skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
20:33:32
01.10.2013
01.10.2013
Eidy
-> vhml: pěkně.
20:31:54
01.10.2013
01.10.2013
Kuba105
-> vhml: pěkná díra. škoda no
20:16:10
30.09.2013
30.09.2013
vhml
-> Kuba105 30.09.13 19:42:48: dík,psal jsem ti zprávu.
19:42:48
30.09.2013
30.09.2013
Kuba105
-> vhml: čau mám jednu v garáži ještě před prázdninama jezdila.
19:27:37
30.09.2013
30.09.2013
vhml
KOUPÍM : hlavu 105, na stavu ani nijak nezáleží, pokud není prasklá a písty 136, nové, nebo hodně hezké, můžou být i z MPi.
19:26:29
30.09.2013
30.09.2013
vhml
-> dragon_cb_cz 30.09.13 18:06:13: dávat 3000 za novou sadu se mi úplně nechce. Vložky a kroužky tu mám.
18:06:13
30.09.2013
30.09.2013
dragon_cb_cz
-> vhml: Pavel P. měl/má v inzerci 136kovou sadu...
17:57:59
30.09.2013
30.09.2013
vhml
Teď je hlavně jeden velkej otazník kudy dál.
Určitě půjdu do objemu 1289, jako něco málo muziky zadarmo. Průser je, že tu mám krásný 135 písty s vložkama i kroužkama. Jenže 135. A nějak nevěřím tomu, že na tom nahoním kompresy. Podle prvních výpočtů by musela jít hlava o cca 2,5mm dolů, což úplně nevím jestli snese.
Druhá věc je, že nevím jestli si hlavu udělat nebo jí zadat. Jenže když přijdu za nějakým motorářem, že chci pětikanál posadit na 135 písty, vpálit do něj ventily z favorita a vyplachovat to přes origo litinu, tak budu leda za blázna...
Určitě půjdu do objemu 1289, jako něco málo muziky zadarmo. Průser je, že tu mám krásný 135 písty s vložkama i kroužkama. Jenže 135. A nějak nevěřím tomu, že na tom nahoním kompresy. Podle prvních výpočtů by musela jít hlava o cca 2,5mm dolů, což úplně nevím jestli snese.
Druhá věc je, že nevím jestli si hlavu udělat nebo jí zadat. Jenže když přijdu za nějakým motorářem, že chci pětikanál posadit na 135 písty, vpálit do něj ventily z favorita a vyplachovat to přes origo litinu, tak budu leda za blázna...
17:06:49
30.09.2013
30.09.2013
vhml
-> Tuner#2 - zrušená registrace 30.09.13 16:56:58: nene, lízátko je na půl sundaný. Musí se sundat kvůli odtahu.
Zatím jsem sudnal hlavu, ta je bohužel prasklá, ale spíš jako příčina 15km jízdy bez vody a oleje.
Primární závada nalezena, večer dám fotku. Zatím jen shora, zespoda to asi pak bude lepší komedie, ale nemám čas to rozebírat celý.
Zatím jsem sudnal hlavu, ta je bohužel prasklá, ale spíš jako příčina 15km jízdy bez vody a oleje.
Primární závada nalezena, večer dám fotku. Zatím jen shora, zespoda to asi pak bude lepší komedie, ale nemám čas to rozebírat celý.
16:56:58
30.09.2013
30.09.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> vhml: Koukám, že krom motoru to odneslo i uchycení lízátka? Tak ať to dáš brzo do kupy ne jako já
21:42:05
29.09.2013
29.09.2013
vhml
-> T 29.09.13 20:54:35: jo, tak nejak standartne zaklety Besiny :-)
20:54:35
29.09.2013
29.09.2013
T
-> vhml: : takže i tatík trošku poničil stroj ? tak snad alespoň něco bude OK
20:50:11
29.09.2013
29.09.2013
vhml
-> T 29.09.13 20:47:07: jj, zejtra zatim sundam ventilovy viko, jestli je nejaka paseka uz tam.
Musim se hlavne podivat 140LS po prevodovky. Sekla se tam ctyrka. Vydrzela tam sekla celou RZ, na stopce vyskocila a od ty doby to zas radi normalne.
Musim se hlavne podivat 140LS po prevodovky. Sekla se tam ctyrka. Vydrzela tam sekla celou RZ, na stopce vyskocila a od ty doby to zas radi normalne.
20:47:07
29.09.2013
29.09.2013
T
-> vhml: : tak, tak, jsem sám zvědav co na Tebe vykoukne
viděl jsem Tě už několikrát a nemluvil jsem s Tebou ještě...tak snad konečně příště
viděl jsem Tě už několikrát a nemluvil jsem s Tebou ještě...tak snad konečně příště
20:44:37
29.09.2013
29.09.2013
vhml
-> T 29.09.13 20:40:54: jo, nějak jsme se úspěšně minuly, trysky mám stále jeste v penezence :-D
Hele nevím. Premejslel jsem nad tím. Větší objem je fajn, jenze bych potreboval vetsi karb, jinej vejfuk atd atd. A zase se zamotas do kolotoce ze ze soucasnyho motoru nic nepouzijes. Uvidime co z motoru vyndam.
Hele nevím. Premejslel jsem nad tím. Větší objem je fajn, jenze bych potreboval vetsi karb, jinej vejfuk atd atd. A zase se zamotas do kolotoce ze ze soucasnyho motoru nic nepouzijes. Uvidime co z motoru vyndam.
20:40:54
29.09.2013
29.09.2013
T
-> vhml: : takže je na řadě 1,5 v 5-ti kanálu ? opět jsem minul tu čest s Tebou popovídat
20:33:54
29.09.2013
29.09.2013
vhml
-> Eidy 29.09.13 19:37:12: jako já docela taky. Po 15km bez vody a oleje to bude slušný peklíčko :-D Ale točí se to. Normálně to chytne od startéru, ozvou se dve strasny rany a zase se to zastaví :-D
Doufám že to přežila hlava, zbytek vem čert. Novou bych tvořil nerad a potupnýmu nasazení 8kanálu bych se taky rád vyhnul.
Doufám že to přežila hlava, zbytek vem čert. Novou bych tvořil nerad a potupnýmu nasazení 8kanálu bych se taky rád vyhnul.
19:37:12
29.09.2013
29.09.2013
Eidy
-> vhml: Jsem zvědavej na poklad uvnitř v motoru. Gratuluju ještě jednou. Jste blázni a proto je s váma sranda.
19:19:03
29.09.2013
29.09.2013
vhml
Tak motor s velkou slávou, po vítězství ve sprintu a z prvního místa ve skupině po všech RZ úspěšně skonal na přejezdu do cíle. Dle zvuků ( resp hluků, v životě jsem takovej kravál nezažil ) to vypadá na prasklou klikovku. Posledních 15km jsme jeli se 130 na vode, 130 na oleji a 0 na tlakomeru ale pořád to ještě jelo. 10km před cílem se ozvala rána největší a definitivní. Nedá se nic dělat, postavíme novej a silnější :-)
19:00:15
26.09.2013
26.09.2013
castrol
no konecne je tu