
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> darklord 04.03.21 07:54:51: Ale zase to vypadá, že to moc nežere. Zase na druhou stranu...., potřebuješ vu takového autobusu vytahovat dlažební kostky? 

-> Jirik_Tuňák1983: celkom prekvapivo nizke hodnoty vykonu a krutaku z toho objemu. Ked uz pred 30 rokmi boli 4.4l (sice v8 ale aj tak) s 210kW/440Nm. Nejak postradam ten pokrok 

-> Nwkt 03.03.21 22:04:45: Tady se toho neprodává a jezdí to tu. 

-> Jirik_Tuňák1983: Kterej se v EU neprodává
-> Mr._Nosferatu 26.02.21 19:51:01: Si dělám prdel. 

-> Jirik_Tuňák1983: Takhle levný auto na baterky ? Já bych řekl něco kolem 800
Tohle vypadá hezky, co to asi bude stát? 380 000,- plus mínus?
www.garaz.cz/clanek/hyund ai-ioniq-5-je-zatim-nejpre svedcivejsi-elektromobil-2 1005723
www.garaz.cz/clanek/hyund ai-ioniq-5-je-zatim-nejpre svedcivejsi-elektromobil-2 1005723
-> Jarda:
Pak je to jako vždycky no. Tedy. Jsou to kokoti.
Pak je to jako vždycky no. Tedy. Jsou to kokoti.

-> palinator 15.02.21 08:22:08: nj, ale to by bylo jeste logicke, jenze rusove udelaji jine drazkovani, jine delky hrideli, jine prumery lozisek a ikdyz to je na prvni pohled stejne, tak z toho zigula uz nepouzijes skoro nic :(
Novej kolega mi ted rika: a proc si ten monoblock neudelas :) - udelat ram a spojit to naprimo, jen ta hardyna tlumi nejake razy, uz jsem si zacal delat nacrty :)
Novej kolega mi ted rika: a proc si ten monoblock neudelas :) - udelat ram a spojit to naprimo, jen ta hardyna tlumi nejake razy, uz jsem si zacal delat nacrty :)
-> Jarda - zrušená registrace 14.02.21 11:21:28:
Rusové maj takovou zvláštní povahu, že často chtěj mít věci unifikovaný až ad absurdum. Tzn. aby v případě poruchy z nějakýho stroje co stojí odstavenej vedle vyškubli požadovanou věc a ta plug and play fungovala.
Třeba ČKD svýho času na konci osmdesátek znovuvyvíjela osmiválec K8S310DR jen proto, protože rusové nechtěli K12V230DR, kterej byl nový konstrukce a s původníma K6S310DR neměl pranic společnýho. Takhle k tomu motoru původem někdy z 30. let mrdli další 2 škopky a Rus byl spokojenej. Teda.. měl bejt, než to bylo tak se rozpad Východní blok.
Rusové maj takovou zvláštní povahu, že často chtěj mít věci unifikovaný až ad absurdum. Tzn. aby v případě poruchy z nějakýho stroje co stojí odstavenej vedle vyškubli požadovanou věc a ta plug and play fungovala.
Třeba ČKD svýho času na konci osmdesátek znovuvyvíjela osmiválec K8S310DR jen proto, protože rusové nechtěli K12V230DR, kterej byl nový konstrukce a s původníma K6S310DR neměl pranic společnýho. Takhle k tomu motoru původem někdy z 30. let mrdli další 2 škopky a Rus byl spokojenej. Teda.. měl bejt, než to bylo tak se rozpad Východní blok.

a timdle jsou spojene bezne, jednak se pridavka houpe, taha za hlavni hridel, az zacne vypadavat 4ka, ten kloubek se mi zadrel v africe, nejdriv jsem hledal problem v kardanech, jak to skakalo, tu gumovou hardynu uz mam taky asi 3.kus
asi to pouzili jen s opel motorem
kdo to zna, tak vidi hned prvky pridavne prevodovky...
kdo to zna, tak vidi hned prvky pridavne prevodovky...
-> Jirik_Tuňák1983 14.02.21 10:58:38: nee, tady to je hlavni a pridavna prevodovka v jednom
ne jako u nivy prevodovka ze zigula a k tomu pres hardynu a kloubek pridavka, nechapu, ze to rusove vyvinuli a pouzivaji stejne starou koncepci

ne jako u nivy prevodovka ze zigula a k tomu pres hardynu a kloubek pridavka, nechapu, ze to rusove vyvinuli a pouzivaji stejne starou koncepci

-> Jarda/felda 14.02.21 11:00:45: To já vím, já myslel, že je to překlep. A to je někdo ochoten dnes dobrovolně použít?
-> Jirik_Tuňák1983 14.02.21 10:58:38: monoblok je motor s převodovkou vcelku, dřív to bylo u p205 často
-> Jarda - zrušená registrace 14.02.21 10:30:44: Co je monoblok? 

-> castrol 13.02.21 14:50:24: ta starsi sportage mi prisla podobna chevy nive, ikdyz chevyniva s monoblokem by proti tomu byla jina parada, ja ji jednou malem koupil, ze bych tu techniku predelal do klasicke nivy, ale nekdo byl rychlejsi, byl to dovoz nekde ze zapadu, bourana za 12
-> Jirik_Tuňák1983: tak ona ta kia sportage bola vzdy taka cudna
-> castrol 13.02.21 13:36:13: Ano, to platí vlastně i pro nové Santa Fe. Sorento též pěkné, ale třeba Sportage se moc nepovedlo. Nikdy bych neřekl, že budu na Korejce čumět s otevřenou hubou.
-> Jirik_Tuňák1983: mne sa paci ta nova kia sorento ,videl som nazivo a fakt pekne auto
-> U-Geen 11.02.21 22:30:22: Asi to ten vůz čte s námi, dnes ty silenty nevrzaly. 

-> Jirik_Tuňák1983: no právě... tohle auto je taky prakticky bez chyb a pak takováhle blbost .-) U Subaru by to bylo jedno, tam by se to jen přičetlo.
-> U-Geen 11.02.21 10:45:34: Faktem ale je, že ten zvuk jen otravnej a rád bych se ho zbavil.
Důležité je, že jakmile se oteplí, tak to zmizí a vůz je jinak příkladně spolehlivý.

-> dragon_cb_cz: nám to dělá u saxany už když je chladněji, navíc ten zvuk evidentně nějak mění ještě ten plechovej šusplech, co jsem dodělával, takže jsem měl pocit, že něco brzo upadne :-)
-> dragon_cb_cz 11.02.21 09:21:00: Přesně tak.
-> Bukaj 10.02.21 23:00:36: Asi jak u kterého auta. U mě to rozhodně dělá i nenasolené 

-> saskyn2: však je to obyčajná litiova vazelína rovnaká ako na vodítka brzd ... to už dnes používa hádam každý ... Wurth , FEBI , ATE ... 10-15eur 180gr
-> dragon_cb_cz 10.02.21 20:11:09: Já se zase domnívám, že to nějak s tou solí přímo souvisí - když mám nasolenou škodovku, tak občas se po vyjetí ozve nějaké lupnutí od nápravy (většinou zadní, ale někdy i přední - jako když poposkočí pružina v uložení). Ale dělá to jen po jízdě v solance (nezávisle na tom, zda mrzne, či nikoli), když podvozek ošplíchnu wapkou, tak to neudělá ani v těch mrazech, co jsou teď.
V létě ani v zimě, v suchu nebo mokru to nikdy nic podobného nedělá, vždy jen po zasolení...
V létě ani v zimě, v suchu nebo mokru to nikdy nic podobného nedělá, vždy jen po zasolení...
Mně takhle vrže snad odjakživa 120 na předku
-> saskyn2 10.02.21 20:15:43: Jj vím co myslíš, jako dva kusy gumy zbavený jakýkoliv mastnoty i prachu... trochu jako když umeješ nádobí jarem a přejedeš po něm prstem.
-> vhml 10.02.21 20:27:44: Já teda nemám moc představivost, ale ten milion ramen na multilinku u Hondy podle mě na koncích měl silenty a otáčelo se to v nich. Aktuální auta jsem zatím nezkoumal, ale předpokládám, že to bude podobný... ostatně na škodovce se taky buchta podélného ramene otáčí, ne? Stejný princip... prostě tam je guma použitá "kluzně".
-> vhml 10.02.21 20:27:44: Já teda nemám moc představivost, ale ten milion ramen na multilinku u Hondy podle mě na koncích měl silenty a otáčelo se to v nich. Aktuální auta jsem zatím nezkoumal, ale předpokládám, že to bude podobný... ostatně na škodovce se taky buchta podélného ramene otáčí, ne? Stejný princip... prostě tam je guma použitá "kluzně".
No ale vrzat může jen stabík ne? V jinejch se to u běžnýho auta netočí přece.
Za to taková miata, která těch otočnejch siláčů má v podvozku 26 , to je pak panečku rachot :-) Paradoxně to dělá jen ve vedrech, za zimy a mokra ne.
Za to taková miata, která těch otočnejch siláčů má v podvozku 26 , to je pak panečku rachot :-) Paradoxně to dělá jen ve vedrech, za zimy a mokra ne.
-> Milan 136: máš vyzkoušený na jak dlouho to funguje? Po mě to lidi chtěji taky, ale při tý ceně si nedokážu představit co to budu účtovat. Zatím to prostříkávám něčím s metaflonem.
-> dragon_cb_cz: Ztvrdlý taky asi. To je takovej ten zvuk jako když jedeš dvouma mokrejma gumama po sobě a ten pohyb není jakoby plynulý, jakoby se to kouše a poskakuje, neumím to vysvětlit.
-> saskyn2 10.02.21 20:10:08: Jojo, na Superbu mažeme silentbloky lithiovým tukem...

-> saskyn2: Tipoval bych, že ani nemusí být nasolený a mokrý... spíš ztvrdlý zimou. Mě to vždycky dělá chvíli po vyjetí a pak už ne. A i u auta co sůl nevidělo dlouho a stálo v suchu v garáži.
-> Jirik_Tuňák1983: Protože gumový silentbloky nasolený od soli a vody vydávají takový vrzavý zvuk. Paradoxně to většinou dělaj auta který v nich nemají žádný vůle nebo utrhaný. Mně Passat přes zpomalovák taky vrže, ještě víc mě sere že po 2 letech z kopřiv vytáhnu jinýho a ten ani nevrzne
jak už je tam vůle, tak je to cajk
Dá se tomu zamezit namazáním, ale většinou to nepomůže na dlouho. Koncern na to vyrobil i nějaký speciální mazivo, akorát to stojí víc jak ty nový silentbloky



-> Jarda - zrušená registrace 10.02.21 18:40:16: Chyba - občas to vede k těm nejlepším impulzivním nákupům 

-> Jarda/felda 05.02.21 15:34:15: nikdy jsem nevybiral auto podle barvy
-> Jirik_Tuňák1983 10.02.21 18:10:25: nastrikej to silikonovym olejem, tim tomu neublizis a vrzani zmizi, alespon na nejakou dobuu

-> Jirik_Tuňák1983 10.02.21 18:10:25: nastrikej to silikonovym olejem, tim tomu neublizis a vrzani zmizi, alespon na nejakou dobuu

-> Jirik_Tuňák1983 10.02.21 18:10:25: Protože guma už není guma, ale divná černá hmota. Na Rapidech třeba vrzalo uložení stabilizátoru.
Může to být asi jakýkoliv silentblok.
Může to být asi jakýkoliv silentblok.
-> Jirik_Tuňák1983 10.02.21 18:10:25: Třeba 900NG to dělá dost běžně a to je ještě větší veterán...
Tohle bude dotaz hlavně na kluky mechaniky.
Proč u nových a nebo novějších aut vržou přední nápravy, někdy i zadní, v zimě a mrazech?
Registruji to u služebních aut, známí si na to taky stěžují (Ford, PSA, Passat různých gen.), ale i u našeho Brava (2009, najeto 86 000 km). Cromaňonec ani S60 na to netrpí, ale to jsou už skoro historici. Jakmile se oteplí, je klid. Ale je fakt, že je na tom dost tvrdý podvozek, jestli to může mít vliv.
Proč u nových a nebo novějších aut vržou přední nápravy, někdy i zadní, v zimě a mrazech?
Registruji to u služebních aut, známí si na to taky stěžují (Ford, PSA, Passat různých gen.), ale i u našeho Brava (2009, najeto 86 000 km). Cromaňonec ani S60 na to netrpí, ale to jsou už skoro historici. Jakmile se oteplí, je klid. Ale je fakt, že je na tom dost tvrdý podvozek, jestli to může mít vliv.
-> Bukaj 08.02.21 22:04:24: To nevím. Ale určitě tam bude někde něco za něco, když třeba ne přímo toto.
Četl jsem článek o čínských elektromobilech, které se teď vozí do Evropy a je to takový soubor kompromisů.
Četl jsem článek o čínských elektromobilech, které se teď vozí do Evropy a je to takový soubor kompromisů.
-> Jirik_Tuňák1983: Zaujalo mne, že stříkají holou kastli bez panelů (dveře, kapoty atd) a tyto tam montují až posléze - to je dnes běžný postup nebo čínská specialita?
Je to takové zvláštní, ale asi bych to chtěl minimálně vyzkoušet a jezdit s tím třeba 2 - 3 měsíce.
www.autoforum.cz/predstav eni/levny-cinsky-souper-sk ody-octavia-je-hit-origina l-porazi-na-hlavu-pri-jeho -cene-neni-divu?utm_source ...
www.autoforum.cz/predstav eni/levny-cinsky-souper-sk ody-octavia-je-hit-origina l-porazi-na-hlavu-pri-jeho -cene-neni-divu?utm_source ...
-> Jarda/felda 05.02.21 15:34:15: Jj rozumím. Já už jsem ve fázi, že si vybírám i barvu kůže uvnitř a to je pak výběr hodně zúženej 

-> dragon_cb_cz 05.02.21 15:24:46: oni byli, ale v jiné barvě
já trval na černé, 96kw motor a 6q zbytek už byl tak nějak jedno, dnes bych uvítal třeba vyhřívaný sedačky a klidně bufíka ale ten se skoro nedával

-> Jarda/felda: Tak dokud alespoň pár kusů je, tak je to dobrý. Blbý je, když čekáš několik měsíců alespoň na jeden - a pak je to hujda 

-> palinator 05.02.21 14:02:08: tohle plně chápu, když jsem vybíral já tak v inzerci bylo jen pár kusů té kombinace co jsem chtěl 
