-> vhml: : to já taky, měl jsem natažený kabely do auta a tam připojeno :-D
jojo zkušenější by se mi hodil taky....mam připravený voltmetr v autě a přemýšlím kam ho píchnout pro kontrolu dobíjení a jaké mám hlídat hodnoty :-/
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
19:49:45
02.03.2014
02.03.2014
T
19:44:50
02.03.2014
02.03.2014
vhml
-> T 02.03.14 13:08:14: voltmetrovej budík nemám. Měřil jsem to multimetrem.
Ještě bych potřeboval radu nějakýho zkušenějšího, jestli to jde naštelovat aby to dávalo míň naprázdno a více pod zátěží? Šponováním pružiny to jen celý posouvám, ale Baťa hovoří o dvou možnostech štelování, ale druhou jsem nepochopil.
Ještě bych potřeboval radu nějakýho zkušenějšího, jestli to jde naštelovat aby to dávalo míň naprázdno a více pod zátěží? Šponováním pružiny to jen celý posouvám, ale Baťa hovoří o dvou možnostech štelování, ale druhou jsem nepochopil.
13:08:14
02.03.2014
02.03.2014
T
-> vhml: : tak snad dobrý...já to taky řešil a nikdo mi nebyl moc schopnej říct správný čísla....spíš koukni za jízdy, jestli se to nemění....mě to lítalo sem tam, když jsem měl voltmetr na cestu do Běšin a dneska vlastně nevím jestli je to v pořádku nebo ne :-D :-/
13:02:12
02.03.2014
02.03.2014
vhml
-> T 02.03.14 12:58:40: Altík proti kostře. Na baterce je víceméně to samý.
12:58:40
02.03.2014
02.03.2014
T
-> vhml: : a kde měříš hodnoty dobíjení ?
jinak ty druhé hodnoty nejsou už moc ?
jinak ty druhé hodnoty nejsou už moc ?
11:19:50
02.03.2014
02.03.2014
vhml
Každopádně vzal jsem mechanickej regulátor a trochu ho teď potunil.
Bez zátěže 14,5V , se zátěží 13,9V. Já myslím, že ideální.
Bez zátěže 14,5V , se zátěží 13,9V. Já myslím, že ideální.
10:25:50
02.03.2014
02.03.2014
vhml
Pořád řeším občasný problémy se startováním. Včera jsem během dne dvakrát nenatočil. Když jsem pak ujel 10km bez světel, tak to zas startovalo v pohodě. Dnes jsem měřil napětí, potřebuju aby mi to někdo zhodnotil, protože nevím správný čísla:
Baterka před nastartováním 12,8V
Dobíjení bez zátěže 13,8V
Dobíjení se zátěží ( čtyřoko+topení ) 13,2V ( možná by byl potenciál na víc , zkoušel jsem to při 3000ot, kdy altík ještě nejede naplno)
Je to dostačující? Nebo co si s tím počnout? Vrátit tam mechanickej regulátor a přišponovat ho na 14+ ?
Baterka před nastartováním 12,8V
Dobíjení bez zátěže 13,8V
Dobíjení se zátěží ( čtyřoko+topení ) 13,2V ( možná by byl potenciál na víc , zkoušel jsem to při 3000ot, kdy altík ještě nejede naplno)
Je to dostačující? Nebo co si s tím počnout? Vrátit tam mechanickej regulátor a přišponovat ho na 14+ ?
19:18:25
01.03.2014
01.03.2014
vhml
-> Eidy 01.03.14 19:17:39: to ti teda pěkně děkuju
19:17:39
01.03.2014
01.03.2014
Eidy
-> vhml: Ještě ti teda poradím, že by to šlo udělat pomocí diody, 15kOhm odporu, tranzistoru PNP a jednoho relé .
19:09:51
01.03.2014
01.03.2014
vhml
Dioda i nějaký to genetický relé jsou pro mě sprostý slova I když jsem čekal že se to nepůjde udělat jen obyčejnýma relátkama a spínačema.
18:46:01
01.03.2014
01.03.2014
Eidy
-> U-Geen: Přesně tak. Nebo jestli existuje rele s dvojím galvanicky odděleným ovládáním.
17:04:15
01.03.2014
01.03.2014
U-Geen
-> vhml: klasik rele, kde na sepnuti civky privedes kabel z dalek a pres vypinac a diodu kabel z potkavacek?
16:34:50
01.03.2014
01.03.2014
vhml
Pravda je, že i velkej Wesem je proti těm Hellám malinkej chcípáček
Musím ale nějak vyřešit elektriku ke světlům a úplně nevím kudy do toho. Potřebuju ty přídavný spouštět samostatně jako klasický mlhovky s tlumenejma, ale zároveň aby se spouštěli i se zapnutím dálkových spolu s celým čtyřokem.
Nějaký sofistikovaný návrhy zapojení?
Musím ale nějak vyřešit elektriku ke světlům a úplně nevím kudy do toho. Potřebuju ty přídavný spouštět samostatně jako klasický mlhovky s tlumenejma, ale zároveň aby se spouštěli i se zapnutím dálkových spolu s celým čtyřokem.
Nějaký sofistikovaný návrhy zapojení?
11:08:06
01.03.2014
01.03.2014
U-Geen
-> vhml: tak dat nejaky decetnejsi svetla? ono treba ty mensi wesemy uz tak rallyove nevypadaj, mam je ted na ignosovi pac svitil na dalky na kosoctverec.
09:42:54
01.03.2014
01.03.2014
m8rinek
-> vhml: Jako taky jsem to vydržel vozit jen rok :)))
07:52:56
01.03.2014
01.03.2014
vhml
-> Eidy 28.02.14 22:22:05: právě, na jednu stranu je to hezký, ale zároveň i moc rallyový a dlouhodobě to tam asi nechci.
22:22:05
28.02.2014
28.02.2014
Eidy
-> vhml: Takhle to vypadá pěkně. Kdyby to nebylo tak rallyový, tak bych si je dal na Kóču taky.
19:13:21
28.02.2014
28.02.2014
MajoLR
19:05:28
28.02.2014
28.02.2014
castrol
-> vhml: pekne svetielka
19:05:06
28.02.2014
28.02.2014
vhml
Tak svetla nakonec asi takhle. Jsou v dirach po gumách a ,,naležato". Jen je asi nahradim Wesemama, který jsou mensi a připadny poskození nebude tolik mrzet.