VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
3487 příspěvků (zobrazeno 1051 až 1100) od 24.01.2014 do 23.11.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
20:12:52
03.09.2023
minno
-> Bukaj: 3

A aký merák na odklony máš, niečo také ako som dal link?
15:36:32
03.09.2023
Bukaj
-> minno: Měřák na odklony mám taky. Jen podmínkou je, že vozidlo stojí na vodorovné ploše, kterou tady nedisponuju...3
14:22:37
03.09.2023
minno
-> StepaNoFUN 03.09.23 09:02:08: Tá cena nie je žiadny extrém. Asi by som do toho aj šiel. Len či to nie je moc nepohodlné pri meraní z vnútornej strany.

Našiel som tam aj merač na meranie z vonkajšej strany, ale cena je už inde.



A čo takýto merač odklonu?1 Vyzerá to zaujímavo.

www.automotonaradie.sk/ma gneticky-pripravok-pre-nas tavovanie-uhla-odklonu-kol esa-jonnesway-ag010119a
11:23:45
03.09.2023
Pavel P..
-> StepaNoFUN: mam podobnou tyc se setinovymi hodinkami a delal jsem s tim sbihavost po vymene kulaku na skodovce a slo to pekne...
10:35:58
03.09.2023
Milan 136
-> minno 03.09.23 08:54:19: Tak na hrubé seřízení sbíhavosti to bohatě stačí.

Ale ty servisy měří a seřizují i další veličiny.
09:02:08
03.09.2023
StepaNoFUN
08:54:19
03.09.2023
minno
-> Bukaj: Škoda, že sa taký prípravok nevyrába a nepredáva. Aspoň som nič podobné nikdy pri hľadaní nenašiel. Ale chápem, to by potom autoservisy nemali co žrát3
upraveno 1x, naposled 03.09.2023 08:54:49
21:48:36
01.09.2023
Bukaj
-> minno: Jo, domorobo. Dvě trubky čtvercového průřezu do sebe zasazené (ta s menším průměrem pasuje do vnitřku té s průměrem větším) a na konci ohnuté do esíčka.

Tak dlouho jsem to chtěl vyrobit, až jsem to od někoho dostal...5

...původně to byl přípravek rozměrově na Škodu Octavia (50. - 60. léta), ale na 742 sedí též perfektně a na moderní auta s nižší světlou výškou a většími koly už je to složitější, ale stále to jde (jen už je to mimo rozsah okénka na vnější trubce a musím dělat značku na kraji té vnitřní a neměřím přesně ve středové pozici ráfku, ale níže)...6
20:57:03
01.09.2023
minno
-> Bukaj: Aký máš prípravok na meranie zbiehavosti?6 Domorobo? Tież by som bral, len mi ho nemá kto vyrobiť3
18:05:52
28.08.2023
11mAjA11
Doprdele práce dyt ty ložiska se ověřují protočením kola ve vzduchu s rukou na tlumiči...tak banální diagnostika a nikdo tomu nevěří...
14:28:11
28.08.2023
gim
Na jedničkový Oktávce jsem taky měnil zbytečně ložiska. Dal jsem to projet i mechanikovi, kterému věřím. Jj to budou ložiska, tak je vyměnil a žádný rozdíl. Po přezutí najednou naprosté ticho.
07:38:47
28.08.2023
Borderer
Jen takový výkřik do tmy, hlavně pro -> Bukaj: . Od té doby, co mi žena urazila kolo na feldě, tak se také ozývalo přerušované hučení v určitých rychlostech. Měnil sem postupně kolo, ložisko atd. Při zprovozňování šel novej tlumič a jeho uložení, čepy atd. No, nakonec to zmizelo po výměně vnějšího kloubu poloosy na tom kole, co dostalo šlupku. 3
06:47:02
28.08.2023
Bukaj
-> saskyn2: Díky 4

Takže by to měl být ten nejdražší kloub, který je rozměrově větší a má jiné vnitřní drážkování, než ty ostatní...
00:35:08
28.08.2023
saskyn2
Kloub má taky náhradu 1K0498099J
00:31:20
28.08.2023
saskyn2
náhrada poloosy je 5Q0407271A, vnější kloub je 1K0498099B
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od saskyn2 vložen 28.08.2023 00:31:20
upraveno 1x, naposled 28.08.2023 00:33:23
00:30:06
28.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: ne B bude jiný
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od saskyn2 vložen 28.08.2023 00:30:06
00:21:51
28.08.2023
Bukaj
-> saskyn2: Jo, bude to 2K3...

Ale koukám, že s A na konci není moc častá, v ČR seženu totéž s B na konci (asi z dýzlu), ale to bude jiné, že?

www.google.com/search?q=2 K340727...



Takže jedině ten kloub samotný. A Löbro bych se nebál, s tím jsem zatím neměl blbou zkušenost ani z doslechu... Jen který koupit... 7
00:13:50
28.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: Na tý fotce to není moc čitelný, ale ta druhá pozice bude 100% K je fakt že ta třetí jako 0 teda nevypadá, asi to teda bude 2K3407271A, zkus to ještě vyčistit, nebo koukni na druhou stanu, ty díly mívají stejný číslo, jen pravá je sudá levá lichá. Olej v převodovce klidně udělej, nic tím nezkazíš, navíc do toho 5q stojí pár šušní narozdíl od 6q kde ted stojí asi 1700 litr. Díly na tempomat tu mám, to není problém.
00:08:13
28.08.2023
Bukaj
-> saskyn2: Viz foto:-> Bukaj 27.08.23 14:36:52: (fotil jsem štítek na poloose kvůli číslu dílu). Může to být tedy 2K3... měl jsem lépe očistit tu kapku asfaltu z druhého čísla (písmena?)...

Jaký tedy k této poloose náleží vnější kloub?



Kolo můžu zkusmo vyměnit, až to auto zase budu mít po ruce. Ty, co jsem fotil -> Bukaj 27.08.23 17:01:14: se mi tu válí na zahradě, ale nevěřím, že to pomůže.

Olej v převodovce zatím řešit nebudu, jen tu poloosu...

A celou jetou poloosu nechci - to bych to zase mohl za chvíli řešit znovu a navíc by se mi tu válela ta stará (bylo by mi líto jí vyhodit, když se z ní může něco hodit 3

Ale kdybys našel ty díly na oživení tempomatu, tak by to bylo fajn a někdy bych se zase stavil 6
23:56:37
27.08.2023
saskyn2
-> Bukaj 27.08.23 19:22:42: 253 407 271 A je blbost, nic takového neexistuje a blbě čteš, to bude klasika 2K0407271A a je to číslo dílu celé poloosy. Druhovýrobní kloub bych nedával pokud necheš řešit vibrace, rozpraskaný manžety a podobný labužnosti. Jinak nejednodušší věc, kurva zkus jiný kola, ty gumy můžou hučet a věř, že rozeznat ložisko/gumu podle zvuku není úplně lehký, právě ta guma taky při zatížení ten zvuk mění, jak ložisko, fakt ti dobře radíme, začni tím. Jinak jestli chceš celou poloosu, tak myslím že jsem nějaký měsíc zpět viděl 2K0 v homadě u Dády ve Štěrboholech.
22:07:30
27.08.2023
palinator
-> Milan 136:

Na druhou stranu... byli jsme projet OIII 2,0 TDI konby před koupí... já řikám... řve ložisko (po zatočení to změnilo zvuk)... Prodávající... to budou zimní gumy... kupující... jo asi to budou zimní gumy...

No, měnily se ložiska, na náklady kupujícího. 3
22:02:25
27.08.2023
Milan 136
-> Bukaj 27.08.23 20:40:33: To si jenom myslíš s těma gumama. Opak je pravdou. Kolikrát jsou všechny gumy jako nový a táhne to ke straně.
21:27:34
27.08.2023
Nwkt
-> Bukaj: věř tomu, že klidně ty gumy můžou hučet
21:12:38
27.08.2023
Syny
-> Bukaj: Guma může být jen blbě sjetá, že to okem nepoznáš. Věř mi, že jo. Když jsem koupil jetou sadu kol i s gumama a nasadil rovnou na auto, tak jsem měl najednou volant křivě a při akceleraci to táhlo doprava. Už jsem taky vymýšlel poloosy a nevím co, ale po přechodu na druhou sadu najednou vše ok. Tak jsem ty gumy nechal vyměnit (disky zůstaly a nic jinýho se s autem nedělalo) a najednou vše ok i u té první sady. Stačí, že ta sada jezdila na autě, který právě třeba nemá tu geometrii ok, gumy to nějak sjede (byť okem nepoznáš nějaký zásadní problém) a při nandání na auto, které má geometrii zas jinak už to dělá bordel.

To co píšeš s poloosou je jasný, ale tohle vše "zabírá" pouze pokud jedeš tu zatáčku pod plynem (nebo naopak brzdíš motorem). Pokud to projedeš s vyřazenou rychlostí, tak poloosa žádnou sílu nepřenáší.
upraveno 4x, naposled 27.08.2023 21:29:50
20:40:33
27.08.2023
Bukaj
-> Syny: Kvůli gumám může někam táhnout, když by byly nestejnoměrně nahuštěné nebo hodně rozdílně opotřebené a ani jedno není případ toho vozu.

Sbíhavost doma seřídím poměrně dost přesně, navíc (na rozdíl od seřizování v servise) dělám kontrolu po projetí - vyloučím tím změny sbíhavosti "pnutím" při seřizování a následném "sedání" za jízdy a taktéž odhalím případnou křivost ráfků (což při jednom upnutí měřidel na kola nelze).

A zatížení kola jako takového nemá vliv na kloub poloosy, ale vlivem odstředivé síly při zatáčení (která je příčnou zatížení kola na vnější straně opisované kruhové výseče - přenesení váhy na dané kolo) se změní i postavení kola a tedy i poloosy vůči převodovce (přiblížení středu kola k převodovce a tedy i zkrácení hřídele poloosy (zasunutí na tisícihranech hlouběji do kloubů - vymezení vůlí) a též změna záběrových ploch kuliček v kloubech...
19:56:15
27.08.2023
Syny
-> Bukaj 27.08.23 19:03:43: Táhnout doprava může kvůli gumám - například 3 A s tou geometrií, už se to tady nedávno probíralo, fakt to není jen o sbíhavosti a navíc - pochybuju, že ji doma seřídíš nějak extra přesně. Jako že hafo lidí tu geometrii neřeší, to jsem věděl, ale že jich bude plno i na tomhle fóru, to mě docela udivuje. I blbej čep co je mezi ramenem a těhlicí má drážky a má na geometrii vliv. Ale i tak - pokud bys připustil, že je rozhozená souosost i sbíhavost, tak tim spíš budou ty gumy jetý každá bůh ví jak.



A jeden možná blbej dotaz, ale jakej vliv má zatížení kola na kloub poloosy? Kolo drží na náboji, kterej je přidělanej k těhlici. Poloosa přece krom momentu žádnou jinou sílu nepřenáší, ne? Já měl na Cordobě prasklou manžetu vnějšího kloubu, kloub byl totálně vypláchlej a plnej bordelu a nic nehučelo, poznal jsem to až když při zatočení začala rachtat, ale rachtat, jakože fakt rachot, že jsem myslel, že už to neujede ani metr. Po srovnání kol opět ticho.
upraveno 1x, naposled 27.08.2023 19:59:28
19:22:42
27.08.2023
Bukaj
Ještě koukám na ty díly...

...jak poznám, jaký kloub potřebuji (když auto nemám po ruce, abych to změřil)?



U jednoho píší, že je na levou i pravou stranu na Caddy Maxi a určení "pro zvláštní vozidla" autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 627199061



u druhého píší levá strana Caddy Maxi a určení "pro zvláštní vozidla" autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464848



a u třetího píší pravá strana Caddy Maxi autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464757



V popisu mají ten první a poslední shodné rozměry a jen jeden je "obojetný" a druhý pouze pravý - to mám chápat tak, že je u něj rozdíl v odolnosti záběrové a nezáběrové plochy kuliček v těle kloubu?

Ten nejdražší má jiné rozměry - jednak je širší i delší (zesílený?) a druhak má jiné drážkování pro nasazení na hřídel.

Na originál poloose je čitelné číslo dílu: 253 407 271 A

Poradíte, prosím, který z těch kloubů koupit? 6
19:03:43
27.08.2023
Bukaj
Jak říkám - hučení gum ještě poznám...

Geometrie není vysloveně dobře, ale ani vysloveně blbě. Sbíhavost jsem seřizoval (byla tam rozbíhavost) a jinak tam není co seřizovat. Odklony, záklony atd. se seřizovat nedají (pokud jsem dobře koukal - nic, co by mělo excentr nebo oválné díry pro montáž, jako třeba rejdové čepy u Fa/Fel, jsem tam nezmerčil) a jsou pevně dány postavením tlumiče a ramene na nápravnici. Že by to schytalo nějakou velkou ránu, která by na to měla vliv (ohnuté rameno, tlumič, těhlice), to taky nevypadá.

Spíš bude asi drobná nesouosost náprav (auto lehce táhne doprava)...



A jak jsem už taky (asi dvakrát)3 psal - intenzita hučení se mění v závislosti na odstředivé síle - při kolébání volantem do stran za jízdy hučení ustane při otočení volantem doprava (zatížení kola a vymezení vůle v kloubu poloosy) a naopak zesílí při otočení doleva (odlehčení kola)...
18:36:05
27.08.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Syny: No to je kontrola, ze to bylo dobry a zes to nemel otvirat 3
upraveno 1x, naposled 27.08.2023 18:36:19
18:34:03
27.08.2023
Syny
-> Milan 136: To je taky docela vtipný, že kontrolní šroub neslouží ke kontrole a hladina má být nad ním 3
18:24:25
27.08.2023
Milan 136
-> Bukaj 27.08.23 17:01:14: Tak zrovna u tadytěch gum bych dal ruku do ohně, že budou zubatý. Přejeď po nich rukou na hranách.

Olej v převodovce je jak říká Syny "doživotní".

Olej mohu zjistit podle vinka (dal bych určitě originální) a na postup se taky podávám. U některých aut s 5q se nesmí používat kontrolní šroub z boku, správná hladina jen nad jeho úrovní.
17:36:28
27.08.2023
Syny
-> Bukaj 27.08.23 17:01:14: Tak zorvna šípové vzory hučí velmi často. A vůbec není pravda, že musí hučet všechny. Stačí aby na gumě byl blbě ojetej vzorek (viz třeba špatná geo na kterou každej dlabe) a už je to jinak, probržděná ploška atd... A samozřejmě hučení gum souvisí s otáčkama kola už z logiky věci. Asi bych v tomhle klukum níž věřil...

Jinak olej v převodovce předepsanej interval výměny nemá, je doživotní. Ale asi bych to kolem 200 tkm klidně vyměnil, pokud to auto má být u majitele dál.
upraveno 1x, naposled 27.08.2023 17:37:19
17:10:00
27.08.2023
Bukaj
A co ten olej v převodovce (manuál, pětikvalt)? Interval výměny a specifikace, případně postup výměny (kudy se dolévá a kde se kontroluje hladina). Převodovka je zvenčí suchá, možná jen kolem mrkve (mezi blokem převodovky a motoru) to je trochu omaštěné, takže předpokládám, že oleje je tam dost, jen už bude dost jetý...
17:01:14
27.08.2023
Bukaj
-> Milan 136 27.08.23 15:36:56: Na obou zadních kolech jsem měnil ložiska nedávno. A teď jak bylo po cestě auto narvané látkama (textilie), tak zadek byl perfektně odhlučněn a i při předchozím testu, kdy jsem za jízdy lezl skrz auto a poslouchal, odkud to hučení jde, jsem jednoznačně identifikoval, že to jde od levého předního kola (někde mezi převodovkou a kolem).

A jediné, co je tam "na omak" blbě, je ta vůle ve vnějším kloubu - což je také "kuličkové ložisko", jen se neotáčí...

Teď jsem na 90 % přesvědčen, že je to ten vnější kloub poloosy, tak ho vyměním (stejně je to potřeba). Pokud to nepomůže (což nedoufám), tak bude zbývat jen ta převodovka.



Jak jsem psal - kdyby hučely gumy, tak to hučí od všech a není to hučení pravidelně přerušované a závislé na otáčkách kola.

Jinak gumy jsou tam tyto - na předku Continental (na fotce dole), na zadku Michelin (na fotce nahoře, oboje podobný dezén a stejný rozměr), ale s gumama to fakt nesouvisí - to ještě poznám...4
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Bukaj vložen 27.08.2023 17:01:14
15:50:54
27.08.2023
Pavel P@nkáč
-> Bukaj: jak píše milan poloosa nehučí, vyfot vzorek pneu:)
15:36:56
27.08.2023
Milan 136
-> Bukaj: Poloosa hučet nebude. To budou buď gumy, nebo jak už jsem jednou psal - zadní ložisko. Točil jsi zadníma kolama? Většinou stačí rukou.
15:20:14
27.08.2023
Bukaj
Tohle by mělo být pro Caddy Maxi a je to asi ta nejdražší varianta (LÖBRO je ale značka, které věřím). Snad to bude sedět...

autodilos.cz/autodily/... /sada-kloubu-hnaci-hridel- 24464848
14:36:52
27.08.2023
Bukaj
Tak zpátky od tempomatu k vážným věcem - tedy to přerušované hučení...

-> 11mAjA11 26.08.23 08:19:20: To mne trochu uklidňuje - i když výměna převodovky u předohrabu není nic hrozného...6

Dneska jsem si pod auto lehl a trochu jsem koumal nad poloosami a jediné, co mi přišlo ne úplně zdravé, je vnější kloub na té levé poloose. Vnitřní jsou na obou poloosách s původními manžetami a bez vůlí, pravá poloosa nemá žádnou vůli ani na vnějším kloubu (a má na něm měněnou minimálně manžetu, ne-li celý kloub), ta levá má původní manžetu i na vnějším kloubu, trochu z ní lítá mazivo (není děravá, jen mezi tělem kloubu a plastovou manžetou prolíná u spony).

Co ale asi nemá být, že na tom vnějším kloubu levé poloosy cítím radiální vůli (na pravé straně nikoli) a i tyč poloosy má axiální vůli v kloubech (což třeba u 130 považuju za vlastnost, ale tady by to asi být nemělo, ne?

Je lepší vyměnit komplet poloosu, nebo stačí jen ten vnější kloub? A jakou značku doporučíte? Nějak zase nikde na netu nevidím originál...7



A poslední (pro teď) 3 dotaz - jaký je interval výměny převodového oleje a jaký olej tam patří? Děkuji... 1
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Bukaj vložen 27.08.2023 14:36:52
09:05:29
27.08.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:

No, jedno to není. Pokud prodáváš zastaralou věc, prostě musí mít jinou cenu než to, u čeho jsi udělal release před 10 vteřinanama. Viz Škodovka, která si v rámci koncernu mohla před 20 lety dovolit dělat lehce víc budget auta, navzdory vyšší přidané hodnotě a minimálně stejným výrobním nákladům. Prostě recyklovala starou techniku, staré výrobní linky a asi jedinej počin vývoje toho času třeba z hlediska motorů byly 1,4 MPI a 1,2 HTP.



Pokud jsi udělal tak skvělej vývojářskej počin, kterej ti dává náskok před ostatními, tak jasně, máš výhodu. Ale mělo by to spíš tlačit na pokles ceny a ne, že ten vynález budeš odepisovat za plný prachy donekonečna.
13:44:44
26.08.2023
dragon_cb_cz
-> Nwkt 26.08.23 10:10:07: 47



-> růža 26.08.23 11:54:40: To je jedno, v nějakej době to někdo musel vyvinout a logicky z toho následně chce vydojit peníze. Koncern není nenažranej, koncern má svoje akcionáře a ti chtějí vidět hospodářské výsledky - a pokud má dlouhodobě fungovat, tak musí taky mít na investice...
11:54:40
26.08.2023
růža
-> dragon_cb_cz 26.08.23 09:24:04: Tak zrovna tempomat na Caddyně je vývojově absolutně zaostalej, takže tady je to opravdu jen nenažranost koncernu.



-> Nwkt 26.08.23 10:10:07: 3 3
10:10:07
26.08.2023
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Přesně, přece nebudu o chlebu a vodě 3
09:24:04
26.08.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj: Tak ono to ale není jen o výrobní ceně té páčky, že jo 4 Ty věci mají taky ohromný náklady na vývoj atd - a ty potřebuješ z něčeho zaplatit. Jelikož půlka lidí neví, že tam ty funkce jsou a nebo je ani neumí ovládat, tak to z pohledu automobilky dává smysl.



A o tom, že u některých automobilek můžeš mít komfortní funkce formou předplatného už jsi slyšel? 1 Vyhřívané sesle už z výroby, ale když je chceš použít, musíš si zaplatit a na dálku ti je aktivujou... To je přesně ten přístup "ušetříme při výrobě" o kterém mluvíš, ale kombinovaný s tím, aby se jim to vyplatilo 4
08:40:07
26.08.2023
SO545
-> Bukaj 25.08.23 20:29:28: ja si pamatam repliku H.Forda ked sa ho reporter pytal preco nema Tecko ac pumpu ved stoji len dolar. On nato ano pan redaktor pre vas je to len dolar...ale ja tsom tych aut uz vyrobil 1000 000.... Vacsina navrharov a inzinierov by urcite chcela vyvrazdit ekonomicky usek ktory im skrta rozpocet.
08:19:20
26.08.2023
11mAjA11
Jestli je to teda Caddy / Touran tak se domnívám že ty převodovky sou už v pořádku, kolabovaly v Golfu IV a to jen některé kódy převodovek (do doby kdy udělali změnu upevneni diferakoveho ozubeného kola ke kleci) u 16ventilu si myslím. Klidně to může být vnitřní kloub poloosy a nebo ty gumy.
20:29:28
25.08.2023
Bukaj
-> vhml 25.08.23 17:40:21: Jako jo, to chápu, jen, že to klidně mohli dát do koncové ceny rovnou (co je 2000 Kč v ceně nového vozu?) a naopak by ušetřili, že by nebyla taková variabilita při montáži...

-> Syny 25.08.23 19:54:19: Sakra, fakt problém s diferákem, jo?8

Já jsem přemýšlel, že bych mohl taky vyměnit olej v převodovce, protože posledních minimálně 130 tisíc to nikdo určitě nedělal a asi by to chtělo...

...no, v nejhorším seženu za pár šupů nějakou jinou převodovku - ideálně nějakou s delším stálým převodem - tohle je bída - od cca 80 km/hod tam hledám další rychlost a ona je tam už pětka...

...a při 130 km/hod to točí přes 4000 - to fakt není příjemné (kromě toho, že to pak žere jak tank)...7
20:02:43
25.08.2023
Jarda/felda
-> Bukaj 25.08.23 17:09:50: protože to bylo za příplatek XX tisíc 3 v podstatě by ti stačili dva "vypínače" tak jsem to měl řešený v troje golfu kde páčka byla nesehnatelná (za nesmysl) 3 3 ted do passata jsem ho taky dodělal abych to nepoužíval 3 3 3 3
19:54:19
25.08.2023
Syny
-> Bukaj 25.08.23 15:35:13: Pokud si dobře pamatuju, tak to je 1,6 atmo benzín - ty jsou problémama s diferákem a žraním oleje celkem známý. Nicméně klidně by to mohly dělat i gumy v kombinaci s blbou geometrií. To jsem zas u toho, že každej tu geometrii hodně podceňuje :)
17:40:21
25.08.2023
vhml
-> Bukaj 25.08.23 17:09:50: usetrenejch 10 korun, krat treba milion aut plus další milion aut, u kterejch si za to kupujici 2000 priplatili...

V automotive se resi uspory na urovni eurocentů, protoze na konci to dela strasny castky.
upraveno 1x, naposled 25.08.2023 17:41:15
17:14:55
25.08.2023
saskyn2
-> Bukaj: packa a nakodovat. Ta kabeláž byla jak kdy, třeba Oll ji kromě nějaký 2004 měla, Passat ne. To se dá pak dohledat dle schematu
Extreme Tyres