
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> dragon_cb_cz: Tak já myslel, že v tom autě jezdí a né že mu sedí za vejfukem a čuchá ho 

-> dragon_cb_cz: Jako zahradnik a tudiz zemedelec by mel traktory uznavat.
-> Syny: Protože mu nafta smrdí....
-> Syny: protože naftovej motor je přece na hovno
přitom TDI celkem hezky jede, prd žere, a když nemáš vyloženě smolíčka tak je téměř nesmrtelný ...

-> Bukaj: A proč benziňák na takovýhle trasy?
-> Jarda/felda: No, ideální to není, ale žádnej jinej rozumnej benziňák do tohoto vozu nebyl v nabídce. Spíš bych řekl, že než motor, to zabíjí převodovka - buďto by to chtělo mnohem delší vyšší kvalty, nebo spíš o jeden víc...
-> Bukaj 08.09.23 10:08:01: to nejni moc vhodná motorizae na takový trasy 

-> saskyn2: Tak mám to na vlak taky necelej kilometr (asi 850 metrů), ale co tahám to se do batohu vejde, to je pravda.
Hlavně jsem ale zjistil, že kdykoliv jsem do auta z pohodlnosti sednul, že jsem nakonec byl akorát víc unavenej a nasranej. Fakt už mě jezdit po Praze nebaví... a vlastně už skoro vůbec mě to nebaví.
Hlavně jsem ale zjistil, že kdykoliv jsem do auta z pohodlnosti sednul, že jsem nakonec byl akorát víc unavenej a nasranej. Fakt už mě jezdit po Praze nebaví... a vlastně už skoro vůbec mě to nebaví.
-> dragon_cb_cz: No ono je to asi spíš tím že jezdíš hlavně do práce kam nic netáhneš a máš nádraží blízko. Já mám nádraží cca 1km a jezdím hlavně na oběd, do Kelly, Hornbachu, na chalupu do Rejšic, na vrakáč do Sojovic, na Bedřichov, do Nebušic, do Běšin a do Malinské
Ani na jedno vlak rozumně použít nejde. Ale je fakt že děti si jízdu vlakem užijou víc jak auto, prostě protože je to něco neobvyklého.

-> saskyn2: Ve vlaku se vozí takový věci (živý i neživý), že mám pocit, že bys to mohl vzít rovnou i s převodovkou 
-> saskyn2 08.09.23 10:14:35: No já právě většinou vláčím max ty děti a to ve vlaku začíná být příjemnější jak v autě. Resp. hlavně když vláčím jen jedno.

-> saskyn2 08.09.23 10:14:35: No já právě většinou vláčím max ty děti a to ve vlaku začíná být příjemnější jak v autě. Resp. hlavně když vláčím jen jedno.
-> vhml: no nevím, než bych to dotahl jen tady na nádraží, tak bych měl za tu dobu posvařovanou sidecaru
A fakt by s tím neměli problém ve vlaku?

-> dragon_cb_cz: však říkám, jsou vhodný a nevhodný cesty. Z 80% něco vláčím, bud věci, nebo děti, na zbylých 20% použiju skůtr, kromě zimy pro rejpaly

-> saskyn2 08.09.23 10:03:47: no skoro snáz než na skútru 

-> saskyn2 08.09.23 10:03:47: Hele tak se nejdřív předveď ty na tom skůtru, jo ? 
Jinak mně to vychází, bydlet o dvě vesnice vedle a nebejt na vlaku, tak mi to pochopitelně už tak hvězdný nepřijde...

Jinak mně to vychází, bydlet o dvě vesnice vedle a nebejt na vlaku, tak mi to pochopitelně už tak hvězdný nepřijde...
-> saskyn2 08.09.23 10:03:47:
U té Caddy se ten tempomat využije - to auto otočí dvakrát týdně trasu Bernartice - Praha a k tomu ještě ve všední dny jednou až dvakrát denně trasu Bernartice - Písek, plus obchodní cesty Holandsko, Německo a dovolené, ale to je párkrát do roka...

U té Caddy se ten tempomat využije - to auto otočí dvakrát týdně trasu Bernartice - Praha a k tomu ještě ve všední dny jednou až dvakrát denně trasu Bernartice - Písek, plus obchodní cesty Holandsko, Německo a dovolené, ale to je párkrát do roka...
-> palinator: -> dragon_cb_cz: Sorry, ale když už tak skůtr, to je asi tak 100x rychlejší
Ale jsou holt cesty který jsou vhodndný a pak ty nevhodný, nebo jestli chceš tak mi můžeš předvést jak elefantem vláčíš 100kg motor z Počernic do Letnan k Tescu


-> palinator: No však právě 

-> dragon_cb_cz:
Tos neměl, teď tu bude od pěti lidí od každého odstavec o tom, proč to nejde.
Tos neměl, teď tu bude od pěti lidí od každého odstavec o tom, proč to nejde.

-> saskyn2: Na to používám City Elefant 

-> dragon_cb_cz: jo to taky, ale prostě u manuálu to na poskakování po Praze není ideální
-> saskyn2: Já tempomat snad nejvíc používám na úsekový měření v obcích.
-> saskyn2: Jo, taky jsem si uvědomil, že u tohohle auta zařadím pětku v 60 km/hod...
Třeba se někdy dostanu i k tomu, že vyměním převodovku za nějakou "delší"...

Třeba se někdy dostanu i k tomu, že vyměním převodovku za nějakou "delší"...

-> saskyn2: Jo, taky jsem si uvědomil, že u tohohle auta zařadím pětku v 60 km/hod...
Třeba se někdy dostanu i k tomu, že vyměním převodovku za nějakou "delší"...

Třeba se někdy dostanu i k tomu, že vyměním převodovku za nějakou "delší"...

-> Bukaj: Nebo teda 5 u tohohle nemotoru

-> Bukaj: no to je na dálnice kde zařadíš 6 a jedeš, na popojíždění do města to moc není.
Jo, mezitím jsem si dohledal na netu kódování a tempomat tempomatuje
Jen teda s manuální převodovkou to nějak není ono...
-> saskyn2: Každopádně díky

Jen teda s manuální převodovkou to nějak není ono...

-> saskyn2: Každopádně díky

-> Bukaj 07.09.23 22:46:23: BN je OK, to tempomat podporuje. Jo se sundáním volantu jsem nějak nečekal že budeš mít problém tak to jsem ti zapomněl říct
nevím co tam máš za volant, ale pokud něco normálního, tak zezadu píchneš šroubovák a odtlačíš takovou pružinku na každý straně a airbag vyskočí. Šroub je xzn 12. Kodování- načteš jednotku 16 elekrtonika volantu, dáš kodování, pak dle nápovědy měníš předposlední číslo. Pak načteš jednotku motoru a dáš LOGIN tam dáš číslo 11463.

No, v mojí nové Gola sadě z Lidlu jsou ty XZN do "desítky" a na tom šroubu volantu je opravdu dvanáctka. Ale poradil jsem si - sice je to trochu ožvýkané (ten šroub je měkkota), ale páčka vyměněná a volant na místě
Teď ještě jak to nakódovat...? Asi ráno zavolám Saskynovi

Teď ještě jak to nakódovat...? Asi ráno zavolám Saskynovi

-> Bukaj 07.09.23 22:51:27: předpokladam ze to bude stejný jako na ovci, zrovna jsem dneska daval fungl novej volant z perforovany kožky. Airbag vycvakneš šroubovákem podle youtubu a volant drží XZN12. Na šroub pak zpátky patří lepidlo. Kup si celou XZN sadu, potkáš to po autě často.
Tak zrcátko pomohlo, ale to auto je pastička za pastičkou - volant nedrží matice, ale nějakej divnej šroub s vnitřním tisícihranem - jdu pohledat, jestli to něčím budu schopen povolit...

-> saskyn2: Tak jednotka pod volantem je 1K0 953 549 BN černobílý kablík k ní vede, jen jsem zjistil, že pro výměnu páčky musím sundat volant a zatím se mi nepodařilo zjistit, jak se sundavá kryt (tlačítko klaksonu s airbagem), abych se dostal k matici. Pohmatem zezadu to vypadá, že tam nejsou šrouby, ale nějaké packy, které to drží. Jdu si vzít zrcátko a snad odhalím tajemství - když ne, jůtůb to jistí 

-> vhml: No boze, kdyz poveze plnej kufr balonku nafouklejch heliem, tak si ta svetla zvedne no 

-> Syny 07.09.23 21:03:47: já poslal ženu seřídit světla ke kámošovi na dílnu, protože musela po výměně pružin mít kolečko na jedničce. Tak to teda seřídil hezky... akorát měl celou dobu to kolečko na tý jedničce
Jsem myslel, že mi mrdne když přijela domů.

-> Syny: Je len veľmi málo ľudí / servisov / firiem celkovo, čo riešia takéto "detaily". Čo robia svoju robotu precízne. Bohužiaľ
Takže sa nie je čo čudovať. Ale samému mi to lezie na nervy a neznášam taký prístup.

Třeba na našem "závodním" pežotu už mám ozkoušeno, o kolik musím dát volant doleva, aby byl po seřízení rovně. Ale předpokládám, že tam to bude způsobený konstrukcí přední nápravy a bude to mít na jedný straně jinej rozvor než na druhý a tudíž nerovnoběžné nápravy.
-> Nwkt: Parabolu. Jak říkam, na první pohled (když byly ty světla obě starý) se mi to až tak nezdálo, ale jak jsem teď viděl vedle sebe starý a nový a pak v noci ještě jak to svítí, tak to je jasný. Pak si každej stěžuje, že se žárovkama nevidí - a to i to moje starý je 100x lepší než co na autech vídam a i tak už je to sakra rozdíl.
Tady se můžete podívat. Levé nové, pravé staré. A to ještě ten mobil dost klame jasem, jak si automaticky přidá citlivost.
Mimochodem ta červená čára je místo, kde by mělo být rozhraní světla a tmy. To co svítí nad tu čáru servis posral...
Tady se můžete podívat. Levé nové, pravé staré. A to ještě ten mobil dost klame jasem, jak si automaticky přidá citlivost.
Mimochodem ta červená čára je místo, kde by mělo být rozhraní světla a tmy. To co svítí nad tu čáru servis posral...
-> Syny 07.09.23 16:36:42: s geometrií je zásadní problém ten, že většina aut má předepsaný zatížení při měření geometrie a to někdy i včetně presnýho obsahu nádrže. Dále pak měření a seřízení geometrie často předchází změření světlé výšky vozidla a uvedení do pořádku (často výměna pružin) ... A pak až je seřízení geometrie - pokud lze, tak obě nápravy.. Bohužel.. už jsem potkal pána, který měl problém rozlišovat minuty stupňů .. na to že má to auto zajistit viz výše chudák ani nevzpomněl (prostě proto, že se orientuje jen podle SW v mašině na geometrii kterej mu řekne "co a jak" ... Pak se nelze divit, že je volant "nakřivo" . .. ono, kdyby jen volant 

-> Syny: To starý je vypálený no. Máš tam čočky nebo parabolu?
Nicméně vyměním i to druhé světlo. Teď v noci jsem měl šanci porovnat jak svítí to nové a jak to staré a tvl to je masakr. Ač to na první pohled nevypadalo tak tragicky, tak to nové svítí cca 2x tolik co to staré. Dokonce má a mnohem lepší rozptyl světla v osvětlené zóně. Bych nevěřil, jakej to je rozdíl. S leštěním a lakováním se prdět nebudu, to by mi vyšlo dost možná na podobnou sumu jako nové světlo a takhle už s tím budu mít klid napořád co to auto budu mít.
-> saskyn2: Asi tak...
-> minno: Ale jde to. Před nehodou jsem ho měl (zrovna od nich) seřízenej naprosto rovně a teď je trochu hozenej.
Navíc jsem teď přijel a světla jsou seřízený někam do stromů. To je fakt mazec. Ale obě stejně, takže rozesrali i to starý, který bylo seřízený přesně. Musel jsem si světla sklopit motorkama, abych neoslňoval ostatní a seřídím si je někdy až bude čas sám... Takový dodo...
-> minno: Ale jde to. Před nehodou jsem ho měl (zrovna od nich) seřízenej naprosto rovně a teď je trochu hozenej.
Navíc jsem teď přijel a světla jsou seřízený někam do stromů. To je fakt mazec. Ale obě stejně, takže rozesrali i to starý, který bylo seřízený přesně. Musel jsem si světla sklopit motorkama, abych neoslňoval ostatní a seřídím si je někdy až bude čas sám... Takový dodo...
Je to tím že na to jebou. Znamej tu dělá geometrii tak jsem tam pár aut měl. Když se 3 ze 4 vrátí zpět že to je horší než předtím tak jsem to vzdal a místo k němu za 500 kč, 1km daleko jezdím zase k Vachalovi 15km za 1000. Ale vím že to neodflakne jak všichni.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To áno, ale to snáď nik nerieši.
Iba my doma potom
Iba my doma potom

-> minno 07.09.23 18:41:20: No naprava u jetyho auta neni tak tuha, jak u novyho, ale ted po serizeni muzou auto projet a pak to natoceni kompenzovat tim, ze na jedny strane utahnou a na druhy povolej o stejnej uhel...
-> Syny 07.09.23 16:36:42: ad. volant. Laicky si myslím, že u jazdeného auta je problém v tom, že geometria v praxi už nikdy nie je 100%, ako u nového auta.
Silentbloky náprav sú rôzne ožvejkané, so zadnou (tuhou) nápravou málokedy hýbu, ak je to +/- v tolerancii. Proste vždy tam ostane malá odchýlka a tak aj keď volant zafixujú presne v rovine a geometriu doladia v rámci možností čo najlepšie, v praxi ako sa tie nápravy hýbu v silentblokoch, súososť náprav nikdy nie je úplne presne na chlp dokonalá a prejaví sa to potom aj na volante.
Samozrejme druhá možnosť je tá, že to odfláknu a volant nevyrovnajú.
-> Jirik_Tuňák1983 07.09.23 17:46:20:
-> Tomaso435 07.09.23 17:29:23: Ja zas nikdy nepochopím logiku mať auto v opticky peknom stave len na pozeranie v garáži a jazdiť autom výzorovo šrotovom.
Silentbloky náprav sú rôzne ožvejkané, so zadnou (tuhou) nápravou málokedy hýbu, ak je to +/- v tolerancii. Proste vždy tam ostane malá odchýlka a tak aj keď volant zafixujú presne v rovine a geometriu doladia v rámci možností čo najlepšie, v praxi ako sa tie nápravy hýbu v silentblokoch, súososť náprav nikdy nie je úplne presne na chlp dokonalá a prejaví sa to potom aj na volante.
Samozrejme druhá možnosť je tá, že to odfláknu a volant nevyrovnajú.
-> Jirik_Tuňák1983 07.09.23 17:46:20:

-> Tomaso435 07.09.23 17:29:23: Ja zas nikdy nepochopím logiku mať auto v opticky peknom stave len na pozeranie v garáži a jazdiť autom výzorovo šrotovom.
-> Syny 07.09.23 16:36:42: Nech to světlo pořádně rozleštit a bude to cajk...
-> Tomaso435 07.09.23 17:29:23: Vyzáž
. No to nene.
Proč by na tom někomu nemělo záležet? Ty bys chtěl mít doma opadanou omítku a koukat na cihle jen kvůli tomu, že se tam chodíš vyspat a najíst? Však i dům či byt je jen věc.
Syny si opraví obrzdili a měli, podáte si ruce a život jde dál.


Proč by na tom někomu nemělo záležet? Ty bys chtěl mít doma opadanou omítku a koukat na cihle jen kvůli tomu, že se tam chodíš vyspat a najíst? Však i dům či byt je jen věc.
Syny si opraví obrzdili a měli, podáte si ruce a život jde dál.

-> Syny 07.09.23 16:36:42: to ti vážně tak záleží na vizáži auta ve kterým jezdíš? :-O
No a samozřejmě jak jsem čekal, tak brzdy v řiti. Zadní vypadaj, že to přežijou a obrzdili se, ale přední budu muset asi vyměnit. Ono už měli docela dost předtím, takže teď to stání 2,5 měsíce někde venku na place tomu rozhodně nepřidalo...