VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
3704 příspěvků (zobrazeno 1301 až 1350) od 24.01.2014 do 19.02.2025, založil/a LuMi
řadit dle data
17:01:14
27.08.2023
Bukaj
-> Milan 136 27.08.23 15:36:56: Na obou zadních kolech jsem měnil ložiska nedávno. A teď jak bylo po cestě auto narvané látkama (textilie), tak zadek byl perfektně odhlučněn a i při předchozím testu, kdy jsem za jízdy lezl skrz auto a poslouchal, odkud to hučení jde, jsem jednoznačně identifikoval, že to jde od levého předního kola (někde mezi převodovkou a kolem).

A jediné, co je tam "na omak" blbě, je ta vůle ve vnějším kloubu - což je také "kuličkové ložisko", jen se neotáčí...

Teď jsem na 90 % přesvědčen, že je to ten vnější kloub poloosy, tak ho vyměním (stejně je to potřeba). Pokud to nepomůže (což nedoufám), tak bude zbývat jen ta převodovka.



Jak jsem psal - kdyby hučely gumy, tak to hučí od všech a není to hučení pravidelně přerušované a závislé na otáčkách kola.

Jinak gumy jsou tam tyto - na předku Continental (na fotce dole), na zadku Michelin (na fotce nahoře, oboje podobný dezén a stejný rozměr), ale s gumama to fakt nesouvisí - to ještě poznám...4
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Bukaj vložen 27.08.2023 17:01:14
15:50:54
27.08.2023
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: jak píše milan poloosa nehučí, vyfot vzorek pneu:)
15:36:56
27.08.2023
Milan 136
-> Bukaj: Poloosa hučet nebude. To budou buď gumy, nebo jak už jsem jednou psal - zadní ložisko. Točil jsi zadníma kolama? Většinou stačí rukou.
15:20:14
27.08.2023
Bukaj
Tohle by mělo být pro Caddy Maxi a je to asi ta nejdražší varianta (LÖBRO je ale značka, které věřím). Snad to bude sedět...

autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464848
14:36:52
27.08.2023
Bukaj
Tak zpátky od tempomatu k vážným věcem - tedy to přerušované hučení...

-> 11mAjA11 26.08.23 08:19:20: To mne trochu uklidňuje - i když výměna převodovky u předohrabu není nic hrozného...6

Dneska jsem si pod auto lehl a trochu jsem koumal nad poloosami a jediné, co mi přišlo ne úplně zdravé, je vnější kloub na té levé poloose. Vnitřní jsou na obou poloosách s původními manžetami a bez vůlí, pravá poloosa nemá žádnou vůli ani na vnějším kloubu (a má na něm měněnou minimálně manžetu, ne-li celý kloub), ta levá má původní manžetu i na vnějším kloubu, trochu z ní lítá mazivo (není děravá, jen mezi tělem kloubu a plastovou manžetou prolíná u spony).

Co ale asi nemá být, že na tom vnějším kloubu levé poloosy cítím radiální vůli (na pravé straně nikoli) a i tyč poloosy má axiální vůli v kloubech (což třeba u 130 považuju za vlastnost, ale tady by to asi být nemělo, ne?

Je lepší vyměnit komplet poloosu, nebo stačí jen ten vnější kloub? A jakou značku doporučíte? Nějak zase nikde na netu nevidím originál...7



A poslední (pro teď) 3 dotaz - jaký je interval výměny převodového oleje a jaký olej tam patří? Děkuji... 1
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Bukaj vložen 27.08.2023 14:36:52
09:05:29
27.08.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:

No, jedno to není. Pokud prodáváš zastaralou věc, prostě musí mít jinou cenu než to, u čeho jsi udělal release před 10 vteřinanama. Viz Škodovka, která si v rámci koncernu mohla před 20 lety dovolit dělat lehce víc budget auta, navzdory vyšší přidané hodnotě a minimálně stejným výrobním nákladům. Prostě recyklovala starou techniku, staré výrobní linky a asi jedinej počin vývoje toho času třeba z hlediska motorů byly 1,4 MPI a 1,2 HTP.



Pokud jsi udělal tak skvělej vývojářskej počin, kterej ti dává náskok před ostatními, tak jasně, máš výhodu. Ale mělo by to spíš tlačit na pokles ceny a ne, že ten vynález budeš odepisovat za plný prachy donekonečna.
13:44:44
26.08.2023
dragon_cb_cz
-> Nwkt 26.08.23 10:10:07: 47



-> růža 26.08.23 11:54:40: To je jedno, v nějakej době to někdo musel vyvinout a logicky z toho následně chce vydojit peníze. Koncern není nenažranej, koncern má svoje akcionáře a ti chtějí vidět hospodářské výsledky - a pokud má dlouhodobě fungovat, tak musí taky mít na investice...
11:54:40
26.08.2023
růža
-> dragon_cb_cz 26.08.23 09:24:04: Tak zrovna tempomat na Caddyně je vývojově absolutně zaostalej, takže tady je to opravdu jen nenažranost koncernu.



-> Nwkt 26.08.23 10:10:07: 3 3
10:10:07
26.08.2023
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Přesně, přece nebudu o chlebu a vodě 3
09:24:04
26.08.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Tak ono to ale není jen o výrobní ceně té páčky, že jo 4 Ty věci mají taky ohromný náklady na vývoj atd - a ty potřebuješ z něčeho zaplatit. Jelikož půlka lidí neví, že tam ty funkce jsou a nebo je ani neumí ovládat, tak to z pohledu automobilky dává smysl.



A o tom, že u některých automobilek můžeš mít komfortní funkce formou předplatného už jsi slyšel? 1 Vyhřívané sesle už z výroby, ale když je chceš použít, musíš si zaplatit a na dálku ti je aktivujou... To je přesně ten přístup "ušetříme při výrobě" o kterém mluvíš, ale kombinovaný s tím, aby se jim to vyplatilo 4
08:40:07
26.08.2023
SO545
-> Bukaj 25.08.23 20:29:28: ja si pamatam repliku H.Forda ked sa ho reporter pytal preco nema Tecko ac pumpu ved stoji len dolar. On nato ano pan redaktor pre vas je to len dolar...ale ja tsom tych aut uz vyrobil 1000 000.... Vacsina navrharov a inzinierov by urcite chcela vyvrazdit ekonomicky usek ktory im skrta rozpocet.
08:19:20
26.08.2023
11mAjA11
Jestli je to teda Caddy / Touran tak se domnívám že ty převodovky sou už v pořádku, kolabovaly v Golfu IV a to jen některé kódy převodovek (do doby kdy udělali změnu upevneni diferakoveho ozubeného kola ke kleci) u 16ventilu si myslím. Klidně to může být vnitřní kloub poloosy a nebo ty gumy.
20:29:28
25.08.2023
Bukaj
-> vhml 25.08.23 17:40:21: Jako jo, to chápu, jen, že to klidně mohli dát do koncové ceny rovnou (co je 2000 Kč v ceně nového vozu?) a naopak by ušetřili, že by nebyla taková variabilita při montáži...

-> Syny 25.08.23 19:54:19: Sakra, fakt problém s diferákem, jo?8

Já jsem přemýšlel, že bych mohl taky vyměnit olej v převodovce, protože posledních minimálně 130 tisíc to nikdo určitě nedělal a asi by to chtělo...

...no, v nejhorším seženu za pár šupů nějakou jinou převodovku - ideálně nějakou s delším stálým převodem - tohle je bída - od cca 80 km/hod tam hledám další rychlost a ona je tam už pětka...

...a při 130 km/hod to točí přes 4000 - to fakt není příjemné (kromě toho, že to pak žere jak tank)...7
20:02:43
25.08.2023
Jarda/felda
-> Bukaj 25.08.23 17:09:50: protože to bylo za příplatek XX tisíc 3 v podstatě by ti stačili dva "vypínače" tak jsem to měl řešený v troje golfu kde páčka byla nesehnatelná (za nesmysl) 3 3 ted do passata jsem ho taky dodělal abych to nepoužíval 3 3 3 3
19:54:19
25.08.2023
Syny
-> Bukaj 25.08.23 15:35:13: Pokud si dobře pamatuju, tak to je 1,6 atmo benzín - ty jsou problémama s diferákem a žraním oleje celkem známý. Nicméně klidně by to mohly dělat i gumy v kombinaci s blbou geometrií. To jsem zas u toho, že každej tu geometrii hodně podceňuje :)
17:40:21
25.08.2023
vhml
-> Bukaj 25.08.23 17:09:50: usetrenejch 10 korun, krat treba milion aut plus další milion aut, u kterejch si za to kupujici 2000 priplatili...

V automotive se resi uspory na urovni eurocentů, protoze na konci to dela strasny castky.
upraveno 1x, naposled 25.08.2023 17:41:15
17:14:55
25.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: packa a nakodovat. Ta kabeláž byla jak kdy, třeba Oll ji kromě nějaký 2004 měla, Passat ne. To se dá pak dohledat dle schematu
17:09:50
25.08.2023
Bukaj
-> saskyn2: Já doma nějakou páčku na tempomat mám, ale to asi bude z jedničkový oktávky...

A to je fakt jenom o páčce? Nic jiného se nemusí doplnit?9

Tak to pak nechápu, že to neměly všechny vozy z výroby - výrobní náklady navíc asi tak 10 korun...7
17:08:50
25.08.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Bukaj 25.08.23 16:01:59: To auto je upír z Feratu a nébo kde má driver botky? 1
16:18:54
25.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: jo funglovka páčka vyjde na 1000, dám ti k tomu i kablík, nevím jestli u Caddy je příprava nebo ne, pak se to aktivuje přes diagnostiku v motorový jednotce. Je to stejný jako dvojková oktávka před fl.
16:01:59
25.08.2023
Bukaj
-> saskyn2: Právě, že jsou tam zimáky a jiný gumy nemám. Ale tohle není klasické hučení gum - to se projevuje furt a čím vyšší rychlost, tím víc a nemá na to vliv otočení volantem...

Ad ten tempomat - máš něco skladem? Co by to stálo? A zvládnu montáž sám?

Verze vozu je to tahle:
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Bukaj vložen 25.08.2023 16:01:59
15:53:18
25.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: tempomat není problém. To hučení nemáš to od gum? Zkus nejdřív nahodit nějakou jinou sadu např zimaky
15:39:36
25.08.2023
Bukaj
Jinak by mne zajímalo - jak je složité do tohoto vozu dodělat tempomat a nějakou rozumně stavitelnou a vyhřívanou sedačku (alespoň řidičovu)? Mám o tom uvažovat, nebo rovnou zapomenout?6
15:35:13
25.08.2023
Bukaj
Tak pro info - ložisko jsem podruhé vyměnil předevčírem večer těsně před odjezdem do Holandska a žádná změna, takže hučení není ložiskem (to, že bych dvakrát zničil ložisko při montáži, je asi nepravděpodobné).

Doteď jsem s tím autem najel cca 1200 km (aktuálně jsme v Německu kousek od hranic s Holandskem) a vypozoroval jsem, že hučení (přerušované, závislé na otáčkách kol) se projevuje jen v nízkých rychlostech (do 60-70 km/hod), při vyšších rychlostech nic závadného neslyším (možná pro celkový hluk vozu), zvuk se mění (ale nikterak výrazně) při zatížení/odlehčení kola (při lehkém vychýlení vozu z přímého směru volantem).

Při rychlosti 105-110 km/hod mírně vibruje volant, ale to bych přisoudil nevyváženosti kol.

Také to, že auto mírně táhne doprava, když pustím volant, bych přisoudil nesouososti náprav a nikoli tomu, co hučí (táhne doprava bez ohledu na to, zda je zařazená rychlost, auto je v tahu nebo se brzdí motorem).

Takže na hučení zbývají asi jen dvě věci - poloosa nebo diferák či něco jiného v rozvodovce...

Asi bych potřeboval,aby se v tom projel někdo, kdo má zkušenosti s předohraby a jejich servisem/projevem závad (Jirko, hlásíš se, viď?) 3
upraveno 1x, naposled 25.08.2023 15:36:12
18:18:14
08.08.2023
Bukaj
-> saskyn2 08.08.23 18:07:52: To, co přišlo teď, je vyrobeno asi 2019 (viz foto).

To, co jsem montoval v pátek, mělo tuším datumku květen 2022 nebo dokonce 2023...
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Bukaj vložen 08.08.2023 18:18:14
18:14:10
08.08.2023
Bukaj
-> Matthes, záškodník z TechWebu 08.08.23 18:06:17: Předtím totéž. Jen mne zaujalo, že i když obě ložiska byla kupovaná na stejném e-shopu (Autodílos), tak to, co jsem objednával teď, bylo asi o 70 Kč levnější, než to, co kupovala (poslal jsem jí odkaz) majitelka vozu...9
18:09:03
08.08.2023
růža
-> Bukaj 08.08.23 18:04:09: Takhle vypadají krabičky z Kelly taky. A o moc lepší zacházení, jak od kurýrů, se taky nedočkají. A ještě k tomu nejsou ani ve strečce.
18:07:52
08.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: ted prej choděj čínsky3 vážně, nedělám si prdel8

Jinak jo, já dávám origo a co nejde sehnat za rozum v originále(T5 např) tak dávám od FAGu a zatím se mi žádný mnou montovaný ještě nevrátilo
18:06:17
08.08.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: A predtim? FAG sem daval na transita no a jezdi to... Ona to teda pro nej byla i prvovyroba.
18:04:09
08.08.2023
Bukaj
-> saskyn2: To, co jste mi doporučili 40
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Bukaj vložen 08.08.2023 18:04:09
18:01:36
08.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: a co to je za značku?
17:56:40
08.08.2023
Bukaj
Samozřejmě nevylučuji vlastní chybu při montáži, jen si nejsem ničeho závadného vědom...
17:55:07
08.08.2023
Bukaj
17:54:42
08.08.2023
Bukaj
17:54:15
08.08.2023
Bukaj
A je možné, že by se ložisko poškodilo při přepravě?

Teď mi dorazilo nově objednané ložisko a baleno je to jen ve strečce. V origo krabičce je ložisko navolno jen v igelitovém pytlíku a kolem lítaj šrouby, takže to vypadá, jak to vypadá...8

V DPD se s tím určitě nemazlej. Majitelka si nechala ložisko, co mi dovezla s autem, poslat taky kurýrem a balík vypadal dost podobně...

...tak doufám, že nevyměním podruhé ložisko se stejným výsledkem...7
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Bukaj vložen 08.08.2023 17:54:15
10:37:43
08.08.2023
SO545
-> 11mAjA11 08.08.23 08:00:03: suhlasim....velmi lahko je nove lozisko poskodene alebo znicene uz pri montazi.
09:31:33
08.08.2023
minno
-> Bukaj 08.08.23 08:43:23: Asi mi blbo funguje predstavivosť :)
08:43:23
08.08.2023
Bukaj
-> minno 07.08.23 18:13:59: Ne, přesně, jak píšu.

-> SO545 07.08.23 20:20:31: Jen nejsem zvyklý na tyhle moderní vozy a hlučnost ložiska otáčením kola bez odpojení hnací hřídele by mne nenapadlo zkoušet (když vím, jak těžko se tím otáčí).

Ani jsem nezkoušel auto projet před rozebíráním - stálo mi tu půldruhého týdne a furt pršelo, takže když byl jeden den bez deště, rovnou jsem na to vlítnul a rozkaz zněl jasně - (mimojiné) vyměnit to poslední ložisko (všechna ostatní ložiska jsem měnil během posledního cca půlroku).
08:00:03
08.08.2023
11mAjA11
-> SO545: no vidím že sou to asi dobře vycvičení opraváři a ne měniči ve stylu pokus omyl.

Toto je jistá a spolehlivá metoda 4 .



I nové ložisko může být vadné, stačí jedna rána do díry a je to..beztak tu ránu nikdo nepřizná...
20:20:31
07.08.2023
SO545
-> Bukaj 07.08.23 00:19:20: Tak neviem ako u teba...ale u nas takto bezne zistuju mechosi hlucnost lozisk....a funguje to.4
18:13:59
07.08.2023
minno
-> Bukaj 06.08.23 08:42:00: Zvuk je silnější při odlehčení kola (při zatáčení doleva), naopak při zatížení kola (zatáčení doprava) zvuk ustane.Nie náhodou opačne?
00:19:20
07.08.2023
Bukaj
-> SO545: No, i s neutrálem se mi s tím točilo dost těžko - to není jako u škodovky, kde na předku roztočíš kolo a ono se dotáčí půl minuty...3
19:14:39
06.08.2023
SO545
-> Bukaj 06.08.23 17:32:10: kolesom zatocis lahko poloos to nebrzdi ak je tam neutral4
17:32:10
06.08.2023
Bukaj
-> 11mAjA11:

Pochybuju, že bych něco cítil na novém ložisku...

...a i kdyby, tak bych musel odpojit poloosu, abych zatočil kolem - a to by zase ložisko nebylo stažené, abych mohl otočit kolem - prostě začarovaný kruh3
17:12:01
06.08.2023
11mAjA11
Ložisko lze lehce odhalit odlehčením kola a tlumiče na podezřelé straně, ruku přiložit na tlumič a zatočit kolem.

Pokud bude v tlumiči brnění tak je ložisko KO. Jednoduchá diagnostika bez projíždění.
11:48:07
06.08.2023
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 06.08.23 09:35:28: měl jsem skoro podobnou vůli v ložisku a kupodivu to nehučelo 9
10:27:32
06.08.2023
SO545
-> Bukaj 06.08.23 08:42:00: Robil som doma nejaku kozmetiku na karoserii znameho lekara.....

On si auto priviezol ale poprosil ma aby som mu ho hodil u nas k nemocnici.



Tak som absolval kratku jazdu a srotenie v kolese od mrtveho loziska bolo neskutocne.

Ked som mu to povedal ....tak len ze fakt.....ved to tak robi uz dlho a inac pohoda.



Urcite je lepsi k pacientom ako k svojmu autu.
09:35:28
06.08.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Bukaj: Kdyz se dalo jezdit na tomhle... Drobna vule v prednim kole 3 Je potreba mit zaplej zvuk.



Vůle v kole
upraveno 2x, naposled 06.08.2023 09:36:09
08:58:13
06.08.2023
darklord
-> Milan 136: presne som to siel napisat, skor by som mal obavu o to aby sa vobec vratili a ne ze sa auto vysype. To uz skor utopi.
08:48:55
06.08.2023
Milan 136
-> Bukaj 06.08.23 08:42:00: Tam jsou záplavy teď.
Extreme Tyres