skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
výběr autobaterie
18:34:07
31.12.2018
31.12.2018
StepaNoFUN
-> suri: Já vím, že je to Exide a i jsem to psal.... Ale je to jejich základní řada a 2x po 2 letech v OCT šla do kytek... :-/
18:33:53
31.12.2018
31.12.2018
suri
-> SO545: ja predávam len ECO a nič sa mi nevrátilo , už nejaký ten rok teda ... originály len AGM a pod. sračky
18:32:41
31.12.2018
31.12.2018
SO545
-> suri 31.12.18 18:31:10: tak to mas stastie...u nas to jeden cas bol dost problem...skladnik uz to ani neponuka..
18:31:10
31.12.2018
31.12.2018
suri
-> StepaNoFUN: však škoda economy je exide , ja ju mám vo felicii 5 rokov a funguje stále , aj teraz auto dva mesiace stálo len na dvore rozobraté a chytilo ako nič ... predtým stálo rok čo jej tiež neprospelo ... pred dvomi rokmi tu bolo -24 do rána a štartoval som všetko a všetkých
18:18:46
31.12.2018
31.12.2018
SO545
-> StepaNoFUN 31.12.18 17:58:18: ked pocujem u VW alebo Skoda slovko Economy roluju sa mi ponozky...
17:58:18
31.12.2018
31.12.2018
StepaNoFUN
Exide Škoda Economy, 2x po 2 letech v pr... Je fakt, že ji občas trénuju bufíkem, ale zase ji dávám pravidelně dobíjet. A taky je fakt že ta první co v octávce vykazovala problém pak ještě skoro 2 roky jezdila ve formanu, kde ten proud není potřeba tak velkej...
Příště jedině Exide Premium. ;-) V práci vyzkoušený jako nejodolnější.
Příště jedině Exide Premium. ;-) V práci vyzkoušený jako nejodolnější.
14:03:34
31.12.2018
31.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Pavel P..: Ve volvu mam taky exide 3 roky, tak zatim nemuzu soudit...
11:59:05
31.12.2018
31.12.2018
Jirik_Tuňák1983
-> SO545 31.12.18 10:18:05: To je určitě pravda, ale snad bude za něco stát jednou i ta nová.
11:35:52
31.12.2018
31.12.2018
kraska98
Já mám ve škodovce 7-8let starou Exide 44Ah a zatím taky točí suprově, navíc když auto převažně stojí než jezdí...
11:11:45
31.12.2018
31.12.2018
Pavel P..
-> Matthes, záškodník z TechWebu: já mám modrou vartu ve škodovce od prosince 2009 a zatim funguje.... a to jsem jí nabijel jen jednou před 4 rokama, naposled jsem s ní vyjel minulý týden asi po měsíci, start už nebyl nějak zázračnej ale jak se probudila a trochu dobila při jízdě, tak už točila zase jak nová....
kdežto do passata jsem v únoru 2015, vzhledem k dobré zkušenosti s tou ve škodovce, kupoval novou vartu 74Ah a momentálně už má trochu problem s nafťákem....
A teď to podstatný, na podzim 2017 nám u služební mrdky Fiat Doblo klekla baterka, odešel článek a měla 10V, ale byla to právě modrá Varta stará dva roky, tak jsem si řikal že asi vadný kus, jel jsem tedy do shopu kde jsem všechny tyhle baterky kupoval a řikám že chci Vartu a prodavač se mě ptal jestli ji opravdu chci.... že Varta právě před asi 2-3 rokama změnila technologii výroby a místo desek odlitých z olova dávají vysekávané z plátu a že maj na ty baterky spoustu reklamací už v záruční době..... tak jsem si na jeho radu vzal Exide se stejnými parametry a dokonce levnejší.... s tou zatim žádný problem neni. Takže Vartu už raději nebrat.
Co k nám jezdí svoz na olověné baterie z Kovohutí, tak v těch vanách z výkupen a zpětnýho odběru je spouta bateriích varta i novějho data 2015/2016... hned jsem na ně koukal, že to jsou zánovní baterie, tak jsem je přebehl voltmetrem a většina jich byla polomrtvá.
kdežto do passata jsem v únoru 2015, vzhledem k dobré zkušenosti s tou ve škodovce, kupoval novou vartu 74Ah a momentálně už má trochu problem s nafťákem....
A teď to podstatný, na podzim 2017 nám u služební mrdky Fiat Doblo klekla baterka, odešel článek a měla 10V, ale byla to právě modrá Varta stará dva roky, tak jsem si řikal že asi vadný kus, jel jsem tedy do shopu kde jsem všechny tyhle baterky kupoval a řikám že chci Vartu a prodavač se mě ptal jestli ji opravdu chci.... že Varta právě před asi 2-3 rokama změnila technologii výroby a místo desek odlitých z olova dávají vysekávané z plátu a že maj na ty baterky spoustu reklamací už v záruční době..... tak jsem si na jeho radu vzal Exide se stejnými parametry a dokonce levnejší.... s tou zatim žádný problem neni. Takže Vartu už raději nebrat.
Co k nám jezdí svoz na olověné baterie z Kovohutí, tak v těch vanách z výkupen a zpětnýho odběru je spouta bateriích varta i novějho data 2015/2016... hned jsem na ně koukal, že to jsou zánovní baterie, tak jsem je přebehl voltmetrem a většina jich byla polomrtvá.
10:41:05
31.12.2018
31.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
Ve skodovce mam Vartu blue dynamic, vapnikovou a ta pamatuje rok 2010. Celej zivot snasi utrapy. Kolikrat byla vybita na 11,8 voltu a auto se muselo startovat pres kabely v zime (kdyz auto dyl stalo). Driv teda byla ve sluzebni felde. Dneska uz ma dle zatezaku jen polovicni kapacitu, ale na skodovku to staci :-)
10:18:05
31.12.2018
31.12.2018
SO545
-> Jirik_Tuňák1983 30.12.18 17:44:38: to nieje ani tak znackou ale ze to je do prvovyroby
kolega mal v passate r.v 2003 Tdi do minuleho roka povodnu baterku.
Parkoval pod bytovkou a jeho trasa do prace bola vzdy drasticky kratka.
Ja som tiez neodolal a kupil cez Vwnahr.diely baterku a dala ledva 4roky...
Povodna zakukala pri buracke...
Potom som vzal cez elit ani neviem ci vartu alebo bosch ci co za ancijas...
Tvrdili ze s touto problem nemaju... a fungovala 6rokov
Teraz mam uz 2roky nieco obdobne a neriesim...Je to spotrebka a mam ine veci na praci ako maznat bateriu v aute. Dobijane a kabelaz mam OK a to je dnes zaklad.
kolega mal v passate r.v 2003 Tdi do minuleho roka povodnu baterku.
Parkoval pod bytovkou a jeho trasa do prace bola vzdy drasticky kratka.
Ja som tiez neodolal a kupil cez Vwnahr.diely baterku a dala ledva 4roky...
Povodna zakukala pri buracke...
Potom som vzal cez elit ani neviem ci vartu alebo bosch ci co za ancijas...
Tvrdili ze s touto problem nemaju... a fungovala 6rokov
Teraz mam uz 2roky nieco obdobne a neriesim...Je to spotrebka a mam ine veci na praci ako maznat bateriu v aute. Dobijane a kabelaz mam OK a to je dnes zaklad.
22:50:57
30.12.2018
30.12.2018
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jasný no.. já dal dobitou baterku na 12hodin na ten defibrilátor, pak sem k tomu hodil 500mA udržovačku a za 24 hodin jsem vylezlej o 0,3V
takže to nechám tejden a uvidime...
takže to nechám tejden a uvidime...
18:47:19
30.12.2018
30.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tomaso435: Nevim, napětí se dostalo na 12,74 a už to nelezlo vejš, tak sem ji chvíli nechal vybíjet a pustil to znova... Mělo by se to dělat asi 3x a trvá to 3-7 dní prej. Ale říkám, nemám to vyzkoušený.
17:45:39
30.12.2018
30.12.2018
Tomaso435
-> Jirik_Tuňák1983: bear power za 890,- ve favoritu od roku 2008 taky stále funkční.
17:44:38
30.12.2018
30.12.2018
Jirik_Tuňák1983
Ťuky ťuk. Karkule Magnetti Marelli furt originál. Je na ní 2009. Poslední dva roky ji začátkem zimy hodím na nabíječku, protože jezdí na mateřské méně a spíše krátké trasy.
Až přijde její čas, tak ji koupím znovu, přestože je všechno možné, jen ne levná.
Až přijde její čas, tak ji koupím znovu, přestože je všechno možné, jen ne levná.
17:34:21
30.12.2018
30.12.2018
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: jak dlouho to bude defragmentovat tu baterku ? :-D já jen že ve fabii je taková polo ko, tak tu bych zkusil nějak do jara zprovoznit
22:03:36
29.12.2018
29.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> dragon_cb_cz: No co jsem četl, tak buď je to tahle na 50 Hz a nebo na 1 kHz no :-) Ale jakt to funguje, to nevim...
21:51:15
29.12.2018
29.12.2018
dragon_cb_cz
-> Tomaso435 29.12.18 11:25:10: Co jsem pochopil, tak naopak je dost žádoucí to při tom dobíjet...
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jako že jen 50Hz? To je dost málo, ne? Co jsem tak studoval, tak ty ozkoušený zapojení se pohybujou někde 1-4kHz.
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Jako že jen 50Hz? To je dost málo, ne? Co jsem tak studoval, tak ty ozkoušený zapojení se pohybujou někde 1-4kHz.
21:37:26
29.12.2018
29.12.2018
Tomaso435
-> Matthes, záškodník z TechWebu: něco z číny za asi 13 eček co má kolega na udržbu trakcí k solárům a prej to funguje. že po třech tejdnech je znatelný že z baterek tahá o něco víc
13:32:36
29.12.2018
29.12.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Tomaso435: Co mas za desulfator? Ja tu zkousim zapojeni z netu. Beru si z nabijecky stridavy napeti a pres dve zarovky to stridave nabijim a vybijim. Vic se to teda nabiji... A melo by to ty sirnaty slouceniny rozpustit. Nemam s tim zkusenost, tak sem zvedavej...
12:26:27
29.12.2018
29.12.2018
Tomaso435
už sem to zapojil :D
11:25:10
29.12.2018
29.12.2018
Tomaso435
dotaz. pokud mám k baterii připojen desulfátor, je možné ji součastně s timto dobíjet třeba jen malým udržovacím proudem ? že bych ji nechal týden na 500mA dobíječce a rovnou nechal zaplej desulfátor.
21:55:51
14.11.2018
14.11.2018
MVM
-> Eidy: To já Ti právě nedokážu reálně říct. Ono totiž záleží na kolik se mezi těma jednotlivýma startama ta aku dobije.. A zase jak je náročná celá elektrická stavba toho auta- ono to točit sice bude - ale nezbyde ti energie na palivový čerpadlo a zapalování .. Tohle bys musel vybádat.
21:44:32
14.11.2018
14.11.2018
Eidy
-> MVM: Feldí startér toči statečně, to je cajk. Ale někdy je potřeba to natočit víckrát, když chci třeba přeparkovat nebo něco zkouším. Tak abych po pěti startech nebyl na suchu.
21:29:29
14.11.2018
14.11.2018
MVM
-> Eidy: Já Ti můžu ukázat čím se startuje V10 5,2 :-) Ac je stejá jako byla i v 2,0 Octávce I Cup .. Třeba muj bývalý kolega ma ultralightu vw 1,6 z brouka vzducháč a startuje to gelovkou ze Suzuki Bandit 1200 - tam je myslim YTX12BS .. Takže ono záleží opravdu jen na tom jaký výkon/odběr máš na startéru. Já netuším jak Magneton točí s Alfou.. Ale myslím že víc jak 100A tam nebude. Nejlíp zajeď k někomu kdo má proudový kleště na tyhle proudy a za deset vteřin máš jasno. Jinak zase záleží kolikrát chceš start opakovat - to je zase o kapacitě .. Já vím z praxe že jaksi musím ty opakovaný starty zvážit a mezi jizdama to dát na nabíječku .
21:22:33
14.11.2018
14.11.2018
Eidy
-> MVM: Jako taky jsem pokukoval po nějaký malý baterce. Jenže s tím nemám zkušenost a nevím, jakou kapacitu koupit. A nejsou zrovna nejlevnější. Jestli by mi stačila třeba nějaká 16Ah?
21:10:51
14.11.2018
14.11.2018
MVM
-> Eidy 14.11.18 20:42:28: Nemáš za co - ty stránky už jsi sem dal . Já znám tyhle aku třeba z formulí kde to ani nemá alternátor - ale startuje se z pomocnýho zdroje. Ta co jsi dal - tak má 200A startovací proud jako max po 5sekund. Když vezmu že malý auto má nějakých 70A - podle komprese a startéru - tak ta centrála musí nastartovat hned. V podstatě i dvouválec v sekacím zahradním traktůrku jsem na podzim šéfovi oživoval a bylo tam něco takovýho. A když už jsme u toho - tak tam mají v tom, výběru i Odyssey který máme v závodničkách - což by mohla byt volba i pro Tebe Jen jak říkám - s*rou mě ty malinký kontakty - tm to chce perfektní totykovou plošku a bezvadný očka. Jinak to není při velkým odběru kamarád a uhoří to ..
20:42:28
14.11.2018
14.11.2018
Eidy
-> MVM: No tak paráda, tohle jsem potřeboval slyšet. Takže jsem objednal tuhle www.battery.cz/trakcni-ge
l-baterie-goowei-energy-ot
l20-12-20ah-12v.html a k tomu zmíněnou nabíječku. Ty trakční baterie můžou být trvale připojené ke zdroji, takže to je naprosto parádní a nemusím myslet na dobíjení. Díky.
20:27:16
14.11.2018
14.11.2018
MVM
-> Eidy 14.11.18 19:14:29: No já bych šel do trakční baterky. Ten motor asi velký odběr startéru nemá (nevím jaký jsou tech.požadavky na aku od výrobce) - Ale vím že takovouto "baterkou" startuji 2,0 atmosferickej motor. Jediný co mi vadí jsou malý očka 6mm na startovací přívdní kabel ke startéru. Ale co se týká výdrže,samovybíjení - jsou trakční aku super,i do záložních zdrojů .. atd. Dám Ti sem nějaký odkaz pro představu jinak musíš hledat podle rozměrů, kapacity , nebo ceny. www.battery.cz/baterie-cs
b-evx12200-12v-20ah.html
20:21:29
14.11.2018
14.11.2018
Eidy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: To jo, takový malý koťátko.
-> bouchy: A nebo to udělám asi tak, že vezmu obyčejnou Exide a k tomu tuhle nabíječku www.battery.cz/nabijecka- fst-abc-1202-12v-2a.html Ta je mi sympatická vlastnostma. V podstatě to člověk jen připojí a už se nestará. To bude asi nejlepší.
-> bouchy: A nebo to udělám asi tak, že vezmu obyčejnou Exide a k tomu tuhle nabíječku www.battery.cz/nabijecka- fst-abc-1202-12v-2a.html Ta je mi sympatická vlastnostma. V podstatě to člověk jen připojí a už se nestará. To bude asi nejlepší.
20:15:51
14.11.2018
14.11.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Eidy: Tak to je dobrý :-)
20:12:47
14.11.2018
14.11.2018
bouchy
-> Eidy: Nebo kyselinovku a k tomu jednu menší s kabelama doma, kdyby něco...
19:48:59
14.11.2018
14.11.2018
Eidy
-> Matthes, záškodník z TechWebu: Tak je pravda, že ji jednou za 3-4 měsíce navrčím a nechám chvíli běžet. A i když je tam starej benzín, tak chytá dobře. Jen ji musím párkrát protočit, než nasaje benzín. Pak běží dobře.Takže nebude stát třeba 2 roky bez hnutí. Je to Europower s dvouválcem Honda a elektrickým výkonem 9,6kW.
19:26:25
14.11.2018
14.11.2018
Matthes, záškodník z TechWebu
-> Eidy: Jestli máš možnost, tak si do toho shopu zajdi a zeptej se jich na zkušenosti, alespoň v Praze a Jesenici jsou ochotný... Jinak centrále nekonečný stání moc dobře dělat nebude... zalepí se ti karbec a pak to stejně nepojede... Co máš za stroj?
19:14:29
14.11.2018
14.11.2018
Eidy
Rozhoduju se mezi 2 dost odlišnýma baterkama. Klasická kyselina www.battery.cz/autobateri
e-exide-premium-38ah-300a-
12v-ea386.html a nebo gelovka www.battery.cz/motobateri
e-exide-bike-factory-seale
d-19ah-12v-gel12-19-51913-
bmw.html
Cenový rozdíl mě až tak netrápí, ale chci ji do elektrocentrály na startování. To znamená, že bude skoro pořád jen stát a čekat. Možná si občas vzpomenu na dobití, ale jinak nic. A teď co je lepší? Gelovka by měla vydržet delší stání, ale zase má menší kapacitu, čili po dlouhý době na to bude asi stejně jako kyselinová. Co doporučíte?
Cenový rozdíl mě až tak netrápí, ale chci ji do elektrocentrály na startování. To znamená, že bude skoro pořád jen stát a čekat. Možná si občas vzpomenu na dobití, ale jinak nic. A teď co je lepší? Gelovka by měla vydržet delší stání, ale zase má menší kapacitu, čili po dlouhý době na to bude asi stejně jako kyselinová. Co doporučíte?
15:53:21
14.09.2018
14.09.2018
Tomaso435
-> StepaNoFUN: hm fajn :-D takže to napojím na zdroj z pc ten má nějakejch 12,8V a at si baterka potáhne kolik sama chce... kupovat kvuli ní dobíječku která odejde protože to není nic kloudnýho asi nebudu no
22:16:22
13.09.2018
13.09.2018
StepaNoFUN
-> Tomaso435: Stáhni si datasheet od daný baterie a měla by k ní bejt tabulka, nebo graf... Například k baterii co mám v karavanu je obojí a ještě křivka pro úpravu dobíjení podle teploty... Vše z toho umí solární regulátor zohlednit, takže doufám v slibovanou životnot cca 12 let...
Když náhodou (velmi sporadicky) dobíjím nabíječkou, tak jen procesorovkou s nastaveným typem baterie a kapacity...
Každopádně 13,5V mi přijde jako docela dost, pokud to na tom bude pověšený trvale.
Když náhodou (velmi sporadicky) dobíjím nabíječkou, tak jen procesorovkou s nastaveným typem baterie a kapacity...
Každopádně 13,5V mi přijde jako docela dost, pokud to na tom bude pověšený trvale.
15:27:43
13.09.2018
13.09.2018
Tomaso435
pánové gelové baterie 12V 7Ah , lze je dobíjet adapterem k napájení nevim čeho už 12V 1A ? adapter dává cca 13,5V .. klasickou dobíječkou to asi nebudu riskovat
20:33:53
23.02.2018
23.02.2018
dragon_cb_cz
-> Jirik_Tuňák1983: Kolega jezdí každý den z Plzně do Prahy do práce... teď jsem ho vytížil opačným směrem, ale třeba by se ještě dalo - dovezl mi za lahev z místního minipivovaru celý bicykl Případně když seženeš někoho kdo jezdí občasně, tak mu to můžu ve vhodnou dobu předat...
12:16:44
22.02.2018
22.02.2018
Jirik_Tuňák1983
Nejezdí někdo pravidelně Praha - Plzeň a nebyl by ochoten svézt z Prahy baterii? Karkule má v autě ještě originální původní baterii Magneti Marelli, která právě načala devátý rok. Preventivně jsem ji dobíjel před rokem v zimě, teď jsem jí tam dával dobitou včera. Jezdí teď hodně krátké trasy, nákupy atd. a navíc během těch mrazů byla nemocná, takže auto skoro dva týdny stálo (venku). Startuje furt v pohodě, ale nerad bych, aby někde lehla naráz, což starší baterky dělají, jinak bych jí tam klidně ještě nechal, kolik měsíců nebo roků ještě dá.
Bohužel jsem na netu našel originál jen v Autodíly Krč a tam speciálně jen pro baterku nepojedu. V Plzni mají jen to co se dá běžně koupit a mají všude. Děkuji.
Bohužel jsem na netu našel originál jen v Autodíly Krč a tam speciálně jen pro baterku nepojedu. V Plzni mají jen to co se dá běžně koupit a mají všude. Děkuji.
22:29:32
21.11.2017
21.11.2017
dragon_cb_cz
-> CHIP: Dokud jí nezaleješ, tak můžou ty elektrody max povrchově zoxidovat - nic s čím by si pak ta kyselina neporadila
19:02:02
15.11.2017
15.11.2017
Markop
-> CHIP: Velice, velice dlouho...
11:25:23
15.11.2017
15.11.2017
George88
-> CHIP: měl jsem doma nenalitou na destu asi 10let a teď normálně funguje.
11:00:36
15.11.2017
15.11.2017
CHIP
Zkusím ožívit drobným dotazem.
Koupil jsem teď na podzim baterii, ale není nalitá. Zjistil jsem, že ji nebudu potřebovat a tak jsem ji nenalil .. jak dlouho může být v tomhle nenalitém stavu ? Máte někdo odbornou zkušenost ?
Koupil jsem teď na podzim baterii, ale není nalitá. Zjistil jsem, že ji nebudu potřebovat a tak jsem ji nenalil .. jak dlouho může být v tomhle nenalitém stavu ? Máte někdo odbornou zkušenost ?
13:59:43
10.07.2017
10.07.2017
vhml
-> bouchy 10.07.17 13:55:40: v MX-5 je origo Panasonic a nemálo jich dodnes jezdí na origo baterku což je v průměru nějakých 15 let.
13:55:40
10.07.2017
10.07.2017
bouchy
-> saskyn2 06.07.17 12:51:16: Souhlas. Originál Škoda Akuma (bez špuntů s mag, okem) prvovýrobní 44Ah držela jak blázen 2007-2012, pak vyměněná, pak 2 roky stála, možná s jedním dobitím a pak nahradila vymletou (se zkratovaným článkem) Akumu se špuntama. I nadále točila jak blázen, než ji jeden zm-d vohnout ukradl a to za účelem zakšeftování sobě nebo kámošovi do nějaký vrány, jsa si vědom právě toho, že Škoda z výroby při slušným zacházení (jen málo startů, v zimě údržba) vydrží 10 let s prstem v nose a 15 obvykle. Už jsem slyšel (a snad i viděl) Panasonic, co točil nějakým benz. dvoulitrem a byl tam 20(!!) let s nabíjením jen tehdy, když se majitel nudil, jinak nemilosrdnej provoz. Tehdy prej novinka v podobě tý vápníkový technologie, ještě však s pořádnou tloušťkou desek, proto se asi nesesypaly či nezkratovaly. Myslím, že to jezdí dodnes a to už bude o pár let navíc.
Teď momentálně jezdím modrou Vartu 52Ah bez oka a špuntů, nevim o ní. Nic neubývá, což je změna oproti těch debilním Akumám, co se musely každý léto dolejvat a dobíjet, nepravidelně. Jinak jezdím na minimum spotřebičů, v podstatě jen 4 - zapalování a ECU, rádio, světla (tlumený) a větrák na I-II. Ono se zas tak víc v tý Fabii zapnout nedá - zásuvku, mlhovky, 2x vytápění skel a větrák naplno.
Teď momentálně jezdím modrou Vartu 52Ah bez oka a špuntů, nevim o ní. Nic neubývá, což je změna oproti těch debilním Akumám, co se musely každý léto dolejvat a dobíjet, nepravidelně. Jinak jezdím na minimum spotřebičů, v podstatě jen 4 - zapalování a ECU, rádio, světla (tlumený) a větrák na I-II. Ono se zas tak víc v tý Fabii zapnout nedá - zásuvku, mlhovky, 2x vytápění skel a větrák naplno.
15:47:15
07.07.2017
07.07.2017
StepaNoFUN
-> MVM: S větrákama je to cca 8A. Teda po nažhavení, který trvá řádově 2minuty. A odběr žhavení si nepamatuju, ale bude to někde kolem 15A Ale dohromady žhavení a větráky prakticky nikdy nejdou.
11:43:39
07.07.2017
07.07.2017
vhml
-> MVM 07.07.17 11:26:23: pořád to ještě nemám zapojený do climatronicu, takže mi to zatím funguje bez větráku jen jako předehřev vody a to žere hovno. A asi to ani zapojovat nebudu. Protože ohřávat 13 litrů vody a pak to ještě foukat na tu výlohu, to abych to spínal hodinu dopředu.