Já si teda jízdu bez zapnutýho topení hned od startu neumím představit, bo se mi mlží okna a to celkem hodně. Kor ve třech a více lidech + ostrý slunce do proti, že není vidět nic. Fabia 1,4 topí slušně a rychle (hoodně velká rezerva na jízdu ve velkým mrazu), Yaris 1,0 je podstatně slabší, zima (aka málokdy pod -10) se skoro celá odehrává tak nějak na max. topení a ještě se musí co minutu přehazovat směr - buď topí dovnitř nebo je průhledný sklo (za jeho sklon, velikost a tvar ofuku by někdo zasloužil - běžně se jízdou znova zvenku udělá jinovatka).
Jo a k tomu chybějícímu teploměru - asi jsem výše jmenovanejma autama trefil špatnou dobu, není ani v jednom. Yaris má teda zelenou kontrolku na nízkou teplotu, ale ta mi přijde nafixlovaná úplně stejně...někdy je okolní teplota nižší a podle trasy je čas indikace kratší a léto/zima se to liší značně, i když je v létě ráno třeba jen 8°C, čas je kratší než v zimě, kdy je prům. teplota nižší.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
05:45:34
16.12.2017
16.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> saskyn2 15.12.17 22:33:57: nee, 1.3 mpi topila o trosku lip, nez 1.6 , ale je divne, ze nejhur (oproti 1.3 a 1.6) topi fabia 1.4mpi, 1.3mpi i 1.4mpi maji funkcni favo termostat wahler... No a naftove octavky, co jsem kdy s tim jezdil, tak to nez zacne topit... to by mi zacalo topit teprve, kdyz bych prijizdel do prace (neco pres 30 km) a ne jako feldy po 2km ta fabka je blba, to zacina topit tak po 5-6 km
No 120 uz dnes opravdu bezne normalni auto neni, ale jeste pred 10 lety docela bylo
No 120 uz dnes opravdu bezne normalni auto neni, ale jeste pred 10 lety docela bylo
23:16:58
15.12.2017
15.12.2017
Pavel P..
-> palinator: to těžko... jezdil jsem stejnou trasu feldou a teď passatem, takže vim přesně kdy a jak mi to začlo topit a kdy se to ohřálo... takže to neni nějaká teorie ale praxe.
23:16:36
15.12.2017
15.12.2017
Milan 136
-> saskyn2: no pickup mi topil opravdu hned a pri teplotach nad bodem mrazu termostat oteviral cca po 2 km
22:33:57
15.12.2017
15.12.2017
saskyn2
-> palinator: To těžko, jedině že jí předtím necháš půl hodiny brblat, nebo vyjíždíš ze dvorku rovnou pod plným na dálnici Tohle nejde přesně porovnat, na zahřátí má velký vliv jak tomu dáváš-samozřejmě pod plným výkonem se to zahřeje za 1/2 doby než když jedeš 40km/h, pak taky je důležitý jestli ty 3km jsou v létě nebo v -20
Prostě když tady nebudeme brát běžný auta jak tu někdo zmiňoval trabant a brouk, popř. vyjjímky typu TSI, tak největší závislost to má na účinnosti motoru. Teda samozřejmě pak ještě na objemu kapaliny, což dnes mají běžný auta hodně podobný, doufám že zas někdo vytáhne jako běžný auto š120
Nejvíc se mi líbí jak každýmu nejlíp topí to jeho
Prostě když tady nebudeme brát běžný auta jak tu někdo zmiňoval trabant a brouk, popř. vyjjímky typu TSI, tak největší závislost to má na účinnosti motoru. Teda samozřejmě pak ještě na objemu kapaliny, což dnes mají běžný auta hodně podobný, doufám že zas někdo vytáhne jako běžný auto š120
Nejvíc se mi líbí jak každýmu nejlíp topí to jeho
22:23:37
15.12.2017
15.12.2017
palinator
21:39:25
15.12.2017
15.12.2017
Pavel P@nkáč
-> suri: to má, rotačky moc netopěj asi pro to že tam neteče moc nafty:)
21:36:25
15.12.2017
15.12.2017
suri
-> Pavel P..: to máš nejakú špecialitku asi , jediné rýchle kúrenie v TDI čo som zažil je PTC , aj to musí byť dobrý alternátor a ok baterka ... teraz som akurát jedno dorábal ešte z leta
20:22:57
15.12.2017
15.12.2017
Pavel P..
Já mám na B5 příhřev zhavičkama a je to sakra znát.... topí to rychlejc než benzinová felda, pokud je na nule tak po Praze to fouká teplej vzduch už po 3km.
17:55:02
15.12.2017
15.12.2017
suri
-> Nwkt: neviem ,nemám vyskúšané ani ako to funguje s ním . Je možné že tým že predsa ohreješ relatívne veľký okruh vody v topení po štarte bude rýchlejšie zohriaty aj motor
16:59:27
15.12.2017
15.12.2017
Nwkt
-> suri 15.12.17 13:41:56: Vyřadíš ten ventil co to přepíná?
16:57:42
15.12.2017
15.12.2017
Honza Papež
-> saskyn2 15.12.17 16:42:00: pokud se nepletu, tak novy TSI maji chlazene svody. A neprimo se to da rict o starych komurkovych dieslech.
Jen jsem chtel poukazat na to, ze spotreba paliva a rychlost zahrivani spolu nemusi souviset. Zvlast kdyz si clovek uvedomi, ze diesely nejsou o tolik ucinnejsi, nez benzinaky, jak to vypada.
Jen jsem chtel poukazat na to, ze spotreba paliva a rychlost zahrivani spolu nemusi souviset. Zvlast kdyz si clovek uvedomi, ze diesely nejsou o tolik ucinnejsi, nez benzinaky, jak to vypada.
16:50:01
15.12.2017
15.12.2017
charon
Existuje výfuk, ve kterém cirkuluje chladící kapalina, mateřská firma mého současného zaměstnavatele ho vyvinula a nabízího, údajně se to objevuje v autech pro severskej trh. Ale je pravda, že o to moc zájem není a je poměrně složitá výroba.
BTW - trabant taky topil přes výfuk ...
BTW - trabant taky topil přes výfuk ...
16:42:00
15.12.2017
15.12.2017
saskyn2
-> Honza Papež 15.12.17 14:48:22: Znáš kromě brouka nějaké auto které pro topení odchytává teplo z výfuku?
-> Jumbo 15.12.17 14:40:59: Mjn, to je o tom že ta okta má PTC. Takže zatím co na tý 2,5 ti to ohřejvá vodu, tak PTC ti fouká teplej vzduch přímo na okno, takže voda se možná zahřeje o malinko později, ale do kabiny ti jde teplej vzduch prakticky hned. Nehledě na to že to PTC má asi 2X takový výkon než ty tři žhavičky co jsou použitý v 2.5.
-> Jumbo 15.12.17 14:40:59: Mjn, to je o tom že ta okta má PTC. Takže zatím co na tý 2,5 ti to ohřejvá vodu, tak PTC ti fouká teplej vzduch přímo na okno, takže voda se možná zahřeje o malinko později, ale do kabiny ti jde teplej vzduch prakticky hned. Nehledě na to že to PTC má asi 2X takový výkon než ty tři žhavičky co jsou použitý v 2.5.
15:26:59
15.12.2017
15.12.2017
palinator
-> Luky:
Moje auto se s naplno puštěným topením a větrákem při 0°C neohřeje na těch 88°C nebo kolik to má mít běžnou jízdou nikdy.
E: a zánovní 1,6 TDI Octa v roce 2011, se po 1,5h jízdě v -8°C při asi 10 minutovým stání na parkovišti na volnoběh podchladila asi o 20°C. A to to jen udržovalo nějakejch 21°C Climatronikem.
Moje auto se s naplno puštěným topením a větrákem při 0°C neohřeje na těch 88°C nebo kolik to má mít běžnou jízdou nikdy.
E: a zánovní 1,6 TDI Octa v roce 2011, se po 1,5h jízdě v -8°C při asi 10 minutovým stání na parkovišti na volnoběh podchladila asi o 20°C. A to to jen udržovalo nějakejch 21°C Climatronikem.
15:08:53
15.12.2017
15.12.2017
Luky
-> Jumbo 15.12.17 14:40:59: nikdy jsem to neměřil a je jasný, že to bude auto od auta, ale jaký je rozdíl v ohřátí s topením vypnutým a topením naplno? Dvojnásobek? O polovinu dýl?
14:53:06
15.12.2017
15.12.2017
Jarda - zrušená registrace
-> Honza Papež 15.12.17 14:48:22: ja punta primo nesnasim, od te doby, co mi nabouralo zlutyho rapida az to auto zas nekde potkam, tak ho nafotim, jestli uz teda neni ve srote :)))
14:48:22
15.12.2017
15.12.2017
Honza Papež
-> minno 15.12.17 14:25:33: A punto je snad vykrik moderni techniky? :D a jak jsem psal, neni to jen pri jizde z kopce, ale i pri zrychlovani a zataceni, takze to koreluje i s hodnotami spotreby na palubaku. Realnou hladinu ukaze az pri velice klidne jizde, jinak zene k benzince o 50km driv, nez je potreba.
-> saskyn2 15.12.17 14:18:47: Tohle nemusi byt pravda. Teplo z motoru totiz odchazi i jinudy, nez chladicem. Pokud se odchyti teplo z vyfuku, bude topit i usporny motor.
-> saskyn2 15.12.17 14:18:47: Tohle nemusi byt pravda. Teplo z motoru totiz odchazi i jinudy, nez chladicem. Pokud se odchyti teplo z vyfuku, bude topit i usporny motor.
14:40:59
15.12.2017
15.12.2017
Jumbo
-> saskyn2: Jasně že "starý křáp" konkrétně 2,5 TDi pětihrnek... Teplota vody na 90° za cca 4 km klidné jízdy, když je kolem nuly. Služební rok stará Okta nemá 90° na vodě ani po 9,5 km (což je moje aktuálí cesta do práce), olej hlásí okolo 60° a to ani nezapínám topení, aby se hřála rychleji...
14:25:33
15.12.2017
15.12.2017
minno
-> Honza Papež: Felda je starý křáp, tam to možno ukazuje ešte trochu reálnejšie, ale to, čo píšem ja, fakt nie je odlievaním benzínu, lebo tá ručička poskočí nazad aj mimo toho či hore kopcom, alebo dole kopcom. Najviac sa to dá pozorovať už fakt pri dochádzaní paliva, kedy pozvoľnejší jazdný režim dokáže zvýšiť kilometrový dojazd na displeji fakt o mnoho km, a podľa toho sa mierne prispôsobí aj ručička palivomera, akoby bolo benzínu zrazu o niečo málo viac.
edit: Na rovnakom princípe funguje aj ručička teploty vody, ako už bolo spomínané. Aj keď už beží sahara, ručička sa nepohne z pozície "optimálnej prevádzkovej teploty".
edit: Na rovnakom princípe funguje aj ručička teploty vody, ako už bolo spomínané. Aj keď už beží sahara, ručička sa nepohne z pozície "optimálnej prevádzkovej teploty".
14:18:47
15.12.2017
15.12.2017
saskyn2
-> Syny 15.12.17 14:08:37: Jj já myslel že Jumbo myslel elektrický příhřev třema žhavičkama jako měla 3 golf nebo jedničková oktávka. Tak samozřejmě pokud má auto naftový příhřev, nezávislé, ptc, popřípadě alespon ty 3 žhavičky tak topí rychleji.
Původní příspěvek jsem myslel tak, že z logiky věci a zákona o zachování energie vždy úspornější motor topí pomaleji-má mín zbytkového tepla.
Původní příspěvek jsem myslel tak, že z logiky věci a zákona o zachování energie vždy úspornější motor topí pomaleji-má mín zbytkového tepla.
14:08:52
15.12.2017
15.12.2017
Honza Papež
-> minno 15.12.17 12:35:29: Tohle mi dela i Felda a neni to nic sofistikovaneho :D Plovak je v nadrzi vepredu, takze pri blbnuti a jizde do kopce se benzin prelije dozadu a brzdeni rucicky funguje dolu rychleji, nez nahoru. Umi to udelat ze sotva rozsvicenyho hladovyho oka prazdnou nadrz :D
K tomu ohrivani, kolega si ted dodelaval u TDI elektricky prihrev, ktery jinak do koncernovek osazovali bezne (on ma auto z Francie, kde to neni potreba) Z 20km mrznuti a netopeni to udelalo ohrati behem 5km. A protom spousta lidi nevi, ze v tech autech neco takovyho je :)
K tomu ohrivani, kolega si ted dodelaval u TDI elektricky prihrev, ktery jinak do koncernovek osazovali bezne (on ma auto z Francie, kde to neni potreba) Z 20km mrznuti a netopeni to udelalo ohrati behem 5km. A protom spousta lidi nevi, ze v tech autech neco takovyho je :)
14:08:37
15.12.2017
15.12.2017
Syny
-> saskyn2: Nejaky Tourany (rok treba 2006) to maj :)
14:04:33
15.12.2017
15.12.2017
saskyn2
-> Jumbo 15.12.17 13:56:47: probůh to se smad používalo jen v minulém tisíciletí
13:57:50
15.12.2017
15.12.2017
minno
-> palinator 15.12.17 13:21:27: To určite nie, nie je to prepojené 1:1 plavák voči budíku ako u 120ky Proste to funguje tak, ako písal charon, neukazuje to reálny stav, ale to, čo chce RJ aby to ukazovalo....
13:56:47
15.12.2017
15.12.2017
Jumbo
-> saskyn2: a nebo má předehřev vody před vstupem do bloku...
13:56:01
15.12.2017
15.12.2017
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: To auto už je pro mě tak trochu černá skřínka. Do práce mám provozní teplotu (teď) po ca. 12km. Ale cesta je do poloviny hodně z kopce, takže se motor fláká. Cestou domů o něco dřív. Nijak zvlášť rychle. Topit začíná tak po 500m
13:43:08
15.12.2017
15.12.2017
palinator
-> saskyn2:
U TSI s chlazenejma svodama to tak asi neplatí co?
U TSI s chlazenejma svodama to tak asi neplatí co?
13:41:56
15.12.2017
15.12.2017
suri
-> Nwkt: Webasto je top vec , škoda že v 3,6 neohrieva motor ..
13:40:56
15.12.2017
15.12.2017
darklord
-> palinator: jop to bude tym
13:33:17
15.12.2017
15.12.2017
saskyn2
Z logiky věci se úsporný motor zahřívá dlouho. Pokud se to zahřívá rychleji něž jiné motory tak to taky víc žere...
13:21:27
15.12.2017
15.12.2017
palinator
-> minno:
A není to tim že je to prostě odlitý do kopce a přelitý z kopce? Já to mám teda obráceně.
A není to tim že je to prostě odlitý do kopce a přelitý z kopce? Já to mám teda obráceně.
13:21:21
15.12.2017
15.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 15.12.17 12:26:24: Tak tobě se to taky zahřívá rychle, ne? Má to ten alu blok s litinovou složkou. Nebo se pletu?
12:35:29
15.12.2017
15.12.2017
minno
-> Syny 15.12.17 11:08:21: U 120tky to takto funguje aj s brzdenou ručičkou, ibaže s oneskorením
-> charon 15.12.17 11:52:56: Presne tak. Ja som odpozoroval na Punte, že ručička palivomera dokáže dokonca mierne stúpnuť a ukazovať viac paliva, ak sa radikálne zmení jazdný režim. Tzn. ak idem dlho na plno do kopca tak ručička rýchlo klesá, ale ak potom dlhší úsek plyn uberiem a idem dole kopcom, zrazu mám "benzínu o niečo viac" :)
Ale príde mi to teda omnoho lepšie ako napr. tá skákajúca ručička u 120tky, kde len cvičený jazdec rozpozná, koľko tam je vlastne benzínu :)
-> charon 15.12.17 11:52:56: Presne tak. Ja som odpozoroval na Punte, že ručička palivomera dokáže dokonca mierne stúpnuť a ukazovať viac paliva, ak sa radikálne zmení jazdný režim. Tzn. ak idem dlho na plno do kopca tak ručička rýchlo klesá, ale ak potom dlhší úsek plyn uberiem a idem dole kopcom, zrazu mám "benzínu o niečo viac" :)
Ale príde mi to teda omnoho lepšie ako napr. tá skákajúca ručička u 120tky, kde len cvičený jazdec rozpozná, koľko tam je vlastne benzínu :)
12:26:24
15.12.2017
15.12.2017
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: Néééé, s tím se nesmířím!
11:52:56
15.12.2017
15.12.2017
charon
-> Syny: Ony ty "nové" budíky na ukazatel nádrže fungujou trochu jako ekonoměr, ukazuje to víceméně potenciální dojezd s ohledem na aktuální rychlost a otáček motoru. Proto ta ručka tak divně poskakuje. Testoval jsem to na více autech. Nejstarší auto, kde to takto fungovalo byla 106tka z roku 1996.
11:23:51
15.12.2017
15.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 15.12.17 10:50:06: -> MATTESS 15.12.17 11:03:46: Jinak na fóru měřili vodu pro porovnání s budíkem a termostatem (když s ním měli potíže a měnili ho) a moc se to tedy nelišilo. Tak se s tím holt smiřte, no. Jo a taky to vůbec nesmrdí. Jinak Radku, koukal jsem i po HDičkách v C5 a tam se mi líbí krásně jemný chod. :-)
11:08:21
15.12.2017
15.12.2017
Syny
Mi to pripomina trochu 120tku, kdyz jsem v ni jeste nemel brzdenou raficku palivomeru :) Kdyz jsem jel doprava, tak se mi rozsvitila rezerva a kdyz doleva, tak jsem mel plnou
11:04:18
15.12.2017
15.12.2017
Syny
-> dragon_cb_cz: Presne to rikam taky... Nechapu proc tam ten budik je, kdyz stejne schvalne ukazuje hovadiny. A to same budik paliva... Natankuju plnou, dobrych 100-150km se budik ani nehne a ukazuje furt plnou. Pak to zacne klesat a kdyz mi ukaze 1/4 nadrze, tak najednou rucicka pada kazdym kilometrem pred ocima a jak se dostanu k cervenemu poli, tak mam tak 50km nez to ukaze dojezd 0 :-/ Takze na prvni 1/3 nadrze najedu tak 3x vic jak na tu posledni
11:03:46
15.12.2017
15.12.2017
MATTESS
-> Nwkt 15.12.17 10:50:06: Italy neznám, ale tipoval bych to na stejné "očůrání" jako u VW. Topení bude taky mít "něco", aby topila rychle
11:00:10
15.12.2017
15.12.2017
dragon_cb_cz
-> Nwkt: No přijde mi to skoro lepší řešení... když to stejně ukazuje píčoviny.
10:54:38
15.12.2017
15.12.2017
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Mě se neptej třeba mladý beetle ho fakt nemá a při studeným motoru akorát modře svítí kontrolka vody
10:50:53
15.12.2017
15.12.2017
dragon_cb_cz
-> Nwkt: Což je mimochodem fíčura, kterou jsem fakt nepochopil - jakej to má význam? To tam ten budík nemusí dát vůbec, ne?
10:50:06
15.12.2017
15.12.2017
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Nechápu jakej vliv na to má umístění čidla? Koncern to má v SW teploměru. Ukazuje 90 už při teplotě vody 70
10:44:53
15.12.2017
15.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 15.12.17 10:32:51: I podle umístění čidla budíku ano.
10:32:51
15.12.2017
15.12.2017
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: A určitě znamená 90 na budíku 90 teplotu vody?
10:28:05
15.12.2017
15.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 15.12.17 09:18:49: Nic tam není, ale vedení vody, termostat atd. vypadá docela komplikovaně. Podle měření vzdálenosti na mapě to má po nějakých 4 - 4,5 km kolem 80 stupňů. Topit to topí po cca 800 metrech. Topení nastaveno na auto, klima vypnutá. A oproti některým naftám nepadá teplota při pozvolné jízdě z kopce apod. Vystoupá to na těch 90 (88 má termostat) a tam to drží.
10:08:06
15.12.2017
15.12.2017
Nwkt
-> Syny: Bral jsem plnou v Německu v neděli
10:01:49
15.12.2017
15.12.2017
Syny
-> Nwkt: Natankuj si radsi naftu a neser