skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> StepaNoFUN: To by ale bylo bez toho koncovýho -e pro 6. pád...
-> Hurdis: PZ byla vždycky Praha Západ. :-D
-> StepaNoFUN: Západ nevím. Tam to teprve roste. To jsem snad nepsal. A naplavky jsou na Smíchově. Ale koupili jsme "VaK" Babice.
-> Hurdis: kde je naplavka na Praze Zapad? :-D
-> Milan 136: já jí ještě na chuť nepřišel co se vzhledu týče. Hlavně u kombi ten zadek je nějak mohutný. Plus to, co oškubali z příjemných drobností sedmičky, to je krok zpět
-> Hurdis 01.08.21 19:38:05: 2,0TDi, výbava Lounge (což je nějaká německá "specialita), jiný čalounění, navigace Discover Pro, výhřev sedaček, bixenony, Webasto
-> Hurdis 01.08.21 19:38:05: 2,0TDi, výbava Lounge (což je nějaká německá "specialita), jiný čalounění, navigace Discover Pro, výhřev sedaček, bixenony, Webasto
-> Syny: Pro denní provoz zaměstnanců jsem se nechal mým obchodním partnerem (dovoz EU a moderní servis 25 let) přesvědčit k 1,6 DSG. Já bych si to nevybral. Ale starat se bude on. Navíc převodovky tohoto typu servisujeme sami. Nyní provozujeme desítky škodovek a fordů v osobácích, desítky fordů a VW v užitkáčích. Top management Volva 90.
Já jdu proti proudu a tak namísto služebního auta pro soukromé účely mám flotilu soukromých aut pro služební účely.
Takže i cabrio, 4x4 a třeba Rapid 136 pracuje s knihou jízd. Mnohdy je to téma na půl schůzky. Třeba Rapid v PZe na náplavce při obchodním jednání...
Já jdu proti proudu a tak namísto služebního auta pro soukromé účely mám flotilu soukromých aut pro služební účely.
Takže i cabrio, 4x4 a třeba Rapid 136 pracuje s knihou jízd. Mnohdy je to téma na půl schůzky. Třeba Rapid v PZe na náplavce při obchodním jednání...
-> Hurdis: To jo, levnejsi nez OIII je, ale taky je mensi nez OIII. Nicmene 2,0 TDI, r.v. 2018 se slusnou vybavou a kilometrama kolem 150ti tisic, je kolem tak 360-400 tKc 

-> Syny: Pořád za současné situace lépe než OIII. Na vyřazení sice pěkných, ale morálně okoukaných OII face fajn.
-> Hurdis: Jo, presne nad timhle modelem taky premyslim, jen by mi stacil tedy jeden kus
Akorat to s nejakou schopnou vybavou a rozumnejma kilometrama je fakt ranec dneska.

-> MATTESS: Jaká specifikace? Chtěl bych teď vzít 2-3 ks model 2017-18
A možná jedno GTi od cesty. Ty nákupy z rozumu se vždycky nějak zvrtnou v poměru 1/4. Pak to končí na stavebním úřadu - dostavba garáží.
A možná jedno GTi od cesty. Ty nákupy z rozumu se vždycky nějak zvrtnou v poměru 1/4. Pak to končí na stavebním úřadu - dostavba garáží.
-> MATTESS 01.08.21 17:35:16: Mě ze začátku nějak srala a teď se mi líbí 

-> MATTESS: Osmička se mi také tolik nelíbí jako sedmička, ale musím uznat, že osmička je jízdě někde jinde zejména GTI.
Dnes jsou to 2 roky, co jsme koupili GVII, dovezený z Německa, vyroben 1/2016. Takže v pátek jsem byl na STK a jsem potěšen. Stav vynikající bez jediné připomínky. Tak doufám, že bude dlouho tak sloužit. Protože osmička je pro mě velké zklamání
-> Borderer 29.07.21 11:22:55: Co mas za Volvo? Ja ted nevim, jestli mam v S40 M56 nebo MP56... kazdopadne jsem tam dle rad na volvoforu lil nejakej Valvoline a pomohlo to razeni velmi...
-> vhml 29.07.21 10:50:21: Olej v motorke je ina alchymia.
Hlavne ked to ma mokru spojku.
Obcas jej nesmakuje ani -fobricky- olej ...bud to smyka alebo lepi.
Moja posledna FZ1 ma vytrapila dost. A to bola servisovana vzdy v yamahe.
Na zaruku to poresili ako tak/nevymenili lamely/...a nakoniec som si to rozobral a poskladal sam.
Kto nema na olej ...naco kupuje auto.
Hlavne ked to ma mokru spojku.
Obcas jej nesmakuje ani -fobricky- olej ...bud to smyka alebo lepi.
Moja posledna FZ1 ma vytrapila dost. A to bola servisovana vzdy v yamahe.
Na zaruku to poresili ako tak/nevymenili lamely/...a nakoniec som si to rozobral a poskladal sam.
Kto nema na olej ...naco kupuje auto.

No na oleje je sleva spíš než sleva nesleva 

-> Syny 29.07.21 17:44:08: Pošli číslo nebo vin, zjistím. Ale nějaká megasleva to asi nebude.
-> Milan 136: A neumis ho splasit za nejakou lepsi sumu? 

-> 11mAjA11 29.07.21 15:54:53: Asi tak
Vzhledem k tomu, že výměna oleje v převodovce normálního smrtelníka potká jedenkrát za život, nepřemýšlel bych o hovadinach a šel koupit originál.

-> vhml 29.07.21 10:50:21: traktory mažou převodovku "hydraulikou" 

Jak to tady čtu, tak po celovečerním hledání vhodného oleje do M56 u Volva radši zajdu a koupím originál... Protože prase aby se v tom vyznalo. 

-> vhml:
Jako taky mě to překvapilo, ono je to tam navíc specifikované jako "na dolití", ale dává se to tam běžně i při výměně... ale zároveň tam fungujou i převoďáky - křížem k tomu Miatímu doporučení tam zase Saabisti doporučujou nějakej Honda olej či co 


-> dragon_cb_cz 29.07.21 10:56:52: Já mám Sharana, mě o tom povídat nemusíš. Aneb ve VW autě manuální převodovka od Fordu s automatovým olejem 

-> vhml: U Saabu to měli vždycky jinak... 

-> vhml: A taky se ten olej mění co 6 - 10 tisíc kilometrů.
-> dragon_cb_cz 29.07.21 10:42:21: Ale tak to jsou bezsychronní ne? V motorkách, traktorech atd. Motorky maj vždy společnou náplň s převodovkou, jen musíš mít jinou normu kvůli aditivaci na mokrý spojky.
-> vhml: No a pak jsou převodovky, do kterých se leje 10W40 motorák a funguje to taky 

To je stejně věc jak jsou ty převodovky náhlý. Do motorů si každej lije co mu přijde pod ruku a ten to nějak polkne. A nebo je to na těch převodovkách prostě poznat hned.
Teď jsem taky dostal nějakej tip, že do hůře řadící Miaty patří nějakej origo Ford olej do dodávek, že to snad je to co tam lili ve fabrice.
Teď jsem taky dostal nějakej tip, že do hůře řadící Miaty patří nějakej origo Ford olej do dodávek, že to snad je to co tam lili ve fabrice.
-> Syny: buďto tam dej originál a nebo se na to vyser. Nic než originál v tom nebude fungovat.
Máme otestované různé oleje a nic než origo nefunguje.
Ravenol ne, febi ne, divinol ne..já sem v Supu měl Mannol, též to nefungovalo...nakonec sem koupil 3litry originálu za 3600 a radi to jak lala.
Máme otestované různé oleje a nic než origo nefunguje.
Ravenol ne, febi ne, divinol ne..já sem v Supu měl Mannol, též to nefungovalo...nakonec sem koupil 3litry originálu za 3600 a radi to jak lala.
-> saskyn2 29.07.21 08:30:01: Tak v tom případě je ten Synyho Golf taky veterán...
-> Jarda: Jo, pro Alfu jsou motorový oleje Petronas Selenia a převoďáky Petronas Tutela.
-> Jarda: Jo, pro Alfu jsou motorový oleje Petronas Selenia a převoďáky Petronas Tutela.
-> dragon_cb_cz: tutela patri do do alfy? Ja ji dal do predniho diferaku u nivy, protoze mela Gl5, tam je predepsana vymena 30tis.km tak to +- dodrzim, jeste jsem do ni pridal MoS2 od LM a zahustovadlo stop leak, co jsem daval odkaz vedle pro tekouci favo prevodovku. V pridavne prevodovce mam Castrol ST75W90 Gl4+, taky s dodanou MoS2, v hlavni to same, jen bez MoS2 ( s toudle prisadou to pak hur radi), no a v zadnim duferaku - samosvor mam castrol gl5 limited slip 75w140, val racing predepisuje vymenu po 10tis.km, tak to +- dodrzuju, teda nechal jsem ho tam celou asii 45 dni a 17300km, to uz jsem vypustil slusnej bordel :), ale dal funguje...
-> dragon_cb_cz 29.07.21 01:30:12: No rýpanec byl asi zbytečný, hlavně trochu blbě směřovaný, páč do veteránů s 5q který jsou starý jak to zminovaný gm/alfa jde taky olej za 300
Jinak jasně že něco je dražší, něco levnější...

-> saskyn2: V klidu, já jsem si jen vzpomněl jak jsi tu na FEBI (a snad dokonce přímo převoďák) nadával pár dní zpátky
A můj Saab mechoš ho má v oblibě asi stejně jako ty...
-> Syny 29.07.21 00:33:28: No však jo - právě proto ten rýpanec. Když už jsem si na Saskyna vzpomněl, tak jsem si totiž vzpomněl na tohle: -> saskyn2 23.07.21 21:13:55: . A převoďák často neměním, ale pořád to dělám časteji, než klíče
Resp. jediný auto kde jsem ho musel měnit byla ehm... koncernová oktávka.

-> Syny 29.07.21 00:33:28: No však jo - právě proto ten rýpanec. Když už jsem si na Saskyna vzpomněl, tak jsem si totiž vzpomněl na tohle: -> saskyn2 23.07.21 21:13:55: . A převoďák často neměním, ale pořád to dělám časteji, než klíče

-> saskyn2 29.07.21 00:20:10: No ja to tam davat nechci, to jen ze mi to hned nabizel namisto toho originalu. Nicmene 1150 bez DPH za litr se mi davat taky nechce :/
-> dragon_cb_cz 29.07.21 00:12:16: Tak nevim no, zase si vem kolikrat to v aute menis. Vetsina lidi vubec
Ono bych se na to taky mohl vykaslat, precijen uz pomalu pokukuju po necem jinem, ale rikam si, ze proste po 240ti tkm uz to auto ma narok. Ja nevim ze furt nekdo musi bojovat jestli je lepsi koncern nebo ne. V necem ano, v necem ne, ale hlavne - to jsou boje jak v materskej skolce. Nedavno jsi tu psal o tom, jak se nehodlas strachovat o vymenu prevodovky za 20 po X letech a olej za zlomek ceny te trapi?

-> Syny: Já kupuju tady origo 885Kč, je to teda jen přes registraci a cena i s rozvozem, ale zkus se jich zeptat jestli by to nešlo i pro běžného smrtelníka
-> dragon_cb_cz: tvl otevřu virt a hned mě tady zminuješ
hele každěj at si dá co chce, nicméně já bych si to do svého auta nedal, resp. pak je lepší tam rovnou nechat to co tam je.

-> Syny: ... saskyn2 varující před tím, že FEBI je sračka za 3, 2, 1... 
EDIT: Ale tak hlavně "zlatej koncern", že jo... Origo GM převoďák za tři stovky bez daně litr, Tutela pro Alfu se do tři stovek vejde i s DPH a člověk nemusí být servisák "s kontaktama"...

EDIT: Ale tak hlavně "zlatej koncern", že jo... Origo GM převoďák za tři stovky bez daně litr, Tutela pro Alfu se do tři stovek vejde i s DPH a člověk nemusí být servisák "s kontaktama"...
Neumite nekdo nejak rozumne sehnat 3 litry origo prevodovyho oleje do 6q? Dneska jsem se na to ptal v kramu kam leta chodim a prej litr 1150Kc bez DPH
Nabizel mi tam nejakej FEBI, ale nevim no.

-> Jirik_Tuňák1983: Zas tolik me to netrapi, abych do toho investoval. Neco napovi otackomer a presnou teplotu vytahnu ze servisniho menu palubky.
-> King 21.07.21 14:30:27: Ale někde jsem viděl na netu, jak uměli do E60/61 dohrát zobrazení teploty. To už máš?
-> Syny 18.07.21 21:10:27: Tak to je aspon trosku lepsi pripad, nez u modrobily vrtule, kde soudruzi manazeri rozhodli, ze ryba, ktera si ten jejich zazrak koupi, nepotrehuje informace o teplote motoru ani o (ne)probihajicich regeneracich a proste jednoho dne clovek zjisti pri predjizdeni, ze se nekam vytratili konici a hledej smudlo! Je teda pravda, ze neni jednoduchy rozhodnout, jestli je vetsi kokotina nemit informaci o teplote motoru vubec nebo mit pseudoinformaci jako ve tvym pripade. Mne tenkrat napovedela jedna ficura bavoriho otackomeru, kdy otacky "cervenyho " se posouvaj podle stupne ohrati motoru a zaclo mi bejt divny, ze ani kdyz tomu dam coud na dalnici, tak se pasmo max. otacek neposune tam, kde bejvalo.
A nejzabavnejsi na tom pak je, ze kdyz je RJ spokojena s teplotama a dostane povel z diagnostiky "regeneruj! ", clovek jede doslova ekorallye, aby neprekrocil diferencni tlak, tak zacne regenerace, tlak samozrejme vyskoci, regenerace failne, ulozi se chyba ucpanym DPF a po pici. Jet po dalnici s notasem na kline a nekolik km vycitat a mazat chybu, dokud ta regenerace neprobehne uspesne je docela zazitek
A nejzabavnejsi na tom pak je, ze kdyz je RJ spokojena s teplotama a dostane povel z diagnostiky "regeneruj! ", clovek jede doslova ekorallye, aby neprekrocil diferencni tlak, tak zacne regenerace, tlak samozrejme vyskoci, regenerace failne, ulozi se chyba ucpanym DPF a po pici. Jet po dalnici s notasem na kline a nekolik km vycitat a mazat chybu, dokud ta regenerace neprobehne uspesne je docela zazitek

-> palinator: No však i Alenka říkal, že ten výpočet je relativně "hogo fogo" a tudíž se to spouští s velkou rezervou. Na druhou stranu, i ty přechodový režimy by měla jednotka umět zohlednit, ne?
Za sebe můžu říct, že na kombíku odhaduju propustnost DPF na trochu vyšší než by měla být a regenerace se pouští zcela zvesela. Schválně můžu zkusit zalogovat hodnoty diferenčního tlaku před/po regeneraci, ale mám pocit, že tam zásadní rozdíl není (bohužel).
Za sebe můžu říct, že na kombíku odhaduju propustnost DPF na trochu vyšší než by měla být a regenerace se pouští zcela zvesela. Schválně můžu zkusit zalogovat hodnoty diferenčního tlaku před/po regeneraci, ale mám pocit, že tam zásadní rozdíl není (bohužel).
-> dragon_cb_cz:
Já bych schopnosti jednotky správně vypočítat hodnotu sazí nepřeceňoval. Tím spíše, že nejvíce sazí vznikne při dostatečně nevhodné jízdě podle mě v přechodových režimech, při jízdě za studena apod. Ale vim o tom vcelku hovno, tak se za to bít nebudu.
-> saskyn2:
Sorry, nejsem ve svý kůži. Kdyby za to aspoň moh chlast.
Já bych schopnosti jednotky správně vypočítat hodnotu sazí nepřeceňoval. Tím spíše, že nejvíce sazí vznikne při dostatečně nevhodné jízdě podle mě v přechodových režimech, při jízdě za studena apod. Ale vim o tom vcelku hovno, tak se za to bít nebudu.
-> saskyn2:
Sorry, nejsem ve svý kůži. Kdyby za to aspoň moh chlast.

-> palinator 21.07.21 10:06:18: To by nám musel říct on, pokud by se ukázal - detaily si nevybavuju, ale pochopil jsem, že jako trigger pro spuštění regenerace se primárně používá vypočtené zaplnění, ne diferenční tlak. Jestli se může použít doplňkově nebo ne, to nevím.
Jen mi nepřijde až tak samozřejmý, že když čidlo indikuje plný filtr, že se ta regenerace skutečně spustit má. Pokud má jednotka dobrý důvod si myslet, že by plný být neměl a přesto je diferenční tlak vysoký, tak skutečně dává větší smysl vyhodit chybu, než spustit regeneraci na systému, který zjevně není v pořádku.
Modernější systémy to třeba mají zase jinak, pokud jak píše -> saskyn2 21.07.21 09:57:28: jsou tam teď čidla dvě, tak to můžou vzít zas jinak v potaz... ale pokud vím, tak -> Syny: úplný výkřik nejmodernější techniky nemá.
Jen mi nepřijde až tak samozřejmý, že když čidlo indikuje plný filtr, že se ta regenerace skutečně spustit má. Pokud má jednotka dobrý důvod si myslet, že by plný být neměl a přesto je diferenční tlak vysoký, tak skutečně dává větší smysl vyhodit chybu, než spustit regeneraci na systému, který zjevně není v pořádku.
Modernější systémy to třeba mají zase jinak, pokud jak píše -> saskyn2 21.07.21 09:57:28: jsou tam teď čidla dvě, tak to můžou vzít zas jinak v potaz... ale pokud vím, tak -> Syny: úplný výkřik nejmodernější techniky nemá.
-> palinator 21.07.21 10:06:18: tvl dyt já píšu úplně to samý co ted ty!!!

-> saskyn2:
Já přece netvrdím, že je na ozdobu, ale že se regenerace spouští za splněných podmínek (mimo jiné se nespustí i v případě, že je diferenční tlak příliš velký) tehdy, kdy nějaká mezní spouštěcí hodnota bude překročena. A to je i ten jakýsi virtuální výpočet.
Domnívám se, že je to tak kvůli tomu, aby nedocházelo tak často k úplnému ucpání filtru. Čidlo může časem dávat trochu jiné ujeté hodnoty nebo může být DPF více průchozí než by měl být a v takovém případě by to regeneraci nikdy nespustilo.
E: když to řeknu jednoduše - budeš jezdit jak divočák po městě, krátké trasy, atd., zcela jistě regeneraci spustíš na diferenční tlak (filtr je skutečně zajebanej)... když budeš jezdit piánko po dálnici nebo se ti to podaří někde tak rozžhavit, že se ti DPF zapálí sám od sebe, narazíš na tu virtuální hodnotu a regenerace se spustí "zbytečně".
E2: koukám že dragon to píše jinak ... já si teda nevybavuju že by Alenka psal že se na údaj z čidel diferenčního tlaku sere vždycky - ale při ecorally určitě
Já přece netvrdím, že je na ozdobu, ale že se regenerace spouští za splněných podmínek (mimo jiné se nespustí i v případě, že je diferenční tlak příliš velký) tehdy, kdy nějaká mezní spouštěcí hodnota bude překročena. A to je i ten jakýsi virtuální výpočet.
Domnívám se, že je to tak kvůli tomu, aby nedocházelo tak často k úplnému ucpání filtru. Čidlo může časem dávat trochu jiné ujeté hodnoty nebo může být DPF více průchozí než by měl být a v takovém případě by to regeneraci nikdy nespustilo.
E: když to řeknu jednoduše - budeš jezdit jak divočák po městě, krátké trasy, atd., zcela jistě regeneraci spustíš na diferenční tlak (filtr je skutečně zajebanej)... když budeš jezdit piánko po dálnici nebo se ti to podaří někde tak rozžhavit, že se ti DPF zapálí sám od sebe, narazíš na tu virtuální hodnotu a regenerace se spustí "zbytečně".
E2: koukám že dragon to píše jinak ... já si teda nevybavuju že by Alenka psal že se na údaj z čidel diferenčního tlaku sere vždycky - ale při ecorally určitě
-> palinator 21.07.21 08:14:32: Máš nějaký hodnoty při kterých jednotka pouští aktivní regeneraci, samozřejmě nevylučuju že je Alenka umí posunout popřípadě jinak nakombinovat a tím tu regeneraci oddálit, ale to že čidlo diferenčního tlaku(mimochodem u koncernu jsou ted už dvě) je tam jen pro ozdobu a jednotka s ním nepočítá fakt není pravda.
-> saskyn2 21.07.21 00:02:58: regeneraci
i když nedosáhneš ostatních podmínek tak v nejzazším případě to jednotka spustí po XXX spálených litrech 

