skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Syny: To Vin mi nějak neštymuje. Nemáš to z nějaké Cordoby?
-> Milan 136: Tak kdybyste to ty, nebo nekdo tady, dokazali z toho VINka zjistit, budu rad :)
VSSZZZ6KZTR004787
VSSZZZ6KZTR004787
-> Syny 13.07.22 09:28:40: Jak říká Eidy. Příprava se dá zjistit z VINu.
Jinak se to tahá dopředu do pojistek a BCM. Ale to není problém.
A rozhodně buď origo el., nebo alespoň Westfalia, nebo Erich Jeager.
Prostě ať to má jednotku na can a umí to spolupracovat s ostatníma ŘJ. Ne takový ty shity přikradený zlodějkama na světla.
Jinak se to tahá dopředu do pojistek a BCM. Ale to není problém.
A rozhodně buď origo el., nebo alespoň Westfalia, nebo Erich Jeager.
Prostě ať to má jednotku na can a umí to spolupracovat s ostatníma ŘJ. Ne takový ty shity přikradený zlodějkama na světla.
-> Syny: Pokud tam není připrava, tak to chce koupit správnej svazek s jednotkou. Pak by to mělo být celkem snadný.
Co obnasi dodelani taznyho zarizeni na Golf 7 kombi? Bracha premejsli, ze by ho nechal dodelat. Jestli tam je nejaka priprava nevime, da se to nejak zjistit? Bez ni je to asi peknej voser, coz?
-> SO545: Já vím co mají nový auta, ale tohle funguje úplně stejně, prostě se tam ten bordel nedrží, nevim co na tom chceš strážit, ale já ted shodou okolností pod ten podběh preventivně koukal asi po 2 nebo 3 letech a je tam naprosto čisto, druhou stranu jsem ani nerozebíral.
-> saskyn2 09.07.22 09:00:25: velka dura je OK...ale tu chyba cela cast podbehu....v podstate mas len vonkajsiu hranu....a O2 je hniloba tak ci tak....to auto sa podarilo asi ako prve CC kto si to strazi OK kto nato serie je to hnile az trestne.
Ja nejdem na spotrebu pouzivam veci dlhe roky...aj ked ma obcas svrbia ruky kupit nieco nove...vzdy si to vyargumentujem a kaslem nato.
Ja nejdem na spotrebu pouzivam veci dlhe roky...aj ked ma obcas svrbia ruky kupit nieco nove...vzdy si to vyargumentujem a kaslem nato.

-> Bukaj 09.07.22 10:31:41: Tak tak. Tohle bahno zůstane mokré, i když je 2 měsíce sucho.
Na Mazde 3 BM tohle vytaham každýho půlroku při přezouvání. Asi by dost pomohlo kdybych neparkoval pod lípami



-> růža 08.07.22 20:59:16: Jakákoli antikorozní ochrana nezabrání shnití v místě, které je trvale vystavené vlhkosti. Ten "kompost" perfektně drží vodu. Plastizol, ochranné nátěry ani pozink dlouhodobě neodolají, vlhkost postupně proniká póry k podkladu a jak už tam jednou je, je to nezvratný proces.
-> saskyn2 09.07.22 09:00:25: Huš, potvoro!
(a ne snad?
)

-> saskyn2 09.07.22 09:00:25: Huš, potvoro!


-> SO545 09.07.22 08:08:34: Ten odtok velkou dourou má vyřešený už OII fl a to rozhodně není nové auto, možná tak pro Bukaje

-> růža 08.07.22 20:22:24: uz je to lepsie...nove auta uz aspon podbeh maju rieseny tak ze bordel vypadne a nedrzi v kapse.
-> Syny: Taky tu hmotu nechápu. Ale třeba, pokud dobře vím, tak první Fabia a Octavia tu hmotu neměla a stejně to hnilo. Jediná moje mylšenka je, odfláklá antikorozní ochrana?
-> růža: Tak ono ta odhlucnovaci hmota, co natahne vodu jak houba, kterou tam VW cpe, ta tam tomu taky moc nepridala. Ale vycistil a vyhazel jsem to uz moc pozde, bohuzel...
Zrovna dneska jsem kámošovi prodával spodní roh na Fabii a tak se o tom tak bavíme. Povidám, že tohle je nevychytaný snad u všech značek. Na to mi řikal, že se s tím u Hyundajů zatím nesetkal (dělá v autorizáku), ale že z toho taky vždycky vyklepe pěknej bordel.
-> venni 07.07.22 22:03:38: no pěkný. Já byl poučen při koupi Fabie (to byl rok 2008) a od té doby to čistím na všem
-> palinator: vidíš, co jsi způsobil
-> palinator: vidíš, co jsi způsobil

Nejlepší bylo, když jsem to takhle vypucoval strejcovi na OII a za půl roku mi sdělil, že od tý doby, co je to vyčištěný, mu to začlo hnít. 

-> SO545: -> Syny: -> MATTESS: to čistí malé procento lidí.Už jsem se párkrát setkal s vrstvičkou co končila u bočního blikače
-> Jirik_Tuňák1983 05.07.22 16:24:15: ja som sa skor divil ako je to pekne rozvrstvene....od hutneho zakladu az po vrch listia....to je ako v lese
-> frajer 06.07.22 11:44:04: asi je...ale moj je feb/bilsteini. V Etke este svieti tusim na zeleno. Cena tusim niekde okolo 30e ale to si nepamatam presne.
-> Syny 05.07.22 18:59:52: -> MATTESS 06.07.22 14:54:01: na rychlovku staci povolit 2xtorch a vystriekat wapkou...alebo len tecucou vodou. Uzivam si to pred lakovanim vzdy to radsej vyplachcnem nech nemam bordel v laku...

-> frajer 06.07.22 11:44:04: asi je...ale moj je feb/bilsteini. V Etke este svieti tusim na zeleno. Cena tusim niekde okolo 30e ale to si nepamatam presne.
-> Syny 05.07.22 18:59:52: -> MATTESS 06.07.22 14:54:01: na rychlovku staci povolit 2xtorch a vystriekat wapkou...alebo len tecucou vodou. Uzivam si to pred lakovanim vzdy to radsej vyplachcnem nech nemam bordel v laku...
-> SO545 05.07.22 12:51:04: to je za deset let?
Tohle místo jsem při každém přezouvání čistil už na Fabii. Když jsem Golfa koupil, vypadlo tohle

Tohle místo jsem při každém přezouvání čistil už na Fabii. Když jsem Golfa koupil, vypadlo tohle
-> SO545 12.06.22 13:46:12: ahoj pane prosim te jak to dopadlo - je to ulozeni jeste objednatelny originalni dil?
-> SO545: Jo, klasicke misto. Bohuzel ja blbec to otevrel az po necelych 4 letech co jsem to auto mel a to byla chyba. Diky tomu mam ted spodky blatniku uplne KO. Tedy ono uz to bylo asi nacaty, kdyz jsem auto koupil, ale ja tomu moc nepomohl, no...
-> SO545 05.07.22 12:51:04: To je nějaká zakázková hliněná tvarovka? 

jeden z dovodv preco sa oplati povolit 2 skrutky a vyplachut priestor podblatnika....a hrdze bude o dost menej....alebo ziadna.
-> King:
Žárovky v návěstidlech jsou taky podžhavený. A je tam zajímavý, že jsou jen na 12 V, protože maj kvůli specifickejm požadavkům na ohnisko (navíc přes čočku je výslednej paprsek světla velice úzkej - díky tomu je dohlednost návěstidla klidně několik kilometrů) strašně krátký vlákno.
Žárovky v návěstidlech jsou taky podžhavený. A je tam zajímavý, že jsou jen na 12 V, protože maj kvůli specifickejm požadavkům na ohnisko (navíc přes čočku je výslednej paprsek světla velice úzkej - díky tomu je dohlednost návěstidla klidně několik kilometrů) strašně krátký vlákno.
-> palinator 13.06.22 09:50:12: Jo, mírný podžhavení je mocná zbraň. Kluci žaponský to v analyzátorech mají vymakaný tak, že 12V halogenka je o 5 procent podžhavená a kolenovrtským zákazníkům vydrží svítit třeba rok v kuse, i když se garantujou jenom 3 měsíce (ona by svítila i dál, ale má ve finále už malou intenzitu na kraji UV pásma a fotometr už to gainem nedožene).
-> Milan 136:
Aha
Aha
-> palinator 13.06.22 11:02:21: Podle mě nikdy továrně. Bylo to jako sada v příslušenství.
-> Milan 136:
A Golf to měl vždycky nebo až od určitého roku?
A Golf to měl vždycky nebo až od určitého roku?
-> palinator 13.06.22 10:38:16: Do O1 se dávala sada z Golfa. Ale nevím, jestli jde ještě vůbec objednat.
-> Milan 136:
Já bych potřeboval spíš tripling... ale komu se s tim chce srát žejo.
Já bych potřeboval spíš tripling... ale komu se s tim chce srát žejo.

-> palinator 13.06.22 09:50:12: Tady na to nepér vyrobil udělátko.
skoda-virt.cz/cz/.../1236 3-softstart-pro-h7
skoda-virt.cz/cz/.../1236 3-softstart-pro-h7
-> Bukaj:
Myslím, že je horší rozsvícení a zhasínání. Jednak proudová špička chladným vláknem je větší, druhak na vlákno působí i mechanické síly kvůli nárůstu proudu. Předehřáté žárovky krátkodobou špičku přežijou bez úhony. A u vozidel řady 742 žárovky obecně vydrží velmi dlouho mj. kvůli tomu, že 98% aut dobíjí blbě (zbytek má alternátory Bosch, Valeo, nebo diodu na regulátoru
). Nevím, jestli si to pamatuju dobře, ale klasická nehalogenová žárovka podžhavená o 10% má mít dvojnásobnou životnost.
Myslím, že je horší rozsvícení a zhasínání. Jednak proudová špička chladným vláknem je větší, druhak na vlákno působí i mechanické síly kvůli nárůstu proudu. Předehřáté žárovky krátkodobou špičku přežijou bez úhony. A u vozidel řady 742 žárovky obecně vydrží velmi dlouho mj. kvůli tomu, že 98% aut dobíjí blbě (zbytek má alternátory Bosch, Valeo, nebo diodu na regulátoru

-> palinator: Tak soudil jsem podle toho firemního Jumpera - to byl hroznej kostitřas a tam se měnily H7 nejčastěji ze všech aut. Nebo kombinace více faktorů - třeba zhasínání /nezhasínání světel při startu. Ty francouzské vozy (ten Jumper a šéfova C5) tehdy nezhasínaly při startování, takže nejdřív poblikávání světel při točení startérem a pak špička, když naběhlo dobíjení - to jim též nemuselo prospívat. Ale nevím, zda je horší toto řešení, nebo to, co má koncern (světla při startování zhasnou). Každopádně co se mechanického namáhání týče, tak halogenky vydrží celkem dost - při mých třech karambolech, kdy to u škodovky odnesl hlavní světlomet (jednou svodidlo, dvakrát srna) po nárazu H4 dál svítila, i když její patice byla značně pokroucená a na sklíčku obtisk od stínítka a sekance od střepů skla světla...
-> Bukaj 11.06.22 11:16:38:
Vibracema to nebude. Táta měl 1,4 16v co byla jak šepot květin a měnil furt. Pak měl diesely na F2 a F3 a tam to tak špatný není. Podle tvé teorie by Toledo mělo vytřepat žárovky při prvním nastartování.
Vibracema to nebude. Táta měl 1,4 16v co byla jak šepot květin a měnil furt. Pak měl diesely na F2 a F3 a tam to tak špatný není. Podle tvé teorie by Toledo mělo vytřepat žárovky při prvním nastartování.

-> frajer 12.06.22 11:30:49: zajtra budem v praci a dam ti vediet. U mna to nebuchalo.
Pri vymene riadenia /roztrhnuta manzeta....riadenie KO/ cca pred pol rokom to zacalo.
Najprv skoro necitelne a stupnovalo sa to az do peknej rany.
Pri kontrole vsetko pevne....az kamarat ma naviedol co opravuje tieto stare auta.
Pri vymene riadenia /roztrhnuta manzeta....riadenie KO/ cca pred pol rokom to zacalo.
Najprv skoro necitelne a stupnovalo sa to az do peknej rany.
Pri kontrole vsetko pevne....az kamarat ma naviedol co opravuje tieto stare auta.
-> SO545: aha. A loga VW Skoda atd jak na vseckym origo na tom nebyly? Mne na Oktavce tez cosi bucha, jinak vsecko vymenene, dily ze skodovky, tuz bych jeste aj toto nakonec vymenil. Ale nasel sem to jenom v nahradach (Febi, Vika a jine) - nez take, radeji at to bucha
Ale kdyby to este slo v originale... No este sem nasel Powerflex, ale aby ten tvrdy PUR neprenasel kurde moc hluk a vibrace. Dej pak prosim vedet, esli si vzpomenes. Dekuju.

-> 11mAjA11 11.06.22 21:58:41: ak je to na mna...tak von to slo v podstate samo.
Ulozenie v naprave nastastie ako nove.
Lisoval som to s mazivom ktore odporuca ELZA ale lisovaci pripravok som si vyrabal sam.
Kamarat to lisoval origo propravkom a vie to prasknut /hlinikovy limec na vrchu/pripravok je uzky ja som vyrabal na celu plochu/
Pekne to sadlo bez problemov ....jemne pod lisom aby nestrhlo spodnu gumennu hranu.
-> frajer 12.06.22 08:52:32: tak to ti neviem...objednavali to chlapci technici. Este som to neplatil
Ulozenie v naprave nastastie ako nove.
Lisoval som to s mazivom ktore odporuca ELZA ale lisovaci pripravok som si vyrabal sam.
Kamarat to lisoval origo propravkom a vie to prasknut /hlinikovy limec na vrchu/pripravok je uzky ja som vyrabal na celu plochu/
Pekne to sadlo bez problemov ....jemne pod lisom aby nestrhlo spodnu gumennu hranu.
-> frajer 12.06.22 08:52:32: tak to ti neviem...objednavali to chlapci technici. Este som to neplatil

-> SO545 11.06.22 21:30:19: ide to jeste objednat v autorizovanym servisu?
Hele jak to šlo ? Mě to ven slo docela vklidu, ale mam trochu obavu jak půjdou nové zpět.
Prebehla vymena vo vlasnej rezii.
Ak vam nieco bucha v prednej naprave O1/G4/A3...a je vsetko OK....tak je to toto.
Ak vam nieco bucha v prednej naprave O1/G4/A3...a je vsetko OK....tak je to toto.
Ja vsude uplne nejcasteji menim ty maly bezpaticovy 5W jebky. U Cordoby jsem je melnil snad co pul roku. U Golfa uz asi 3. H7 jsem dal novy hned jak jsem auto koupil a jsou tam do ted - tedy nejakych 60 tkm. Ale je tedy pravda, ze auto ma denni svetla.
-> Jirik_Tuňák1983: K tomu přece diskusní forum slouží, ne? Sdílet své zkušenosti a čerpat informace od ostatních členů...
Dávám názor v plén a čekám na reakce, které mi názor upřesní, potvrdí či vyvrátí

Dávám názor v plén a čekám na reakce, které mi názor upřesní, potvrdí či vyvrátí

-> Bukaj 11.06.22 11:16:38: Zajímavé, jak si ty potencionální teorie umíš obhájit a okecat. 

-> Jirik_Tuňák1983: Rozhodně je H7 v průměru nejčastěji měněná žárovka. Ale zda je to chybnou konstrukcí žárovky nebo spíše vozidel, v nichž je použita, to se tu můžeme jen dohadovat. Já se přikláním spíše k tomu, že je to ten druhý zmiňovaný případ.
Vždyť taková H1 nebo H3 mají daleko menší baňku při stejném příkonu a bývají umístěné v menším prostoru paraboly a přesto neodcházejí.
Dle mého názoru ty žárovky trpí především u kadla-kadla aut, kde je prostě zabijí vibrace, zvláště na volnoběh, u benzinových (a zánovních dieselových, které se ještě netřesou, jako osika) vozů s nimi takový problém nebude
Vždyť taková H1 nebo H3 mají daleko menší baňku při stejném příkonu a bývají umístěné v menším prostoru paraboly a přesto neodcházejí.
Dle mého názoru ty žárovky trpí především u kadla-kadla aut, kde je prostě zabijí vibrace, zvláště na volnoběh, u benzinových (a zánovních dieselových, které se ještě netřesou, jako osika) vozů s nimi takový problém nebude

-> Bukaj 11.06.22 09:54:17: Tak to jsi malej vzorek proti velké skupině zoufalých hásedmičkařů.
.-> Jirik_Tuňák1983 10.06.22 04:21:44: Buď je H7 kravská žárovka, nebo její instalace v některých vozech kravské řešení (konstrukce světlometu a vlastnosti elektroinstalace).
U firemního Jumpera (2003) jsem "hásedmičku" měnil snad co měsíc (nejdřív jsem kupoval kvalitnější značky H7, posléze to nejlevnější, co šlo - balení po 20 ks), u novějšího modelu (Ducato 2007) při podobném nájezdu průměrně jednu za rok. U máminy Fabie II (2007) se měnila H7 tak třikrát (auto má najeto cca 150 tisíc) - tam jsem častěji měnil žárovky v zadních koncových světlech. Jinak jsem občas měnil někomu H7 v různých vozech, ale tam nemám kontinuitu, takže těžko soudit. Možná ještě Caddy III za poslední rok a čtvrt (cca 40 000 km) jedna H7.
Každopádně H4 vydrží víc, ale hodně záleží na konstrukci světlometu (uchycení ýárovky, odvod tepla atd.) a také elektroinstalaci (palubní napětí, špičky, přebíjení).
U firemního Jumpera (2003) jsem "hásedmičku" měnil snad co měsíc (nejdřív jsem kupoval kvalitnější značky H7, posléze to nejlevnější, co šlo - balení po 20 ks), u novějšího modelu (Ducato 2007) při podobném nájezdu průměrně jednu za rok. U máminy Fabie II (2007) se měnila H7 tak třikrát (auto má najeto cca 150 tisíc) - tam jsem častěji měnil žárovky v zadních koncových světlech. Jinak jsem občas měnil někomu H7 v různých vozech, ale tam nemám kontinuitu, takže těžko soudit. Možná ještě Caddy III za poslední rok a čtvrt (cca 40 000 km) jedna H7.
Každopádně H4 vydrží víc, ale hodně záleží na konstrukci světlometu (uchycení ýárovky, odvod tepla atd.) a také elektroinstalaci (palubní napětí, špičky, přebíjení).

-> Milan 136:
Tak to sice ano , ale měl jsem možnost chvíli dělat v servise/autobazaru a taky už nějakou dobu v autodílech. Takže to není příběh jednoho auta.
Ale v globálu to samozřemě není tak častý, nicméně u vyježděných aut bežná věc.

Ale v globálu to samozřemě není tak častý, nicméně u vyježděných aut bežná věc.
-> růža 10.06.22 21:43:28: To asi není úplně objektivní hodnocení, když se jedná o nějaký vrak před smrtí 
