VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
3489 příspěvků (zobrazeno 751 až 800) od 24.01.2014 do 25.11.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
13:58:37
27.10.2023
saskyn2
-> Bukaj 27.10.23 11:20:39: hele na tohle už origo za lepší peníz neumím. Druhoška je jak kdy, ale oni si to všichni přeprodávají, takže kladky stejně jsou všude ina romania3 Vyhnul bych se SKF jinak klidně ina, continental, a pumpa ideálně graff ale i ina conti hepu funguje. Místo v diáři aktuálně moc nemám, zkus to pořešit spíš sám.
13:10:46
27.10.2023
11mAjA11
13:10:05
27.10.2023
11mAjA11
16v tutak , ale 8v je pohoda , to jde i na "barvičky" když člověk není vemeno.
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od 11mAjA11 vložen 27.10.2023 13:10:05
13:07:36
27.10.2023
11mAjA11
Obecně platí 90-120 u starších motorů VW, u AZD a tehle 16V 77kw je bohužel předpis kontrola v 90 a pak co 30 , dle stavu výměna..jenže to je úplná hloupost, protože nelze posoudit fyzický stav těch komponent.

Šéf na toto dojel a potkan, což pak znamenalo komplet GO hlavy na tom 16V.

Já sem je teda po koupi auta od něj vyměnil při velkém servisu a teď po 6ti letech sem je udělal znova (najeto měly asi 60).

Na tu 8V 1.6 bych dal v klidu INA rozvody, ale pumpu jinou Dolz, Graf, nebo origo, ty INA pumpy chcijou jak necky po poměrně krátkém čase..
12:26:18
27.10.2023
Shatter
-> Bukaj: Neviem ako OHC, DOHC sa urcite musi zaistit kluka a vackove kolesa.. tipujem ale ze aj tu. Pripravok som nemal, ale nasli sa doma razniky (dierkovace) so spravnym priemerom. Trosku narocne bolo uvolnit tu vonkajsiu napinaciu kladku, tam sa muselo klbovym nastavcom pomedzi vyfukove parohy a alternator dostat k skrutke..
11:47:55
27.10.2023
Bukaj
-> Shatter: Díky 4

No, 140 tisíc mělo to auto prý, když ho dovezli z Německa a prý snad tehdy ty rozvody nechali udělat. Teď má to auto na počitadle 283 tisíc...

INA sada je levnější autodilos.cz/autodily/... /vodni-pumpa-sada-ozubeneh o-remene-74543980

ale u té HEPU se mi líbí to "verze pro těžký výkon" Nebo je to jen reklamní trik?6

A je na výměně něco záludného, nebo je to sundat starý a nandat nový rozvod bez změny polohy ozubených kol kliky a vačky?
11:31:25
27.10.2023
Shatter
-> Bukaj: 140 tis. je dost. Sice na AZD, ale pri 80tis km (od nova) sa asi vekom rozletela napinacia kladka rozvodu - remen by mozno vydrzal viac, nevyzeral az tak zle.. Kupil som sadu znacky INA, aj vonk. aj vnut. remene, a po cca 20tis. km mi uz nieco za studena piska.



Inak tuto pisu rozvody 120tis km

mymotorlist.com/engines/. ../bse
11:20:39
27.10.2023
Bukaj
Asi je lepší vyměnit řemen včetně kladky a vodního čerpadla, že? A jaká je osvědčená značka? Co koukám na Autodilos.cz, tak ty sady s čerpadlem tam vycházejí kolem 1500 Kč plusmínus pár stovek.

Asi nejdražší je tam HEPU verze pro těžký výkon:

autodilos.cz/autodily/... /vodni-pumpa-sada-ozubeneh o-remene-69167373



Nebo umí někdo originál? Co, Saskyne, kde máš místo v diáři?1 Ideálně i s výměnou, ať se v tom nemusím vrtat na zahradě...5

Jinak co jsem koukal na motor, když jsem včera to auto přezouval, tak je trochu oblitá olejem hlava u rozvodů (z horního víka) - proto mne napadlo, že by to mohlo "omastit" rozvod a pak jsem si uvědomil, že to auto dost najezdí a určitě rozvody nikdo dlouho neřešil3
11:02:34
27.10.2023
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: určitě vyměnit co nejdřive...
23:51:18
26.10.2023
Bukaj
Asi úplně blbej dotaz - jak poslední cca 2 roky servisuju tu Caddynu, tak dnes jsem si uvědomil, že je to moderní auto a ne OHV škodovka a že tedy bude mít nejspíše předepsanou výměnu "rozvodů".

Jaký je interval předepsaný pro 1,6 75 kW kód motoru BSE?

Auto má něco přes 280 tisíc, současný majitel jej má cca 4 roky a není si jist, ale myslí si, že rozvody byly dělané po dovozu z Německa (tedy cca při 140 tisících km). Pokud tomu tak je, tak na těch rozvodech je nyní něco přes 140 tisíc - to už by asi pomalu chtělo řešit, že? Nebo není předepsaná výměna, jako u 1,8 20V (AGN), ale jen občasná kontrola?
10:59:06
14.10.2023
růža
-> saskyn2: trošku si přišlápni na prodavače v Kelly, protože ti můžou zjistit dostupnost. Funguje to tak, že se dělají jednou za čas (podle výrobce) velké objednávky u dodavatele. A pak se čeká, než se to sem z těch prdelí dostane. Takže něco je za týden, měsíc, něco za rok. A samozřejmě něco už nebude, ale to se myslím, kloubu na Golfa netýká.

Ale co je smutnější, tak spoustu dílů dostupných za X dní umí menší autodíly od Poláků třeba na druhý den. V tomhle je ta velká korporace strašně neobratná, protože musí kupovat jen od smluvních partnerů.
00:50:09
14.10.2023
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no ale to byla vyjímka a věř, že to tak běžně nefunguje. Resp. možná to tak funguje u věci co má autorizák skladem a oni to překoupí, ale jakmile je tam běžně do 20 dní a podobně tak nemá smysl s tím strácet čas. Nebo alespon mám zkušenost, že nikdy nic z toho v dohledné době nebylo.
00:30:36
14.10.2023
Syny
-> saskyn2: Tak ono to zas uplne nechvata, normalne to jezdi, jen mi to proste sere, ale nerad bych diky tomu odpravil neco jinyho.
00:19:14
14.10.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: Naposled jsem objednaval isofix do focuse, abych nemusel do Fordu (v lkq byl za stejnou cenu) a normalne ho naskladnili do par dni... Tam teda byla kratsi lhuta, treba 5 dni a bylo to za dva...
23:49:18
13.10.2023
saskyn2
-> Matthes, záškodník z TechWebu: no tak určitě3 a za 25 dnů od obdjednání ti napíšou že to není. Co není skladem na to v kelly nemá vůbec smysl čekat.
23:44:19
13.10.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> saskyn2: Pisou bezne 25 dnu...
23:40:41
13.10.2023
saskyn2
-> Syny: vzhledem k tomu že není na žádném místě skladem, tak myslím, že to můžeš vypustit z hlavy3
23:31:15
13.10.2023
Syny
-> saskyn2: Už to vidim, nešlo mi to. No, to je taky ranec, ale předpokládám, že s těma jejich slevama se to přes někoho nechá tak alespoň za 2/3 toho co vidim, ne? :)
23:30:42
13.10.2023
saskyn2
-> Syny: Tady mají napsáno skladem. Ale víš jak to je. autodilyjihlava.cz/sada-k loubu-hnaci-hridel-spidan- 36474
23:27:57
13.10.2023
saskyn2
-> Syny: proč to nejde? Akorát ho nemají dostupný www.autokelly.cz/Product/ .../12975167
23:04:50
13.10.2023
Syny
-> saskyn2: Ten odkaz na to Kelly nejde, za jakou cenu se nechá sehnat ten Spidan?
23:02:12
13.10.2023
saskyn2
-> Syny: nebo něco takového, jako bonus máš nový i vnější i vnitřní kloub. www.super-parts.cz/5q0407 271bt-leva-predni-poloosa- 2
23:00:13
13.10.2023
saskyn2
-> Syny: já nevím, kvalita druhošky je o dost horší, na druhou stranu na manuálu jsem se spidanem nikdy problém neměl, bych se asi nebál. Nechat tam 14 let starou manžetu-no samozřejmě můžeš ale víš jak pak ti praskne za rok, akorát budeš nasranej. Jinak já to někdy řeším že koupím od Jendy novou poloosu z novýho auta ze kterýpřeházím klouby, ale mám tam teda ještě lepší ceny a nevím ze který by to konkrétně šlo na tvé, myslím asi tahle by měla sedět(klouby, ne celá) www.super-parts.cz/5q0407 272e-prava-predni-poloosa
22:53:34
13.10.2023
Syny
-> saskyn2: No ty pičo 9 To jako stojí jeden origo kloub 8,5 litru? Tak to asi s chutí prubnu klidně tu druhošku. Však manžeta se asi nechá nechat origo původní, pokud je ok, ne? Nebo to je myslíš risk?
22:48:50
13.10.2023
saskyn2
-> Syny: Jo tak kecam, origo se na manuál dělá www.skoda-dily.cz/nahradn i-dil/5q0498103l-kloub-pol oosy-vnitrni-skoda-10414.h tml spidan jsem tam nenašel.

hele když vybruje, tak má bud vůli, nebo jde ten kloub jakoby ztuha. Dá se to na tom většinou poznat. Ale samozřejmě použitý díl je riziko, ale ta druhovýroba taky3

edit:ale spidan se očividně dělá taky, mají ho na kellywww.autokelly.cz/Product/ .../12975167
upraveno 2x, naposled 13.10.2023 22:53:52
22:44:43
13.10.2023
Syny
-> saskyn2: Jo, mě nedošlo, že origo bude asi celá poloosa a ne jen kloub. Tak pak tedy co nejlepšího případně vybrat za ten vnitřní kloub z nabídky druhošek. No, trochu se bojím, aby mě jiná poloosa taky nevypekla potom, když už se to bude vyndavat, tak jestli neni lepší dát ten kloub novej? Poloose jako takovej by asi nic být nemuselo, ne?
22:40:54
13.10.2023
saskyn2
-> Syny: nerozumím, jak co je originál? Originál jej VW/Škoda a vnitřní se ani zvlášt v origu nedělá si myslím, jinak to vyrábí tuším GKN. Na autodílosu mají jen druhovýrobní věci a ne všechny značky. To spíš koukni na skoda-dily.cz Hele nejmenší zlo je sehnat jinou dobrou poloosu použitou originální. .
21:45:30
13.10.2023
Syny
-> saskyn2: A co je vůbec originál pro ten vnitřní? Na tom autodílos, cos mi prve doporučoval ty kotouče, vidím vnitřní jen právě to tebou proklínané SKF. Spidan tam vnitřní nemaj vůbec (a nebo blbě hledam).



-> Milan 136: Aha, já myslel, že to má tripod i u manuálu. Už na to koukám na obrázcích. Zajímavý...
21:03:08
13.10.2023
saskyn2
-> růža: hele spidan jsou celkem fajn, oproti třeba peklu SKF je to jinej svět, třeba vnější fakt nemám problém dát i když s originálem se to co se týká životnosti srovnat nedá, ty dva roky záruky to určitě vydrží a pak už je to zákazníka boj když nechtěl dát raketu za originál. Ale vnitřní na dsg prostě nic z druhošky nefunguje, nebo teda takhle funguje, ale vibruje od novoty, tj mi tu bude pak zákazník stát a prudit a já to místo vydělávání peněz budu zdarma vyndávat, nandávat, reklamovat atd.

-> Syny 13.10.23 20:16:42: Olej nevyteče, díry jsou přesný-geometrie zbytečná. To dsg má jinak řešený vnitřní klouby-tripoidní a je na kvalitu poloos citlivější(vibrace) Např druhoška je jeden díl pro B6 až B8 i když levá je o 1cm v originále delší/kratší, tj co k tomu říct, 1cm žádná míra, ale holt to potom podle toho vypadá no.
upraveno 1x, naposled 13.10.2023 21:10:04
21:00:21
13.10.2023
Milan 136
-> Syny 13.10.23 20:16:42: Úplně jiný vnitřní klouby. DSG mají tripoidní. Jako měla třeba Felda.
20:16:42
13.10.2023
Syny
-> saskyn2: V čem se liší poloosy pro DSG a manuál? Jinak, doporučíš nějaký ty klouby (značku)? Popřemejšlim, jestli se mi to chce řešit nebo ne 8 Tahat poloosu z auta se mi zrovna 2x nechce asi. Aby to akorát neodneslo ložisko a i ten vnější kloub... Navíc předpokládám, že bude nutné povolit čep na rameni a tím si hrábnout do čerstvě udělané geometrie a že i vyteče olej z převodovky, jestli se to vytahuje celý ven, což? 8
upraveno 1x, naposled 13.10.2023 20:27:56
20:12:42
13.10.2023
růža
-> saskyn2: Hele, po slevě 18 500,- 3 Za mě je Spidan nejlepší druhoška z nabídky domu hrůzy, ale netuším, jaký s tím máš zkušenosti. Samozřemě se to s originálem nedá srovnat.
20:08:25
13.10.2023
saskyn2
-> Syny: No ono právě když nechceš řešit vibrace nebo popraskaný manžety po 2 letech tak je ta origo ideální. Nebo teda spíš pro DSG nutnost, pro manuál funguje i druhoška, samozřejmě životnost odpovídá ceně. Pro představu www.autokelly.cz/Product/ .../1002826733 ne kloub nejde vyměnit bez demontáže poloosy.
20:02:58
13.10.2023
Syny
-> saskyn2 13.10.23 19:50:08: Origo ne, koukal jsem na nějaký Spidany. Kolik stojí origo? Jen pro zajímavost. Jinak - jdou ty vnitřní klouby vyměnit s poloosou na autě? Jsou tam šrouby, tak mi jen napadlo jestli to nestačí povolit a vyhnout. Na kanál bych s tím mohl.
19:58:47
13.10.2023
StepaNoFUN
Vnitrni klouby. Uz s tim tak jezdim asi 5tis a pekne mne to sere....
19:50:08
13.10.2023
saskyn2
-> Syny: jo to je klasický projev vnitřního kloubu. Do zatáčky se to mění, protože se motor s prevodovkou tlačí na stranu. Ránu dostal při nehodě. Jestli máš za 10k dvě nový originální poloosy tak mi vem prosím tak 10 sad3
19:31:02
13.10.2023
dragon_cb_cz
-> Syny: Mám pocit, že s trochou smůly stačí, že se to zvedne a kola se prověsí dolů. Ale nechci moc teoretizovat, tohle určitě jiní budou vědět lépe.
upraveno 1x, naposled 13.10.2023 19:31:13
19:07:20
13.10.2023
Syny
-> dragon_cb_cz 13.10.23 18:59:33: Heleď v servisu na nápravu (krom geometrie) nikdo nehrabal. To by musela ovlivnit jedině ta rána nějak, ale zrovna poloosu nevím jak.
19:05:23
13.10.2023
Syny
-> Nwkt 13.10.23 18:59:41: A neni divný, že todělá jen v téhle rychlosti a do zatáčky to přestane? Jakej vliv by měla zatáčka na ten vnitřní kloub? Leda rozdílný otáčky, ale zase tomu stačí jen mírná zatáčka a přejde to. A kupovat nový poloosy za 10, bo na kolik obě vychází, to fakt díky, ale to to radši už zapálim.
19:02:23
13.10.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
U staryho transita mi to delala poloosa no... divnozvuky a vibrace v tahu v urcitym rozsahu rychlosti. Cim vetsi tah (napr. do kopce), tim to bylo horsi.
upraveno 1x, naposled 13.10.2023 19:02:54
18:59:41
13.10.2023
Nwkt
-> Syny: vnitřní klouby tipuju
18:59:33
13.10.2023
dragon_cb_cz
-> Syny: Tipoval bych poloosu s tím, že při servisu se dostal kloub do nějakého extrémnějšího úhlu a to ho "dorazilo". Nevím přesně jak, ale mám pocit, že se to stát může - nebo mi to minimálně při podobné příhodě v minulosti někdo trvrdil (taky do té doby zdravá poloosa začala po servisu přední nápravy, který se jí přímo netýkal, dělat bordel).



Ale bez záruky teda.
upraveno 2x, naposled 13.10.2023 19:00:38
18:54:09
13.10.2023
Syny
Měl bych dotaz ohledně jednoho problému, kterej pozoruju od té rány. Ve 120 km/h (+/- cca 5 km/h) se mi rozklepe volant. Myslel jsem si, že to jsou blbě vyvážený kola ze servisu, ale po přezutí to dělá úplně stejně v úplně stejných rychlostech a za stejných podmínek. Navíc jsem zjistil, že to dělá jen pod plynem - čím větší zátěž v této rychlosti je, tím víc jsou vibrace cítit. Takže 120 do kopce a volant se klepe jako svině (je to cítit v celém autě), 120 z kopce naprosto klid, ale jako že úplně. Po rovině, kdy motor není tak v zátěži to dělá mírněji, ale taky. Když přidám, zesílí to a pak ve vyšší rychlosti zmizí. Takže kolama to být nemůže určitě. Navíc když je silnice do zatáčky (i mírné), tak tenhle problém docela znatelně, nebo dokonce úplně, mizí - i když je to pod zátěží a v "problémové" rychlosti. V jiných rychlostech se to neděje a auto jede naprosto v klidu, ať je kopec nebo ne. Bál jsem se o náboj, jestli se tou ránou nějak nehnul, ale tím, že to dělá jen v tahu, v určité rychlosti a s volantem rovně, tak to taky padá řekl bych. Napadla mi ještě poloosa, ale zas nevím jakej by na tu měla vliv ta nehoda. Před ní to určitě nedělalo, nebo jen minimálně, že to nestálo za řeč. Nebo by to mohlo dělat ještě něco jinýho? Už mě to auto vážně sere 8
upraveno 5x, naposled 14.10.2023 20:49:42
20:16:57
10.10.2023
11mAjA11
Takto všechny.
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od 11mAjA11 vložen 10.10.2023 20:16:57
09:19:40
10.10.2023
Sita
-> 11mAjA11: ok, diky! Spotreba oleje se nijak nezvetsuje, porad se to pohybuje nekde mezi 0,5-1.0l/10tkm...
08:36:23
10.10.2023
11mAjA11
-> Sita: na AZD svíce po kilu slušně. Neviděl bych extrémní problém. Vyfotím ti Bosche po 30tkm co sem vyndal z našeho co má teď 330. Vypadaly líp, ale to bylo provozem na LPG a třetinový nájezd..stav takový že by se měnit ani nemusely..ty tvoje sou na kilo v pohodě.
22:00:56
09.10.2023
ajok
-> Syny 09.10.23 17:49:16: pri dlouhejch trasach ne, teda zalezi cemu rikas vyznamnejsi... :) mel jsem takove vsechny a litr na 1,5tis.km mi prijde celkem dost4 kdyz budes jezdit kolem komina, tak budou cerny i pri polovicni spotrebe oleje4
17:49:16
09.10.2023
Syny
-> Sita: To asi nechám znalejším, ale myslí, že kdyby tam tekl nějak významněji olej, tak bude spíš celá černá. Na to že maj 100 tkm, tak mi přijdou docela pěkný.
upraveno 1x, naposled 09.10.2023 17:49:47
17:22:55
09.10.2023
Sita
-> Syny: jo, to jsem dal, jen me zajimalo jestli se z tohohle stavu da neco vycist... Ja z toho amatersky ctu, ze na druhym valci (2. svicka odshora) probiha nejaky spalovani oleje?
upraveno 1x, naposled 09.10.2023 17:23:51
17:13:17
09.10.2023
Syny
-> Sita: Po 100 tkm bych tomu asi dopřál nový :)
Extreme Tyres