-> MVM 26.03.19 21:32:53: tak to se nechá ubastlit delší pětkou, která sice nebude navazovat, ale bude to nějakej všestranej kompromis. Viz třeba moje odstupňování ve stovce. Letos jsme dávali jiný kvalty do 309 , přišla tam celá kratší sada koleček z VTS / XSi , ale pětka se nechala původní. Takže do nějakejch 140 se s tím nechá sportovat (ona i ta kratší sada je pořád blbější než škodováckej pětikvalt ) a přesunovat se nechá s dlouhou pětkou pohodlně od 70.
Jinak je samozřejmě situace jasná, koně na brzdě jsou ti hovno platný, když je nedostaneš na silnici. Jednou ve stovce padnul motor a jeli jsme jednu akci na sériovou 120tku ale se správnou převodovkou. A ono to vlastně nejelo vůbec zle. Protože v praxi je mnohem lepší mít 60 koní pořád než 80 málokdy.
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autodrom Most
-> vhml: Vidíš, aspoň nejsem sám kdo prostě bude tesat do kamene,tj. motor a kvalty. Na převodový poměry je definice a relativně "snadno" se dá spočítat jak svižný to auto bude, Není to jen obyč pilovej diagram kterej má dneska kde kdo v programu... Ač má T2 teď jistě větší výkon,nebo klidně jiný průběh - tak ta seriová převodovka je uplný zabiják právě toho přírůstku, který díky vačče a zapalování (nebo třeba obecně jiný optimalizaci na motoru získal). Ten top speed se asi příliš nezvýšil .. (Jasně,chápu,není to v možnostech si to v našich poloamatérských podmínkách převodovat dle libosti,ale je hezký mít porovnání na jednom motoru jak se to auto, byť nepatrně jinak napřevodovaný,chová líp či hůře) Ale právě o tomto to je .. At už jsi hobík nebo profík - zjistiš tu samou skutečnost. Prostě malý motory potřebují převodovat. (Já si převodování na formulích užil až až.Kdy ještě horký kolečka pálí v rukách) Sice jezdí kluci ¨často Most, na druhou stranu by s krátkým převodem na Nordschleife zbláznili ,neřku-li přesun na okruh ,nebo po okolí, po ose. (Sám takovou krásně kraťoučku převodovku mám v dílně ale jezdit po okreskách s tím moc kulturně nejde
)

-> vhml 26.03.19 21:11:14: JJ pomalu dochází na Tvá slova a začínám uvažovat o kratší 3/4/5. Otázka je kde na to za rozum?
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.03.19 22:54:54: to je parádní jak to teď zpívá, radost poslouchat, jakej to má čistej zvuk :-)
Jinak pořád jako nejslabší místo vidím převodovku, kdy já tam můžu používat kvalt navíc a je to strašně znát. Šikanu na začátku taky rozjíždím z dvojky, ale pak na konci už jedu kus na pětku. Stejně tak před dloubákem. Protože jinak poměr váha/výkon musí bejt u obou aut dost podobnej si myslím a podvozkově to máš mnohem lepší díky nižší váze.
Jinak pořád jako nejslabší místo vidím převodovku, kdy já tam můžu používat kvalt navíc a je to strašně znát. Šikanu na začátku taky rozjíždím z dvojky, ale pak na konci už jedu kus na pětku. Stejně tak před dloubákem. Protože jinak poměr váha/výkon musí bejt u obou aut dost podobnej si myslím a podvozkově to máš mnohem lepší díky nižší váze.
-> Luky 26.03.19 20:36:13: Každý má svý a za sebe jen řeknu, že se ani v zatáčce nenudím.
-> MVM 26.03.19 20:45:37: Ale my nejezdíme závody, to je ten rozdíl, bereš to moc profesionálně to je vše. Já se ničeho nechytám, jen reaguju na to cos napsal
v dobrém. 

-> MVM 26.03.19 20:45:37: Ale my nejezdíme závody, to je ten rozdíl, bereš to moc profesionálně to je vše. Já se ničeho nechytám, jen reaguju na to cos napsal


-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.03.19 19:53:50: Nejhorší na tom je,že závody nejsou o tom jak rychleji jsi v zatáčkách,nebo že tě někdo brzdí. Rozhodující je kdo je první v cíli. Takže to je to,proč má u mě preference motor a převodovka. Samozřejmě že jaxsi podvozek musí úměrně odvádět svoji práci..logicky. A zase se chystáš, ja to nemířím na Tvůj výkon v Mostě. Já to píšu v obecné rovině..
-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.03.19 19:39:21:
Já to myslel tak že na horším podvozku budeš na limitu rychleji a slabý motor už tě nebude tak trápit.
Přeci jen řídit neposlušné auto celou zatáčku v sérii korekcí je větší zábava než jen na perfektním podvozku před zatáčkou nasadit a kolem apexu se pak nudit


Já to myslel tak že na horším podvozku budeš na limitu rychleji a slabý motor už tě nebude tak trápit.
Přeci jen řídit neposlušné auto celou zatáčku v sérii korekcí je větší zábava než jen na perfektním podvozku před zatáčkou nasadit a kolem apexu se pak nudit

-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.03.19 18:38:15: určitě je to takhle lepší. Aspoň za mě.
-> MVM 26.03.19 19:50:41: Ale já nikde nepíšu, že by větší výkon motoru nepomohl k lepšímu času. Naopak vím, že to je jediná cesta hned po mém umu/neumu za volantem. O tom není pochyb, proto ta reakce.
-> Tuner#2: Ale to není chytání za slovo
Jen dokážu odhalit to, jak auto zrychlit a nebo zpomalit. Ty máš taky více zkušeností třeba s fotografiemi nebo audio... než já.

-> MVM 26.03.19 19:26:33: Nechytej hned za slovo. To, že auta na motor jsou na tom lépe, to je denní chleba DOD v Mostě. Prostě v zatáčce mě brzdí, ale pak ujede na motor. Otázka je zda takové auto přináší radost, já jsem raději na druhé straně a snažím se pilovat stopu a zatáčky. Rovně na cílovce mě to nebaví ani v 300HP + autě.
-> Luky 26.03.19 19:26:56: Tak já se svezl narozdíl od Tebe
Lepší blbě jezdit škodovkou, než dobře rozebírat EVO v garáži 
-> Luky 26.03.19 19:26:56: Tak já se svezl narozdíl od Tebe



-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.03.19 18:38:15: aspoň by jsi se trochu svezl 

-> Tuner#2 - zrušená registrace 26.03.19 18:38:15: To platí jen částečně. Pokud máš dobrý motor, dokážeš ve výjezdu ze zatáčky do následující rovinky smazat chybu kterou naděláš slabším podvozkem,nebo chybnou stopou.( To vše je krásně vidět na telemetrii závodních aut - když víš jak udělat rozbor dat a porovnat jednotlivé části trati. Markantní je to u závodních vozů s obrovským přebytkem výkonu. U těch slabších aut je to potlačený, tam to tak snadno nesmaže.
-> Eidy 26.03.19 18:23:25: rádo se stalo. Minimálně je pořád lepší jak řidič.
Jinak je to lepší varianta jak kdyby tomu bylo obráceně, dobrý motor a špatný podvozek. 


-> Tuner#2: Ještě jednou díky za svezení. Podvozek je pořád o dost lepší než motor.



-> Markold - zrušená registrace 26.03.19 07:12:27: Díky, jsem velmi spokojen 

-> Tuner#2: ta kombinace Peťovi vačky, el. zapalování a krátkého řazení je skvělá..



-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.03.19 23:48:02: to staci trochu vlhka a je to hned. Viz minule cas asi 1:23

-> vhml 25.03.19 23:46:47: Na to mám malý koule a výkon 

-> Eidy 25.03.19 23:16:00: NJ benzín, proto jsem hned odřadil a nechal pár vteřin aby si to soslo a nezničil jsem motor
Hned na to jsem bral za 500,- přímo na okruhu, abych dal 6 jízdu.

-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.03.19 22:54:54: Slušný
A co to bylo v cca 9:10? Nějak to vynechalo nebo co?

-> kraska98 25.03.19 22:40:13: Tak předtím to končilo cca. v 6400, dneska jsem na 7000rpm. Na cílovce to bylo o cca. 5km/h rychlejší, ale trať víc klouže, takže časy cca. stejný jako můj dosavadní nejlepší. Řazení super, jen to občas nestíhají synchrony, ale to už začalo loni. Musí to se mnou vydržet ještě letos a příští rok bude větší repas všeho.
-> Tuner#2: Nevím, jestli to není placebo, ale s tou novou vačkou a zapalováním mi to příde nesrovnatelně živější
A co shortshift ? Spokojenost ?

Na youtube jsem nahrál všechny včerejší videa. Z momentů co si tak pamatuji, je v druhém videu výlet na trávu, kdy jsem blbě trefil celý nájezd pasáže pod Matadorem v honbě za časem. Na konci třetího videa celý vracák po dveřích a v poslední videu s nejrychlejším časem zde v odkazu jsou moc pěkné dva momenty. V čase 5:10 a dál několikrát plameny z Mazdy RX8 a v čase 8:10 rozžhavené kotouče Mitsubishi EVO, které pak celou pasáž tlačím před sebou.

-> MVM 25.03.19 01:42:57: Tak malá korekce k tomu co jsem napsal. Je daný nějaký minimum bezpečnostních složek na okruhu a to vždycky (dispečink,hasiči,traťáci
) podle toho kdo a jaká je předpokládaná účast na dané akci. Jinak je to pro motorky,jinak pro auta. Podle toho je stanvená cena - nelze pronajmout jen dráhu samostatně bez zabezpečení. Je to možný jen navyšovat.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.03.19 13:00:36: To je jen obecná teorie - v některých věcech obecně pravdu máš. Ale - každoročně se tady v Brně pořádal Drak (závod na části okruhu do protisměru). Tomuto závodu do vrchu předcházelo testování a většina lidí si (byť auto specificky vrchařský) zkoušela techniku na dráze v bězné délce a po směru jízdy. Ty krátký převodovky se projevily pouze posledním kvaltem v omezovači na rovinkách a nebo to prostě "vypustil" a netrápil to. Záměr nebyl čas na kolo - ale test funkčnosti. 99% aut na vrchy vychází z okruhů anebo rally - s tím,že se adekvátně upraví na krátkou trať,nerovný povrch atd,( kapacita nádrží nevystačí na dlouhý kroužení). Tím chci říct, že opravdovej závoďák se dá více či méně náročně napřevodovat na aktuální trať a jsou i vrchy s dlouhýma rovinkama. Záleží jak kdo chhce moc investovat a kolik má k dispozci převodů. Ale obecně se dá říct, že ne každýho z vrchařů baví najet za den 300km na okruhu a kroužit dokola,protože vyznávají spíš krátkodobou koncentraci na max výkon. Techhnika to vydržet na okruhu musí,jde spíš o náklady na ujetý kilometr,kdy pokud je ten motor našponovaný - nemá tu životnost plánovanou na 4000km, ale třeba je revize už po 2000km atd.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.03.19 13:00:36: To je jen obecná teorie - v některých věcech obecně pravdu máš. Ale - každoročně se tady v Brně pořádal Drak (závod na části okruhu do protisměru). Tomuto závodu do vrchu předcházelo testování a většina lidí si (byť auto specificky vrchařský) zkoušela techniku na dráze v bězné délce a po směru jízdy. Ty krátký převodovky se projevily pouze posledním kvaltem v omezovači na rovinkách a nebo to prostě "vypustil" a netrápil to. Záměr nebyl čas na kolo - ale test funkčnosti. 99% aut na vrchy vychází z okruhů anebo rally - s tím,že se adekvátně upraví na krátkou trať,nerovný povrch atd,( kapacita nádrží nevystačí na dlouhý kroužení). Tím chci říct, že opravdovej závoďák se dá více či méně náročně napřevodovat na aktuální trať a jsou i vrchy s dlouhýma rovinkama. Záleží jak kdo chhce moc investovat a kolik má k dispozci převodů. Ale obecně se dá říct, že ne každýho z vrchařů baví najet za den 300km na okruhu a kroužit dokola,protože vyznávají spíš krátkodobou koncentraci na max výkon. Techhnika to vydržet na okruhu musí,jde spíš o náklady na ujetý kilometr,kdy pokud je ten motor našponovaný - nemá tu životnost plánovanou na 4000km, ale třeba je revize už po 2000km atd.
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.03.19 13:00:36: ale to ja všechno vim,taky jsem měl obutý měkký kopcový avonky a vim jak ta guma funguje :) Taky jsem nejakej kopec jel a letos taky pojedu. A zrovna bohousek jezdí bednu celkem pravidelně, proto píšu že tyhle lidi chápu. Ale jezdí to i auta,co by to s klidem daly.jen se jezdcům nechce.
-> George88 25.03.19 11:47:07: Ale ono je to fakt o těch autech. Na kopce jedou nízkoodporový oleje 5W20/30 protože nepotřebujou teplotní odolnost, ale loví koně menším třením/odporem, pneumatiky jednou extra soft, převodovky krátký a tohle vše dohromady prostě na okruh musí změnit a nakoupit. Když jsem viděl naposled co má třeba Bohoušek za směs na sucho a na mokro a jak je to měkoučký, tak na okruhu by s tím moc kol nedal. 

-> Zazaa: to jsou podle mě u mnoha lidí jen výmluvy. Kolik motoru je tak na hranici, že by nevydrželo 7-8 kol s dlouhym 5ti kvaltem na okruhu? Když teda nepočítám kluky co jedou bednu v evropě.. všechny ty mavericky, šíma sprinty,edda cupy si myslim že nejezdí jen milionari, kteří delaj kazdej rok motor... a když se s náma párkrát svezl i pepa michl s origo 130RS..
-> Tuner#2 - zrušená registrace 25.03.19 11:21:14: ja videl nejakou Primeru, snad musela bejt v turbu, kdy pod boxama normalne predjizdel 2 auta po trave
Skakalo to jak koza, ale plyn drzel statecne

-> vinorak 25.03.19 10:47:02: Idiotů zase hodně, chce si to hlídat a raději jim udělat plac. Já když viděl tu Pumu, autocross hadr a pak z toho sypal kamení i na place v depu. Neříkám, že to občas někdo nepřepálí, já byl včera taky na trávě, ale tohle jsou vymaštěnci s popelnicema o které jim nejde. 

Přijeli jsme asi v půl 10 a první jízdu jsme jeli v 1 jako první po loudakapu. Duhou asi kolem 15:15 a pak domu, ale je pravda že už byla kratší fronta. Titul idiot roku vyhrál dement se žlutou S4 který mi proletěl polodriftem okolo zrcátka ačkoli jsme mu blikal a jel v podstatě po trávě.... Ale jinak super svezení

k tem kopcum ... obvykle se jezdi v jednom dni 2x trenink a 2x zavodni
vyjimkou je Sternberk kde je trenik v sobotu a zavodni v nedeli
a zakladni problem hodne kopcovejch aut proc nejedou na okruh je ten ze to proste tak dlouho nevydrzi jezdit :) je to proste sprint a na to je to upravene ...
nekde se nedavno resily rychlosti a vyslo, ze na Brnenskem okruhu nejezdi ted nic co by zajelo na kolo vyssi prumernou rychlost nez placky na kopci ve Sternberku (a to se startuje s pevnym startem :))
vyjimkou je Sternberk kde je trenik v sobotu a zavodni v nedeli
a zakladni problem hodne kopcovejch aut proc nejedou na okruh je ten ze to proste tak dlouho nevydrzi jezdit :) je to proste sprint a na to je to upravene ...
nekde se nedavno resily rychlosti a vyslo, ze na Brnenskem okruhu nejezdi ted nic co by zajelo na kolo vyssi prumernou rychlost nez placky na kopci ve Sternberku (a to se startuje s pevnym startem :))
Tady video. Když koukám kde by se dalo zrychlit, tak mi napadá snad jen zpomalit :-) Protože často jedu agresivně až za hranou gum, což spolu s nedotáčivostí auta, kterou se mi dlouhodobě nedaří odstranit...
Napada mi uz jen vrátit slabej sériovej zadni ( nebo predni?) stabik, jestli by si to pak tu prdel nadhodilo a bylo ochotnejsi zatocit.
Napada mi uz jen vrátit slabej sériovej zadni ( nebo predni?) stabik, jestli by si to pak tu prdel nadhodilo a bylo ochotnejsi zatocit.
-> George88 24.03.19 21:05:38: Tak já píšu základní. Navyšuje se ti to o cenu za počet traťových komisařů a stanovištích, zabezpečení služby doktora na středisku, hasiči, dispečink je tam vždycky na věži ale počet taky jde navýšit, odtahová služba.. No a potom když někomu vyteče olej nebo se opravuje svodidla, tak dráhu třeba na hodinu uzavřou a stejně se ves platí. Tzn. Takový velký závodní okruh si jako nadšenec pronajmout (podle mě půl den neexistuje) je bláznivá myšlenka. To už je lepší se domluvit s nějakým velkým klubem kterej už dráhu pronajatou má a dohodnou se cenu za jednotlivé svezení. Ale ne každý chce aby se mu tam někdo motal se škodovkou, když tam má svoje priority ..
-> Venca. 24.03.19 22:04:19: jo to bylo veliký, klika že z toho utekli...
-> Venca. 24.03.19 22:06:11: to já taky
Pudím korozi, tak si dělám pracovní prostor
Když tam není převodovka, chci toho využít. To co jsem sundal dnes jsou jen dekly
Ještě teda mě láká sundat vodní chladič, pod ním je to taky hnusný. Ale zatím jen "hluboká povrchovka", zato na každý hraně
-> Venca. 24.03.19 22:06:11: to já taky



-> Luky 24.03.19 19:51:08: Co a tím všechno děláš? Sem myslel, že jenom měníš spojku...
-> pavucina 24.03.19 21:19:39: Tak v Sosnové taky pamatuju X let zpátky při rallye slippery bo jak se to jmenovalo, najel Sierou na ten rozdělovací obrubník a prorazil nádrž, čaplo to a konečná, hasiči dorazili za 20 minut to dohasit, na místě nikdo 

-> George88: Však ano... Jen to mel být příklad, proč to můze byt drahé, aby tam to zabezúeceni bylo.. zaclo to horet od zadniho kola...
Nevím jak dneska, ale i na "blbej" Mogul tal alsepoň bejvá zásahový auto s hasičákama... Pár požárů (většinou motorovej prostor) už tam bylo a zatím vždycky ty hasičáky stačily...
-> pavucina: No to samozřejmě netuším. Akce ve Vysokým Mýtě taky jezdíme bez ničeho a za 25 let, se nic nestalo - krom jednoho trefenýho "antoníčku" na eletriku. Je to jen o lidech. Nepouštět mezi sebe blbce. Jenže na velkym okruhu je to o něčem jiným. Větší rychlosti, víc lidí..
edit: aj.. nepříjemné. Taky je rozdíl pořádat klubovou akci, kde se všichni známe a akci pro lidi, od kterých nevíš, co čekat..
edit: aj.. nepříjemné. Taky je rozdíl pořádat klubovou akci, kde se všichni známe a akci pro lidi, od kterých nevíš, co čekat..
-> George88: Když jste u toho zabezpečení atd.. Podívejte se jak dneska dopadlo drifterský auto v Sosnové ;)
www.pozary.cz/clanek/2081 49-pozar-na-okruhu-v-sosno ve-zcela-znicil-zavodni-au tomobil-poradatel-nemel-za jistenou-pozarni-bezpecnos t?fbclid=IwA...
www.pozary.cz/clanek/2081 49-pozar-na-okruhu-v-sosno ve-zcela-znicil-zavodni-au tomobil-poradatel-nemel-za jistenou-pozarni-bezpecnos t?fbclid=IwA...
Tak koukám, že opět zklamala technika. Minule se mi neuložila celá jedna jízda do RaceChrona. Teď pro změnu mam ze dvou jízd jen dvou minutový video a pak se kamera vypla.
Naštěstí se aspoň natočila poslední jízda, kdy se pro změnu po ráně přes obrubník vypnul telefon a neuložil poslední ( a nejrychlejší ) kolo
Naštěstí se aspoň natočila poslední jízda, kdy se pro změnu po ráně přes obrubník vypnul telefon a neuložil poslední ( a nejrychlejší ) kolo
-> MVM: to je cena hoooodně optimistická. Pokud do toho započítáš traťáky, zdravotníky, časomíru tak seš jinde.. Mají různý stupně zabezpečení a ve vlastním zájmu a krytí "promotéra" je, aby tam nějaká ta péče byla.. Ale ty seš zkušenej závodnickej harcovník. Tyhle věci znáš líp než já.. :)
Jinak dneska fakt narváno, fronty už hned ráno po první rundě. Ale kdo si počkal, ten se dočkal. Odpoledne se to po třetí hodine rozprchlo a začalo to odsejpat, takže nakonec 6 rund. Nový povrch klouže než se to nagumuje a jsou dvě místa, kde je to zvlněné. V doubáku a za Matadorem. Ale jinak super, myslím že čas půjde stlačit dolů. 

-> George88: Myslím že dneska řikali že minimální základ na den v Brně je 350t kč. (všední den .. vikendy nejsou) a volný termín v kalendáři je tak někdy vr,2023

