř, že rozeznat ložisko/gumu podle zvuku není úplně lehký, právě ta guma taky při zatížení ten zvuk mění, jak ložisko, fakt ti dobře radíme, začni tím. Jinak jestli chceš celou poloosu, tak myslím že jsem nějaký měsíc zpět viděl 2K0 v homadě u Dády ve Štěrboholech.
-> Milan 136:
Na druhou stranu... byli jsme projet OIII 2,0 TDI konby před koupí... já řikám... řve ložisko (po zatočení to změnilo zvuk)... Prodávající... to budou zimní gumy... kupující... jo asi to budou zimní gumy...
No, měnily se ložiska, na náklady kupujícího.
Na druhou stranu... byli jsme projet OIII 2,0 TDI konby před koupí... já řikám... řve ložisko (po zatočení to změnilo zvuk)... Prodávající... to budou zimní gumy... kupující... jo asi to budou zimní gumy...
No, měnily se ložiska, na náklady kupujícího.

-> Bukaj 27.08.23 20:40:33: To si jenom myslíš s těma gumama. Opak je pravdou. Kolikrát jsou všechny gumy jako nový a táhne to ke straně.
-> Bukaj: věř tomu, že klidně ty gumy můžou hučet
-> Bukaj: Guma může být jen blbě sjetá, že to okem nepoznáš. Věř mi, že jo. Když jsem koupil jetou sadu kol i s gumama a nasadil rovnou na auto, tak jsem měl najednou volant křivě a při akceleraci to táhlo doprava. Už jsem taky vymýšlel poloosy a nevím co, ale po přechodu na druhou sadu najednou vše ok. Tak jsem ty gumy nechal vyměnit (disky zůstaly a nic jinýho se s autem nedělalo) a najednou vše ok i u té první sady. Stačí, že ta sada jezdila na autě, který právě třeba nemá tu geometrii ok, gumy to nějak sjede (byť okem nepoznáš nějaký zásadní problém) a při nandání na auto, které má geometrii zas jinak už to dělá bordel.
To co píšeš s poloosou je jasný, ale tohle vše "zabírá" pouze pokud jedeš tu zatáčku pod plynem (nebo naopak brzdíš motorem). Pokud to projedeš s vyřazenou rychlostí, tak poloosa žádnou sílu nepřenáší.
To co píšeš s poloosou je jasný, ale tohle vše "zabírá" pouze pokud jedeš tu zatáčku pod plynem (nebo naopak brzdíš motorem). Pokud to projedeš s vyřazenou rychlostí, tak poloosa žádnou sílu nepřenáší.
-> Syny: Kvůli gumám může někam táhnout, když by byly nestejnoměrně nahuštěné nebo hodně rozdílně opotřebené a ani jedno není případ toho vozu.
Sbíhavost doma seřídím poměrně dost přesně, navíc (na rozdíl od seřizování v servise) dělám kontrolu po projetí - vyloučím tím změny sbíhavosti "pnutím" při seřizování a následném "sedání" za jízdy a taktéž odhalím případnou křivost ráfků (což při jednom upnutí měřidel na kola nelze).
A zatížení kola jako takového nemá vliv na kloub poloosy, ale vlivem odstředivé síly při zatáčení (která je příčnou zatížení kola na vnější straně opisované kruhové výseče - přenesení váhy na dané kolo) se změní i postavení kola a tedy i poloosy vůči převodovce (přiblížení středu kola k převodovce a tedy i zkrácení hřídele poloosy (zasunutí na tisícihranech hlouběji do kloubů - vymezení vůlí) a též změna záběrových ploch kuliček v kloubech...
Sbíhavost doma seřídím poměrně dost přesně, navíc (na rozdíl od seřizování v servise) dělám kontrolu po projetí - vyloučím tím změny sbíhavosti "pnutím" při seřizování a následném "sedání" za jízdy a taktéž odhalím případnou křivost ráfků (což při jednom upnutí měřidel na kola nelze).
A zatížení kola jako takového nemá vliv na kloub poloosy, ale vlivem odstředivé síly při zatáčení (která je příčnou zatížení kola na vnější straně opisované kruhové výseče - přenesení váhy na dané kolo) se změní i postavení kola a tedy i poloosy vůči převodovce (přiblížení středu kola k převodovce a tedy i zkrácení hřídele poloosy (zasunutí na tisícihranech hlouběji do kloubů - vymezení vůlí) a též změna záběrových ploch kuliček v kloubech...
-> Bukaj 27.08.23 19:03:43: Táhnout doprava může kvůli gumám - například
A s tou geometrií, už se to tady nedávno probíralo, fakt to není jen o sbíhavosti a navíc - pochybuju, že ji doma seřídíš nějak extra přesně. Jako že hafo lidí tu geometrii neřeší, to jsem věděl, ale že jich bude plno i na tomhle fóru, to mě docela udivuje. I blbej čep co je mezi ramenem a těhlicí má drážky a má na geometrii vliv. Ale i tak - pokud bys připustil, že je rozhozená souosost i sbíhavost, tak tim spíš budou ty gumy jetý každá bůh ví jak.
A jeden možná blbej dotaz, ale jakej vliv má zatížení kola na kloub poloosy? Kolo drží na náboji, kterej je přidělanej k těhlici. Poloosa přece krom momentu žádnou jinou sílu nepřenáší, ne? Já měl na Cordobě prasklou manžetu vnějšího kloubu, kloub byl totálně vypláchlej a plnej bordelu a nic nehučelo, poznal jsem to až když při zatočení začala rachtat, ale rachtat, jakože fakt rachot, že jsem myslel, že už to neujede ani metr. Po srovnání kol opět ticho.

A jeden možná blbej dotaz, ale jakej vliv má zatížení kola na kloub poloosy? Kolo drží na náboji, kterej je přidělanej k těhlici. Poloosa přece krom momentu žádnou jinou sílu nepřenáší, ne? Já měl na Cordobě prasklou manžetu vnějšího kloubu, kloub byl totálně vypláchlej a plnej bordelu a nic nehučelo, poznal jsem to až když při zatočení začala rachtat, ale rachtat, jakože fakt rachot, že jsem myslel, že už to neujede ani metr. Po srovnání kol opět ticho.
Ještě koukám na ty díly...
...jak poznám, jaký kloub potřebuji (když auto nemám po ruce, abych to změřil)?
U jednoho píší, že je na levou i pravou stranu na Caddy Maxi a určení "pro zvláštní vozidla" autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 627199061
u druhého píší levá strana Caddy Maxi a určení "pro zvláštní vozidla" autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464848
a u třetího píší pravá strana Caddy Maxi autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464757
V popisu mají ten první a poslední shodné rozměry a jen jeden je "obojetný" a druhý pouze pravý - to mám chápat tak, že je u něj rozdíl v odolnosti záběrové a nezáběrové plochy kuliček v těle kloubu?
Ten nejdražší má jiné rozměry - jednak je širší i delší (zesílený?) a druhak má jiné drážkování pro nasazení na hřídel.
Na originál poloose je čitelné číslo dílu: 253 407 271 A
Poradíte, prosím, který z těch kloubů koupit?
...jak poznám, jaký kloub potřebuji (když auto nemám po ruce, abych to změřil)?
U jednoho píší, že je na levou i pravou stranu na Caddy Maxi a určení "pro zvláštní vozidla" autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 627199061
u druhého píší levá strana Caddy Maxi a určení "pro zvláštní vozidla" autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464848
a u třetího píší pravá strana Caddy Maxi autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464757
V popisu mají ten první a poslední shodné rozměry a jen jeden je "obojetný" a druhý pouze pravý - to mám chápat tak, že je u něj rozdíl v odolnosti záběrové a nezáběrové plochy kuliček v těle kloubu?
Ten nejdražší má jiné rozměry - jednak je širší i delší (zesílený?) a druhak má jiné drážkování pro nasazení na hřídel.
Na originál poloose je čitelné číslo dílu: 253 407 271 A
Poradíte, prosím, který z těch kloubů koupit?

Jak říkám - hučení gum ještě poznám...
Geometrie není vysloveně dobře, ale ani vysloveně blbě. Sbíhavost jsem seřizoval (byla tam rozbíhavost) a jinak tam není co seřizovat. Odklony, záklony atd. se seřizovat nedají (pokud jsem dobře koukal - nic, co by mělo excentr nebo oválné díry pro montáž, jako třeba rejdové čepy u Fa/Fel, jsem tam nezmerčil) a jsou pevně dány postavením tlumiče a ramene na nápravnici. Že by to schytalo nějakou velkou ránu, která by na to měla vliv (ohnuté rameno, tlumič, těhlice), to taky nevypadá.
Spíš bude asi drobná nesouosost náprav (auto lehce táhne doprava)...
A jak jsem už taky (asi dvakrát)
psal - intenzita hučení se mění v závislosti na odstředivé síle - při kolébání volantem do stran za jízdy hučení ustane při otočení volantem doprava (zatížení kola a vymezení vůle v kloubu poloosy) a naopak zesílí při otočení doleva (odlehčení kola)...
Geometrie není vysloveně dobře, ale ani vysloveně blbě. Sbíhavost jsem seřizoval (byla tam rozbíhavost) a jinak tam není co seřizovat. Odklony, záklony atd. se seřizovat nedají (pokud jsem dobře koukal - nic, co by mělo excentr nebo oválné díry pro montáž, jako třeba rejdové čepy u Fa/Fel, jsem tam nezmerčil) a jsou pevně dány postavením tlumiče a ramene na nápravnici. Že by to schytalo nějakou velkou ránu, která by na to měla vliv (ohnuté rameno, tlumič, těhlice), to taky nevypadá.
Spíš bude asi drobná nesouosost náprav (auto lehce táhne doprava)...
A jak jsem už taky (asi dvakrát)

-> Syny: No to je kontrola, ze to bylo dobry a zes to nemel otvirat 

-> Milan 136: To je taky docela vtipný, že kontrolní šroub neslouží ke kontrole a hladina má být nad ním 

-> Bukaj 27.08.23 17:01:14: Tak zrovna u tadytěch gum bych dal ruku do ohně, že budou zubatý. Přejeď po nich rukou na hranách.
Olej v převodovce je jak říká Syny "doživotní".
Olej mohu zjistit podle vinka (dal bych určitě originální) a na postup se taky podávám. U některých aut s 5q se nesmí používat kontrolní šroub z boku, správná hladina jen nad jeho úrovní.
Olej v převodovce je jak říká Syny "doživotní".
Olej mohu zjistit podle vinka (dal bych určitě originální) a na postup se taky podávám. U některých aut s 5q se nesmí používat kontrolní šroub z boku, správná hladina jen nad jeho úrovní.
-> Bukaj 27.08.23 17:01:14: Tak zorvna šípové vzory hučí velmi často. A vůbec není pravda, že musí hučet všechny. Stačí aby na gumě byl blbě ojetej vzorek (viz třeba špatná geo na kterou každej dlabe) a už je to jinak, probržděná ploška atd... A samozřejmě hučení gum souvisí s otáčkama kola už z logiky věci. Asi bych v tomhle klukum níž věřil...
Jinak olej v převodovce předepsanej interval výměny nemá, je doživotní. Ale asi bych to kolem 200 tkm klidně vyměnil, pokud to auto má být u majitele dál.
Jinak olej v převodovce předepsanej interval výměny nemá, je doživotní. Ale asi bych to kolem 200 tkm klidně vyměnil, pokud to auto má být u majitele dál.
A co ten olej v převodovce (manuál, pětikvalt)? Interval výměny a specifikace, případně postup výměny (kudy se dolévá a kde se kontroluje hladina). Převodovka je zvenčí suchá, možná jen kolem mrkve (mezi blokem převodovky a motoru) to je trochu omaštěné, takže předpokládám, že oleje je tam dost, jen už bude dost jetý...