Jaký vůz??

prohledat
3392 příspěvků (zobrazeno 301 až 350) od 02.07.2010 do 05.04.2024, založil/a mafes
řadit dle data
10:47:34
26.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 26.08.21 09:19:07: Cením si tvého optimismu a nadšení něco měnit.
Já bych se s rodinou nejraději uklidil někam mimo civilizaci, ale už jsem na to asi starej. Navíc tam často nejsou základní potřeby, jak se ty prdele před lety vylidnily.
upraveno 3x, naposled 26.08.2021 10:55:48
10:38:54
26.08.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Prahu jsem označil jenom jako příklad. Spíš sem narážel na to, že ve většině vesnic nebo malých městech nejsou k dispozici běžný pracovní pozice, natož nějaký kvalifikovaný.
10:27:08
26.08.2021
dragon_cb_cz
-> Borderer: Já změnu bydliště úplně nedoporučoval, jen že je to řešení pro mě (bohužel z různých důvodů jsme nakonec navázaný na centrum, i když bydlíme na okraji). Ale ano, dovedu si představit, že by tu polovička těch lidí bydlela, Praha je oproti spoustě jiných metropolí docela málo "zahuštěná", je tu spousta brownfieldů vhodných pro výstavbu atd. Akorát tomu dost chybí nějaká ucelenější urbanistická vize a město je ve vleku developerů, místo aby to bylo naopak.

A nevím jak která firma.... my pracujeme na home office už rok a půl a "udělali jste hovno" teda neslyším... asi jak kdo.
10:16:01
26.08.2021
Borderer
-> dragon_cb_cz: Společnost nastavena chorobně je, ale zároveň jsou tak nastavení i jedinci. Viz. teďka pandemie a home office. První vlna, hurá, jdeme pracovat z domu. Druhá vlna už byla střízlivější a třetí vlna "nasrat, doma ste neudělali nic". Dokud každej nepřevezme zodpovědnost sám za sebe, ke změně nemůže dojít jinak, než těžkými represemi. Což pak ale odskákají všichni.
"taxikaření", je podle mne pouze důsledek všeho, ať už se jedná o nevyhovující jízdní řády, díky kterým nelze stihnout vše neodkladné nebo bezpečnost ve městech. A změna bydliště? Už teďka Praha pindá, kolik lidí jezdí za prací, umíš si představit, žeby tam aspoň polovička z nich bydlela? :) A holt doba, kdy bylo JZD (či jiných lokálních pracovišť) v každé vesnici je jaksi pryč. O jednotách s nějakým základním zbožím ani nemluvím.
09:19:07
26.08.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 25.08.21 15:59:23: To není o šahání do svědomí, já ho mám celkem čisté, jen to osud zařídil trochu jinak než jsme doufali a jediná rozumná možnost jak to změnit je přestěhovat se do centra Prahy, což je varianta, se kterou jsem se zatím úplně nesmířil.

Spíš mi šlo o to trochu upozornit, že v těch debatách právě často zní "nic jiného nezbývá" - což podle mě není úplně pravda, minimálně zbývá možnost bavit se o tom, jestli náhodou současný nastavení společnosti není tak trochu chorobný a nemělo by smysl s tím něco dělat...
00:19:27
26.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> U-Geen 25.08.21 23:08:59: A pomohla ti ta reklama nějak? 3
Kdyžtak až vyskočí příště, tak mi pošli odkaz. 1
upraveno 1x, naposled 26.08.2021 00:23:02
23:12:43
25.08.2021
saskyn2
-> gim: zase musíš uznat že odjíždět ve 4.30 do práce a vracet se v 18 je s prominutím život v píči a to nikdo nechceme. Ale chápu že jsou lidi co jim nic jineho nezbývá.
23:08:59
25.08.2021
U-Geen
-> Jirik_Tuňák1983 25.08.21 16:57:39: to je prej ubytek testosteronu po 40ce, ted mi na to vyskocila reklama :-)
21:20:42
25.08.2021
venni
Taky odbočim,ale když už se tady řešilo MHD.Teď jsme s rodinou ubytovaný na Praze 9... Do zoo to máme autem 8km za cca 15 min.Když jsem v rychlosti kouknul na MHD vychází to s přestupama na cca 45 minut 7 kdepak zlatý Janovice 3
18:43:41
25.08.2021
Mr._Nosferatu
-> dragon_cb_cz 25.08.21 14:50:28: tak jsou lidi co by si i za elektroauto připlatili, ale k čemu jim bude, když na každodenní cestě nepotkají nabíječku a na sídlišti to ze zásuvky nedobijou ? Nejdřív by měla EU řešit nabíječky a až potom nutit auta….


Ale tak třeba kolega, jde na odpolední, tak musí z domova ujet 12km pro manželku do práce, odvést jí domů a potom jet o 2km dál do své práce. Jelikož mají jen jedno auto a manželka několik let neřídila, tak ani druhý auto nechtějí. Bydlejí na vesnici a kdyby jela domů autobusem, bude jí to trvat 3 hodiny. Hodinu než přijede autobus a potom dvě hodiny čekat na přestup, ale nemůžou doma nechat 3 děti samotný 3 hodiny…. Tak nemá na výběr. To samý po noční, odvést děti do školky/školy. Jen sousední vesnice ale jiný pásmo tak 1 zastávka autobusu stojí víc než do města což je 5 zastávek…
Vyspí se a zase děti sveze domů.
17:08:53
25.08.2021
Hurdis
No malinko odbočujeme od tématu, ale já kdykoliv nadhodim možnost ubrat plyn, objeví se někdo blízký a povesi mi na krk další 20ti roční závazek.
Možná bych Ti doporučil tematickou satisfakci/lecbu. Když už nemůžu vydržet a mám všeho nad hlavu, koupím si nějakou podivnou ojetinu.
Teď už bych potřeboval lecbu i na tuhle léčbu, tak to začnu řešit formou krátkodobých pronájmů ještě zbytecnejsich vozidel.
upraveno 1x, naposled 25.08.2021 17:09:40
16:57:39
25.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> Hurdis 25.08.21 16:51:47: Jo, taky už mne to teď doběhlo, tak jsem už ubral plyn. Chtěl bych více, měl jsem nakročeno k docela zajímavé pracovní pozici, ale moc lidí na starosti a už na to nemám náladu a ani sílu vyrážet a vracet se za tmy, nebo dokonce za několik dní. Už jsem na to moc unavený. Jsem sice po očkování, ale na nesmrtelnost to nejspíše nefunguje. 3
Nejvíce bych si odpočinul u práce rukama, ale pouze se zaručeným přísunem prostředků pro zajištění rodiny a na změnu takto zásadní jsem už asi pohodlný.
upraveno 1x, naposled 25.08.2021 16:58:18
16:51:47
25.08.2021
Hurdis
-> Jirik_Tuňák1983: Hele Jirko, je to jen a pouze o tom, že kdo chce kam, tak až tam bude, tak si z toho cvrnkne.
Já na rovinu přiznávám (třeba T2 mě právem osočil že machrovatim), že jsem běžný život těžce posral a nemohu z toho vycouvat. At uz co do počtu povinnosti, počtu dětí, podnikání, správy majetku, zavazku. Každý rok to vše nekontrolovatelně narůstá, a přitom je snaha, aby to kontrolovatelne klesalo. Nejde to, kromě řešení všechno nechat ležet a jít do Lidlu za kasu. Pak ze všeho blbneme, máme žaludeční vředy, navysujeme uhlikovou stopu a vše nás stojí nesmysl. Takže je potřeba víc vydělávat, tzn víc jezdit. A mít větší vředy. Kolecko se uzavírá.
Jaké je řešení? Nebýt ambiciózní, zůstat chudý a spokojit se s málem.
Není to tak trochu proti všem konvencim?? Je. A asi by to nemuselo zas tak vadit.
upraveno 1x, naposled 25.08.2021 16:53:46
15:59:23
25.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> gim 25.08.21 14:42:04: Jo, to taky každej neumí a ne každej bude mít na dva domy za život koule nebo prachy.

-> dragon_cb_cz 25.08.21 14:50:28: Hledat se moc nepotřebuji, to je spíše k zamyšlení pro ostatní. V našich rodinách se vždy preferovalo MHD, pěší přesuny a náhradní doprava, než auto. Tomu taky odpovídají roční nájezdy a počet aut, které narozdíl od jiných doma sušíme. Příspěvek moc pěkný a určitě i pravdivý, osobně ale mluvím o lidech z mého okruhu známých, kteří to vzhledem k bydlišti, pracovní pozici a pracovní době jinak nedají. Nikoliv o nás, oni si to tady úplně jako nepřečtou. Nakonec do svědomí si budete muset sáhnout i vy, jak jsi na závěr správně poznamenal.
U nás to znamená jediné. Z města paty nevytáhneme dál se budeme přesouvat pěšky, na kole, MHD a skútru. Autem jen občas, protože se to časově nevyplatí - MHD je rychlejší. Jestli se někdy odstěhujeme, tak až budou děti větší a určitě zohledníme i možnosti dopravy, což hromada lidí nepromyslí, protože vidí jen cenu nemovitosti.
Ale někam pryč bychom rádi, ideálně někam, kde nebude moc lidí. 3
upraveno 2x, naposled 25.08.2021 16:44:41
14:50:28
25.08.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983 25.08.21 13:50:15: No a jsme zase u toho, že levné ježdění autem je zažrané pod kůží celé ekonomice a fungování společnosti. Teď jde o to, jak si to přebrat.

Ono totiž tohle každodenní stěhování národů tam a zpět má svoje nezanedbatelný ekologický náklady, který jsme svorně doteď ignorovali a jeli "na dluh". A začíná nás to dohánět a každý bude muset svůj kousek zaplatit.

No a způsoby jsou možný dva, resp. máš dva konce spektra a najdi si svoje místo mezi nima:
1) Přijmu skutečnost, že to něco stojí a holt si za "čistý" auto něco připlatím.
2) Platit se mi nechce a budu muset omezit svoje pohodlí/změnit svoje chování.

Ono totiž ty děti taky krom každodenní taxikařiny aby z nich něco vyrostlo budou potřebovat nějak funkční planetu a lidskou společnost, až teda fakt vyrostou. A ohledů, ve kterých se blíží k nefunkčnosti, které souvisí s tím naším přesouvacím šílenstvím, je víc než dost.

A říkám to při plném vědomí, že jsem součástí toho problému úplně stejně jako ty nebo kdokoliv další... taky jsem ráno jel autem s dcerou do školy na příměšťák a za chvíli tam pro ní jedu.
14:42:04
25.08.2021
gim
-> Jirik_Tuňák1983: Ty to stahuješ na jednu skupinu lidí, ale těch skupin je spousta.
Mnou uvedená situace, kdy to "nejde" nebo spíš "se nechce" jinak zařídit. Tím myslím, že nebudu tchýni nutit si v 60 dělat řidičák. Nechce si ho dělat a je tak prostě zvyklá.

S děckama je to složitější, ale uděláš si to podle podmínek. Mám několik kamarádek na vesnici s prckama, řidičák nemají a zvládají to "zatím", protože jim prostě nic jiného nezbývá. Dřív nebo později je situace donutí řidičák si dodělat a nějakou šlupku na tydle postrky koupit.
Ale fungovali tak generace před námi, a není důvod proč by tak nešlo fungovat i teď.
Věřím tomu, že ani tebe rodiče nevozili do školky/školy/kroužku autem, ale odvedli tě tam pěšo, nebo tě tam dovezli mhdčkem.
Ano je to na úkor času doma/s dětmi/koníčky atd. Pak je na zvážení jestli bydlet/pracovat, tam kde jsi, nebo někde jinde, viz moji známí.
V sousední vesnici si postavili krásnej barák (bez školy/školky/dokrora/...) . Po narození dětí zjistili, že ani 2 auta je nevytrhnou, protože byť dělají oba cca do 15-20 km od bydliště (každý jiným směrem) s dětma to prostě nejde. Jedno dítě chodí do školy 10km na druhou stranu od obou zaměstnání, druhé naštěstí po cestě jednoho z rodičů. Kroužky jsou kousek od práce manželky, ta ale dělá do 6 do večera, takže manžel, který chodí brzy ráno do práce, posbírá děcka ze školy a doveze je na kroužky a jede domů, manželka je pak posbírá po práci. Spočítali si, že každý takto denně najezdí ke 150km a zabijí 2-3 hodiny. Nakonec barák prodali - nastěhovali se do větší vesnice, přesně uprostřed mezi jejich pracemi, kde je škola/doktor/krám/DDM. A najednou najedou to funguje.
13:50:15
25.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> gim 25.08.21 13:34:40: Á tchýně má malé děti? To asi těžko, že? Už vidím, jak matka dvou dětí s odstupem 4 let, je vylosuje ve čtyři ráno z postele, pak je někde vysype v šatně na plovárně a na sedmou je dá do školky a školy, ideálně ještě každé jinam. Samozřejmě to přitahuji za chlupy. 3 Zpět pak pojede v úplně nevyhovující dobu, splavená, aby to stíhala a děti tak nějak vyzvedla na poslední chvíli. Doma už pak neudělá vůbec nic. Otec si počká na spoj taky a dorazí domů v osum večer. Ale je to holt o té zhýčkanosti. 3 To asi není jen o nějakém plánování, ale asi i o tom, nebýt otrokem spojů a nezbláznit se z toho. Navíc nikde v těch litaniích není zohledněn typ práce. Vím, z okruhu svých známých na vyšších postech, že z toho dycky srali kostičky, aby to s dětmi + vesnice dávali. Kolikrát odjížděli, děti někde odkládali a vraceli se do práce. To bez auta a se závislostí jen na spojích s variabilním jízdním řádem, je nemyslitelné.
upraveno 5x, naposled 25.08.2021 14:40:58
13:34:40
25.08.2021
gim
Samozřejmě na to koukáme všichni z pohledu majitele řidičáku. Ale když řidičák nemáš tak ti prostě nic jiného nezbývá.

-> Mr._Nosferatu: změnu u těch krátkodobých jsem zaregistroval, ale roční se snad neměnily v rámci celého PIDu. Jinak zóny jsou celkem běžný, kdekoliv i v rámci malých měst, ale uznávám, že to je opruz.

-> Jirik_Tuňák1983: todle je o zvyku na místní podmínky. Je to spíš o zhejčkanosti městem, kde bus/tramvaj/trolejbus jede co 5-10 minut, tak si nedokážem představit jak fungovat s intervaly v rámci desítek minut nebo hodin. Na obou chalupách nám jezdí spoj co 2 hodiny, taky se s tím dá fungovat. Jen musíš prostě jinak plánovat.
Tchýně bydlí v malé prdelce kousek od Kouřimi, samozřejmě mimo hlavní trasu všech spojů. Dojíždí denně do práce - bus jí jede o půl 5 ráno, další v půl 7 je už pozdě. Takže ráno si zajde před prací zaplavat. Končí ve 4, ale spoj domů jí jede až kolem 6. Odpoledne si obejde krámy a zařídí co potřebuje. Nebo to prostě dojede na přestupní místo a vyrazí ku domovu a doufá, že potká nějakého souseda co ji nabere, nebo si dá procházku 5 kiláků.
upraveno 1x, naposled 25.08.2021 13:45:21
12:51:44
25.08.2021
Mr._Nosferatu
-> gim: Nevím jak v Praze ale pod PID spadá i půl Středočeského kraje, kde o 25% zvedly i měsíční kupóny.

On je problém že na první dvě zastávky v domovském městě je to za 24 a na konečnou za 30, už tohle je bordel že je jedno město ve dvou zónách…
12:48:36
25.08.2021
Sita
-> Jirik_Tuňák1983 25.08.21 10:42:58: dost zalezi i na diteti. Dceri je 14, v hlave to ma srovnany a uz jezdi z nasi vesnice pres nekolik spoju az do Prahy za praci, kterou si sama sehbnala a domluvila (zni to divne, ale je to tak). Par kilometru na kole nekam na nadrazi nevidim jako problem.
upraveno 1x, naposled 25.08.2021 12:49:02
10:55:24
25.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 25.08.21 10:47:27: To neříkám, ale jinak jsem narážel hlavně na to kolo, které nám EU nezakáže. My to moc řešit nemusíme, jsme ve městě a vše máme v dosahu, ale když vezmu v potaz bývalé kolegy, tak v jejich případě bych fakt děcka samotné nepustil.a.nedělali to ani oni. Zvláště ještě s tím zevlováním na zaflusaném nádraží, než pojede spoj.
A ve Finsku jsem zažil takovou vánici, že bych se na tu cestu do školy na kole úplně jako netěšil. 3
upraveno 1x, naposled 25.08.2021 10:55:52
10:47:27
25.08.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Takže budeš svoje dítě vozit do školy až do maturity? Nebo i na přednášky na VŠ?
10:42:58
25.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 25.08.21 10:25:11: Asi bych si při té špíně okolo rozmyslel, jestli pustím patnácti nebo šestnáctiletou holku samotnou na kole a čekat, jestli se vrátí. Viděl jsi třeba teď v Plzni nádraží?
upraveno 1x, naposled 25.08.2021 10:43:37
10:25:11
25.08.2021
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Když můžou jezdit celoročně do školy na kole děcka ve Finsku, tak mám pocit, že by to mohlo projít i na Klatovsku... a v jakém závěsu, mluví snad o průmyslovce, do tý doby předpokládám je jezdit na kole naučí. A nemusí ani až do tý školy, stačí třeba na ten vlak...
upraveno 1x, naposled 25.08.2021 10:25:50
10:10:14
25.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 25.08.21 09:34:10: To už nevytáhnou paty z baráku a budou se učit onlajn. Do školy dojedou jen na přezkoušení.
10:08:29
25.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> dragon_cb_cz 25.08.21 09:56:22: Což bude v zimě s děckama v závěsu zejména na tom Klatovsku výbornej nápad. 3
09:56:22
25.08.2021
dragon_cb_cz
-> vhml: Tak to si holt člověk musí rozmyslet, když se na vesnici stěhuje... ale myslím, že kola do té doby EU nezakáže 4
09:34:10
25.08.2021
vhml
Já dokud bydlel v Plzni tak jsem jinak než s MHD nejezdil, protože to nemělo smysl. Bydlel jsem ještě v uzlu na Slovanech, takže stačilo vylézt před barák a nejpozdějš do 10 minut vždycky něco přijelo. Teď to mám 2,5km na vlak co jede jednou za dvě hodiny a pak další 3km do práce :-D

Vůbec si nedovedu představit jak třeba budou děti jezdit na střední třeba na průmyslovku do Klatov, když musí ještě prvně jet do Domažlic přestoupit. Já tehdy v Domažlicích bydlel tak jsem to měl "jenom" kilák a půl na bus nebo 3 na vlak.
upraveno 3x, naposled 25.08.2021 09:39:14
09:31:32
25.08.2021
darklord
-> vhml: no a niekto radsej ide autom a potom cestou nazad na 4 hodiny do posilky za ktoru este zaplati 3 tak kto je divny? 40
09:30:51
25.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> vhml 25.08.21 09:18:43: Jezdil jsem roky MHD + příměstský okruh. Pak začalo ČSAD osekávat spoje, nic jiného tam nejezdilo, akorát vlak úplně z prdele pěšky a s šílenými rozestupy. Pro lidi to znamenalo hodiny čekání.
Tak jsem začal jezdit autem a na skútru. Ono je to o to složitější, když lidi museli vyzvedávat děti. My v té době měli doma jen psa, ale zkus se nejít třeba 10 - 12 hodin vychcat. A pokud kvůli provozu lidi kloudně neví, kdy budou končit...
upraveno 2x, naposled 25.08.2021 09:32:05
09:28:06
25.08.2021
saskyn2
Pokud někdo jezdí do práce a jede mu přímý spoj tak věřím že v Praze je to mhd dobrý, nám tady jezdí mhd prakticky každých 15 minut, ale stejně to je pro mě nepoužitelné a nejel jsem tím už x let, jedu pokaždé někam jinam a pokaždé bych musel hledat jak se tam dostanu, většinou něco většího vezu, spoje nenavazují a hlavně nejedou tam co zrovna potřebuju.
09:18:43
25.08.2021
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 25.08.21 09:11:39: hele lidi jsou různý, jeden už starší pán od nás ze vsi celej život den co den vyráží před čtvrtou ráno pěšky do vedlejší vesnice na vlak aby byl v 6 na šichtě ve škodovce. A dalši dvě hodiny to má zase odpoledne domů.
upraveno 1x, naposled 25.08.2021 09:19:59
09:11:39
25.08.2021
Jirik_Tuňák1983
-> gim 25.08.21 09:07:49: A tobě se chce někde čumět na nástupišti a čekat na spoj podle lokality hodinu nebo i déle? Na to hlavně Nosfi narážel.
upraveno 1x, naposled 25.08.2021 09:26:10
09:07:49
25.08.2021
gim
-> Mr._Nosferatu: zdražení jednorázovek o 25% beru, ale roční permice stojí pořád 3600,- takže 10kč denně, což je naprostej luxus. To nepřekonám ani na skůtru s 15km cestou do práce - vychází mi to na 12 kč.
MHD nejezdím moc často max. jednou dvakrát do týdne (někdy taky vůbec). Dost vážně uvažuju, že si roční, po tomto zdražení pořídím, protože se to prostě vyplatí i při tomto využívání. Stačí víceméně jedna cesta týdně (tam a zpět) a jsem na nule. 60 nebo 80 kč vs. 70 kč u roční.
06:08:37
25.08.2021
Mr._Nosferatu
-> Syny: Tak on i teď PID od 1.8. Zdražil o 25%, když budu počítat cenu jednorázový jízdenky a jen cenu benzínu, autem to vychází o 10kč týdně dráž s tím že nemusím chodím 500m na zastávku z domova a 300m v práci, když k tomu započítán jízdní řády který nestíhám, opravdu nemůžu stíhat po noční autobus v 6:16 když mám pracovní dobu do 6:10 a další jede až v 7:16… po odpolední končím ve 22:10, ale jediný autobus jede ve 22:46, což jsem autem už doma, tak je jasná volba jezdit autem.
22:36:04
24.08.2021
Syny
-> Jirik_Tuňák1983 24.08.21 15:48:36: Ono za odliv lidi z hromadny dopravy muze nejen Covid. Ja byl velkym zastancem hromadne dopravy a vyuzival jsem ji denne vicemene celej zivot. Postupne to vsak zacalo stat za prd, jezdili jako ridici vetsi a vetsi exoti. Obcas najednou neco nejelo vubec atd. Ale po tom, co si na me vodevrel drzku negramot za volantem jednoho autobusu a ja kvuli nemu a jeho lzim na urovni skolky (chapu, ze takovej exot nic lepsiho asi ani nevymysli) musel cekat na jinej autobus, tak od te doby jsem ze dne na den s hromadnou dopravou skoncil a dokonce si nechal propadnout cca pul roku predplatnyho na dve zony... Takze Covid tomu tak mozna dal jen posledni ranu z milosti, ale za prd to stalo i pred tim a odrazovalo to vetsinu lidi co znam uz pred Covidem.
upraveno 2x, naposled 24.08.2021 22:38:03
22:16:24
24.08.2021
Hurdis
-> saskyn2: Ale upřímně, jestli bude šance, aby byly proplaceny náklady za podání a vypořádání žádosti o dotaci, tak si určitě trh baterkovych auticek nechám projet skrz naskrz.
21:58:23
24.08.2021
Hurdis
-> saskyn2 24.08.21 21:43:53: Když nejlevnější je eUP! za nějakých 610, tak min dotace se na 250 nelze, to bys musel u prodejce domluvit přirážku. Ne, že by to nešlo.
Ale jinak je cena e-mobilu pro osobní přepravu nesmyslná.
Předpokládám, že asi budu shánět pro klienty něco na dotaci, ale to bude spíš něco jako Multicara.
Představa, že bych si sehnal dotaci byt jen na základní Testu 3 je mimo. Za spoluúčast cca 800 tis + pořídis mnohem jinou káru.
21:50:47
24.08.2021
Mr._Nosferatu
-> saskyn2: Já uvažoval o hybridu, než zveřejnili ceny, 2x tak dražší než základní výbava, chápu že bude dražší, asi o 100k ve stejný výbavě, ale proč je nedělají i v základní pro chudé?
21:43:53
24.08.2021
saskyn2
-> Hurdis: Jo já to taky někde ted četl, pokud by mi dali 40% ceny tak bych o tom klidně taky uvažoval3
21:42:44
24.08.2021
saskyn2
-> Borderer 24.08.21 21:31:29: To si mě špatně pochopil, možná jsem to blbě napsal. Myslel jsem to tak že zdaněj elektroauta jako dneska benzín, a benzín nějakým extrémem, aby tě donutili to sešrotovat. Hodiny jsou asi trochu složitý řešení, můžou jen zavést silniční dan pro všechny, ale těch možností je samozřejmě spousta.
21:31:43
24.08.2021
Hurdis
Hele při výstavbě nové dílny jsem si u našich elektrikaru objednal přípravu na 2 wallboxu. Jeden do nového stání, jeden do stavajiciho postaveneho vloni. Stejně tak natáhneme kabely na solary, které jsem nikdy nechtěl. Ani ty autíčka na baterky nechci. Před 2 lety u novostavby to nebylo téma. Za pitomých pár měsíců je tu Modernizační fond EU a hromada dalších miliard na eleltromobilitu a obnovitelne zdroje. Ač nesouhlasím s tématem, tak se budu snažit o účast, dokud někdo dává. Za předpokladu, že pořizovací náklady přestanou býti nesmyslnými. Ono nám to sdružení evropských spojených republik začne postupně diktovat.
21:31:29
24.08.2021
Borderer
-> saskyn2: Ja si to úplně nemyslím. Stát bude muset ty prachy vytriskat někde jinde. A extrémním zdaněním ba/mn donutí sice lidi k přechodu na elektromobil, ale nevyřeší tím výpadek příjmu. Spíš bych to viděl na spotřební daň za elektriku a doma extra hodiny s jiným tarifem pro dobíjení auta.
21:16:43
24.08.2021
saskyn2
-> Jirik_Tuňák1983 24.08.21 15:48:36: tohle bude ještě mazec. Už před x lety jsem tu psal že výpadek spotřební daně z nafty a benzínu si bude stát někde kompenzovat, a elektromobilitu nebude sponzorovat do nekonečna a že pokud budou chtít tak zdražej benzín třeba na 500/L nebo zavedou nějakou jinou nesmyslnou dan ze spalovacího auta a prostě tě donutěj k elektromobilu/kolu/mhd.
18:44:06
24.08.2021
Mr._Nosferatu
-> Jirik_Tuňák1983: Tak to dopadne, tak že nová auta s motory budou o 50% dražší aby byly elektoauta levný (jako je tomu u dacie sandero) a starý auta, případně fosilní paliva budou mít takovou daň že se je nevyplatí provozovat…
15:48:36
24.08.2021
Jirik_Tuňák1983
Co je na trhu vidíme všichni. Možná proto vidím tolik starých aut okolo nás. Ani se nedivím vhmlovi, že ve 400 000 km koupí novou bombu a jede dál.

www.autojournal.cz/eu-zau toci-na-ojetiny-jejich-upr ednostnovani-pred-elektrom obily-je-problem?utm_sourc e...

Pro zajímavost jsem koukal na svoje Volvo vederána na mobile.de a jakž takž srovnatelné jsou tam 4 kusy (km, rok +/-). Výbavou a rokem ale žádný. Ceny šílené.
upraveno 2x, naposled 24.08.2021 16:07:55
19:47:00
14.08.2021
Hurdis
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Na jasnou otázku jasná odpověď. 1 Jasně mimo hlavní proud, ale v duchu stránek. Jestli někdo hledá 722 a 742 škodovky v předrenovacnim stavu za ještě normální peníze, musí tak 100km za Vratislav. A to je fakt. Mít větší stodolu...
upraveno 1x, naposled 14.08.2021 19:47:29
19:43:53
14.08.2021
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Hurdis: Heh, to asi neni uplne prodejni slagr, kde by se vyplatilo stacet kilometry a menit pul auta po nehode...
18:30:34
14.08.2021
Hurdis
-> Jirik_Tuňák1983 12.08.21 22:14:23: Jo, škoda 110L. Ještě jsem uvažoval Garde.
Extreme Tyres