Citroen a Peugeot (PSA)

prohledat
7800 příspěvků (zobrazeno 2551 až 2600) od 21.01.2010 do 19.09.2024, založil/a Kuladmin
řadit dle data
21:53:11
02.05.2014
Chali
-> ZdeněkH: Třeba trubičky,koule atd.. U Feldy když mi odejde tlumič tak dojedu u Xantie jak jsem bez LHM tak nejedu.
21:47:05
02.05.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Chali: co by na ní mělo odejít? Trocha péče srovnatelná s pružinovým pérováním a je to v pohodě. Jediná věc úplně rozdílná oproti klasickému pérování je podle mě hydro čerpadlo i když i to je podobné třeba servu. Jasně felda ho nemá. Felda nemá víc věcí
21:34:58
02.05.2014
Chali
-> Bagrr- máma mele Emu: Ale nesmí ti odejít hydraulika,a že u takhle starýho auta odejde.
21:31:31
02.05.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> Chali: čoveče já ti nevím, jestli je lepší udělat nápravu u xa jednou za 200t km za cca 8t nebo za ty samý km u filety 3x za cca 3t... Atd ono nákladově to vyjde obdobně...
21:25:29
02.05.2014
Chali
-> ZdeněkH: Ve firmě máme jednu Xantii,a že by to byl proti Feldě takovej zázrak bych neřekl.Feldu máme taky a za cca 2 roky co ji máme tak v servise strávila tak 5-krát míň času než Xantia.
21:12:45
02.05.2014
Jarda/felda
-> ZdeněkH - zrušená registrace 30.04.14 23:53:41: já nehodnotim auto jako celek ale pouze ten kus co si koupil 4
09:56:07
02.05.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: čoveče tak to já bych se nějaký 2.1td či plynový 3.0v6 nebránil :-D
09:47:00
02.05.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Jirik_Tuňák1983: No jo každý máme jiný pojem pod slovem občas. Ono jde i o celkovou spokojenost a tu já teď mám větší než s omegou s kterou to srovnávám. A kdybych měl srovnávat Xantii například s cenově srovnatelnou feldou? Budu tam ležet častěji nebo spíš pořád a svářečku si budu muset fakt pořídit.

A že sem píšeme furt místo toho jednou za čtvrt roku? Hele mě to vyhovuje, že se tu můžem podělit o zkušenosti. Ono kde taky jinde. Xantiaclub, citroeny.cz nebo citroen-club? Tam to žije tím tvým stylem. Příspěvek jednou za jak dlouho. Naopak když to srovnám s opel-clubem tam to žilo asi jako virt 3 furt někdo řešil nějakou poruchu a problém 3

Za mě xantie plus. Bohužel až doslouží tak další xantie asi nebude (moc hniloby od zadku už 3 ).
09:39:44
02.05.2014
Jirik_Tuňák1983
-> ZdeněkH: Já teda newm, ale mě připadá slovo "občas" z mého pohledu trochu jiného významu. 1 Kdyby občas, tak je tady jeden příspěvek za čtvrt roku.

Možná bych ti přál vidět ségry 205ku z roku 1993, pak bys viděl že je stav a stav.
09:34:53
02.05.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: takže jinak řazení v pohodě. Nechce se mi věřit, že to je synchron i kdyby byla trojka typickou rychlostí. Ale díky.
09:03:33
02.05.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: já měl problém akorát s tuhým řazením... Byl zarezlej mezibazmek na nápravnici.... A hlučnost je taky problém... Ale kvalty mi tam šli vždycky v pohodě... Btw trojka je typicky městská rychlost, tudíž odchází nejrychleji...
22:27:50
01.05.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Hele ještě bych měl dotaz. Dokud jsi jezdil jak ti to řadilo? Já že už mám druhou xantii a obě mají problém s trojkou.

První to měla už docela extrém. Přes zuby jako by byl synchron v prdeli. Najeto měla do 200tkm

Nynější taky zlobí trojka je to lepší než u první, ale taky zlobí. Najeto přes 300tkm. Jen tak přemýšlím kde může být chyba a napadají mě tři možnosti.

1. synchrony, ale proč zrovna trojka je na tom nejhůř?

2. výměna oleje by neuškodila a možná pomohla, ale může to fakt být tím?

3. táhla řazení

Co u tebe jak to fachá/fachalo?
14:19:56
01.05.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: Asi tak nějak :-) A hlavně do tohodle stěhováku naložíš všechno oproti filetě :D :D
23:53:41
30.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Jarda/felda: Zas ono co bys chtěl po autě z roku 95/96. Se podívej v jakém stavu jsou stejně staré filety nebo i oktávky. Dneska zrovna jsem šel na zmrzlinu a kolem oktávky a tak krásně orezlé okolí hrdla nádrže to se jen tak nikde jinde nevidí. Bohužel u Xantií zrovna zadní lemy jsou snad jediné místo kde ty auta reznou samy od sebe.

Naopak jinam jsem s autem celkem spokojen není tak přecpané elektrikou a jde se v něm hrabat. Z předchozí omegy jsem byl zoufalej. Například tekl olej pod víkama ventilů (V6 takže dvě víka). U Xantie žádný problém vyměníš jedno těsnění a jsi v pohodě. Omega ne. Krom toho, že je tam přístup na kokot tak hlavní problém je v tom, že víka ventilů jsou z plastu no a ten je po letech prohnutý takže buď koupit nová víka a nebo z nějaké vectry kde by měli být kovová/hliníková už nevím. Hrabat se nebylo možné, protože řídící jednotka na prd. Klapky ovládající topení byli ovládané podtlakem a hádej co se stane když jejich hadička zpuchří či vypadne. Nebo zrovna co jsem měl vadu tak čidlo kliky. Auto nechtělo jet nad určitou hranici otáček, ale protože to může dělat milion věcí musíš na diagnostiku (prachy), pak vyměníš čidlo a modlíš se aby to fungovalo (zase prachy). Xantia? Hele jediná elektrická věc co zastaví motor je u mě předělaná a je to navíc jen přerušovač nafty do nebo z čerpadla teď nevím.



Jasně má problémy Xaňta, ale já jsem s ní spokojen i díky spotřebě oproti omeze. Naopak u Xantie vítám třeba i kapotu, kterou můžeš otevřít do pravého úhlu a máš prostor a světlo. Nebo nájezd na rampu u známého. S omegou neskutečný problém a vždy škráááb do podovozku. Xantia? Nou problém.



Sice se v ní občas hrabu, ale zatím nic zajímavého nebo rozdílného. Jo u omegy jsem teda nemusel řešit korozi. Její 5cm plechy sice hnily, ale neprohnily. A než jezdit ve shnile feldě (při stejné ceně co xantia by to byl horší vrak) tak fakt spokojenost.
upraveno 1x, naposled 30.04.2014 23:55:02
23:40:12
30.04.2014
Jarda/felda
-> ZdeněkH - zrušená registrace 30.04.14 12:43:22: to auto muselo bejt zadarmo jinak nevidim důvod ho mít 4 3 3
12:43:22
30.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
Kurnik blbá wokna tu píšu, píšu, dám odeslat a nic chyba.



Jsem si totiž ještě vzpoměl, že nad pravým zadním kolem v horní části lemu jsou taky nějaké bublinky. Původně jsem si říkal, že je taky vezmu a zbrousím, zatmelím, stříknu. Po zážitku s levým lemem u spojení s prahem na to nemám odvahu. Svářečku fakt nemám 3
11:56:14
30.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Právě. Ono to tak nějak vychází na ten příští rok 1
11:51:31
30.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: dojezdit technickou a zahodit :-D
11:37:49
30.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: A taky byli spravované lepící páskou? 3 Jsem tu stejnou opravu našel i na pravé straně. Původně jsem si myslel, že to je plech co tam někdo vyřízl a nový nabodoval, ale ono prd. I na pohmat to právě bylo celkem tvrdé. Na té pravé straně jsem to právě zkusil odloupnout nehnet a hned se to kroutilo.



Hele není to skrytá vada? Auto z lepící pásky ve smlouvě nemám 3 3 3



No co už. Levou stranu jsem obrousil trochu od koroze, nanesl kýbl tmelu a trochu zbrousil vrtačkou s drátěným nástavcem a jen trochu flexou s brusným kotoučem. Flexou se to nedalo moc velké otáčky, ale tou vrtačkou to trochu šlo. Pomalejší otáčky a hezky pomalu. Jasně není to dokonalé a poznáš to, ale co. Jen když jsou zavřené dveře tak v jednom místě jsem dal málo tmelu a je to trochu propadlé. Zase předpoklad sloužení auta je zhruba 2-3 roky pak se buď posere něco drahého a nebo už to nebude rentabilní. Stačí aby umřelo turbo a auto jde pryč. Ne že bych to chtěl přivolávat.

No a druhá varianta je, že auto bude sloužit do poloviny příštího roku kdy bude konec polopřevodu a auto vzhledem k ceně přihlášení nebudu určitě dohlašovat.



- 3000kč by měla být ekodaň i když nemám kat, ale v TP je emisní norma EHS/ES 94/12 což by měli být ty tři litry

- 800kč přihlášení

- 300 evidenčka

jsme na 4100kč tedy polovině kupní ceny auta, které bylo a je tak nějak popelnicí, vrakem.
11:13:28
30.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: jo to jsem tenkrát u moji udělal taky, že jsem zkoušel těch pár nepatrných puchýřků obrousit a vznikla z toho výměna obou blatníků :-D
10:30:17
30.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
Jsem dneska udělal něco co jsem neměl dělat 3

Řekl jsem si, že odstraním tu povrchovou korozi na levém zadním lemu 3 3 3

Kardinální blbost. Kromě toho, že jsem zjistil že to už někdo spravoval (lepící páska a barva) tak jsem se probrousil málem skrz. Raději jsem skončil dřív než jsem byl totálně skrz v délce několika centimetrů. Brousil jsem vrtačkou s drátěným kartáčem takže žádné vysoké otáčky jako s flexou.

No trochu jsem zbrousil co bylo možno a protože auto nebude mít takovou životnost ani není ochota do něj investovat tisíce za klempíře tak jsem se držel původního záměru. Co bylo možno jsem decentně zbrousil a začal dávat jakýsi tmel. Jen ještě se naučit odhadovat množství tvrdidla. Po půl hodině to ještě nebylo úplně tvrdé takže jsem si hodil pauzu.



Měl bych najít nějaký šmirgl papír abych to trochu zbrousil a mohl zkusit stříknout barvou ve spreji.
21:51:02
29.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Jo to odvzdušnění je super. Já se teda k jámě nedostanu, ale přes známého mám v Brně přístup na rampu takže aspoň tak. Stejně ji budu už muset využít abych konečně vyměnil prasklé brzdové lanko.
21:45:41
29.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: já mám lepší metodu. Už dvakrát jsem to uříz a furt je to krátký :-) ono ty brzdy na xantě jsou udělaný strašně jednoduše... Btw odvzdušnění v jednom je geniální věc... Auto nastartovat, najet na jámu, šprajcnout brzdovej pedál (auto neustále nastartované) a tradá povolit nejdřív předek pak zadek a máš hotovo bez šlapaní jak blbeček :-)
21:44:16
29.04.2014
J.T.
Má někdo zkušenost s 1,6HDI?? přez odvětrání kliky mi prolíná olej do sání. PS: není toto náhodou na odlučování oleje aby něel do sacího traktu??Popř zda to jde nějak rozebrat a vyčisti. Díky
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od J.T. vložen 29.04.2014 21:44:16
20:37:17
29.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Uff dík. Jsem se lekl hlavně toho předku jak je to umístěné. Po oplovském bubnokoutouči se totiž už ničemu nedivím. Díky. Ono než budu kupovat nové kotouče tak to stejně několikrát poměřím (ve stylu dvakrát měř, jednou řež).
20:34:18
29.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: co vím tak na předek jsou minimálně 3 typy kotoučů... Nejmenší, který jsem měl i já (1.8 16v) pak střední (např 2.0 16v) a největší (3.0 v6, hdi)... Já dal komplet předek z 2.0 16v... A kotouč je ve předu normálně převlečenej jako na zadku... Btw kdyžtak vzadu rovnou zkontroluj rovinost brzdičů a eventuálně prohoď levej za pravej a před tím natři nějakou barvou dosedací plochy brzdičů na ramenou.... A na zadek by měli být jen dva typy kotoučů a brzdičů a to sice krátká vs dlouhá...
15:24:23
29.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Hele chtěl bych se zeptat z knihy Jak na to ani z článku na xantiaclubu nejsem moc moudrý, ale zajímám se o brzdy.

Zadní brzdy jsou mi jasné si myslím. Klasika kotouč nasazený zepředu a k tomu brzdič jak snad ze 120tky. Podle návodu a obrázků ok.

Předek si už tak jistej nejsem. Z obrázků z knihy ani z članku (a že je na obrázky hodně skoupý) jsem moc nepochopil jak je to uděláno. Co kotouč? V knize píší něco o tom, že není zepředu nasazen. Pochopím sundat lanovody ručky, sundat brzdič i s držákem a u normálních aut pak povolím jen šroubek/dva a sundám kotouč. Zde ne?

V knize navíc píší jen o dvou druzích kotoučů (pro předek). Pro všechny modely kromě 16V a pro model 16V což se mi moc nezdá.



Nemontoval jsi se už v brzdách? Furt o tom přemýšlím
19:16:47
20.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
Myslím, že ji budou slušet :-)
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Bagrr- máma mele Emu vložen 20.04.2014 19:16:47
14:14:06
19.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Ok. Díky za tip zkusím to prověřit.
14:05:22
19.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: což o to, může to tlačit poměrně dost, když už by hůř těsnili kroužky... A ono celkově je tohle zrovna řešeny dost na pikaču když nálevka je zároveň odvzdušnění kliky i vršku a měrka... A ještě u turba je tam poměrně velkej podtlak na odvzdušnění, takže to může i tahat olej nahoru... Nedivil bych se kdyby tudy olej utíkal...
13:48:21
19.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Ono je to všechno všude mastné. Něco jsem zkusil místama trochu otřít hadrou, ale víš jak. Wapka by na to byla nejlepší. Myslíš tedy tou nalívací trubkou, že by to mohlo být? A to dokáže ten motor tak vyhazovat olej aby to případně tou trubkou (možná děravou) lezlo ven? Olej jsem sice dolíval nedávno, ale až po rozsvícení kontrolky a poblité to je všude furt. Taková olejnička.

Já moc na motory nejsem a moje znalosti o nich se omezují na základní školu a fyziku s učitelkou co pamatovala Hitlera jako děcko (sání, zapálení, výbuch, výfuk) a obrázky z knih typu Jak na to. Zase i na škodovce jsem si dokázal seřídit ventily a udělat drobné věci takže mě prosím nezahazuj 1
13:35:12
19.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: dík. K tý mastontě, nejni někde netěsná ta hadice, co skrz ní jde měrka oleje a zároveň funguje jako nálevka a odvzdušnění klikovky?
13:28:46
19.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Tak ať slouží. Cena slušná hlavně aby nekopali.



Nenašel by se tu někdo kdo by poradil s motorem 1,9TD? Měnil jsem dnes těsnění pod víkem ventilů bylo hodně staré, tvrdé a evidentně netěsnilo, protože to bylo potečené. Řeším mírné úniky provozních kapalin (olej). Zůstávají pode mnou loužičky jako kdyby auto trpělo inkontinencí. Když jsem měnil to těsnění a koukal na motor tak zepředu je vidět nějak moc mastnoty (zepředu jako od chladičů). Prvně jsem si myslel, že netěsní vana, ale tohle je nad úrovní vany moc potečené. Zhruba pod startérem. Kdyby to bylo palivo nebo LHM tak to bude víc na bok, ale v tomhle místě nevím.

Netuším kudy tudy by to mohlo téct, ale nemám odvahu něco nějak moc naslepo odmontovávat.
11:59:08
19.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
Tak a jsou doma... Za nádhernou cenu 1975,- 7j-17 et11... Jsem spokojenej.. Jen nalakovat a jsou super...
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od Bagrr- máma mele Emu vložen 19.04.2014 11:59:08
22:40:21
13.04.2014
spartra
že sem vlezu, nevíte jaký je přesný nastavení dorazovejch šroubů pro termoventil na čerpadle bosch
15:06:50
13.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: jak říkám, posrat se tam ve svý podstatě nedá nic vyjma toho obalu...
15:04:13
13.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: No jako nerad bych tam něco dalšího posral.
15:00:29
13.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: ono jako složitý to nejni, když ti je jedno že zemře ten plastovej obal pístnice...
14:49:20
13.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Tys měl řízení venku ne? Našel jsem obrázek, ale podle něj by to nemělo být složité a těžké, ale přijde mi to podezřelé.
zvětšit Citroen a Peugeot (PSA) - obrázek od ZdeněkH - zrušená registrace vložen 13.04.2014 14:49:20
13:56:12
13.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: no jde skrz ní šroub co drží pístnici serva... Ta sama o sobě je zabalená do nějakýho plastovýho bazmeku... Jsem rád, že mám manžety v pohodě...
13:13:16
13.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Pravá u spolujezdce je na hadry. Raději jsem nezkoumal co kde a kudy vede. Je to složité na výměnu? Jsem si myslel, že to půjde lehce a celkem normálně jak fáčka a feldy.
upraveno 1x, naposled 13.04.2014 13:36:20
13:03:32
13.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: ty vole, ty jsi taky koumák :-D když už nouzově geometrii, tak alespoň na metr :-D btw pravá, tzn ta co skrz ní jde uchycení serva? Tak to je taky na picu práce...
12:52:51
13.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: No a už jsem to fikl. Seru na počasí (sakra neměl bych tak sledovat South park). Sice poprchalo, ale natáhl jsem si prodlužovačku a šup s flexou ven a říznul jsem to. Nějaké tvrdé to ale bylo. Ubylo nějak moc kotouče, ale to hlavní je to vyměněné. A dokonce bych řekl, že na levé straně byla kost měněna, ale na pravé straně snad ještě původní. Vůle nahoře i dole a podle provedení (vzhledu) to tipuju fakt na starší model možná i původní z fabriky.



Když jsem ale u pravého kola řezal tu kost tak jsem se díval na rameno a čep a jen tak přemýšlel jestli by fakt nebylo lepší hodit to do servisu kde by rovnou potom udělali geometrii.



Jo a zjistil jsem krásnou věc (sakrafix to jsem si jí nemohl všimnout dřív?). Na pravé straně je manžeta řízení na hadry. Levá je ok, ale pravá na kousky. Odtud asi další druh úniku provozních kapalin. Asi jak pojedu na rampu pro výměnu brzdového lanka zkusím podotahovat šrouby držící vanu. Je tam nějak moc mokro. Jo vím, že mi teče/prosakuje olej z pod víka ventílů, ale tohle je na vaně tedy podle mě pod moc divným úhlem aby to tam steklo.
upraveno 1x, naposled 13.04.2014 13:36:01
11:47:47
13.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: já ti to říkal :-D btw já mám sbíhavost asi 8cm :-D
10:00:23
13.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
Hmm tak pravá kost bude muset jít ven bagrrovou metodou tedy flexou. Když už jsem si myslel, že ji mám a že to půjde povolit tak jsem zjistil, že přes matici otáčím rovnou čepem. Naštěstí pod barákem byl zrovna příhodný flek 1 ale začalo pršet tak zase nic. No aspoň můžu někde najít flexu a řezací kotouč.

Levé kolo včera po výměně čepu řízení hvízdalo jak bylo špatně natočené tak, že to dnes spravím. Spravil jsem to tak, že pravé už od pohledu je rovně a levé zatáčí doleva 3 Seru na to jdu domů.
20:51:01
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: doufám že blízké budoucnosti (dávám bolševikovi rok, maximálně dva :-D)
20:43:40
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: takže hudba vzdálené budoucnosti 4 3
20:38:29
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tak tak, strýček PaM se mi postará o těch 6 velkejch kulek, 4 malý kulky na hydrokorektorech, seřízení výšky a tak prostě komplet projít hydru... A kdy, to je otázka, kdy auto vyjede z garáže a dojede si pro technickou :-D
upraveno 1x, naposled 12.04.2014 20:40:32
20:23:44
12.04.2014
ZdeněkH - zrušená registrace
-> Bagrr- máma mele Emu: Trošku málo no, ale ono je to celkem furt proto mě i netrápí geometrie protože ty gumy jsou už dost ojeté. Nejhorší je, že předchozí majitel měl únik LHM no a ta mu pocákala i gumy a podle mě je narušila tak, že vzduch utíká. A víš jak vyřešil špinavé gumy od LHM a její únik? Gumy přehodil za zadní a LHM prostě pravidelně doléval 3

Máš sice sbíhavost, ale kolik taky najezdíš. A na kdy plánuješ výlet za strejdou PAMem? Strýček se ti postará o kuličky že 1 Já ani nevím jestli k němu ještě s tímhle autem pojedu s předpokládanou životností. Pokud budou koule prázdné tak spíš koupím nové. Ale říkám uvidí se jak vše dlouho vydrží.

Já zatím geometrii nechám až fakt po výměně ramen. Nic jiného tam dělat neplánuju, ale asi zítra ještě vlezu pod auto a trochu to kolo pošteluju. Vždy při zatáčení doleva mi začalo levé kolo hvízdat jako kdybych zatáčky projížděl smykem
18:51:05
12.04.2014
Bagrr- máma mele Emu
-> ZdeněkH: tak to je sakra málo :-D já geometrii budu řešit až naposled... Mám sbíhavost jako kráva :-D teď ji seřídím na metr a až bude po návštěvě pana doktora PaMa nechám ji udělat na laseru :-) nemá smysl ji dělat dvakrát laserem :-)
Extreme Tyres