Jaký vůz??

prohledat
3392 příspěvků (zobrazeno 1901 až 1950) od 02.07.2010 do 05.04.2024, založil/a mafes
řadit dle data
19:21:50
16.12.2017
Tomaso435
-> palinator 16.12.17 17:52:26: a tušíš jak topí rapid 1.4tsi ?
kolega tvrdí že po 15km to začne bejt končně vlažný. že vzpomíná na feldu kde po 500m topila a po 1Km si fénoval vlasy3
19:21:26
16.12.2017
Nwkt
-> saskyn2: Vymění passata s webastem za feldu jo? 3 3 3
19:14:25
16.12.2017
saskyn2
-> Jarda: Já mam těch aut moc, ještě feldu, to ne3 Je kolegy, někdo neměl na zaplacení výměny motoru tak nám to tu už asi 3/4roku smrdí a ted se to snad bude snažit prodat alespon za tu cenu té výměny3 Já s tím naštěstí nemám nic společného.
-> vhml: Hele jednou jsem to někomu prodával na dostavbu do benzína. Musíš tam dát celej spodek(plast) topení ve kterém je ten radiátor umístěný, tj. předpokládám že palubka dolu. No a natahat elektriku, u fábie to tuším ovládají relátka, velký a malý výkon. Ale osobně jsem to nikdy nedodělával.
18:59:56
16.12.2017
vhml
-> saskyn2 16.12.17 18:30:56: co by obnaselo to dobaslit do benzínový fabie? Ono zatopit s tim litinovým dvoulitrem je taky umeni
18:45:19
16.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 16.12.17 13:17:27: vsak vyhrejvany sedacky si ve felde nemohu vynachvalit4 studenej volant mi nejak nevadi, spis bych do nej dal v lete chlazeni :) a o O3 jsem nepsal, s tou jsem nikdy nejezdil, jen s O1 a O2, s O3 asi ani nikdy jezdit nebudu, protoze firma nakupuje hnujdaje a ted teda koupila jednoho tiguana4
Tak dobre, 30km, to jsem u te naftove octy prehnal, ale kdyz vyjedu z NMnM, tak vlaznej vzduch zacne foukat nekde ve Zdare, po cca 10km, na tom trvam a nevim, ze by tam bylo nejake elektricke nebo jine pritapeni...
A jinak Ti dam Jirko dobrou radu, tu zanedbanou feldu -> saskyn2 16.12.17 13:18:25: zrenovuj a budes spokojenej nebo radeji sezen nejakou slusnejsi, to vyjde levneji4 ja mel podobne odjetyho kombika a zrovna dnes jsem rikal, ze to bylo nejhorsi auto, ktere jsem mel, ale fungovalo, jen svezeni fakt masochizmus a to mela i funkcni abs7
upraveno 1x, naposled 16.12.2017 18:56:59
18:45:04
16.12.2017
Venca.
-> saskyn2: Taky způsob 3

Mrknu na to, dík.
18:42:32
16.12.2017
saskyn2
-> Venca.: Hele to netuším, já to vždy rovnou zkouším na 12 V. Když to hodí jiskru a zahřeje se mi slabej drát v ruce tak jsou ok3
18:37:13
16.12.2017
Venca.
-> saskyn2: Kolik mají mít odpor? Ono to (na diesel) netopí úplně špatně, ale prostě ve srovnání s benzinovým šestiválcem je to nic moc, tam to začne už cca za 2 minuty odmrazovat okno...i když teda netušim, jestli to nemá taky nějakej elektrickej příhřev.
18:33:53
16.12.2017
saskyn2
-> Venca.: O1 má tři žhavičky, tak je zkontroluj, za ty roky budou nejspíš KO. Není to žádný zázrak, ale taky to trochu pomůže, to samé jak psal PavelP.
18:31:41
16.12.2017
Venca.
-> suri: Aha, no já jsem si říkal, že mi O1 topí až po pár kilometrech, tak jestli třeba nemam něco špatně 6
18:30:56
16.12.2017
saskyn2
-> Venca. 16.12.17 18:18:07: První auto co to mělo je tuším B5.5, u škodovky fábie TDI. Mají to jen nafty a jak píše suri, ne pro vývoz do teplých krajin takže ne fr. a it.
18:25:09
16.12.2017
suri
-> Venca.: aj dvojky , ale len naše autá , dovoz z Bangladéša a teplých krajín nemal ... do 2008 can busové čo sa celkom kazilo , odvtedy len blbé dvojrelátkové funkčné , ovládané RJ motora
18:18:07
16.12.2017
Venca.
-> saskyn2: PTC má až O3 nebo se to dávalo už dřív?
17:52:26
16.12.2017
palinator
-> Pavel P.. 15.12.17 23:16:58:
V zimě jsme několik let jezdili známýho Feldou Combi 1,3 BMM hrát florbal, takže taky mám praktickou zkušenost, po jaký době začal foukat teplej vzduch. Ale je fakt že si teď koupit FIII 1,2 TSI a ta topí už snad sotva se pohne voda v okruhu. 3
upraveno 1x, naposled 16.12.2017 17:52:41
13:34:20
16.12.2017
suri
-> peter13789: ja som teraz vystupil z opla po skusobnej jazde a dufam ze sa umyje a preda cim skor
13:30:51
16.12.2017
peter13789
-> suri: na felde si rád zajazdim,ale odkedy sedlam opla,vsetko ostatné mi príde úplne onicom :)
13:27:19
16.12.2017
suri
-> saskyn2: vidíš a ja sa zase teším lebo mám ísť po feliciu dnes ...
13:18:25
16.12.2017
saskyn2
Druhá bílá. Trochu do ní táhne bočním oknem, ale to nemá vliv3
zvětšit Jaký vůz?? - obrázek od saskyn2 vložen 16.12.2017 13:18:25
13:17:27
16.12.2017
saskyn2
-> Jarda - zrušená registrace 16.12.17 05:45:34: Tak jsem dneska schválně cestou do a z práce testoval bílou a bílou3
A Jardo sory, ale píšeš nesmysly, zatím co oktávka začala topit prakticky hned co jsem vyjel ze vrat(zafungovalo PTC) tak filcka začala topit po cca 1km. Samozřejmě felda se ohřeje na provozní teplotu rychleji, to nikdo nevyvrací, to je u o té účinnosti motoru a odpadním teple které motor vyrábí-o tom jsem už psal. A teda taky o tom, že ten pidi motorek co je instalovanej ve felicii je samozřejmě menší, tudíž také rychleji ohřátý. Ale topení rychleji topí u okty. Navíc teda ani nezminuju vyhřívané sedačky, popřípadě takový ty dnes už celkem běžný věci jako vyhřívaný čelní okno, volant atp. Jinak teda sednout z toho do feldy je hroznej masochizmus3
zvětšit Jaký vůz?? - obrázek od saskyn2 vložen 16.12.2017 13:17:27
10:54:07
16.12.2017
dragon_cb_cz
V tomhle ohledu (celkem nepřekvapivě) u nás vedou oba Saaby, hlavně 9-5... I když je venku lehce pod nulou, tak už po pár stovkách metrů jízdy jde vlažný vzduch a během 2-3 km topí na plno a motor je na provozní teplotě chvilku po tom... + samozřejmě vyhřívaný sesle. Takže když je ráno hodně zima a nechci aby mi dítě celou cestu do školky mrzlo, tak bez ohledu na spotřebu se jede Sobem.

Honda má sice něco jako reverzní chod klimy, takže taky během pár stovek metrů dokáže foukat "vlažnej vzduch", takže člověk nemrzne (a na rozdíl od třeba předchozí TDI oktávky se dá interiér ohřát i motorem puštěným na volnoběh na parkovišti), ale skutečně topit to začne podstatně později a na provozní teplotě je při současným počasí motor sotva když k té školce přijíždíme - tzn 8-10 km podle trasy - a někdy ani to ne.

Naštěstí to tak nějak vychází, že když jedu do práce přímo, tak se +- stihne i u té Hondy motor ohřát, než najíždím na dálnici a to samé i při cestě z práce - na provozní teplotě je někde mezi chodovským nákupákem a exitem Chodov/Opatov, takže nemusím mít špatný svědomí a v klidu jet na plno. Bydlet hned vedle dálnice, tak by asi nebyl dobrej nápad to rovnou se studeným motorem poslat na 180km/h 3
upraveno 1x, naposled 16.12.2017 10:54:32
05:57:28
16.12.2017
bouchy
Já si teda jízdu bez zapnutýho topení hned od startu neumím představit, bo se mi mlží okna a to celkem hodně. Kor ve třech a více lidech + ostrý slunce do proti, že není vidět nic. Fabia 1,4 topí slušně a rychle (hoodně velká rezerva na jízdu ve velkým mrazu), Yaris 1,0 je podstatně slabší, zima (aka málokdy pod -10) se skoro celá odehrává tak nějak na max. topení a ještě se musí co minutu přehazovat směr - buď topí dovnitř nebo je průhledný sklo (za jeho sklon, velikost a tvar ofuku by někdo zasloužil - běžně se jízdou znova zvenku udělá jinovatka).
Jo a k tomu chybějícímu teploměru - asi jsem výše jmenovanejma autama trefil špatnou dobu, není ani v jednom. Yaris má teda zelenou kontrolku na nízkou teplotu, ale ta mi přijde nafixlovaná úplně stejně...někdy je okolní teplota nižší a podle trasy je čas indikace kratší a léto/zima se to liší značně, i když je v létě ráno třeba jen 8°C, čas je kratší než v zimě, kdy je prům. teplota nižší.
upraveno 1x, naposled 16.12.2017 06:06:52
05:45:34
16.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 15.12.17 22:33:57: nee, 1.3 mpi topila o trosku lip, nez 1.64 , ale je divne, ze nejhur (oproti 1.3 a 1.6) topi fabia 1.4mpi, 1.3mpi i 1.4mpi maji funkcni favo termostat wahler... No a naftove octavky, co jsem kdy s tim jezdil, tak to nez zacne topit... to by mi zacalo topit teprve, kdyz bych prijizdel do prace (neco pres 30 km) a ne jako feldy po 2km3 ta fabka je blba, to zacina topit tak po 5-6 km7
No 120 uz dnes opravdu bezne normalni auto neni, ale jeste pred 10 lety docela bylo4
upraveno 1x, naposled 16.12.2017 05:46:11
23:16:58
15.12.2017
Pavel P..
-> palinator: to těžko... jezdil jsem stejnou trasu feldou a teď passatem, takže vim přesně kdy a jak mi to začlo topit a kdy se to ohřálo... takže to neni nějaká teorie ale praxe. 4
23:16:36
15.12.2017
Milan 136
-> saskyn2: no pickup mi topil opravdu hned a pri teplotach nad bodem mrazu termostat oteviral cca po 2 km
22:33:57
15.12.2017
saskyn2
-> palinator: To těžko, jedině že jí předtím necháš půl hodiny brblat, nebo vyjíždíš ze dvorku rovnou pod plným na dálnici3 Tohle nejde přesně porovnat, na zahřátí má velký vliv jak tomu dáváš-samozřejmě pod plným výkonem se to zahřeje za 1/2 doby než když jedeš 40km/h, pak taky je důležitý jestli ty 3km jsou v létě nebo v -20 4
Prostě když tady nebudeme brát běžný auta jak tu někdo zmiňoval trabant a brouk, popř. vyjjímky typu TSI, tak největší závislost to má na účinnosti motoru. Teda samozřejmě pak ještě na objemu kapaliny, což dnes mají běžný auta hodně podobný, doufám že zas někdo vytáhne jako běžný auto š1203
Nejvíc se mi líbí jak každýmu nejlíp topí to jeho3
22:23:37
15.12.2017
palinator
-> Pavel P.. 15.12.17 20:22:57:
Za 3 km je Felda prakticky ohřátá na provozní teplotu.
21:39:25
15.12.2017
Pavel P@nkáč
-> suri: to má, rotačky moc netopěj asi pro to že tam neteče moc nafty:)
21:36:25
15.12.2017
suri
-> Pavel P..: to máš nejakú špecialitku asi , jediné rýchle kúrenie v TDI čo som zažil je PTC , aj to musí byť dobrý alternátor a ok baterka ... teraz som akurát jedno dorábal ešte z leta
zvětšit Jaký vůz?? - obrázek od suri vložen 15.12.2017 21:36:25
20:22:57
15.12.2017
Pavel P..
Já mám na B5 příhřev zhavičkama a je to sakra znát.... topí to rychlejc než benzinová felda, pokud je na nule tak po Praze to fouká teplej vzduch už po 3km.
17:55:02
15.12.2017
suri
-> Nwkt: neviem ,nemám vyskúšané ani ako to funguje s ním . Je možné že tým že predsa ohreješ relatívne veľký okruh vody v topení po štarte bude rýchlejšie zohriaty aj motor
16:59:27
15.12.2017
Nwkt
-> suri 15.12.17 13:41:56: Vyřadíš ten ventil co to přepíná?
16:57:42
15.12.2017
Honza Papež
-> saskyn2 15.12.17 16:42:00: pokud se nepletu, tak novy TSI maji chlazene svody. A neprimo se to da rict o starych komurkovych dieslech.

Jen jsem chtel poukazat na to, ze spotreba paliva a rychlost zahrivani spolu nemusi souviset. Zvlast kdyz si clovek uvedomi, ze diesely nejsou o tolik ucinnejsi, nez benzinaky, jak to vypada.
16:50:01
15.12.2017
charon
Existuje výfuk, ve kterém cirkuluje chladící kapalina, mateřská firma mého současného zaměstnavatele ho vyvinula a nabízího, údajně se to objevuje v autech pro severskej trh. Ale je pravda, že o to moc zájem není a je poměrně složitá výroba.
BTW - trabant taky topil přes výfuk ...
16:42:00
15.12.2017
saskyn2
-> Honza Papež 15.12.17 14:48:22: Znáš kromě brouka nějaké auto které pro topení odchytává teplo z výfuku?

-> Jumbo 15.12.17 14:40:59: Mjn, to je o tom že ta okta má PTC. Takže zatím co na tý 2,5 ti to ohřejvá vodu, tak PTC ti fouká teplej vzduch přímo na okno, takže voda se možná zahřeje o malinko později, ale do kabiny ti jde teplej vzduch prakticky hned. Nehledě na to že to PTC má asi 2X takový výkon než ty tři žhavičky co jsou použitý v 2.5.
15:26:59
15.12.2017
palinator
-> Luky:
Moje auto se s naplno puštěným topením a větrákem při 0°C neohřeje na těch 88°C nebo kolik to má mít běžnou jízdou nikdy.

E: a zánovní 1,6 TDI Octa v roce 2011, se po 1,5h jízdě v -8°C při asi 10 minutovým stání na parkovišti na volnoběh podchladila asi o 20°C. A to to jen udržovalo nějakejch 21°C Climatronikem.
upraveno 2x, naposled 15.12.2017 15:31:36
15:08:53
15.12.2017
Luky
-> Jumbo 15.12.17 14:40:59: nikdy jsem to neměřil a je jasný, že to bude auto od auta, ale jaký je rozdíl v ohřátí s topením vypnutým a topením naplno? Dvojnásobek? O polovinu dýl?
14:53:06
15.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Honza Papež 15.12.17 14:48:22: ja punta primo nesnasim, od te doby, co mi nabouralo zlutyho rapida4 1 az to auto zas nekde potkam, tak ho nafotim, jestli uz teda neni ve srote :)))
14:48:22
15.12.2017
Honza Papež
-> minno 15.12.17 14:25:33: A punto je snad vykrik moderni techniky? :D a jak jsem psal, neni to jen pri jizde z kopce, ale i pri zrychlovani a zataceni, takze to koreluje i s hodnotami spotreby na palubaku. Realnou hladinu ukaze az pri velice klidne jizde, jinak zene k benzince o 50km driv, nez je potreba.

-> saskyn2 15.12.17 14:18:47: Tohle nemusi byt pravda. Teplo z motoru totiz odchazi i jinudy, nez chladicem. Pokud se odchyti teplo z vyfuku, bude topit i usporny motor.
14:40:59
15.12.2017
Jumbo
-> saskyn2: Jasně že "starý křáp" konkrétně 2,5 TDi pětihrnek... Teplota vody na 90° za cca 4 km klidné jízdy, když je kolem nuly. Služební rok stará Okta nemá 90° na vodě ani po 9,5 km (což je moje aktuálí cesta do práce), olej hlásí okolo 60° a to ani nezapínám topení, aby se hřála rychleji...
14:25:33
15.12.2017
minno
-> Honza Papež: Felda je starý křáp, tam to možno ukazuje ešte trochu reálnejšie, ale to, čo píšem ja, fakt nie je odlievaním benzínu, lebo tá ručička poskočí nazad aj mimo toho či hore kopcom, alebo dole kopcom. Najviac sa to dá pozorovať už fakt pri dochádzaní paliva, kedy pozvoľnejší jazdný režim dokáže zvýšiť kilometrový dojazd na displeji fakt o mnoho km, a podľa toho sa mierne prispôsobí aj ručička palivomera, akoby bolo benzínu zrazu o niečo málo viac.

edit: Na rovnakom princípe funguje aj ručička teploty vody, ako už bolo spomínané. Aj keď už beží sahara, ručička sa nepohne z pozície "optimálnej prevádzkovej teploty".
upraveno 1x, naposled 15.12.2017 14:29:02
14:18:47
15.12.2017
saskyn2
-> Syny 15.12.17 14:08:37: Jj já myslel že Jumbo myslel elektrický příhřev třema žhavičkama jako měla 3 golf nebo jedničková oktávka. Tak samozřejmě pokud má auto naftový příhřev, nezávislé, ptc, popřípadě alespon ty 3 žhavičky tak topí rychleji.

Původní příspěvek jsem myslel tak, že z logiky věci a zákona o zachování energie vždy úspornější motor topí pomaleji-má mín zbytkového tepla.
14:08:52
15.12.2017
Honza Papež
-> minno 15.12.17 12:35:29: Tohle mi dela i Felda a neni to nic sofistikovaneho :D Plovak je v nadrzi vepredu, takze pri blbnuti a jizde do kopce se benzin prelije dozadu a brzdeni rucicky funguje dolu rychleji, nez nahoru. Umi to udelat ze sotva rozsvicenyho hladovyho oka prazdnou nadrz :D

K tomu ohrivani, kolega si ted dodelaval u TDI elektricky prihrev, ktery jinak do koncernovek osazovali bezne (on ma auto z Francie, kde to neni potreba) Z 20km mrznuti a netopeni to udelalo ohrati behem 5km. A protom spousta lidi nevi, ze v tech autech neco takovyho je :)
14:08:37
15.12.2017
Syny
-> saskyn2: Nejaky Tourany (rok treba 2006) to maj :)
14:04:33
15.12.2017
saskyn2
-> Jumbo 15.12.17 13:56:47: probůh to se smad používalo jen v minulém tisíciletí 3
13:57:50
15.12.2017
minno
-> palinator 15.12.17 13:21:27: To určite nie, nie je to prepojené 1:1 plavák voči budíku ako u 120ky3 Proste to funguje tak, ako písal charon, neukazuje to reálny stav, ale to, čo chce RJ aby to ukazovalo....
13:56:47
15.12.2017
Jumbo
-> saskyn2: a nebo má předehřev vody před vstupem do bloku... 4
13:56:01
15.12.2017
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: To auto už je pro mě tak trochu černá skřínka. Do práce mám provozní teplotu (teď) po ca. 12km. Ale cesta je do poloviny hodně z kopce, takže se motor fláká. Cestou domů o něco dřív. Nijak zvlášť rychle. Topit začíná tak po 500m
13:43:08
15.12.2017
palinator
-> saskyn2:
U TSI s chlazenejma svodama to tak asi neplatí co? 47
13:41:56
15.12.2017
suri
-> Nwkt: Webasto je top vec , škoda že v 3,6 neohrieva motor ..
13:40:56
15.12.2017
darklord
-> palinator: jop to bude tym 3
Extreme Tyres