-> saskyn2:
Je fakt že pokaždý co našim OIII meju, tak je to mazec co z toho vytejká. Ale má to 110 tisíc najeto a vepředu desek zbejvá ještě 1/3
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Milan 136 08.04.22 10:37:06:
Bohužel nemám srovnání s origem. Ale co už vim, že příště fakt operace těhlic na 288 mm.
Já vim že jste mi to říkali..
Bohužel nemám srovnání s origem. Ale co už vim, že příště fakt operace těhlic na 288 mm.

-> Syny: Ty máš ještě starý typ 312, na to jdou asi sehnat 3C0 desky a na rozdíl od těch 5K0 vyráběných někde v mexiku nebo jaký prdeli neprášej. Ale podle vinka tam patřej ty 5K0.
-> vhml: no právě, 20 letý auto nikdo už moc neřeší. Blbý že oni prášej i ty na OIII. Přitom to co se dávalo z výroby na OII nebo na toho Golfa co má Syny bylo naprosto jiný.
-> vhml: no právě, 20 letý auto nikdo už moc neřeší. Blbý že oni prášej i ty na OIII. Přitom to co se dávalo z výroby na OII nebo na toho Golfa co má Syny bylo naprosto jiný.
-> saskyn2 08.04.22 12:23:51: jo tak mě to nijak zvlášť nesere. Jen jsem byl překvapenej a čekal jsem, že origo destička to bude mít vyřešený. I když taky je otázka co je dneska za destičku byť origo, ale na 20 let starej sráč.
Tak já mam na předku origo desky i kotouče (312 mm) a práší to strašně. Maj najeto 50 tkm - kotouče už maj znatelnou hranku a z vnitřní strany už začínají hnít (tak 1cm od vnějšího obvodu), desky ještě asi dobrý. Zadní kotouče a desky mám ATE, jsou tam dva roky (tedy cca 15-20 tkm) a tam zatim vše OK. Kotouče nejsou shnilý a dobře to brzdí. Nicméně zaprášený od destiček mam kola i vzadu. Ale nejezdim jako kolenovrt, takže brzdy normálně používam, tak možná proto :)
-> Milan 136 08.04.22 06:39:30: jo kšeft dobrej, to nerozporuju
Předpokládám že vy dáváte nový origo, u těch je blbý že tu jednou byl borec co mu ty nový sežrala hned druhej den po montáži
borec za ně dával tuším 1800 v autorizáku. Já mu nahodil nějaký starý z poctivý gumy a má je tam tak 2rok, a já mám zase dalšího stálýho zákazníka
-> vhml 08.04.22 11:03:16: Hele já třeba 312 desky dávám z nějakých nových elektrosráčů, ty neprášej a fungujou dobře, bohužel na moje 340 se ke mě za rozumnou cenu nedostaly. No a na veterána jako jedničková fábie zase nebudou pasovat.



-> vhml 08.04.22 11:03:16: Hele já třeba 312 desky dávám z nějakých nových elektrosráčů, ty neprášej a fungujou dobře, bohužel na moje 340 se ke mě za rozumnou cenu nedostaly. No a na veterána jako jedničková fábie zase nebudou pasovat.
-> palinator 08.04.22 09:40:40: když já za stejný prachy koupil origa, tak jsem myslel, že to bude ještě lepší.
-> Milan 136 08.04.22 10:37:06: kámoš to má na supu, práší to, ale šedě, takže to není tolika vidět. Samozřejmě na černý kola to asi není úplně výhra
-> Milan 136 08.04.22 10:37:06: kámoš to má na supu, práší to, ale šedě, takže to není tolika vidět. Samozřejmě na černý kola to asi není úplně výhra

-> palinator 08.04.22 09:42:13: Na 1.4 asi taky mít nebudeme. Na čtyřválce jich máme hromadu.
Fakt ty ceramic fungují?
Jak na prach, tak účinek?
Fakt ty ceramic fungují?
Jak na prach, tak účinek?
-> Milan 136:
A když s tim (1,4 TDI) přijel táta do Kolína k Loudovi, tak prej vypadali jak kdyby o tom nikdy neslyšeli. Hadičky neměli, trvalo jim to jak lačnýmu sraní (no dělaj čest svému jménu). Tak táta jezdil s prapodivnym napojovancem.
A když s tim (1,4 TDI) přijel táta do Kolína k Loudovi, tak prej vypadali jak kdyby o tom nikdy neslyšeli. Hadičky neměli, trvalo jim to jak lačnýmu sraní (no dělaj čest svému jménu). Tak táta jezdil s prapodivnym napojovancem.
-> vhml:
ATE Ceramic a nepoznáš nic
ATE Ceramic a nepoznáš nic
-> saskyn2 07.04.22 22:23:34: To víš, vše je ekologické, recyklovatelné, obnovitelné a udržitelné.
Už jsou v TV i reklamy, ve kterých na konci kvákají, že jsou udržitelní. Na to slovo jsem úplně alergický. Hlavně ho slyším až v poslední době, dříve jako by neexistovalo.
Už jsou v TV i reklamy, ve kterých na konci kvákají, že jsou udržitelní. Na to slovo jsem úplně alergický. Hlavně ho slyším až v poslední době, dříve jako by neexistovalo.
-> saskyn2 07.04.22 22:23:34: Víš co nám ty hadičky už vydělaly peněz? To je dobrej kšeft 

-> vhml: Mě vydržej předky asi 60t desky a to mám 340. Když si vezmu na starých Oll jezdili lidi třeba po 150t a to ještě byli nějaký mrňousci. Jako jo uznávám, že záleží jak moc s tím člověk lítá, ale i tak je vidět, že ta směs není dobře nastavená. Nebo možná zase někdo moc přemýšlel o ekologii, to je jak s hadičkama na podtlaky-nechápu kterého kreténa napadlo to udělat chutný pro kuny, bych těmhle k***** rozkop držku, aby se trochu probrali.
-> saskyn2 07.04.22 21:29:18: dával jsem na Fabii dopředu ( 288mm ) origo desky a jsem překvapanej jak strašně to práší. Kola věčně zamrdaný :-(
Ono tyhle zadky na to trpěj, maji to dělaný z divnejch matrošů, zadky reznou a desky neprášej a jsou tvrdý, předky zase pro změnu prášej a desky zbytečně mizej. Brzdy z předchozí generace byly kvalitativně o dost lepší. Možná na ty zadky byla i nějaká svolávačka myslím u Superbů, ale to by věděl spíš Milan.
-> saskyn2: dlouhý stání to nebude, jezdím denně. Asi jsem nějak zvolnil, do teď byly obrzdění dobře
-> MATTESS: Tak zrezlý kotouče=málo brždění a dlouhý stání ve vlhku. Pokud mají z venku 2cm, tak zevnitř budou úplně mrtvý, dej rovnou nový když to sundaváš, tady jdou měnit luxusně, nemusíš ani sundavat držák. 272mm tam budou.
-> Milan 136: -> saskyn2: asi jsem to napsal blbě. Že by přibržďovaly, to ne. Nijak se nehřejí. Ale kotouče nejsou čistý (mají stopy rzi) a k vnějšímu okraji tak 2 cm jsou orezlý. Nebo to je tím, že jezdím bez zatížení (sám) a málo brzdím?
Každopádně je dobré vypsat všechny nástrahy, abych nebyl v šoku až se něco spustí :-) Za to díky
Každopádně je dobré vypsat všechny nástrahy, abych nebyl v šoku až se něco spustí :-) Za to díky
-> saskyn2 07.04.22 18:08:55: Tak nám je to jasný, ale raději to píšu.
Lepší to zmínit. A taky si myslím, že bude viset destička v držáku.
Lepší to zmínit. A taky si myslím, že bude viset destička v držáku.
-> Milan 136: Tak dveře otvírat klidně může. Ale nezapínat zapalování, nebo nešlapat na brzdu beru jako samozřejmost.
-> MATTESS: Vodící trny jsou tam v gumě, to nijak zatuhnout nemůže, pístky u takhle novýho auta jsem vyhnilý ještě neviděl, to by muselo jedině nějaký hovado brát sikovkama při výměně destiček a potrhat manžety. Pokud to přibržduje, tak bych spíš očistil a namazal dosedací plochy pro destičky.
-> MATTESS: Vodící trny jsou tam v gumě, to nijak zatuhnout nemůže, pístky u takhle novýho auta jsem vyhnilý ještě neviděl, to by muselo jedině nějaký hovado brát sikovkama při výměně destiček a potrhat manžety. Pokud to přibržduje, tak bych spíš očistil a namazal dosedací plochy pro destičky.
-> saskyn2 07.04.22 10:43:57: Aby si třeba se sundaným třmenem nepustil zapalování, nemanipuloval s dveřma atd.
Zavrčí v tom a je hotovo
Zavrčí v tom a je hotovo

-> Milan 136: jasan. Autohold mám vypnutý
-> Milan 136: Jak myslíš autohold? Jako že to bude se sundaným startovat? Stejně musí vycvaknout konektor aby to sundal, ten kabel mezi motorkem a čidlem ABS se kterým je ve svazku je moc krátkej.
Hlavně si nezatáhni ručku se sundaným třmenem. Bacha na autohold atd.
-> saskyn2: zatím nemají. Chci se podívat na pístky a rozhýbat čepy
-> MATTESS: Pokud nemají kotouče nějakou extra hranu a nebudeš pak dávat nový desky, tak není problém.
Včera jsem zjistil, že by chtěly asi rozhýbat zadní brzdy. Mám el. ručku. Lze doma vyndat desky nebo je potřeba diagnostika jako při výměně desek?
-> Jarda/felda 26.03.22 17:27:59: tak u mna to neprejde...akurat budem pocitat kolko x to bude rozjebane u mechanikov....a celkova faktura za pracu.
Kvalitne diely niesu ziadna drama zaplatit. Nastastie.
Kvalitne diely niesu ziadna drama zaplatit. Nastastie.
-> SO545 26.03.22 14:40:18: něco podobnýho mi dělala trojka golf, když jsem šel z levýho do pravýho rejdu tak v nápravě něco luplo, až na řízení a vnitřní klouby poloos (na levé straně mi jezdil dobnitř a ven unašeč poloosy na převodovce) byla kompletně nová náprava
pak jsem to přestal řešit

Je tu tiez par servisakov tak skusim.
Moj dedko G4 Variant zacal zlostit.
Klepe nieco v naprave pri ubrati plynu alebo zatacani v malej rychlosti.
Naprava celkom v pohode.
Nove riadenie /ktore sice ma malu volu v ulozeni hrebena v pravej strane/ original VW.
Stabilizator sice mu nic nebolo ale preventivne vymenene vsetko.
Jedine co je ako tak KO je ulozenie tlmica. To lozisko asi uz ma nieco za sebou.
Kupil som vsetko nove do ramien a ulozenie tlmicov...ale mam taky divny pocit ze to aj tak nebude ono a mechanik az na tu malu volu v riadeni je bezradna osoba....a nielen jedna...cele nase osadenstvo mech.dielne. Tak sa pojde pokus omyl....
Moj dedko G4 Variant zacal zlostit.
Klepe nieco v naprave pri ubrati plynu alebo zatacani v malej rychlosti.
Naprava celkom v pohode.
Nove riadenie /ktore sice ma malu volu v ulozeni hrebena v pravej strane/ original VW.
Stabilizator sice mu nic nebolo ale preventivne vymenene vsetko.
Jedine co je ako tak KO je ulozenie tlmica. To lozisko asi uz ma nieco za sebou.
Kupil som vsetko nove do ramien a ulozenie tlmicov...ale mam taky divny pocit ze to aj tak nebude ono a mechanik az na tu malu volu v riadeni je bezradna osoba....a nielen jedna...cele nase osadenstvo mech.dielne. Tak sa pojde pokus omyl....
Dlouhodobým aplikováním Mogulu ve spec 5w 30 a 40 se několik motoru podařilo zachránit od rozebírání a odkarbonovani, včetně třeba Volvo motoru 2.4 který byl z Itálie zaneseny karbonem úplně nesmyslné, pak několik HTP i TSi. Takže za mě je Mogul opravdu dobrý olej - tedy byl když byl dostupný...tedy Mogul Racing, Extreme, Super Racing. Do závodního Favorita se po celou dobu jeho provozu používal výhradně MOGUL 10W-60 EXTREME SPORT a na tom motoru nebylo znát opotřebení. Mogul z dob dávno minulých samozřejmě nemám na mysli..
-> Bukaj:
Je fakt že po M7ADSIII motor nijak zvlášť čistej není, resp. pak jsem dal M7ADSIV (Super Turbo), dnes byl přeznačený jako Mogul DT tuším. Potom šel Extreme. Tu čtyřku si už moc nepamatuju, ale určitě vím, že Extreme bordel vyplavoval, musel jsem ho vyměnit po 1000 km, protože byl sraček podle kapky úplně plnej. Po nalití nové náplně už držel rozumně čistej.
Ale jinak jo, důvod proč jsem ho dával byl ten, že ke Škodovce prostě tak nějak patří, stejně jako pneumatiky Barum, a vyráběl se u nás - cenově to smysl nedávalo.
Je fakt že po M7ADSIII motor nijak zvlášť čistej není, resp. pak jsem dal M7ADSIV (Super Turbo), dnes byl přeznačený jako Mogul DT tuším. Potom šel Extreme. Tu čtyřku si už moc nepamatuju, ale určitě vím, že Extreme bordel vyplavoval, musel jsem ho vyměnit po 1000 km, protože byl sraček podle kapky úplně plnej. Po nalití nové náplně už držel rozumně čistej.
Ale jinak jo, důvod proč jsem ho dával byl ten, že ke Škodovce prostě tak nějak patří, stejně jako pneumatiky Barum, a vyráběl se u nás - cenově to smysl nedávalo.
-> 11mAjA11 24.03.22 11:55:25: Co se Mogulu týče, tak u mne v kategorii levných olejů skončil - jednak minimálně dobově to byla srágora (M6A ani M6AD nemohu soudit, nepoužíval jsem je, ale MOGUL SUPER 15W-50, který se kdysi jako "lepší" olej prodával do škodovek, možná nějak mazal, ale motor po něm byl hned plnej karbonu...) a druhak je spousta lepších (dokonce i značkových) olejů, které jsou levnější.
Po pokusech s na TechWebu doporučovaným M7ADSIII jsem nakonec skončil u Shellu (HX3, HX5), na který nedám dopustit. Jednak je levnější, než Mogul (4L HX3 stál 300 Kč v době, kdy Mogul stejné specifikace byl za 400) a druhak ani při jeho dlouhodobém používání (samozřejmostí je nepřekračování výměnného intervalu) není v motoru prakticky žádná karbonová úsada.
Jak maže, těžko říct, ale zatím jsem nic nezadřel
Objednal jsem ten doporučený Eurol, tak uvidíme, co na to Caddyna řekne
Po pokusech s na TechWebu doporučovaným M7ADSIII jsem nakonec skončil u Shellu (HX3, HX5), na který nedám dopustit. Jednak je levnější, než Mogul (4L HX3 stál 300 Kč v době, kdy Mogul stejné specifikace byl za 400) a druhak ani při jeho dlouhodobém používání (samozřejmostí je nepřekračování výměnného intervalu) není v motoru prakticky žádná karbonová úsada.
Jak maže, těžko říct, ale zatím jsem nic nezadřel

Objednal jsem ten doporučený Eurol, tak uvidíme, co na to Caddyna řekne

-> saskyn2: měli sme i MPM a podle nás je to plněný Mogul, barvou, vůní i konzistenci je stejný (nebo teda loni byl, když zhavarovala distribuce Mogul a porovnávali sme zbylé zásoby s tím MPM. Takže MPM bych se teda taky nebál.
-> saskyn2: Tak se kdyžtak ozvi, když budeš chtít. Zjistím cenu. Doveze na místo.
-> StepaNoFUN: vw 507.00. Ale mám toho zatím asi dost.
-> saskyn2: Co to má mít za specifikaci? Mohl bych se poptat mýho dodavatele (BP)
-> 11mAjA11 24.03.22 18:51:16: A MPM je teda mogul? Protože ty jsou určitě 60L a mela by to být nějaká nizozemská firma, ale moc jsem to nezjištoval.
Ten 60L 5w30 mě vychází 5000, tj 84 za litr, teď jsem bral 3 sudy.
Před tím jsem měl aral a liqui moly 5w30 top tec 4200 a ten vycházel na 17000 za 205L sud to bylo super, ještě jeden sud mám v zásobě.
Ten 60L 5w30 mě vychází 5000, tj 84 za litr, teď jsem bral 3 sudy.
Před tím jsem měl aral a liqui moly 5w30 top tec 4200 a ten vycházel na 17000 za 205L sud to bylo super, ještě jeden sud mám v zásobě.
-> 11mAjA11:
Tak když ti zástupce Orlenu řekne že Paramo/Koramo končí s výrobou tak to asi bude pravda ne? Mají prý změnit portfolio a soustředit se na jiné věci, ale nevim jestli to nejsou jen takové sladké kecy.
Tak když ti zástupce Orlenu řekne že Paramo/Koramo končí s výrobou tak to asi bude pravda ne? Mají prý změnit portfolio a soustředit se na jiné věci, ale nevim jestli to nejsou jen takové sladké kecy.
Všechno v sudech 60l je mogul nikdo jiný (aspoň sme my nenašli), nevyrábí sudy 60l a neplní do nich náplň 60l, všechny ostatní mají 58l. Nějak se mi nezdá že by Paramo přestalo vyrábět..problém je že ono samo už neprodává napřímo, zrušilo své distribuční sklady a prodává pouze přes jednoho jediného přimeho dealera, tím se úplně zkundila výhodná cena protože my jako servis musime živit darmožrouta v podobě výhradního dealera..namísto aby ty prostředky šly napřímo Paramu od menších odběratelů..obchodni zástupci sou snad jen dva pro celou republiku..všechno špatně..omacz.cz/cs/.../mogul
-> Jarda/felda 24.03.22 09:59:49: To mi připomíná Kaufland Performance, jestli ho ještě prodávají. 

-> Milan 136 24.03.22 11:20:58: ano, netušíš co to je za výrobce ? co jsem porovnával technický listy tak mogul to nejni 

-> vhml:
Však jo
Však jo
-> palinator 24.03.22 11:48:42: takhle hlavně Mogul už se nevyrábí vůbec ne? Se vstupem Orlenu na český trh výrobu pod brandem Mogulu celkově ukončili.
-> 11mAjA11:
Tyjo, API normu CH-4 jsem o osobákový oleje ještě neviděl.
Jinak bor tam asi ani nutně bejt nemusí, pokud je tam aditivace založená na něčem jiném ne?
Btw Pema má ten olej za 130 litr i ve flašce.
Tyjo, API normu CH-4 jsem o osobákový oleje ještě neviděl.

Jinak bor tam asi ani nutně bejt nemusí, pokud je tam aditivace založená na něčem jiném ne?
Btw Pema má ten olej za 130 litr i ve flašce.
Ad. Mogul, Mogul je vynikající olej. Paramo to akorát posralo svým přístupem k distribuci..
Nahradili jsme jej teď Mannolem a podle testu v SGS laboratoři má dobré aditivace a ve vyšším %, porovnávali jsme Shell Helix a Mannol 5w30 pro Nafty a Shell neměl vůbec Bor ve složení, čili průměrný předražený olej. Ten Mannol vychází v nákupu za litr kolem 130,- (sud).
Nahradili jsme jej teď Mannolem a podle testu v SGS laboratoři má dobré aditivace a ve vyšším %, porovnávali jsme Shell Helix a Mannol 5w30 pro Nafty a Shell neměl vůbec Bor ve složení, čili průměrný předražený olej. Ten Mannol vychází v nákupu za litr kolem 130,- (sud).
Hele k tomu BSE, je to úplně obyčejný MPi motor, jakoukoli 5W40 do toho nalij. Jestli to má něco naběháno a když to něco třeba mezi výměnami vezme tak je to ideální řešení.
Mám 16v a používám do toho taky 5w40, naběháno to má přes tři kila a funguje pořád stejně bez toho že by se ztrácel.
Mám 16v a používám do toho taky 5w40, naběháno to má přes tři kila a funguje pořád stejně bez toho že by se ztrácel.
-> 11mAjA11:
Je škoda že zrovna ten Mogul testem neproběhl. Prý z důvodu, že se nevyrábí, nicméně byla by to zajímavá retrospektiva, aby si člověk mohl říct "To jsem debil dělal celej život chybu".
Dneska už teda nemám žádnej produkt, o kterým bych moh říct, že ho dělaj naši lidi, tak můžu kupovat klidně toho Holanďana.
Je škoda že zrovna ten Mogul testem neproběhl. Prý z důvodu, že se nevyrábí, nicméně byla by to zajímavá retrospektiva, aby si člověk mohl říct "To jsem debil dělal celej život chybu".
Dneska už teda nemám žádnej produkt, o kterým bych moh říct, že ho dělaj naši lidi, tak můžu kupovat klidně toho Holanďana.
-> Bukaj: a právě to je poměrně velký omyl, Eurol je velice kvalitní značka, v dobách kdy sem byl v Autobenexu, jsme měli jako první zastoupení v ČR pro distribuci, Holandský olej vysoké kvality za rozumnou cenu. Je to stejné jako my máme Mogul, Poláci Lotos, Švýcaři Motorex..zodpovědně můžu říct že Eurol je opravdu kvalitní olej a nemusí být obava že kvůli němu něco v motoru zkolabuje.
