VW Golf I,II,III,IV a další VW

prohledat
3521 příspěvků (zobrazeno 2551 až 2600) od 24.01.2014 do 27.11.2024, založil/a LuMi
řadit dle data
21:18:07
21.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> King 21.07.21 14:30:27: Ale někde jsem viděl na netu, jak uměli do E60/61 dohrát zobrazení teploty. To už máš?
14:30:27
21.07.2021
King
-> Syny 18.07.21 21:10:27: Tak to je aspon trosku lepsi pripad, nez u modrobily vrtule, kde soudruzi manazeri rozhodli, ze ryba, ktera si ten jejich zazrak koupi, nepotrehuje informace o teplote motoru ani o (ne)probihajicich regeneracich a proste jednoho dne clovek zjisti pri predjizdeni, ze se nekam vytratili konici a hledej smudlo! Je teda pravda, ze neni jednoduchy rozhodnout, jestli je vetsi kokotina nemit informaci o teplote motoru vubec nebo mit pseudoinformaci jako ve tvym pripade. Mne tenkrat napovedela jedna ficura bavoriho otackomeru, kdy otacky "cervenyho " se posouvaj podle stupne ohrati motoru a zaclo mi bejt divny, ze ani kdyz tomu dam coud na dalnici, tak se pasmo max. otacek neposune tam, kde bejvalo.

A nejzabavnejsi na tom pak je, ze kdyz je RJ spokojena s teplotama a dostane povel z diagnostiky "regeneruj! ", clovek jede doslova ekorallye, aby neprekrocil diferencni tlak, tak zacne regenerace, tlak samozrejme vyskoci, regenerace failne, ulozi se chyba ucpanym DPF a po pici. Jet po dalnici s notasem na kline a nekolik km vycitat a mazat chybu, dokud ta regenerace neprobehne uspesne je docela zazitek1
12:45:29
21.07.2021
dragon_cb_cz
-> palinator: No však i Alenka říkal, že ten výpočet je relativně "hogo fogo" a tudíž se to spouští s velkou rezervou. Na druhou stranu, i ty přechodový režimy by měla jednotka umět zohlednit, ne?



Za sebe můžu říct, že na kombíku odhaduju propustnost DPF na trochu vyšší než by měla být a regenerace se pouští zcela zvesela. Schválně můžu zkusit zalogovat hodnoty diferenčního tlaku před/po regeneraci, ale mám pocit, že tam zásadní rozdíl není (bohužel).
12:34:46
21.07.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

Já bych schopnosti jednotky správně vypočítat hodnotu sazí nepřeceňoval. Tím spíše, že nejvíce sazí vznikne při dostatečně nevhodné jízdě podle mě v přechodových režimech, při jízdě za studena apod. Ale vim o tom vcelku hovno, tak se za to bít nebudu.



-> saskyn2:

Sorry, nejsem ve svý kůži. Kdyby za to aspoň moh chlast. 3
11:25:31
21.07.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 21.07.21 10:06:18: To by nám musel říct on, pokud by se ukázal - detaily si nevybavuju, ale pochopil jsem, že jako trigger pro spuštění regenerace se primárně používá vypočtené zaplnění, ne diferenční tlak. Jestli se může použít doplňkově nebo ne, to nevím.



Jen mi nepřijde až tak samozřejmý, že když čidlo indikuje plný filtr, že se ta regenerace skutečně spustit má. Pokud má jednotka dobrý důvod si myslet, že by plný být neměl a přesto je diferenční tlak vysoký, tak skutečně dává větší smysl vyhodit chybu, než spustit regeneraci na systému, který zjevně není v pořádku.



Modernější systémy to třeba mají zase jinak, pokud jak píše -> saskyn2 21.07.21 09:57:28: jsou tam teď čidla dvě, tak to můžou vzít zas jinak v potaz... ale pokud vím, tak -> Syny: úplný výkřik nejmodernější techniky nemá.
10:52:26
21.07.2021
saskyn2
-> palinator 21.07.21 10:06:18: tvl dyt já píšu úplně to samý co ted ty!!!3
upraveno 1x, naposled 21.07.2021 10:56:23
10:06:18
21.07.2021
palinator
-> saskyn2:

Já přece netvrdím, že je na ozdobu, ale že se regenerace spouští za splněných podmínek (mimo jiné se nespustí i v případě, že je diferenční tlak příliš velký) tehdy, kdy nějaká mezní spouštěcí hodnota bude překročena. A to je i ten jakýsi virtuální výpočet.

Domnívám se, že je to tak kvůli tomu, aby nedocházelo tak často k úplnému ucpání filtru. Čidlo může časem dávat trochu jiné ujeté hodnoty nebo může být DPF více průchozí než by měl být a v takovém případě by to regeneraci nikdy nespustilo.



E: když to řeknu jednoduše - budeš jezdit jak divočák po městě, krátké trasy, atd., zcela jistě regeneraci spustíš na diferenční tlak (filtr je skutečně zajebanej)... když budeš jezdit piánko po dálnici nebo se ti to podaří někde tak rozžhavit, že se ti DPF zapálí sám od sebe, narazíš na tu virtuální hodnotu a regenerace se spustí "zbytečně".



E2: koukám že dragon to píše jinak ... já si teda nevybavuju že by Alenka psal že se na údaj z čidel diferenčního tlaku sere vždycky - ale při ecorally určitě
upraveno 3x, naposled 21.07.2021 10:10:41
09:57:28
21.07.2021
saskyn2
-> palinator 21.07.21 08:14:32: Máš nějaký hodnoty při kterých jednotka pouští aktivní regeneraci, samozřejmě nevylučuju že je Alenka umí posunout popřípadě jinak nakombinovat a tím tu regeneraci oddálit, ale to že čidlo diferenčního tlaku(mimochodem u koncernu jsou ted už dvě) je tam jen pro ozdobu a jednotka s ním nepočítá fakt není pravda.
09:44:02
21.07.2021
Jarda/felda
-> saskyn2 21.07.21 00:02:58: regeneraci 4 i když nedosáhneš ostatních podmínek tak v nejzazším případě to jednotka spustí po XXX spálených litrech 4
08:14:32
21.07.2021
palinator
-> saskyn2:

Hlavně co si pamatuju dobře, tak tu Alenka psal jeho experimenty s prodlužováním doby mezi regeneracema. A že podle skutečného zaplnění se mu podařilo dosáhnout regenerace až po 1000 km. Ale standardně tu dobu ustřihnou mnohem dřív, i kdyby byl DPF zaplněnej z poloviny.
00:02:58
21.07.2021
saskyn2
-> Jarda/felda: Ted nevím o cem mluvíš, jestli o popílku nebo regeneraci, každopádně jednotka jede nějaké kombinace dle mapy, nepočítá to z jednoho jediného faktoru.
23:41:20
20.07.2021
Jarda/felda
-> saskyn2 20.07.21 17:53:25: myslim že palivo to bralo jako až poslední termín 4 respektive ostatních podmínek jsi dosáhnul dřív než potřebné množství spáleného paliva
21:01:00
20.07.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Ok, nebudu se hádat, saabu nerozumím. Když to čidlo nefunguje tak jsou hodnoty mimo tolerance a jednotka samozřejmě regeneraci nepouští, to samé se stane když je mimo toleranci jedno z teplotních čidel.

Tady máš vysvětlený jak to funguje u jiných značek, schválně jsem na to koukal a celkem hodně povedený video.
Test diferenčního senzor tlaku filtru částic (DPF/FAP)
20:37:31
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2: Ne, nepletu si pojmy - soot jsou saze, popel je ash. Navíc Saab jednotka stav popílku vůbec nesleduje (minimálně žádná taková hodnota nejde přes diagnostiku vyčíst).



Interval bys stejnej neměl - jednotka fakt průběžně počítá přírůstek sazí ve filtru z různých parametrů provozu - viz ten výňatek z WIS, konkrétně "The calculated amount of soot is based mainly on engine load and speed".



DPS je tam právě proto, aby zahlásil chybu, když ten systém není v pořádku - např. když je filtr zaplněný/neprůchozí i když si jednotka myslí, že by být neměl. A potvrzuje to i provozní zkušenost - když čidlo začne házet blbý hodnoty nebo se filtr fakt ucpe, tak jednotka regeneraci ani nezkouší, ale vyhodí chybu a spadne do nouzáku.



Takže já zase nechci mluvit za koncern, ale u JTD to takhle fakt funguje a je to konzistentní s tím, co o koncernu říkal Alenka. Ale na rozdíl od něj jsem se v software těch jednotek nikdy nehrabal.
17:53:25
20.07.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz: Blbost to samozřejmě je, protože pak by si měl pokaždé ten interval stejnej at bys měl filtr zanesenej jak chceš, jen bys u starýho filtru smazal popílek a vesele jel dál a to fakt nefunguje. Popřípadě bys mohl v klidu filtr vymlátit. Navíc by vlastně ani to auto nevědělo kdy regeneraci ukončit.

Za saab mluvit nechci do toho nevidím, ale skoro bych řekl že si pleteš základní pojmy tj. spalitelný saze a nespalitelný popílek4 protože popílek je skutečně jen spočtená hodnota z najetých km, stylu jízdy a spotřeby, ale to není zaplnění sazemi.
13:48:56
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> palinator 20.07.21 13:34:08: Pochopil jsem z toho, že prakticky na všech CR. Na PD je to naopak řízené tím čidlem.



-> palinator 20.07.21 13:33:27: Přesně tak (viz ten výtažek z WIS ohledně manuální regenerace) - pokud je ten tlak vysoký i když by vysoký být neměl, tak vyhodí chybu. Což ostatně dává daleko větší smysl, než naslepo pustit regeneraci, což by max na nějakou dobu maskovalo problém.
upraveno 1x, naposled 20.07.2021 13:49:10
13:46:06
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2 20.07.21 13:24:52: No, myslím, že do vnitřností toho software trochu vidí, tak mu věřím, že ví, co říká. Speciálně když tu jak říkáš "blbost" mám potvrzenou servisní dokumentací Saabu, který používá stejný řídící systém motoru... tak to asi až taková "blbost" nebude.
13:43:16
20.07.2021
saskyn2
-> palinator: to taky nikde nevyvracím, ale pokud čidlo vyhodnotí zanesený filtr tak to pustí regeneraci bez ohledu na najetý km, tj dřív.
13:34:08
20.07.2021
palinator
-> saskyn2:

Vždyť tu psal že na nějakejch novejch motorech (a hlavně po Dieselgate) se regenerace spouští aniž by byl filtr skutečně zaflákanej
13:33:27
20.07.2021
palinator
-> dragon_cb_cz:

A pokud vim tak pokud jsou ty tlaky hodně rozházený, tak už to standardní regeneraci ani nespustí.
13:24:52
20.07.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz 20.07.21 11:24:19: nevím kde na na to Alenka přišel ale je to blbost. To čidlo je tam samozřejmě kvůli zjištění tlaku tj propustnosti filtru
13:08:04
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> Syny:
zvětšit VW Golf I,II,III,IV a další VW - obrázek od dragon_cb_cz vložen 20.07.2021 13:08:04
13:03:24
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> Syny: Ne, takhle se fakt počítá interval pro spuštění regenerace. Resp. za koncern mluvit nechci (ale Alenka to tady takhle popisoval), ale u Saabu je ve WIS explicitně napsáno, že čidlo má pouze kontrolní funkci a pro vyhodnocení zaplnění se nepoužívá.
12:29:45
20.07.2021
Syny
-> dragon_cb_cz: Myslim, ze tim co pises se pocita celkove zaneseni DPF popelem. Jako pro regeneraci pri zaplneni sazema se asi prihlizi i ktomu co zminujes ty, ale k tomu rozdilu tlaku urco taky.
upraveno 2x, naposled 20.07.2021 12:58:13
11:24:19
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> Syny: Z toho co tu psal Alenka (a souhlasí to s tím, jak funguje podobný systém u Saaba) se pro vyhodnocení zaplnění pro spuštění regenerace u CR to čidlo diferenčního tlaku nepoužívá. Zaplnění je vypočtené z jiných parametrů (kolik paliva, v jakém režimu a za jakých provozních podmínek motorem proteklo).



-> saskyn2 20.07.21 09:55:57: Viz výše - právě proto by mě zajímalo, který konkrétní parametr (ze kterého to jednotka počítá) to ovlivní, že se regenerace spustí dřív.



-> Jirik_Tuňák1983: Jenže ty najedeš prd, tak to je pak ta Verva jednodušší bez debat (a VIF v ní už máš). Ale pokud s ženou najedeme dohromady za měsíc 4 tisíce km, tak se ta Verva dražší o 5 Kč oproti normální naftě dost prodraží...
10:20:53
20.07.2021
Jirik_Tuňák1983
Já jsem to tam lil první zimu a pak jsem se na to vysral, kupoval jsem beztak Vervu. Přišlo mi to jako odměřování náhrady olova do škodovky. Taková cesta do pravěku.
10:14:04
20.07.2021
Syny
-> saskyn2: Nad tim uz jsem parkrat premyslel, ze ta kourivost s tim asi bude vyssi. Ja to tam leju hlavne kvuli tem vstrikum. Ale mozna to zkusim bez nej chvili. Stejne mi uz dochazi :)
upraveno 1x, naposled 20.07.2021 10:44:15
09:55:57
20.07.2021
saskyn2
-> dragon_cb_cz 20.07.21 09:27:31: Jo já netvrdím že to některý parametry nemůže zlepšit(třeba výkon), spíš otázka jestli je to zlepšení za ty peníze dostatečný. Spíš jsem to uvedl jako příklad čemu všemu jsou lidi schopný věřit.

Každopádně výkon, přidírání čerpadla a nebo kouřivost jsou dost zásadně rozdílný parametry ne? A zrovna tu kouřivost bych si klidně vsadil že to nezlepší, spíš naopak. Ale nechci nikomu brát iluze.
09:43:28
20.07.2021
Syny
-> dragon_cb_cz: Tak zaplneni to meri rozdilem tlaku na vstupu a vystupu DPF. Takze pokud to s VIFem vic huli, tak se DPF zaplni driv a driv jedou i regenerace.
09:27:31
20.07.2021
dragon_cb_cz
-> saskyn2 20.07.21 00:07:37: Tak ona ty parametry norma nesleduje pro srandu králíkům a to zlepšení je vcelku úspěšně laboratorně měřitelný. Aditivace paliv není placebo - občas dokonce pomůže vyhrát válku 4



-> Nwkt 19.07.21 21:43:49: Tam je pak otázka, proč to ta jednotka tak vyhodnotí - když zaplnění je odvozený nepřímo, tak který parametr se změnil.



Každopádně tohle by bylo na hodně dlouhou statistiku - mně se regenerace pohybujou v rozmezí třeba 750 - 1200 km pořád na stejný palivo. Strašně záleží na trasách. Za 50km cestu domov -> škola -> školka -> domov mi v zimě mi zaplnění narostlo stejně jako při 150km cestě z domova do ČB.
08:31:48
20.07.2021
Jarda/felda
-> saskyn2 19.07.21 21:52:56: ty 200 se správným dávkováním na 500 litrů nejni zase tolik vyhozených peněz 1
00:14:24
20.07.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Tak já nevěřím pro víru... Proběhl v SM (což sice je komerce, ale ještě pořád doufám a věřím že ne jen zaplacená) test VIFu z rakouský (či německý) nafty zmrvený zinkem. Po 12ti hodinách provozu v max výkonu přesedlali na naši naftu s VIFem. Výkon se začal zvyšovat. A podle rozborů byla ta naše běžná nafta horší, než ta jejich úmysně (pro test) zkurvená. Výkon šel nahoru.
00:07:37
20.07.2021
saskyn2
-> StepaNoFUN 19.07.21 23:10:32: Hele já nevím, to kdysi byly magnety na palivový hadičky co snižují spotřebu o 20%, pak Horst Fuchs a ten preparát jak pak auto jezdilo tisíce km bez oleje, pak VIF který už je dneska taky retro, protože ho pomalu nahradilo BG a ted už zase frčí dekarbonizace vodíkem3 já jsem k těmhle věcem tak nějak z principu dost skeptickej, tím netvrdím, že to nemůže fungovat, jen to je něco jako věřit v boha, věř a víra tvá tě uzdraví3
23:10:32
19.07.2021
StepaNoFUN
-> saskyn2: Myslíš že ten motorovej test na tom 2.0 HDi v plný záteži na brzdě, kterej stojí cca 500k byl fejk? Včetně rozborů nafty a zjištění že rakouská "úmyslně zmrvená testovací" nafta s přídavkem zinku je proti naší běžně prodávaný "top palivo"?
21:52:56
19.07.2021
saskyn2
-> Syny: Hele neříkám že za to může vif, ale jinej člověk co to měl hned před Tomášem ho tam lil taky. Tím neříkám že autu nějak ubližuje, jen si myslím že to jsou prostě vyhozený prachy, já to do auta v životě nelil, do oktávky občas pani vezme tu aditivovanou naftu na Onu.

Jo a několikrát jsem řešil nechutně smradlavý 125kw PD ze kterýho člověka palili oči a jasně že tam borci lili do nafty nějaký zázračný opičí kapky3
21:47:04
19.07.2021
Syny
-> Nwkt: Proc ho nelejes? To myslis, ze to mohlo mit nejakej negativni vliv na tu tvou vyrobu spon? Tam bych rekl, ze byl problem spis v tom, ze to auto od zacatku jezdilo na ceskou naftu a to buh vi jakou (a buh vi jak). To ze si to potom uz mel pod kontrolou ty je fain, ale to uz to mohlo byt nacaty. Riziko ojetin. Nehlede na to, ze na Shell uz jsem taky slysel haldu nadavek :)
upraveno 1x, naposled 19.07.2021 21:47:51
21:43:49
19.07.2021
Nwkt
-> Syny: že se to ještě o něco prodlouží. Já ho od mojí eskapády neleju a myslím že jsem teď něco kolem 900 km možná
21:43:37
19.07.2021
StepaNoFUN
-> Nwkt: S naší "extrakvalitní" naftou se ho vysadit boljím. Alespoň to s ním maže, když už nic. Atesty to (nafta) má, ale iluze si nedělám...
21:42:17
19.07.2021
Syny
-> Nwkt: A co ma by t cil testu? 3 Ze s VIFem to regeneruje casteji? VIF tam leju od zacatku, takze jakykoliv zmeny musely byt necim jinym nez VIFem.
21:36:16
19.07.2021
Nwkt
-> Syny: Zkus třeba 4 nádrže vysadit
21:34:45
19.07.2021
Syny
-> Nwkt: Nevysadil. Proc?
21:32:41
19.07.2021
Nwkt
-> Syny 18.07.21 21:10:27: A nevysadil jsi s tím i VIF?
11:58:37
19.07.2021
dragon_cb_cz
-> Syny 18.07.21 21:10:27: "A přitom taková píčovina". Já už se fakt snažím se preventivně ničím nenerovat - dám tomu údržbu, co je známá bolest tak preventivně pořešit a jinak se děj vůle boží. Když se to posere, no tak se koupí jiné.
22:19:42
18.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 18.07.21 21:40:52: Eeee, broskve s třešněmi. 1
21:40:52
18.07.2021
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983: to jo. Ale tady byl popisovanej projev naprosto opacnej, takze mi to prijde jako michani jablek s hruskama.
21:37:43
18.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> StepaNoFUN 18.07.21 21:25:03: Ale opět vlivem termostatu.
21:25:03
18.07.2021
StepaNoFUN
-> Jirik_Tuňák1983 18.07.21 21:18:09: tak co vim, tak ta modrobila vrtule naopak neregenerovala...
21:22:36
18.07.2021
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: No cekal jsem, jestli se to treba neprojevi i na spotrebe, ale vzhledem k tomu, ze vicemene s vymenou termostatu se rovnou nasadily i ty "novy" 225/45 R17, tak naopak spotreba je cca +0,5l 1
21:18:09
18.07.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 18.07.21 21:10:27: To měl King u BMW a já řešil termostat i u Cromaňonce, ale tam to ukazoval i budík.
21:10:27
18.07.2021
Syny
Jinak se tady podelim o svou zkusenost, treba se to nekomu nekdy taky bude hodit. Driv, pred nejakou dobou, jem tady psal, jak mi DPFko regeneruje po ani ne 500km. Klidne po 450ti. Pritom kdyz jsem auto koupil, tak to bylo treba az po 600-700km (dle toho kde se jezdilo), pri dalnicnim provozu i 1000km. Vsimal jsem si toho posledni cca 1-1,5 roku, ze se interval zkracoval a uz jsem cekal velky spatny ohledne DPF. Mno a stacilo vymenit termostat, kterej uz nejspis nejakou dobu nedoviral a najednou regenerace jedou jako driv, az po cca 600km a vic. Teplotu to drzelo cca 75-80°C, coz bohuzel pred vysoce odbornym zasahem jednoho zdejsiho clena, nereflektoval budik a ukazoval stale 90°C. Takze pokud nekdo mate problem s tim, ze vam celkem casto jedou regenerace, nemusi to byt nutne predzvest KO DPFka, ale muze to delat i prave ten termostat. Nyni se drzi teplota 90-95°C.
Extreme Tyres