-> saskyn2:
Hlavně co si pamatuju dobře, tak tu Alenka psal jeho experimenty s prodlužováním doby mezi regeneracema. A že podle skutečného zaplnění se mu podařilo dosáhnout regenerace až po 1000 km. Ale standardně tu dobu ustřihnou mnohem dřív, i kdyby byl DPF zaplněnej z poloviny.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
VW Golf I,II,III,IV a další VW
-> Jarda/felda: Ted nevím o cem mluvíš, jestli o popílku nebo regeneraci, každopádně jednotka jede nějaké kombinace dle mapy, nepočítá to z jednoho jediného faktoru.
-> saskyn2 20.07.21 17:53:25: myslim že palivo to bralo jako až poslední termín
respektive ostatních podmínek jsi dosáhnul dřív než potřebné množství spáleného paliva

-> dragon_cb_cz: Ok, nebudu se hádat, saabu nerozumím. Když to čidlo nefunguje tak jsou hodnoty mimo tolerance a jednotka samozřejmě regeneraci nepouští, to samé se stane když je mimo toleranci jedno z teplotních čidel.
Tady máš vysvětlený jak to funguje u jiných značek, schválně jsem na to koukal a celkem hodně povedený video.
Tady máš vysvětlený jak to funguje u jiných značek, schválně jsem na to koukal a celkem hodně povedený video.
-> saskyn2: Ne, nepletu si pojmy - soot jsou saze, popel je ash. Navíc Saab jednotka stav popílku vůbec nesleduje (minimálně žádná taková hodnota nejde přes diagnostiku vyčíst).
Interval bys stejnej neměl - jednotka fakt průběžně počítá přírůstek sazí ve filtru z různých parametrů provozu - viz ten výňatek z WIS, konkrétně "The calculated amount of soot is based mainly on engine load and speed".
DPS je tam právě proto, aby zahlásil chybu, když ten systém není v pořádku - např. když je filtr zaplněný/neprůchozí i když si jednotka myslí, že by být neměl. A potvrzuje to i provozní zkušenost - když čidlo začne házet blbý hodnoty nebo se filtr fakt ucpe, tak jednotka regeneraci ani nezkouší, ale vyhodí chybu a spadne do nouzáku.
Takže já zase nechci mluvit za koncern, ale u JTD to takhle fakt funguje a je to konzistentní s tím, co o koncernu říkal Alenka. Ale na rozdíl od něj jsem se v software těch jednotek nikdy nehrabal.
Interval bys stejnej neměl - jednotka fakt průběžně počítá přírůstek sazí ve filtru z různých parametrů provozu - viz ten výňatek z WIS, konkrétně "The calculated amount of soot is based mainly on engine load and speed".
DPS je tam právě proto, aby zahlásil chybu, když ten systém není v pořádku - např. když je filtr zaplněný/neprůchozí i když si jednotka myslí, že by být neměl. A potvrzuje to i provozní zkušenost - když čidlo začne házet blbý hodnoty nebo se filtr fakt ucpe, tak jednotka regeneraci ani nezkouší, ale vyhodí chybu a spadne do nouzáku.
Takže já zase nechci mluvit za koncern, ale u JTD to takhle fakt funguje a je to konzistentní s tím, co o koncernu říkal Alenka. Ale na rozdíl od něj jsem se v software těch jednotek nikdy nehrabal.
-> dragon_cb_cz: Blbost to samozřejmě je, protože pak by si měl pokaždé ten interval stejnej at bys měl filtr zanesenej jak chceš, jen bys u starýho filtru smazal popílek a vesele jel dál a to fakt nefunguje. Popřípadě bys mohl v klidu filtr vymlátit. Navíc by vlastně ani to auto nevědělo kdy regeneraci ukončit.
Za saab mluvit nechci do toho nevidím, ale skoro bych řekl že si pleteš základní pojmy tj. spalitelný saze a nespalitelný popílek
protože popílek je skutečně jen spočtená hodnota z najetých km, stylu jízdy a spotřeby, ale to není zaplnění sazemi.
Za saab mluvit nechci do toho nevidím, ale skoro bych řekl že si pleteš základní pojmy tj. spalitelný saze a nespalitelný popílek

-> palinator 20.07.21 13:34:08: Pochopil jsem z toho, že prakticky na všech CR. Na PD je to naopak řízené tím čidlem.
-> palinator 20.07.21 13:33:27: Přesně tak (viz ten výtažek z WIS ohledně manuální regenerace) - pokud je ten tlak vysoký i když by vysoký být neměl, tak vyhodí chybu. Což ostatně dává daleko větší smysl, než naslepo pustit regeneraci, což by max na nějakou dobu maskovalo problém.
-> palinator 20.07.21 13:33:27: Přesně tak (viz ten výtažek z WIS ohledně manuální regenerace) - pokud je ten tlak vysoký i když by vysoký být neměl, tak vyhodí chybu. Což ostatně dává daleko větší smysl, než naslepo pustit regeneraci, což by max na nějakou dobu maskovalo problém.
-> saskyn2 20.07.21 13:24:52: No, myslím, že do vnitřností toho software trochu vidí, tak mu věřím, že ví, co říká. Speciálně když tu jak říkáš "blbost" mám potvrzenou servisní dokumentací Saabu, který používá stejný řídící systém motoru... tak to asi až taková "blbost" nebude.
-> palinator: to taky nikde nevyvracím, ale pokud čidlo vyhodnotí zanesený filtr tak to pustí regeneraci bez ohledu na najetý km, tj dřív.
-> saskyn2:
Vždyť tu psal že na nějakejch novejch motorech (a hlavně po Dieselgate) se regenerace spouští aniž by byl filtr skutečně zaflákanej
Vždyť tu psal že na nějakejch novejch motorech (a hlavně po Dieselgate) se regenerace spouští aniž by byl filtr skutečně zaflákanej
-> dragon_cb_cz:
A pokud vim tak pokud jsou ty tlaky hodně rozházený, tak už to standardní regeneraci ani nespustí.
A pokud vim tak pokud jsou ty tlaky hodně rozházený, tak už to standardní regeneraci ani nespustí.
-> dragon_cb_cz 20.07.21 11:24:19: nevím kde na na to Alenka přišel ale je to blbost. To čidlo je tam samozřejmě kvůli zjištění tlaku tj propustnosti filtru
-> Syny: Ne, takhle se fakt počítá interval pro spuštění regenerace. Resp. za koncern mluvit nechci (ale Alenka to tady takhle popisoval), ale u Saabu je ve WIS explicitně napsáno, že čidlo má pouze kontrolní funkci a pro vyhodnocení zaplnění se nepoužívá.
-> dragon_cb_cz: Myslim, ze tim co pises se pocita celkove zaneseni DPF popelem. Jako pro regeneraci pri zaplneni sazema se asi prihlizi i ktomu co zminujes ty, ale k tomu rozdilu tlaku urco taky.
-> Syny: Z toho co tu psal Alenka (a souhlasí to s tím, jak funguje podobný systém u Saaba) se pro vyhodnocení zaplnění pro spuštění regenerace u CR to čidlo diferenčního tlaku nepoužívá. Zaplnění je vypočtené z jiných parametrů (kolik paliva, v jakém režimu a za jakých provozních podmínek motorem proteklo).
-> saskyn2 20.07.21 09:55:57: Viz výše - právě proto by mě zajímalo, který konkrétní parametr (ze kterého to jednotka počítá) to ovlivní, že se regenerace spustí dřív.
-> Jirik_Tuňák1983: Jenže ty najedeš prd, tak to je pak ta Verva jednodušší bez debat (a VIF v ní už máš). Ale pokud s ženou najedeme dohromady za měsíc 4 tisíce km, tak se ta Verva dražší o 5 Kč oproti normální naftě dost prodraží...
-> saskyn2 20.07.21 09:55:57: Viz výše - právě proto by mě zajímalo, který konkrétní parametr (ze kterého to jednotka počítá) to ovlivní, že se regenerace spustí dřív.
-> Jirik_Tuňák1983: Jenže ty najedeš prd, tak to je pak ta Verva jednodušší bez debat (a VIF v ní už máš). Ale pokud s ženou najedeme dohromady za měsíc 4 tisíce km, tak se ta Verva dražší o 5 Kč oproti normální naftě dost prodraží...
Já jsem to tam lil první zimu a pak jsem se na to vysral, kupoval jsem beztak Vervu. Přišlo mi to jako odměřování náhrady olova do škodovky. Taková cesta do pravěku.
-> saskyn2: Nad tim uz jsem parkrat premyslel, ze ta kourivost s tim asi bude vyssi. Ja to tam leju hlavne kvuli tem vstrikum. Ale mozna to zkusim bez nej chvili. Stejne mi uz dochazi :)
-> dragon_cb_cz 20.07.21 09:27:31: Jo já netvrdím že to některý parametry nemůže zlepšit(třeba výkon), spíš otázka jestli je to zlepšení za ty peníze dostatečný. Spíš jsem to uvedl jako příklad čemu všemu jsou lidi schopný věřit.
Každopádně výkon, přidírání čerpadla a nebo kouřivost jsou dost zásadně rozdílný parametry ne? A zrovna tu kouřivost bych si klidně vsadil že to nezlepší, spíš naopak. Ale nechci nikomu brát iluze.
Každopádně výkon, přidírání čerpadla a nebo kouřivost jsou dost zásadně rozdílný parametry ne? A zrovna tu kouřivost bych si klidně vsadil že to nezlepší, spíš naopak. Ale nechci nikomu brát iluze.
-> dragon_cb_cz: Tak zaplneni to meri rozdilem tlaku na vstupu a vystupu DPF. Takze pokud to s VIFem vic huli, tak se DPF zaplni driv a driv jedou i regenerace.
-> saskyn2 20.07.21 00:07:37: Tak ona ty parametry norma nesleduje pro srandu králíkům a to zlepšení je vcelku úspěšně laboratorně měřitelný. Aditivace paliv není placebo - občas dokonce pomůže vyhrát válku 
-> Nwkt 19.07.21 21:43:49: Tam je pak otázka, proč to ta jednotka tak vyhodnotí - když zaplnění je odvozený nepřímo, tak který parametr se změnil.
Každopádně tohle by bylo na hodně dlouhou statistiku - mně se regenerace pohybujou v rozmezí třeba 750 - 1200 km pořád na stejný palivo. Strašně záleží na trasách. Za 50km cestu domov -> škola -> školka -> domov mi v zimě mi zaplnění narostlo stejně jako při 150km cestě z domova do ČB.

-> Nwkt 19.07.21 21:43:49: Tam je pak otázka, proč to ta jednotka tak vyhodnotí - když zaplnění je odvozený nepřímo, tak který parametr se změnil.
Každopádně tohle by bylo na hodně dlouhou statistiku - mně se regenerace pohybujou v rozmezí třeba 750 - 1200 km pořád na stejný palivo. Strašně záleží na trasách. Za 50km cestu domov -> škola -> školka -> domov mi v zimě mi zaplnění narostlo stejně jako při 150km cestě z domova do ČB.
-> saskyn2 19.07.21 21:52:56: ty 200 se správným dávkováním na 500 litrů nejni zase tolik vyhozených peněz 

-> saskyn2: Tak já nevěřím pro víru... Proběhl v SM (což sice je komerce, ale ještě pořád doufám a věřím že ne jen zaplacená) test VIFu z rakouský (či německý) nafty zmrvený zinkem. Po 12ti hodinách provozu v max výkonu přesedlali na naši naftu s VIFem. Výkon se začal zvyšovat. A podle rozborů byla ta naše běžná nafta horší, než ta jejich úmysně (pro test) zkurvená. Výkon šel nahoru.
-> StepaNoFUN 19.07.21 23:10:32: Hele já nevím, to kdysi byly magnety na palivový hadičky co snižují spotřebu o 20%, pak Horst Fuchs a ten preparát jak pak auto jezdilo tisíce km bez oleje, pak VIF který už je dneska taky retro, protože ho pomalu nahradilo BG a ted už zase frčí dekarbonizace vodíkem
já jsem k těmhle věcem tak nějak z principu dost skeptickej, tím netvrdím, že to nemůže fungovat, jen to je něco jako věřit v boha, věř a víra tvá tě uzdraví


-> saskyn2: Myslíš že ten motorovej test na tom 2.0 HDi v plný záteži na brzdě, kterej stojí cca 500k byl fejk? Včetně rozborů nafty a zjištění že rakouská "úmyslně zmrvená testovací" nafta s přídavkem zinku je proti naší běžně prodávaný "top palivo"?
-> Syny: Hele neříkám že za to může vif, ale jinej člověk co to měl hned před Tomášem ho tam lil taky. Tím neříkám že autu nějak ubližuje, jen si myslím že to jsou prostě vyhozený prachy, já to do auta v životě nelil, do oktávky občas pani vezme tu aditivovanou naftu na Onu.
Jo a několikrát jsem řešil nechutně smradlavý 125kw PD ze kterýho člověka palili oči a jasně že tam borci lili do nafty nějaký zázračný opičí kapky
Jo a několikrát jsem řešil nechutně smradlavý 125kw PD ze kterýho člověka palili oči a jasně že tam borci lili do nafty nějaký zázračný opičí kapky

-> Nwkt: Proc ho nelejes? To myslis, ze to mohlo mit nejakej negativni vliv na tu tvou vyrobu spon? Tam bych rekl, ze byl problem spis v tom, ze to auto od zacatku jezdilo na ceskou naftu a to buh vi jakou (a buh vi jak). To ze si to potom uz mel pod kontrolou ty je fain, ale to uz to mohlo byt nacaty. Riziko ojetin. Nehlede na to, ze na Shell uz jsem taky slysel haldu nadavek :)
-> Syny: že se to ještě o něco prodlouží. Já ho od mojí eskapády neleju a myslím že jsem teď něco kolem 900 km možná
-> Nwkt: S naší "extrakvalitní" naftou se ho vysadit boljím. Alespoň to s ním maže, když už nic. Atesty to (nafta) má, ale iluze si nedělám...
-> Nwkt: A co ma by t cil testu?
Ze s VIFem to regeneruje casteji? VIF tam leju od zacatku, takze jakykoliv zmeny musely byt necim jinym nez VIFem.

-> Syny: Zkus třeba 4 nádrže vysadit
-> Nwkt: Nevysadil. Proc?
-> Syny 18.07.21 21:10:27: A nevysadil jsi s tím i VIF?
-> Syny 18.07.21 21:10:27: "A přitom taková píčovina". Já už se fakt snažím se preventivně ničím nenerovat - dám tomu údržbu, co je známá bolest tak preventivně pořešit a jinak se děj vůle boží. Když se to posere, no tak se koupí jiné.
-> StepaNoFUN 18.07.21 21:40:52: Eeee, broskve s třešněmi. 

-> Jirik_Tuňák1983: to jo. Ale tady byl popisovanej projev naprosto opacnej, takze mi to prijde jako michani jablek s hruskama.
-> StepaNoFUN 18.07.21 21:25:03: Ale opět vlivem termostatu.
-> Jirik_Tuňák1983 18.07.21 21:18:09: tak co vim, tak ta modrobila vrtule naopak neregenerovala...
-> Jirik_Tuňák1983: No cekal jsem, jestli se to treba neprojevi i na spotrebe, ale vzhledem k tomu, ze vicemene s vymenou termostatu se rovnou nasadily i ty "novy" 225/45 R17, tak naopak spotreba je cca +0,5l 

-> Syny 18.07.21 21:10:27: To měl King u BMW a já řešil termostat i u Cromaňonce, ale tam to ukazoval i budík.
Jinak se tady podelim o svou zkusenost, treba se to nekomu nekdy taky bude hodit. Driv, pred nejakou dobou, jem tady psal, jak mi DPFko regeneruje po ani ne 500km. Klidne po 450ti. Pritom kdyz jsem auto koupil, tak to bylo treba az po 600-700km (dle toho kde se jezdilo), pri dalnicnim provozu i 1000km. Vsimal jsem si toho posledni cca 1-1,5 roku, ze se interval zkracoval a uz jsem cekal velky spatny ohledne DPF. Mno a stacilo vymenit termostat, kterej uz nejspis nejakou dobu nedoviral a najednou regenerace jedou jako driv, az po cca 600km a vic. Teplotu to drzelo cca 75-80°C, coz bohuzel pred vysoce odbornym zasahem jednoho zdejsiho clena, nereflektoval budik a ukazoval stale 90°C. Takze pokud nekdo mate problem s tim, ze vam celkem casto jedou regenerace, nemusi to byt nutne predzvest KO DPFka, ale muze to delat i prave ten termostat. Nyni se drzi teplota 90-95°C.
-> saskyn2: Taky bych řekl celej tunel
-> Syny: Na G6 jsem to nikdy neřešil, ale podle mě sundat loketku
-> saskyn2 13.07.21 23:10:09: Jak se vůbec z těchto brzd sundávají ty plasty a tlačítko?
-> saskyn2: Ale jak se k nemu dostanu, jde to nejak pres tu loketku nebo se to musi cely sundavat?
-> saskyn2 13.07.21 22:32:48: Co by tam mohlo odkud zatect? Jak se k tomu spinaci da nejlepe dostat?
-> Syny: pod pákou je spínač. Ale běžně moc neodcházeji, spíš ti tam něco zateklo
Dneska mi v aute zacal zas jeden haluz. Po stazeni rucni brzdy dolu mi na palubce jeste par vterin sviti kontrolka, ze je zatazena, i kdyz uz neni. Predpokladam, ze to dela nejaky cidlo. Jen nevim kde je a kudy k nemu. Netusi nekdo? Mam tam loketku a vydechy topeni k zadnim sedackam, predpokladam, ze se tam poleze nekudy tudy - napr. dnem pod loketkou? Jen se ptam at vim co cekat a taky jestli pomuze to cidlo jen prostriknout nebo zacina byt KO?
-> Syny: Jo, taky jsem si říkal, aby to nevzalo něco sebou. Ale mě to nijak moc nemlátí, není problém s tím jet 160km/h, většinu času o tom nevím, tak to moc neřeším. Na 9-5 jsem zdroj podobných vibrací hledal 3 roky a nakonec to byl lehce koplý disk - a za celou dobu se tomu nic nestalo. Tak snad.
Jinak i vyvážená guma může dělat bordel... táta takhle kdysi několikrát převažoval gumy na Accordu až jedna bouchla - výrobní vada. A vždycky vyvážený do nuly.
Jinak i vyvážená guma může dělat bordel... táta takhle kdysi několikrát převažoval gumy na Accordu až jedna bouchla - výrobní vada. A vždycky vyvážený do nuly.