výběr autobaterie

prohledat
602 příspěvků (zobrazeno 351 až 400) od 04.02.2015 do 10.03.2024, založil/a petřík
řadit dle data
18:34:07
31.12.2018
StepaNoFUN
-> suri: Já vím, že je to Exide a i jsem to psal.... Ale je to jejich základní řada a 2x po 2 letech v OCT šla do kytek... :-/
18:33:53
31.12.2018
suri
-> SO545: ja predávam len ECO a nič sa mi nevrátilo , už nejaký ten rok teda ... originály len AGM a pod. sračky
18:32:41
31.12.2018
SO545
-> suri 31.12.18 18:31:10: tak to mas stastie...u nas to jeden cas bol dost problem...skladnik uz to ani neponuka..
18:31:10
31.12.2018
suri
-> StepaNoFUN: však škoda economy je exide , ja ju mám vo felicii 5 rokov a funguje stále , aj teraz auto dva mesiace stálo len na dvore rozobraté a chytilo ako nič ... predtým stálo rok čo jej tiež neprospelo ... pred dvomi rokmi tu bolo -24 do rána a štartoval som všetko a všetkých
18:18:46
31.12.2018
SO545
-> StepaNoFUN 31.12.18 17:58:18: ked pocujem u VW alebo Skoda slovko Economy roluju sa mi ponozky...
17:58:18
31.12.2018
StepaNoFUN
Exide Škoda Economy, 2x po 2 letech v pr... Je fakt, že ji občas trénuju bufíkem, ale zase ji dávám pravidelně dobíjet. A taky je fakt že ta první co v octávce vykazovala problém pak ještě skoro 2 roky jezdila ve formanu, kde ten proud není potřeba tak velkej...

Příště jedině Exide Premium. ;-) V práci vyzkoušený jako nejodolnější.
14:03:34
31.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Ve volvu mam taky exide 3 roky, tak zatim nemuzu soudit...
11:59:05
31.12.2018
Jirik_Tuňák1983
-> SO545 31.12.18 10:18:05: To je určitě pravda, ale snad bude za něco stát jednou i ta nová.
11:35:52
31.12.2018
kraska98
Já mám ve škodovce 7-8let starou Exide 44Ah a zatím taky točí suprově, navíc když auto převažně stojí než jezdí...
11:11:45
31.12.2018
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: já mám modrou vartu ve škodovce od prosince 2009 a zatim funguje.... a to jsem jí nabijel jen jednou před 4 rokama, naposled jsem s ní vyjel minulý týden asi po měsíci, start už nebyl nějak zázračnej ale jak se probudila a trochu dobila při jízdě, tak už točila zase jak nová....



kdežto do passata jsem v únoru 2015, vzhledem k dobré zkušenosti s tou ve škodovce, kupoval novou vartu 74Ah a momentálně už má trochu problem s nafťákem....



A teď to podstatný, na podzim 2017 nám u služební mrdky Fiat Doblo klekla baterka, odešel článek a měla 10V, ale byla to právě modrá Varta stará dva roky, tak jsem si řikal že asi vadný kus, jel jsem tedy do shopu kde jsem všechny tyhle baterky kupoval a řikám že chci Vartu a prodavač se mě ptal jestli ji opravdu chci.... že Varta právě před asi 2-3 rokama změnila technologii výroby a místo desek odlitých z olova dávají vysekávané z plátu a že maj na ty baterky spoustu reklamací už v záruční době..... tak jsem si na jeho radu vzal Exide se stejnými parametry a dokonce levnejší.... s tou zatim žádný problem neni. Takže Vartu už raději nebrat.



Co k nám jezdí svoz na olověné baterie z Kovohutí, tak v těch vanách z výkupen a zpětnýho odběru je spouta bateriích varta i novějho data 2015/2016... hned jsem na ně koukal, že to jsou zánovní baterie, tak jsem je přebehl voltmetrem a většina jich byla polomrtvá.
10:41:05
31.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Ve skodovce mam Vartu blue dynamic, vapnikovou a ta pamatuje rok 2010. Celej zivot snasi utrapy. Kolikrat byla vybita na 11,8 voltu a auto se muselo startovat pres kabely v zime (kdyz auto dyl stalo). Driv teda byla ve sluzebni felde. Dneska uz ma dle zatezaku jen polovicni kapacitu, ale na skodovku to staci :-)
10:18:05
31.12.2018
SO545
-> Jirik_Tuňák1983 30.12.18 17:44:38: to nieje ani tak znackou ale ze to je do prvovyroby4



kolega mal v passate r.v 2003 Tdi do minuleho roka povodnu baterku.

Parkoval pod bytovkou a jeho trasa do prace bola vzdy drasticky kratka.



Ja som tiez neodolal a kupil cez Vwnahr.diely baterku a dala ledva 4roky...

Povodna zakukala pri buracke...

Potom som vzal cez elit ani neviem ci vartu alebo bosch ci co za ancijas...

Tvrdili ze s touto problem nemaju... a fungovala 6rokov



Teraz mam uz 2roky nieco obdobne a neriesim...Je to spotrebka a mam ine veci na praci ako maznat bateriu v aute. Dobijane a kabelaz mam OK a to je dnes zaklad.
22:50:57
30.12.2018
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jasný no.. já dal dobitou baterku na 12hodin na ten defibrilátor, pak sem k tomu hodil 500mA udržovačku a za 24 hodin jsem vylezlej o 0,3V

takže to nechám tejden a uvidime...
18:47:19
30.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tomaso435: Nevim, napětí se dostalo na 12,74 a už to nelezlo vejš, tak sem ji chvíli nechal vybíjet a pustil to znova... Mělo by se to dělat asi 3x a trvá to 3-7 dní prej. Ale říkám, nemám to vyzkoušený.
17:45:39
30.12.2018
Tomaso435
-> Jirik_Tuňák1983: bear power za 890,- ve favoritu od roku 2008 taky stále funkční. 3
17:44:38
30.12.2018
Jirik_Tuňák1983
Ťuky ťuk. Karkule Magnetti Marelli furt originál. Je na ní 2009. Poslední dva roky ji začátkem zimy hodím na nabíječku, protože jezdí na mateřské méně a spíše krátké trasy.

Až přijde její čas, tak ji koupím znovu, přestože je všechno možné, jen ne levná.
17:34:21
30.12.2018
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jak dlouho to bude defragmentovat tu baterku ? :-D já jen že ve fabii je taková polo ko, tak tu bych zkusil nějak do jara zprovoznit
22:03:36
29.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz: No co jsem četl, tak buď je to tahle na 50 Hz a nebo na 1 kHz no :-) Ale jakt to funguje, to nevim...
21:54:50
29.12.2018
Tomaso435
Tohle je ono
zvětšit výběr autobaterie - obrázek od Tomaso435 vložen 29.12.2018 21:54:50
21:51:15
29.12.2018
dragon_cb_cz
-> Tomaso435 29.12.18 11:25:10: Co jsem pochopil, tak naopak je dost žádoucí to při tom dobíjet...



-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jako že jen 50Hz? To je dost málo, ne? Co jsem tak studoval, tak ty ozkoušený zapojení se pohybujou někde 1-4kHz.
21:37:26
29.12.2018
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: něco z číny za asi 13 eček co má kolega na udržbu trakcí k solárům a prej to funguje. že po třech tejdnech je znatelný že z baterek tahá o něco víc
13:32:36
29.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tomaso435: Co mas za desulfator? Ja tu zkousim zapojeni z netu. Beru si z nabijecky stridavy napeti a pres dve zarovky to stridave nabijim a vybijim. Vic se to teda nabiji... A melo by to ty sirnaty slouceniny rozpustit. Nemam s tim zkusenost, tak sem zvedavej...
zvětšit výběr autobaterie - obrázek od Matthes, záškodník z TechWebu vložen 29.12.2018 13:32:36
12:26:27
29.12.2018
Tomaso435
už sem to zapojil :D
11:25:10
29.12.2018
Tomaso435
dotaz. pokud mám k baterii připojen desulfátor, je možné ji součastně s timto dobíjet třeba jen malým udržovacím proudem ? že bych ji nechal týden na 500mA dobíječce a rovnou nechal zaplej desulfátor.
21:55:51
14.11.2018
MVM
-> Eidy: To já Ti právě nedokážu reálně říct. Ono totiž záleží na kolik se mezi těma jednotlivýma startama ta aku dobije.. A zase jak je náročná celá elektrická stavba toho auta- ono to točit sice bude - ale nezbyde ti energie na palivový čerpadlo a zapalování .. Tohle bys musel vybádat.
21:44:32
14.11.2018
Eidy
-> MVM: Feldí startér toči statečně, to je cajk. Ale někdy je potřeba to natočit víckrát, když chci třeba přeparkovat nebo něco zkouším. Tak abych po pěti startech nebyl na suchu.
21:29:29
14.11.2018
MVM
-> Eidy: Já Ti můžu ukázat čím se startuje V10 5,2 :-) Ac je stejá jako byla i v 2,0 Octávce I Cup .. Třeba muj bývalý kolega ma ultralightu vw 1,6 z brouka vzducháč a startuje to gelovkou ze Suzuki Bandit 1200 - tam je myslim YTX12BS .. Takže ono záleží opravdu jen na tom jaký výkon/odběr máš na startéru. Já netuším jak Magneton točí s Alfou.. Ale myslím že víc jak 100A tam nebude. Nejlíp zajeď k někomu kdo má proudový kleště na tyhle proudy a za deset vteřin máš jasno. Jinak zase záleží kolikrát chceš start opakovat - to je zase o kapacitě .. Já vím z praxe že jaksi musím ty opakovaný starty zvážit a mezi jizdama to dát na nabíječku .
21:22:33
14.11.2018
Eidy
-> MVM: Jako taky jsem pokukoval po nějaký malý baterce. 1 Jenže s tím nemám zkušenost a nevím, jakou kapacitu koupit. A nejsou zrovna nejlevnější. Jestli by mi stačila třeba nějaká 16Ah?
21:10:51
14.11.2018
MVM
-> Eidy 14.11.18 20:42:28: Nemáš za co - ty stránky už jsi sem dal . Já znám tyhle aku třeba z formulí kde to ani nemá alternátor - ale startuje se z pomocnýho zdroje. Ta co jsi dal - tak má 200A startovací proud jako max po 5sekund. Když vezmu že malý auto má nějakých 70A - podle komprese a startéru - tak ta centrála musí nastartovat hned. V podstatě i dvouválec v sekacím zahradním traktůrku jsem na podzim šéfovi oživoval a bylo tam něco takovýho. A když už jsme u toho - tak tam mají v tom, výběru i Odyssey který máme v závodničkách - což by mohla byt volba i pro Tebe 5 Jen jak říkám - s*rou mě ty malinký kontakty - tm to chce perfektní totykovou plošku a bezvadný očka. Jinak to není při velkým odběru kamarád a uhoří to ..
upraveno 1x, naposled 14.11.2018 21:12:47
20:42:28
14.11.2018
Eidy
-> MVM: No tak paráda, tohle jsem potřeboval slyšet. Takže jsem objednal tuhle www.battery.cz/trakcni-ge l-baterie-goowei-energy-ot l20-12-20ah-12v.html a k tomu zmíněnou nabíječku. Ty trakční baterie můžou být trvale připojené ke zdroji, takže to je naprosto parádní a nemusím myslet na dobíjení. Díky.4
20:27:16
14.11.2018
MVM
-> Eidy 14.11.18 19:14:29: No já bych šel do trakční baterky. Ten motor asi velký odběr startéru nemá (nevím jaký jsou tech.požadavky na aku od výrobce) - Ale vím že takovouto "baterkou" startuji 2,0 atmosferickej motor. Jediný co mi vadí jsou malý očka 6mm na startovací přívdní kabel ke startéru. Ale co se týká výdrže,samovybíjení - jsou trakční aku super,i do záložních zdrojů .. atd. Dám Ti sem nějaký odkaz pro představu jinak musíš hledat podle rozměrů, kapacity , nebo ceny. www.battery.cz/baterie-cs b-evx12200-12v-20ah.html
20:21:29
14.11.2018
Eidy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To jo, takový malý koťátko. 1

-> bouchy: A nebo to udělám asi tak, že vezmu obyčejnou Exide a k tomu tuhle nabíječku www.battery.cz/nabijecka- fst-abc-1202-12v-2a.html Ta je mi sympatická vlastnostma. V podstatě to člověk jen připojí a už se nestará. To bude asi nejlepší.
upraveno 1x, naposled 14.11.2018 20:21:50
20:15:51
14.11.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Eidy: Tak to je dobrý :-)
20:12:47
14.11.2018
bouchy
-> Eidy: Nebo kyselinovku a k tomu jednu menší s kabelama doma, kdyby něco...
19:48:59
14.11.2018
Eidy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak je pravda, že ji jednou za 3-4 měsíce navrčím a nechám chvíli běžet. A i když je tam starej benzín, tak chytá dobře. Jen ji musím párkrát protočit, než nasaje benzín. Pak běží dobře.Takže nebude stát třeba 2 roky bez hnutí. Je to Europower s dvouválcem Honda a elektrickým výkonem 9,6kW.
19:26:25
14.11.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Eidy: Jestli máš možnost, tak si do toho shopu zajdi a zeptej se jich na zkušenosti, alespoň v Praze a Jesenici jsou ochotný... Jinak centrále nekonečný stání moc dobře dělat nebude... zalepí se ti karbec a pak to stejně nepojede... Co máš za stroj?
upraveno 2x, naposled 14.11.2018 19:26:56
19:14:29
14.11.2018
Eidy
Rozhoduju se mezi 2 dost odlišnýma baterkama. Klasická kyselina www.battery.cz/autobateri e-exide-premium-38ah-300a- 12v-ea386.html a nebo gelovka www.battery.cz/motobateri e-exide-bike-factory-seale d-19ah-12v-gel12-19-51913- bmw.html

Cenový rozdíl mě až tak netrápí, ale chci ji do elektrocentrály na startování. To znamená, že bude skoro pořád jen stát a čekat. Možná si občas vzpomenu na dobití, ale jinak nic. A teď co je lepší? Gelovka by měla vydržet delší stání, ale zase má menší kapacitu, čili po dlouhý době na to bude asi stejně jako kyselinová. Co doporučíte?
15:53:21
14.09.2018
Tomaso435
-> StepaNoFUN: hm fajn :-D takže to napojím na zdroj z pc ten má nějakejch 12,8V a at si baterka potáhne kolik sama chce... kupovat kvuli ní dobíječku která odejde protože to není nic kloudnýho asi nebudu no
22:16:22
13.09.2018
StepaNoFUN
-> Tomaso435: Stáhni si datasheet od daný baterie a měla by k ní bejt tabulka, nebo graf... Například k baterii co mám v karavanu je obojí a ještě křivka pro úpravu dobíjení podle teploty... Vše z toho umí solární regulátor zohlednit, takže doufám v slibovanou životnot cca 12 let...

Když náhodou (velmi sporadicky) dobíjím nabíječkou, tak jen procesorovkou s nastaveným typem baterie a kapacity...

Každopádně 13,5V mi přijde jako docela dost, pokud to na tom bude pověšený trvale.
15:27:43
13.09.2018
Tomaso435
pánové gelové baterie 12V 7Ah , lze je dobíjet adapterem k napájení nevim čeho už 12V 1A ? adapter dává cca 13,5V .. klasickou dobíječkou to asi nebudu riskovat
20:33:53
23.02.2018
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Kolega jezdí každý den z Plzně do Prahy do práce... teď jsem ho vytížil opačným směrem, ale třeba by se ještě dalo - dovezl mi za lahev z místního minipivovaru celý bicykl 3 Případně když seženeš někoho kdo jezdí občasně, tak mu to můžu ve vhodnou dobu předat...
12:16:44
22.02.2018
Jirik_Tuňák1983
Nejezdí někdo pravidelně Praha - Plzeň a nebyl by ochoten svézt z Prahy baterii? Karkule má v autě ještě originální původní baterii Magneti Marelli, která právě načala devátý rok. Preventivně jsem ji dobíjel před rokem v zimě, teď jsem jí tam dával dobitou včera. Jezdí teď hodně krátké trasy, nákupy atd. a navíc během těch mrazů byla nemocná, takže auto skoro dva týdny stálo (venku). Startuje furt v pohodě, ale nerad bych, aby někde lehla naráz, což starší baterky dělají, jinak bych jí tam klidně ještě nechal, kolik měsíců nebo roků ještě dá. 1

Bohužel jsem na netu našel originál jen v Autodíly Krč a tam speciálně jen pro baterku nepojedu. V Plzni mají jen to co se dá běžně koupit a mají všude. Děkuji.
22:29:32
21.11.2017
dragon_cb_cz
-> CHIP: Dokud jí nezaleješ, tak můžou ty elektrody max povrchově zoxidovat - nic s čím by si pak ta kyselina neporadila 4
19:02:02
15.11.2017
Markop
-> CHIP: Velice, velice dlouho...
11:25:23
15.11.2017
George88
-> CHIP: měl jsem doma nenalitou na destu asi 10let a teď normálně funguje.
11:00:36
15.11.2017
CHIP
Zkusím ožívit drobným dotazem.

Koupil jsem teď na podzim baterii, ale není nalitá. Zjistil jsem, že ji nebudu potřebovat a tak jsem ji nenalil .. jak dlouho může být v tomhle nenalitém stavu ? Máte někdo odbornou zkušenost ?
13:59:43
10.07.2017
vhml
-> bouchy 10.07.17 13:55:40: v MX-5 je origo Panasonic a nemálo jich dodnes jezdí na origo baterku což je v průměru nějakých 15 let.
upraveno 1x, naposled 10.07.2017 14:20:50
13:55:40
10.07.2017
bouchy
-> saskyn2 06.07.17 12:51:16: Souhlas. Originál Škoda Akuma (bez špuntů s mag, okem) prvovýrobní 44Ah držela jak blázen 2007-2012, pak vyměněná, pak 2 roky stála, možná s jedním dobitím a pak nahradila vymletou (se zkratovaným článkem) Akumu se špuntama. I nadále točila jak blázen, než ji jeden zm-d vohnout ukradl a to za účelem zakšeftování sobě nebo kámošovi do nějaký vrány, jsa si vědom právě toho, že Škoda z výroby při slušným zacházení (jen málo startů, v zimě údržba) vydrží 10 let s prstem v nose a 15 obvykle. Už jsem slyšel (a snad i viděl) Panasonic, co točil nějakým benz. dvoulitrem a byl tam 20(!!) let s nabíjením jen tehdy, když se majitel nudil, jinak nemilosrdnej provoz. Tehdy prej novinka v podobě tý vápníkový technologie, ještě však s pořádnou tloušťkou desek, proto se asi nesesypaly či nezkratovaly. Myslím, že to jezdí dodnes a to už bude o pár let navíc.

Teď momentálně jezdím modrou Vartu 52Ah bez oka a špuntů, nevim o ní. Nic neubývá, což je změna oproti těch debilním Akumám, co se musely každý léto dolejvat a dobíjet, nepravidelně. Jinak jezdím na minimum spotřebičů, v podstatě jen 4 - zapalování a ECU, rádio, světla (tlumený) a větrák na I-II. Ono se zas tak víc v tý Fabii zapnout nedá - zásuvku, mlhovky, 2x vytápění skel a větrák naplno.
15:47:15
07.07.2017
StepaNoFUN
-> MVM: S větrákama je to cca 8A. Teda po nažhavení, který trvá řádově 2minuty. A odběr žhavení si nepamatuju, ale bude to někde kolem 15A Ale dohromady žhavení a větráky prakticky nikdy nejdou.
11:43:39
07.07.2017
vhml
-> MVM 07.07.17 11:26:23: pořád to ještě nemám zapojený do climatronicu, takže mi to zatím funguje bez větráku jen jako předehřev vody a to žere hovno. A asi to ani zapojovat nebudu. Protože ohřávat 13 litrů vody a pak to ještě foukat na tu výlohu, to abych to spínal hodinu dopředu.
upraveno 1x, naposled 07.07.2017 11:43:49
Extreme Tyres