MVM 120S MVM 120S

komentáře | popis | fotky | MVM | 04.10.23 20:34 | 226x v oblíbených
Škoda 120S rallye (1975)



(replika podle testu v časopise Svět Motorů)





V roce 2007 jsme se rozhodli postavit společně s tátou a bráchou co nejvěrnější repliku auta 120S Rallye a jako námět posloužil dobový článek ze Světa Motorů,kde bylo auto podrobeno testu. Zároveň jsem chtěl použít komponenty z novějších modelů (motor s hliníkovou hlavou +převodovka 5°,široký nápravy,.4P třmeny,posilovač,hřebenov é strmé řízení. V posledních letech jseme společně s Petrem Urbanem (Urbi) za jeho velkého přispění pracovali na konečné verzi motoru (1.3R) který byl dokončen v roce 2016. Na podzim 2016 proběhlo zajíždění a na jaře 2017 finální odladění.



Motor 1.3R: 1289ccm 75.5x72. k.p 12:1, Použit základ z Formule ŠKODA NF 1300 - upraven pro soutěžní použití,H ojnice,nová kliková hřídel 1.3Mpi,lehké pístní čepy,upravené písty Almet,odlehčená leštěná zdvihátka,Hlava motoru v úpravě Max od Petra Urbana, Utěsnění spalovacích prostorů metodou měděných kroužků,zakázkové těsnění vodního prostoru od Kalina Zlín,sání přes hlavu optimalizace délek a tvarů kužele kanálů Petr Urban,2xFajs 40DCOE,King regulátor tlaku paliva,nízkotlaká pumpa Facet, molitanové filtry Pipercross. Mazání z olejové vany SAE 10W/60.Chladič oleje Setrab. Rozdělovač kontaktní PAL Š110R,(upravená odstředivá regulace 130LR),cívka červená Bosch,zapalovací svíčky NGK Japan VX

Max.otáčky 7500ot/min.



Spojka: - Lamela závodní Rennsport kovokeramická,přítlačák ZF Sachs M190



Převodovka: - 5st.synchronní,alternativ ní úprava převodů s rovnými zuby, sériová rozvodovka bez samosvoru,mokré poloosy.



Podvozek: - vyztužená ramena,hřebenové řízení strmý pastorek, tlumiče HP, altern.(GAZ), přední stabilizátor 20mm



Kola: -Disky loukotě, pneu 175/70 R 13

-ARC, 175/60 R13 YOKOHAMA A539 Yokohama



Brzdy: - přední čtyřpístky +Ferodo DS 3000 - seriové kotouče



- vzadu bubny, pakny Beral

- DOT 4 Racing SRF



Interiér: -Kaplička,mechanický tlakoměr oleje,teploměr, otáčkoměr Smiths,pásy Moravan,2x tripmaster Halda,středový panel se spínačkou,intercom,lampič ka, ochraný demontovatelný dobový rám ,odpojovač baterie,hasičák.



Rampa: 2+2 světlomety Hella



Fotky ze skládání auta v roce 2008 a další info : www.skodateam.cz/Martasko va_120_S_Rallye



Škoda 120S


Brno AMD 2.4.2018


Letiště Kámen 120S






MVM 120S - komentáře:

14:09:30
03.10.2014
m8rinek
-> Jozka: Hodlám to mít taky nějak tak, když na K4 není nutné huntovat litinu...
10:58:31
03.10.2014
Jozka
-> m8rinek: No vždyť.. kochací vitrína by neměla chybět..5



Já vím o jednom - a asi nebude sám, co má 130 RS a vedle ní hodně nebo úplně origo (alespoň pokud já umím posoudit) motor pěkně vystavenej na stojánku..



A fakt je tohle auto moc pěkný - když už nemám tu vitrínu, můžu mrknout sem..
upraveno 1x, naposled 03.10.2014 10:59:32
10:52:28
03.10.2014
jourin
-> m8rinek: Jo taky mame takovou skrinku :-)))



-> Zazaa: Ja myslim ze to nesmysl neni, proste ti s tim motorem bude vypadat tak jak to vypadat ma... A kdyz s tim nebudou vylozene prasit tak je ten motor nesmrtelnej :)
10:25:46
03.10.2014
m8rinek
-> Jozka: Já mam takovou skříňku s podobnejma artefaktama a pohled je to pro bohy :D.
10:16:41
03.10.2014
Jozka
-> m8rinek: I vedle auta na pochromovaným stojanu by byl dost pěknej..4
08:30:44
03.10.2014
m8rinek
-> Zazaa: Na provoz určitě, ale jinak by to tomu autu slušelo :)))
08:27:01
03.10.2014
Zazaa
-> jourin: nevim , ale prijde me cpat do toho litinovej 8kanal jako uplnej nesmysl
23:04:42
02.10.2014
jourin
No vyřádili jste se na tom statečně.. ted uz staci jen spravny motor :-) nebo alespon spravna hlava... pokud byste chteli tak se ozvi
19:25:12
04.08.2014
MVM
Děkuju Vám pánové že jste se nakonec domluvili.. 2 S kolegou Urbim myslím,za sebe můžu říct, že spolupracujem v dobrém. Vám ostatním dík aspoň za to,že škodovka vzbudila ohlas a diskusi,která pevně věřím bude jen v dobrém duchu. Škoda 120S je legenda stejně jako 130RS a možná je slávou a úspěchy "stotřicítky" trochu zastíněna. Nezaslouží si aby se vedly hádky.

A motor auta? Ten stávající z fotky není vůbec špatný - teď je lehce zajetý. Ale toto auto si zaslouží "ostřejší" a točivější motor - protože prostě tomu autu takový motor a stávající zpřevodování dává charisma soutěžních aut 70/80let. 4
upraveno 1x, naposled 07.08.2014 07:00:41
14:43:51
04.08.2014
Petr Urban
-> Šediváček: souhlas, rozumné slovo 4
13:22:59
04.08.2014
Šediváček
od vény. -> Urbi: Proti majiteli auta nic nemám. Zbytek si vyřešíme po e-mailu nebo osobně. Je lepší tady nic nepsat,protože za klávesnicí je každý frajer 1



MVM: ať se ti to podaří zprovoznit jak má.
10:55:09
04.08.2014
Petr Urban
-> Šediváček: Jak ti píše velmi rozumný majitel auta... Tady bude záležet spíše na průběhu a hlavně spolehlivosti. Nabízel jsem vačku i hlavu, která bude mít nejvyšší možnou výkonnost, ale odmítl, že by radši "klidnější" , "spolehlivější" řešení celého agregátu a postavit motor s tím co má a podle vlastních představ, já pouze pomáhám co je potřeba, nevnucuji nikomu svou realitu, někdy se snažím nastínit fakta a aby si každý rozmyslel co a jak, ale nestavím se za věci, které nemám vyzkoušené nebo nemám ověřená fakta od jiných. Ty jsem napsal tobě...a ejhle, seš hned uražený a začínáš napadat, zpochybňovat = nejjednoduší co umí každý, vlastně přirozená obranná pozice, to je ale tvá prezentace tvé osoby. Nikomu nebudu říkat co je a není neúspěch podle svých měřítek....každý má priority a náhledy na danou věc jinde. Já ti řekl ověřená fakta a ty ses nasral a už napadáš i můj rozdělovač v jiném tématu o kterém jsi měl psal že funguje dobře, to mě na tebe mrzí Václave ! Tolik jsem ti toho naradil a napomáhal zadarmo na milion tvých emailů a ty takle.... = svět virtu !
upraveno 2x, naposled 04.08.2014 11:04:34
08:00:25
04.08.2014
MVM
Pánové prosím o uklidnění horkých hlav.. jinak se vám prohnou nebo vylítnou mrazový zátky 10 /Pište prosím k věci nebo založte jinde diskusi.. dík Michal

Vzhledem k tomu že bych nejradši origio litinový osmikanál,tak tahle varianta s hlínou je každá "dobrá" a protože auto proti nikomu nezávodí - nemám jediný důvod hledat poníky. Hlava tam půjde stejně jiná - tahle má nejspíš kupce .. Už pochopte,že hlava je dvacet let stará a v tý době se takto upravovala. Práce na ní dnes bylo jen dílčím procentem. 8mm ve vodítku má sakra vliv na otlačení,chlazení atd. Použit musel být seriový díl a dovoleno bylo ubírání materiálu. K těm koním - budu se snažit z toho dostat hezký průběh a nikoliv maximum, který se stejně nedosáhne bez toho aby motor měl vysoký otáčky nad 7 tis.
22:26:30
03.08.2014
Šediváček
pd Vény -> Urbi:

PS: schválně kolik bude mít tenhle motor na brzdě,když na něm máš tak velký podíl.Nevim,co tam je za vačku,takže nebudu odhadovat.Ale 110koní bych bral jako neúspěch každopádně.
22:25:35
03.08.2014
Šediváček
od vény- -> Urbi: Píšu nic, protože to tady nechci zasírat, normálně sem se zeptal na řešení a pokud to je originálka nová hlava, tak to chápu. Každopádně to nemění nic na tom, že při repasy hlavy bych nikdy 8mm dřík nenechával a takle se s ubrušováním ventilů neprcal. S použitím 6mm dříků bych nebyl první ani poslední a jasný, že nemůžu mít 10mm vodítko. A jestli myslíš, že tě těch cca 20% rozdílu v ploše vedení spasí na motoru, co vydrží 20-30 000km a bude to hodně. Mezi 8 a 7mm dříkem to je zanedbatelný rozdíl a spíš bych řešil kvalitu materiálu.



Jinak já se snažím jít vlastní cestou a nemám kolem sebe X-lidí, který by mě řikalo ,že dělám dobře, jako to pořád předhazuješ ty 1 Jak brzda a motoráři řikaj, jak to je pravda. Se za tebou asi opravdu někdy přijedu podívat a zeptam se osobně tvýho vedoucího, jak moc si šikovnej 4 Pokračování kdyžtak v hádkách 1
10:11:26
03.08.2014
Petr Urban
-> MVM: Píše raději nic, protože si myslel na jiné závěry, které mu byli vyvráceny a nebo má motoráře co mu kuká nějaké písničky...a nechce se o ně podělit 1
09:58:00
03.08.2014
MVM
-> Šediváček:

Rozdíl tam je- - v těch hlavách podstatný . No a když něco tady nakousnete - bylo by dobrý to říct celý nebo radši nepsat nic. Dík 140
00:17:52
03.08.2014
Šediváček
od Vény: -> Urbi: Raději nic 1
Extreme Tyres