skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
IF IN DOUBT, FLAT OUT !
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Plány na rok 2014 jsou vcelku smělé :-) .
Pokud to vše vyjde a povede se zaplatit tak bysme měli ject:.
4.-6. dubna - Rallye Praha Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
16.-17. května - Historic Vltava Rallye - ZRUŠENO, málo posádek
20.-21. června - Běšiny JARO 2014 - první místo ve sprintu do 1400ccm
25.-26. července - Rally Krkonoše , ZRUŠENO , přesun termínu
8.-9. srpna - Agropa Rally Pačejov, první místo v Pravidelnosti, obhajoba loňského vítězství
12.-13. září - Běšiny PODZIM 2014 - obhajoba prvního místa ve sprintu do 1400ccm z Jara
27.-28. září - Historic Rallye Kramolín - nakonec nepojedem, už je to mimo rozpočet.
25.-26.říjen - Rallye Berounka Revival - roztržený buben během druhé etapy, odstoupení
7.-8.listopadu - Rally Krkonoše - neúčast, léčení následků z Berounky
Rok 2015 odjedeme skromně asi jen s Běšinama, Revivalama a Pačejovem.
10.-12.dubna - Rallye Praha Revival - druhé místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
19.-21.června - Běšiny JARO 2015 - druhé místo absolutně i v kategorii do 1400ccm
7.-8.srpna - Agropa Rally Pačejov - porucha motoru po RZ 1
18.-20. září - Běšiny PODZIM 2015 - první místo v kategorii speciálů do 1200ccm se záložním motorem.
24.-25. října - Rallye Berounka Revival - po nadějném úvodu utopeno v bahně :-)
2016
9.-11. dubna - Rallye Praha Revival - vynecháno, nezadařilo se s repasí motoru po Pačejově.
9.-11. září - Běšiny PODZIM 2016 - stav motoru úspěšně setrvává :-)
29.-30. října - Rallye Berounka Revival - třetí místo v kategorii upravených aut do 1600ccm
2017
28.-30. dubna - Rallye Praha Revival
Video Berounka Revival 2016 Onboardy :
Video Berounka Revival 2015 Sedlčany :
Video Berounka Revival 2015 aneb Jak jsme tahali řepu
Video Praha Revival 2015 :
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál:
Video Berounka Revival 2014 Rožmitál :
Video Berounka Revival 2014 Písek :
Video Berounka Revival 2014 Sestřih :
Video Praha Revival 2014 :
Video Pačejov 2014 sestřih:
Video Pačejov 2014 :
Video z Běšin, podzim 2013 :
Kombík na plyn :-)
Rok výroby 1974
Barva Zeleň jarní 5020 ( dávala se na eRka, dle dobový plakátů existoval i minimálně 1 sedan s touhle barvou )
Pod autem vepředu i vzadu ližiny ze 4mm duralu, v exponovaných místech kluznice z 1,25mm plechu.
Motor:
- základ v motoru 130, jednořádkový blok, objem 1289ccm
- Klika Felicia
- Nová pístní sada 136MPi, ojnice Felicia, vše náležitě odlehčeno a vyváženo
- základ hlavy použit ze 105, úprava Zenkl, větší kanály, upravený spalovací prostor, upravené ventily z Favorita, tvrdé válcové pružiny, vodítka s guferama.
- KP cca 11.5
- těsnění pod hlavou originál Škoda
- vačka od Urbiho s časováním 282 st. a zdvihem 7,2mm
- alternativně vačka 280 ze 120S, 10-248-1152, zdvih 6mm
- svíčky NGK BP7HS
- rozdělovač od Urbiho , základní předstih 11 stupňů , ostředivá regulace 11 stupňů , bez podtlaku
- krmeno Webrem 36 IDF , dif 32, vz. 160 , tr 155 , em. F16 , voln. 70 , ac. 60, jehla 225, v klapkách díry 1,2mm
- výfuk - svody od hlavy s podélným průchozím tlumičem od p. Hlušičky. Našopováno hliníkem
- řemenice klikovky duralová, průměr 80mm ( originál 110mm ) pro vhodné zpřevodování všeho příslušenství
- řemeny 1013mm
- vodní pumpa nová, vysoké lopatky
- chladící okruh naplněn destilovanou vodou s aditivem MoCool
- výměník voda - olej
- olej Valvoline 10W-60
- hliníkový chladič oleje, 13ti řádkový, nuceně chlazen třema ventilátorama
- repasovaný chladič vody, před ním elektrická tlačná vrtule průměr 380mm
- převodovka pětistupňová, skládáná, SP 3,9 ; 1 - 3,08 ; 2 - 2,12 ; 3 - 1,57 ; 4 - 1,21 ; 5 - 0,96
- převodovka uchycená horním držákem do karoserie
- táhlo převodovky s křížovým kloubem
Přední náprava:
- široká , maticová, vyztužená
- podložky 10mm
- tvrdé siletbloky od Pemita
- 2 stupně odklonu ( 11mm podložek pod kozlíkem )
- 2mm sbíhavost
- upravený záklon svislého čepu
- pružiny tvrdé :-) + 15mm podložka
- stabilizátor 21mm v tvrdých gumách
- tlumiče Kurka
Zadní náprava:
- široká, kyvadlová, vyztužená
- silentblok nahrazen unibalem
- nastavení sbíhavosti šroubem
- podložky 10mm
- pružiny tvrdé :-) + 5mm podložka
- tlumiče Kurka
Brzdy:
- vepředu 2 písty ze 120, destičky DS2500
- vzadu bubny, prasátka 22mm, obložení Beral
- podložená rozpěra paken kvůli účinku ruční brzdy
- závodní kapalina ATE Typ 200
- nové úchyty lanovodů v tunelu proti vytržení
Kola:
- Ronal 5x14" , pneu 185/60 R14
- vepředu ,,semislicky" Regal Racer
- vzadu Uniroyal RainExpert
- alternativně 6x14" retro bílé plecháče s chromovejma poklicema a mezikružím
Vhml / Škoda 110LS - komentáře:
19:32:21
05.03.2014
05.03.2014
vhml
Nakonec jsem asi vymyslel celý funkční řešení, za použítí dvou diod a stovkovýho přepínače stěračů ( pokud funguje tak jak si myslím - tj. že prostě jeden vstup dokáže propojit se čtyřma výstupama a naopak ). Jestli jsem celou elektriku pochopil dobře, tak bez těch diod by mi při zapnutí dálkových šel proud i do tlumených a naopak.
19:30:28
05.03.2014
05.03.2014
vhml
-> Eidy 05.03.14 18:56:57: vůbec nemáš fantazii
19:17:16
05.03.2014
05.03.2014
Jozka
-> vhml: Mám teda dneska už úplně vymleto.. ale když mezi ty dva vývody k dálce a mlze vřadíš další spínač, bude po jeho zapnutí sepnutí scvaknuto oboje.. a čím víc přepínačů, tím víc adidas... Když tak někdo zkorigujte..
19:13:39
05.03.2014
05.03.2014
Jozka
-> Eidy: Zřejmě jeden drát do krabičky od vypínače, dva dráty z krabičky ven, krabička = přepínač..
18:56:57
05.03.2014
05.03.2014
Eidy
-> vhml: Nedokážu z toho poznat co je drát a co přepínač.
18:30:13
05.03.2014
05.03.2014
vhml
Už mám téměř geniální schéma zapojení mlhovek :-D
Na místě otazníku mám aktuálně v plánu přepínač. Pokud mám zapnutý spínač mlhovek a přepínač na tlumený, tak mi to svítí jen s tlumenejma jako klasická mlhovka. Pokud přepnu na dálkový svítí mi to jen s dálkovýma.
Dokážu ale tenhle jednoduchej přepínač snadno nahradit něčím ( čím konkrétně ), aby mi to pouštělo signál do mlhovek pokud má alespoň nějakej dispozici? Tj. nějaká třetí poloha: ,,Pusť pokud máš co" ?
Na místě otazníku mám aktuálně v plánu přepínač. Pokud mám zapnutý spínač mlhovek a přepínač na tlumený, tak mi to svítí jen s tlumenejma jako klasická mlhovka. Pokud přepnu na dálkový svítí mi to jen s dálkovýma.
Dokážu ale tenhle jednoduchej přepínač snadno nahradit něčím ( čím konkrétně ), aby mi to pouštělo signál do mlhovek pokud má alespoň nějakej dispozici? Tj. nějaká třetí poloha: ,,Pusť pokud máš co" ?
13:41:58
04.03.2014
04.03.2014
dragon_cb_cz
-> vhml: Jak píše Jozka, ono ty kabely nejsou nijak předimenzovaný a pokud to budeš měřit někde za pojistkovkou, tak součet odporu kabelů jako takových a těch pár přechoďáků už to prostě zkreslí.
Záleží samozřejmě jakej problém řešíš. Pokud obecně napětí v palubní síti, no tak budeš měřit tam kde ho chceš mít "akorát". Pokud dobíjení baterky, tak zase dává smysl měřit na ní.
Záleží samozřejmě jakej problém řešíš. Pokud obecně napětí v palubní síti, no tak budeš měřit tam kde ho chceš mít "akorát". Pokud dobíjení baterky, tak zase dává smysl měřit na ní.
11:43:57
04.03.2014
04.03.2014
Jozka
-> vhml: Bohužel nevím, nehledal jsem - posbíral jsem relé vždycky doma a použil, co jsem našel - jako nejjednodušší reléovej vehement mám použitou "hrazdičku" právě od pojistkový skříňky.. a ještě je to echt škodováckej díl..
11:35:20
04.03.2014
04.03.2014
vhml
-> Jozka 04.03.14 11:18:06: jo. tak nějak bych si to taky představoval. Napojit tam silovinu od dálek, mlhovek a zásuvek. A na podběh chytnout druhou pojistkovku.
Nechá se koupit nějakej paket relátek? Abych nepřidělával každý extra, ale měl je v nějaký liště.
Nechá se koupit nějakej paket relátek? Abych nepřidělával každý extra, ale měl je v nějaký liště.
11:18:06
04.03.2014
04.03.2014
Jozka
-> vhml: Nu nějaký 6 mm2 lanko na oko startéru bych dal a napojil na něj silový okruhy obou relátek (i toho stávajícího od zabudovaných dálek) + pojistku nějakou. Se přiznám, že u mě takovýhle vrtání se skončilo vždycky 2. pojistkovou skříňkou na přídavný světla a houkačky..
10:56:25
04.03.2014
04.03.2014
vhml
-> Jozka 04.03.14 09:13:21: tudíž pokud chci svítit šesti světlama a ještě si topit, tak bych měl asi nějakej přidat co? Natáhnu ho od šroubu na startéru?
09:13:21
04.03.2014
04.03.2014
Jozka
-> vhml: Jakože tak sotva akorát..
09:11:46
04.03.2014
04.03.2014
vhml
-> Jozka 04.03.14 09:06:22: jakože malej průřez kabelů ?
09:06:22
04.03.2014
04.03.2014
Jozka
-> vhml: Exkolega mi kdysi pravil, že díky dimenzování elektroinstalace to vůbec jedno není, neb nějakou desetinu to hodí - ale on měl v kile přístrojový budíky přídavný s nějakou ukrutnou třídou přesnosti..
08:45:34
04.03.2014
04.03.2014
vhml
-> dragon_cb_cz 03.03.14 23:55:05: tak nepředpokládám, že by ho napadlo to měřit někde za žárovkama. Ale jestli to vezmeš z altíku, baterky nebo pojistkovky by mělo být až na nějaký odpory cestou stejný.
08:29:37
04.03.2014
04.03.2014
Jozka
-> dragon_cb_cz: Přesně takhle mi to podávali specialisti na MaR - signál pro palubní budík od baterie, jako druhou možnost alternátor, při měření funkčnosti dobíjení naopak.
23:55:05
03.03.2014
03.03.2014
dragon_cb_cz
-> T: Přímo na altíku, nebo na baterce. Na altíku to dává nejlepší představu o jeho funkci, na baterce nejlepší představu o tom jak to reálně dobíjí ;)
-> vhml: Tak to si je běž doplnit, protože jsou zjevně ještě slabší než moje Pokud předpokládám, že vždy měříš proti kostře (na tej lze předpokládat, že má odpor jen minimální), tak napětí tam kde ho budeš měřit bude vždy snížené o úbytek na odporech po té plusové trase od alternátoru k místu kde měříš...
-> vhml: Tak to si je běž doplnit, protože jsou zjevně ještě slabší než moje Pokud předpokládám, že vždy měříš proti kostře (na tej lze předpokládat, že má odpor jen minimální), tak napětí tam kde ho budeš měřit bude vždy snížené o úbytek na odporech po té plusové trase od alternátoru k místu kde měříš...
10:51:19
03.03.2014
03.03.2014
vhml
-> T 03.03.14 10:40:15: moje velmi slabý znalosti elektriky mi říkají, že by napětí mělo bejt všude stejný.
10:40:15
03.03.2014
03.03.2014
T
-> dragon_cb_cz: : a kde přesně měřit ? abych nezjistil, že měřim někde blbě
00:11:09
03.03.2014
03.03.2014
dragon_cb_cz
-> T: Pod zátěží do 13.6V je na škodovce dobrý, bez zátěže musí dávat 14V. Oboje v rozumnejch otáčkách (ne volnoběh). Kilo s 42A alternátorem a elektronickým reglerem zvládá těch 13.6V i s puštěným větrákem a dálkovejma...