VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
3502 příspěvků (zobrazeno 1201 až 1250) od 24.01.2014 do 26.11.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
22:56:59
07.07.2023
darklord
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.07.23 22:40:32: maj ho v rodine od novoty + Olej v tom automatu nikdy nikdo nemenil (najeto 220).



40 41

co dodat, presne takuto rodinu som prizenil... radost zdedit auto 21 78
22:40:32
07.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Jarda/felda: Jako vybehany futra starteru a chyta se rotor o stator? To je mozny no a odpovidalo by tomu i ten velkej zaberovej proud a ubytek na vedeni kostry, ale je mi divny, ze by to prislo uz ve 220 tisicich... To auto neni stoceny, maj ho v rodine od novoty.
22:32:54
07.07.2023
Jarda/felda
-> Matthes, záškodník z TechWebu 07.07.23 20:24:20: utahanej stertér, taková naftová klasika 8 a VW mají chcípací klapky který po zdechnutí zašpuntujou sání aby motor rychlej zastavil 1
20:24:20
07.07.2023
Matthes, záškodník z TechWebu
Tchan ma problem s tuaregem 2006, 3.0 TDi automat. Blbe to startuje, starter se hrozne neochotne toci a je slyset, ze ty otacky pri startu jsou maly. Meril jsem (digitalem) ubytek napeti na kostre a jsou tam asi 2,5 V v zaberu, coz je dost... Baterka je ok, dobiji to dobre. Bohuzel nemame vybaveni, aby se tu ocistily spoje mezi baterkou a starterem. Jakmile to nastartuje (po mnohasekundovem trapeni starteru), tak uz to pak jezdi dobre.



Jeste je mi je divny, ze pri chcipnuti se ten motor strasne rychle zastavi. U jinejch aut se motor chvili dotaci, nez se zastavi kompresi ve valcich. Tady to je skoro jako kdyby clovek u manualu mel zarazenou jednicku, stal na brzde i spojce a pri vypnuti klicku tu spojku cuknutim pustil. Tak rychle se to zastavi... Netrpi tyhle agregaty na nejakej problem? Co to je za prevodovku? Menic nebo dvojspojka? Olej v tom automatu nikdy nikdo nemenil (najeto 220).
upraveno 1x, naposled 07.07.2023 20:25:03
19:40:00
30.06.2023
dragon_cb_cz
-> Milan 136 30.06.23 19:17:55: Nevím jak u koncernu, ale ta "řídící jednotka" třeba u 900NG je z velké části jeden tranzistor a k němu pořádnej chladič 3 Pokud teda jde o tu regulaci větráku... ale ty asi myslíš celé to řízení?
19:17:55
30.06.2023
Milan 136
-> jerrom 30.06.23 15:38:03: Tak auta s climatronicem mají řídící jednotku větráku, kvůli regulaci. Ale jasně, tohle řešení je levnější.
15:38:03
30.06.2023
jerrom
-> Bukaj: u Brushless potřebuješ další řídicí jednotku, nebo controller, aby se vůbec roztočil, ale i pro úpravu rychlosti. U klasického uhlíkového jen přípojis kabely a točí se. Takže cenově to vyjde, alespoň ve výrobě, levnější.
13:18:18
30.06.2023
Bukaj
-> SO545: Ono nejde o to, že by skřípala ta kluzná ložiska. Problém je v tom, že každý elektromotorek s uhlíky má určitou axiální vůli rotoru (která se používáním zvětšuje). Ta vůle by ničemu nevadila, kdyby na motorek působila jen síla proti směru proudění větru (tedy axiálně). Ale ve chvíli, kdy se do toho vloží radiálně působící síly (akcelerace a decelerace vozu, odstředivá síla v zatáčkách), navíc motorek není v autě umístěn kolmo k jakékoli ose vozu, tak je to problém, když už má motorek na komutátoru vyjetou drážku od uhlíků a působením zmíněných sil uhlíky často nejedou středem té drážky, ale na jejích okrajích - a tím vzniká onen zvuk...

Proč se vlastně v autech nepoužívají "brushless" elektromotorky?
12:55:44
30.06.2023
SO545
-> Bukaj 26.06.23 23:48:21: nie tak celkom ...u CADDY bolo Tpi na premazanie loziska ventilatora s vyvrtom dierky pre odtekanie bordela z neho...a fungovalo dalej.



Ale vacsinou vymena....a pal do prdele.
11:12:17
28.06.2023
minno
-> Bukaj 26.06.23 23:48:21: Myslím, že nič prekvapivé.
12:14:49
27.06.2023
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 27.06.23 08:47:32: A teď si vem, že v C4 Pikao jsem měl tři motory ventilace a dva kabinové filtry. 1
08:47:32
27.06.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 26.06.23 23:47:04: Myslím, že zrovna ten otěr z uhlíků úplná lahoda není teda, speciálně když ti fouká přímo do ksichtu. Ale jak říkáš, do auta si toho člověk nanosí...
07:24:32
27.06.2023
Jarda/felda
-> Bukaj 26.06.23 23:48:21: správně se mění mototorek celý rovnou
23:48:21
26.06.2023
Bukaj
Spíš mi šlo o to, jestli je to opravdu tak, že při (i jakkoli drobné) závadě se mění rovnou celý motorek i s vrtulí...?
23:47:04
26.06.2023
Bukaj
-> Syny 26.06.23 14:30:27: Ložiska jsem promázl, ventilátor běží tiše, jen když odstředivá síla při zatáčení vychýlí rotor ze středové polohy, tak to cvrliká - důvod je prostý - uhlíky v drážce... (podobný jev je u brzdových kotoučů, když mají hranku - taky pak pískají destičky).7

-> dragon_cb_cz 26.06.23 15:10:43: U Volva ho mám též za filtrem.

Ale nejhorší je to ve škodovce - tam když chci vyndat větrák, tak musím rozebrat půlku interiéru...3

...a žádný filtr tam není (někdo tam dává punčochu). Ani se nedivím, že jsem na dvou škodovkách viděl vyřízlou tu stříšku nad topením (jejíž funkcí je zabránit dešťové vodě stékat do topení)...3

-> Milan 136 26.06.23 19:23:46: Otěr z uhlíků snad nikterak škodlivý není a je ho ve rovnání s bordelem zvenčí i zevnitř (co člověk nanosí na botách a foukáním vzduchu rozvíří po autě) minimum. A když se dávají uhlíkové filtry, tak zde netřeba 1
19:23:46
26.06.2023
Milan 136
-> Bukaj 26.06.23 14:26:43: O3 ho má pod filtrem. Ale zase jde do kabiny otěr z uhlíků a paradoxně ve 2 ty větráky vydrží daleko víc, než ve 3.
15:10:43
26.06.2023
dragon_cb_cz
-> Bukaj 26.06.23 14:26:43: Nevím co je běžné, ale třeba u 9-3NG je ten ventilátor až za filtrem. Ale pro jistotu je to vyřešený tak inteligentně, že tam zvenku skrz torpédo chčije voda a když se přicpe odtok, tak to koupe motorek nebo tak něco 3 A pokud tam povolí těsnění, tak ta voda chčije na stranu spolujezdce na podlahu - a jelikož je pod sedačkou spolujezdce umístěný zesilovač toho úžasného optického audiosystému, tak si pak dá koupel a je veselo 3
14:30:27
26.06.2023
Syny
-> Bukaj 26.06.23 14:26:43: No vsak se tam prach nedostane. Kabinak je hned za ventilatorem, takze topeni a klima zustanou cisty.

Ventilator mi taky piskal, ale stacilo promazat loziska. Pristup debilni, ale slo to. Zkusil bych nejdriv to.
14:26:43
26.06.2023
Bukaj
Narychlo jsem rozebíral a čistil ventilátor topení u Caddy a překvapilo mne, že ten ventilátor je před kabinovým filtrem, takže celej zahumusenej...8

...to je u moderních aut běžné, nebo to má VW nějakou specialitu? Myslel jsem, že filtr je tam mimojiné proto, aby se nedostával prach a bordel do topení a dál do interiéru...7



A další dotaz - motorek (VALEO, Made in CZ) je nerozebiratelně slisovanej dokupy - potřeboval by srovnat komutátor - je v něm vyjetá drážka od uhlíků a kvůli axiální vůli rotoru ventilátor za jízdy v zatáčkách vlivem odstředivé síly píská. Je to poměrně běžný jev u mnoha aut (nejen VW) - jen jak to řešíte, když nedestruktivně rotor nelze vyndat?
20:51:33
14.06.2023
palinator
-> Milan 136 14.06.23 08:08:50:

Jo, myslel, je to prostě divný, vypadá to jak kdyby tam byl narvanej korek od šampusu. 3

Udělám z toho škodofku 40
10:27:45
14.06.2023
Milan 136
-> Syny 14.06.23 10:26:12: A taky než nějaký Dezenty, kde jsou šrouby 2cm hluboko 3
10:26:12
14.06.2023
Syny
-> Milan 136 14.06.23 08:08:50: Furt lepší jak ty samotný šrouby bez krytek :)
upraveno 1x, naposled 14.06.2023 10:28:27
09:35:14
14.06.2023
Milan 136
09:12:39
14.06.2023
Jirik_Tuňák1983
08:08:50
14.06.2023
Milan 136
-> palinator 10.06.23 19:17:28: Tohle jsi asi myslel? To mi nějak úplně nevadí.
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Milan 136 vložen 14.06.2023 08:08:50
21:42:21
10.06.2023
palinator
-> Milan 136:

Tak fajn, pořeším to takto a na zimu ty VW.
20:14:53
10.06.2023
Milan 136
20:13:23
10.06.2023
Milan 136
-> palinator 10.06.23 19:17:28: Ta máš ty starý s vnitřním oříškem. Tyhle nové, co mají systém ala McGard mají stejný průměr.
19:17:28
10.06.2023
palinator
-> Milan 136: -> Syny: na těch kolech co tam teď jsou, nejsou ty krytky zapuštěný úplně, ale směrem ven z kola se odlitek svažuje směrem do auta. Ty Synyho kola to tak nemají.

Ty bezpečáky mají všechny stejný průměr? Mám pocit že na O1 mám menší.
17:01:15
10.06.2023
Syny
-> palinator 10.06.23 15:48:53: Nevím co myslíš, ale origo krytky jsou tohle - nikam nevylejzaj a jsou i přes pojišťák...
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od Syny vložen 10.06.2023 17:01:15
17:01:09
10.06.2023
Milan 136
-> palinator 10.06.23 15:48:53: Jak trčej z děr?

Proč bys neměl vyřešit bezpečáky. Krytka na tyhle normálně existuje. Jen je matná.
15:48:53
10.06.2023
palinator
-> Syny:

Ty origo krytky kol jsou pěkně hnusný, jak trčej z děr, navíc se pod tím drží voda. Na těch origo ufokolech ještě budiž...



To spíš bych tam dal krytky normální ze Škodovky, ale nevyřešim tim ten bezpečák. Leda bych ho vyhodil.
upraveno 1x, naposled 10.06.2023 15:49:08
15:37:48
10.06.2023
Syny
-> palinator 10.06.23 15:31:32: Sezen si ty origo krytky na srouby kol, takhle to vypada hrozne :)
15:31:43
10.06.2023
palinator
15:31:32
10.06.2023
palinator
Neekologickí kolesá.. vypadaj opticky o dost menší než tamty hrůzy
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od palinator vložen 10.06.2023 15:31:32
07:15:01
09.06.2023
palinator
Přátelé, kamarádi. Nedokáže někdo vyřešit problém na éčku, že se (asi po uspání jednotek) vyresetuje poslední nastavení Climatronicu? V přizpůsobení to udělat nejde, VAG vyhazuje chybu. Někde v kapitalistickej cudzině jsem četl že se přehrával SW. Díky
22:21:06
09.05.2023
Milan 136
22:18:05
09.05.2023
Nwkt
-> Milan 136: I pro mě jako zaměstnance je voser získat povolení dělat tyhle křížový výměny 3 když jsem si žádal o Audi, tak to trvalo 4 měsíce myslím 3
21:41:43
09.05.2023
Milan 136
-> Nwkt 09.05.23 21:03:41: Jo, musíš poslat žádost a mají na to asi 48 hodin.
21:03:41
09.05.2023
Nwkt
-> StepaNoFUN: Zase na druhou stranu, je to součást imobilizéru, proč by měli povolit znovupoužití v jiným autě? jako dá se o to požádat a je i šance na povolení, ale trvá to
20:59:47
09.05.2023
StepaNoFUN
-> Nwkt 09.05.23 20:51:11: at jdou do riti. Za chvili (vlastne uz ted) to bude o tom, ze vse online a s off-line si ani neskrtnes. A kdys naseres vyrobce, tak Ti to v podstate znehybnej.

Jak je to dlouho, co se mluvilo o pronajmu vybavy?
20:51:11
09.05.2023
Nwkt
-> palinator: použitý jsou problém, výměnu musí schvalovat VW, jinak nejdou přizpůsobit
07:17:04
09.05.2023
palinator
-> Nwkt:

A sakra 3
18:43:03
07.05.2023
Nwkt
-> palinator: Hlavně ty budíky musí být nový. Jinak to pak bude akorát o parametrizaci
upraveno 1x, naposled 07.05.2023 18:43:26
08:52:19
04.05.2023
palinator
Dodělání virtual cockpitu do e-Golfa je stejný jako do normálního Golfa nebo je ten displej jinej? Ptám se pro kamaráda. 3
upraveno 1x, naposled 04.05.2023 08:52:26
14:29:53
29.03.2023
růža
-> Bukaj 29.03.23 08:46:25: je to podle "výbavy". Prvotní je rozdíl v povrchové úpravě (lakované, olejované). Pak se můžou lišit plochou (vrtané, drážkované). U některých i materiálem, ale to už se snad ani kotoučů na tohle auto netýká 1
13:24:57
29.03.2023
dragon_cb_cz
-> palinator: Jo, to chápu, ale zároveň o tom, že by tenhle benefit nabízely, slyším poprvé.
13:20:53
29.03.2023
palinator
-> dragon_cb_cz:

To mi jako benefit stačí. 4
13:04:34
29.03.2023
dragon_cb_cz
-> Jarda/felda 29.03.23 12:07:40: To jak píše -> palinator 29.03.23 12:22:41: , to je na zadku spíš plus... i když u té Caddy asi pracuje zadek o trochu víc.
13:03:44
29.03.2023
dragon_cb_cz
-> palinator 29.03.23 11:47:10: Spíš proč jo? Má to nějakej praktickej benefit krom toho, že to míň špiní disky?
Extreme Tyres