skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
22:02:25
27.08.2023
27.08.2023
Milan 136
-> Bukaj 27.08.23 20:40:33: To si jenom myslíš s těma gumama. Opak je pravdou. Kolikrát jsou všechny gumy jako nový a táhne to ke straně.
21:27:34
27.08.2023
27.08.2023
Nwkt
-> Bukaj: věř tomu, že klidně ty gumy můžou hučet
21:12:38
27.08.2023
27.08.2023
Syny
-> Bukaj: Guma může být jen blbě sjetá, že to okem nepoznáš. Věř mi, že jo. Když jsem koupil jetou sadu kol i s gumama a nasadil rovnou na auto, tak jsem měl najednou volant křivě a při akceleraci to táhlo doprava. Už jsem taky vymýšlel poloosy a nevím co, ale po přechodu na druhou sadu najednou vše ok. Tak jsem ty gumy nechal vyměnit (disky zůstaly a nic jinýho se s autem nedělalo) a najednou vše ok i u té první sady. Stačí, že ta sada jezdila na autě, který právě třeba nemá tu geometrii ok, gumy to nějak sjede (byť okem nepoznáš nějaký zásadní problém) a při nandání na auto, které má geometrii zas jinak už to dělá bordel.
To co píšeš s poloosou je jasný, ale tohle vše "zabírá" pouze pokud jedeš tu zatáčku pod plynem (nebo naopak brzdíš motorem). Pokud to projedeš s vyřazenou rychlostí, tak poloosa žádnou sílu nepřenáší.
To co píšeš s poloosou je jasný, ale tohle vše "zabírá" pouze pokud jedeš tu zatáčku pod plynem (nebo naopak brzdíš motorem). Pokud to projedeš s vyřazenou rychlostí, tak poloosa žádnou sílu nepřenáší.
20:40:33
27.08.2023
27.08.2023
Bukaj
-> Syny: Kvůli gumám může někam táhnout, když by byly nestejnoměrně nahuštěné nebo hodně rozdílně opotřebené a ani jedno není případ toho vozu.
Sbíhavost doma seřídím poměrně dost přesně, navíc (na rozdíl od seřizování v servise) dělám kontrolu po projetí - vyloučím tím změny sbíhavosti "pnutím" při seřizování a následném "sedání" za jízdy a taktéž odhalím případnou křivost ráfků (což při jednom upnutí měřidel na kola nelze).
A zatížení kola jako takového nemá vliv na kloub poloosy, ale vlivem odstředivé síly při zatáčení (která je příčnou zatížení kola na vnější straně opisované kruhové výseče - přenesení váhy na dané kolo) se změní i postavení kola a tedy i poloosy vůči převodovce (přiblížení středu kola k převodovce a tedy i zkrácení hřídele poloosy (zasunutí na tisícihranech hlouběji do kloubů - vymezení vůlí) a též změna záběrových ploch kuliček v kloubech...
Sbíhavost doma seřídím poměrně dost přesně, navíc (na rozdíl od seřizování v servise) dělám kontrolu po projetí - vyloučím tím změny sbíhavosti "pnutím" při seřizování a následném "sedání" za jízdy a taktéž odhalím případnou křivost ráfků (což při jednom upnutí měřidel na kola nelze).
A zatížení kola jako takového nemá vliv na kloub poloosy, ale vlivem odstředivé síly při zatáčení (která je příčnou zatížení kola na vnější straně opisované kruhové výseče - přenesení váhy na dané kolo) se změní i postavení kola a tedy i poloosy vůči převodovce (přiblížení středu kola k převodovce a tedy i zkrácení hřídele poloosy (zasunutí na tisícihranech hlouběji do kloubů - vymezení vůlí) a též změna záběrových ploch kuliček v kloubech...
19:56:15
27.08.2023
27.08.2023
Syny
-> Bukaj 27.08.23 19:03:43: Táhnout doprava může kvůli gumám - například A s tou geometrií, už se to tady nedávno probíralo, fakt to není jen o sbíhavosti a navíc - pochybuju, že ji doma seřídíš nějak extra přesně. Jako že hafo lidí tu geometrii neřeší, to jsem věděl, ale že jich bude plno i na tomhle fóru, to mě docela udivuje. I blbej čep co je mezi ramenem a těhlicí má drážky a má na geometrii vliv. Ale i tak - pokud bys připustil, že je rozhozená souosost i sbíhavost, tak tim spíš budou ty gumy jetý každá bůh ví jak.
A jeden možná blbej dotaz, ale jakej vliv má zatížení kola na kloub poloosy? Kolo drží na náboji, kterej je přidělanej k těhlici. Poloosa přece krom momentu žádnou jinou sílu nepřenáší, ne? Já měl na Cordobě prasklou manžetu vnějšího kloubu, kloub byl totálně vypláchlej a plnej bordelu a nic nehučelo, poznal jsem to až když při zatočení začala rachtat, ale rachtat, jakože fakt rachot, že jsem myslel, že už to neujede ani metr. Po srovnání kol opět ticho.
A jeden možná blbej dotaz, ale jakej vliv má zatížení kola na kloub poloosy? Kolo drží na náboji, kterej je přidělanej k těhlici. Poloosa přece krom momentu žádnou jinou sílu nepřenáší, ne? Já měl na Cordobě prasklou manžetu vnějšího kloubu, kloub byl totálně vypláchlej a plnej bordelu a nic nehučelo, poznal jsem to až když při zatočení začala rachtat, ale rachtat, jakože fakt rachot, že jsem myslel, že už to neujede ani metr. Po srovnání kol opět ticho.
19:22:42
27.08.2023
27.08.2023
Bukaj
Ještě koukám na ty díly...
...jak poznám, jaký kloub potřebuji (když auto nemám po ruce, abych to změřil)?
U jednoho píší, že je na levou i pravou stranu na Caddy Maxi a určení "pro zvláštní vozidla" autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 627199061
u druhého píší levá strana Caddy Maxi a určení "pro zvláštní vozidla" autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464848
a u třetího píší pravá strana Caddy Maxi autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464757
V popisu mají ten první a poslední shodné rozměry a jen jeden je "obojetný" a druhý pouze pravý - to mám chápat tak, že je u něj rozdíl v odolnosti záběrové a nezáběrové plochy kuliček v těle kloubu?
Ten nejdražší má jiné rozměry - jednak je širší i delší (zesílený?) a druhak má jiné drážkování pro nasazení na hřídel.
Na originál poloose je čitelné číslo dílu: 253 407 271 A
Poradíte, prosím, který z těch kloubů koupit?
...jak poznám, jaký kloub potřebuji (když auto nemám po ruce, abych to změřil)?
U jednoho píší, že je na levou i pravou stranu na Caddy Maxi a určení "pro zvláštní vozidla" autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 627199061
u druhého píší levá strana Caddy Maxi a určení "pro zvláštní vozidla" autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464848
a u třetího píší pravá strana Caddy Maxi autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464757
V popisu mají ten první a poslední shodné rozměry a jen jeden je "obojetný" a druhý pouze pravý - to mám chápat tak, že je u něj rozdíl v odolnosti záběrové a nezáběrové plochy kuliček v těle kloubu?
Ten nejdražší má jiné rozměry - jednak je širší i delší (zesílený?) a druhak má jiné drážkování pro nasazení na hřídel.
Na originál poloose je čitelné číslo dílu: 253 407 271 A
Poradíte, prosím, který z těch kloubů koupit?
19:03:43
27.08.2023
27.08.2023
Bukaj
Jak říkám - hučení gum ještě poznám...
Geometrie není vysloveně dobře, ale ani vysloveně blbě. Sbíhavost jsem seřizoval (byla tam rozbíhavost) a jinak tam není co seřizovat. Odklony, záklony atd. se seřizovat nedají (pokud jsem dobře koukal - nic, co by mělo excentr nebo oválné díry pro montáž, jako třeba rejdové čepy u Fa/Fel, jsem tam nezmerčil) a jsou pevně dány postavením tlumiče a ramene na nápravnici. Že by to schytalo nějakou velkou ránu, která by na to měla vliv (ohnuté rameno, tlumič, těhlice), to taky nevypadá.
Spíš bude asi drobná nesouosost náprav (auto lehce táhne doprava)...
A jak jsem už taky (asi dvakrát) psal - intenzita hučení se mění v závislosti na odstředivé síle - při kolébání volantem do stran za jízdy hučení ustane při otočení volantem doprava (zatížení kola a vymezení vůle v kloubu poloosy) a naopak zesílí při otočení doleva (odlehčení kola)...
Geometrie není vysloveně dobře, ale ani vysloveně blbě. Sbíhavost jsem seřizoval (byla tam rozbíhavost) a jinak tam není co seřizovat. Odklony, záklony atd. se seřizovat nedají (pokud jsem dobře koukal - nic, co by mělo excentr nebo oválné díry pro montáž, jako třeba rejdové čepy u Fa/Fel, jsem tam nezmerčil) a jsou pevně dány postavením tlumiče a ramene na nápravnici. Že by to schytalo nějakou velkou ránu, která by na to měla vliv (ohnuté rameno, tlumič, těhlice), to taky nevypadá.
Spíš bude asi drobná nesouosost náprav (auto lehce táhne doprava)...
A jak jsem už taky (asi dvakrát) psal - intenzita hučení se mění v závislosti na odstředivé síle - při kolébání volantem do stran za jízdy hučení ustane při otočení volantem doprava (zatížení kola a vymezení vůle v kloubu poloosy) a naopak zesílí při otočení doleva (odlehčení kola)...
18:36:05
27.08.2023
27.08.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: No to je kontrola, ze to bylo dobry a zes to nemel otvirat
18:34:03
27.08.2023
27.08.2023
Syny
-> Milan 136: To je taky docela vtipný, že kontrolní šroub neslouží ke kontrole a hladina má být nad ním
18:24:25
27.08.2023
27.08.2023
Milan 136
-> Bukaj 27.08.23 17:01:14: Tak zrovna u tadytěch gum bych dal ruku do ohně, že budou zubatý. Přejeď po nich rukou na hranách.
Olej v převodovce je jak říká Syny "doživotní".
Olej mohu zjistit podle vinka (dal bych určitě originální) a na postup se taky podávám. U některých aut s 5q se nesmí používat kontrolní šroub z boku, správná hladina jen nad jeho úrovní.
Olej v převodovce je jak říká Syny "doživotní".
Olej mohu zjistit podle vinka (dal bych určitě originální) a na postup se taky podávám. U některých aut s 5q se nesmí používat kontrolní šroub z boku, správná hladina jen nad jeho úrovní.
17:36:28
27.08.2023
27.08.2023
Syny
-> Bukaj 27.08.23 17:01:14: Tak zorvna šípové vzory hučí velmi často. A vůbec není pravda, že musí hučet všechny. Stačí aby na gumě byl blbě ojetej vzorek (viz třeba špatná geo na kterou každej dlabe) a už je to jinak, probržděná ploška atd... A samozřejmě hučení gum souvisí s otáčkama kola už z logiky věci. Asi bych v tomhle klukum níž věřil...
Jinak olej v převodovce předepsanej interval výměny nemá, je doživotní. Ale asi bych to kolem 200 tkm klidně vyměnil, pokud to auto má být u majitele dál.
Jinak olej v převodovce předepsanej interval výměny nemá, je doživotní. Ale asi bych to kolem 200 tkm klidně vyměnil, pokud to auto má být u majitele dál.
17:10:00
27.08.2023
27.08.2023
Bukaj
A co ten olej v převodovce (manuál, pětikvalt)? Interval výměny a specifikace, případně postup výměny (kudy se dolévá a kde se kontroluje hladina). Převodovka je zvenčí suchá, možná jen kolem mrkve (mezi blokem převodovky a motoru) to je trochu omaštěné, takže předpokládám, že oleje je tam dost, jen už bude dost jetý...
17:01:14
27.08.2023
27.08.2023
Bukaj
-> Milan 136 27.08.23 15:36:56: Na obou zadních kolech jsem měnil ložiska nedávno. A teď jak bylo po cestě auto narvané látkama (textilie), tak zadek byl perfektně odhlučněn a i při předchozím testu, kdy jsem za jízdy lezl skrz auto a poslouchal, odkud to hučení jde, jsem jednoznačně identifikoval, že to jde od levého předního kola (někde mezi převodovkou a kolem).
A jediné, co je tam "na omak" blbě, je ta vůle ve vnějším kloubu - což je také "kuličkové ložisko", jen se neotáčí...
Teď jsem na 90 % přesvědčen, že je to ten vnější kloub poloosy, tak ho vyměním (stejně je to potřeba). Pokud to nepomůže (což nedoufám), tak bude zbývat jen ta převodovka.
Jak jsem psal - kdyby hučely gumy, tak to hučí od všech a není to hučení pravidelně přerušované a závislé na otáčkách kola.
Jinak gumy jsou tam tyto - na předku Continental (na fotce dole), na zadku Michelin (na fotce nahoře, oboje podobný dezén a stejný rozměr), ale s gumama to fakt nesouvisí - to ještě poznám...
A jediné, co je tam "na omak" blbě, je ta vůle ve vnějším kloubu - což je také "kuličkové ložisko", jen se neotáčí...
Teď jsem na 90 % přesvědčen, že je to ten vnější kloub poloosy, tak ho vyměním (stejně je to potřeba). Pokud to nepomůže (což nedoufám), tak bude zbývat jen ta převodovka.
Jak jsem psal - kdyby hučely gumy, tak to hučí od všech a není to hučení pravidelně přerušované a závislé na otáčkách kola.
Jinak gumy jsou tam tyto - na předku Continental (na fotce dole), na zadku Michelin (na fotce nahoře, oboje podobný dezén a stejný rozměr), ale s gumama to fakt nesouvisí - to ještě poznám...
15:50:54
27.08.2023
27.08.2023
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: jak píše milan poloosa nehučí, vyfot vzorek pneu:)
15:36:56
27.08.2023
27.08.2023
Milan 136
-> Bukaj: Poloosa hučet nebude. To budou buď gumy, nebo jak už jsem jednou psal - zadní ložisko. Točil jsi zadníma kolama? Většinou stačí rukou.
15:20:14
27.08.2023
27.08.2023
Bukaj
Tohle by mělo být pro Caddy Maxi a je to asi ta nejdražší varianta (LÖBRO je ale značka, které věřím). Snad to bude sedět...
autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464848
autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464848
14:36:52
27.08.2023
27.08.2023
Bukaj
Tak zpátky od tempomatu k vážným věcem - tedy to přerušované hučení...
-> 11mAjA11 26.08.23 08:19:20: To mne trochu uklidňuje - i když výměna převodovky u předohrabu není nic hrozného...
Dneska jsem si pod auto lehl a trochu jsem koumal nad poloosami a jediné, co mi přišlo ne úplně zdravé, je vnější kloub na té levé poloose. Vnitřní jsou na obou poloosách s původními manžetami a bez vůlí, pravá poloosa nemá žádnou vůli ani na vnějším kloubu (a má na něm měněnou minimálně manžetu, ne-li celý kloub), ta levá má původní manžetu i na vnějším kloubu, trochu z ní lítá mazivo (není děravá, jen mezi tělem kloubu a plastovou manžetou prolíná u spony).
Co ale asi nemá být, že na tom vnějším kloubu levé poloosy cítím radiální vůli (na pravé straně nikoli) a i tyč poloosy má axiální vůli v kloubech (což třeba u 130 považuju za vlastnost, ale tady by to asi být nemělo, ne?
Je lepší vyměnit komplet poloosu, nebo stačí jen ten vnější kloub? A jakou značku doporučíte? Nějak zase nikde na netu nevidím originál...
A poslední (pro teď) dotaz - jaký je interval výměny převodového oleje a jaký olej tam patří? Děkuji...
-> 11mAjA11 26.08.23 08:19:20: To mne trochu uklidňuje - i když výměna převodovky u předohrabu není nic hrozného...
Dneska jsem si pod auto lehl a trochu jsem koumal nad poloosami a jediné, co mi přišlo ne úplně zdravé, je vnější kloub na té levé poloose. Vnitřní jsou na obou poloosách s původními manžetami a bez vůlí, pravá poloosa nemá žádnou vůli ani na vnějším kloubu (a má na něm měněnou minimálně manžetu, ne-li celý kloub), ta levá má původní manžetu i na vnějším kloubu, trochu z ní lítá mazivo (není děravá, jen mezi tělem kloubu a plastovou manžetou prolíná u spony).
Co ale asi nemá být, že na tom vnějším kloubu levé poloosy cítím radiální vůli (na pravé straně nikoli) a i tyč poloosy má axiální vůli v kloubech (což třeba u 130 považuju za vlastnost, ale tady by to asi být nemělo, ne?
Je lepší vyměnit komplet poloosu, nebo stačí jen ten vnější kloub? A jakou značku doporučíte? Nějak zase nikde na netu nevidím originál...
A poslední (pro teď) dotaz - jaký je interval výměny převodového oleje a jaký olej tam patří? Děkuji...
09:05:29
27.08.2023
27.08.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:
No, jedno to není. Pokud prodáváš zastaralou věc, prostě musí mít jinou cenu než to, u čeho jsi udělal release před 10 vteřinanama. Viz Škodovka, která si v rámci koncernu mohla před 20 lety dovolit dělat lehce víc budget auta, navzdory vyšší přidané hodnotě a minimálně stejným výrobním nákladům. Prostě recyklovala starou techniku, staré výrobní linky a asi jedinej počin vývoje toho času třeba z hlediska motorů byly 1,4 MPI a 1,2 HTP.
Pokud jsi udělal tak skvělej vývojářskej počin, kterej ti dává náskok před ostatními, tak jasně, máš výhodu. Ale mělo by to spíš tlačit na pokles ceny a ne, že ten vynález budeš odepisovat za plný prachy donekonečna.
No, jedno to není. Pokud prodáváš zastaralou věc, prostě musí mít jinou cenu než to, u čeho jsi udělal release před 10 vteřinanama. Viz Škodovka, která si v rámci koncernu mohla před 20 lety dovolit dělat lehce víc budget auta, navzdory vyšší přidané hodnotě a minimálně stejným výrobním nákladům. Prostě recyklovala starou techniku, staré výrobní linky a asi jedinej počin vývoje toho času třeba z hlediska motorů byly 1,4 MPI a 1,2 HTP.
Pokud jsi udělal tak skvělej vývojářskej počin, kterej ti dává náskok před ostatními, tak jasně, máš výhodu. Ale mělo by to spíš tlačit na pokles ceny a ne, že ten vynález budeš odepisovat za plný prachy donekonečna.
13:44:44
26.08.2023
26.08.2023
dragon_cb_cz
-> Nwkt 26.08.23 10:10:07:
-> růža 26.08.23 11:54:40: To je jedno, v nějakej době to někdo musel vyvinout a logicky z toho následně chce vydojit peníze. Koncern není nenažranej, koncern má svoje akcionáře a ti chtějí vidět hospodářské výsledky - a pokud má dlouhodobě fungovat, tak musí taky mít na investice...
-> růža 26.08.23 11:54:40: To je jedno, v nějakej době to někdo musel vyvinout a logicky z toho následně chce vydojit peníze. Koncern není nenažranej, koncern má svoje akcionáře a ti chtějí vidět hospodářské výsledky - a pokud má dlouhodobě fungovat, tak musí taky mít na investice...
11:54:40
26.08.2023
26.08.2023
růža
-> dragon_cb_cz 26.08.23 09:24:04: Tak zrovna tempomat na Caddyně je vývojově absolutně zaostalej, takže tady je to opravdu jen nenažranost koncernu.
-> Nwkt 26.08.23 10:10:07:
-> Nwkt 26.08.23 10:10:07:
10:10:07
26.08.2023
26.08.2023
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Přesně, přece nebudu o chlebu a vodě
09:24:04
26.08.2023
26.08.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Tak ono to ale není jen o výrobní ceně té páčky, že jo Ty věci mají taky ohromný náklady na vývoj atd - a ty potřebuješ z něčeho zaplatit. Jelikož půlka lidí neví, že tam ty funkce jsou a nebo je ani neumí ovládat, tak to z pohledu automobilky dává smysl.
A o tom, že u některých automobilek můžeš mít komfortní funkce formou předplatného už jsi slyšel? Vyhřívané sesle už z výroby, ale když je chceš použít, musíš si zaplatit a na dálku ti je aktivujou... To je přesně ten přístup "ušetříme při výrobě" o kterém mluvíš, ale kombinovaný s tím, aby se jim to vyplatilo
A o tom, že u některých automobilek můžeš mít komfortní funkce formou předplatného už jsi slyšel? Vyhřívané sesle už z výroby, ale když je chceš použít, musíš si zaplatit a na dálku ti je aktivujou... To je přesně ten přístup "ušetříme při výrobě" o kterém mluvíš, ale kombinovaný s tím, aby se jim to vyplatilo
08:40:07
26.08.2023
26.08.2023
SO545
-> Bukaj 25.08.23 20:29:28: ja si pamatam repliku H.Forda ked sa ho reporter pytal preco nema Tecko ac pumpu ved stoji len dolar. On nato ano pan redaktor pre vas je to len dolar...ale ja tsom tych aut uz vyrobil 1000 000.... Vacsina navrharov a inzinierov by urcite chcela vyvrazdit ekonomicky usek ktory im skrta rozpocet.
08:19:20
26.08.2023
26.08.2023
11mAjA11
Jestli je to teda Caddy / Touran tak se domnívám že ty převodovky sou už v pořádku, kolabovaly v Golfu IV a to jen některé kódy převodovek (do doby kdy udělali změnu upevneni diferakoveho ozubeného kola ke kleci) u 16ventilu si myslím. Klidně to může být vnitřní kloub poloosy a nebo ty gumy.
20:29:28
25.08.2023
25.08.2023
Bukaj
-> vhml 25.08.23 17:40:21: Jako jo, to chápu, jen, že to klidně mohli dát do koncové ceny rovnou (co je 2000 Kč v ceně nového vozu?) a naopak by ušetřili, že by nebyla taková variabilita při montáži...
-> Syny 25.08.23 19:54:19: Sakra, fakt problém s diferákem, jo?
Já jsem přemýšlel, že bych mohl taky vyměnit olej v převodovce, protože posledních minimálně 130 tisíc to nikdo určitě nedělal a asi by to chtělo...
...no, v nejhorším seženu za pár šupů nějakou jinou převodovku - ideálně nějakou s delším stálým převodem - tohle je bída - od cca 80 km/hod tam hledám další rychlost a ona je tam už pětka...
...a při 130 km/hod to točí přes 4000 - to fakt není příjemné (kromě toho, že to pak žere jak tank)...
-> Syny 25.08.23 19:54:19: Sakra, fakt problém s diferákem, jo?
Já jsem přemýšlel, že bych mohl taky vyměnit olej v převodovce, protože posledních minimálně 130 tisíc to nikdo určitě nedělal a asi by to chtělo...
...no, v nejhorším seženu za pár šupů nějakou jinou převodovku - ideálně nějakou s delším stálým převodem - tohle je bída - od cca 80 km/hod tam hledám další rychlost a ona je tam už pětka...
...a při 130 km/hod to točí přes 4000 - to fakt není příjemné (kromě toho, že to pak žere jak tank)...
20:02:43
25.08.2023
25.08.2023
Jarda/felda
-> Bukaj 25.08.23 17:09:50: protože to bylo za příplatek XX tisíc v podstatě by ti stačili dva "vypínače" tak jsem to měl řešený v troje golfu kde páčka byla nesehnatelná (za nesmysl) ted do passata jsem ho taky dodělal abych to nepoužíval
19:54:19
25.08.2023
25.08.2023
Syny
-> Bukaj 25.08.23 15:35:13: Pokud si dobře pamatuju, tak to je 1,6 atmo benzín - ty jsou problémama s diferákem a žraním oleje celkem známý. Nicméně klidně by to mohly dělat i gumy v kombinaci s blbou geometrií. To jsem zas u toho, že každej tu geometrii hodně podceňuje :)
17:40:21
25.08.2023
25.08.2023
vhml
-> Bukaj 25.08.23 17:09:50: usetrenejch 10 korun, krat treba milion aut plus další milion aut, u kterejch si za to kupujici 2000 priplatili...
V automotive se resi uspory na urovni eurocentů, protoze na konci to dela strasny castky.
V automotive se resi uspory na urovni eurocentů, protoze na konci to dela strasny castky.
17:14:55
25.08.2023
25.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: packa a nakodovat. Ta kabeláž byla jak kdy, třeba Oll ji kromě nějaký 2004 měla, Passat ne. To se dá pak dohledat dle schematu
17:09:50
25.08.2023
25.08.2023
Bukaj
-> saskyn2: Já doma nějakou páčku na tempomat mám, ale to asi bude z jedničkový oktávky...
A to je fakt jenom o páčce? Nic jiného se nemusí doplnit?
Tak to pak nechápu, že to neměly všechny vozy z výroby - výrobní náklady navíc asi tak 10 korun...
A to je fakt jenom o páčce? Nic jiného se nemusí doplnit?
Tak to pak nechápu, že to neměly všechny vozy z výroby - výrobní náklady navíc asi tak 10 korun...
17:08:50
25.08.2023
25.08.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 25.08.23 16:01:59: To auto je upír z Feratu a nébo kde má driver botky?
16:18:54
25.08.2023
25.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: jo funglovka páčka vyjde na 1000, dám ti k tomu i kablík, nevím jestli u Caddy je příprava nebo ne, pak se to aktivuje přes diagnostiku v motorový jednotce. Je to stejný jako dvojková oktávka před fl.
16:01:59
25.08.2023
25.08.2023
Bukaj
-> saskyn2: Právě, že jsou tam zimáky a jiný gumy nemám. Ale tohle není klasické hučení gum - to se projevuje furt a čím vyšší rychlost, tím víc a nemá na to vliv otočení volantem...
Ad ten tempomat - máš něco skladem? Co by to stálo? A zvládnu montáž sám?
Verze vozu je to tahle:
Ad ten tempomat - máš něco skladem? Co by to stálo? A zvládnu montáž sám?
Verze vozu je to tahle:
15:53:18
25.08.2023
25.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: tempomat není problém. To hučení nemáš to od gum? Zkus nejdřív nahodit nějakou jinou sadu např zimaky
15:39:36
25.08.2023
25.08.2023
Bukaj
Jinak by mne zajímalo - jak je složité do tohoto vozu dodělat tempomat a nějakou rozumně stavitelnou a vyhřívanou sedačku (alespoň řidičovu)? Mám o tom uvažovat, nebo rovnou zapomenout?
15:35:13
25.08.2023
25.08.2023
Bukaj
Tak pro info - ložisko jsem podruhé vyměnil předevčírem večer těsně před odjezdem do Holandska a žádná změna, takže hučení není ložiskem (to, že bych dvakrát zničil ložisko při montáži, je asi nepravděpodobné).
Doteď jsem s tím autem najel cca 1200 km (aktuálně jsme v Německu kousek od hranic s Holandskem) a vypozoroval jsem, že hučení (přerušované, závislé na otáčkách kol) se projevuje jen v nízkých rychlostech (do 60-70 km/hod), při vyšších rychlostech nic závadného neslyším (možná pro celkový hluk vozu), zvuk se mění (ale nikterak výrazně) při zatížení/odlehčení kola (při lehkém vychýlení vozu z přímého směru volantem).
Při rychlosti 105-110 km/hod mírně vibruje volant, ale to bych přisoudil nevyváženosti kol.
Také to, že auto mírně táhne doprava, když pustím volant, bych přisoudil nesouososti náprav a nikoli tomu, co hučí (táhne doprava bez ohledu na to, zda je zařazená rychlost, auto je v tahu nebo se brzdí motorem).
Takže na hučení zbývají asi jen dvě věci - poloosa nebo diferák či něco jiného v rozvodovce...
Asi bych potřeboval,aby se v tom projel někdo, kdo má zkušenosti s předohraby a jejich servisem/projevem závad (Jirko, hlásíš se, viď?)
Doteď jsem s tím autem najel cca 1200 km (aktuálně jsme v Německu kousek od hranic s Holandskem) a vypozoroval jsem, že hučení (přerušované, závislé na otáčkách kol) se projevuje jen v nízkých rychlostech (do 60-70 km/hod), při vyšších rychlostech nic závadného neslyším (možná pro celkový hluk vozu), zvuk se mění (ale nikterak výrazně) při zatížení/odlehčení kola (při lehkém vychýlení vozu z přímého směru volantem).
Při rychlosti 105-110 km/hod mírně vibruje volant, ale to bych přisoudil nevyváženosti kol.
Také to, že auto mírně táhne doprava, když pustím volant, bych přisoudil nesouososti náprav a nikoli tomu, co hučí (táhne doprava bez ohledu na to, zda je zařazená rychlost, auto je v tahu nebo se brzdí motorem).
Takže na hučení zbývají asi jen dvě věci - poloosa nebo diferák či něco jiného v rozvodovce...
Asi bych potřeboval,aby se v tom projel někdo, kdo má zkušenosti s předohraby a jejich servisem/projevem závad (Jirko, hlásíš se, viď?)
18:18:14
08.08.2023
08.08.2023
Bukaj
-> saskyn2 08.08.23 18:07:52: To, co přišlo teď, je vyrobeno asi 2019 (viz foto).
To, co jsem montoval v pátek, mělo tuším datumku květen 2022 nebo dokonce 2023...
To, co jsem montoval v pátek, mělo tuším datumku květen 2022 nebo dokonce 2023...
18:14:10
08.08.2023
08.08.2023
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.08.23 18:06:17: Předtím totéž. Jen mne zaujalo, že i když obě ložiska byla kupovaná na stejném e-shopu (Autodílos), tak to, co jsem objednával teď, bylo asi o 70 Kč levnější, než to, co kupovala (poslal jsem jí odkaz) majitelka vozu...
18:09:03
08.08.2023
08.08.2023
růža
-> Bukaj 08.08.23 18:04:09: Takhle vypadají krabičky z Kelly taky. A o moc lepší zacházení, jak od kurýrů, se taky nedočkají. A ještě k tomu nejsou ani ve strečce.
18:07:52
08.08.2023
08.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: ted prej choděj čínsky vážně, nedělám si prdel
Jinak jo, já dávám origo a co nejde sehnat za rozum v originále(T5 např) tak dávám od FAGu a zatím se mi žádný mnou montovaný ještě nevrátilo
Jinak jo, já dávám origo a co nejde sehnat za rozum v originále(T5 např) tak dávám od FAGu a zatím se mi žádný mnou montovaný ještě nevrátilo
18:06:17
08.08.2023
08.08.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: A predtim? FAG sem daval na transita no a jezdi to... Ona to teda pro nej byla i prvovyroba.
18:01:36
08.08.2023
08.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: a co to je za značku?
17:56:40
08.08.2023
08.08.2023
Bukaj
Samozřejmě nevylučuji vlastní chybu při montáži, jen si nejsem ničeho závadného vědom...
17:54:15
08.08.2023
08.08.2023
Bukaj
A je možné, že by se ložisko poškodilo při přepravě?
Teď mi dorazilo nově objednané ložisko a baleno je to jen ve strečce. V origo krabičce je ložisko navolno jen v igelitovém pytlíku a kolem lítaj šrouby, takže to vypadá, jak to vypadá...
V DPD se s tím určitě nemazlej. Majitelka si nechala ložisko, co mi dovezla s autem, poslat taky kurýrem a balík vypadal dost podobně...
...tak doufám, že nevyměním podruhé ložisko se stejným výsledkem...
Teď mi dorazilo nově objednané ložisko a baleno je to jen ve strečce. V origo krabičce je ložisko navolno jen v igelitovém pytlíku a kolem lítaj šrouby, takže to vypadá, jak to vypadá...
V DPD se s tím určitě nemazlej. Majitelka si nechala ložisko, co mi dovezla s autem, poslat taky kurýrem a balík vypadal dost podobně...
...tak doufám, že nevyměním podruhé ložisko se stejným výsledkem...
10:37:43
08.08.2023
08.08.2023
SO545
-> 11mAjA11 08.08.23 08:00:03: suhlasim....velmi lahko je nove lozisko poskodene alebo znicene uz pri montazi.
09:31:33
08.08.2023
08.08.2023
minno
-> Bukaj 08.08.23 08:43:23: Asi mi blbo funguje predstavivosť :)
08:43:23
08.08.2023
08.08.2023
Bukaj
-> minno 07.08.23 18:13:59: Ne, přesně, jak píšu.
-> SO545 07.08.23 20:20:31: Jen nejsem zvyklý na tyhle moderní vozy a hlučnost ložiska otáčením kola bez odpojení hnací hřídele by mne nenapadlo zkoušet (když vím, jak těžko se tím otáčí).
Ani jsem nezkoušel auto projet před rozebíráním - stálo mi tu půldruhého týdne a furt pršelo, takže když byl jeden den bez deště, rovnou jsem na to vlítnul a rozkaz zněl jasně - (mimojiné) vyměnit to poslední ložisko (všechna ostatní ložiska jsem měnil během posledního cca půlroku).
-> SO545 07.08.23 20:20:31: Jen nejsem zvyklý na tyhle moderní vozy a hlučnost ložiska otáčením kola bez odpojení hnací hřídele by mne nenapadlo zkoušet (když vím, jak těžko se tím otáčí).
Ani jsem nezkoušel auto projet před rozebíráním - stálo mi tu půldruhého týdne a furt pršelo, takže když byl jeden den bez deště, rovnou jsem na to vlítnul a rozkaz zněl jasně - (mimojiné) vyměnit to poslední ložisko (všechna ostatní ložiska jsem měnil během posledního cca půlroku).