skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
14:52:17
13.10.2014
13.10.2014
Majklsto
-> vhml: Aby sa ti nestalo, že ten elektrický ventilátor bude hnat tolko vzduchu, že mechanický ventilátor ho nebude stíhat odoberat, takže ti prúd vzduchu bude roztáčat motor a závratne stúpne výkon
22:30:37
12.10.2014
12.10.2014
m8rinek
Stejně to je divný...
Já mam malej tlačnej spal spínanej čidlem, pokud motor dlouho zatěžuju a pak odložim tak mechanika přestane dostatečně chladit a v tom přichází na řadu spal, který to dochladí...
Já mam malej tlačnej spal spínanej čidlem, pokud motor dlouho zatěžuju a pak odložim tak mechanika přestane dostatečně chladit a v tom přichází na řadu spal, který to dochladí...
21:28:28
12.10.2014
12.10.2014
vhml
-> Tomáššš 12.10.14 21:15:51: myšlenku jsem měl stejnou. Ale nevím z čeho použít takhle malej chladič s tak velkýma koncovkama na hadici ( možná nějakej IC? ) a jak udělat hadice aby to nějak vypadalo
21:15:51
12.10.2014
12.10.2014
Tomáššš
-> vhml: mna napada do medzisteny medzi motorom a interierom ,popripade vedla povodneho chladica dat druhy a tym padom bude dvojity :D len ako by to chladilo netusim :D
21:14:21
12.10.2014
12.10.2014
Tomáššš
-> castrol 12.10.14 20:25:25: uz sa to tu o tom pisalo
20:28:38
12.10.2014
12.10.2014
vhml
-> Tomáššš 12.10.14 20:14:49: přidat chladič by bylo fajn, ale kam a jakej aby to nebyla strašná opičárna...
20:27:56
12.10.2014
12.10.2014
vhml
-> Bedřich - zrušená registrace 12.10.14 20:11:32: 380mm, otáčky nevím. Je to z nějakého renaultu, pocitově tlačí hodně. S aerodynamikou stovky je problém, že vzniká podtlak na blatníkách a pak se to ,,pere" s mechanickým větrákem. Tohle by tam spolu s mřížkou pod větrákem mělo zajistit dostatečný množství vzduchu k čerpání.
20:25:25
12.10.2014
12.10.2014
castrol
-> vhml: a nebude ten el. branit romu mechanickemu ?
20:19:49
12.10.2014
12.10.2014
Tomáššš
-> Bedřich - zrušená registrace 12.10.14 20:11:32: tak ty si na to kápol :) nieco podobne som mal na mysli ...
20:14:49
12.10.2014
12.10.2014
Tomáššš
-> vhml: len som riagoval ked som videl dve rozdielne lopatky ... pohlad laika
edit : mal som na mysli ze ci to netreba so synchronizovat aby spolu spolupracovali a tahali viac vzduchu . Druha vec co ma napada je ci by nebolo dobre zvacsit okruh vody alebo pridat chladic ,ale to je len moj nazor nic viac. samozrejme , som zvedavy ako to bude chladit,bodaj by sa to zlepsilo :)
edit : mal som na mysli ze ci to netreba so synchronizovat aby spolu spolupracovali a tahali viac vzduchu . Druha vec co ma napada je ci by nebolo dobre zvacsit okruh vody alebo pridat chladic ,ale to je len moj nazor nic viac. samozrejme , som zvedavy ako to bude chladit,bodaj by sa to zlepsilo :)
20:11:32
12.10.2014
12.10.2014
Bedřich - zrušená registrace
-> vhml: Jediné co tak udělá ten elektrický ventilátor je ten, že úplně vyruší ten mechanický.Jaká je to velikost ventilátoru?
20:10:39
12.10.2014
12.10.2014
vhml
Jak se to bude chovat reálně netuším. Inu zahodit se to nechá vždycky
20:08:56
12.10.2014
12.10.2014
mirecek.666
-> vhml: to bude takovej chladící reaktor:-), jak píše -> Tomáššš: aby se to pak nějak nehádalo u toho chudáka chladiče:-)
20:08:03
12.10.2014
12.10.2014
vhml
-> Tomáššš 12.10.14 20:04:38: jakej vliv by na to měl mít sklon a tvar lopatek?
20:07:39
12.10.2014
12.10.2014
Bedřich - zrušená registrace
-> Tomáššš: Jako že by ten elektrický dodal tolik vzduchu, že ten mechanický by jej nestačil odebrat?Určitě ne.
20:04:38
12.10.2014
12.10.2014
Tomáššš
-> vhml 12.10.14 20:02:31: nebudu si vadit ? ked kazdy ma ine "lopatky" a iny sklon lopatiek , kazdy z nich bude inak brat vzduch ...
20:03:26
12.10.2014
12.10.2014
vhml
-> francomk 12.10.14 20:01:47: tak nějak v to tajně doufám, že zapnutím nepřijdu o další výkon, jen ho začne žrát alternátor místo vrtule
20:02:31
12.10.2014
12.10.2014
vhml
-> Tomáššš 12.10.14 19:58:11: mechanickej poběží pořád, v případě potřeby spustím i elektriku.
-> mirecek.666 12.10.14 19:57:25: mě právě topení dosud neřešilo nic, protože tam je výměník s horkým olejem. Teď v kombinaci s olejákem to taky bude lepší
-> mirecek.666 12.10.14 19:57:25: mě právě topení dosud neřešilo nic, protože tam je výměník s horkým olejem. Teď v kombinaci s olejákem to taky bude lepší
20:01:47
12.10.2014
12.10.2014
francomk
-> Tomáššš: tým SPALom to bude poháňať
19:58:11
12.10.2014
12.10.2014
Tomáššš
-> vhml: budes mat len jeden ventilator alebo dva ?