-> Bukaj 06.01.18 00:17:37: 97 este stale bezi na ADS protokole. Ma sice nejaku obd zasuvku, ale s tou urobis tak maximalne ABS. E39 zacali podporovat nejake univerzalne OBD az od faceliftu v 2001. Ovsem tak ci tak potrebujes spravnu aplikaciu aby si vedel urobit viac ako len precitat bezne bloky hodnot, ktore ti u bmw aj tak povedia prd barani.
Kabel svetovo overeny na stare BMW (pokial nezozenies original diagnostiku) je tento: www.one-stop-electronics.
com/shop/index.php?dispatc
h=p... (vidim ze oproti cene za ktoru som ho kedysi kupoval je dnes uz takmer zadarmo). Potrebujes k nemu este PC s hardwarovym serial portom (usb prevodnik nie) a virtualnu masinu s diagnostickym OS od BMW, to ti pripadne viem nejak nazdielat uz nastavene. (a potom tak tyzden hrania sa s tym pri aute kym tak nejak pochopis ako to sudruzi v mnichove vymysleli)
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
-> Bukaj:
Tady koukám že maj za zajímavou cenu nějakej origo repas:
www.pc-autodiagnostika.cz /zbozi/repasovany-propojov aci-kabel-hex-can
Jako já jsem obecně příznivce warezu a jinejch "alternativních řešení", ale ještě mi nikdo nedal do ruky kabel o kterým by řek, bude to tak a tak fungovat, budou na tom chodit (cracklý) aktualizace, apod.
A když tak na to koukám, tak se asi s bratrancem dohodnu a nakukám mu ať koupí HEX-V2 a mě ten starej za nějaký drobný nechá
E: hlavně když má člověk nějakej okruh známejch, resp. aut který bude diagnostikovat, tak netrvá zas tak dlouho, než se ten kabel zaplatí
Tady koukám že maj za zajímavou cenu nějakej origo repas:
www.pc-autodiagnostika.cz /zbozi/repasovany-propojov aci-kabel-hex-can
Jako já jsem obecně příznivce warezu a jinejch "alternativních řešení", ale ještě mi nikdo nedal do ruky kabel o kterým by řek, bude to tak a tak fungovat, budou na tom chodit (cracklý) aktualizace, apod.
A když tak na to koukám, tak se asi s bratrancem dohodnu a nakukám mu ať koupí HEX-V2 a mě ten starej za nějaký drobný nechá

E: hlavně když má člověk nějakej okruh známejch, resp. aut který bude diagnostikovat, tak netrvá zas tak dlouho, než se ten kabel zaplatí
-> palinator 06.01.18 00:51:27: Ok, díky - netušíš tak, na kolik ten HEX-CAN vyjde? Na to mé občasné použití by stačila asi ta čína (ten KKL mám též nějakou čínu z Aukra a už 8 let spolelivě funguje, takže za ty dvě kila dobrý
).

-> King 06.01.18 00:45:48: No, tak to asi řešit nebudu :)
A smím-li se zeptat - kdo je Tvůj dvorní mekányk na bramboráky?
A smím-li se zeptat - kdo je Tvůj dvorní mekányk na bramboráky?

-> King:
Já právě koukal na nějaký obrázky a tam byla jak ta kulatá, tak OBD. Nevim kdy se to třeba lámalo. Ale jako bych měl pocit, že právě u BMW se s OBD protokolem začínalo, ale to bych kecal.
Já právě koukal na nějaký obrázky a tam byla jak ta kulatá, tak OBD. Nevim kdy se to třeba lámalo. Ale jako bych měl pocit, že právě u BMW se s OBD protokolem začínalo, ale to bych kecal.
-> King 06.01.18 00:01:17: To s tím Mondeem je dobrej úlet, tradičně to bude dle dnešního receptu nahrazeno nějakým nesmyslem.
-> Bukaj:
Na to potřebuješ HEX-CAN a novější software. S Čínou poraděj ostatní, já na Čínu zanevřel protože s tim bylo akorát trápení. Půjčuju si originál VAG od bratrance.
Na jiný značky buď dedikovanou diagnostiku přímo pro ně a nebo podle nějakejch referencí nějakou univerzální. Ale univerzální obvykle nefungujou tak dobře. Dokonce ani od Bosche za 80 tyček.
Na to potřebuješ HEX-CAN a novější software. S Čínou poraděj ostatní, já na Čínu zanevřel protože s tim bylo akorát trápení. Půjčuju si originál VAG od bratrance.
Na jiný značky buď dedikovanou diagnostiku přímo pro ně a nebo podle nějakejch referencí nějakou univerzální. Ale univerzální obvykle nefungujou tak dobře. Dokonce ani od Bosche za 80 tyček.
-> palinator: Mam takovej pocit, ze muj dvorni mechoš ma na e39 tohle kulaty čudo a na univerzalni diagnostiku si musel objednat redukci:
www.bmw-club.cz/forum-tem a/diagnostika-20pin-zasuvk a-80010
www.bmw-club.cz/forum-tem a/diagnostika-20pin-zasuvk a-80010
-> palinator: Tedy to, s čím "servisuju" Feldu, Octávku a sousedojc Golfa mi stačit nebude? A co bych si měl pořídit, aby ch mol číst i novější koncern (dvojková OCT a FAB)?
Kablík, kterej mám, údajně funguje na auta do roku 2004. Když koupím nějakej novější kablík, bude mi se stejným softwarem (IHR3040n) komunikovat se všemi vozy? Existuje něco univerzálního za pár korun? Za tem KKL OBD kablík jsem kdysi dal nějak kolem dvou stovek a je spolehlivej, nicméně hodilo by se něco širokospektrálního
Kablík, kterej mám, údajně funguje na auta do roku 2004. Když koupím nějakej novější kablík, bude mi se stejným softwarem (IHR3040n) komunikovat se všemi vozy? Existuje něco univerzálního za pár korun? Za tem KKL OBD kablík jsem kdysi dal nějak kolem dvou stovek a je spolehlivej, nicméně hodilo by se něco širokospektrálního

-> King:
Do BMW teda nedělám, ale řek bych že E39 bude mít OBD zásuvku i OBD protokol. To ovšem nemění nic na tom, že s VAG-Comem si na tom Bukaj neškrtne.
Do BMW teda nedělám, ale řek bych že E39 bude mít OBD zásuvku i OBD protokol. To ovšem nemění nic na tom, že s VAG-Comem si na tom Bukaj neškrtne.
-> Bukaj: Treba moje E61 2006 uz ma klasickej konektor pro OBD, kterej si rozumi s ruznejma univerzalnima appkama na diagnostiku a jde tim i mazat nektery zavady. Ale obavam se, ze E39 ma nejakej proprietarni konektor i protokol.
-> King: Když už jsi tu nakousl diagnostiku BMW - jaký systém používá BMW? Má to stejnou zásuvku, jako koncern? Respektive konkrétně: bude se se mnou bavit E39 1997, když mám VAG-COM a KKL?

Ted me vlastne napada, ze s mondeama s DPF mam nalitano skoro pul mega km, ale neco jako regeneraci jsem nikdy nepocejtil...ale co uz, mondeo ma prej uz koncit, dalsi generace nebude, tak to treba v Supu f kombajnu zaziju :-)
-> palinator: Ono to nastesti u bmw jde obejit trpelivym mazanim chybovejch kodu DPF a pokud mozno jizdou s lehkou nohou, aby nedoslo k velkymu spadu tlaku pred/za DPF. Pak se da "objednat " par regeneraci za sebou, ale vylozene vynutit nejdou (teda aspon ne tou univerzalni diagnostikou od Wurthu).
-> Syny: Jak vidíš, tak je to asi na množství oleje nehraje 

-> Nwkt 04.01.18 20:53:58: -> saskyn2 04.01.18 20:57:42: Mam tam 150 a hlavne je tam psano, ze hranice je 175. Co se stane pri tech 175ti? Mel jsem za to, ze to vyhodi kontrolku DPF a nazdar bazar, vymenit...
-> King:
Hlavně se ta regenerace sama ani nespustí, když je to hodně zabetonovaný.
Hlavně se ta regenerace sama ani nespustí, když je to hodně zabetonovaný.
-> Jirik_Tuňák1983: To uz je extrem, protoze ja ani predchozi majitel jsme nevedeli, ze jsou v riti oba termostaty a DPF se stihlo pekne zaspuntovat Ale kdyz se to poradne prohnalo po dalnici, tak se to dokazalo ohrat a nejak zregenerovat. Bohuzel v takovym stavu je potreba tech regeneraci vic za sebou, coz bez diagnostiky neprobehne.
-> Nwkt: 175ml, ale jak vidíš tak 240 není žádný problém. Viděl jsem i auta co měli max rozsah(tuším 330) a filtr nevypadal že by mu bylo nějak špatně

-> saskyn2: Kolik je max hladina oleje? Aby se Syny nebál že má kolem 130ti 

-> Nwkt: JJ, jsou tam pevně stanovený km po kterých to za vhodných podmínek vyvolá regeneraci i když podle tlaků není potřeba. To je jak ten kokot na vwclubu jak tvrdí že má mezi regeneracema na PD 2000km
Teoreticky je to možný, když budeš jezdit samý couračky a motor nespustí regeneraci kvůli teplotě. Prakticky je to blbost, protože by po takový porci byl ten filtr tak zabetonovanej že by to nešlo ani nastartovat. Takhle regeneruje CR s 317tkm


-> King 04.01.18 20:22:34: Ale říkal jsi něco s tím, že to nějak přestalo tahnout při předjíždění nebo tak. To bylo tedy asi předtím, nie?
-> Jirik_Tuňák1983: No ale máš nějaký rozmezí ve kterým to prostě přeregeneru, u PD třeba po těch 300km u CR 700km ... atd.
-> Jirik_Tuňák1983: Kingovi a potazmo dalsim bávařům se regenerace manifestuje cyklovanim rucicky ukazatele okamzity spotreby (indikuje davky nafty do filtru pro zvyseni teploty). Taky se trosku zmeni zvuk motoru, ale jinak to probiha spis "na pozadi ". Taky to ted hlidam, protoze jsem s dvornim mechošem musel podniknout asi trihodinovej dalnicni vejlet spojenej s vynucenim nekolika regeneraci diagnostikou a otravnym mazanim chybovych kodu, ktery branej regeneraci. Zda se, ze to zabralo a stalo me to jedno big mac meníčko :-)
Ale dyť to neregeneruje podle km, ale zátěže a údajů z tlakových čidel v DPF. Má teda vůbec smysl nějaké km hlídat?
-> Nwkt 04.01.18 18:14:37: no jasně no...ale když se kouknu tak tam bude třeba 130km od poslední...to znamená pak ženu zaúkolovat hlídáním ještě víc .Nebo si napsat stav tacha a odečíst to pak :)
-> venni: Máš tam datum poslední regenerace a ujetou vzdálenost od poslední regenerace 

-> Nwkt 04.01.18 18:06:33: to jsem se koukal při koupi a pak dýl asi ještě jednou...to bych si to musel napsat a pak kouknout za cca 300km znovu, a na to já nevzpomenu :)
-> venni: Se podívej přes diag, ale tvrdí že po cca 300km místo těch 700
-> Syny 04.01.18 13:17:52: taky to na CAYC poznam jen podle zvýšených otáček a podle tepla z výfuku :D ženu už jsem zaúkoloval aby ty otáčky kontrolovala,když přijede ale ještě jsem nepodchytil jak často se jí to vypaluje.Při přehratým softu každej straší,že 2x častěji :)
-> MATTESS 04.01.18 13:49:35: Kingovi to dělalo nějaké švíky při regeneraci. Něco s poklesem výkonu nebo tak něco.
U mě to za normální jízdy pod plynem nepoznám. Jen pokud je lehce orosené (zamlžené) zadní okno, tak podle vyhřívání (
) a podle aktuální spotřeby - bez plynu při zařazené rychlosti není 0

-> Jirik_Tuňák1983 04.01.18 13:10:50: Jediný kdy to teď v zimě poznám je, že se to sakra rychle ohřeje, zvýšenej volnoběh (ale fakt mírně), a po chcípnutí dobíhají sahary. Ale může se klidně stát že se ti to zapne v kopci na Rokycanský, zregeneruje a u tebe v práci to už nepoznáš
-> Jirik_Tuňák1983: Ja to poznam jen podle malinko zvedlych otacek volnobehu (normalne 780, pri vypalovani cca 900), za jizdy vubec... Zrovna ted jsem ji nekde nejspis prosvihnul, pac uz mam majeto, od posledni co vim, asi 750km. Tak kdyz jedes a nevis o tom, tak dobry - dulezity je to poznat na volnobehu, abys motor zbytecne nechcipnul v prubehu vypalovani.
-> bouchy 04.01.18 13:08:43: Některá auta by to skutečně potřebovala, když vidím ty černý zasazínkovaný výfuky na benzínech.
-> Nwkt 04.01.18 12:50:30: Fakjo?
Já jsem právě dosud žádné zvýšení spotřeby, otáček, omezení v tahu, zvuk motoru atd. nepozoroval, až včera dle zvýšení spotřeby a po očuchání výfuku i zápachu, poté jsem pokračoval v jízdě. To jsou víceméně symptomy, které jsem vyčetl na netu k probíhajícím regeneracím. Nebo jsou ještě jiné ukazatele?

-> Jirik_Tuňák1983: A proto bych indikaci a možnost ručního spuštění regenerace uvítal. Klidně ať se to montuje jen pro lidi, co ví, co to je, proč se to spouští a kdy se to má spustit. Btw jak se to s benzínovými motory VW/Škoda a DPF - onehdy četl jsem článek "od roku 2018 dpf ve všech škodovkách", ale realita?
-> Jirik_Tuňák1983: Pokud to nemáš podle výpisu z diag. tak to klidně prošvihneš velice lehce 

-> Syny 04.01.18 11:50:50: Právě, že asi neprošvihnul. Hlídal jsem to pečlivě, kvůli čekání na první, zda je vše OK. Ale čistě dálnici jsem v tom měl tak polovinu km, dálnici + ostatní s oklikami mám každý den. U mě má ten DPF i celkem málo najeto. Jinak jsem na netu našel, že jsou běžné případy i 1700 km. 

-> Jirik_Tuňák1983 04.01.18 11:45:29: Cože je to za auto, motor?
-> Syny: taky jsem jeden čas si toho vůbec nevšiml. Momentálně mam podobný interval 500 - 600km
-> Jirik_Tuňák1983: To jsi spis jednu nekde prosvihnul :) Kdzy jsem jezdil hodne po dalnici, tak to u me regenerovalo po cca 1000km. Kdyz jezdim prevazne mesto, tak to je kolem 550-650 km.
Včera proběhl první výpalek DPF. Od začátku jsem to pečlivě hlídal při každé jízdě a vypadá to na první regeneraci v rozmezí 1300 - 1500 km od zakoupení. Po sklonění hlavy k výfuku takovej zvláštní nehezkej pušinec, ale nic hrozného. Reg. proběhla zcela bez kouřa, pouze za přítomnosti horkých spalin z výfuku. Je to normální, po takové porci km a ještě bez nějakého kouřa?
-> saskyn2: Nejlepší je auto, které má málo najeto a když už jelo tak po dálnici. 
Dnes jsem byl mimochodem vymést po dálnici komín na Volvu, protože jsem s ním skoro dva týdny nejel, a moc příjemné svezení. Aktuálně 113880 km.

Dnes jsem byl mimochodem vymést po dálnici komín na Volvu, protože jsem s ním skoro dva týdny nejel, a moc příjemné svezení. Aktuálně 113880 km.

-> Milan 136: jj, já si dělal srandu
Jinak samozřejmě máš pravdu, každý to stačí osahat jinak, jinak prosedí sedačky někdo kdo má 50kg a někdo kdo má 120. A auto který má třeba 300tkm po dálnici bude mít motor a podvozek v lepším stavu než když nahrká 100tkm po městě...k čemu pak je informace kolik to má najeto, vždyt jde právě o ten stav.

Jinak samozřejmě máš pravdu, každý to stačí osahat jinak, jinak prosedí sedačky někdo kdo má 50kg a někdo kdo má 120. A auto který má třeba 300tkm po dálnici bude mít motor a podvozek v lepším stavu než když nahrká 100tkm po městě...k čemu pak je informace kolik to má najeto, vždyt jde právě o ten stav.
-> saskyn2 30.12.17 12:58:28: ne, to byl on. Byl krásně černej, ale věnec už začínal být zas hnusnej. Jeden čas jsme jim do Rommsterů dávali kožený
-> Milan 136: Protože ho měšták vyndal a dal do soukromého auta
