-> Bukaj 10.04.23 17:37:14: No však tam nie je ani čo riešiť, užívateľ auta nemôže za to, že výrobca tam dal 5-miestne počítadlo. A navyše keď "pamäť km" je priamo v budíku. Pokazí sa, vymeníš za druhý kus a už to nesedí.
Zmysel sa tým zaoberať má len u novodobých áut s pamäťou km v RJ.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tachometer - alternatíva
-> Jozka 10.04.23 16:29:09: Já mám posledních cca 6 let na 130LPG sestupnou tendenci a taky se nad tím nikdo nepozastavuje. Myslím, že na STK je jim to fuk, pokud tachometr funguje a počítadlo počítá, tak nemůžou nic říct. Aspoň u škodovky nebo obecně starších aut...
-> Bukaj 10.04.23 15:47:54: to vím, to se dělá už dlouho, mě to zaujalo v tom COLově příspěvku, jako by tam bylo něco novyho.
Je zajímavy, že jsem dnes projel tohle tém a pak se mi na YT ukáže tohle
Je zajímavy, že jsem dnes projel tohle tém a pak se mi na YT ukáže tohle

-> Bukaj: Protože přece problémy se stáčením..
Aneb kdo chce psa bít..
Ale posledně jsem udělal po asi třech STK s nefunkčním počítadlem skok o víc jak 27 tisíc km a nikdo nad tím ani nezdvihl obočí - asi že to byl skok směrem vpřed.

Ale posledně jsem udělal po asi třech STK s nefunkčním počítadlem skok o víc jak 27 tisíc km a nikdo nad tím ani nezdvihl obočí - asi že to byl skok směrem vpřed.
-> Klubko_ 10.04.23 15:05:11: Tak od jisté doby se fotí tachometr a stav počitadla je kdovíproč důležitý údaj... 

-> minno 10.04.23 14:17:45: Přesně takhle jsem to měl udělané kdysi na rodinné 120L (jen tedy v Lkové palubce) 

-> COL 08.04.23 20:59:58: co je za elevaci buzerace ohledně tachometru?
-> Milan 136: Tak nejako



-> minno 10.04.23 14:26:45: Takže příští přestavba bude climatronic bez kohoutku, jen klapky 

-> darklord: Mám. Tie z roku 2007
Na ktorých nič nevidno. môžem nafotiť dnes večer.

Ad. bubny vzadu. Áno, bubny na škodovke sú neriešiteľné a neopraviteľné zlo. Rovnako ako kyvka, karburátor, tachometer, ventil kúrenia...
Keď to tak píšem, ešte mi ostáva ten ventil 


-> minno: mas aj foto ako to vypada v noci? presne toto ma napadlo urobit
-> Bukaj 09.04.23 22:35:19: Myslel jsem ten štítek na skle uprostřed budíku před středovým kolečkem ručičky - nebo to je stín?-> minno 07.04.23 22:34:07:
A škodováckou ručku bych (bez osazení) nalepil na ten středový kotouček ručičky toho nového budíku - to by mohlo jít, ne? Předpokládám, že elektronický budík nebude tak háklivý na váhu ručičky, jako ten mechanický s vratnou pružinkou...
...jinak co se týče úprav škodovky, tak na mých vozech jich taky pár zachovávám a docela vážně uvažuju o kotoučových brzdách na zadek - kopající bubny s doprovodným zvukem, připomínajícím lodní sirénu, už mne nebaví, po výměně za nové či původní stočené začnou za pár desítek tisíc km kopat zase... Pravda, někdy se to sejde tak, žeze začátku kopou a po čase si sednou, ale ten stav pak není trvalý...
To je len osvetlený stred ručičky, nič iné. Áno, ručičku by šlo upraviť aj tak, ako píšeš. Ale ja som to tak robiť nechcel.
Kotúče dozadu určite odporúčam :)
A škodováckou ručku bych (bez osazení) nalepil na ten středový kotouček ručičky toho nového budíku - to by mohlo jít, ne? Předpokládám, že elektronický budík nebude tak háklivý na váhu ručičky, jako ten mechanický s vratnou pružinkou...
...jinak co se týče úprav škodovky, tak na mých vozech jich taky pár zachovávám a docela vážně uvažuju o kotoučových brzdách na zadek - kopající bubny s doprovodným zvukem, připomínajícím lodní sirénu, už mne nebaví, po výměně za nové či původní stočené začnou za pár desítek tisíc km kopat zase... Pravda, někdy se to sejde tak, žeze začátku kopou a po čase si sednou, ale ten stav pak není trvalý...

Kotúče dozadu určite odporúčam :)
-> Robert 106 09.04.23 21:00:18: V podstate tam ani nie je čo do návodu dávať, je to len takto LED pod prepínačmi. V zloženom stave je to schované pod tým vrchným plastom. Rovnako to mám pod spínačom svetiel.
-> Bukaj 09.04.23 22:35:19: Po pár desítkách tisíc km?! Já bych to viděl na pár desítek zabrzdeni :) A spíš mi to připomíná zvuk brzdiciho vlaku :)
-> Bukaj: skor ocakavam ze sa mi to tu postreta kedze som nechal vyrabat viac v roznych modifikaciach, teda naboje.
-> darklord 09.04.23 23:10:24: Neříkej, že se toho budeš zbavovat... 

-> darklord: To znie zaujímavo.
-> Bukaj 09.04.23 22:35:19: ak chces kotuce na zadok, dockaj casu, mal by som mat v blizkom casovom horizonte navyse nejake diely na tuto upravu
-> minno 09.04.23 10:21:46: Aha, ta dirka, zalepená tavným lepidlem mi přišla jako nějaký servisní (štelovací?) otvor toho digi tachometru...
Myslel jsem ten štítek na skle uprostřed budíku před středovým kolečkem ručičky - nebo to je stín?-> minno 07.04.23 22:34:07:
A škodováckou ručku bych (bez osazení) nalepil na ten středový kotouček ručičky toho nového budíku - to by mohlo jít, ne? Předpokládám, že elektronický budík nebude tak háklivý na váhu ručičky, jako ten mechanický s vratnou pružinkou...
...jinak co se týče úprav škodovky, tak na mých vozech jich taky pár zachovávám a docela vážně uvažuju o kotoučových brzdách na zadek - kopající bubny s doprovodným zvukem, připomínajícím lodní sirénu, už mne nebaví, po výměně za nové či původní stočené začnou za pár desítek tisíc km kopat zase... Pravda, někdy se to sejde tak, žeze začátku kopou a po čase si sednou, ale ten stav pak není trvalý...

Myslel jsem ten štítek na skle uprostřed budíku před středovým kolečkem ručičky - nebo to je stín?-> minno 07.04.23 22:34:07:
A škodováckou ručku bych (bez osazení) nalepil na ten středový kotouček ručičky toho nového budíku - to by mohlo jít, ne? Předpokládám, že elektronický budík nebude tak háklivý na váhu ručičky, jako ten mechanický s vratnou pružinkou...
...jinak co se týče úprav škodovky, tak na mých vozech jich taky pár zachovávám a docela vážně uvažuju o kotoučových brzdách na zadek - kopající bubny s doprovodným zvukem, připomínajícím lodní sirénu, už mne nebaví, po výměně za nové či původní stočené začnou za pár desítek tisíc km kopat zase... Pravda, někdy se to sejde tak, žeze začátku kopou a po čase si sednou, ale ten stav pak není trvalý...

-> minno: Udělej ještě článeček o těch knoflíkách prosím.
Mě se to moc líbí, jako inspiraci pro ostatní nešťastlivce co knoflíky v noci hledají jako já.
Mě se to moc líbí, jako inspiraci pro ostatní nešťastlivce co knoflíky v noci hledají jako já.
-> minno: pěkně jsi ten cifernik upravil, ale ty děravé sklíčka bych ještě pořešil teda:) potom by to bylo dokonalé...
-> Bukaj: Zachovať škodovácke rozloženie ciferníku nejde, pretože ten rozsah v uhloch vychádza inak. Takze toto je také maximum, čo s tým šlo urobiť.
No a to ostatné, ja to mám ako hobby a pokusné auto, nie som na ňom "pracovne závislý". To je ten rozdiel. Budúcnosť neriešim. A ak by došlo k najhoršiemu, tak proste končím (to u mňa platí už roky a akosi stále idem ďalej...). A na tom aute je už toľko úprav, že jeden budík to nespasí. A vždy je nejaká cesta, čo ďalej...
Inak asi budem ešte robiť ten silnejší držiak snímača, aby to bolo polohovo stabilnejšie. A nevidím v tom problém.
No a to ostatné, ja to mám ako hobby a pokusné auto, nie som na ňom "pracovne závislý". To je ten rozdiel. Budúcnosť neriešim. A ak by došlo k najhoršiemu, tak proste končím (to u mňa platí už roky a akosi stále idem ďalej...). A na tom aute je už toľko úprav, že jeden budík to nespasí. A vždy je nejaká cesta, čo ďalej...
Inak asi budem ešte robiť ten silnejší držiak snímača, aby to bolo polohovo stabilnejšie. A nevidím v tom problém.
-> Bukaj: Sklíčko som tam dal škodovácke "matné" z tachometra. Preto je tam tá dierka (zalepená tavným lepidlom). Rovnako to mám na otáčkomeri (dostal sa ku mne bez sklíčka). Sklíčka z otáčkomerov bez dierky skrátka nemám skladom
Britské bolo lesklé.
Ale opticky ma to tam neuráža.
Ručička tam bola s čierným stredom a bez "chvostíka" (ocásku). Ten som tam dorobil a zafarbil na bielo, aby sa to čo najviac podobalo. Škodovácku ručičku tam nejde dať.

Ale opticky ma to tam neuráža.
Ručička tam bola s čierným stredom a bez "chvostíka" (ocásku). Ten som tam dorobil a zafarbil na bielo, aby sa to čo najviac podobalo. Škodovácku ručičku tam nejde dať.
Už som ten ciferník upravil a hotovo, viac už neriešim. Aj toto je už luxus.
-> minno 07.04.23 22:34:07: To kolečko uprostřed toho sklíčka je tam vyleptané? Trochu mi to tam designově nesedí, spolu s jiným tvarem ručičky budíku.
-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 08.04.23 07:29:35: Vidíš, mne tam zrovna ten červenej knoflík strašně dráždí, když ty ostatní jsou tak pěkně šedé - sto lidí, sto chutí...
-> minno 07.04.23 22:27:58: Zjevně původní řešení podsvícení toho tišťáku a univerzální "kastlík" budíku zachovali i když už přešli na LED podsvit - zajímalo by mne, zda je na těch ploškách pro patici zachované napájení...
-> minno 08.04.23 20:38:14: Zkusil bych zachovat rozložení ciferníku dle origo AZNP a do nastavení počtu impulzů na kilometr bych započítal "rumunskou konstantu", aby ručička ukazovala reálnou rychlost. To by snad šlo, ne? Tedy samozřejmě s nutností přesazení ručičky "na nulu" ciferníku...

-> su.tech – nezodpovědný hajzlík 08.04.23 07:29:35: Vidíš, mne tam zrovna ten červenej knoflík strašně dráždí, když ty ostatní jsou tak pěkně šedé - sto lidí, sto chutí...

-> minno 07.04.23 22:27:58: Zjevně původní řešení podsvícení toho tišťáku a univerzální "kastlík" budíku zachovali i když už přešli na LED podsvit - zajímalo by mne, zda je na těch ploškách pro patici zachované napájení...

-> minno 08.04.23 20:38:14: Zkusil bych zachovat rozložení ciferníku dle origo AZNP a do nastavení počtu impulzů na kilometr bych započítal "rumunskou konstantu", aby ručička ukazovala reálnou rychlost. To by snad šlo, ne? Tedy samozřejmě s nutností přesazení ručičky "na nulu" ciferníku...
-> minno: Paráda a luxus, ty Tvé počiny
Škoda, že nežiju v tak ideálním světě, jako Ty, kde se jednou věc udělá a už je hotová
Já už přemýšlím nad tím, co kde bude v budoucnu problém a od v minulosti realizovaných nesériových řešení na škodovkách se postupně vracím k originálu, který sice není dokonalý, ale jednak na na něj nemusím shánět díly a druhak už vím, co, kde a jak...
Takže raději jednou za 150 tisíc kilometrů rozeberu budík a vyměním žárovku, jeden ciferník denního počitadla s kouslou volnoběžkou a spolu s ním ožvýkaná kolečka pohonu, než abych objednával a přestavoval britský budík, až mi třeba za 200 tisíc odejde nebo za 10 tisíc někde v terénu urvu čidlo (toho se celkem bojím - 1 mm není moc a - aspoň v mém reálném světě - ty tripoidy mají v převodovce radiální vůli, nehledě na to, že když jezdím po štěrkových cestách, tak stačí malinký kamínek mezi tripoid a čidlo...
).
Ale fandím Ti, ať Ti ta verva vydrží a doufám, že se mi někdy poštěstí se svézt Tvým Šedivkom...

Škoda, že nežiju v tak ideálním světě, jako Ty, kde se jednou věc udělá a už je hotová

Já už přemýšlím nad tím, co kde bude v budoucnu problém a od v minulosti realizovaných nesériových řešení na škodovkách se postupně vracím k originálu, který sice není dokonalý, ale jednak na na něj nemusím shánět díly a druhak už vím, co, kde a jak...

Takže raději jednou za 150 tisíc kilometrů rozeberu budík a vyměním žárovku, jeden ciferník denního počitadla s kouslou volnoběžkou a spolu s ním ožvýkaná kolečka pohonu, než abych objednával a přestavoval britský budík, až mi třeba za 200 tisíc odejde nebo za 10 tisíc někde v terénu urvu čidlo (toho se celkem bojím - 1 mm není moc a - aspoň v mém reálném světě - ty tripoidy mají v převodovce radiální vůli, nehledě na to, že když jezdím po štěrkových cestách, tak stačí malinký kamínek mezi tripoid a čidlo...

Ale fandím Ti, ať Ti ta verva vydrží a doufám, že se mi někdy poštěstí se svézt Tvým Šedivkom...

I tak by to trvalo dlouho a kdo ví, kolik to umí maximalku. Asi nebude chtít dělat 1500 hodin virtuální jízdy 200km/h, aby to najel. Ale třeba by to šlo nějak hacknout ;)
-> minno: jak nejde? Generator pulsu a chvilku nechat...
-> COL 08.04.23 20:59:58: Nestraš toľko s tou legislatívou, sú to 40 ročné vergle.
-> Milan 136 08.04.23 21:15:30: Len obyč. samolepka.
-> jans 08.04.23 21:27:28: Total km tam nastaviť nejde.
-> Robert 106 08.04.23 22:35:58: Myslíš tie klasické prepínače palubky (cyklovač, vetrák, hmlovka, výstražné?) Samozrejme, že ich mám podsvietené. Už 16 rokov, čo tam tú palubku mám
-> Milan 136 08.04.23 21:15:30: Len obyč. samolepka.
-> jans 08.04.23 21:27:28: Total km tam nastaviť nejde.
-> Robert 106 08.04.23 22:35:58: Myslíš tie klasické prepínače palubky (cyklovač, vetrák, hmlovka, výstražné?) Samozrejme, že ich mám podsvietené. Už 16 rokov, čo tam tú palubku mám

-> Robert 106: takych nas je co by sme to chceli podsvietit
ja som sa k tomu napriklad za 10 rokov vobec nedostal skrz vsetky ostatne problemy zadohrabu 


Ta palubka je úžasná a nejvíc se mi líbí ty knoflíky, nedivil bych se kdyby svítily.
Já je taky chci alespoň podsvítit zezadu ledkou, protože je v noci hledám.
Já je taky chci alespoň podsvítit zezadu ledkou, protože je v noci hledám.
-> jans 08.04.23 21:27:28: To mě taky napadlo. Ale to by se pak nemuselo líbit na STK.
-> minno: Jen otazecka, nechtel jsi tam nastavit rovnou realny pocet ujetych km (neco kolem tech 300 000, jak jsi dole psal)?
-> minno 08.04.23 20:47:01: Jakou technologií vyrábíš ten ciferník?
Ja měl rozmyslenej tachometr tak, že to používalo normálně ten hranatej stitek a minidisplejiky šly akorát do těch vyseku na čísla , co jsou v tom štítku. Ovšem s nedávnou elevací státní buzerace ohledně tachometru, jsem to odložil na neurčito.
Když už se v tom chceš dál vrtat, tak bych udělal klasický rozsah 0-180 do původních pracovních úhlů. A pak bych dal inverzní displej, tmavé pozadí a bílé písmo. :)
-> Syny: Možno sa s tým ešte pohrám :)
-> Dušan:
Presne na teba som pomyslel.
-> Dušan:


-> Milan 136: Origo sú ručičky rýchlomer a otáčkomer v kľudovej polohe narovnako. U tohto rýchlomeru je ručička o niečo nižšie voči otáčkomeru. A keď to upravím, tak bude o niečo vyššie :)) Šlo by ešte celú stupnicu trochu pootočiť, ale to asi nechcem.
-> minno: za mě je těch 240 akorát 

-> minno 08.04.23 20:38:14: Určitě lepší to 0-200 :) A osobně bych tam ještě červeně zvýraznil čárku na 30, 50, 90 a 130 km/h :) V autě mám takhle zvýrazněno 30 a 50, ale klidně bych udělal ještě i ty další dvě rychlosti :)
-> minno 08.04.23 20:38:14: Rozhodně lepší. I ta nulová poloha bude lepší. To bude cca jako na tom otáčkoměru, ne?
To mě tam po pravdě trochu praštilo do očí
To mě tam po pravdě trochu praštilo do očí

Ešte ma napadlo upraviť trochu ciferník. Od výroby je tam pre škodovku "sériovku" zbytočne moc široký rozsah 0-240 kmh.
Aby sa to podobalo ešte viac origu, rozsahom a aj polohou ručičky za jazdy (optický klam) vymyslel som toto:
- zrušiť prvých a posledných "20" na ciferníku, tým skrátim rozsah na 0-200
- číslovanie stupnice posunúť o 20 doprava a teda aj presadiť ručičku o 20.
Čo vy na to? Podľa mňa by to bolo lepšie. Takto:
Aby sa to podobalo ešte viac origu, rozsahom a aj polohou ručičky za jazdy (optický klam) vymyslel som toto:
- zrušiť prvých a posledných "20" na ciferníku, tým skrátim rozsah na 0-200
- číslovanie stupnice posunúť o 20 doprava a teda aj presadiť ručičku o 20.
Čo vy na to? Podľa mňa by to bolo lepšie. Takto:
-> minno: Líbí se mi, jak jsi to vyřešil. Ať už vzhledově nebo funkčně. Taková blbost a kolik to dalo práce.
Pekna praca. Celkom inspirujuce.

-> COL: Anglicko no, všetko naopak
