skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jaký vůz??
13:33:17
15.12.2017
15.12.2017
saskyn2
Z logiky věci se úsporný motor zahřívá dlouho. Pokud se to zahřívá rychleji něž jiné motory tak to taky víc žere...
13:21:27
15.12.2017
15.12.2017
palinator
-> minno:
A není to tim že je to prostě odlitý do kopce a přelitý z kopce? Já to mám teda obráceně.
A není to tim že je to prostě odlitý do kopce a přelitý z kopce? Já to mám teda obráceně.
13:21:21
15.12.2017
15.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> MATTESS 15.12.17 12:26:24: Tak tobě se to taky zahřívá rychle, ne? Má to ten alu blok s litinovou složkou. Nebo se pletu?
12:35:29
15.12.2017
15.12.2017
minno
-> Syny 15.12.17 11:08:21: U 120tky to takto funguje aj s brzdenou ručičkou, ibaže s oneskorením
-> charon 15.12.17 11:52:56: Presne tak. Ja som odpozoroval na Punte, že ručička palivomera dokáže dokonca mierne stúpnuť a ukazovať viac paliva, ak sa radikálne zmení jazdný režim. Tzn. ak idem dlho na plno do kopca tak ručička rýchlo klesá, ale ak potom dlhší úsek plyn uberiem a idem dole kopcom, zrazu mám "benzínu o niečo viac" :)
Ale príde mi to teda omnoho lepšie ako napr. tá skákajúca ručička u 120tky, kde len cvičený jazdec rozpozná, koľko tam je vlastne benzínu :)
-> charon 15.12.17 11:52:56: Presne tak. Ja som odpozoroval na Punte, že ručička palivomera dokáže dokonca mierne stúpnuť a ukazovať viac paliva, ak sa radikálne zmení jazdný režim. Tzn. ak idem dlho na plno do kopca tak ručička rýchlo klesá, ale ak potom dlhší úsek plyn uberiem a idem dole kopcom, zrazu mám "benzínu o niečo viac" :)
Ale príde mi to teda omnoho lepšie ako napr. tá skákajúca ručička u 120tky, kde len cvičený jazdec rozpozná, koľko tam je vlastne benzínu :)
12:26:24
15.12.2017
15.12.2017
MATTESS
-> Jirik_Tuňák1983: Néééé, s tím se nesmířím!
11:52:56
15.12.2017
15.12.2017
charon
-> Syny: Ony ty "nové" budíky na ukazatel nádrže fungujou trochu jako ekonoměr, ukazuje to víceméně potenciální dojezd s ohledem na aktuální rychlost a otáček motoru. Proto ta ručka tak divně poskakuje. Testoval jsem to na více autech. Nejstarší auto, kde to takto fungovalo byla 106tka z roku 1996.
11:23:51
15.12.2017
15.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 15.12.17 10:50:06: -> MATTESS 15.12.17 11:03:46: Jinak na fóru měřili vodu pro porovnání s budíkem a termostatem (když s ním měli potíže a měnili ho) a moc se to tedy nelišilo. Tak se s tím holt smiřte, no. Jo a taky to vůbec nesmrdí. Jinak Radku, koukal jsem i po HDičkách v C5 a tam se mi líbí krásně jemný chod. :-)
11:08:21
15.12.2017
15.12.2017
Syny
Mi to pripomina trochu 120tku, kdyz jsem v ni jeste nemel brzdenou raficku palivomeru :) Kdyz jsem jel doprava, tak se mi rozsvitila rezerva a kdyz doleva, tak jsem mel plnou
11:04:18
15.12.2017
15.12.2017
Syny
-> dragon_cb_cz: Presne to rikam taky... Nechapu proc tam ten budik je, kdyz stejne schvalne ukazuje hovadiny. A to same budik paliva... Natankuju plnou, dobrych 100-150km se budik ani nehne a ukazuje furt plnou. Pak to zacne klesat a kdyz mi ukaze 1/4 nadrze, tak najednou rucicka pada kazdym kilometrem pred ocima a jak se dostanu k cervenemu poli, tak mam tak 50km nez to ukaze dojezd 0 :-/ Takze na prvni 1/3 nadrze najedu tak 3x vic jak na tu posledni
11:03:46
15.12.2017
15.12.2017
MATTESS
-> Nwkt 15.12.17 10:50:06: Italy neznám, ale tipoval bych to na stejné "očůrání" jako u VW. Topení bude taky mít "něco", aby topila rychle
11:00:10
15.12.2017
15.12.2017
dragon_cb_cz
-> Nwkt: No přijde mi to skoro lepší řešení... když to stejně ukazuje píčoviny.
10:54:38
15.12.2017
15.12.2017
Nwkt
-> dragon_cb_cz: Mě se neptej třeba mladý beetle ho fakt nemá a při studeným motoru akorát modře svítí kontrolka vody
10:50:53
15.12.2017
15.12.2017
dragon_cb_cz
-> Nwkt: Což je mimochodem fíčura, kterou jsem fakt nepochopil - jakej to má význam? To tam ten budík nemusí dát vůbec, ne?
10:50:06
15.12.2017
15.12.2017
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: Nechápu jakej vliv na to má umístění čidla? Koncern to má v SW teploměru. Ukazuje 90 už při teplotě vody 70
10:44:53
15.12.2017
15.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Nwkt 15.12.17 10:32:51: I podle umístění čidla budíku ano.
10:32:51
15.12.2017
15.12.2017
Nwkt
-> Jirik_Tuňák1983: A určitě znamená 90 na budíku 90 teplotu vody?
10:28:05
15.12.2017
15.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 15.12.17 09:18:49: Nic tam není, ale vedení vody, termostat atd. vypadá docela komplikovaně. Podle měření vzdálenosti na mapě to má po nějakých 4 - 4,5 km kolem 80 stupňů. Topit to topí po cca 800 metrech. Topení nastaveno na auto, klima vypnutá. A oproti některým naftám nepadá teplota při pozvolné jízdě z kopce apod. Vystoupá to na těch 90 (88 má termostat) a tam to drží.
10:08:06
15.12.2017
15.12.2017
Nwkt
-> Syny: Bral jsem plnou v Německu v neděli
10:01:49
15.12.2017
15.12.2017
Syny
-> Nwkt: Natankuj si radsi naftu a neser
09:18:49
15.12.2017
15.12.2017
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: Nafta, ktera se rychle zahrejva? Nemas tam naky pridavny topeni? Co beres jak ohrati, kdyz to zacne topit, nebo kdyz budik vody dorazi na 90°C? Ja s tim jezdim 15km do prace a 50°C ma olej (v techhle teplotach co venku jsou) tesne pred Plzni. Kdyz dojedu do prace, tak budik leckdy ani neni na 90°C a olej ma tak 70°C. Cordobu jsem v techhle teplotach mel na 90°C, kdyz jsem najizdel na privadec (tedy nejakych 5km od baraku)...
08:57:37
15.12.2017
15.12.2017
Jirik_Tuňák1983
Mi je jedno co si kdo myslí. Pro nás je důležité, že je to příjemně pohodlné, na cestování velmi tiché, ale zároveň dostatečně výkonné a rychlé, rychle se to zahřívá na provozní teplotu a topí to po chvilce i bez nějakých přídavných vyfikundací.
09:03:02
13.12.2017
13.12.2017
minno
21:57:55
12.12.2017
12.12.2017
StepaNoFUN
-> dragon_cb_cz: Tak se mi dneska prvně stalo, že by mi VIF vytekl v množství větším než melém do auta. Skoro celý balení...:-/ Naštěstí to bylo ve služebáku, takže plastová podlaha. Vytřeno papírem, pak opláchnuto VAPkou. Ale opakovat to znovu nechci, takže vyroben držák na plechovku. :-D Ano. Jsem bázen. :-D
21:39:50
12.12.2017
12.12.2017
Pavel P@nkáč
-> Milan 136: máš pravdu je to fakt hnusný, nudný, pro starýho fotra boužel, jsem to chtěl napsat jemněji ale nelze barva interieru je teda super ale ta to boužel nezachrání
21:34:23
12.12.2017
12.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Milan 136 12.12.17 19:22:40: No vidíš a já to strašně chtěl. Mě zase přijde ultranudnej a nezajímavej design koncertu VW. Je to o tom gustíkovi.
19:22:40
12.12.2017
12.12.2017
Milan 136
-> Jirik_Tuňák1983 11.12.17 04:12:36: tak Ti nevím, když si vzpomenu na tu hromadů řečí o designu na jiný vozy atd. V tomhle bych zas nemohl jezdit já ale proti gustu...
11:45:17
12.12.2017
12.12.2017
vhml
-> Jirik_Tuňák1983 12.12.17 11:39:48: do sharana stavim kolo do kufru na stojánek
11:39:48
12.12.2017
12.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> radekp 12.12.17 10:09:21: Mě se právě líbilo, že jsem do kufru dal stůl, zabouchl a jeli jsme.
10:52:23
12.12.2017
12.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Syny 12.12.17 09:43:14: Právě, že vyrost a proto už jen podvozek a možná o palec věští kola a uvidíme.
10:09:21
12.12.2017
12.12.2017
radekp
-> Jirik_Tuňák1983: Takže nechat si Volvo jako hračku, dál jej upravovat a netahat to v soli a sra*kách. Pro mě pochopitelné.
Já mám JTDm s čipem, zátah je znatelný, firemní Superb se 140 kW subjektivně tolik netáhne.
Já mám JTDm s čipem, zátah je znatelný, firemní Superb se 140 kW subjektivně tolik netáhne.
09:43:14
12.12.2017
12.12.2017
Syny
-> Jirik_Tuňák1983: To chces fakt to Volvo tunit? Tos z toho jeste nevyrost? :)
08:24:20
12.12.2017
12.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> radekp 12.12.17 07:45:56: Kufr je u Volva veliký, ale nízký. Pokukuji po jiném podvozku a chtěl bych z něho udělat spíše auto pro zábavu. Však Volvo a Saab srazy se pořádají taky, takže to není nic nestandardního. Pětiválec bude za chvíli raritou. Samozřejmě bych s ním vyjel zablbnout i do čistého sněhu, třeba v noci, než začnou solit a bude z toho srajda. Další důvody jsou tajemství.
Letět, jede to, ale na zadek si z toho nesedám. Včera jsem jel Volfim a ten rozdíl výkonu malého hečbeku je znát. Spíše nemáš u Cromy takový pocit rychlosti a zátahu - hodně izoluje, vidíš to jen podle zdivočelého tachometru a to mi díky určení vozu vyhovuje.
Letět, jede to, ale na zadek si z toho nesedám. Včera jsem jel Volfim a ten rozdíl výkonu malého hečbeku je znát. Spíše nemáš u Cromy takový pocit rychlosti a zátahu - hodně izoluje, vidíš to jen podle zdivočelého tachometru a to mi díky určení vozu vyhovuje.
07:45:56
12.12.2017
12.12.2017
radekp
-> Jirik_Tuňák1983: To máš asi stejný motor jako u mojí Alfy. Jak těžké to je? Předpokládám že méně než mých 1550kg. To musí letět...
Jinak zkus rozepsat, co tě vedlo ke koupi druhého auta - větší kufr? Volvo máš vymazlené, i kdyby mělo vysokou spotřebu a náklady, provoz a nákup druhého auta musí být dražší - úspora tedy nebude hlavním důvodem?
Jinak zkus rozepsat, co tě vedlo ke koupi druhého auta - větší kufr? Volvo máš vymazlené, i kdyby mělo vysokou spotřebu a náklady, provoz a nákup druhého auta musí být dražší - úspora tedy nebude hlavním důvodem?
07:29:38
12.12.2017
12.12.2017
Venca.
-> Jirik_Tuňák1983: Tak kdyz zvlastni auto, tak rovnou multiplu
Ale ta spinacka na tunelu je gut
Ale ta spinacka na tunelu je gut
07:28:02
12.12.2017
12.12.2017
Venca.
-> MATTESS: Mel jsem fabii se svetlym vnitrkem a bylo to porad spinavy . Navic se tam po case objevilu fleky, ktere nesli odstranit, ani kdyz jsem sedacku rozebral a potah vypral, na cernem to aspon neni videt. Ale jinak v beetlu jsme meli svetlou kuzi a to bylo ok, navic me se to taky hodne libi.
06:40:06
12.12.2017
12.12.2017
MATTESS
-> Venca.: Mám stejně světlý introš skoro 3 roky a s úklidem není problem. Naopak vetšinou bláto je hnědé (když se např. otřeš nohou o tunel) a je méně viditelné než na černé barvě. Já si to oblíbil, je takový veselý a vzdušný.
22:46:33
11.12.2017
11.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Venca. 11.12.17 22:10:11: To je subjektivní, mě se to právě moc líbí, hlavně ty vyboulený blatníky. Proto jsme kvůli tomu najeli několik set km. Chtěl jsem jen toto a jiné ne. Hlavně asi kvůli motorům JTD / Multijet, blbinkám jako spínačka na tunelu, vnitřní prostor a různé vychytávky. Jinak právě Croma byla velmi kontroverzní co se týká Giugiarovo designu i u recenzentů, kdy jeden se do ní zamýluje a jiný ji nemůže ani vidět. Já mám divný věci rád.
22:10:11
11.12.2017
11.12.2017
Venca.
-> Jirik_Tuňák1983: Takovej kritik designu všemožných aut a koupí si takovou hujdu ošklivou.
Ale tak auto to asi bude dobrý, akorát designer zrovna neměl svůj den. A hodně štěstí při úklidu vnitřku
Ale tak auto to asi bude dobrý, akorát designer zrovna neměl svůj den. A hodně štěstí při úklidu vnitřku
19:00:37
11.12.2017
11.12.2017
castrol
-> minno 11.12.17 13:22:49: no ocividne nemas na vyber
13:45:56
11.12.2017
11.12.2017
Jirik_Tuňák1983
-> Sita 11.12.17 13:31:39: Ano. Přesně jak píšeš. Smajlík chápu, však jsem psal, že tady je Fiat sprosté slovo.
13:34:15
11.12.2017
11.12.2017
charon
-> Syny: Vidíš to, pravda, pravda ...
13:31:39
11.12.2017
11.12.2017
Sita
Jirik: to sis poridil jako "only car" nebo je to jen spotrebak a na svezeni sis nechal Volvo? Jde mi jen o statistickej udaj, nehodlam nic odsuzovat :D
13:22:49
11.12.2017
11.12.2017
minno
To sú všetko riešenia jak hovado
13:16:32
11.12.2017
11.12.2017
bouchy
-> minno: Stačí tam kápnout benzín, pošplíchat, vylít a opakovat do nekonečna a při nekonečným pokusu bude koncentrace nektaru nekonečně malá Já to pro pocit dobře odvedený práce opakoval dvakrát (ne dvakrát do nekonečna jako Chuck)
12:52:03
11.12.2017
11.12.2017
Syny
-> charon: Staci jedna, kdyz si odsroubujes vicko :)
12:44:58
11.12.2017
11.12.2017
charon
Udělat dvě dírky do plechovky otvírákem na konzervy u lemu proti sobě. jako se to dělalo kdysi u džusů v plechovce
12:32:54
11.12.2017
11.12.2017
U-Geen
-> minno: jj... asi jedine strikackou :-)