-> dragon_cb_cz:
No, jedno to není. Pokud prodáváš zastaralou věc, prostě musí mít jinou cenu než to, u čeho jsi udělal release před 10 vteřinanama. Viz Škodovka, která si v rámci koncernu mohla před 20 lety dovolit dělat lehce víc budget auta, navzdory vyšší přidané hodnotě a minimálně stejným výrobním nákladům. Prostě recyklovala starou techniku, staré výrobní linky a asi jedinej počin vývoje toho času třeba z hlediska motorů byly 1,4 MPI a 1,2 HTP.
Pokud jsi udělal tak skvělej vývojářskej počin, kterej ti dává náskok před ostatními, tak jasně, máš výhodu. Ale mělo by to spíš tlačit na pokles ceny a ne, že ten vynález budeš odepisovat za plný prachy donekonečna.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Nwkt 26.08.23 10:10:07: 
-> růža 26.08.23 11:54:40: To je jedno, v nějakej době to někdo musel vyvinout a logicky z toho následně chce vydojit peníze. Koncern není nenažranej, koncern má svoje akcionáře a ti chtějí vidět hospodářské výsledky - a pokud má dlouhodobě fungovat, tak musí taky mít na investice...

-> růža 26.08.23 11:54:40: To je jedno, v nějakej době to někdo musel vyvinout a logicky z toho následně chce vydojit peníze. Koncern není nenažranej, koncern má svoje akcionáře a ti chtějí vidět hospodářské výsledky - a pokud má dlouhodobě fungovat, tak musí taky mít na investice...
-> dragon_cb_cz 26.08.23 09:24:04: Tak zrovna tempomat na Caddyně je vývojově absolutně zaostalej, takže tady je to opravdu jen nenažranost koncernu.
-> Nwkt 26.08.23 10:10:07:

-> Nwkt 26.08.23 10:10:07:


-> dragon_cb_cz: Přesně, přece nebudu o chlebu a vodě 

-> Bukaj: Tak ono to ale není jen o výrobní ceně té páčky, že jo
Ty věci mají taky ohromný náklady na vývoj atd - a ty potřebuješ z něčeho zaplatit. Jelikož půlka lidí neví, že tam ty funkce jsou a nebo je ani neumí ovládat, tak to z pohledu automobilky dává smysl.
A o tom, že u některých automobilek můžeš mít komfortní funkce formou předplatného už jsi slyšel?
Vyhřívané sesle už z výroby, ale když je chceš použít, musíš si zaplatit a na dálku ti je aktivujou... To je přesně ten přístup "ušetříme při výrobě" o kterém mluvíš, ale kombinovaný s tím, aby se jim to vyplatilo 

A o tom, že u některých automobilek můžeš mít komfortní funkce formou předplatného už jsi slyšel?


-> Bukaj 25.08.23 20:29:28: ja si pamatam repliku H.Forda ked sa ho reporter pytal preco nema Tecko ac pumpu ved stoji len dolar. On nato ano pan redaktor pre vas je to len dolar...ale ja tsom tych aut uz vyrobil 1000 000.... Vacsina navrharov a inzinierov by urcite chcela vyvrazdit ekonomicky usek ktory im skrta rozpocet.
Jestli je to teda Caddy / Touran tak se domnívám že ty převodovky sou už v pořádku, kolabovaly v Golfu IV a to jen některé kódy převodovek (do doby kdy udělali změnu upevneni diferakoveho ozubeného kola ke kleci) u 16ventilu si myslím. Klidně to může být vnitřní kloub poloosy a nebo ty gumy.
-> vhml 25.08.23 17:40:21: Jako jo, to chápu, jen, že to klidně mohli dát do koncové ceny rovnou (co je 2000 Kč v ceně nového vozu?) a naopak by ušetřili, že by nebyla taková variabilita při montáži...
-> Syny 25.08.23 19:54:19: Sakra, fakt problém s diferákem, jo?
Já jsem přemýšlel, že bych mohl taky vyměnit olej v převodovce, protože posledních minimálně 130 tisíc to nikdo určitě nedělal a asi by to chtělo...
...no, v nejhorším seženu za pár šupů nějakou jinou převodovku - ideálně nějakou s delším stálým převodem - tohle je bída - od cca 80 km/hod tam hledám další rychlost a ona je tam už pětka...
...a při 130 km/hod to točí přes 4000 - to fakt není příjemné (kromě toho, že to pak žere jak tank)...
-> Syny 25.08.23 19:54:19: Sakra, fakt problém s diferákem, jo?

Já jsem přemýšlel, že bych mohl taky vyměnit olej v převodovce, protože posledních minimálně 130 tisíc to nikdo určitě nedělal a asi by to chtělo...
...no, v nejhorším seženu za pár šupů nějakou jinou převodovku - ideálně nějakou s delším stálým převodem - tohle je bída - od cca 80 km/hod tam hledám další rychlost a ona je tam už pětka...
...a při 130 km/hod to točí přes 4000 - to fakt není příjemné (kromě toho, že to pak žere jak tank)...

-> Bukaj 25.08.23 17:09:50: protože to bylo za příplatek XX tisíc
v podstatě by ti stačili dva "vypínače" tak jsem to měl řešený v troje golfu kde páčka byla nesehnatelná (za nesmysl)
ted do passata jsem ho taky dodělal abych to nepoužíval








-> Bukaj 25.08.23 15:35:13: Pokud si dobře pamatuju, tak to je 1,6 atmo benzín - ty jsou problémama s diferákem a žraním oleje celkem známý. Nicméně klidně by to mohly dělat i gumy v kombinaci s blbou geometrií. To jsem zas u toho, že každej tu geometrii hodně podceňuje :)
-> Bukaj 25.08.23 17:09:50: usetrenejch 10 korun, krat treba milion aut plus další milion aut, u kterejch si za to kupujici 2000 priplatili...
V automotive se resi uspory na urovni eurocentů, protoze na konci to dela strasny castky.
V automotive se resi uspory na urovni eurocentů, protoze na konci to dela strasny castky.
-> Bukaj: packa a nakodovat. Ta kabeláž byla jak kdy, třeba Oll ji kromě nějaký 2004 měla, Passat ne. To se dá pak dohledat dle schematu
-> saskyn2: Já doma nějakou páčku na tempomat mám, ale to asi bude z jedničkový oktávky...
A to je fakt jenom o páčce? Nic jiného se nemusí doplnit?
Tak to pak nechápu, že to neměly všechny vozy z výroby - výrobní náklady navíc asi tak 10 korun...
A to je fakt jenom o páčce? Nic jiného se nemusí doplnit?

Tak to pak nechápu, že to neměly všechny vozy z výroby - výrobní náklady navíc asi tak 10 korun...

-> Bukaj 25.08.23 16:01:59: To auto je upír z Feratu a nébo kde má driver botky? 

-> Bukaj: jo funglovka páčka vyjde na 1000, dám ti k tomu i kablík, nevím jestli u Caddy je příprava nebo ne, pak se to aktivuje přes diagnostiku v motorový jednotce. Je to stejný jako dvojková oktávka před fl.
-> saskyn2: Právě, že jsou tam zimáky a jiný gumy nemám. Ale tohle není klasické hučení gum - to se projevuje furt a čím vyšší rychlost, tím víc a nemá na to vliv otočení volantem...
Ad ten tempomat - máš něco skladem? Co by to stálo? A zvládnu montáž sám?
Verze vozu je to tahle:
Ad ten tempomat - máš něco skladem? Co by to stálo? A zvládnu montáž sám?
Verze vozu je to tahle:
-> Bukaj: tempomat není problém. To hučení nemáš to od gum? Zkus nejdřív nahodit nějakou jinou sadu např zimaky
Jinak by mne zajímalo - jak je složité do tohoto vozu dodělat tempomat a nějakou rozumně stavitelnou a vyhřívanou sedačku (alespoň řidičovu)? Mám o tom uvažovat, nebo rovnou zapomenout?

Tak pro info - ložisko jsem podruhé vyměnil předevčírem večer těsně před odjezdem do Holandska a žádná změna, takže hučení není ložiskem (to, že bych dvakrát zničil ložisko při montáži, je asi nepravděpodobné).
Doteď jsem s tím autem najel cca 1200 km (aktuálně jsme v Německu kousek od hranic s Holandskem) a vypozoroval jsem, že hučení (přerušované, závislé na otáčkách kol) se projevuje jen v nízkých rychlostech (do 60-70 km/hod), při vyšších rychlostech nic závadného neslyším (možná pro celkový hluk vozu), zvuk se mění (ale nikterak výrazně) při zatížení/odlehčení kola (při lehkém vychýlení vozu z přímého směru volantem).
Při rychlosti 105-110 km/hod mírně vibruje volant, ale to bych přisoudil nevyváženosti kol.
Také to, že auto mírně táhne doprava, když pustím volant, bych přisoudil nesouososti náprav a nikoli tomu, co hučí (táhne doprava bez ohledu na to, zda je zařazená rychlost, auto je v tahu nebo se brzdí motorem).
Takže na hučení zbývají asi jen dvě věci - poloosa nebo diferák či něco jiného v rozvodovce...
Asi bych potřeboval,aby se v tom projel někdo, kdo má zkušenosti s předohraby a jejich servisem/projevem závad (Jirko, hlásíš se, viď?)
Doteď jsem s tím autem najel cca 1200 km (aktuálně jsme v Německu kousek od hranic s Holandskem) a vypozoroval jsem, že hučení (přerušované, závislé na otáčkách kol) se projevuje jen v nízkých rychlostech (do 60-70 km/hod), při vyšších rychlostech nic závadného neslyším (možná pro celkový hluk vozu), zvuk se mění (ale nikterak výrazně) při zatížení/odlehčení kola (při lehkém vychýlení vozu z přímého směru volantem).
Při rychlosti 105-110 km/hod mírně vibruje volant, ale to bych přisoudil nevyváženosti kol.
Také to, že auto mírně táhne doprava, když pustím volant, bych přisoudil nesouososti náprav a nikoli tomu, co hučí (táhne doprava bez ohledu na to, zda je zařazená rychlost, auto je v tahu nebo se brzdí motorem).
Takže na hučení zbývají asi jen dvě věci - poloosa nebo diferák či něco jiného v rozvodovce...
Asi bych potřeboval,aby se v tom projel někdo, kdo má zkušenosti s předohraby a jejich servisem/projevem závad (Jirko, hlásíš se, viď?)

-> saskyn2 08.08.23 18:07:52: To, co přišlo teď, je vyrobeno asi 2019 (viz foto).
To, co jsem montoval v pátek, mělo tuším datumku květen 2022 nebo dokonce 2023...
To, co jsem montoval v pátek, mělo tuším datumku květen 2022 nebo dokonce 2023...
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.08.23 18:06:17: Předtím totéž. Jen mne zaujalo, že i když obě ložiska byla kupovaná na stejném e-shopu (Autodílos), tak to, co jsem objednával teď, bylo asi o 70 Kč levnější, než to, co kupovala (poslal jsem jí odkaz) majitelka vozu...

-> Bukaj 08.08.23 18:04:09: Takhle vypadají krabičky z Kelly taky. A o moc lepší zacházení, jak od kurýrů, se taky nedočkají. A ještě k tomu nejsou ani ve strečce.
-> Bukaj: ted prej choděj čínsky
vážně, nedělám si prdel
Jinak jo, já dávám origo a co nejde sehnat za rozum v originále(T5 např) tak dávám od FAGu a zatím se mi žádný mnou montovaný ještě nevrátilo


Jinak jo, já dávám origo a co nejde sehnat za rozum v originále(T5 např) tak dávám od FAGu a zatím se mi žádný mnou montovaný ještě nevrátilo
-> Bukaj: A predtim? FAG sem daval na transita no a jezdi to... Ona to teda pro nej byla i prvovyroba.
-> Bukaj: a co to je za značku?
Samozřejmě nevylučuji vlastní chybu při montáži, jen si nejsem ničeho závadného vědom...
A je možné, že by se ložisko poškodilo při přepravě?
Teď mi dorazilo nově objednané ložisko a baleno je to jen ve strečce. V origo krabičce je ložisko navolno jen v igelitovém pytlíku a kolem lítaj šrouby, takže to vypadá, jak to vypadá...
V DPD se s tím určitě nemazlej. Majitelka si nechala ložisko, co mi dovezla s autem, poslat taky kurýrem a balík vypadal dost podobně...
...tak doufám, že nevyměním podruhé ložisko se stejným výsledkem...
Teď mi dorazilo nově objednané ložisko a baleno je to jen ve strečce. V origo krabičce je ložisko navolno jen v igelitovém pytlíku a kolem lítaj šrouby, takže to vypadá, jak to vypadá...

V DPD se s tím určitě nemazlej. Majitelka si nechala ložisko, co mi dovezla s autem, poslat taky kurýrem a balík vypadal dost podobně...
...tak doufám, že nevyměním podruhé ložisko se stejným výsledkem...

-> 11mAjA11 08.08.23 08:00:03: suhlasim....velmi lahko je nove lozisko poskodene alebo znicene uz pri montazi.
-> Bukaj 08.08.23 08:43:23: Asi mi blbo funguje predstavivosť :)
-> minno 07.08.23 18:13:59: Ne, přesně, jak píšu.
-> SO545 07.08.23 20:20:31: Jen nejsem zvyklý na tyhle moderní vozy a hlučnost ložiska otáčením kola bez odpojení hnací hřídele by mne nenapadlo zkoušet (když vím, jak těžko se tím otáčí).
Ani jsem nezkoušel auto projet před rozebíráním - stálo mi tu půldruhého týdne a furt pršelo, takže když byl jeden den bez deště, rovnou jsem na to vlítnul a rozkaz zněl jasně - (mimojiné) vyměnit to poslední ložisko (všechna ostatní ložiska jsem měnil během posledního cca půlroku).
-> SO545 07.08.23 20:20:31: Jen nejsem zvyklý na tyhle moderní vozy a hlučnost ložiska otáčením kola bez odpojení hnací hřídele by mne nenapadlo zkoušet (když vím, jak těžko se tím otáčí).
Ani jsem nezkoušel auto projet před rozebíráním - stálo mi tu půldruhého týdne a furt pršelo, takže když byl jeden den bez deště, rovnou jsem na to vlítnul a rozkaz zněl jasně - (mimojiné) vyměnit to poslední ložisko (všechna ostatní ložiska jsem měnil během posledního cca půlroku).
-> SO545: no vidím že sou to asi dobře vycvičení opraváři a ne měniči ve stylu pokus omyl.
Toto je jistá a spolehlivá metoda
.
I nové ložisko může být vadné, stačí jedna rána do díry a je to..beztak tu ránu nikdo nepřizná...
Toto je jistá a spolehlivá metoda

I nové ložisko může být vadné, stačí jedna rána do díry a je to..beztak tu ránu nikdo nepřizná...
-> Bukaj 07.08.23 00:19:20: Tak neviem ako u teba...ale u nas takto bezne zistuju mechosi hlucnost lozisk....a funguje to.

-> Bukaj 06.08.23 08:42:00: Zvuk je silnější při odlehčení kola (při zatáčení doleva), naopak při zatížení kola (zatáčení doprava) zvuk ustane.Nie náhodou opačne?
-> SO545: No, i s neutrálem se mi s tím točilo dost těžko - to není jako u škodovky, kde na předku roztočíš kolo a ono se dotáčí půl minuty...

-> Bukaj 06.08.23 17:32:10: kolesom zatocis lahko poloos to nebrzdi ak je tam neutral

-> 11mAjA11:
Pochybuju, že bych něco cítil na novém ložisku...
...a i kdyby, tak bych musel odpojit poloosu, abych zatočil kolem - a to by zase ložisko nebylo stažené, abych mohl otočit kolem - prostě začarovaný kruh
Pochybuju, že bych něco cítil na novém ložisku...
...a i kdyby, tak bych musel odpojit poloosu, abych zatočil kolem - a to by zase ložisko nebylo stažené, abych mohl otočit kolem - prostě začarovaný kruh

Ložisko lze lehce odhalit odlehčením kola a tlumiče na podezřelé straně, ruku přiložit na tlumič a zatočit kolem.
Pokud bude v tlumiči brnění tak je ložisko KO. Jednoduchá diagnostika bez projíždění.
Pokud bude v tlumiči brnění tak je ložisko KO. Jednoduchá diagnostika bez projíždění.
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.08.23 09:35:28: měl jsem skoro podobnou vůli v ložisku a kupodivu to nehučelo 

-> Bukaj 06.08.23 08:42:00: Robil som doma nejaku kozmetiku na karoserii znameho lekara.....
On si auto priviezol ale poprosil ma aby som mu ho hodil u nas k nemocnici.
Tak som absolval kratku jazdu a srotenie v kolese od mrtveho loziska bolo neskutocne.
Ked som mu to povedal ....tak len ze fakt.....ved to tak robi uz dlho a inac pohoda.
Urcite je lepsi k pacientom ako k svojmu autu.
On si auto priviezol ale poprosil ma aby som mu ho hodil u nas k nemocnici.
Tak som absolval kratku jazdu a srotenie v kolese od mrtveho loziska bolo neskutocne.
Ked som mu to povedal ....tak len ze fakt.....ved to tak robi uz dlho a inac pohoda.
Urcite je lepsi k pacientom ako k svojmu autu.
-> Milan 136: presne som to siel napisat, skor by som mal obavu o to aby sa vobec vratili a ne ze sa auto vysype. To uz skor utopi.
-> Bukaj 06.08.23 08:42:00: Tam jsou záplavy teď.
Tak včera jsem to otestoval (spolu s majitelkou, která první polovinu jízdy ani nevěděla, jaký zvuk mám na mysli) a opravdu to bude to LP ložisko - přelézal jsem různě po autě, vzadu je relativně ticho (tam jsem obě ložiska měnil asi před měsícem a teď komplet uložení stabilizátoru a tlumiče) a vpředu ten zvuk jde zleva, takže určitě LP kolo.
Zvuk je silnější při odlehčení kola (při zatáčení doleva), naopak při zatížení kola (zatáčení doprava) zvuk ustane.
Každopádně jsem objednal nové ložisko a až se s tím autem majitelka s rodinou vrátí ze Slovinska, tak si střihnu výměnu - teď už to půjde raz-dva, když nebudu muset řešit zarezlé šrouby a čistit těhlici a vše kolem od koroze...
...doufám, že se to někde ve Slovinsku nevysype
Zvuk je silnější při odlehčení kola (při zatáčení doleva), naopak při zatížení kola (zatáčení doprava) zvuk ustane.
Každopádně jsem objednal nové ložisko a až se s tím autem majitelka s rodinou vrátí ze Slovinska, tak si střihnu výměnu - teď už to půjde raz-dva, když nebudu muset řešit zarezlé šrouby a čistit těhlici a vše kolem od koroze...
...doufám, že se to někde ve Slovinsku nevysype

-> Milan 136: Myslim, že jo. Ale zatím nebyl moc čas na testování... Projevovalo se to spíš ve vyšších rychlostech (respektive poté, co jsem dosáhl určité rychlosti a pak vyřadil, tak to bylo nejlíp slyšet) a na to tu v okolí nemám silnice. Naopak při jízdě do kopce v záběru jsem to neslyšel ani v zatáčkách (ale to možná proto, že to přehlušil zbytek auta)...
-> Bukaj 05.08.23 13:39:39: Mění se ten zvuk se zatočením?
-> Milan 136: A jak se projevuje vadný ložisko na předku - teda pokud jsem ho zlikvidoval chybnou montáží?

-> Bukaj 05.08.23 10:14:03: Takové přerušované hučení jde většinou spíš od zadku.
Chybnou montáží bys ho asi mohl zničit, ale to bys to musel úplně nějak podělat. Z toho, co píšeš ok. Nesmí se to dát na kola povolený. Pokud jsi to nějak dotáhl ve vzduchu, tak v klidu. Stačí dát třeba dva kolový šrouby, zkrz třmen do kotouče zapíchnout šroubovák a utahovat.
Jinak když dáš do plynu brzu, tak pak za stálého brzdění ten plyn povol a zase přidej. Pak to jede.
Chybnou montáží bys ho asi mohl zničit, ale to bys to musel úplně nějak podělat. Z toho, co píšeš ok. Nesmí se to dát na kola povolený. Pokud jsi to nějak dotáhl ve vzduchu, tak v klidu. Stačí dát třeba dva kolový šrouby, zkrz třmen do kotouče zapíchnout šroubovák a utahovat.
Jinak když dáš do plynu brzu, tak pak za stálého brzdění ten plyn povol a zase přidej. Pak to jede.