Pajka / 120GLS Pajka / 120GLS "80

komentáře | popis | fotky | Pajka | 27.05.16 13:31 | 61x v oblíbených
Kamarád mi volal, že jede na vrakoviště pro nějaké díly a že je tam pěkná GLS na rozkuchání, prý ať jedu s ním si něco vybrat. Když jsem ji viděl, začal jsem jednat o odkoupení celku.



Škoda 120 GLS z roku 1980, přechodové provedení na 14" kolech. Je slušně zachovalá, ale i když má najeto hodně málo, dost se na ní projevilo nešetrné zacházení. Prvním a posledním vlastníkem byl pán narozený v roce 1923, který v roce 2002 zemřel. Za svého života se s vozem očividně příliš nepáral, jezdil do lesa pro dřevo a vozil v tom kdejaký bordel. Podvozek a prahy jsou dost obouchané s liškou, spojka zhulená... Dědicové po jeho smrti vůz trvale vyřadili z registru, ale až na podzim 2012 se rozhodli vyklidit garáž a dát ho dodatečně "ekologicky" sešrotovat.



Chlapíkovi z vrakoviště se pod auto nechtělo lézt a nepředpokládal, že by se z toho auta mělo cokoli zachovávat, tak naviják uvázal k nárazníku a vytáhl auto za něj. Sehnal jsem jiný.



Plány:

- výměna provozních kapalin - HOTOVO

- generálka brzd - HOTOVO

- nahradit poničený nárazník - HOTOVO

- "postavit" na značky - HOTOVO

- opravit lak a šrámy

- zrepasovat řízení



Provedené činnosti:

2015.06.10 Technická + přepis. Už můžeme legálně na silnici.

2015.01.16 Pořízen zavazadlový přívěz KPZ 240 jako doplněk a pomocník.

2014.11.02 Stavba garáže z nádstavby Avie.

2013.06.24 Kompletní vyčištění (cca kýbl bordelu jen z interiéru), umyto wapkou. Vyčištění karburátoru, seřízení ventilových vůlí, repase třmenů, promazání nápravy, výměna předního nárazníku. Tacho: 29928 km.

2013.06.01 Sehnány doklady.

2012.11.30 Celková oprava brzd, nová kapalina, oprava a seřízení spojky. Tacho: 29763 km.

2012.11.27 Výměna provozních kapalin, opravy brzd. Problém odvzdušnit! Převoz do lepší dílny. Tacho: 29706 km.

2012.11.20 Koupě, převoz do garáže na nejnutnější opravy, nastartování. Tacho: 29653 km.



Více fotek zde: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980



Další auta:



120 GLS (1983) cihlová, mezityp

21.7.1983 Vrchlabí, výr. č.: D2796926/40803.

S TP. Chybějící a nepůvodní díly nachystány. Motor je rozdělaný na ponku. Časem ji chci dát do kupy a zakonzervovat nebo prodat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983



120 GLS (1980) oranžová, export

29.12.1980 Kvasiny, výr. č.: B2333880/52688, export.

S TP. Chybí zadní prepreg, udělané nejnutnější opravy (brzdy, karburátor, rozdělovač a tak). Chtěl bych ji někdy zrenovovat.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_Export



105S (1981) červená

S TP. Dostal jsem ji zadarmo, trochu poléčil, předělal na LPG a 8 měsíců s ní denně jezdil (cca 9000 km). Příliš "vybydlené" auto na to, abych ji dál opravoval. Odstavena a nachystaná na rozebrání.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_105S_1981



120 GLS (1982) bílá, export do Belgie

Bez TP. Nekompletní, karoserie vyvařená. Vzal jsem ji kvůli motoru, zadnímu čelu a prepregu. Jestli ji někdo chce, napište, jinak půjde do hutí.

Fotky: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1982_Export

Pajka / 120GLS "80 - komentáře:

17:59:19
04.05.2013
Pajka
-> krup: No mně se na tom pracovat nechce, rád bych to svěřil podobnému nadšenci, jak jsi ty :-).
14:41:33
04.05.2013
krup
-> Pajka: já tě nevim, na obou autech se bude pracovat na poobných místech, ale já budu lakovat jen lokálně :)
13:25:53
04.05.2013
Pajka
Takže jsem uploadnul nějaké další fotky obou oranžových GLSek na rajče (ještě nějaké později přibudou):



1983 mezityp: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1983

1980 export: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980_No._2

1980 chromka: pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Skoda_120GLS_1980



Z té mezitypky se především loupe ten plastizol, či co to bylo, jinak je až na pár drobných míst zdravá.
upraveno 1x, naposled 04.05.2013 13:41:25
12:50:14
04.05.2013
Pajka
-> krup: Ta moje mezitypka je na tom karosářsky řekl bych trochu líp, než tvá Amálka. Hodnotu 25k to možná má, cenu to takovou ale zatím určitě nemá. Ještě pár let počkat...
12:34:42
04.05.2013
krup
-> Domajz 02.05.13 23:42:14: hele cenu to moc nemá, teda zatím. Za Amálku ( lukr.rajce.idnes.cz/Amalk a ), tedy kompletní auto s platným, přepsatelným tp vč placené ekodaně, ve stavu k nenáročné renovaci, chci 25tis czk. Velmi pravděpodobně se za to neprodá, takže ji znovu někde na pár let ubydlím a bude :)
11:17:54
04.05.2013
Domajz
-> Pajka: Ona to právě není vrak, ale tím, že parkuje už na té Lidické a ne na Francouzské, kde přebývám, už se mi asi nepodaří zjistit kdo je její majitel.



Btw. koukni na tuhle kartu auta a konkrétně na fotku č. 6: skoda-virt.cz/cz/.../9325 -zubacka-skoda-120l-78
16:46:20
03.05.2013
Pajka
-> Domajz: Jo tu jsem taky na Lidické viděl! Zeptám se Mikeše, ten je zachránce opuštěných vraků, třeba by ji i koupil a uskladnil.
16:12:40
03.05.2013
Domajz
-> Pajka: Jo však určitě, ty prepregy tam budou originál, o tom žádná6 Těch bylo nedostatek i za socíku 4
16:10:26
03.05.2013
Domajz
-> Pajka: kdyžtak koukni ještě pod koberečky, při napojení podlahy na přední podběhy.



Jinak ta červená chromka, tam ještě loni 100% stála, chodil jsem na jeden předmět na FI, tak jsem ji okukoval...



Co mě ale trhá srdce je tahle krasavice, která parkuje kousek ode mně

postimg.org/image/euw2z5z i5

postimg.org/image/nr2q8qh on

postimg.org/image/5wrix90 9n

prostála tam i zimu, protože měla leťnáky, tak jezdila jen když nebyl sníh:

postimg.org/image/y0d4e5i c1



pak na delší dobu zmizela a já ji náhodou při procházce Brnem potkal jak stojí na Lidické:

postimg.org/image/mk9u2s1 o5

postimg.org/image/gkm2z4g vp



Je mi ji líto, je to jak píše -> krup: 1A stav... psal jsem pár lidem z okolí Brna na virtu, jestli se ji nechtějí ujmout, nabízel jsem, že zajdu za majitelem a poptám se, ale nikdo nechtěl. Tak tam pořád stojí chuděra, je špinavá, ale nikde jsem nenašel ani stopu rzi....
16:02:49
03.05.2013
Pajka
Tohle dosvědčuje, že v 80. roce ty prepregy mohly být původní: auto.bazos.cz/inzerat/... /SKODA-120GLS-UZOVKA-1980- vyvozni-model.php
15:43:28
03.05.2013
Pajka
-> Domajz: Jinak na střeše a sloupcích ta černá drží, na kapotě nic moc a zadní čelo je lakované asi sólo jinou barvou později. Jinak je to auto ale celkem zachovalé, co jsem to tak párkrát oběhl, není nikde shnilé, ani límce, kufr, motorák... Nic.
15:40:57
03.05.2013
Pajka
-> Domajz: Taky si tam jednu pamatuji, ale ještě chromku, byla za rohem Hrnčířské ulice. Jsou to ale už tři roky, někdy se tam skočím podívat.



pajkamoto.rajce.idnes.cz/ Trabant_601S_De_luxe_4_198 8



Tady je další: skoda-virt.cz/cz/.../2643 -myschaak-s120gls



Ale už víckrát jsem viděl GLSky i v dalších dvoubarevných provedeních:

fbcdn-sphotos-a-a.akamaih d.net/hphotos-ak-ash3/5817 24_439160549496333_2017792 924_n.jpg

fbcdn-sphotos-b-a.akamaih d.net/hphotos-ak-ash3/5812 00_303779163034473_1179017 728_n.jpg
14:51:24
03.05.2013
Domajz
-> Pajka: To věřím, ale chápu tě, já taky na podzim musel dva auta prodat. Bydlím v paneláku a garáž mám jen jednu, takže to prostě nešlo.



Btw. o té GLSce v Brně co jsem psal, že jsem ji nestihl vyfotit. Tak jsem ji náhodou našel na mapách od googlu, tady je:



postimg.org/image/wwddrgx sh



postimg.org/image/vwhfspu pn



ALe černá je pouze střecha, nikoliv sloupky. A jak tak koukám, na tak na té druhé fotce je napsáno na okně, že někdo mám zájem o to auto !!!! Tak už asi vím kam zmizela, záhada vyřešena !!!3
14:41:05
03.05.2013
Pajka
-> Domajz: No není velice o co stát. Je to docela peklo.
14:35:25
03.05.2013
Domajz
-> Pajka: 9 tak to se muzu jit s tema svejma trema popelnicema zahrabat.... uctyhodne... jen tak dal :)
14:02:30
03.05.2013
Pajka
-> Domajz: Jo, taky jsem student a kromě těchto třech (+1) škodovek mám ještě Wartburga, 3 Trabanty a na starosti jedničkovou Octavii. Kromě toho 36 motorek a ještě sbírku starých rádií (cca 250 kusů)...



Nebudu takové zvíře, abych to šrotoval, ale tu první oranžovou jsem sehnal jen kvůli dokladům pro bílou. Tu druhou oranžovou se pokusím zachránit.
11:53:27
03.05.2013
Domajz
-> Pajka: Rozumím. Ano myslím si, že ta černá střecha je originál, taky jsem se tím už na jedné GLSce setkal. Bohužel, než jsem ji stihl vyfotit, tak zmizela (nejspíš dosloužila). Ano o export se mohlo jednat. Škodovky 120 GLS se na blízký východ vyvážely, nevím či zrovna do SAE, ale do Egypta a Sýrie určitě (nejspíš kvůli těsným vztahům se zeměmi RVHP). To na těch kapotách, čele a stříbrné masce bude nejspíš jen dobový výtvarnický úlet.



Jinak myslím, že tvá domněnka ohledně zadního čela na té exportní škodovce je zcela správná, nejspíš jde o facelift nebo prostě došlo k nějaké menší nehodě. Shodou okolností jsem na jedné ze svých užovek měl taky emkové oranžové čelo a taky bylo částečně zastříkáno nějakou černou břečkou...



Jinak tvůj plán schvaluju. Já tři auta mám a vím jaký to je problém je uživit a to jsem student.
11:45:35
03.05.2013
Pajka
-> Domajz: Kdyby bylo kde zakonzervované stroje skladovat, mám jich už hromadu. Bohužel není a nemám srdce to nechávat hnít na zahradě pod stromy v blátě.
11:39:32
03.05.2013
Pajka
-> Domajz: No v prvé řadě si chci zlegalizovat tu bílou, potřebuji tedy "převzít" doklady z jedné té červené. Mezitypka 83 je v ucházejícím stavu, ta druhá červená z roku 80 je ale podstatně zachovalejší (není vůbec shnilá, ta 83ka je už lehce načatá) a je i s originálním motorem, i když to není tak úplně mezityp.



K té druhé červené... Podle mě to skutečně mohl být export z 80. roku. Už jsem na internetu nějakou takovou, v této barvě s prepregy nárazníky viděl. To zadní čelo s maxi světly bych spíš vnímal jako tuning prvního majitele, který s příchodem mezitypek auto "modernizoval". Černá barva na střeše je jiná, než ta na zadním čele, pravděpodobně to čelo bylo lakované později (to by tedy předchozí domněnku mohlo potvrdit). To co je na té střeše jsem už ale víckrát na škodovkách viděl, myslíte že by to mohlo být originální?



Jinak mezitypku jsem včera dal trochu do kupy a i když s obyčejným eLkovým motorem, jede velmi svižně.



Zjistím jak to bylo s tou poslední dvoubarevnou GLS. Jestli je to s tím zadním čelem tak, jak myslím, sehnal bych nějaké užovkové a dal to do původního stavu. Čelo bych dal na tu mezitypku a zkusil bych ji s neoriginálním motorem, zadním nárazníkem a bez papírů někomu střelit. Vydělat na tom nepotřebuji, ale pod cenu šrotu bych asi nešel. Hlavní podmínka je to, aby si ji vzal někdo, kdo ji zachrání a nebude ji kanibalizovat na díly. Já si bohužel nemůžu dovolit držet tři auta, navíc garáž budu mít pouze pro jednu z nich (bílou).
23:42:14
02.05.2013
Domajz
krup 01.05.13 18:52:02 napsal:

→ Pajka: pokud chceš být fajnšmerk, tak oživit šecky

:)




Přesně jak píše Krup nebo je nemusíš provozovat, ale třeba jen zakonzervovat a uskladnit. Pěkná GLS mezityp má cenu vždy, byť bez papírů. Určitě nerozebírat na prvočinitele nebo z ní rozprodat specifické díly, to by byl hřích. Navíc cena těch aut, potažmo dílů, už půjde jen nahoru a vzhledem k tomu, kolik si do nich investoval, určitě neprohloupíš. 6

A nebo to prodej, ale komplet. Poptej se kolik má takový originální auto cenu, trošku to umyj, polešti, vyměň poškozené díly jako potrhané sedadla apod. poctivě nafoť všechny vady a korozi a střel to. Kolik za to chtít, to ti asi řekne spíš -> krup:



EDIT: jinak co to jste za zvláštní dědina, že se jim tam tak daří? :)
upraveno 4x, naposled 03.05.2013 10:53:11
Extreme Tyres