skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
22:46:23
07.09.2023
07.09.2023
Bukaj
-> saskyn2: Tak jednotka pod volantem je 1K0 953 549 BN černobílý kablík k ní vede, jen jsem zjistil, že pro výměnu páčky musím sundat volant a zatím se mi nepodařilo zjistit, jak se sundavá kryt (tlačítko klaksonu s airbagem), abych se dostal k matici. Pohmatem zezadu to vypadá, že tam nejsou šrouby, ale nějaké packy, které to drží. Jdu si vzít zrcátko a snad odhalím tajemství - když ne, jůtůb to jistí
22:39:54
07.09.2023
07.09.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> vhml: No boze, kdyz poveze plnej kufr balonku nafouklejch heliem, tak si ta svetla zvedne no
22:37:33
07.09.2023
07.09.2023
vhml
-> Syny 07.09.23 21:03:47: já poslal ženu seřídit světla ke kámošovi na dílnu, protože musela po výměně pružin mít kolečko na jedničce. Tak to teda seřídil hezky... akorát měl celou dobu to kolečko na tý jedničce Jsem myslel, že mi mrdne když přijela domů.
22:20:54
07.09.2023
07.09.2023
minno
-> Syny: Je len veľmi málo ľudí / servisov / firiem celkovo, čo riešia takéto "detaily". Čo robia svoju robotu precízne. Bohužiaľ Takže sa nie je čo čudovať. Ale samému mi to lezie na nervy a neznášam taký prístup.
22:02:54
07.09.2023
07.09.2023
vhml
Třeba na našem "závodním" pežotu už mám ozkoušeno, o kolik musím dát volant doleva, aby byl po seřízení rovně. Ale předpokládám, že tam to bude způsobený konstrukcí přední nápravy a bude to mít na jedný straně jinej rozvor než na druhý a tudíž nerovnoběžné nápravy.
21:22:20
07.09.2023
07.09.2023
Syny
-> Nwkt: Parabolu. Jak říkam, na první pohled (když byly ty světla obě starý) se mi to až tak nezdálo, ale jak jsem teď viděl vedle sebe starý a nový a pak v noci ještě jak to svítí, tak to je jasný. Pak si každej stěžuje, že se žárovkama nevidí - a to i to moje starý je 100x lepší než co na autech vídam a i tak už je to sakra rozdíl.
Tady se můžete podívat. Levé nové, pravé staré. A to ještě ten mobil dost klame jasem, jak si automaticky přidá citlivost.
Mimochodem ta červená čára je místo, kde by mělo být rozhraní světla a tmy. To co svítí nad tu čáru servis posral...
Tady se můžete podívat. Levé nové, pravé staré. A to ještě ten mobil dost klame jasem, jak si automaticky přidá citlivost.
Mimochodem ta červená čára je místo, kde by mělo být rozhraní světla a tmy. To co svítí nad tu čáru servis posral...
21:21:56
07.09.2023
07.09.2023
Jakub M.
-> Syny 07.09.23 16:36:42: s geometrií je zásadní problém ten, že většina aut má předepsaný zatížení při měření geometrie a to někdy i včetně presnýho obsahu nádrže. Dále pak měření a seřízení geometrie často předchází změření světlé výšky vozidla a uvedení do pořádku (často výměna pružin) ... A pak až je seřízení geometrie - pokud lze, tak obě nápravy.. Bohužel.. už jsem potkal pána, který měl problém rozlišovat minuty stupňů .. na to že má to auto zajistit viz výše chudák ani nevzpomněl (prostě proto, že se orientuje jen podle SW v mašině na geometrii kterej mu řekne "co a jak" ... Pak se nelze divit, že je volant "nakřivo" . .. ono, kdyby jen volant
21:13:27
07.09.2023
07.09.2023
Nwkt
-> Syny: To starý je vypálený no. Máš tam čočky nebo parabolu?
21:10:33
07.09.2023
07.09.2023
Syny
Nicméně vyměním i to druhé světlo. Teď v noci jsem měl šanci porovnat jak svítí to nové a jak to staré a tvl to je masakr. Ač to na první pohled nevypadalo tak tragicky, tak to nové svítí cca 2x tolik co to staré. Dokonce má a mnohem lepší rozptyl světla v osvětlené zóně. Bych nevěřil, jakej to je rozdíl. S leštěním a lakováním se prdět nebudu, to by mi vyšlo dost možná na podobnou sumu jako nové světlo a takhle už s tím budu mít klid napořád co to auto budu mít.
21:03:47
07.09.2023
07.09.2023
Syny
-> saskyn2: Asi tak...
-> minno: Ale jde to. Před nehodou jsem ho měl (zrovna od nich) seřízenej naprosto rovně a teď je trochu hozenej.
Navíc jsem teď přijel a světla jsou seřízený někam do stromů. To je fakt mazec. Ale obě stejně, takže rozesrali i to starý, který bylo seřízený přesně. Musel jsem si světla sklopit motorkama, abych neoslňoval ostatní a seřídím si je někdy až bude čas sám... Takový dodo...
-> minno: Ale jde to. Před nehodou jsem ho měl (zrovna od nich) seřízenej naprosto rovně a teď je trochu hozenej.
Navíc jsem teď přijel a světla jsou seřízený někam do stromů. To je fakt mazec. Ale obě stejně, takže rozesrali i to starý, který bylo seřízený přesně. Musel jsem si světla sklopit motorkama, abych neoslňoval ostatní a seřídím si je někdy až bude čas sám... Takový dodo...
19:50:58
07.09.2023
07.09.2023
saskyn2
Je to tím že na to jebou. Znamej tu dělá geometrii tak jsem tam pár aut měl. Když se 3 ze 4 vrátí zpět že to je horší než předtím tak jsem to vzdal a místo k němu za 500 kč, 1km daleko jezdím zase k Vachalovi 15km za 1000. Ale vím že to neodflakne jak všichni.
19:03:33
07.09.2023
07.09.2023
minno
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To áno, ale to snáď nik nerieši.
Iba my doma potom
Iba my doma potom
18:49:47
07.09.2023
07.09.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> minno 07.09.23 18:41:20: No naprava u jetyho auta neni tak tuha, jak u novyho, ale ted po serizeni muzou auto projet a pak to natoceni kompenzovat tim, ze na jedny strane utahnou a na druhy povolej o stejnej uhel...
18:41:20
07.09.2023
07.09.2023
minno
-> Syny 07.09.23 16:36:42: ad. volant. Laicky si myslím, že u jazdeného auta je problém v tom, že geometria v praxi už nikdy nie je 100%, ako u nového auta.
Silentbloky náprav sú rôzne ožvejkané, so zadnou (tuhou) nápravou málokedy hýbu, ak je to +/- v tolerancii. Proste vždy tam ostane malá odchýlka a tak aj keď volant zafixujú presne v rovine a geometriu doladia v rámci možností čo najlepšie, v praxi ako sa tie nápravy hýbu v silentblokoch, súososť náprav nikdy nie je úplne presne na chlp dokonalá a prejaví sa to potom aj na volante.
Samozrejme druhá možnosť je tá, že to odfláknu a volant nevyrovnajú.
-> Jirik_Tuňák1983 07.09.23 17:46:20:
-> Tomaso435 07.09.23 17:29:23: Ja zas nikdy nepochopím logiku mať auto v opticky peknom stave len na pozeranie v garáži a jazdiť autom výzorovo šrotovom.
Silentbloky náprav sú rôzne ožvejkané, so zadnou (tuhou) nápravou málokedy hýbu, ak je to +/- v tolerancii. Proste vždy tam ostane malá odchýlka a tak aj keď volant zafixujú presne v rovine a geometriu doladia v rámci možností čo najlepšie, v praxi ako sa tie nápravy hýbu v silentblokoch, súososť náprav nikdy nie je úplne presne na chlp dokonalá a prejaví sa to potom aj na volante.
Samozrejme druhá možnosť je tá, že to odfláknu a volant nevyrovnajú.
-> Jirik_Tuňák1983 07.09.23 17:46:20:
-> Tomaso435 07.09.23 17:29:23: Ja zas nikdy nepochopím logiku mať auto v opticky peknom stave len na pozeranie v garáži a jazdiť autom výzorovo šrotovom.
18:34:13
07.09.2023
07.09.2023
dragon_cb_cz
-> Syny 07.09.23 16:36:42: Nech to světlo pořádně rozleštit a bude to cajk...
17:46:20
07.09.2023
07.09.2023
Jirik_Tuňák1983
-> Tomaso435 07.09.23 17:29:23: Vyzáž . No to nene.
Proč by na tom někomu nemělo záležet? Ty bys chtěl mít doma opadanou omítku a koukat na cihle jen kvůli tomu, že se tam chodíš vyspat a najíst? Však i dům či byt je jen věc.
Syny si opraví obrzdili a měli, podáte si ruce a život jde dál.
Proč by na tom někomu nemělo záležet? Ty bys chtěl mít doma opadanou omítku a koukat na cihle jen kvůli tomu, že se tam chodíš vyspat a najíst? Však i dům či byt je jen věc.
Syny si opraví obrzdili a měli, podáte si ruce a život jde dál.
17:29:23
07.09.2023
07.09.2023
Tomaso435
-> Syny 07.09.23 16:36:42: to ti vážně tak záleží na vizáži auta ve kterým jezdíš? :-O
16:43:58
07.09.2023
07.09.2023
Syny
No a samozřejmě jak jsem čekal, tak brzdy v řiti. Zadní vypadaj, že to přežijou a obrzdili se, ale přední budu muset asi vyměnit. Ono už měli docela dost předtím, takže teď to stání 2,5 měsíce někde venku na place tomu rozhodně nepřidalo...
16:36:42
07.09.2023
07.09.2023
Syny
-> dragon_cb_cz: No už jsem skoro zapomněl, že nějaký auto mam...
Kvalita opravy je taková, jakou jsem čekal. Prostě už je znát, že to bylo picnutý. Nalakovaný to je všecko krásně, to jo, ale přední kapotu dali neorigo, takže výřez pro znak VW vepředu není přesně uprostřed toho znaku. Světlo dali Valeo (originál dělá taky Valeo), ale jelikož není Valeo jako Valeo a dělaj světla jinak jako origo a jako druhošku, tak třeba clonka žárovky u originálu je výpalek plechu se znáčkem VW, ale u druhošky je ta clonka bez toho výpalku prostě s otvorem. Navíc jak je teď jedno světlo nový a druhý ne, tak je hrozně vidět rozdíl v nich. Nový je krásně čirý, starý je už zažloutlý (ač se mi to dřív nezdálo, když to nebylo jak porovnat) a osekaný od kamenů. Ale za to servis samozřejmě nemůže. No a rovnali geometrii a samozřejmě volant mírně nakřivo. Ale to jsem s nima už domluvenej, že to předělaj a srovnají ho. Nevěřil bych, jakej problem obecně všude je se srovnáním volantu... Ono celkově na tej opravě asi nic extra nebylo, ale nejdřív byl boj s pojišťovnou a pak se čekalo strašně dlouho na nárazník, protože ten nikde nebyl k sehnání a je made in Mexiko
Moje OCD ten rozdíl světel teď moc nedává Už jsem i přemýšlel, že si to pravý koupim za svý a vyměnim, aby byly stejný, ale pak jsem zase spadl zpátky do reality a uvědomil si, jak celý to auto vypadá, kolik má najeto a že stějně koukám po jiném, tak mě to zas přešlo
Kvalita opravy je taková, jakou jsem čekal. Prostě už je znát, že to bylo picnutý. Nalakovaný to je všecko krásně, to jo, ale přední kapotu dali neorigo, takže výřez pro znak VW vepředu není přesně uprostřed toho znaku. Světlo dali Valeo (originál dělá taky Valeo), ale jelikož není Valeo jako Valeo a dělaj světla jinak jako origo a jako druhošku, tak třeba clonka žárovky u originálu je výpalek plechu se znáčkem VW, ale u druhošky je ta clonka bez toho výpalku prostě s otvorem. Navíc jak je teď jedno světlo nový a druhý ne, tak je hrozně vidět rozdíl v nich. Nový je krásně čirý, starý je už zažloutlý (ač se mi to dřív nezdálo, když to nebylo jak porovnat) a osekaný od kamenů. Ale za to servis samozřejmě nemůže. No a rovnali geometrii a samozřejmě volant mírně nakřivo. Ale to jsem s nima už domluvenej, že to předělaj a srovnají ho. Nevěřil bych, jakej problem obecně všude je se srovnáním volantu... Ono celkově na tej opravě asi nic extra nebylo, ale nejdřív byl boj s pojišťovnou a pak se čekalo strašně dlouho na nárazník, protože ten nikde nebyl k sehnání a je made in Mexiko
Moje OCD ten rozdíl světel teď moc nedává Už jsem i přemýšlel, že si to pravý koupim za svý a vyměnim, aby byly stejný, ale pak jsem zase spadl zpátky do reality a uvědomil si, jak celý to auto vypadá, kolik má najeto a že stějně koukám po jiném, tak mě to zas přešlo
16:09:59
07.09.2023
07.09.2023
dragon_cb_cz
-> Syny 07.09.23 15:58:19: Ty jo, to je už tak dlouho? Mazec... a kvalita opravy dobrá?
13:04:06
06.09.2023
06.09.2023
StepaNoFUN
-> charon: tak ja to mel udelany taky. Dokonce jsem tam mel tu posuvku digitalni, uriznutou a pribodovanou.
Ale dotaz znel - jestli se to da koupit vyrobeny.
Ale dotaz znel - jestli se to da koupit vyrobeny.
19:12:42
05.09.2023
05.09.2023
charon
-> StepaNoFUN 03.09.23 09:02:08:
Něco takoveho mam taky. Jen mam na jedne strane hrot a do druhe upinam posuvku a tou z venku merim ...
Něco takoveho mam taky. Jen mam na jedne strane hrot a do druhe upinam posuvku a tou z venku merim ...
08:41:13
05.09.2023
05.09.2023
palinator
8x 17" ze Sharana...
P.S.: nechce někdo Ovci? Žlukne mi v ní nafta.
P.S.: nechce někdo Ovci? Žlukne mi v ní nafta.
01:07:34
04.09.2023
04.09.2023
Bukaj
-> minno: Ne, je to mnohem primitivnější přípravek (taky samodomo).
Hliníková deska ve tvaru telefonního sluchátka (aby se nemusela sundavat chromovaná poklice a aby šlo měřit i u aut s disky, které mají vystouplý střed), která se přiloží kolmo na osu kola ve svislém směru, nahoře k ní (navolno) přišroubovaná druhá deska ve tvaru hodinové ručičky (která vlivem gravitace stále směřuje kolmo k zemi), dole na první desce stupnice, na kterou "ukazuje" ta "ručička"...
Hliníková deska ve tvaru telefonního sluchátka (aby se nemusela sundavat chromovaná poklice a aby šlo měřit i u aut s disky, které mají vystouplý střed), která se přiloží kolmo na osu kola ve svislém směru, nahoře k ní (navolno) přišroubovaná druhá deska ve tvaru hodinové ručičky (která vlivem gravitace stále směřuje kolmo k zemi), dole na první desce stupnice, na kterou "ukazuje" ta "ručička"...
20:12:52
03.09.2023
03.09.2023
minno
-> Bukaj:
A aký merák na odklony máš, niečo také ako som dal link?
A aký merák na odklony máš, niečo také ako som dal link?
15:36:32
03.09.2023
03.09.2023
Bukaj
-> minno: Měřák na odklony mám taky. Jen podmínkou je, že vozidlo stojí na vodorovné ploše, kterou tady nedisponuju...
14:22:37
03.09.2023
03.09.2023
minno
-> StepaNoFUN 03.09.23 09:02:08: Tá cena nie je žiadny extrém. Asi by som do toho aj šiel. Len či to nie je moc nepohodlné pri meraní z vnútornej strany.
Našiel som tam aj merač na meranie z vonkajšej strany, ale cena je už inde.
A čo takýto merač odklonu? Vyzerá to zaujímavo.
www.automotonaradie.sk/ma gneticky-pripravok-pre-nas tavovanie-uhla-odklonu-kol esa-jonnesway-ag010119a
Našiel som tam aj merač na meranie z vonkajšej strany, ale cena je už inde.
A čo takýto merač odklonu? Vyzerá to zaujímavo.
www.automotonaradie.sk/ma gneticky-pripravok-pre-nas tavovanie-uhla-odklonu-kol esa-jonnesway-ag010119a
11:23:45
03.09.2023
03.09.2023
Pavel P..
-> StepaNoFUN: mam podobnou tyc se setinovymi hodinkami a delal jsem s tim sbihavost po vymene kulaku na skodovce a slo to pekne...
10:35:58
03.09.2023
03.09.2023
Milan 136
-> minno 03.09.23 08:54:19: Tak na hrubé seřízení sbíhavosti to bohatě stačí.
Ale ty servisy měří a seřizují i další veličiny.
Ale ty servisy měří a seřizují i další veličiny.
09:02:08
03.09.2023
03.09.2023
StepaNoFUN
-> minno: Prodává. Jen to nestojí pár korun. shop.heni.cz/index.php/..
./62060-merici-tyc-sbihavo
sti-kol-l_820-1500mm-vnitr
ni
08:54:19
03.09.2023
03.09.2023
minno
-> Bukaj: Škoda, že sa taký prípravok nevyrába a nepredáva. Aspoň som nič podobné nikdy pri hľadaní nenašiel. Ale chápem, to by potom autoservisy nemali co žrát
21:48:36
01.09.2023
01.09.2023
Bukaj
-> minno: Jo, domorobo. Dvě trubky čtvercového průřezu do sebe zasazené (ta s menším průměrem pasuje do vnitřku té s průměrem větším) a na konci ohnuté do esíčka.
Tak dlouho jsem to chtěl vyrobit, až jsem to od někoho dostal...
...původně to byl přípravek rozměrově na Škodu Octavia (50. - 60. léta), ale na 742 sedí též perfektně a na moderní auta s nižší světlou výškou a většími koly už je to složitější, ale stále to jde (jen už je to mimo rozsah okénka na vnější trubce a musím dělat značku na kraji té vnitřní a neměřím přesně ve středové pozici ráfku, ale níže)...
Tak dlouho jsem to chtěl vyrobit, až jsem to od někoho dostal...
...původně to byl přípravek rozměrově na Škodu Octavia (50. - 60. léta), ale na 742 sedí též perfektně a na moderní auta s nižší světlou výškou a většími koly už je to složitější, ale stále to jde (jen už je to mimo rozsah okénka na vnější trubce a musím dělat značku na kraji té vnitřní a neměřím přesně ve středové pozici ráfku, ale níže)...
20:57:03
01.09.2023
01.09.2023
minno
-> Bukaj: Aký máš prípravok na meranie zbiehavosti? Domorobo? Tież by som bral, len mi ho nemá kto vyrobiť
18:05:52
28.08.2023
28.08.2023
11mAjA11
Doprdele práce dyt ty ložiska se ověřují protočením kola ve vzduchu s rukou na tlumiči...tak banální diagnostika a nikdo tomu nevěří...
14:28:11
28.08.2023
28.08.2023
gim
Na jedničkový Oktávce jsem taky měnil zbytečně ložiska. Dal jsem to projet i mechanikovi, kterému věřím. Jj to budou ložiska, tak je vyměnil a žádný rozdíl. Po přezutí najednou naprosté ticho.
07:38:47
28.08.2023
28.08.2023
Borderer
Jen takový výkřik do tmy, hlavně pro -> Bukaj: . Od té doby, co mi žena urazila kolo na feldě, tak se také ozývalo přerušované hučení v určitých rychlostech. Měnil sem postupně kolo, ložisko atd. Při zprovozňování šel novej tlumič a jeho uložení, čepy atd. No, nakonec to zmizelo po výměně vnějšího kloubu poloosy na tom kole, co dostalo šlupku.
06:47:02
28.08.2023
28.08.2023
Bukaj
-> saskyn2: Díky
Takže by to měl být ten nejdražší kloub, který je rozměrově větší a má jiné vnitřní drážkování, než ty ostatní...
Takže by to měl být ten nejdražší kloub, který je rozměrově větší a má jiné vnitřní drážkování, než ty ostatní...
00:35:08
28.08.2023
28.08.2023
saskyn2
Kloub má taky náhradu 1K0498099J
00:31:20
28.08.2023
28.08.2023
saskyn2
náhrada poloosy je 5Q0407271A, vnější kloub je 1K0498099B
00:21:51
28.08.2023
28.08.2023
Bukaj
-> saskyn2: Jo, bude to 2K3...
Ale koukám, že s A na konci není moc častá, v ČR seženu totéž s B na konci (asi z dýzlu), ale to bude jiné, že?
www.google.com/search?q=2 K340727...
Takže jedině ten kloub samotný. A Löbro bych se nebál, s tím jsem zatím neměl blbou zkušenost ani z doslechu... Jen který koupit...
Ale koukám, že s A na konci není moc častá, v ČR seženu totéž s B na konci (asi z dýzlu), ale to bude jiné, že?
www.google.com/search?q=2 K340727...
Takže jedině ten kloub samotný. A Löbro bych se nebál, s tím jsem zatím neměl blbou zkušenost ani z doslechu... Jen který koupit...
00:13:50
28.08.2023
28.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: Na tý fotce to není moc čitelný, ale ta druhá pozice bude 100% K je fakt že ta třetí jako 0 teda nevypadá, asi to teda bude 2K3407271A, zkus to ještě vyčistit, nebo koukni na druhou stanu, ty díly mívají stejný číslo, jen pravá je sudá levá lichá. Olej v převodovce klidně udělej, nic tím nezkazíš, navíc do toho 5q stojí pár šušní narozdíl od 6q kde ted stojí asi 1700 litr. Díly na tempomat tu mám, to není problém.
00:08:13
28.08.2023
28.08.2023
Bukaj
-> saskyn2: Viz foto:-> Bukaj 27.08.23 14:36:52: (fotil jsem štítek na poloose kvůli číslu dílu). Může to být tedy 2K3... měl jsem lépe očistit tu kapku asfaltu z druhého čísla (písmena?)...
Jaký tedy k této poloose náleží vnější kloub?
Kolo můžu zkusmo vyměnit, až to auto zase budu mít po ruce. Ty, co jsem fotil -> Bukaj 27.08.23 17:01:14: se mi tu válí na zahradě, ale nevěřím, že to pomůže.
Olej v převodovce zatím řešit nebudu, jen tu poloosu...
A celou jetou poloosu nechci - to bych to zase mohl za chvíli řešit znovu a navíc by se mi tu válela ta stará (bylo by mi líto jí vyhodit, když se z ní může něco hodit
Ale kdybys našel ty díly na oživení tempomatu, tak by to bylo fajn a někdy bych se zase stavil
Jaký tedy k této poloose náleží vnější kloub?
Kolo můžu zkusmo vyměnit, až to auto zase budu mít po ruce. Ty, co jsem fotil -> Bukaj 27.08.23 17:01:14: se mi tu válí na zahradě, ale nevěřím, že to pomůže.
Olej v převodovce zatím řešit nebudu, jen tu poloosu...
A celou jetou poloosu nechci - to bych to zase mohl za chvíli řešit znovu a navíc by se mi tu válela ta stará (bylo by mi líto jí vyhodit, když se z ní může něco hodit
Ale kdybys našel ty díly na oživení tempomatu, tak by to bylo fajn a někdy bych se zase stavil
23:56:37
27.08.2023
27.08.2023
saskyn2
-> Bukaj 27.08.23 19:22:42: 253 407 271 A je blbost, nic takového neexistuje a blbě čteš, to bude klasika 2K0407271A a je to číslo dílu celé poloosy. Druhovýrobní kloub bych nedával pokud necheš řešit vibrace, rozpraskaný manžety a podobný labužnosti. Jinak nejednodušší věc, kurva zkus jiný kola, ty gumy můžou hučet a věř, že rozeznat ložisko/gumu podle zvuku není úplně lehký, právě ta guma taky při zatížení ten zvuk mění, jak ložisko, fakt ti dobře radíme, začni tím. Jinak jestli chceš celou poloosu, tak myslím že jsem nějaký měsíc zpět viděl 2K0 v homadě u Dády ve Štěrboholech.
22:07:30
27.08.2023
27.08.2023
palinator
-> Milan 136:
Na druhou stranu... byli jsme projet OIII 2,0 TDI konby před koupí... já řikám... řve ložisko (po zatočení to změnilo zvuk)... Prodávající... to budou zimní gumy... kupující... jo asi to budou zimní gumy...
No, měnily se ložiska, na náklady kupujícího.
Na druhou stranu... byli jsme projet OIII 2,0 TDI konby před koupí... já řikám... řve ložisko (po zatočení to změnilo zvuk)... Prodávající... to budou zimní gumy... kupující... jo asi to budou zimní gumy...
No, měnily se ložiska, na náklady kupujícího.
22:02:25
27.08.2023
27.08.2023
Milan 136
-> Bukaj 27.08.23 20:40:33: To si jenom myslíš s těma gumama. Opak je pravdou. Kolikrát jsou všechny gumy jako nový a táhne to ke straně.
21:27:34
27.08.2023
27.08.2023
Nwkt
-> Bukaj: věř tomu, že klidně ty gumy můžou hučet
21:12:38
27.08.2023
27.08.2023
Syny
-> Bukaj: Guma může být jen blbě sjetá, že to okem nepoznáš. Věř mi, že jo. Když jsem koupil jetou sadu kol i s gumama a nasadil rovnou na auto, tak jsem měl najednou volant křivě a při akceleraci to táhlo doprava. Už jsem taky vymýšlel poloosy a nevím co, ale po přechodu na druhou sadu najednou vše ok. Tak jsem ty gumy nechal vyměnit (disky zůstaly a nic jinýho se s autem nedělalo) a najednou vše ok i u té první sady. Stačí, že ta sada jezdila na autě, který právě třeba nemá tu geometrii ok, gumy to nějak sjede (byť okem nepoznáš nějaký zásadní problém) a při nandání na auto, které má geometrii zas jinak už to dělá bordel.
To co píšeš s poloosou je jasný, ale tohle vše "zabírá" pouze pokud jedeš tu zatáčku pod plynem (nebo naopak brzdíš motorem). Pokud to projedeš s vyřazenou rychlostí, tak poloosa žádnou sílu nepřenáší.
To co píšeš s poloosou je jasný, ale tohle vše "zabírá" pouze pokud jedeš tu zatáčku pod plynem (nebo naopak brzdíš motorem). Pokud to projedeš s vyřazenou rychlostí, tak poloosa žádnou sílu nepřenáší.
20:40:33
27.08.2023
27.08.2023
Bukaj
-> Syny: Kvůli gumám může někam táhnout, když by byly nestejnoměrně nahuštěné nebo hodně rozdílně opotřebené a ani jedno není případ toho vozu.
Sbíhavost doma seřídím poměrně dost přesně, navíc (na rozdíl od seřizování v servise) dělám kontrolu po projetí - vyloučím tím změny sbíhavosti "pnutím" při seřizování a následném "sedání" za jízdy a taktéž odhalím případnou křivost ráfků (což při jednom upnutí měřidel na kola nelze).
A zatížení kola jako takového nemá vliv na kloub poloosy, ale vlivem odstředivé síly při zatáčení (která je příčnou zatížení kola na vnější straně opisované kruhové výseče - přenesení váhy na dané kolo) se změní i postavení kola a tedy i poloosy vůči převodovce (přiblížení středu kola k převodovce a tedy i zkrácení hřídele poloosy (zasunutí na tisícihranech hlouběji do kloubů - vymezení vůlí) a též změna záběrových ploch kuliček v kloubech...
Sbíhavost doma seřídím poměrně dost přesně, navíc (na rozdíl od seřizování v servise) dělám kontrolu po projetí - vyloučím tím změny sbíhavosti "pnutím" při seřizování a následném "sedání" za jízdy a taktéž odhalím případnou křivost ráfků (což při jednom upnutí měřidel na kola nelze).
A zatížení kola jako takového nemá vliv na kloub poloosy, ale vlivem odstředivé síly při zatáčení (která je příčnou zatížení kola na vnější straně opisované kruhové výseče - přenesení váhy na dané kolo) se změní i postavení kola a tedy i poloosy vůči převodovce (přiblížení středu kola k převodovce a tedy i zkrácení hřídele poloosy (zasunutí na tisícihranech hlouběji do kloubů - vymezení vůlí) a též změna záběrových ploch kuliček v kloubech...