
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Autodrom Most
-> Eidy: Ten retardér za první šikanou, to je tedy lahůdka 

-> ZdrubT 29.03.22 12:25:27: Stopu použít na "naučení" kudy to vede, tak stejne jako na simulátoru. Treva když jsi na některým okruhu nikdy nebyl. Stopa idealni je jedna,max dvě. To bych rozvedl jindy, a mírně odlišná je za mokra. Samozřejmě i motorky to jedou mírně "jinak". Co se liší jsou rychlost km/h a brzdný body. Ty si z videa nemůžeš logicky vzit.Bo je má každý dle schopností.
GT3RSa, tak úplně to neni o aerodynamice, ale to auto protože je dobře postavený jako SÉRIOVÝ. A neskutečně funguje mechanicky, + agregát.Tak pokud na něj dáš "jen" novy dobrý gumy a lepší brzdy, tak ho smrtenik neutahá,res nedostane na limit./Navic teda Tě hlida ESP,a jiny na štěstí na palubě přítomni asistenti. Pokud si to teda nevypneš. Na okresce se v tom zabiješ driv než se na limit dostaneš, za 300km/h na dálnici máš papíry v čistírně. Na zrychleni s tebou můžou zavodit tak 600ccm silniční motorky. To auto už neni úplně prdel. Každýmu bych přál to řídit. Navic ja znam verzi 991. Byla uz 991.2 ,a zatim se čeká na 992 GT3RS. Coz bude masakr zase.
GT3RSa, tak úplně to neni o aerodynamice, ale to auto protože je dobře postavený jako SÉRIOVÝ. A neskutečně funguje mechanicky, + agregát.Tak pokud na něj dáš "jen" novy dobrý gumy a lepší brzdy, tak ho smrtenik neutahá,res nedostane na limit./Navic teda Tě hlida ESP,a jiny na štěstí na palubě přítomni asistenti. Pokud si to teda nevypneš. Na okresce se v tom zabiješ driv než se na limit dostaneš, za 300km/h na dálnici máš papíry v čistírně. Na zrychleni s tebou můžou zavodit tak 600ccm silniční motorky. To auto už neni úplně prdel. Každýmu bych přál to řídit. Navic ja znam verzi 991. Byla uz 991.2 ,a zatim se čeká na 992 GT3RS. Coz bude masakr zase.
-> ZdrubT 29.03.22 12:25:27: Tohle je auto s velkým přítlakem, to se nás netýká. Na pohled to není výrazně jiný, ale to bych spíš bral za vzor Míru Černýho.
-> ZdrubT 29.03.22 12:25:27: Stopa bude asi jenom jedna nejrychlejší (nejkratší vzdálenost co se dá projet),ale asi stejnou nebude muset jet trabant,ale bude muset jet ta moderní plechovka z videa
To jest můj osobní názor.

-> MVM 29.03.22 04:54:59: Jedu co se dá a převodovka dovolí,takže cca 150-160 po každém delším rovném úseku (cílovka na max.,za šikanou,před dolíkem,před matadorem,před cílovkou něco před omezovačem),co se týká zatáček,tak moc nevím,neni čas koukat na tacháč
Ale určitě to auto má na víc jak 2:15 co jsem s ním byl schopný zajet já a hlavním limitem techniky jsou gumy,potom ta cílovka taky přidá nějakou vteřinku a dávat delší SP z nafty by sice přidalo 10-20km na 300m trati,ale na zbytku by to asi znamenalo propad,takže přidat 6-ku do stávajícího zpřevodování bude ideální.A 195/50 byť opět levný NSR2 místo AR1 nebo něco podobného "závodního" co už dneska jezdí téměř každý by bylo hodně znát (mě slicky srazily na 120-ce 10s),ale bude to dřít všude,kde to půjde,protože do sériových blatníků se to na feldě ani fáčku nevejde a nějaký nesmyslný R13 už nejdou použít kůli předním brzdám
Je nejvyšší čas dostavět škodu a na tý se vyřádit
Každopádně sem jel klidně a pravidelně,dle mého hlediska,možná pohledově až pomalu,ale snažil jsem se zatáčky projíždět bez chyb,jestli to tak bylo,čert ví 




-> Eidy: Právě že to nerozbitý auto...já třeba jsem na to hodně úzkostlivý, takže bych ti neotevřel stopu třikrát za sebou tak, abys mě mohl v zatáčce vzít vnitřkem, když tak rád jezdíš bokem
Ačkoli ono to asi nebylo pouštění, jen prostě předokolka... Ale zase je fakt, že ty jsi zkušený, ty bys ho netorpédoval ven 


-> Eidy 28.03.22 21:24:02: Prohlížel jsem si Tvých videí vic z toho dne. Však píšu že to bylo pěkný, auto 100% změna k lepšímu je vidět. Já nejsem zas takový "trenér" abys mě bral za etalon. Pocitově mi tam chyběla plynulost. Dříve jsi driftoval ale mělo to rytmus. Tohle je čistější ale misty takový nepřesný, takový "hranatý ".. Obecně vždycky se dá zapracovat na brzdách a průjezdu. Ale to je taky o tom, jak má možnost člověk na tom okruhu jezdit. Byla pauza, změny na autě, podmínky na dráze,moc proměných. /což svádí k omluvám /
Zkus na tom 5q brzdit intenzivněji a zkusit 5,4,3 nebo jen 5,4 seskladat rychleji. Někde bych ty oblouky vic povolil a vypustil, ale to zase nejde říct konkrétně protože ty tu "chybu" v dalším kole opraviš. Zkrátka to ideální kolo tam je. Ale musel bys trefit všechny sektory dobře. Což zase třeba ovlivni provoz na dráze atd.. Auto už má potenciál, ale teď už je to jen pilovat trénink.
Ale těžkou hlavu si z toho nedělej, možná jsem zkazil radosti jiným kteří byli rádi že jezdíš furt bokem
Ta pynulost je vidět tady u Vaška dole ve videu. Samozřejmě ja to nesrovnavam protože nevidim ani u Tebe ani u něj konkrétní rychlost. Ale spíš chci poukázat co umi ty plynulý přechody .
Ale ber to tak že se jezdíte bavit,hobby, nikdo nechce trhat rekordy ani si rozbit auto...
Zkus na tom 5q brzdit intenzivněji a zkusit 5,4,3 nebo jen 5,4 seskladat rychleji. Někde bych ty oblouky vic povolil a vypustil, ale to zase nejde říct konkrétně protože ty tu "chybu" v dalším kole opraviš. Zkrátka to ideální kolo tam je. Ale musel bys trefit všechny sektory dobře. Což zase třeba ovlivni provoz na dráze atd.. Auto už má potenciál, ale teď už je to jen pilovat trénink.
Ale těžkou hlavu si z toho nedělej, možná jsem zkazil radosti jiným kteří byli rádi že jezdíš furt bokem

Ta pynulost je vidět tady u Vaška dole ve videu. Samozřejmě ja to nesrovnavam protože nevidim ani u Tebe ani u něj konkrétní rychlost. Ale spíš chci poukázat co umi ty plynulý přechody .
Ale ber to tak že se jezdíte bavit,hobby, nikdo nechce trhat rekordy ani si rozbit auto...
Překvapilo mě,že když po uplynutí 7 let bez jízdy na okruhu sednu do vozu,na který navíc nejsem moc zvyklý,mohu na žiletkách 165 hned 1 kolo zajet 2s pod osobák,který jsem měl po 5 letech ježdění se 120 na 200 slickách,navíc jedoucí svoje tempo na pohodu a nevyhecovaný někoho dohonit a nebo někomu ujet...asi stárnu do šikovnosti
Ještě by to chtělo vyřešit problém,že půlku cílovky jedu v omezovači na 7500ot,možná se do podzimu pořídí kvalt navíc 


-> kpt.Budha: Tak to je normálka. Já se chci taky s každým honit. Na rovině nemám koně a oni zase nemají brzdy a podvozek. A nebo s tím neumí.
Sice mě štve, že mě nepustí, když jsem evidentně rychlejší, ale na druhou stranu je největší výhrou nerozbitý auto. A já si počkám.
-> Petrson: To sám nevím, jak to bylo.
Ale na stopu jsem se soutředil.
-> MVM: Jsi mě rozhodil. Něco konkrétního, nějaká situace? Nebo tak pocitově?
Koukal jsem třeba na loňský Brno a zásadní rozdíl tam nevidím. Vyspaný jsem byl, nemocný nejsem, těšil jsem se hodně. Když jsem někoho dojel, tak jsem netlačil na pilu. Ale že to nevidím, neznamená, že to tam není. Snažil jsem se jet čistě a přenastavený diff je hodně znát. Za apexem to můžu sešlápnout a žádný šílený boky se nekonají. Takže ještě jednou děkuji velice za radu.


-> Petrson: To sám nevím, jak to bylo.

-> MVM: Jsi mě rozhodil. Něco konkrétního, nějaká situace? Nebo tak pocitově?
Koukal jsem třeba na loňský Brno a zásadní rozdíl tam nevidím. Vyspaný jsem byl, nemocný nejsem, těšil jsem se hodně. Když jsem někoho dojel, tak jsem netlačil na pilu. Ale že to nevidím, neznamená, že to tam není. Snažil jsem se jet čistě a přenastavený diff je hodně znát. Za apexem to můžu sešlápnout a žádný šílený boky se nekonají. Takže ještě jednou děkuji velice za radu.

-> MVM: mě spíš přišlo, že se soustředí na čistou stopu, už to nebylo rozevlátý.ale necháme se překvapit jak to bylo.
-> Eidy 27.03.22 19:58:04: Pěkný. Ale přijde mi že jsi nebyl úplně 100% ve svým rytmu. Nemoc nebo stres, malo uvolněná nálada? Pohledově to umíš určitě líp 

-> Eidy: Super
Oktavián se toho teda nebál, takhle závodit při volných jízdách. Ale vysvětlil jsi mu to brzo, kdo je tady pánem 


-> Qwak: Tak ono letos to bylo celkově dost slabý. Ale zase nikdo nemusel čekat na svezení. Za mě dobrý.
Dám odkaz na první video. Ve třetím kole jsem se začal nahánět s RS Octou.
Kdysi se mi podařilo zajet 2:04 a od té doby jsem zajížděl pravidelně kolem 2:06. Dnes jsem jezdil opakovaně 2:04. Rám super, převodovka super, upravený diferák super, všechno super. Největší slabinou je řidič a pak pneu. Nankangy byly dřív ve tvrdosti 80, dnes pouze 100. Na studeném asfaltu jsem je nedokázal ohřát tak, aby tekly a pořádně držely. Takže ve výsledku to beru jako velké zlepšení.
Dám odkaz na první video. Ve třetím kole jsem se začal nahánět s RS Octou.
Kdysi se mi podařilo zajet 2:04 a od té doby jsem zajížděl pravidelně kolem 2:06. Dnes jsem jezdil opakovaně 2:04. Rám super, převodovka super, upravený diferák super, všechno super. Největší slabinou je řidič a pak pneu. Nankangy byly dřív ve tvrdosti 80, dnes pouze 100. Na studeném asfaltu jsem je nedokázal ohřát tak, aby tekly a pořádně držely. Takže ve výsledku to beru jako velké zlepšení.

Teda hoši letošní Škodovácká účast nic moc

Že bych se jel mrknout 

-> Eidy 09.01.22 21:51:45: My asi taky dorazíme gumbalkánovým vozem

-> pavucina: Klasika. 

-> Eidy: No jáá
Jenze to zas budou prirpavy na posledni chvili.

Tak co, kdo se chystá?
www.autodrom-most.cz/cz/t
he-most-autoshow-10-1

Zaregistroval jsem to taky a koukám na tu první zatáčku, ta má být jiná ?
-> Eidy: Bude to klouzat 

Však klobouk dolů za to jak to v Mostě dávají dohromady. O to vic to vnimam protože Masarykuv okruh je skoro u mě za barakem. A cim vic je v prdeli Brno tim vic je na vzestupu Most. Ale je to hlavne o majitelich těch dvou areálů. Když si vzpomenu na zavody v Mostě ještě bez první šikany, a jak to tam ne teď, včetně toho jak opravili boxy, vrata... Kolik je tam akcí.. Tady nic už nezbylo kloudnyho

-> Milan 136: To abych tam příští rok pojezdil.
-> vhml: To je dobrá myšlenka, to se bude do provozu hodit 

-> vhml: Ano tak nějak..

-> MVM 13.05.21 11:01:01: jo, u nezpevnenejch povrchu to jinak nejde. S těma malejma brzdama v soto kolech to auto ani jinak nez smykem "nezastavis".
Ale samozrejme porad plati - nemuzes te zaskocit smyk v zatacce, kdyz tam svym smykem uz prijedes...
Ale samozrejme porad plati - nemuzes te zaskocit smyk v zatacce, kdyz tam svym smykem uz prijedes...
-> vhml 13.05.21 10:45:04: Klidne oponuj, ja prave pisu ze ti co zacali okruhy Kopecky atd jedou furt cistej než... a jsou rychlí. ALE to podstatny je, ze kdyz to povrchově neni čitelný, snih,bordel, šotolina, tak chtě/nechtě to pojede vic ci míň bokem. Protože to je lehčí... A to ted nepíšu svy rozumy,ale takhle mi to jezdci tvrdi...
Ad. Striteskyho znam velice dobře, hlavně jeho otce,protoze jsme spolu pracovali.
Ad. Striteskyho znam velice dobře, hlavně jeho otce,protoze jsme spolu pracovali.
-> MVM 13.05.21 10:21:21: to bych si možná dovolil trochu rozporovat. To platilo v dobách "starých" WRC. Ale s nástupem S2000 chyběl ten přebytek výkonu a moderní R5 taktéž vyžadují čistý styl díky absenci středovýho diferáku a nějakým výkonem "navíc" taky úplně neoplývají, spolu s 5 kvaltovou převodovkou... Přímo na RZ je krásně vidět, proč je třeba Stříteský tak nahoře ač v tom sedí "prvně". On a Kopecký jedou prostě úplně jinou stopu a styl, než zbytek pole. Nezávisle viděno třema lidma, na třech RZ teď o víkendu.
-> Crestik: Na rally se to auto neřídí volantem ( nebrat doslovně),ale řízeným smykem. Byť by okruhový čistý průjezd byl treba rychlejší,tak auto ( dneska R5, wrc) s přebytkem výkonu jedou proste rizenym smykem,což je jistější prujezd . A je to tom nachystani auta na průjezd, což je na RZ jednodušší tam podle rozpisu přijet bokem s přebytkem výkonu, nez tam prijet o 20km/h rychleji a brzdit naplno s rovnýma kolama. To je možný jen na cistym asfaltu a na par mistech na rally. A spousta jezdců z rally ma problem jet ciste na okruhu,a naopak dost lidí kteri zacali na okruzich se musi přizpůsobit. Byt kdyz jedou i vic čistě umi byt rychlí.. 

-> kpt.Budha: na rallye lidi řvou, když jede auto smykem, ale když se tak jezdí úmyslně na okruhu, tak to spousta lidí nechápe :-)
-> Jirik_Tuňák1983: To jede online na facebook 

-> kpt.Budha 12.05.21 13:14:57: Nakonec nenatočila nic, páč 30 vteřin po startu to zahlásilo plnou paměť selfíček, jídel z restaurací a špulících postojů. 

-> vhml: A natáčí přední kamerou nebo zadní? 

-> kpt.Budha 12.05.21 12:59:26: nejvíc mi na tom irituje blbka s telefonem co si místo absorbování nějakýho zážitku řve do jabka.
-> urbi21 12.05.21 09:03:57: co z toho má člověk co drží telefon a nahrává si to ? ... stejně tak z koncertu, ruzných vystoupení atd ...
-> urbi21: To je disciplína, kterou nikdy nepochopím... 

-> vhml: U motorek mě to třeba nevadí, ale u aut je to divný. I navzdory vyššímu litrovýmu výkonu.
Já jsem vyrostl na trabantech, takže dva takty naopak docela můžu. Ono vůbec s trabantem je skvělý svezení když má trochu udělanej motor. Ta splašenost vzhledem k nizoučký váze je zábavná
-> MVM: Například. Ale i třeba třicítka. To jsou tak hezký sportovní vozy, ale jak to majitel nadlábne, tak mě to vždycky tak zklame.
-> Eidy: Myslíš "cylilink"? Tak to dvoutaktni obdobi bylo dáno dobou. Naši konstruktéři pokud něco vymysleli, malo kdy to nezůstalo u prototypů. A zapad nam utekl.... 

-> kpt.Budha: Já ty dvoutaktní auta nějak nemusím. Třeba stará Aerovka je krásná, dokud to nenastartuje. 

-> kpt.Budha 17.03.21 10:54:36: ako sa hovori...navrat ku korenom. Fakt krasa.
-> pavucina 22.02.21 15:00:09: tak já jenom,že jsi ztěžuješ,jak do toho musíš něco sypat
A každý jsi volíme svojí cestu,mě turba nic neřikají,pokud by ten škodovácký motor neměl třeba 250-300hp,ale to už nemůžu vyjít ze sériových dílů jako ty a stejně mě je blíž jekot atmosféry,než odfukování turba...to už pak kompresor a nějakou V8.
A nejsem technický analfabet,abych nevěděl,že turbo by chtělo uplně jinou vačku a o KP ani nemluvě.Spíš šlo o to,jaká výkonová sféra by pro mě byla dostatečně zajímavá,abych zradil svoje přesvědčení
A to už se pak můžem bavit o bloku z kusu duralu atd...
Neméně důležitá věc je,že do 120-ky se v pohodě vejdu,ale do superba už nikoliv...takže tunit auto,s kterým nemůžu pak jezdit by bylo k ničemu
Aby to nebylo uplně mimo tému,tak doufám,že se letos už svezu,protože mě hodně svrbí ruce po těch letech


A nejsem technický analfabet,abych nevěděl,že turbo by chtělo uplně jinou vačku a o KP ani nemluvě.Spíš šlo o to,jaká výkonová sféra by pro mě byla dostatečně zajímavá,abych zradil svoje přesvědčení

Neméně důležitá věc je,že do 120-ky se v pohodě vejdu,ale do superba už nikoliv...takže tunit auto,s kterým nemůžu pak jezdit by bylo k ničemu

Aby to nebylo uplně mimo tému,tak doufám,že se letos už svezu,protože mě hodně svrbí ruce po těch letech


EDIT: Už je to offtopic, klidne to presunte do patričných míst.
-> Václav Vašák: Tohle je za me a na me extremni nazor, ja jsem se nedavno skutečne zameril na veci, v kterých se nemusím hrabat a dávat do nich peníze(zřejme po zkusenosti s Audi V8). Proste jsou pro me smysluplnejší věci, než rvát peníce do plechových škatulí a proto jsem rád, že se turborit povedl, jak se povedl.
Favorit, az na nejaké mouchy (podvozek), je presne tam, kde si to predstavuji, jezdí to dobře, zere to jen benzín(bohužel už benzín), brzdy, olej, kdyz se to posere stojí to pár korun. Svezu se vsude na asfaltu a vubec ne spatne. Na zimu a sotolinu (pole, lesy, louky) mám audi A4 1,8T quattro a to je za mne uplne univerzální stroj (akorát to není kombík). - to taky jenom jezdí - opět dle mých predstav. A na daily jezdím na baterky (dobre nepojedu s tím do Ostravy) - opět jezdí to za pár halířů a nic se na tom nedělá, jen večer připojíš kabel a ráno ho odpojíš.
Jinak ano máš pravdu, až na vačku a složení z "nejlepsích" seriových dílů je to serie. Ale viz příloha, 5let starý graf se zanesením převodů, pekný prubeh (ano musi se to točit, ale ne víc jak atmo), kvalty padají kam mají, není potřeba kratší prevodovka. A jsou to taky seriové kvalty (až na 5.) K čemu by bude vysoké číslo výkonu, když to bude mít na hovno průbeh ?
A co by ukázal 130hp s 1,5b? Trošku se bojím, že by toho moc nebylo. "Ostré" atmovačky nejsou vhodné pro turbo, a komprese co by tam byla taky ne, pokud by to vydržely písty, tak určite ne se standartne dostupným palivem.
-> Václav Vašák: Tohle je za me a na me extremni nazor, ja jsem se nedavno skutečne zameril na veci, v kterých se nemusím hrabat a dávat do nich peníze(zřejme po zkusenosti s Audi V8). Proste jsou pro me smysluplnejší věci, než rvát peníce do plechových škatulí a proto jsem rád, že se turborit povedl, jak se povedl.
Favorit, az na nejaké mouchy (podvozek), je presne tam, kde si to predstavuji, jezdí to dobře, zere to jen benzín(bohužel už benzín), brzdy, olej, kdyz se to posere stojí to pár korun. Svezu se vsude na asfaltu a vubec ne spatne. Na zimu a sotolinu (pole, lesy, louky) mám audi A4 1,8T quattro a to je za mne uplne univerzální stroj (akorát to není kombík). - to taky jenom jezdí - opět dle mých predstav. A na daily jezdím na baterky (dobre nepojedu s tím do Ostravy) - opět jezdí to za pár halířů a nic se na tom nedělá, jen večer připojíš kabel a ráno ho odpojíš.
Jinak ano máš pravdu, až na vačku a složení z "nejlepsích" seriových dílů je to serie. Ale viz příloha, 5let starý graf se zanesením převodů, pekný prubeh (ano musi se to točit, ale ne víc jak atmo), kvalty padají kam mají, není potřeba kratší prevodovka. A jsou to taky seriové kvalty (až na 5.) K čemu by bude vysoké číslo výkonu, když to bude mít na hovno průbeh ?
A co by ukázal 130hp s 1,5b? Trošku se bojím, že by toho moc nebylo. "Ostré" atmovačky nejsou vhodné pro turbo, a komprese co by tam byla taky ne, pokud by to vydržely písty, tak určite ne se standartne dostupným palivem.
-> pavucina 20.02.21 19:16:38: já pouze nemám rád,když se o mě někdo otírá...což je zde běžný efekt a osobně mě dokonce i Urbi pozdraví
Ale i tak mám svůj vlastní důležitější život.Jiní nemají zase nic jiného,než webová fóra...
A jak jsem řekl,pokud tě to nestačí,tak investuj,..pokud nechceš,musí to stačit.Pokud počítáš peníze do fáčka,kup jsi Caterhema...tam máš všechno hned,ale cenově za to vytuníš pár favoritů a jde i o pocit sebe sama.Nic mezi tím neexistuje a já už jsem jezdil dost dlouho s auty,které jsou tak napůl,aby byly univerzální,na Caterhema nemám prachy,i když se mě vždy líbil a jsem "srdcař" a rád sám něco tvořím,než věci kupovat...univerzální auto ale už nechci,protože mě to neuspokojuje na 100% a co není naplno,s tím nestojí ztrácet čas už v tak krátkém životě.
No a můj vývoj v poli atmosfér s jedním karbecem se po 10 letech začíná vyplácet a osobně by mě zajímala představa,co by 130hp motor s nízkými písty a přeplňovan 1,5atm ukázal na brzdě... až zde bych volil další stupeň,jakým přeplňování je.Ale dát turbo na sériový motor je stejné,jako tam dát webery a vačku...výsledek bude pěkný,o tom žádná oproti sérii,ale osobně bych z toho neměl onen pocit uspokojení.A jako nikomu necpu,jak jsi dělá svoje věci,tak stejně já nědělám nic pro nikoho (kromě rodiny),než pro sebe...pokud to není teda kšef a platící zákazník

A jak jsem řekl,pokud tě to nestačí,tak investuj,..pokud nechceš,musí to stačit.Pokud počítáš peníze do fáčka,kup jsi Caterhema...tam máš všechno hned,ale cenově za to vytuníš pár favoritů a jde i o pocit sebe sama.Nic mezi tím neexistuje a já už jsem jezdil dost dlouho s auty,které jsou tak napůl,aby byly univerzální,na Caterhema nemám prachy,i když se mě vždy líbil a jsem "srdcař" a rád sám něco tvořím,než věci kupovat...univerzální auto ale už nechci,protože mě to neuspokojuje na 100% a co není naplno,s tím nestojí ztrácet čas už v tak krátkém životě.
No a můj vývoj v poli atmosfér s jedním karbecem se po 10 letech začíná vyplácet a osobně by mě zajímala představa,co by 130hp motor s nízkými písty a přeplňovan 1,5atm ukázal na brzdě... až zde bych volil další stupeň,jakým přeplňování je.Ale dát turbo na sériový motor je stejné,jako tam dát webery a vačku...výsledek bude pěkný,o tom žádná oproti sérii,ale osobně bych z toho neměl onen pocit uspokojení.A jako nikomu necpu,jak jsi dělá svoje věci,tak stejně já nědělám nic pro nikoho (kromě rodiny),než pro sebe...pokud to není teda kšef a platící zákazník
