Tak dnes mne Volvo nechalo ve štychu. Vyjížděl jsem brzy ráno (před sedmou) a už když automatika spustila ventilátor topení (po zahřátí chladicí kapaliny na určitou teplotu), cítil jsem v interiéru podivný zápach - něco, jako hořící polystyren.
během jízdy (v ranní špičce přes Prahu) jsem vysledoval, že když uzavřu topení (vnitřní cirkulace), tak to nesmrdí - tedy závada nebude v topení, ale někde v místech, odkud nasává vzduch.
Vyřídil jsem jedno jednání na Praze 6, pak jsem jel na Prahu 10 předat jeden karburátor a poté jsem načerpal LPG a u benzínky očuchal motorový prostor - pravděpodobným zdrojem smradu jsem určil alternátor - ale auto normálně jelo, startovalo, žádná kontrolka nesvítila, tak jsem si řekl, že to vyřeším po návratu domů. Poslední štace byla v Lázních Toušeň - vezl jsem tam nějaké díly na tryskání a práškové lakování. Zaparkoval jsem před závorou, šel jsem do kanceláře zadat objednávku a když mi otevřeli závoru, auto nenastartovalo.
Zavolal jsem tedy kolegovi, jestli by mne zachránil (vyzvedl u mne doma nějaké náhradní baterky, pomocí kterých bych dojel těch 60 km domů).
Během čekání na kolegu jsem koumal, kde by mohla být chyba, ale můj nový multimetr Voltcraft také selhal (mám jej necelý rok a použil jsem jej jednou - a to nebyl zrovna levný), takže jsem zjistil jen to, že altík byl celý žhavý a že kontrolka nesvítila...
Domů jsem dojel (bez světel a s vypnutými zbytnými spotřebiči) na dvě baterky, které kolega dovezl a teď budu koumat, co může být na altíku v háji.
Ještě po dojetí jsem zjistil, že kontrolka se po zapnutí klíčku někdy rozsvítí a někdy ne.
Po čem mám jít? Regulátor? Ten jsem dával před rokem (cca 10 tisíc km) nový, tak jestli to byl nějaký šunt?
Netuším, jak jsou zapojené kontrolky u těchto moderních vozů s integrovaným regulátorem do altíku, ale předpokládám, že když je altík rozpálený "do ruda", tak nebude problém ve vinutí ani v uhlících. Nebo?